fenix8 Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Witajcie Czeka mnie za niedługo wymiana oleju, tylko nie wiem na jaki. I nie wiem jaki olej jest w silniku. Silnik to 1.0 fire, był lekko uzupełniany mineralnym 15w40, ale to było max 0,5 litra... i tak się zastanawiam jaki teraz zastosować. Będę wdzięczny za wszelakie, fachowe porady. A i silnik ma nalatane 110 tys, z czego 20 odkąd go mam... czyli od marca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Wlej taki, jaki uważasz za stosowne (byle by klasa była odpowiednia). Każdy olej jest dobry, pod warunkiem że jest Temat był już wałkowany wiele razy, a i tak pewnie teraz też mnóstwo ludzi będzie polecać oleje jakie sami stosują i kto wie, znów może będzie dyskusja o wyższości jednego nad innym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Wlej Lotosa a się nie zawiedziesz, a jak masz za dużo kaski to może ELF? też nie jest jakiś strasznie drogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 nie chodzi mi o wyższość jednego nad drugim, i tym podobne sprawy, tylko jaka specyfikacja... bo za bardzo nie wiem co te liczby oznaczają, no i jakie są różnice między mieralnym, pół i pełnym syntetykiem... Wiem tylko tyle, że zgubiłem nieco oleju, bo gdzieś mi ubywa, będę rozbierał silnik na drobne, czyścił, planował głowicę i zmieniał wszystkie uszczelki, silnik ma nalatane 110 tys, z czego ostatnie 20 w moich rękach, bez jakichkolwiek wymian, i zastanawiam się co zalać, aby bardziej nie zaszkodzić mu niż to potrzebne... i nie mam jakiegoś konkretnego typu na myśli... PODKREŚLAM, nie chodzi mi o markę tylko specyfikację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > Wlej Lotosa a się nie zawiedziesz, a jak masz za dużo kaski to może > ELF? też nie jest jakiś strasznie drogi ja nie mam zaufania do Lotosa - leje Shella Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > nie chodzi mi o wyższość jednego nad drugim, i tym podobne sprawy, > tylko jaka specyfikacja... bo za bardzo nie wiem co te liczby > oznaczają, no i jakie są różnice między mieralnym, pół i pełnym > syntetykiem... > Wiem tylko tyle, że zgubiłem nieco oleju, bo gdzieś mi ubywa, będę > rozbierał silnik na drobne, czyścił, planował głowicę i zmieniał > wszystkie uszczelki, silnik ma nalatane 110 tys, z czego > ostatnie 20 w moich rękach, bez jakichkolwiek wymian, i > zastanawiam się co zalać, aby bardziej nie zaszkodzić mu niż to > potrzebne... > i nie mam jakiegoś konkretnego typu na myśli... > PODKREŚLAM, nie chodzi mi o markę tylko specyfikację A to może być np olej Shella 15w50 do silników w słabszej kondycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > ja nie mam zaufania do Lotosa - leje Shella ja na Lotosie 10w40 zrobiłem 250 kkm więc złego słowa na niego nie powiem, a teraz jeżdżę na Castrolu GTX 10w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > ja na Lotosie 10w40 zrobiłem 250 kkm więc złego słowa na niego nie > powiem, a teraz jeżdżę na Castrolu GTX 10w40 ja lałem różne oleje od mobila pierwszego, przez texaco po shell Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > ja nie mam zaufania do Lotosa - leje Shella A ja mam zaufanie do Lotosa, mój silniker z LPG już 110kkm przeciska przez siebie Lotosa 10w40 i chodzi jak nowiutki zegareczek (rosyjski z bazaru ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 akurat w słabej kondycji to on nie jest... wg. instrukcji należy stosować mineralny lub półsyntetyk 15W40, silnik ma nalatane 110 tys, zalać mu taki czy jakiś inny? i rady proszę podparte konkretnymi danymi, a nie "bo używam i jest dobry" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > akurat w słabej kondycji to on nie jest... > wg. instrukcji należy stosować mineralny lub półsyntetyk 15W40, > silnik ma nalatane 110 tys, zalać mu taki czy jakiś inny? i rady > proszę podparte konkretnymi danymi, a nie "bo używam i jest > dobry" Wlej 10W40, to jest półsyntetyk. Markę jaką tam chcesz, taką sobie wybierz. Ja też jeździłem na Lotosie i złego słowa nie powiem. Instrukcja dopuszcza olej o lepkości 10W40 i wg mnie to lepsze wyjście niż 15W40, który zimą gęstnieje szybciej. Z resztą jak będziesz rozbierał silnik to zobaczysz, co tam słychać w środku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > akurat w słabej kondycji to on