Skocz do zawartości

BRC Uruchamianie Instalacji na mrozie


KJO

Rekomendowane odpowiedzi

Mam instalację SQ24 i denerwuje mnie to strasznie, że jak temperatura spadnie poniżej -12 to instalka nie chce się uruchomić, tzn temperatura silnika jest już dawno poza granicą przełączenia się a jadę dalej na noPB.

Da się coś z tym zrobić? Bo jak w zeszłym roku poprosiłem w serwisie żeby coś z tym zrobili to oni mi zmniejszyli temp przełączenia się na gaz, fajnie ale to problemu nie rozwiązało frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już osiągnął temperaturę to wyłącz i włącz instalację, powinien się przełączyć.

Jak to nie pomoże to pewnie trzeba będzie obniżyć temperaturę gazu(temperaturę poniżej, której ma nie jechać na gazie).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już osiągnął temperaturę to wyłącz i włącz instalację, powinien się przełączyć.

> Jak to nie pomoże to pewnie trzeba będzie obniżyć temperaturę gazu(temperaturę poniżej, której ma

> nie jechać na gazie).

> Pozdrawiam BAS

próbowałem już tak że jadę z odłączoną i włączam ją dopiero jak się rozgrzeje, czyli zostaje tylko serwis. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> próbowałem już tak że jadę z odłączoną i włączam ją dopiero jak się rozgrzeje, czyli zostaje tylko

> serwis.

Formalnie tak, nie formalnie miałem dość tracenia czasu w serwisie i kupiłem sobie interfejs...

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Formalnie tak, nie formalnie miałem dość tracenia czasu w serwisie i kupiłem sobie interfejs...

> Pozdrawiam BAS

Nie dziwie się, też mam dość serwisów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam instalację SQ24 i denerwuje mnie to strasznie, że jak temperatura spadnie poniżej -12 to

> instalka nie chce się uruchomić, tzn temperatura silnika jest już dawno poza granicą

> przełączenia się a jadę dalej na noPB.

A jaka jest temperatura reduktora? No właśnie. jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam instalację SQ24 i denerwuje mnie to strasznie, że jak temperatura spadnie poniżej -12 to

> instalka nie chce się uruchomić, tzn temperatura silnika jest już dawno poza granicą

> przełączenia się a jadę dalej na noPB.

> Da się coś z tym zrobić? Bo jak w zeszłym roku poprosiłem w serwisie żeby coś z tym zrobili to oni

> mi zmniejszyli temp przełączenia się na gaz, fajnie ale to problemu nie rozwiązało

fabrycznie jest ustawiona temperatura powrotu na bene przy -10, przy montaży nikt nie przestawił tego i dlatego niechce ci sie przełączyć na gaz, temperatura jest brana z listwy palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fabrycznie jest ustawiona temperatura powrotu na bene przy -10, przy montaży nikt nie przestawił

> tego i dlatego niechce ci sie przełączyć na gaz, temperatura jest brana z listwy

To jeszcze podpowiedzcie krok po kroku gdzie to wyklikać w P&D bo nie chce mi się tyłka na mrozie... szukając tego.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze podpowiedzcie krok po kroku gdzie to wyklikać w P&D bo nie chce mi się tyłka na

> mrozie... szukając tego.

> Pozdrawiam BAS

jutro ci napiesz na 100% ale z tego co pamientam to są dodatkowe funkcje w panelu gdzie ustawiasz temperature i czas przełanczanie palacz.gif

ps. w zakładce USTAWIENIA/PRZEŁĄCZANIE/INNE ,Temperatura Gazu do powrotu na benzynę- odpowiada granicy temperatury poniżej, której zachodzi przełączenie na benzynę - trzeba obniżyć temperature przełanczania, fabrycznie -10,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> próbowałem już tak że jadę z odłączoną i włączam ją dopiero jak się rozgrzeje, czyli zostaje tylko

> serwis.

u mnie z kolei potrafi przełączyć się na lpg szybciej gdy jest zimno np -13c niż jak było minimalnie na plusie i to nie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie z kolei potrafi przełączyć się na lpg szybciej gdy jest zimno np -13c niż jak było

> minimalnie na plusie i to nie zawsze.

a to u mnie też tak jest ale do -10, to pewnie związane jest z tym że ssanie jest "większe" jak jest tak zimno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam to samo, pomaga 5 minut postoju przy włączonym silniku

A u mnie nie ma różnicy. Przełącza się zawsze w tym samym położeniu wskazówki temp cieczy. Natomiast jeśli po przełączeniu ( rano ) na gaz zaraz zgasze auto i zaraz znowu odpale to wtedy jest zwłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również nie ma większej różnicy co do wysokości temperatury przełączania w lecie czy zimie. Chociaż mam wrażenie że przy temp. poniżej -10stC jest ona wyższa o ok 3-5stC. Jak już to nie wpływa to na nic szczególnie. Być może ma na to wpływ niższa temperatura cieczy chłodzącej dopływającej do reduktora po drodze schłodzonej zimnym powietrzem.

