Skocz do zawartości

Tarcze, klocki, bębny, szczęki


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> No właśnie ja ciągle czekam na relacje, gdyż ten zestaw mi baardzo

> pasuje

> ...i zamierzam go nabyć

Jak masz kasę to nie myśl , tylko go KUP. NA PEWNO Się nie zawiedziesz ( mało pylą i wolno się zużywają - fajny zielony kolor ) Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> czy powinny być zamontowane np .w naszym modelu auta i jakiej firmy?

Ogólnie to były chyba w autach z MIDem. Firma nie ma znaczenia, przy niektórych klockach są w komplecie. Działają na otwarcie obwodu - przy zużyciu przeciera się czujnik i w ten sposób MID "dowiaduje się" że klocek nadaje się do wymiany.

Kupiłem ostatnio klocki Jurid i dostałem w komplecie czujniki.

A codo tego czy powinny być w Twoim samochodzie to zobacz czy w nadkolach wystają wtyczki takie okrągłe, powinny znajdować się obok przepustu przewodu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie to były chyba w autach z MIDem. Firma nie ma znaczenia, przy

> niektórych klockach są w komplecie. Działają na otwarcie obwodu

> - przy zużyciu przeciera się czujnik i w ten sposób MID

> "dowiaduje się" że klocek nadaje się do wymiany.

> Kupiłem ostatnio klocki Jurid i dostałem w komplecie czujniki.

> A codo tego czy powinny być w Twoim samochodzie to zobacz czy w

> nadkolach wystają wtyczki takie okrągłe, powinny znajdować się

> obok przepustu przewodu hamulcowego.

Dzięki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki komplet na przod polecicie do mojej astry? Takie cos sie

> nadaje? A moze lepiej cos takiego? Zastanawiam sie czy do tak

> "mocnego" silnika oplaca sie zakladac tarcze sportowe?

> Pozdrawiam!

Powiedzcie mi skąd taka niska cena tego zestawu? 125 czy nawet 199 zł za 2 tarcze i 4 klocki to niedużo, a przecież to brembo i ferrodo a nie jakieś byle co.

I jeszcze zapytam - czy tarcze rowkowane brembo max nie wpływają na szybsze czy nawet znacznie szybsze zużycie klocków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz trochę w temacie okołohamulcowym wink.gif

zielik ma to do siebie, że pasjami lubi wynajdować różne wynalazki. No i niektóre testuje na mnie grinser006.gif

Ostatnio testował na mnie płyn do czyszczenia układów hamulcowych. Przetestowane i powiem, że rewalacja jest. Płyn pięknie czyści z osadów i pyłu z okładzin, splywa i szybko wysycha. Co najważniejsze nie nasącza okładzin. Wcześniej to tych celów używałem acetonu ale to jest lepsze (cena 14zł) :

280681808-plyn_do_hamul.jpg

W tle widac drugi wynalazek zielika - aluminium + cynk w sprayu (firma Boll). Jako, że mój tłumik końcowy, nówka sztuka od października zdążył złapać rdzy na spawie końcówki i puszki, oczyściłem i prysnąłem. Fota niestety nocna więc nie bardzo widac efekt ale jutro zrobię fotę w dzień. "Farba" bardzo dobrze kryje, w przeciwieństwie do wszelakich srebrzanek jest jednolita w swojej strukturze. Trudno określić czy jest bardziej aluminiowa czy bardziej cynkowa w wyglądzie ale jedno jest pewne: wygląda świetnie, można spokiojnie malować elementy, któe są na widoku.

280681808-tlumik.jpg

Pozdroofka

post-36940-14352492797016_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

> Czy warte są coś te klocki??

> http://allegro.pl/item356820543_sportowe_klocki_hamulcowe_opel_astra_daewoo_hurt.html

> Wiem ze na klockach nie powinno sie oszczędzać ale bębny mam jeszcze

> dobre a ferrodo są tylko w kompletach na allegro... :/

masz na myśli, że tarcze masz jeszcze dobre? wink.gif

co do klocków - za taką cenę nawet bym ich nie oglądał, nie mówiąc o założeniu

za ok. 60 zł, albo nieco mniej kupisz porządne klocki, a ferrodo jest przereklamowane wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz na myśli, że tarcze masz jeszcze dobre?

