Chalek Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 Witam! Mam seicento z 99roku 1.1SPI i chciałbym założyć liczniki takie z MPI. Wystarczy przelożyć czy trzeba jeszcze coś zmieniać? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broker Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 > Witam! > Mam seicento z 99roku 1.1SPI i chciałbym założyć liczniki takie z MPI. > Wystarczy przelożyć czy trzeba jeszcze coś zmieniać? > Pozdrawiam W mpi prędkościomierz sterowany jest impulsami a w spi na linkę o ile się nie mylę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kędzior1435053370 Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 Do przekładki potrzeba: - licznik MPI - impulsator do skrzyni - wtyczki licznika z wiązki MPI z kawałkami kabli przerobić wtyczki wg. schematu (liczniki te mają zupełnie inne wtyczki), zdemontować linkę, pociągnąć kable od impulsatora wkręcanego zamiast niej w skrzynię, złożyć całość i gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
broker Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 > Do przekładki potrzeba: > - licznik MPI > - impulsator do skrzyni > - wtyczki licznika z wiązki MPI z kawałkami kabli > przerobić wtyczki wg. schematu (liczniki te mają zupełnie inne wtyczki), zdemontować linkę, > pociągnąć kable od impulsatora wkręcanego zamiast niej w skrzynię, złożyć całość i gotowe. Wg mnie takie rzeczy powinny być w faqaczu, pozwolę sobie skopiować ten schemat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 > W mpi prędkościomierz sterowany jest impulsami a w spi na linkę o ile się nie mylę Były też wersje na impulsator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 SPI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusss Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 > W mpi prędkościomierz sterowany jest impulsami a w spi na linkę o ile się nie mylę Były SPI. Przykładowa aukcja takiego licznika Alledrogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 > SPI? tak, sportingi ze wspomaganiem oraz CITIMATIC maiły "stare" zegary na impulsator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 a jak z wiązką? Była z SPI czy z MPI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniuSCS Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 > a jak z wiązką? Była z SPI czy z MPI? IMHO to SPI , impulsator był montowany tylko po to zeby wspomaganie mogło działać, a że działa zależnie od predkosci podpięty był przy okazji również licznik. Aczkolwiek spotkałem sie z impulsatorem który był przelotowy, tzn zapewniał możliwość zamontowani linki która przez niego przechodziła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DALES_SC Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 a jakie podświetlenie mają liczniki z mpi ?? w oryginale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 > a jakie podświetlenie mają liczniki z mpi ?? w oryginale bodajŻe BURSZTYNOWY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DALES_SC Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 tylko i wyłącznie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 póki co nie spotkałem się z innym podświetleniem fabrycznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekalf1 Napisano 17 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 witam mam pytanie z innej beczki jaką wartość poda licznik elektryczny po przełożeniu z innego seja czy z samochodu wyjętego czy tą w który jest włożony mi sie zdaje że licznik sam w sobie zapisuje a komp jeszcze dla siebie gdyby ktoś sprawdzał laptopikiem jak sie myle prosze o poprawienie mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 17 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 powinien podać stan taki jak w samochodzie z którego się go wyjęło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 17 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 > witam > mam pytanie z innej beczki > jaką wartość poda licznik elektryczny po przełożeniu z innego seja > czy z samochodu wyjętego czy tą w który jest włożony > mi sie zdaje że licznik sam w sobie zapisuje a komp jeszcze dla siebie gdyby ktoś sprawdzał > laptopikiem > jak sie myle prosze o poprawienie mnie przebieg jest zapisany w liczniku więc poda taki jaki był w "dawcy" - tydzień temu testowane organoleptycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kyniuSCS Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 > przebieg jest zapisany w liczniku więc poda taki jaki był w "dawcy" - tydzień temu testowane > organoleptycznie zgadzam sie z przedmówcą - testowane na 3 licznikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 1 Marca 2011 Udostępnij Napisano 1 Marca 2011 Odkopuje, jak są w seju 2 poduszki i SPI ma 2 kontrolki to jak to działa po przełożeniu? Bo na schemacie widzę tylko 1 kontrolkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PaluchGDA Napisano 19 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 no to ja też odkopie. Po wymianie w moim sc van 1.1 spi nie miałem do czego podłączyć kontrolek od poduszki i od czegoś jeszcze (ikonka kierownicy i ikonka ludka zapiętego w pasy) święcą mi się na czerwono. Jak je