W każdym razie nawet przy -12stC przełączyła się jak tylko wskazówka idzie do góry. (fabryczne ustawienia przełączania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> jutro ci napiesz na 100% ale z tego co pamientam to są dodatkowe funkcje w panelu gdzie ustawiasz

> temperature i czas przełanczanie

> ps. w zakładce USTAWIENIA/PRZEŁĄCZANIE/INNE ,Temperatura Gazu do powrotu na benzynę- odpowiada

> granicy temperatury poniżej, której zachodzi przełączenie na benzynę - trzeba obniżyć

> temperature przełanczania, fabrycznie -10,

no i byłem u gazowników, uparcie twierdzą że takiego czegoś nie ma w brc sq24, zmniejszyli mi jeszcze trochę temp przełączania na gaz i powiedzieli że jeśli się nie będzie chciał przełączyć to mam sprawdzić czy reduktor jest ciepły... coś czuje że to nic nie da frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wczoraj sam w swoim BRC Light przestawiłem powrót na bene przy -20 stopniach. Standardowo było -10 i nie chciał się przełączać na LPG jak było poniżej -10. Teraz mam ok.

Ustawia się to w opcjach przełączania i wybieramy INNE.

Opcja się nazywa Powrót na benzynę gdy temperatura gazu będzie poniżej ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja wczoraj sam w swoim BRC Light przestawiłem powrót na bene przy -20 stopniach. Standardowo było

> -10 i nie chciał się przełączać na LPG jak było poniżej -10. Teraz mam ok.

> Ustawia się to w opcjach przełączania i wybieramy INNE.

> Opcja się nazywa Powrót na benzynę gdy temperatura gazu będzie poniżej ....

normalnie będę musiał to wydrukować i zawieść do tych speców z EGP smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie chodzi o to ze instalka sprawdza temp reduktora? Albo bierze ja z innego czujnika niz ten co daje wskazania na deske, np. z takiego za nagrzewnica.

Moze wskaznik pokazuje ze niby jest juz cieply ale reduktor nie nagrzal sie na tyle by moglo to dobrze funkcjonowac.

U mnie w BRC dużo szybciej sie przełącza jak auto stoi, praktycznie przy tym samym wskazaniu strzałki jak w lato, a jak jade to wskazówka jest duzo wyzej ale instalka sie jeszcze nie przelacza. Tyle ze mi to jakos nie przeszkadza, zawsze sobie to tłumaczyłem tym ze reduktor mam bardziej w przedniej niz tylnej części komory silnika i jak jade i pod mache wpada -15 to logicznym jest ze mimo ze plyn sie zagrzał, cieply nawiew mam włączony wiec ochładzam dodatkowo płyn to reduktor możliwe ze się jeszcze nie rozgrzał.

Dziś mi sie przełączył zanim odśnieżyłem auto. A dlugo to nie trwało smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to nie chodzi o to ze instalka sprawdza temp reduktora? Albo bierze ja z innego czujnika niz ten

> co daje wskazania na deske, np. z takiego za nagrzewnica.

> Moze wskaznik pokazuje ze niby jest juz cieply ale reduktor nie nagrzal sie na tyle by moglo to

> dobrze funkcjonowac.

> U mnie w BRC dużo szybciej sie przełącza jak auto stoi, praktycznie przy tym samym wskazaniu

> strzałki jak w lato, a jak jade to wskazówka jest duzo wyzej ale instalka sie jeszcze nie

> przelacza. Tyle ze mi to jakos nie przeszkadza, zawsze sobie to tłumaczyłem tym ze reduktor

> mam bardziej w przedniej niz tylnej części komory silnika i jak jade i pod mache wpada -15 to

> logicznym jest ze mimo ze plyn sie zagrzał, cieply nawiew mam włączony wiec ochładzam

> dodatkowo płyn to reduktor możliwe ze się jeszcze nie rozgrzał.

> Dziś mi sie przełączył zanim odśnieżyłem auto. A dlugo to nie trwało

no i to ma wszystko sens, ale u mnie jest tak że jak jest powiedzmy -9 to w momencie w którym wskazówka na desce się rusza to wchodzi na gaz, a jak jest -12 to wskazówka dochodzi do roboczych 90'C a dalej jadę na noPB, jest jeszcze opcja taka że mi termostat nie puszcza do końca co zasugerował gazownik, powiedział że mam sprawdzić czy reduktor ciepły. Ale twierdził też że nie ma ustawiania temp powrotu na benzynę w brc sq zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to chyba nie byloby takiej roznicy pomiedzy -9 a -12.