> co do klocków - za taką cenę nawet bym ich nie oglądał, nie mówiąc o

> założeniu

> za ok. 60 zł, albo nieco mniej kupisz porządne klocki, a ferrodo jest

> przereklamowane

Tak tarcze. Muszę sie spać położyć bo już nie myślę...

http://allegro.pl/item360162729_klocki_hamulcowe_opel_astra_corsa_tigra_vectra_trw.html

Te klocki powinny być dobre??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz na myśli, że tarcze masz jeszcze dobre?

> co do klocków - za taką cenę nawet bym ich nie oglądał, nie mówiąc o

> założeniu

> za ok. 60 zł, albo nieco mniej kupisz porządne klocki, a ferrodo jest

> przereklamowane

Ile kkm powinny wytrzymac szczeki hamulcowe. Sasiad mi 2,5 roku temu wymieniał na nowe ,ale dopiero zrobiłem 25kkm na nich.I w bebnie musiał zjechac rant ,a nie chce celowo tam zagladać .Dopiero wczoraj malowałem bębny na czerwono smile.gif

-----------

Żółta F-ka 12.94r

1,6 16V ,ecotec

176kkm ,195/55/15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czasami nie mogę się nadziwić że części do opla są naprawdę tanie. Do

> nissana musiałem płacić ponad 2 x tyle

Dlatego następne bedzie A II zlosnik.gif

------------

Żółta F-ka 12.94r

1,6 16V ,ecotec,

176kkm ,195/55/15 na fabrycznych Ronalach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile kkm powinny wytrzymac szczeki hamulcowe. Sasiad mi 2,5 roku temu

> wymieniał na nowe ,ale dopiero zrobiłem 25kkm na nich.

na swoich mam zrobione od wymiany ok. 35 tys. km

jak zdejmowałem ostatnio bębny nie zauważyłem praktycznie żadnego zużycia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile dobrze pamiętam u siebie wymieniałem przy 180tyś razem z

> bębnami (Jurid + Mikoda).

Dobra .Jak dojade do 200kkm o ile jej nie sprzedam zlosnik.gif to wtedy zajże.

----------

Żółta F-ka 12.94r

1,6 16v,ecotec,

176kkm,195/55/15+fabryczne Ronal wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na swoich mam zrobione od wymiany ok. 35 tys. km

> jak zdejmowałem ostatnio bębny nie zauważyłem praktycznie żadnego

> zużycia

Ja zajże ,bo nie wiem jak te bębny bedą wyglądały ,czy zaś sie rant nie zrobi .W sumie to przy 200kkm by było od zdarcia rantu naciagniete 50 kkm.Najwyzej same bebny wymienie jak klocki beda dobre.

-----------

Żółta F-ka 12.94r

1,6 16V,ecotec,

176kkm,195/55/15+fabryczne Ronal wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile dobrze pamiętam u siebie wymieniałem przy 180tyś razem z

> bębnami (Jurid + Mikoda).

Nie podkręcaj sobie tego licznika tak .Juz sie przyzwyczaiłem do 245 kkkm zlosnik.gif, fajny przebieg waytogo.gif

----------

Żółta F-ka 12.94r

1,6 16V,ecotec

176kkm,195/55/15 +fabryczne Ronal wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Aktualnie mam tarcze wentylowane założone-nadciąga zmiana na nowe

> tylko czy teraz nowe tarcze tez musza być wentylowane? Czy tez

> mogę kupić zwykłe?

nie możesz...

musisz kupić tarcze o tym samym rozmiarze, niewentylowane są dużo cieńsze

poza tym - dlaczego chciałbyś (teoretycznie) osłabiać hamulce? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie możesz...

> musisz kupić tarcze o tym samym rozmiarze, niewentylowane są dużo

> cieńsze

> poza tym - dlaczego chciałbyś (teoretycznie) osłabiać hamulce?

Nie chce ich osłabiać po prostu wolałem zapytać zanim podejmę decyzję:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dotarły do mnie hamowniki ATE. Kupiłem cały zestaw - na przód POWERDISC, na tył zwykłe tarcze i do tego klocki na obie osie. W środę będą montowane więc opiszę różnice w porównaniu z fabrycznym zestawem.

