robert62 Napisano 28 Października 2010 Udostępnij Napisano 28 Października 2010 witam, czeka mnie wymiana łożyska w alternatorze. czy ma ktoś wiedze o wymiarach łożyska, najlepiej byłoby wymontować i mieć na wzór ale po wymontowaniu będe uziemiony. silnik x14nz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pyth00n Napisano 28 Października 2010 Udostępnij Napisano 28 Października 2010 Jeśli to Bosch to zapraszam do poczytania: http://www.astra.auto.pl/content/view/275/48/ Jak jest z Delco nie wiem - nie miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jadoa Napisano 28 Października 2010 Udostępnij Napisano 28 Października 2010 > witam, czeka mnie wymiana łożyska w alternatorze. > czy ma ktoś wiedze o wymiarach łożyska, najlepiej byłoby wymontować i mieć na wzór ale po > wymontowaniu będe uziemiony. > silnik x14nz Do Boscha idą łożyska 6201 i 6203 a do Delco 6303 i 6202 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert62 Napisano 28 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2010 > Jeśli to Bosch to zapraszam do poczytania: > http://www.astra.auto.pl/content/view/275/48/ > Jak jest z Delco nie wiem - nie miałem. dzięki za pomoc jeżeli podam że naciąg paska jest trochę inny tzn. jest śruba z łbem gwiazdkowym do naciągania paska i jaszcze jest drugi pasek od pompy klimatyzacji to można powiedzieć bliżej jaki jest alternator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert62 Napisano 28 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2010 > dzięki za pomoc > jeżeli podam że naciąg paska jest trochę inny tzn. jest śruba z łbem gwiazdkowym do naciągania > paska i jaszcze jest drugi pasek od pompy klimatyzacji to można powiedzieć bliżej jaki jest > alternator? i jeszcze poprzeczny wspornik utrzymujący linie paska z kołem pasowym wału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 28 Października 2010 Udostępnij Napisano 28 Października 2010 > jeżeli podam że naciąg paska jest trochę inny tzn. jest śruba z łbem gwiazdkowym do naciągania > paska i jaszcze jest drugi pasek od pompy klimatyzacji to można powiedzieć bliżej jaki jest > alternator? Drugi pasek? Prawdopodobnie masz klimę dokładaną a nie fabryczną. Ale o alternatorze nic mi to nie mówi... Jeśli nie ma tego "kołnierzyka" na osi wałka, to pewnie będzie Delco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert62 Napisano 28 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2010 > Drugi pasek? Prawdopodobnie masz klimę dokładaną a nie fabryczną. Ale o alternatorze nic mi to nie > mówi... Jeśli nie ma tego "kołnierzyka" na osi wałka, to pewnie będzie Delco. koło pasowe na wale jest podwójne, aby zdjąć pasek alternatora trzeba zdjąć pasek klimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iqsebcio Napisano 28 Października 2010 Udostępnij Napisano 28 Października 2010 hola! Obalam mit... http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=280712272&page=0&fpart=all&vc=1 Pozdro4all S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwek250 Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 a czy w silniku c14nz jest taki sam alternator jak w x14nz? oczywiście boscha i jak go wyciagnac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > a czy w silniku c14nz jest taki sam alternator jak w x14nz? oczywiście boscha może ale nie musi być taki sam > i jak go wyciagnac? zdejmujesz pasek, odkręcasz przewody a potem samego altka od silnika i wyjmujesz go do góry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > zdejmujesz pasek, odkręcasz przewody a potem samego altka od silnika > i wyjmujesz go do góry... Zapomniałeś dodać że najpierw trzeba odłączyć akumulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > Zapomniałeś dodać że najpierw trzeba odłączyć akumulator bateria nie jest przykręcona przeca do altka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 Czyżby? A w jaki sposób jest ładowany akumulator? Bezprzewodowo ? Poza tym każde dłubanie przy alternatorze czy też przy rozruszniku odbywa się przy odłączonym akumulatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jack63 Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > Czyżby? A w jaki sposób jest ładowany akumulator? Bezprzewodowo ? Poza tym każde dłubanie przy > alternatorze czy też przy rozruszniku odbywa się przy odłączonym akumulatorze. Zapomniałeś dodać, że zawsze odpinamy klemę z bieguna ujemnego czyli masę. Druga ważna uwaga: Łożyska, a