Skocz do zawartości

Wymiana sworznia wahacza


wjotek

Rekomendowane odpowiedzi

> na pewno łatwiej zrobić to "na stole", po wyjęciu wahacza

> ale akurat tego mi by się nie chciało, dałbym zarobić mechanikowi

no i ok o to mi chodziło.

> popraw, proszę, ten swożeń, bo kłuje w oczy

> a i szukajka później nie znajdzie ;-)

Dziękuję i przepraszam bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu sam przy okazji wymiany sprężyn wymieniałem też i sworznie. Roboty przy tym trochę jest, ale da się zrobić.

Dodam, że koszt robocizny wynosi tyle, ile wynosi cena zakupy sprężyny oraz sworznia na stronę. Co prawda sprężyna nie jest najwyższych lotów (krajowa - jamex), ale w razie jakieś jej usterki można się zawsze poratować dwuletnią gwarancją zakrecony.gif

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodam że to pierwsza wymiana, obecnie mocowanie na nitach. Koszt

> wymiany 85zł (sama robocizna), opłaca się samemu bawić ?? Prawda

> to że nity nie chcą wyjść z wahacza i trza go całkiem zdjąć ??

Powiem ci tak:

Jak znasz się choć trochę na mechanice to w ciągu 1 godziny spokojnie to zrobisz. Nie trzeba wyciągać wahacza, można to spokojnie zrobić w kanale. Szlifierką kątową odetniesz nity i resztki wybijesz wybijakiem.

Dla chcącego nic trudnego......ja to sam robiłem w kanale (obie strony).

pozdr Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodam że to pierwsza wymiana, obecnie mocowanie na nitach. Koszt

> wymiany 85zł (sama robocizna), opłaca się samemu bawić ??

Sporo - ale pewnie takie ceny w większych miastach. Ja za ok 100pln (robocizny) miałem z przodu wymianę 1 swożnia i różnych takich tulei gum itp (po obu stronach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem ci tak:

> Jak znasz się choć trochę na mechanice to w ciągu 1 godziny spokojnie

> to zrobisz. Nie trzeba wyciągać wahacza, można to spokojnie

> zrobić w kanale. Szlifierką kątową odetniesz nity i resztki

> wybijesz wybijakiem.

> Dla chcącego nic trudnego......ja to sam robiłem w kanale (obie

> strony).

> pozdr Grzegorz

Ewentualnie można rozwiercić nity wiertarką. Fabryczne nity mają na środku łba wgłębienie, toteż z ustaleniem miejsca wiercenia niema większego problemu. Pamiętaj tylko, żeby czymś podeprzeć wahacz od dołu.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodam że to pierwsza wymiana, obecnie mocowanie na nitach. Koszt

> wymiany 85zł (sama robocizna), opłaca się samemu bawić ?? Prawda

> to że nity nie chcą wyjść z wahacza i trza go całkiem zdjąć ??

sprawdź ile kosztuje cały wahacz ze sworzniem, będziesz miał dodatkowo nowe silentbloki i wymienisz sam bez większych problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Trochę odgrzebię temat. Chciałbym się dowiedzieć, które z firm (Delphi, Moog, Ruville, TRW, Febi, Daco, Meyle, Lemforder) robą dobre sworznie i czy 140 zł za robociznę za wymianę dwóch sworzni i dwóch tulei wahacza to dobra cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Trochę odgrzebię temat.

Trochę? icon_eek.gif. Toż wtedy jeszcze dinozaury hasały na polach grinser006.gif.

> Chciałbym się dowiedzieć, które z firm (Delphi, Moog, Ruville, TRW,

> Febi, Daco, Meyle, Lemforder) robą dobre sworznie

Nie wiem jak Delphi i Daco, ale resztę mogę brać w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opłaca się samemu bawić ?? Prawda to że nity nie chcą wyjść z wahacza i trza go całkiem zdjąć

> ??

nie trzeba da się to zrobić samemu ale trochę zabawy jest. Pamiętaj tylko aby później pojechać na regulacje bo sworzeń sworzniowi nie równy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 140 zł za robociznę za wymianę dwóch

> sworzni i dwóch tulei wahacza to dobra cena?

Jeśli sworznie nie były wymieniane i trzeba je rozwiercić to IMHO cena jest OK. Trza sie troche narobić

Jeśli były wymieniane i wystarczy odkręcic sruby to wolabym to zrobić sam a kase przeznaczyć na przelew... 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę? . Toż wtedy jeszcze dinozaury hasały na polach.

Oj tam, oj tam wink.gif

> Nie wiem jak Delphi i Daco, ale resztę mogę brać w ciemno.

Lemforder - ok. 90 zł/szt, TRW - ok. 60 zł/szt, Moog - ok. 55 zł/szt, Ruville - ok. 40 zł/szt, Meyle - ok. 40 zł/szt, Febi - ok. 35 zł/szt Co brać patrząc na stosunek ceny do jakości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli sworznie nie były wymieniane i trzeba je rozwiercić to IMHO cena jest OK. Trza sie troche narobić.

Jedna strona była już wymieniana, druga jeszcze fabryka.

> Jeśli były wymieniane i wystarczy odkręcic sruby to wolabym to zrobić sam a kase przeznaczyć na przelew...

