Skocz do zawartości

Jak założyć progresywne sprężyny


omega01

Rekomendowane odpowiedzi

> Hejka!

> Właśnie przyszły do mnie sprężyny progresywne i mam pytanko jak je

> założyć??

> Tak jak są na zdjęciu poniżej czyli gęściejszym zwojem do góry czy

> odwrotnie??

> http://images50.fotosik.pl/123/834066a4f72dbbb1m.jpeg

gęstym na dół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersje sa rozne i na ten temat toczylo sie multum sporow ..

Jedni mowi ze gestym na dol, inni ze gestym do gory ...

Ja osobiscie mam gestym na dol i jest ok ... tak kiedys mowil mi fachmistrz i tak mam zamontowane, ale znam tez duzo osob co smiga na springach z gestym do gory i tez jest dobrze ....

Takze jak kto woli zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to jak w końcu panowie?? bo rozbieżne wersje widzę

i tak juz bedzie do konca watku biglaugh.gif

najlepiej bedzxie jak zalozysz springa pojezdzisz troche i pozniej go odwrocisz i wtedy sam zobaczysz jak jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tak juz bedzie do konca watku

> najlepiej bedzxie jak zalozysz springa pojezdzisz troche i pozniej go

> odwrocisz i wtedy sam zobaczysz jak jest lepiej.

nie odczuje zadnej roznicy

ja zawsze zakladalem gestymi zwojami do gory , aby zmniejszyc mase nieresorowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hejka!

> Właśnie przyszły do mnie sprężyny progresywne i mam pytanko jak je

> założyć??

> Tak jak są na zdjęciu poniżej czyli gęściejszym zwojem do góry czy

> odwrotnie??

> http://images50.fotosik.pl/123/834066a4f72dbbb1m.jpeg

Jeżeli rozmiar u góry i na dole jest taki sam i nie ma znaczenia to gdzie kończy się zwój (bo np. z przodu tak nie jest), to przecież będzie obojętne jak je założysz.

Sprężynie jest dokładnie obojętne z której strony będzie zgniatana i będzie działała w dokładnie ten sam sposób niezależnie od sposobu zamontowania.

Na poziomie akademickiej dyskusji widzę dwa argumenty za gęstym na dole:

- obniżasz środek ciężkości samochodu (bo gęsta strona sprężyny jest cięższa)

- zmniejszasz masę nieresorowaną (gęsta strona ugina się szybciej i zamocowana niżej przy niewielkich naciskach nie będzie się poruszać ta rzadka strona sprężyny)

Ale to będą różnice raczej niezauważalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hejka!

> Właśnie przyszły do mnie sprężyny progresywne i mam pytanko jak je

> założyć??

> Tak jak są na zdjęciu poniżej czyli gęściejszym zwojem do góry czy

> odwrotnie??

> http://images50.fotosik.pl/123/834066a4f72dbbb1m.jpeg

Gęstym do góry. Mialem sprężyny noviteca i tam byl zaznaczone gdzie góra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gęstym do góry. Mialem sprężyny noviteca i tam byl zaznaczone gdzie

> góra.

ale jak dam gęstym do góry to napis ze sprężyny będzie do góry nogami, więc wnioskuje po tym że gęstym do dołu

c0c58d62d25520a9med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jak dam gęstym do góry to napis ze sprężyny będzie do góry

> nogami, więc wnioskuje po tym że gęstym do dołu

rozwiazaniem problemu bedzie obciecie gestego zwoju grinser006.gifhehe.gif

ja mam na dole i jest dobrze tak mysle:) tak jak piszesz tez na napis zwrociłem uwage:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie odczuje zadnej roznicy

> ja zawsze zakladalem gestymi zwojami do gory , aby zmniejszyc mase

> nieresorowana

Ale gęste zwoje uginają się szybciej (tak mi się wydaje), więc z gęstymi u góry zwiększasz masę nieresorowaną (na niewielkich wybojach pracuje tylko górna część sprężyny, a cała dolna rzadka skacze w górę i w dół).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.