pilzner Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 No wlasnie... Co daje wiekszy rozmiar kol oprocz efektu wizualnego? Bywa tak, ze dany model auta sprzedawany w tanszej wersji ma kola 13'' (tak bylo np. Punto I) a w wyzszej 14''... Czy to wplywa na komfort jazdy? Z drugiej strony podobno wieksze kola bardziej katuja zawieszenie... Prawda to? Jesli tak to dlaczego tak sie dzieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > No wlasnie... Co daje wiekszy rozmiar kol oprocz efektu wizualnego? > Bywa tak, ze dany model auta sprzedawany w tanszej wersji ma > kola 13'' (tak bylo np. Punto I) a w wyzszej 14''... > Czy to wplywa na komfort jazdy? > Z drugiej strony podobno wieksze kola bardziej katuja zawieszenie... > Prawda to? Jesli tak to dlaczego tak sie dzieje? Najczęściej jest tak, że mimo zmiany obręczy na większą, średnica koła pozostaje bez zmian w wyniku obniżenia profilu opony. Stąd może i szybsze zużycie zawieszenia - niższy profil, większe oddziaływanie na zawieche .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > Najczęściej jest tak, że mimo zmiany obręczy na większą, średnica > koła pozostaje bez zmian w wyniku obniżenia profilu opony. Stąd > może i szybsze zużycie zawieszenia - niższy profil, większe > oddziaływanie na zawieche .... Acha... To byloby jakies wytlumaczenie... Mniejszy profil - mniejsze tlumienie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prami Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > Acha... To byloby jakies wytlumaczenie... > Mniejszy profil - mniejsze tlumienie... ale i lepsze prowadzenie bo opona o niższym profilu na większej feldze będzie się mniej wyginać niż balon na małej feldze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 przede wszystkim szacun na dzielni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > przede wszystkim szacun na dzielni No tak, ale to wynika z efektow wizualnych a mnie o podejscie techniczne chodzilo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > No tak, ale to wynika z efektow wizualnych a mnie o podejscie > techniczne chodzilo... Niższa opona lepiej trzyma się drogi w zakręcie, gdyż, aż, ponieważ jej profil jest niższy, a co za tym idzie, jej ugięcie na feldze dużo mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > No wlasnie... Co daje wiekszy rozmiar kol oprocz efektu wizualnego? > Bywa tak, ze dany model auta sprzedawany w tanszej wersji ma > kola 13'' (tak bylo np. Punto I) a w wyzszej 14''... Aluminium zwykle jest lzejsze niz guma = kola sa lzejsze = mniejsza masa nieresorowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > Aluminium zwykle jest lzejsze niz guma = kola sa lzejsze = mniejsza > masa nieresorowana. niestety nie szczególnie przy tanich "alusach" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 30 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 mniejszy profil opony = mniejsza mozliwosc odksztalcania sie tej opony, a co za tym idzie opona mniej sie znieksztalca na zakrecie czy przy hamowaniu, negatyw jest taki, ze wszelkie nierownosci nie sa przez taka oponke amortyzowane i ida w zawieszenie, a jak to nie pochlonie to my mamy potem maly dyskomfort Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > Aluminium zwykle jest lzejsze niz guma = kola sa lzejsze = mniejsza > masa nieresorowana. Tak by bylo gdyby ilosc materialu na felge alu byla taka sama jak na stalowke - a jak widac stalowka ma jakby bardziej cieniutka konstrukcje od alu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > Niższa opona lepiej trzyma się drogi w zakręcie, > gdyż, aż, ponieważ jej profil jest niższy, > a co za tym idzie, jej ugięcie na feldze dużo mniejsze. Większy udział w resorowaniu ma też tym samym zawieszenie samochodu, wobec czego łatwiej jest kształtując jego charakterystykę wpływać na zachowanie samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > niestety nie szczególnie przy tanich "alusach" Albo tych z "wirnikami"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fosfor Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > No wlasnie... Co daje wiekszy rozmiar kol oprocz efektu wizualnego? > Bywa tak, ze dany model auta sprzedawany w tanszej wersji ma > kola 13'' (tak bylo np. Punto I) a w wyzszej 14''... > Czy to wplywa na komfort jazdy? > Z drugiej strony podobno wieksze kola bardziej katuja zawieszenie... > Prawda to? Jesli tak to dlaczego tak sie dzieje? tak przejrzalem odpowiedzi i nikt nie napisal, ze w mocniejszych wersjach silnikowych montuja czesto wieksze tarcze hamulcowe. tak samo wersja z abs (albo wspomaganie, nie pamietam) potrzebuje wiecej miejsca niz bez (przynamniej w bravo) - stad montowane sa wieksze felgi. a jesli chodzi o drastyczne zwiekszenie rozmiaru felgi, to wyglad, mniejsze odksztalcenie opony na zakretach = szybsza reakcja na ruch kierownica. jak zakladam zimowe 14" (latem mam 16") to samochod odczuwalnie bardziej 'plywa'. na 16" jezdzi jak gokart, chociaz i tak sie turlam emerycko pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > Aluminium zwykle jest lzejsze niz guma = kola sa lzejsze = mniejsza masa nieresorowana. To plotka. Zwykle seryjne felgi stalowe i aluminiowe mają bardzo zbliżoną masę. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > Albo tych z "wirnikami"... Wirniki to jankeska moda. W Polsce się nie przyjęła. Choć raz widziałem we Warszawie. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VadeRsky Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > No tak, ale to wynika z efektow wizualnych a mnie o podejscie > techniczne chodzilo... zanizanie przejechanych km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pussy Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 duza średnica opony = mniejsza moc, wieksza szybkość, przekłamanie km przejechanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > To plotka. Zwykle seryjne felgi stalowe i aluminiowe mają bardzo > zbliżoną masę. A biorąc pod uwagę, że alusy często są większe niż stalówki argument taki i tak traciłby sens. Dla mnie przeniesienie letnich kół z piwnicy do auta to prawdziwa katorga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > zanizanie przejechanych km ja mam profil 10% nizszy od serii i wg gpsa licznik przekłamuje ok. 10%, z tym ze nie wiem czy to wina zmiany rozmiaru opony czy niedokladnosc licznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > zanizanie przejechanych km Zależy od relacji pomiędzy parametrami kół - niski profil opony zmniejsza średnicę i często różnica w obwodzie jest minimalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marysia Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > Zależy od relacji pomiędzy parametrami kół - niski profil opony > zmniejsza średnicę i często różnica w obwodzie jest minimalna. Czyli jeśli średnica kół jest identyczna jak w serii to nie zaniża to licznika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > Czyli jeśli średnica kół jest identyczna jak w serii to nie zaniża to > licznika? dokładnie jaka różnica w obwodzie jest już znacząca? bo własnie zmieniam z 14' na 15', i chce wiedziec, jak mi sie zmienia wskazania licznika.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > bo własnie zmieniam z 14' na 15', i chce wiedziec, jak mi sie zmienia wskazania licznika.... Przecież to zależy też od opony! Tu masz przelicznik: http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2008 > Czyli jeśli średnica kół jest identyczna jak w serii to nie zaniża to > licznika? Pomyśl chwilę skąd wynika przekłamanie a znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nazir Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 Większe opony = większe spalanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > Większe opony = większe spalanie Autor nie o to pytał Poza tym to nie do końca jest tak. Choć fakt, ze jak zmienimy szerokość ze 165 na 205 to nei ma bata, spalanie musi wzrosnąć... Jednak kiepska opona 165, da takie same spalanie, albo i większe w przypadku dobrej opony w rozmiarze 175, a nawet 185... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 Ja odczuwam dużą różnicę w prowadzeniu w zakrętach pomiędzy 175/65/14 zimą a 195/55/15 latem. Wąska opona o wyższym profilu daję spore ugięcię się opony na zakręcie, na 15-kach tego efektu nie ma. Jak dla mnie auto po prostu lepiej się prowadzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > Ja odczuwam dużą różnicę w prowadzeniu w zakrętach pomiędzy 175/65/14 > zimą a 195/55/15 latem. Nie ma się co oszukiwać - coś za coś. Im szersza opona i niższy profil tym mniejszy komfort, szczególnie na gównianych polskich drogach. Ciągnie na koleinach, na zakrętach bywa mało pewnie, zawieszenie też bardziej dostaje po dupie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > Nie ma się co oszukiwać - coś za coś. Im szersza opona i niższy > profil tym mniejszy komfort, szczególnie na gównianych polskich > drogach. Ciągnie na koleinach, na zakrętach bywa mało pewnie, > zawieszenie też bardziej dostaje po dupie. Po gównianych jeżdżę mało Do Poznania autostrada, do łodzi autostrada, do Kalisza mi całą nową zrobili Fakt że bardziej twardo, ale meganka ma generalnie miękkie zawieszenie więc osiągnąłem rozsądny kompromis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > Po gównianych jeżdżę mało Ja głównie. Generalnie przesiadka z zimowych 185/60R15 na letnie 205/50R16 wypada dosyć drastycznie. A to tylko marne 16". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > Ja głównie. > Generalnie przesiadka z zimowych 185/60R15 na letnie 205/50R16 wypada > dosyć drastycznie. A to tylko marne 16". Bo i rozmiar już mocno wyśrubowany na nasze drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > Bo i rozmiar już mocno wyśrubowany na nasze drogi. Jak patrzę na czym jeżdżą ludzie to zastanawiam się gdzie jest granica lansu. 17 czy 18" jest widoczne na codzień, podobnie jak profile 40. Ci ludzie muszą jeździć po dziurawych drogach, parkować przy i wdrapywać na wysokie krawężniki. Ja na swoich kołach nauczyłem się jeździć i ich nie niszczyć, ale na większe chyba bym się nie zdecydował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_tm_ Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > wg gpsa licznik przekłamuje ok. 10% To jest standardowa niedokładność prędkościomierza i rozmiar kół raczej nie ma tu wpływu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 > Jak patrzę na czym jeżdżą ludzie to zastanawiam się gdzie jest > granica lansu. 17 czy 18" jest widoczne na codzień, podobnie > jak profile 40. Ci ludzie muszą jeździć po dziurawych drogach, > parkować przy i wdrapywać na wysokie krawężniki. A propos granic możliwości, to dzisiaj widziałem na niemieckich numerach rej. Audi A4 kombi. Uwagę przyciągnęły duuuże (18-19") felgi i opony z niskim profilem. Szkoda tylko, że było to na niemieckiej autostradzie A15. Gdyby tylko były takie warunki w Polsce, to sam kupiłbym sobie jakieś 16" do Corsy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 Wszyscy sie rozpisaliscie o oponach o nizszym profilu i o tym jaki zalety maja alufelgi nad stalowymi. A nikt wsumie nie odpowiedzial na pytanie autora watku co daja wieksze kola? Wieksze rozumiem ze o wiekszej srednicy. I to nie chce tutaj wnikac jaki jest rozmiar felgi a jaki profil opony. Poprostu chodzi o wieksze kola. Mi przychodza do glowy 2 plusy wiekszych kol. 1. Wieksze kolo ma mniejsze tarcie toczne (czyli ogolnie wplywa to na osiagi i na spalanie - im wieksze kolo tym auto mniej pali i szybciej jedzie). Tutaj troche wiecej na temat tarcia tocznego. 2. Auto na wiekszych kolach latwiej pokonuje nierownosci. Np Tico na felgach 12 calowych wjechanie na kraweznik moze byc sprawa bardzo trudna, a dla np jeepa na 19 calowych felgach bedzie to zaledwie leciutka przeszkoda. Nie chodzi tu tylko o krawezniki ale o wszystkie nierownosci. Chocby jakas dzira w drodze. Wjedziesz w taka dziure maluchem to az cale auto podskoczy. Wjedzie w taka sama dziure autobusem na 22,5" felgach to pojazd nawet nie drgnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 > Wszyscy sie rozpisaliscie o oponach o nizszym profilu i o tym jaki > zalety maja alufelgi nad stalowymi. > A nikt wsumie nie odpowiedzial na pytanie autora watku co daja > wieksze kola? > Wieksze rozumiem ze o wiekszej srednicy. I to nie chce tutaj wnikac > jaki jest rozmiar felgi a jaki profil opony. Poprostu chodzi o > wieksze kola. No chyba masz racje, w sumie pytanie było o większe koło, a koło w moim rozumieniu, to felga + opona. > Mi przychodza do glowy 2 plusy wiekszych kol. > 1. Wieksze kolo ma mniejsze tarcie toczne (czyli ogolnie wplywa to na > osiagi i na spalanie - im wieksze kolo tym auto mniej pali i > szybciej jedzie). Tu nie mam wątpliwości. > 2. Auto na wiekszych kolach latwiej pokonuje nierownosci. > Np Tico na felgach 12 calowych wjechanie na kraweznik moze byc sprawa > bardzo trudna, a dla np jeepa na 19 calowych felgach bedzie to > zaledwie leciutka przeszkoda. Nie chodzi tu tylko o krawezniki > ale o wszystkie nierownosci. Chocby jakas dzira w drodze. > Wjedziesz w taka dziure maluchem to az cale auto podskoczy. > Wjedzie w taka sama dziure autobusem na 22,5" felgach to pojazd > nawet nie drgnie. Z tym można by polemizować (w pewnym stopniu, bo nie wchodząc w jakieś szczególne przypadki, to masz racje). W samochodzie na 19" kołach, ale bardzo niskim profilu opony zapewne będzie bardziej trzęsło jak na 13" i "balonach". A 19-stka choćby jak niski profi miała opona, to sumaryczna średnica koła będzie większa. A z minusów, to zapewne duże koła mają większy moment bezwładności, przez co samochód może gorzej przyspieszać, zwłaszcza na niskich biegach oraz większe obciążenie zawieszenia masą nieresorowaną. No i cena: im większe koło, to droższa i felga i opona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marysia Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 Ja dopiero zaczynam sie uczyć na `17. Tylko do dziś jeszcze nie zdobyłam się na to żeby wjechać