Może i bym się podjął, ale nie bardzo mi się chce wink.gif Klient z roboty powiedział że zrobi za stóffffke skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klient z roboty powiedział że zrobi za

> stóffffke

No to masz 4 dychy na przelew.

btw

Ja od ponad 15 kkm mam Meyle tyle że w klekocie 1.9 w Astrze H ale to to samo co w G. Na razie sie trzyma. A brałem tą firmę bo robi dla beemki i akurat sworzeń był od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to masz 4 dychy na przelew.

dokładnie 20.GIF a jak dobrze pogadam, to coś mu przy tym pomogę, później się razem napijemy i na tym się skończy.

> Ja od ponad 15 kkm mam Meyle

Cena jest dobra, tylko chodzi właśnie o to, żeby nie wymieniać za 50 kkm. Wole zapłacić więcej za część żeby dłużej wytrzymała, niż robić co roku. Pierwszy sworzeń wymieniłem przy ok. 200 kkm, drugi oryginał wytrzymał 270 kkm i na upartego jeszcze by trochę pojeździł bo nie stuka, ale jak byłem na ścieżce to diagnosta powiedział, że wypadałoby się przymierzyć juz do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cena jest dobra, tylko chodzi właśnie o to, żeby nie wymieniać za 50 kkm. Wole zapłacić więcej za

> część żeby dłużej wytrzymała, niż robić co roku. Pierwszy sworzeń wymieniłem przy ok. 200 kkm,

Ja mam w Astrze G jeszcze oryginały po 210 kkm. A w Astrze H padł po 105 kkm mimo że jeździła po niemieckich drogach. Ale cóż. cięższe auto i silnik diesla swoje zrobiły.

Myśle że kazda z wymienionych firm jest dobra. Gdybym miał pod reką innego producenta to też bym wziął a nie koniecznie Mayle. To imho jeden pies czy TRW czy Febi czy inny byle nie jakiś Hart albo Kager czy inny cudak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> to teraz ja odgrzebię

> Proste pytanie: po wymianie sworznia (TRW, Febi) koniecznie trzeb ustawiać zbieżność?

Zaleca sie takową czynnosc przeprowadzic ze wzgledu na to, ze zbieznosc byla ustawiana na zuzytych sworzniach, oraz jak wiadomo zamienniki wykonane sa z pewna tolerancja a i otwory w wahaczu nie sa ciasno pasowane ze srubami. W najlepszym wypadku zaplacisz tylko za sprawdzenie czy jest dobrze a to bynajmniej u mnie w okolicy kosztuje ok 15 PLN.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem oba sworznie bez sprawdzania i ustawiania i idzie jak po sznurku i tak jak kol. Astroman nie widzę potrzeby. Sprawdzone na poprzednim Oplu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniłem oba sworznie bez sprawdzania i ustawiania i idzie jak po sznurku i tak jak kol. Astroman

> nie widzę potrzeby. Sprawdzone na poprzednim Oplu.

czyli potwierdzacie moje przemyślenia

też nie chciałem sprawdzać zbieżności ale kilka tematów na kaciku wzbudziło we mnie niepewność wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> Dodam że to pierwsza wymiana, obecnie mocowanie na nitach. Koszt wymiany 85zł (sama robocizna),

> opłaca się samemu bawić ?? Prawda to że nity nie chcą wyjść z wahacza i trza go całkiem zdjąć

> ??

witam zamierzam podjąć wyzwanie i wymienić samodzielnie sworzeń.czy po odcięciu łbów nitom szlifierką reszta wyjdzie czy trzeba rozwiercać? dodam że nie dysponuję kanałem, garażem itd a też zestaw narzędzi mam ograniczony. mech powiedział 150 więc niech spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie chce bez potrzeby demontowac zbyt wiele elementów, zalezy mi zeby to zrobic w pół godziny i

> zapomnieć o temacie.

Nie nastawiaj się, że zrobisz to w pół godziny. U mnie sworzeń był tak zapieczony, że musiałem się nieźle napocić, by go odłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

> okazało się że po odcięciu nitowi łba od spodu - ani drgnie.

> naparzałem majslem w nita od góry i nic.

> nie wiem już co zrobić dobrze że odciąłem tylkoi 1 nit i mogę jeździć

spróbuj srodek rozwiercić przelotowo - choć łatwe to nie bedzie

jak powyzsze sie nie uda to tylko trzeba "prać" sworzniem w nita aż nie wyskoczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba wyciąć

> wszystkie nity,

no tak spineyes.gif

nie doczytałem, że tylko jeden został odcięty zlosnik2.gif

ale nie zmienia to też faktu, że nawet jak wszystkie zostaną odcięte to same nie wyskoczą - nit z zasady przy jego montażu ma rozkurcz co utrudnia póżniejszy jego demontaż wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba wyciąć

> wszystkie nity, żeby wymienić sworzeń, a nie jeden, który nie drgnie, bo pozostałe dwa

> trzymają.

każdy nit to osobny "byt", jeśli nie wyjdzie pojedynczy to 3 tez nie wyjdą.

byłem u mechesa i powiedział że on wyciąga wahacz do tej roboty i kasuje 80 za te przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he zadzwoniłem do innego. ten już od razu powiedział 150 "bo trzeba wahacz wyjmować"

kara.gif

chyba zrobie to sam, tak jak pisałeś: solidny młotek 3kg i majsel

a szlifierka potrzebna tylko do ostrzenia przecinaka cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.