Krisker Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 Cześć. W związku ze zwiększonym poborem oleju postanowiłem zmierzyć sprężanie. Wyniki są w zasadzie jednoznaczne, ale może ktoś dorzuci coś od siebie, zwłaszcza w przypadku pierwszego cylindra. Książkowo powinno być ok. 177psi Sprężanie: 1 - 110psi 2 - 145psi 3 - 147psi Próba olejowa: 1 - 165psi 2 - 175psi 3 - 175psi Płynu nie ubywa, oleju w płynie również nie stwierdziłem. Proszę o Wasze wnioski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 Pierścienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 pierścienie pewnie mają dość... co za auto i jaki przebieg z ciekawości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 2 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > pierścienie pewnie mają dość... co za auto i jaki przebieg z ciekawości ? Matiz, 145000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > Cześć. > W związku ze zwiększonym poborem oleju postanowiłem zmierzyć sprężanie. Wyniki są w zasadzie > jednoznaczne, ale może ktoś dorzuci coś od siebie, zwłaszcza w przypadku pierwszego cylindra. > Książkowo powinno być ok. 17,5 bara > Sprężanie: > 1 - 11bar > 2 - 14,5bar > 3 - 14,7bar > Próba olejowa: > 1 - 16,5bar > 2 - 17,5bar > 3 - 17,5bar > Płynu nie ubywa, oleju w płynie również nie stwierdziłem. Proszę o Wasze wnioski. a co ty za ksiazke czytales ze matiz ma 17 bar przy kompresji matiz - 0.8 - sprezanie 9.3:1 czyli z przelicznika x1.2 dla wolnossacej benzyny ksiazkowe to - 11. autodata podaje 11-13 bar. ale nie zmienia to faktu ze uszczelnia sie olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > Matiz, 145000km eee to chyba i tak nieźle, w końcu to 0,8l przynajmniej remont kosztuje tyle co paczka fajek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beast Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > eee to chyba i tak nieźle, w końcu to 0,8l > przynajmniej remont kosztuje tyle co paczka fajek taniej wyjdzie 2 silnik wsadzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 2 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > taniej wyjdzie 2 silnik wsadzic No właśnie muszę policzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 2 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > a co ty za ksiazke czytales ze matiz ma 17 bar przy kompresji Poprawiłem jednostki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > No właśnie muszę policzyć ja bym remontował jaką masz gwarancję że kupisz dobry silnik? w przypadku tak niskich kosztów remontu lepiej remontować. Wymieniać to sobie można silnik V8 w BMW jak się wysypie bo wtedy się opłaca zaryzykować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > No właśnie muszę policzyć daj mu sie polizać ceramizerem. dwukrotnie. I to bedzie najtańsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > daj mu sie polizać ceramizerem. dwukrotnie. I to bedzie najtańsze. żartujesz czy mówisz serio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 Pierścienie do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 zalezy jak liczysz ten remont kiedys próbowałem liczyc dla lanosa- czyli ze szlifem wału, cylindrów, potem kupnem nowych panewek, tłoków, uszvzelniaczy zaworowych, kasatorów luzu zaworowego i wielu innych rzeczy to sam materiał i szlify w granicach 2-2,5 tyś. zeta. Nie wspominam o robocixnie, bo jak ktoś nie ma pojecia to nie złoży samemu Na pewno nie wszystkie rzeczy byłyby zmeczone gdybys rozebrał silnik ale jak już robisz i masz wybebeszone wsio to żal nie dołozyc paru złtych i nowych gratów nie założyc. Musze tej karteczki gdzies poszukać z rozpiską. co i ile dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > Cześć. > W związku ze zwiększonym poborem oleju postanowiłem zmierzyć sprężanie. Wyniki są w zasadzie > jednoznaczne, ale może ktoś dorzuci coś od siebie, zwłaszcza w przypadku pierwszego cylindra. > Książkowo powinno być ok. 177psi > Sprężanie: > 1 - 110psi > 2 - 145psi > 3 - 147psi > Próba olejowa: > 1 - 165psi > 2 - 