nie jest... > wg. instrukcji należy stosować mineralny lub półsyntetyk 15W40, > silnik ma nalatane 110 tys, zalać mu taki czy jakiś inny? i rady > proszę podparte konkretnymi danymi, a nie "bo używam i jest > dobry" Ja mam 150kkm i leje Lotosa. Mineralny 15w40 jest w 100% olejem mineralnym, a Półsyntetyczny 10w40 to 70%mineralnego zmieszany z 30% syntetycznego. Jak lałeś zawsze mineralny i w zimę nie miałeś kłopotu z rozruchem silnika to możesz spokojnie zostaĆ przy mineralnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > 10W40 i wg mnie to lepsze > wyjście niż 15W40, który zimą gęstnieje szybciej. Czy jest na sali ktoś komu zamarzł silnik przez stosowanie mineralnego oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > Czy jest na sali ktoś komu zamarzł silnik przez stosowanie > mineralnego oleju? nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 zalewam Quaker State De Luxe Synth 10W40 - przebieg 170 tys. km z czego 150 tys. wlasnie na tym oleum . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > Czy jest na sali ktoś komu zamarzł silnik przez stosowanie > mineralnego oleju? Ale co to ma do rzeczy? Jak silnik może zamarznąć przez olej? Minerał to minerał, widziałeś kiedyś jego konsystencję przy -20??? Odpalić pewnie auto odpali, ale dajmy na to, auto stoi pod blokiem, aku straci pojemność na mrozie, nie załapie silnik za 1 razem i może już nie starczyć prądu, żeby ruszyć tłoki w tej galarecie drugi raz. Oczywiście sprawa nie ma miejsca, gdy auto jest garażowane w cieplutkim garażu. Ale to jest tylko moje zdanie, moja opinia. Mam znajomego, który ma diesla z mineralnym olejem i właśnie miał taki przypadek, po przejściu na półsyntetyk rozrusznik srogą zimą miał lżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > Ale co to ma do rzeczy? Jak silnik może zamarznąć przez olej? Kolega Natq już kiedyś wypisywał takie rzeczy na forum....Że silnik może zamarznąć na 15W... http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=282987654&page=0&vc=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 Tak jak koledzy radzą. 10W40 jaką markę wolisz. P.S. Jeździłem na mobilu, teraz mam GM 10W40. Różnicy nie widzę a grunt to regularna wymiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > grunt to regularna wymiana. Co ciekawe - nie udalo mi sie znalesc w instrukcji obslugi zalecanej czestotliwosci wymian . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 > Co ciekawe - nie udalo mi sie znalesc w instrukcji obslugi zalecanej > czestotliwosci wymian . Niemożliwe. W mojej jest podane..... Uważaj bo nie zawaham się zajrzeć i przytoczyć cytatu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 5 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 cały problem w tym, że to moja pierwsza wymiana oleju w tym aucie i nie wiem co tam było lane wcześniej... ubytek bo mam lekki wyciek uzupełniłem mineralnym, ale specyfikacji nie pamiętam... stąd moje pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 > Co ciekawe - nie udalo mi sie znalesc w instrukcji obslugi zalecanej > czestotliwosci wymian . na 100% raz w roku lub 15kkm / 20kkm (zależnie od źródła: imćtrukcja str. 94 lub książka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 Wszystko jednym jakim semisntetycznym olejem zalejesz auto. I tak będzie banglać dobrze. Jak Ci się nie chce wydawać kasy to kup lotosa, a jak chcesz to elf, mobil czy inne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 > Kolega Natq już kiedyś wypisywał takie rzeczy na forum....Że silnik > może zamarznąć na 15W... > http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=282987654&page=0&vc=1 Nie nie wypisywałem że silnik może zamarznąĆ przez olej mineralny, pisałem tylko o tym że mineralny szybciej może zamarznąĆ niż syntetyczny. Co się czepiasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ROBERT13 Napisano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 ja zawsze lałem do uniaka Mobila S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 > Nie nie wypisywałem że silnik może zamarznąĆ przez olej mineralny, > pisałem tylko o tym że mineralny szybciej może zamarznąĆ niż > syntetyczny. Co się czepiasz? W naszych warunkach, żaden olej nigdy w życiu nie zamarznie. Mineralne gdzieś przy -20 robi się już jak masło, przy -25 będzie już