wygasić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuSC Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 > Odkopuje, jak są w seju 2 poduszki i SPI ma 2 kontrolki to jak to działa po przełożeniu? Bo na > schemacie widzę tylko 1 kontrolkę. Są 2 kontrolki w mpi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusss Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 > no to ja też odkopie. Po wymianie w moim sc van 1.1 spi nie miałem do czego podłączyć kontrolek od > poduszki i od czegoś jeszcze (ikonka kierownicy i ikonka ludka zapiętego w pasy) święcą mi się > na czerwono. Jak je wygasić? Ikonka kierownicy to wspomaganie. Jak nie masz do czego podłączyć to masz dwa wyjścia. Wylutować diody albo podać napięcie + 12v po stacyjce na kable od tych diód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusss Napisano 20 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 > Są 2 kontrolki w mpi Jedna kontrolka pokazuje status poduszek. Druga pokazuje czy poduszka pasażera jest wyłączona czy włączona. A wie ktoś może który kabel idzie do licznika z poduszki pasażera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 21 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 > Jedna kontrolka pokazuje status poduszek. > Druga pokazuje czy poduszka pasażera jest wyłączona czy włączona. > A wie ktoś może który kabel idzie do licznika z poduszki pasażera? pozwole sobie zrobic offtop i zapytac jakie kontrolki zapalaja sie (na ile) / migaja i gasna podczas odpalania 1.1 mpi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Witam Odgrzewam Obecnie mam licznik SPI na impulsatorach. ( Wspomaganie ABS 2 poduszki ) Ale że coś się z nim chrzani chce przejść na MPI. I teraz moje pytanie.... czy mam patrzeć na coś specjalnie przy zakupie licznika MPI ? Mianowicie czy były jakies liczniki MPI w których brakowało czegośc np do podłaczenia ABS albo Wspomagania? I jeszcze skoro mam licznik SPI na impulsatorach to bez problemu przejde na MPI czy trzeba coś przeerabiać / dorabiać? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > Witam Odgrzewam > Obecnie mam licznik SPI na impulsatorach. > ( Wspomaganie ABS 2 poduszki ) > Ale że coś się z nim chrzani chce przejść na MPI. > I teraz moje pytanie.... czy mam patrzeć na coś specjalnie przy zakupie licznika MPI ? > Mianowicie czy były jakies liczniki MPI w których brakowało czegośc np do podłaczenia ABS albo > Wspomagania? > I jeszcze skoro mam licznik SPI na impulsatorach to bez problemu przejde na MPI czy trzeba coś > przeerabiać / dorabiać? > Pozdro tak w niektórych nie było włutownych elementów elektronicznych od wspomagania / poduszek / ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Zdjęcie z tyłu pierwszego lepszego licznika MPI w linku. Ile ma być gniazd w pełnej opcji? http://allegro.pl/licznik-zegar-fiat-seicento-1-1-mpi-i2999844726.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > Zdjęcie z tyłu pierwszego lepszego licznika MPI w linku. > Ile ma być gniazd w pełnej opcji? > http://allegro.pl/licznik-zegar-fiat-seicento-1-1-mpi-i2999844726.html w MPI zawsze były 2 wtyczki - wydaje mi się że musiałbyś w eperze sprawdzać numery od jakiej wersji jest dany licznik - tam jest ich od groma i ciut ciut...... edit: akurat ten licznik który znalazłeś to jest z biedy wersji....... tu masz liste numerów i do jakiej są wersji..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > w MPI zawsze były 2 wtyczki - wydaje mi się że musiałbyś w eperze sprawdzać numery od jakiej wersji > jest dany licznik - tam jest ich od groma i ciut ciut...... > edit: akurat ten licznik który znalazłeś to jest z biedy wersji....... > tu masz liste numerów i do jakiej są wersji..... Staryyyyyyyyyyyy Lece CI piwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > Staryyyyyyyyyyyy Lece CI piwo spoko to się najwyżej napijemy na centozlocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > spoko to się najwyżej napijemy na centozlocie Spoko Bede pamietać ^^ Wiesz co sie okazało? Rodzajów liczników MPI jest więcej niż przestawiłeś na foto Ty miałeś tabele 55510/05 a jest jeszcze /11 i chyba /9 I tak sobie sprawdzałem i sprawdzałem aż trafiłem na taki jaki potrzebuje No ale i tak mam problem I jak to mam ogarnąć z tymi wtyczkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > Rodzajów liczników MPI jest więcej niż przestawiłeś na foto > Ty miałeś tabele 55510/05 a jest jeszcze /11 i chyba /9 mówiłem że jest ich mnóstwo - ja kliknałem tylko w pierwszą grupę i zrobiłem print screena > I tak sobie sprawdzałem i sprawdzałem aż trafiłem na taki jaki potrzebuje > No ale i tak mam problem > I jak to mam ogarnąć z tymi wtyczkami? >> kliku klik 1 << >> kliku klik 2 << Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Musisz mieć wtyczki z MPI, i przelutować kable, wtyczki tez muszą mieć więcej kabli, ew może da się jakoś poprzekładać te które nie były by potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiemiec Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > Spoko Bede pamietać ^^ > Wiesz co sie okazało? > Rodzajów liczników MPI jest więcej niż przestawiłeś na foto > Ty miałeś tabele 55510/05 a jest jeszcze /11 i chyba /9 > I tak sobie sprawdzałem i sprawdzałem