Zawiodłem sie w sumie na firmie ATE, bo żyłem w przekonaniu, że to jest niemiecki produkt i że niemcy sami to wykonują. Myliłem się. Tarcze Powerdisc są produkcji niemieckiej, to plus, klocki są wytwarzane we Włoszech a tylne tarcze są Made in PRC i to mnie najbardziej wkurzyło. Ja do Chińczyków nic nie mam, niech sobie produkują co chcą ale mam zasadę unikania chińszczyzny. W tym przypadku wpadłem w sidła chińskiej wszystkowykonywalności smile.gif Musze tu jednak zaznaczyć, że po obejrzeniu chińskich tarcz Ate byłem pod wrażeniem staranności ich wykonania. Naprawdę fachowo to wygląda. Oby w parze z wyglądem podążała ich wydajność. Za tydzień testy i teksty smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawiodłem sie w sumie na firmie ATE, bo żyłem w przekonaniu, że to

> jest niemiecki produkt i że niemcy sami to wykonują. Myliłem

> się. Tarcze Powerdisc są produkcji niemieckiej, to plus, klocki

> są wytwarzane we Włoszech a tylne tarcze są Made in PRC i to

> mnie najbardziej wkurzyło.

wyluzuj,

na prawdę wierzysz że jak na czymś pisze Germany, Japan, USA to tam jest w rzeczywistości produkowane?

pełno jest firm które produkują coś w jednym kraju jednocześnie tłocząc napis o produkcji w innym, ważna jest jakość,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

co możecie powiedzieć na temat tarcz następujących firem: DELPHI, OPTIMAL, REMSA, K-TECH, KAMOKA, HART, QAP, JC AUTO, STEINHOF,

potrzebuje tarcze+klocki na przód 236x20mm, większośc z tych nazew pierwszy raz na yikes.gif zobaczyłem przeglądając alledrogo (oprócz DELPHI i JC AUTO) czyktoś miał z którymiś z nich do czynienia i może polecić albo odradzić? Nie chce wydać kasy i wpakować sie w jakiś badziew.. Jaka powinna być mniej więcej cena dobrej jakości tarcz? (nie chodzi mi o sportowe ale o duży przebieg, żeby dobrze hamowały i nie zaskoczyły mnie) dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co możecie powiedzieć na temat tarcz następujących firem: DELPHI,

> OPTIMAL, REMSA, K-TECH, KAMOKA, HART, QAP, JC AUTO, STEINHOF,

miałem kiedyś K-TECHY, dość długo się nie krzywiły...

sprawdź ceny i zastanów się na czymś bardziej sprawdzonym, np. TRW Lucas

najlepiej w komplecie z klockami tej samej firmy, łączenie nie zawsze daje dobry efekt

edit: pytałeś o ceny

niedawno kupowałem zestaw Lucasa 256x20 za ~160zł (tarcze+klocki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem z hamownikami ATE pierwsze 150 km po bardzo krętych drogach i już widać przewagę nad kompletem seryjnym. tarcze powerdisc sprawiają wrażenie dużo skuteczniejszych, pomimo że jeszcze sie nawet nie "ułożyły" z klockami. Tylne tarcze i klocki hamują w zasadzie tak jak seryjne, z tym, że w moim przypadku robia to duuuużo ciszej.

Na marginesie - przestrzegam przed wykonywaniem usług przez dealera opla - Odejewski - Człuchów. Umówiona wcześniej kwota za wymianę okazała sie połową kwoty rzeczywistej, bo pan "nie zrozumiał", że jesli mówie komplet, to znaczy komplet, a on był pewien że to jedna oś. Po drugie - odkręcili mi nakrętkę ze zbiorniczka płynu i nie odessali jego nadmiaru. na oko jakieś 200 ml płynu hamulcowego pięknie spłynęło po silniku, kablach i pozostałych wnętrznościach autka. Nawet mi nie powiedzieli, że warto umyć komorę silnika aby zmyć płyn. Amatorzy!!! Za karę 5 godzin zdejmowali zapieczone tarcze!!!!! zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie- taka cena to by było coś...

> Na allegro za170 mozna dostać komplet Lucasa tyle ze 236mm

> niewentylowane...