szczególnie to większe, mają być z luzem C3 ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 oczywiście masz rację i zbyt dosłownie wziąłeś moją odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jack63 Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > oczywiście masz rację i zbyt dosłownie wziąłeś moją odp. Nie podejrzewałem, że tego nie wiesz. Chodzi o autora tematu. A " za karę" możesz mu napisać z czego wynika taka kolejność odpinania akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > oczywiście masz rację Ja to wiem i Ty to wiesz ale czasami przeglądają laicy a im trzeba prawie tłumaczyć krok po kroku . Mam znajomego, a nawet dwóch, którzy już długo jeżdżą samochodami a nie wiedzą jak podłączyć prostownik do akumulatora. Zawsze jest telefon z pytaniem dlaczego prostownik nie ładuje. Jak odwrotnie podłączają mój prostownik to nie ma siły bezpiecznik musi puścić. Ot i dlatego taki jestem dosłowny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > A " za karę" możesz mu napisać z czego wynika taka kolejność odpinania akumulatora. Jak ktoś to napisze i sprowokuje w ten sposób kolejną dyskusję o tym, to się rozsierdzę... Zapomnieli już ile czasu trwało leczenie ran po ostatniej? Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > ...taki > jestem dosłowny i przez Ciebie karę dostałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 Wybacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jack63 Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > Jak ktoś to napisze i sprowokuje w ten sposób kolejną dyskusję o tym, to się rozsierdzę... > Zapomnieli już ile czasu trwało leczenie ran po ostatniej? > Pozdroofka Ale luzy C3 są bardzo ważne! Jak ktoś napisze, że nie, to wdaję się w dyskusję do pierwszej krwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 19 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2010 > Ale luzy C3 są bardzo ważne! Zgadza, ale co z tego skoro i tak wszyscy kupują łożyska do alternatora w sklepie z częściami do ciągników w cenie 16zł za komplet Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 Bawilem sie w regeneracje szczotek - pamietasz Lelek Potem w wymiane lozysk, nastepnie regulatorow napiecia - chyba ze 3 wstawialem, az w koncu wkurzylem sie jak ladowanie znowu mi siadalo i kupilem 100A za 200zl nowke i mam spokoj Orginal chyba 70A mial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 20 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2010 > Bawilem sie w regeneracje szczotek - pamietasz Lelek No ba... Do mnie też nie przemawiają rożnego rodzaju regeneracje. Jak tylko rozrusznik strzelił focha, to nie bawiłem się, kupiłem nówkę za 115zł. Mniejszy, szybszy z przekładnią planetarną. Trzy lata już kręci. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwek250 Napisano 21 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2010 > Ja to wiem i Ty to wiesz ale czasami przeglądają laicy a im trzeba prawie tłumaczyć krok po kroku dokładnie ja własnie jestem laikiem dobrze ze dodales o tym aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mahcin Napisano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2011 To i ja się wtrącę, bardzo ważna sprawa, ameryki nie odkryłem ale mam nadzieję że umile tym życie nie jednemu na forum: alternator w efce, szczególnie golas, bez wspomagania itp na wąskim pasku klinowym ma 55A ładowanie, jest to... nieporozumienie. Nie stać mnie na tak tani alternator Nawet po regeneracji przy max obciążeniu miałem 13.5V - 14V Niby w normie, alew do perfekcji daleko nadszedł czas na wymianę na coś lepszego: alternator bosch: 0123 505 002 wersja jest to 100A kupiłem za całę 65zł Przed włożeniem zamiana kół, gdyż 100A jest na szeroki pasek- wystarczy koło przełożyć, nic nie będzie odstawało tarło itp, następnie montaż, wszystko pasuje perfekcyjnie. Test: max spadek odnotowany to 14.2V juuuupiiiii a teraz zaqpomnieć o problemie nie doładowanego akumulatora:) Bo co z tego że mam np 55Ah akumulator by czuć się pewnie w każdej sytuacji, czy nawet 44Ah gdy ładowanie to max 55A... to było nie porozumienie, by było w miare dobrze byśmy musieli jeździć na aku nie większym niż 36Ah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szlachcic Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > alternator w efce, szczególnie golas, bez wspomagania itp na wąskim pasku klinowym ma 55A > ładowanie, jest to... nieporozumienie. Jakis czas temu doszedlem