aż trafiłem na taki jaki potrzebuje > No ale i tak mam problem > I jak to mam ogarnąć z tymi wtyczkami? Pierwszy licznik ze zdjęcia to nie mpi, a spi przystosowany do wspomagania kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > mówiłem że jest ich mnóstwo - ja kliknałem tylko w pierwszą grupę i zrobiłem print screena > >> kliku klik 1 kliku klik 2 Ooooo a seicento SPI miało kontolke check engine ? Ze schematu widac że tak a juz miałem pytać co z check engine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > Ooooo a seicento SPI miało kontolke check engine ? > Ze schematu widac że tak a juz miałem pytać co z check engine Toć to marchewa odpowiadała za Check engine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > Ooooo a seicento SPI miało kontolke check engine ? > Ze schematu widac że tak a juz miałem pytać co z check engine tak miało - potocznie zwana marchewą albo siusiakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > I jak to mam ogarnąć z tymi wtyczkami? za wtyczki mi sluzyly przyciete wtyczki od ATA od dyskow rozstaw idealnie pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > tak miało - potocznie zwana marchewą albo siusiakiem Haha marchewa dobrze znana ;D Ale nie rozkminiłem nigdy że to check engin w SPI Narazie pochytałem licznik..... Teraz staram sie pochytac wiązkę licznika MPI żeby było łatwiej. Z tego co poczytałem to jakis problem z rezerwą jest? W sumie zaczynam sie zastanawiac czy warto sie tyle pieprzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zieluny Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Ikonka kierownicy to wspomaganie. > Jak nie masz do czego podłączyć to masz dwa wyjścia. > Wylutować diody > albo podać napięcie + 12v po stacyjce na kable od tych diód Siemk, podlaczylem sobielcznik Mpi w seiu Spi i swieci mi sie kontrolka od wspomagania. Wiecie moze pod ktory pin trzeba podlaczyc ten plus ze stacyjki aby przestalo sie swiecic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusss Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Ja do przełożenia licznika z SPI na MPi używałem tego schematu. W zupełności wystarcza do przeróbki. Schemat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusss Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Siemk, > podlaczylem sobielcznik Mpi w seiu Spi i swieci mi sie kontrolka od wspomagania. Wiecie moze pod > ktory pin trzeba podlaczyc ten plus ze stacyjki aby przestalo sie swiecic? Mam gdzieś w domu swoje notatki z podłaszenia licznika. Wieczorem sprawdzę który to pin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zieluny Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Ja do przełożenia licznika z SPI na MPi używałem tego schematu. W zupełności wystarcza do > przeróbki. > Schemat Tez uzylem tego schematu i wszystko dziala tylko ta kontrolka sie swieci. Nie ze to jakis wielki problem ale czerwona kontrola mnie wnerwia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Tez uzylem tego schematu i wszystko dziala tylko ta kontrolka sie swieci. Nie ze to jakis wielki > problem ale czerwona kontrola mnie wnerwia wylutuj diodę od tej ikonki i bedzie po problemie...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Mam gdzieś w domu swoje notatki z podłaszenia licznika. Wieczorem sprawdzę który to pin Mariusss u Ciebie wszystko działa? Bo chce aby mi ABS, wspomaganie i AIR bag działał Jak nie to zostaje przy tym co mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Mam gdzieś w domu swoje notatki z podłaszenia licznika. Wieczorem sprawdzę który to pin B7 z tego co pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Mariusss u Ciebie wszystko działa? > Bo chce aby mi ABS, wspomaganie i AIR bag działał > Jak nie to zostaje przy tym co mam U Mariusza nie ma jedynie ABS, a tak wszystko ogarnięte, tylko tak jak pisałem musisz mieć licznik co ma te kontrolki i wtyczki które mają te kable, albo po prostu wyłapać pin od ABS, bo poduchę, wspomę wyłapywaliśmy podając na luźne kable z licznika +12V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astyn Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > U Mariusza nie ma jedynie ABS, a tak wszystko ogarnięte, tylko tak jak pisałem musisz mieć licznik > co ma te kontrolki i wtyczki które mają te kable, albo po prostu wyłapać pin od ABS, bo > poduchę, wspomę wyłapywaliśmy podając na luźne kable z licznika +12V Zapytam tak.... czyli wtyczki z wszystkimi kabami jakie mogły by byc na to wychodzi? Czy ktoś ma foto może wtyczek full pod ABS AIRbag i wspomaganie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Zapytam tak.... czyli wtyczki z wszystkimi kabami jakie mogły by byc na to wychodzi? > Czy ktoś ma foto może wtyczek full pod ABS AIRbag i wspomaganie niekoniecznie ze wszystkimi, może jakiś będzie niepotrzebny, np od kierunkowskazów przyczepki, bo chyba i taka kontrolka jest, i wtedy taki kabel we wtyczce możesz przepiąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Czy ktoś ma foto może wtyczek full pod ABS AIRbag i wspomaganie Tylko takie mam ABS, AIRBag x2 + wspomaganie Zaciął się licznik przebiegu dziennego to trza bylo rozebrac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.