Bolo_3M Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna oczywiscie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna > oczywiscie między 1500-2300 rpm będzie chyba w miarę bezpiecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna > oczywiscie Oszczędnie ... pewnie w instrukcji piszą, że pomiędzy 2000 a 3000 obr. A w praktyce pewnie nie przekraczać zbytnio 4000 obr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychB Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > między 1500-2300 rpm będzie chyba w miarę bezpiecznie. hmm, raczej od 2300 w gore , 1500 mz to za malo na ten silnik, oczywiscie sporo zalezy tez od rozmiaru budy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > Oszczędnie ... pewnie w instrukcji piszą, że pomiędzy 2000 a 3000 > obr. > A w praktyce pewnie nie przekraczać zbytnio 4000 obr. jkaby pisali to bym sie nie pytał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > między 1500-2300 rpm będzie chyba w miarę bezpiecznie. benzyna nie diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna > oczywiscie Od ok. 2200-2300 do 3500-4000 tys obrotow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 Opis zaprzecza wykresowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > hmm, raczej od 2300 w gore , 1500 mz to za malo na ten silnik, > oczywiscie sporo zalezy tez od rozmiaru budy tez i sie wydaje ze powyzej 2300 zaczyna cos tam byc a co do budy to 4.5 m i waga 1200kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cheetah55 Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna > oczywiscie pomiędzy 2000 a 3500 obr/min powinno być dobrze, podobne obroty chyba zakłada ~ ecodriving Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > Opis zaprzecza wykresowi a to niby czemu toc to tylko 1.8 a nie 4.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna > oczywiscie Miedzy maxymanlym momentem a mocą ... czyli tak jest bezpiecznie dla silnika A oszczędnie to zależy przecież jak z Jak mocniej ciśniesz to niskie obroty zabiją silnik, jak jeździsz rozsądnie spokojnie to od 2k rpm do 3-3,5 k rpm można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fosfor Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > a to niby czemu toc to tylko 1.8 a nie 4.2 zobacz gdzie masz max moment na wykresie i w opisie. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > zobacz gdzie masz max moment na wykresie i w opisie. > pozdro wybacza ale nie kumam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > wybacza ale nie kumam Max moment w opisie jest przy niższych obr. niż na wykresie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > benzyna nie diesel właśnie dlatego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > Max moment w opisie jest przy niższych obr. niż na wykresie kapuje juz widze gdzie jest blad ale wszystkie dostepne zrodla ktore znalazlem podaja te wartosci co sa napisane i faktycznie nie pokrywa sie to dokladnie z wykresem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > właśnie dlatego no to jak tak jezdzilem to spalnie bylo masakryczne wiec sadze ze trza jezdzic tak jak reszta napisala od 2000-2500 do 3500-4000 i wtedy bedzie OK albo prawie tyle co w książce pisza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna > oczywiscie kolega mial ZR 160 i... tym nie dalo sie jezdzic oszczednie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 24 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > kolega mial ZR 160 i... tym nie dalo sie jezdzic oszczednie ZR 160 to zupełnie co innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maspex Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 Tyle postow,a zadna z Eko nie ma nic wspolnego, 2,5tys obrotow i zmieniasz bieg na wyzszy,nizszy kolo 1,8-2 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > Tyle postow,a zadna z Eko nie ma nic wspolnego, 2,5tys obrotow i > zmieniasz bieg na wyzszy,nizszy kolo 1,8-2 tys a co ja niby napisałem? będziemy się o 200 rpm licytować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychB Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > Tyle postow,a zadna z Eko nie ma nic wspolnego, 2,5tys obrotow i > zmieniasz bieg na wyzszy,nizszy kolo 1,8-2 tys i tu sie niestety mylisz, najbardziej optymalna predkość obrotowa silnika jest w granicach od maksymalnego momentu do maksymalnej mocy. W tym konkretnym przypadku jazda z obrotami 1800, a juz zwlaszcza przyspieszanie z takich obrotow, powoduje zwiekszone zuzycie paliwa. (nie mowiac o tym, ze taka jazda jest niebezpieczna dla silnika i uciazliwa dla otoczenia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maspex Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 przy 1,8tys redukcja,zeby nie jechac na tych obrotach....zasada Eko dla benzyny mowi tylko o zmianie na wyzszy przy 2,5tys...w moim autko akurat jak zmieniam na wyzszy bieg to kolo 2tys mam,wiec tylko moje domysly,ze przy 1,8nalezy na nizszy wrzucic to jak granica max NM a max KM miedzy 4tys a 5,5 to tak mam jezdzic? niestety wiekszosc tak jezdzi,nowe autka to nawet nie slychac w srodku jak wyje to..a spalanie i ekologia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > i tu sie niestety mylisz, najbardziej optymalna predkość obrotowa > silnika jest w granicach od maksymalnego momentu do maksymalnej > mocy. W tym konkretnym przypadku jazda z obrotami 1800, a juz > zwlaszcza przyspieszanie z takich obrotow, powoduje zwiekszone > zuzycie paliwa. (nie mowiac o tym, ze taka jazda jest > niebezpieczna dla silnika i uciazliwa dla otoczenia) A powiedz skąd Ty te mondrości bierzesz? Z Autoświata? Kup sobie Hondę S2000 i jeździj ekonomicznie