do podobnych wnioskow. Poszedlem na calosc i zalozylem 150A od Sintry. Tez pasuje U mnie oryginalnie byl Bosh 70A. Zima: dmuchawa, szyba, maty siedzen, lusterka, bla bla kiepsko 70A sie sprawdzalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mahcin Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > Jakis czas temu doszedlem do podobnych wnioskow. Poszedlem na calosc i zalozylem 150A od Sintry. > Tez pasuje > U mnie oryginalnie byl Bosh 70A. Zima: dmuchawa, szyba, maty siedzen, lusterka, bla bla kiepsko 70A > sie sprawdzalo. To zaszalałeś Mógłbyś podać numerek tego 150A? Mi narazie 100A pasuje, ale skoro są możliwości wyboru większe, to w przyszłości może i też się pokuszę na moją Centrę 55Ah przy 360A startu to byłoby całkowite coś na wypasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > na moją Centrę 55Ah przy 360A startu to byłoby całkowite coś na wypasie a to 100A jest za mało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szlachcic Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > a to 100A jest za mało? Eee, 100 tez wystarczy. Chodzi o to zeby alternator pracowal w zakresie malych i srednich obziazen. W zakresie duzych > 60-70% pradu nominalnego pojawiaja sie wieksze spadki napiecia, diody zaczynaja sie grzac jak szalone. Niezdrowo. 150 radzi sobie duzo lepiej niz 70. Numer alternatora, hmmm a gdzie go znajde? Kupilem na brytyjskim ebay z zezlomowanej Sintry. Musial bym go wytargac z auta. Generalnie: dolna lapa alternatora pasuje, jest taka sama dla wszystkich alternatorow ktore ogladalem od 55A na waski pasek, przez 100, 120 i 150A Boscha. W sumie w garazu mam 70A orygina od X16SZR, dwie 120 i 150 aktualnie uzytkowany, wszystkie Bosch. Gorne mocowanie sie rozni, ale da sie to dopasowac bez problemu. Wrzuce fotke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szlachcic Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 Moj alternator 150A wyglada jak ten: http://allegro.pl/alternator-opel-sintra-2-2-16v-td-99-nowy-150a-i1394028284.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mahcin Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > Eee, 100 tez wystarczy. Chodzi o to zeby alternator pracowal w zakresie malych i srednich obziazen. > W zakresie duzych > Numer alternatora, hmmm a gdzie go znajde? Kupilem na brytyjskim ebay z zezlomowanej Sintry. Musial > bym go wytargac z auta. > Generalnie: dolna lapa alternatora pasuje, jest taka sama dla wszystkich alternatorow ktore > ogladalem od 55A na waski pasek, przez 100, 120 i 150A Boscha. W sumie w garazu mam 70A > orygina od X16SZR, dwie 120 i 150 aktualnie uzytkowany, wszystkie Bosch. > Gorne mocowanie sie rozni, ale da sie to dopasowac bez problemu. Wrzuce fotke. Dokładnie:) Lepiej żyć z rezerwą jak wizualnie nie ma nigdzie numerka to okej, nie fatyguj się, a o foteczkę to bardzo bym prosił. Tyle danych to mi w sumie wystarczy żeby go sobie gdzieś wyszukać bez numeru:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szlachcic Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 To szare to dorobione gorne mocowanie. W X16SZR alternator ma jedno gorne ucho do ktorego przykreca sie lape. W alternatorze od sintry sa 2 ucha, wsadzilem w nie srube, dwa dystanse z rurki stalowej i lape ktora reguluje wstepny naciag paska. Modyfikacje zrobnilem 2 lata temu, rok temu zmienilem alternator za 120 na 150. To samo mocowanie. Zadnych klopotów z tym nie mialem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mahcin Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 Bardzo dziękuję za fotki Jakby kiedyś aukcja w/w zniknęła, dla osób poszukujących mogę dodać że np alternator BOSCH o numerze 0 986 044 521 to jest właśnie to:) , zresztą tych numerów , odpowiedników dużo, poszperałem w google i na ebay'u i znalazłem że te 150tki występują również w dużych pojemnościach niektórych Astry G, Astry H, większości dużych pojemności Vectry C Signum, Zafirze... i kto wie gdzie jeszcze:) A zakupy polecam szukając po numerze bo często za alternatorek o numerze XXXX który jest wersją 150A płaci się mniej niż za ten sam pytając czy ma 150A Lub ten sam model alternatora z Astry jest droższy niż z Vectry, tak było w moim przypadku zakupów:) Chyba jak zrobi się ciepło to pokuszę się też na taką modyfikację, fajna sprawa, zrobić i zapomnieć o prądzie Wg mnie twój opis powinien trafić do działu "napraw to sam" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.