pewnie jak bardzo gęste masło, ale nigdy nie zamarznie. Nie rozumiesz, czy nie chcesz zrozumieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 > W naszych warunkach, żaden olej nigdy w życiu nie zamarznie. > Mineralne gdzieś przy -20 robi się już jak masło, przy -25 > będzie już pewnie jak bardzo gęste masło, ale nigdy nie > zamarznie. Nie rozumiesz, czy nie chcesz zrozumieć? Masłem to on nie będzie ale się zrobi dość gęsty Półsyntetyk przy -28 jeszcze ściekał z bagnetu ale... ciężko mu to szło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 > Masłem to on nie będzie ale się zrobi dość gęsty Półsyntetyk przy > -28 jeszcze ściekał z bagnetu ale... ciężko mu to szło Zależy kto jakie masło jada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2009 > W naszych warunkach, żaden olej nigdy w życiu nie zamarznie. > Mineralne gdzieś przy -20 robi się już jak masło, przy -25 > będzie już pewnie jak bardzo gęste masło, ale nigdy nie > zamarznie. Nie rozumiesz, czy nie chcesz zrozumieć? O jejciu dajmy se spokój... ja myślę bardziej o warunkach eksperymentalnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2009 > O jejciu dajmy se spokój... ja myślę bardziej o warunkach > eksperymentalnych. Spoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miliard Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 Przy Twoim stylu jazdy to raczej jakiś rally extreme protection Jak kupiłem mojego to gościu się zarzekał, że jeździ na full syntetik mobil łan ale... w bagażniku była bańka po mineralnym lotosie. Najpierw jeździłem na semi M1 a teraz semi Lotos i nie widzę różnicy poza ceną na półce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 > Wlej taki, jaki uważasz za stosowne (byle by klasa była odpowiednia). > Każdy olej jest dobry, pod warunkiem że jest (... ciach ...) Co lejesz do T? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2009 > Co lejesz do T? Lotos Semisythetic 10W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XScoX Napisano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2009 Nie wiem czemu polecacie olej Lotosa to są tzw siuski kiedyś ten olej był dobry ale nie teraz. Do swojego uniaka leje Elfa mineral 15w40 i nie jest drogi 12zł za litr. Jeżdze na nim 3 latka i na razie ok. A przebieg juz ma całkiem spory 220000. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2009 > Nie wiem czemu polecacie olej Lotosa to są tzw siuski Nie bronię Lotosa ale po czym wnosisz takie wnioski? >kiedyś ten > olej był dobry ale nie teraz. Konkretne argumenty poproszę > Do swojego uniaka leje Elfa > mineral 15w40 i nie jest drogi 12zł za litr. > Jeżdze na nim 3 > latka i na razie ok. A przebieg juz ma całkiem spory 220000. > Pozdro Sadzę, że na jakimkolwiek innym byłby tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 > Nie wiem czemu polecacie olej Lotosa to są tzw siuski to po co jeździsz Unem jak to jest taki gnijący złom. Kup Audi R8, wtedy bedziesz mógł wypisywaĆ takie bzdury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 12 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 Za takie wypowiedzi to bana powinni dawac, ale do rzeczy, jakby kolega czytal dokladnie tresci moich postow, to nie pytalem o to jakiej MARKI olej wlac tylko O JAKIEJ SPECYFIKACJI, i z konkretnymi argumentami... A takie posty jak Twoj traktuje za off-topic i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2009 > Nie wiem czemu polecacie olej Lotosa to są tzw siuski kiedyś ten > olej był dobry ale nie teraz. Do swojego uniaka leje Elfa > mineral 15w40 i nie jest drogi 12zł za litr. Jeżdze na nim 3 > latka i na razie ok. A przebieg juz ma całkiem spory 220000. > Pozdro No, mundra wypowiedź na poziomie Jeżdżę na Lotosie City 15w40 i jakoś silnik nie chce się zatrzeć na tych jak to żeś ambitnie określił siuśkach Bez pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 > na 100% raz w roku lub 15kkm / 20kkm (zależnie od źródła: imćtrukcja > str. 94 lub książka) Hmm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
