koNik Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 jaki najmniejszy akumulator może być zastosowany w silniku 1.8 benzyna, tak aby zapalał bez problemu i ważył jak najmniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > jaki najmniejszy akumulator może być zastosowany w silniku 1.8 benzyna, tak aby zapalał bez > problemu i ważył jak najmniej? Taki, żeby jego prąd rozruchowy nie był mniejszy od tego jaki maksymalnie może pociągnąć silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 24 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > Taki, żeby jego prąd rozruchowy nie był mniejszy od tego jaki maksymalnie może pociągnąć silnik. http://allegro.pl/akumulator-zelowy-lekki-3-0-kg-agm-braille-b106-i1831649993.html ??? miał ktoś taki akumulator i może sie podzielić wrażeniami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > jaki najmniejszy akumulator może być zastosowany w silniku 1.8 benzyna, tak aby zapalał bez > problemu i ważył jak najmniej? Na tym zapala i 2.0, i diesel i wszystkie bez problemu - używam go jako rezerwowy zimą, jak jakaś bryka nie odpala: http://allegro.pl/akumulator-zelowy-hype-12-20-12v-20ah-i1820968940.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > jaki najmniejszy akumulator może być zastosowany w silniku 1.8 benzyna, tak aby zapalał bez > problemu i ważył jak najmniej? Ale do normalnej eksploatacji czy jakieś specjalne zastosowanie? Generalnie producent samochodu podając wymagania odnośnie akumulatora stara się uwzględnić różne temperatury rozruchu, wieloletnią eksploatację i związany z tym spadek jego pojemności, zdolność do zasilania zainstalowanych na pokładzie urządzeń przez jakiś czas bez uruchamiania silnika i tym podobne a wszystko jest jakimś tam kompromisem. I jeśli masz przykładowo samochód zawsze garażowany i tym samym nienarażony na mróz, silnik w bardzo dobrym stanie, czyli nie wymagający długiego kręcenia przy rozruchu, no i masz pewność co do sprawności układu rozruchowego to możesz sporo zejść z wymaganych kilkudziesięciu Ah. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 24 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > Ale do normalnej eksploatacji czy jakieś specjalne zastosowanie? tylko na sezon letni, głównie do zabawy ale czasami też na dłuższą trasę (do 1000km) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 24 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > Na tym zapala i 2.0, i diesel i wszystkie bez problemu - używam go jako rezerwowy zimą, jak jakaś > bryka nie odpala: > http://allegro.pl/akumulator-zelowy-hype-12-20-12v-20ah-i1820968940.html o takie info mi chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > tylko na sezon letni, głównie do zabawy ale czasami też na dłuższą trasę (do 1000km) Jak bez zimy to już sporo można zejść. Ale konkretnych wartości ciężko będzie się doszukać. Pytanie tylko po co takie zabiegi? Skoro nie służy to poprawie osiągów czy też szukaniu dodatkowego miejsca pod maską to nie warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 24 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > Jak bez zimy to już sporo można zejść. Ale konkretnych wartości ciężko będzie się doszukać. Pytanie > tylko po co takie zabiegi? Skoro nie służy to poprawie osiągów czy też szukaniu dodatkowego > miejsca pod maską to nie warto. 1) jest mało miejsca pod maską i chciałbym uniknąć przenoszenia akumulatora do tyłu 2) auto waży 900kg i będzie miało ok 150KM więc każde parę kilo robi różnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 taki kup da rade link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > jaki najmniejszy akumulator może być zastosowany w silniku 1.8 benzyna, tak aby zapalał bez > problemu i ważył jak najmniej? zerknij na moc rozrusznika, zobacz ile bierze A i dobierz do tego aku. Pojemność potrzebna jest do podtrzymania elektroniki i na zimę, po rozruchu aku pełni tylko rolę stabilizacyjną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Rozszerzam pytanie-czym smarować śruby i klemy akumulatora. Do śrub to chyba smar miedziany a do klem wazelina techniczna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > Rozszerzam pytanie-czym smarować śruby i klemy akumulatora. Do śrub to chyba smar miedziany a do > klem wazelina techniczna? Dokładnie, taki zestaw wystarczy. Może być również tylko wazelina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 45ah odpalao bez problemu nawet w zime corse z 2.016v, po przekladce nie wymienialem aku bo mialem nowy i dawal rade spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > 1) jest mało miejsca pod maską i chciałbym uniknąć