175psi > 3 - 175psi > Płynu nie ubywa, oleju w płynie również nie stwierdziłem. Proszę o Wasze wnioski. Wnioski są dwa: - sprężanie jest zjawiskiem fizycznym i trudno mówić o jego mierzeniu. Mierzyć można ciśnienie sprężania . - pomiar ciśnienia sprężania jest najbardziej powszechną i zarazem najbardziej niemiarodajną próbą oceny stanu silnika. Zrób próbę szczelności cylindrów to będziesz miał dużo lepszy obraz sytuacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > oceny stanu silnika. Zrób próbę szczelności cylindrów to będziesz miał dużo lepszy obraz > sytuacji. no właśnie zrobił... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 2 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 Z tego co czytalem nie powinno byc tak zle. Do wymiany raczej tylko pierscienie, ale chcialbym tez zrobic glowice i tu sie pojawia koszty. A silniki do matizow sa popularne i latwo dostepne, a ich (deklarowane) przebiegi niewielkie. Z drugiej strony nie chce juz az tak inwestowac w auto, bo ruda juz sie rozpanoszyla i taki swiezy silnik przezylby reszte Najlepiej chyba bedzie rozebrac motorek i dopiero wtedy decydowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > Cześć. > W związku ze zwiększonym poborem oleju postanowiłem zmierzyć sprężanie. Wyniki są w zasadzie > jednoznaczne, ale może ktoś dorzuci coś od siebie, zwłaszcza w przypadku pierwszego cylindra. > Książkowo powinno być ok. 177psi > Sprężanie: > 1 - 110psi > 2 - 145psi > 3 - 147psi > Próba olejowa: > 1 - 165psi > 2 - 175psi > 3 - 175psi > Płynu nie ubywa, oleju w płynie również nie stwierdziłem. Proszę o Wasze wnioski. Witam. Wiem, ze mnie za chwilę ukrzyżują, jednak w twoim przypadku polecam środki Xado - dla Autokacika jest zniżka 20%. Na początek antykoks do rozpuszczenia nagaru i odblokowania pierścieni, już ten bardzo tani preparat powinien podnieść ciśnienie sprężania. Kolejny krok to jedna lub dwie dawki rewitalizanta do silnika. Jak zbliża się wymiana oleju to są w bardzo dobrej cenie oleje i płukanki z rewitalizantami. Więcej info jest w tym watku. Wbrew temu co mówią ci, którzy tego nie stosowali, te preparaty działają. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 skoro auto to typowy dupowoz to ile ten silnik oleju bierze ze chcesz remontowac? Nie demonizujmy znow tego "brania oleju", jesli nie ma innych niepokojacych objawow a jest <=1L/1000 to dolewac, jezdzic i sie nie przejmowac. Najwyzej przejsc na tanszy olej zeby nie bilo po kieszeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > Z tego co czytalem nie powinno byc tak zle. Do wymiany raczej tylko pierscienie, ale chcialbym tez > zrobic glowice i tu sie pojawia koszty. A silniki do matizow sa popularne i latwo dostepne, a > ich (deklarowane) przebiegi niewielkie. Z drugiej strony nie chce juz az tak inwestowac w > auto, bo ruda juz sie rozpanoszyla i taki swiezy silnik przezylby reszte Najlepiej chyba > bedzie rozebrac motorek i dopiero wtedy decydowac. Ile tego oleju bierze? Może po prostu zalać tańszym i jeździć dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2011 > no właśnie zrobił... Pomiar ciśnienia sprężania a pomiar szczelności to dwa różne badania. Jakimś dziwnym trafem bez większego problemu można wykonać pierwsze a to drugie traktowane jest jako egzotyczne. Dziwne, bo nakład pracy jest bardzo porównywalny. W skrócie- poprzez otwór po świecy zapłonowej bądź wtryskiwaczu diesla wtłacza się sprężone powietrze i sprawdza szybkość jego spadku. Wszelkie nieszczelności widać od razu- czy to syczeniem w rurze wydechowej, kolektorze dolotowym, bloku silnika, czy bulgotaniem w zbiorniku cieczy chłodzącej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 3 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 > skoro auto to typowy dupowoz to ile ten silnik oleju bierze ze chcesz remontowac? > Nie demonizujmy znow tego "brania oleju", jesli nie ma innych niepokojacych objawow a jest Obawiam się, że więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.