james89 Napisano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 > Nie wiem czemu polecacie olej Lotosa to są tzw siuski kiedyś ten > olej był dobry ale nie teraz. Do swojego uniaka leje Elfa > mineral 15w40 i nie jest drogi 12zł za litr. Jeżdze na nim 3 > latka i na razie ok. A przebieg juz ma całkiem spory 220000. > Pozdro a w czym ten twój elf jest lepszy od mojego lotosa? i na jakiej podstawie stwierdzasz, że ten olej kiedyś był dobry a teraz już nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2009 > Hmm... OK, OK, mój błąd, miała być str. 97 oraz 149 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2009 > OK, OK, mój błąd, miała być str. 97 oraz 149 To jakas ganc funkiel nowka instrukcja. Moja (dodana do samochodu przed 17-tu laty) nie posiada tak rozbudowanej listy czynnosci, jedyna wymiana oleju w niej wyszczegolniona dotyczy automatycznej skrzyni biegow . Natomiast madra ksiazka Fiat Uno wyd. WKL twierdzi, ze olej nalezy wymieniac co 20 tys. km . Badz tu madry i pisz wiersze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2009 Mozesz zastosowac olej dowolnego producenta. Wlewaj 15W40 albo 10W40 - to obojetne. Lepsze nie maja juz zadnego sensu. Ja odkrylem ostatnio w Auchanie niemiecki olej VENOL 10W40 za 42PLN 4litrowe opakowanie( http://www.venol.de/Item.php?ProductId=576 ). Moge Ci polecic jako dobry wybor. Ma lepsze parametry niz niejeden Mobil czy Elf jednak jest ponad 2x tanszy. Jednak tak jak napisalem kieruj sie raczej cena niz marka. Obecnie na rynku juz nie ma kiepskich olejow i czy kupisz Orlen. Lotos czy Castrol, efekt bedzie taki sam. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ortes Napisano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2009 Quote: Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala „W” (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe. W praktyce przedstawia się to się to następująco: - dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi - 30°C do - 35°C, - 5W - 25 do - 30°C, - 10W - 20 do - 25°C, - 15W - 15°C do - 20°C, - 20W - 10°C do - 15°C, - 25W - od -10°C do 0°C. Drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa „wytrzymałość oleju”, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C. Indeks lepkości syntetycznych olejów silnikowych zwiera się od 0W do 10W, gdzie często oleje 10W są wytwarzane również jako półsyntetyczne. Oleje oznaczane jako 15W i wyżej są z reguły olejami mineralnymi. Wszystkie te oznaczenia znajdziemy na opakowaniu każdego oleju silnikowego, ale ich analiza nie daje odpowiedzi na pytanie – czy oleje można mieszać, a jeśli tak to które? Z pewnością nic złego nie stanie się silnikowi, jeśli zachowując te same parametry jakościowe i klasę lepkości zmienimy markę- czyli producenta. Po przejechaniu znaczącej ilości kilometrów można też zastosować olej o nieco wyższej klasie lepkości, czyli bardziej gęsty. Uszczelni on lepiej silnik poprawiając nieco jego kondycję, mimo że należy mieć świadomość, że nie naprawi zużytego silnika. albo http://www.dziennik.pl/auto/article73851/Jak_wybrac_wlasciwy_olej_silnikowy_.html albo (tu gość całkiem spoko opisał co i jak) http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html Tyle ode mnie Ja mam coś takiego jak SWEPCO 10w40. Jeżdżę na nim ni wiem jakie są różnice z innymi. Chyba tylko ceny. Ja dostałem, bo wujek tym handluje i mam z czapy. A prałbym co najtańsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2009 Zakup lotos 10w40 lub mobil s 4 l cena ok 60 zl a sa idelne polsyntetyki na te auto az za dobre bo mozesz lac minerala . Sam leje lotos i jest ok przewyzsza normy z instrukcji wiec czego wiecej chciec na castrol szkoda kasy 4l ok 100zl a nic to nie da nie jest powiedziane im drozsze tym lepsze .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2009 > Zakup lotos 10w40 lub mobil s 4 l cena ok 60 zl a sa idelne > polsyntetyki na te auto az za dobre bo mozesz lac minerala . > Sam leje lotos i jest ok przewyzsza normy z instrukcji wiec czego > wiecej chciec na castrol szkoda kasy 4l ok 100zl a nic to nie da nie jest powiedziane im drozsze tym lepsze .. Quote: Wiadomo Panowie im cena wieksza lepsza jokość Widzę, że jednak zmieniłeś zdanie? źródełko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2009 > Quote: > Wiadomo Panowie im cena wieksza lepsza jokość > Widzę, że jednak zmieniłeś zdanie? > źródełko No szkoda kasy wiadomo ze za 40 zł cos droższe musi być lepsze ale czy ten efekt zobaczymy ... lepiej kuić za t 10 l 95 i tak juz droga jak skrwsn . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.