na średniej wielkości krawężnik....powiedzcie da sie wjechac na krawężnik przy `17 - 205/50 ?? Czy nie ma bata i sie nie da? Raz podjeżdżałam bardzo wolno i mnie odbiło...zrezygnowałam. Fele niby wzmacniane...ale nie mam serca żeby im kuku zrobic... Jest jakaś technika podjeżdzania czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 > Ja dopiero zaczynam sie uczyć na `17. Tylko do dziś jeszcze nie > zdobyłam się na to żeby wjechać na średniej wielkości > krawężnik....powiedzcie da sie wjechac na krawężnik przy `17 - > 205/50 ?? Czy nie ma bata i sie nie da? Raz podjeżdżałam bardzo > wolno i mnie odbiło...zrezygnowałam. Fele niby wzmacniane...ale > nie mam serca żeby im kuku zrobic... > Jest jakaś technika podjeżdzania czy co? kraweznik jak najnizszy predkosc jak najnizsza kolo jak najbardziej prostopadle do kraweznika (atakowac czolem a nie krawedzia opony) pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marysia Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 > kraweznik jak najnizszy > predkosc jak najnizsza > kolo jak najbardziej prostopadle do kraweznika (atakowac czolem a nie > krawedzia opony) > pozdr. No to wszystko sie zgadza...taką technikę obrałam...i pupa...nie da sie!! Chyba pozostaje mi parkowanie na płaskim albo na środku jezdni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 > No to wszystko sie zgadza...taką technikę obrałam...i pupa...nie da > sie!! Chyba pozostaje mi parkowanie na płaskim albo na środku > jezdni ja juz w sumie od 3 lat na krawezniki nie wjezdzam, nawet pod nie nie podjezdzam tyle ze ja mam maly smochodzik i zawsze znajde miejsce zeby gdzies zaparkowac pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 > 205/50 ?? To przecież jest jeszcze kawał gumy, właściwie tyle co w "normalnej" oponie 165/80 na przykład. Możesz sobie spokojnie pozwalać robić to samo co Lanosem, albo więcej nawet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 > Jest jakaś technika podjeżdzania czy co? Jest. Poszukać niższego krawężnika. A poważnie - podjechać kołem prostopadle do krawężnika i delikatnie operując sprzęgłem wdrapać się na górę. Da się zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 3 Maja 2008 Udostępnij Napisano 3 Maja 2008 > Ja dopiero zaczynam sie uczyć na `17. Tylko do dziś jeszcze nie > zdobyłam się na to żeby wjechać na średniej wielkości > krawężnik....powiedzcie da sie wjechac na krawężnik przy `17 - > 205/50 ?? Czy nie ma bata i sie nie da? Raz podjeżdżałam bardzo > wolno i mnie odbiło...zrezygnowałam. Fele niby wzmacniane...ale > nie mam serca żeby im kuku zrobic... > Jest jakaś technika podjeżdzania czy co? A ja tam sikam na krawezniki, nierownosci, progi zwalniajace bez wzgledu czy zimowki 15" czy letnie 17". Na letnich mam profil o rozmiar wiekszy niz przewidziany i daje to duza roznice, utraty komfortu na dziurach prawie nie czuc, a w zakretach jest znacznie lepiej niz na zimowkach. No i na wyjazdach z podziemnego parkingu na "gorny" nie obcieram jak na zimowkach, bo kolo z 2cm wyzsze 2 razy tylko lekko przytarlem prawym przednim, a wszystko przez to, ze zbyt mily na waskiej drodze chcialem byc Raz zjechalem na trawe, a w trawie sie okazalo, ze jest schowana betonowa rynienka odprowadzajaca wode. Drugi raz jakis leszcz na osiedlowej waskiej jechal zbyt szeroko, a ja myslalem, ze sie zmieszcze - no i niby bym sie zmiescil, ale sie straaaasznie wysoki kraweznik akurat zaczal Ale i tak porownujac z fest poobdzieranymi felgami w innych autach, to praktycznie funkeln nowki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > A propos granic możliwości, to dzisiaj widziałem na niemieckich > numerach rej. Audi A4 kombi. > Uwagę przyciągnęły duuuże (18-19") felgi i opony z niskim profilem. > Szkoda tylko, że było to na niemieckiej autostradzie A15. > Gdyby tylko były takie warunki w Polsce, to sam kupiłbym sobie jakieś > 16" do Corsy ehh to ja na 19 chyba nie mam co sie odzywac standard 215/55/17 teraz jezdze na 235/35/19 jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > ehh to ja na 19 chyba nie mam co sie odzywac > standard 215/55/17 teraz jezdze na 235/35/19 > jakiś tekst W jakim aucie? Wrzuć zdjęcie całość jak możesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > W jakim aucie? Wrzuć zdjęcie całość jak możesz. jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > jakiś tekst Szacun. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Szacun. jade na lans po lublinie i okolicach naleczowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > jade na lans po lublinie i okolicach naleczowa A nie za twardo na tak niskim profilu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.