przenoszenia akumulatora do tyłu > 2) auto waży 900kg i będzie miało ok 150KM więc każde parę kilo robi różnicę Podejrzewam, że nikt Ci nie da gwarancji jaki akumulator będzie najmniejszy ale jeszcze w pełni wystarczający bo ciężko znaleźć granice. Kup coś wymiarowo mniejszego i przede wszystkim zadbaj o stan układu rozruchowego czyli rozrusznik w doskonałej kondycji i żadnych spadków napięć po drodze do niego. Osobiście chciałbym zachować jak największą pojemność bo tego nigdy za wiele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 24 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > zerknij na moc rozrusznika, zobacz ile bierze A i dobierz do tego aku. > Pojemność potrzebna jest do podtrzymania elektroniki i na zimę, po rozruchu aku pełni tylko rolę > stabilizacyjną. rozrusznik 1.4kW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > rozrusznik 1.4kW no to masz jakieś 100A prądu rozruchowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > Rozszerzam pytanie-czym smarować śruby i klemy akumulatora. Do śrub to chyba smar miedziany a do > klem wazelina techniczna? niczym, dbać o czystość klema-bolec przy składaniu i jak wszystko do siebie dobrze dolega to nic się tam nie stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > jaki najmniejszy akumulator może być zastosowany w silniku 1.8 benzyna, tak aby zapalał bez > problemu i ważył jak najmniej? Z doświadczenia wiem że aku z Matiza bez problemu odpalał 2.0 z Opla Nie wiedziałem że auta od auta odpala się na włączonym silniku dawcy. Podłączyłem ze sobą akumulatory (biorca wyładowany doszczętnie, nawet na żarówkę pod sufitem prądu nie było) i ten 2.0 odpalił bez zająknięcia Nie wiem czy w jakimś aucie były stosowane mniejsze aku niż w Matizie. Może w 126p? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 a jaki jest w matizie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 24 Września 2011 Udostępnij Napisano 24 Września 2011 > a jaki jest w matizie? Google twierdzą że 40. Ja nie pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 > jaki najmniejszy akumulator może być zastosowany w silniku 1.8 benzyna, tak aby zapalał bez > problemu i ważył jak najmniej? W hndzie CRV 2,0 od fabryki jest 35ah , tak wiec 20 ah jak pisal Maras. Styknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 > Google twierdzą że 40. Ja nie pamiętam to w kaszlu i w uno bywal 36 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BlacKnight Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 > no to masz jakieś 100A prądu rozruchowego to teoria, ja mam rozrusznik nie pamiętam 1,6 czy 1,9kW, a na zimnym silniku przy rozruchu bierze przeszło 400A, tulejki w rozruszniku wymieniane i dalej to samo pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 > to teoria, ja mam rozrusznik nie pamiętam 1,6 czy 1,9kW, a na zimnym silniku przy rozruchu bierze > przeszło 400A, tulejki w rozruszniku wymieniane i dalej to samo > pzdr. czym to zmierzyłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 > czym to zmierzyłeś? amperomierzem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 > amperomierzem? 1. pytanie nie było do Ciebie, więc może daruj sobie teoretyzowanie 2. kolega raczej nie potrzebuje adwokatów 3. interesuje mnie fakt pomiaru bo różnica jest ponad 3x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 > W hndzie CRV 2,0 od fabryki jest 35ah , tak wiec 20 ah jak pisal Maras. Styknie. Może i tak, ale ja bym szukał takiego z maksymalnie dużym prądem rozruchu. A jakiej mocy będzie altek? PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 > W hndzie CRV 2,0 od fabryki jest 35ah , tak wiec 20 ah jak pisal Maras. Styknie. który rocznik ? to ja myślałem że suzuki poszalało, a to widzę choroba narodowa w vitarze też jest 32Ah, ale założyłem 40Ah tyle że tu jest 1.6 pojemności i rocznik 94, to elektryki nie ma za bogato Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2011 > Może i tak, ale ja bym szukał takiego z maksymalnie dużym prądem rozruchu. > A jakiej mocy będzie altek? > PZDR altek z E36, ma bodajże 65A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2011 a jak rozwiązujesz problem KLEM w przypadku takiego akumulatora ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 > który rocznik ? > to ja myślałem że suzuki poszalało, a to widzę choroba narodowa > w vitarze też jest 32Ah, ale założyłem 40Ah > tyle że tu jest 1.6 pojemności i rocznik 94, to elektryki nie ma za bogato wszystkie CRV I od rocznika 96-2001 niezależnie od wypozażenia własciwie wszędzie było bogate jak ne te lata . Silnik był w tym modelu 1 znaczy się 2,0 Pb w dwóch wersjach 128 i 148 KM obydwa miały tego malucha . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 > no to masz jakieś 100A prądu rozruchowego chcesz powiedziec ze wtrakcie rozruchu napiecie spada do 14v? chyba tylko w ciezarowkach i koparkach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > chcesz powiedziec ze wtrakcie rozruchu napiecie spada do 14v? > chyba tylko w ciezarowkach i koparkach... no tak bo trzeba się spierać o jakieś 12A nie wiem jak u Ciebie, ale wg pomiaru u mnie napięcie przy rozruchu nie spada poniżej 12V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > no tak bo trzeba się spierać o jakieś 12A > nie wiem jak u Ciebie, ale wg pomiaru u mnie napięcie przy rozruchu nie spada poniżej 12V Latem, na ciepłym silniku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 27 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > Latem, na ciepłym silniku... też mi sie wydaje że podczas kręcenia spadało mi do 8-9V (silnik 250D z merca, dośc cieżki do kręcenia). ALe tak czy siak powinno się zmieścić w 300A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > Latem, na ciepłym silniku... zmartwię Cie zimą, dokładnie 6grudnia, na zimnym silniku, zaraz po wymianie aku na taki z półki był robiony test tym magicznym ustrojstem bannera. Sklep mam max 500m od garażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > też mi sie wydaje że podczas kręcenia spadało mi do 8-9V (silnik 250D z merca, dośc cieżki do > kręcenia). ALe tak czy siak powinno się zmieścić w 300A Ale nie przejmuj się tak tym prądem rozruchowym. Jest to parametr w/g norm, a nie rzeczywisty prąd jaki akumulator będzie w stanie wydusić. Poza tym, to jak dobrze rozumiem, nie potrzebujesz akumulatora do normalnej eksploatacji, tylko do Twojego klasyka? Więc nawet jakby zimą brakło z raz prądu, to tragedia się nie stanie i nie spóźnisz się do pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > zmartwię Cie > zimą, dokładnie 6grudnia, na zimnym silniku, zaraz po wymianie aku na taki z półki był robiony test > tym magicznym ustrojstem bannera. > Sklep mam max 500m od garażu No to jestem zmartwiony Ale olej w silniku i akumulator miał chociaż (tak na oko) poniżej 0 stC, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > No to jestem zmartwiony > Ale olej w silniku i akumulator miał chociaż (tak na oko) poniżej 0 stC, śnieg leżał więc raczej było <0* ale niestety moja pamięć nie notuje temperatur wyrywkowych dni tak czy inaczej sam byłem zaskoczony, to było 2odpalenie auta na nowym aku w ciągu 5min (odpalenie w garażu, dojazd 500m do sklepu i pomiar testowy z odpalaniem do gwarancji) Po powrocie do domu muszę się z ciekawości wybrać ponownie na pomiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 >to było 2odpalenie auta na nowym aku w ciągu 5min (odpalenie w >garażu, dojazd 500m do sklepu i pomiar testowy z odpalaniem do gwarancji) Nie pytałem o temperaturę na dworze, tylko o to czy silnik był zimny Z Twojego opisu wynika, że nie był już zimny, akumulator również był już obudzony przepływającym prądem podczas pierwszego odpalenia. Ale dajmy spokój, nie o to chodzi, żeby sobie coś udowadniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 27 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > Ale nie przejmuj się tak tym prądem rozruchowym. Jest to parametr w/g norm, a nie rzeczywisty prąd > jaki akumulator będzie w stanie wydusić. Poza tym, to jak dobrze rozumiem, nie potrzebujesz > akumulatora do normalnej eksploatacji, tylko do Twojego klasyka? tja > Więc nawet jakby zimą brakło z raz prądu, to tragedia się nie stanie i nie spóźnisz się do pracy od listopada do marca akumulator będzie sobie leżał w ciepłej piwnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > tja > od listopada do marca akumulator będzie sobie leżał w ciepłej piwnicy Więc czym się przejmujesz? Montuj jakieś maleństwo i tyle Jak akumulator ma 6 lat i więcej to na mrozie też odpala autko. A rzeczywista pojemność będzie pewnie mniejsza niż 50% tego co jest na nim napisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > A rzeczywista pojemność będzie > pewnie mniejsza niż 50% tego co jest na nim napisane 50% pojemności to jest luksus. Z ciekawości zmierzyłem pojemność akumulatora w moim aucie i z 35Ah pozostało 7Ah, czyli dokładnie 20% Dokąd na dworze jest przyzwoita temperatura i nie używa się na postoju radia przez kilka godzin, to można się nawet nie zorientować, że akumulator ma znikomą pojemność. Ciekawe jest to, że akumulator kwasowo-ołowiowy w temperaturze -20*C ma efektywną pojemność rzędu 65% tego, co posiada w +20*C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.