> gdzie swoje kupowałeś?

w Intercarsie z jakąś tam zniżką

pisz na priv do zielika, będzie miał dobrą cenę ok.gif

wtedy miałem kupić u niego i miałem juz ofertę, ale zakup stał się konieczny "na dziś",

więc zawędrowałem do sklepu, bo wysyłką jednak nie było by tego samego dnia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> chcę kupić klocki ATE do AII z 2004 Z16xe 4 śruby

> - czy są jakieś modele klocków ATE - tańsze / droższe, lepsze/gorsze

> ????

z tego co mi wiadomo są dwa rodzaje, nazwijmy je tradycyjne/klasyczne - czyli szlifowane - i tzw power diski czyli nacinane, ja kupiłem nacinane, lepsze wrażenie sprawiają hamulce na tych tarczach, nie zauważyłem żeby nadmiernie zjeżdżały klocki, generalnie bardzo pozytywnie,

są jeszcze power pady - klocki sportowe ale ich cena powala, o ile tarcze nacinane są jakieś 30% droższe od szlifowanych, to klocki sportowe kosztują bodaj ponad 500zł w porównaniu do 100 kilkunastu za tradycyjne klocki,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy klocki i tarcze firmy Delphi-Lockheed wartują coś. Przymierzam się do wymiany tych elementów i zastanawiam się czy coś takiego sprawdziłoby się jeśli chodzi o tył samochodu (na przód na pewno kupię coś z TRW lub ATE). Tutaj jest odnośnik do aukcji Allegro:

Klocki hamulcowe

Tarcze hamulcowe

byłbym wdzięczny za każdą opinię za co z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy klocki i tarcze firmy Delphi-Lockheed wartują coś. Przymierzam

> się do wymiany tych elementów i zastanawiam się czy coś takiego

> sprawdziłoby się jeśli chodzi o tył samochodu.

myślę że możesz zaryzykować, o ile nie jeździsz tak że tarcze są z przodu fioletowe to tył nie powinien się pokrzywić - chociaż głowy nie daję,

> Tutaj jest odnośnik do aukcji Allegro:

> Klocki hamulcowe

przede wszystkim pytanie zasadnicze jest takie: jaki masz typ zacisków Bosch czy Lucas? na pierwszy rzut oka te na aukcji są do Boscha,

sprzedawca z tego co widzę nic nie pisze o tym,

natomiast ubawił mnie tym:

Quote:

bdb JAKOŚĆ * Wyprodukowano w "Delphi-Lockheed" USA


to Delphi USA to się znajduje w Krośnie pewnie hahaha.gif

więc trzeba dobrze patrzeć co się kupuje bo facet nie wie co sprzedaje,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tarcze i klocki są dokładnie takie jakie potrzebuję (zaciski faktycznie są Boscha) - jedyne co za nim przemawia to łączna cena 200 zł (w tej cenie nie znajdę nic rozsądnego, a szkoda mi wywalić więcej kasy z uwagi na taki sam zabieg z przodu - nie wiem czy słusznie myślę, ale chyba lepiej dołożyć i na przód założyć zestaw jakiejś porządnej firmy). Co do jazdy, to wariacje przeszły mi już dawno temu i jeszcze mi się nie zdarzyło aby tarcze były rozgrzane do czerwoności. A tak przy okazji dam sobie radę sam z wymianą czy muszę być przygotowany na jakieś niespodzianki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te tarcze i klocki są dokładnie takie jakie potrzebuję (zaciski

> faktycznie są Boscha) - jedyne co za nim przemawia to łączna

> cena 200 zł (w tej cenie nie znajdę nic rozsądnego, a szkoda mi

> wywalić więcej kasy z uwagi na taki sam zabieg z przodu - nie

> wiem czy słusznie myślę, ale chyba lepiej dołożyć i na przód

> założyć zestaw jakiejś porządnej firmy). Co do jazdy, to

> wariacje przeszły mi już dawno temu i jeszcze mi się nie

> zdarzyło aby tarcze były rozgrzane do czerwoności. A tak przy

> okazji dam sobie radę sam z wymianą czy muszę być przygotowany

> na jakieś niespodzianki?

jeżeli jesteś "techniczny" to dasz radę ok.gif

pamiętać należy aby tłoczki wkręcać a nie wciskać, i należy _bardzo dobrze_ wyczyścić jarzma, prowadnice etc. ze względu na uperdliwą konstrukcję tych zacisków, lubią się zapiekać - choć jest to powodowane słabymi uszczelnieniami powodującymi przedostawaniem się brudu co w konsekwencji powoduje zapiekanie [poszukaj w archiwum, koledzy pisali o tych zaciskach i wymianie klocków w nich]

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Można powiedzieć, że jestem "techniczny" bo w poprzedniej astrze F praktycznie większość takich zabiegów wykonywałem sam. W obecnym samochodzie jak na razie robiłem tylko cieknącą nagrzewnicę, ale myślę, że po z klockami i tarczami też dam radę (cenna wskazówka z wkręcaniem tłoczków). Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.