w zakresie 7500-8300 obr.m, na pewno wszyscy Cię będą postrzegać jako nieuciążliwego dla otoczenia. Ktoś zrobi kiedyś jakieś głupie uproszczenie, a potem wszyscy to bezmyślnie powtarzają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > przy 1,8tys redukcja,zeby nie jechac na tych obrotach....zasada Eko > dla benzyny mowi tylko o zmianie na wyzszy przy 2,5tys...w moim > autko akurat jak zmieniam na wyzszy bieg to kolo 2tys mam,wiec > tylko moje domysly,ze przy 1,8nalezy na nizszy wrzucic > to jak granica max NM a max KM miedzy 4tys a 5,5 to tak mam jezdzic? > niestety wiekszosc tak jezdzi,nowe autka to nawet nie slychac w > srodku jak wyje to..a spalanie i ekologia Nie jestem w 100% pewien, czy Cię dobrze rozumiem, ale generalnie te obroty to jednak zależą od konkretnego silnika. Jego budowy i założeń konstrukcyjnych oraz obciążeń. Generalnie im niższe obroty tym auto mniej pali, ale trzeba jakąś rozsądną dla trwałości silnika wyznaczyć - tyle, że jak już pisałem to zależy od silnika. Nie po to VW dokłada sprężarkę zwiększającą moment od 1000 do 2000 obrotów by jeździć tylko powyżej tych 2 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna > oczywiscie a co w nim takiego "mocnego " co wciaga wache...bo nie widze zadnego scigacza.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychB Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > A powiedz skąd Ty te mondrości bierzesz? Z Autoświata? Kup sobie > Hondę S2000 i jeździj ekonomicznie w zakresie 7500-8300 obr.m, > na pewno wszyscy Cię będą postrzegać jako nieuciążliwego dla > otoczenia. Ktoś zrobi kiedyś jakieś głupie uproszczenie, a potem > wszyscy to bezmyślnie powtarzają. widze, ze argumenty sie skonczyly i zaczales ludzi (nieortograficznie zreszta) obrazac? Popatrz uwaznie na wykres i odpowiedz na pytanie, gdzie ty tam dane Hondy widzisz???? Rozmawiamy o konkretnym, niesportowym - cywilnym, silniku. I naprawde - odpowiedz, jezdzac 1500 obr malym benzynowym silnikiem oczekujesz oszczednosci paliwa???? Bo ja jezdze i malym i nieco wiekszym, i jest tak, jak napisalem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > widze, ze argumenty sie skonczyly i zaczales ludzi (nieortograficznie > zreszta) obrazac? Popatrz uwaznie na wykres i odpowiedz na > pytanie, gdzie ty tam dane Hondy widzisz???? Rozmawiamy o > konkretnym, niesportowym - cywilnym, silniku. > I naprawde - odpowiedz, jezdzac 1500 obr malym benzynowym silnikiem > oczekujesz oszczednosci paliwa???? > Bo ja jezdze i malym i nieco wiekszym, i jest tak, jak napisalem.. świetnie, niech jeździ między 4200, a 5,5 tys obrotów. Na pewno zaoszczędzi paliwo. Jeżdżąc jeszcze mniejszym silnikiem miałem duuże oszczędności jeżdżąc poniżej 2 tys rpm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maspex Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > świetnie, niech jeździ między 4200, a 5,5 tys obrotów. Na pewno > zaoszczędzi paliwo. Jeżdżąc jeszcze mniejszym silnikiem miałem > duuże oszczędności jeżdżąc poniżej 2 tys rpm. Po miescie tocze sie 50km/h na PIATCE(1,2,3,5 ) ... obroty kolo 1.8 ,dokladnie jak kolega pisze,w malym silniku czy mniejsze obroty tym mniejsze spalanie i dopuki nie czuje sie "duszenia" smialo mozna jechac. Spalanie mam teraz w silniku 1.5 jak w moim starym aucie 1.1 kiedy nie wiedzialem co to EkoDrajwing. Przyznam sie,ze na trasie Olsztyn- Krynica Morska Yariska 1.0 Mialem spalanie srednie kolo 4litrow ludzie bez kultury,czesto mam tak,ze jak widze czerwone to noga z gazu i sie tocze powoli do swiatel na biegu,a chamy za mna trabia,chociaz czerwone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 25 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 > jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna > oczywiscie między 2 a 3 tysiące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 25 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 > jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna > oczywiscie Pomiędzy 2kkm a 3kkm przy toczeniu. Przy przyspieszaniu między 4kkm a 5.5kkm. 16V ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 25 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 > jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna Silnik Fiata 1,2 73 ma bardzo podobny wykres (tylko wartosci troche mniejsze). Dochodzi do tego krótka 5-ka w skrzyni. Jezdzi sie tym tak,że obroty min to 2000 obr/min, silnik budzi sie ok.3 tys obr/min a potem im wyżej tym lepiej. Nie stosuje zasady jazdy pomiędzy max momentem a moca bo byłoby to 4,5-5,5 tys obr/min! Oszczedna jazda to 2,0-3,0 tys obr. Przy konieczności przyspieszenia konieczna redukcja biegu (+0,5 tys obr/min) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 25 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 > Pomiędzy 2kkm a 3kkm przy toczeniu. Przy przyspieszaniu między 4kkm a > 5.5kkm. 16V ? wygląda na auto ze zmiennymi fazami rozrządu, 16v takiego wykresu nie ma. Edit: oczywiście, samo 16v, bo to jest raczej napewno 16v. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
passatgt Napisano 25 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 > jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna > oczywiscie popatrz na wartości momentu. Między 2 a 4 powinno się jako-tako poruszać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 28 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2009 > jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna > oczywiscie znajdź charakterystykę uniwersalną - warstwicową - taką z naniesionymi liniami jednostkowego zużycia paliwa - to będzie najłatwiej doradzić pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.