Skocz do zawartości

czy malucha można przerobic na gaz?


adulek

Rekomendowane odpowiedzi

> > butla nie jest takim problemem jak problemem jest ogrzanie

> parownika jest zrobiony elektrycznie....:)widziałem takie cudo w

> miescie przed hipermarketem i ogladałem...jest termostat i

> elektryczna grzałka(grzałki jak w akwarium)To tak samo jak w

> "garbusie"

blagam.gif w maluchu jeszcze prąd zabierać na grzałki pad.gif jak ledwie na lampy i kierunki starcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pozwol sobie dorzucić do tematu swoje trzy grosze. Jest jeszcze problem ogrzewania. Aby wszystko było w zgodzie z przepisami samochód musi mieć ogrzewanie kabiny, a w samochodzie z gazem nie wolno do ogrzewania wykorzystywać powietrza chłodzącego silnik. Jak to jest rozwiązane?. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam pozwol sobie dorzucić do tematu swoje trzy grosze. Jest jeszcze

> problem ogrzewania. Aby wszystko było w zgodzie z przepisami

> samochód musi mieć ogrzewanie kabiny, a w samochodzie z gazem

> nie wolno do ogrzewania wykorzystywać powietrza chłodzącego

> silnik. Jak to jest rozwiązane?. Pozdrawiam.

Ogrzewanie kabiny yikes.gif, a co z wózkami widłowymi hehe.gif. Skąd masz takie informacje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam pozwol sobie dorzucić do tematu swoje trzy grosze. Jest jeszcze

> problem ogrzewania. Aby wszystko było w zgodzie z przepisami

> samochód musi mieć ogrzewanie kabiny, a w samochodzie z gazem

> nie wolno do ogrzewania wykorzystywać powietrza chłodzącego

> silnik. Jak to jest rozwiązane?. Pozdrawiam.

To ja też dorzuce coś od siebie.

Według przepisów butla nie może być w przedniej częsci pojazdu - czyli bagażnik odpada (chociaż widziałem takowe instalacje), Nie może być też w komorze silnika - tył odpada (chociaż widziałem coś takiego w starej skodzie). W kabinie pasażerskiej też - chociaż 80% hatchbak'ow i kombi'akow tak wlasnie ma.

Moje pytanie jest typu praktycznego: czy jak ktoś tak ma to co mu za to mogą zrobić np. przy kontroli drogowej albo okresowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam pozwol sobie dorzucić do tematu swoje trzy grosze. Jest jeszcze

> problem ogrzewania. Aby wszystko było w zgodzie z przepisami

> samochód musi mieć ogrzewanie kabiny, a w samochodzie z gazem

> nie wolno do ogrzewania wykorzystywać powietrza chłodzącego

> silnik.

screwy.gif ani w Regulaminie EKG ONZ,ani w polskich warunkach technicznych nie ma o tym mowysmirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja też dorzuce coś od siebie.

> Według przepisów butla nie może być w przedniej częsci pojazdu -

> czyli bagażnik odpada (chociaż widziałem takowe instalacje), Nie

> może być też w komorze silnika - tył odpada (chociaż widziałem

> coś takiego w starej skodzie). W kabinie pasażerskiej też -

> chociaż 80% hatchbak'ow i kombi'akow tak wlasnie ma.

> Moje pytanie jest typu praktycznego: czy jak ktoś tak ma to co mu za

> to mogą zrobić np. przy kontroli drogowej albo okresowej?

W kabinie pasażerkiej (vany) montaż zbiornika jest zgodny z przepisami. Jeśli zbiornik jest zamontowany wbrew przepisom to dowód rej. 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W kabinie pasażerkiej (vany) montaż zbiornika jest zgodny z

> przepisami. Jeśli zbiornik jest zamontowany wbrew przepisom to

> dowód rej.

Ile szwagierce pali taki malacz????? I jak ten silniczek znosi LPG????? Uszcelka pod głowicą pewnie już poleciała.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ani w Regulaminie EKG ONZ,ani w polskich warunkach technicznych nie

> ma o tym mowy

Sorry, rzeczywiście wprowadziłem w błąd, zapis, że pobór powietrza do ogrzewania nie może być w komorze silnika zasilanego gazem został uchylony w 2003 roku wraz z wejściem Dziennika ustaw NR32 o warunkach technicznych pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> > butla nie jest takim problemem jak problemem jest ogrzanie

> parownika jest zrobiony elektrycznie....:)widziałem takie cudo w

> miescie przed hipermarketem i ogladałem...jest termostat i

> elektryczna grzałka(grzałki jak w akwarium)To tak samo jak w

> "garbusie"

Wyjdzie ze sie czepiam, ale nie tak samo jak w garbusie grinser006.gif w garbach z reguly podgrzewa sie parownik olejem, sam jush zakladalem kilka takich instalacji. w garbie trzeba podkrasc olej z chlodnicy oleju, a w transporterz z filtra.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyjdzie ze sie czepiam, ale nie tak samo jak w garbusie w garbach z

> reguly podgrzewa sie parownik olejem, sam jush zakladalem kilka

> takich instalacji. w garbie trzeba podkrasc olej z chlodnicy

> oleju, a w transporterz z filtra.

> Pozdrawiam

Stosuje się też sondy, które wspawuje się w tłumik. Gaz płynie sobie taką sondą i zostaje ogrzewany za pomocą spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma się rozumieć... A czy Szanowny Kolega ma fotkę tej pomki - to

> znaczy podłączenia...?????

> PS Czy pomysł z wykorzystaniem pompki jest twojego autorstwa?????

Pompka ma in oraz out. Reduktor też ma 2 podłączenia, wiec niema tutaj zbytnio manewrów 893goodvibes.gif. Pomysł nie jest mój, a kogo nie wiem, bo z pracy kilka maluszków na lpg śmigało i wszystkie były robione w ten sam sposób ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pompka ma in oraz out. Reduktor też ma 2 podłączenia, wiec niema

> tutaj zbytnio manewrów . Pomysł nie jest mój, a kogo nie wiem,

> bo z pracy kilka maluszków na lpg śmigało i wszystkie były

> robione w ten sam sposób

W sumie to proste rozwiązanie, ale ktoś musiał na nie wpaść....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie to proste rozwiązanie, ale ktoś musiał na nie wpaść....

Myślałem nad pompką elektryczną do noPB, aby to zasilanie było również, ale występują problemy z przelewaniem noPB ponieważ za duże ciśnienia dają. Gdyby zaistniał problem z lpg to można odłączyć przewody z płynem od pompki i podłączyć seryjnie przewody noPB. Kwestia kilku minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem nad pompką elektryczną do noPB, aby to zasilanie było

> również, ale występują problemy z przelewaniem noPB ponieważ za

> duże ciśnienia dają.

A to nie da się podłączyć np na 6V albo coś w ten deseń ?

Gdyby zaistniał problem z lpg to można

> odłączyć przewody z płynem od pompki i podłączyć seryjnie

> przewody noPB. Kwestia kilku minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.