> A uklad chlodzenia jest dobrze odpowietrzony?

tak, na dodatek dopiero co robiłem rozrząd więc jest i nowa pompa wody i świeży płyn. Dlatego jest to kwestia softu tak jak koledzy wyżej piszą, zadzwonię do czakramu na okęcie czy mnie przyjmą na gwarancji tam bo mam już dość EGP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedys chcialem sie umowic na okeciu na regulacje to kazali czekac 4 tygodnie

za 4 tygodnie to się zima skończy hehe.gif chyba sobie wreszcie kupię ten interface icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za 4 tygodnie to się zima skończy chyba sobie wreszcie kupię ten interface

I to jest najlepsza opcja! Umiesz liczyć licz na siebie!

Ja jak się wkurzę to kupię jeszcze mapsensor i będzie koniec regulacji przez psełdo fachowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest najlepsza opcja! Umiesz liczyć licz na siebie!

> Ja jak się wkurzę to kupię jeszcze mapsensor i będzie koniec regulacji przez psełdo fachowców.

Dokładnie, trzeba zrobic tak jak BAS i bedzie spokoj.

Ja dzis sie naklalem na tych z EGP, odpwietrzalem uklad i musialem wymontowac zbiorniczek wyrownwaczy, gamonie zamontowali nad nim wiazke od kompa BRC, ktory z reszta nie jest do niczego przymocowany jak sie okazalo, i ta wiazka tak utrudnila sprawe ze zajelo to 5x dluzej, musialem nawet odlaczyc kompa BRC, dramat angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest najlepsza opcja! Umiesz liczyć licz na siebie!

> Ja jak się wkurzę to kupię jeszcze mapsensor i będzie koniec regulacji przez psełdo fachowców.

i koniec nerwów, jak policzyłem to temp przejścia na gaz mi już 4 razy zmieniali i za każdym razem twierdzili że mniej się nie da a tu się okazuje że się da hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i koniec nerwów, jak policzyłem to temp przejścia na gaz mi już 4 razy zmieniali i za każdym razem

> twierdzili że mniej się nie da a tu się okazuje że się da

Ale temperatura przejścia na gaz to inna bajka niż temperatura przełączania gdy temperatura gazu jest poniżej jakiejś wartości. Temperatura przejścia zależy od temperatury silnika i ja mam ustawione 30 stopni na zimnym silniku. A ta druga temperatura to temperatura gazu poniżej której nie przełączy na gaz i mam -20 stopni a było -10 i przy -12 na zewnątrz potrzebował 15km żeby załączyć LPG chociaż silnik już dawno miał 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> no i byłem u gazowników, uparcie twierdzą że takiego czegoś nie ma w brc sq24, zmniejszyli mi

> jeszcze trochę temp przełączania na gaz i powiedzieli że jeśli się nie będzie chciał

> przełączyć to mam sprawdzić czy reduktor jest ciepły... coś czuje że to nic nie da

to zmien gazownikow, jest dodatkowa temp powrotu na benzyne, trzeba to zmienic w ustawieniach, napisz do mnie na [email protected] to ci wysle w PDF instrukcje konfiguracji do SEQ24 i opis tej instalki, dasz gazownikom smile.gif mam tez SEQ56.

PS> jak ktos chce to niech pisze na maila a nie na forum , w tytule podajac "instrukcja do BRC SEQ24" lub SEQ56

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zmien gazownikow, jest dodatkowa temp powrotu na benzyne, trzeba to zmienic w ustawieniach,

> napisz do mnie na [email protected] to ci wysle w PDF instrukcje konfiguracji do SEQ24 i

> opis tej instalki, dasz gazownikom mam tez SEQ56.

> PS> jak ktos chce to niech pisze na maila a nie na forum , w tytule podajac "instrukcja do BRC

> SEQ24" lub SEQ56

Dzięki, wysłałem ci maila. na 90% kupuje interface żeby się z nimi nie męczyć wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz instrukcje do MY07 czy zwykłego SQ24, bo to spora róznica....??

My07 ale jak ostatnio zmienialem żarówkę i wyjąłem kompa co by się do niej dostać to jest na nim napisane sq56

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz instrukcje do MY07 czy zwykłego SQ24, bo to spora róznica....??

na okladce nie pisze ze to MY07, Tylko Sequent24. jak chcesz to wysle to sobie sprawdzisz. Ta instrukcjue zdobylem juz jakis czas temu ze 3 lata . mam w sumie dwie troszke rozniace sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.