Skocz do zawartości

Pomiar sprężania


Krisker

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

W związku ze zwiększonym poborem oleju postanowiłem zmierzyć sprężanie. Wyniki są w zasadzie jednoznaczne, ale może ktoś dorzuci coś od siebie, zwłaszcza w przypadku pierwszego cylindra.

Książkowo powinno być ok. 177psi

Sprężanie:

1 - 110psi

2 - 145psi

3 - 147psi

Próba olejowa:

1 - 165psi

2 - 175psi

3 - 175psi

Płynu nie ubywa, oleju w płynie również nie stwierdziłem. Proszę o Wasze wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć.

> W związku ze zwiększonym poborem oleju postanowiłem zmierzyć sprężanie. Wyniki są w zasadzie

> jednoznaczne, ale może ktoś dorzuci coś od siebie, zwłaszcza w przypadku pierwszego cylindra.

> Książkowo powinno być ok. 17,5 bara

> Sprężanie:

> 1 - 11bar

> 2 - 14,5bar

> 3 - 14,7bar

> Próba olejowa:

> 1 - 16,5bar

> 2 - 17,5bar

> 3 - 17,5bar

> Płynu nie ubywa, oleju w płynie również nie stwierdziłem. Proszę o Wasze wnioski.

a co ty za ksiazke czytales ze matiz ma 17 bar przy kompresji hehe.gif

matiz - 0.8 - sprezanie 9.3:1 czyli z przelicznika x1.2 dla wolnossacej benzyny ksiazkowe to - 11. autodata podaje 11-13 bar. ale nie zmienia to faktu ze uszczelnia sie olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eee to chyba i tak nieźle, w końcu to 0,8l

> przynajmniej remont kosztuje tyle co paczka fajek

taniej wyjdzie 2 silnik wsadzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie muszę policzyć

ja bym remontował

jaką masz gwarancję że kupisz dobry silnik? w przypadku tak niskich kosztów remontu lepiej remontować. Wymieniać to sobie można silnik V8 w BMW jak się wysypie bo wtedy się opłaca zaryzykować zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy jak liczysz ten remont wink.gif

kiedys próbowałem liczyc dla lanosa- czyli ze szlifem wału, cylindrów, potem kupnem nowych panewek, tłoków, uszvzelniaczy zaworowych, kasatorów luzu zaworowego i wielu innych rzeczy to sam materiał i szlify w granicach 2-2,5 tyś. zeta. Nie wspominam o robocixnie, bo jak ktoś nie ma pojecia to nie złoży samemu wink.gif

Na pewno nie wszystkie rzeczy byłyby zmeczone gdybys rozebrał silnik ale jak już robisz i masz wybebeszone wsio to żal nie dołozyc paru złtych i nowych gratów nie założyc.

Musze tej karteczki gdzies poszukać hehe.gif z rozpiską. co i ile dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć.

> W związku ze zwiększonym poborem oleju postanowiłem zmierzyć sprężanie. Wyniki są w zasadzie

> jednoznaczne, ale może ktoś dorzuci coś od siebie, zwłaszcza w przypadku pierwszego cylindra.

> Książkowo powinno być ok. 177psi

> Sprężanie:

> 1 - 110psi

> 2 - 145psi

> 3 - 147psi

> Próba olejowa:

> 1 - 165psi

> 2 - 175psi

> 3 - 175psi

> Płynu nie ubywa, oleju w płynie również nie stwierdziłem. Proszę o Wasze wnioski.

Wnioski są dwa:

- sprężanie jest zjawiskiem fizycznym i trudno mówić o jego mierzeniu. Mierzyć można ciśnienie sprężania .

- pomiar ciśnienia sprężania jest najbardziej powszechną i zarazem najbardziej niemiarodajną próbą oceny stanu silnika. Zrób próbę szczelności cylindrów to będziesz miał dużo lepszy obraz sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytalem nie powinno byc tak zle. Do wymiany raczej tylko pierscienie, ale chcialbym tez zrobic glowice i tu sie pojawia koszty. A silniki do matizow sa popularne i latwo dostepne, a ich (deklarowane) przebiegi niewielkie. Z drugiej strony nie chce juz az tak inwestowac w auto, bo ruda juz sie rozpanoszyla i taki swiezy silnik przezylby reszte smile.gif Najlepiej chyba bedzie rozebrac motorek i dopiero wtedy decydowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć.

> W związku ze zwiększonym poborem oleju postanowiłem zmierzyć sprężanie. Wyniki są w zasadzie

> jednoznaczne, ale może ktoś dorzuci coś od siebie, zwłaszcza w przypadku pierwszego cylindra.

> Książkowo powinno być ok. 177psi

> Sprężanie:

> 1 - 110psi

> 2 - 145psi

> 3 - 147psi

> Próba olejowa:

> 1 - 165psi

> 2 - 175psi

> 3 - 175psi

> Płynu nie ubywa, oleju w płynie również nie stwierdziłem. Proszę o Wasze wnioski.

Witam.

Wiem, ze mnie za chwilę ukrzyżują, jednak w twoim przypadku polecam środki Xado - dla Autokacika jest zniżka 20%. Na początek antykoks do rozpuszczenia nagaru i odblokowania pierścieni, już ten bardzo tani preparat powinien podnieść ciśnienie sprężania. Kolejny krok to jedna lub dwie dawki rewitalizanta do silnika. Jak zbliża się wymiana oleju to są w bardzo dobrej cenie oleje i płukanki z rewitalizantami. Więcej info jest w tym watku. Wbrew temu co mówią ci, którzy tego nie stosowali, te preparaty działają.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro auto to typowy dupowoz to ile ten silnik oleju bierze ze chcesz remontowac?

Nie demonizujmy znow tego "brania oleju", jesli nie ma innych niepokojacych objawow a jest <=1L/1000 to dolewac, jezdzic i sie nie przejmowac. Najwyzej przejsc na tanszy olej zeby nie bilo po kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co czytalem nie powinno byc tak zle. Do wymiany raczej tylko pierscienie, ale chcialbym tez

> zrobic glowice i tu sie pojawia koszty. A silniki do matizow sa popularne i latwo dostepne, a

> ich (deklarowane) przebiegi niewielkie. Z drugiej strony nie chce juz az tak inwestowac w

> auto, bo ruda juz sie rozpanoszyla i taki swiezy silnik przezylby reszte Najlepiej chyba

> bedzie rozebrac motorek i dopiero wtedy decydowac.

Ile tego oleju bierze?

Może po prostu zalać tańszym i jeździć dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie zrobił...

facepalm%5B1%5D.gif

Pomiar ciśnienia sprężania a pomiar szczelności to dwa różne badania. Jakimś dziwnym trafem bez większego problemu można wykonać pierwsze a to drugie traktowane jest jako egzotyczne. Dziwne, bo nakład pracy jest bardzo porównywalny.

W skrócie- poprzez otwór po świecy zapłonowej bądź wtryskiwaczu diesla wtłacza się sprężone powietrze i sprawdza szybkość jego spadku. Wszelkie nieszczelności widać od razu- czy to syczeniem w rurze wydechowej, kolektorze dolotowym, bloku silnika, czy bulgotaniem w zbiorniku cieczy chłodzącej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.