yasko1888 Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Hej, może ktoś wie jakie auta mają fabryczną instalację gazową czyli nie instalowaną u dilera tylko jeszcze na taśmie montażowej. Chodzi mi tu o auta przerobione z osobowych jak i typowych dostawczaków ale małych. Z osobowych wiem, że są to Dacia Logan, Skoda Roomster typowe dostawcze: Fiat Fiorino Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maci10 Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > (...), Skoda Roomster Skoda zjeżdżając z taśmy nie ma instalacji gazowej. Jest dokładana później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > Hej, może ktoś wie jakie auta mają fabryczną instalację gazową czyli nie instalowaną u dilera tylko > jeszcze na taśmie montażowej. Chodzi mi tu o auta przerobione z osobowych jak i typowych > dostawczaków ale małych. > Z osobowych wiem, że są to > Dacia Logan, Skoda Roomster > typowe dostawcze: > Fiat Fiorino logan i roomster? Szczerze wątpię. Za to na pewno fiat bravo, lancia delta i chyba już giulitta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Może się nie mieści gabarytowo ale DUCATO fabrycznie może być zasilane gazem ziemnym tylko nie wiem czy poliftowe już mają tylko same diesle w ofercie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > logan i roomster? Szczerze wątpię. Logany mają opcje fabrycznej instalki gazowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > Może się nie mieści gabarytowo ale DUCATO fabrycznie może być zasilane gazem ziemnym tylko nie wiem > czy poliftowe już mają tylko same diesle w ofercie. Blisko. Iveco EcoDaily Natural Power IV generacja FL, 2012 KLIK >> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > Blisko. Iveco EcoDaily Natural Power IV generacja FL, 2012 KLIK > Jest i Sprinter 1,8 z kompresorem, 156 KM, ale to też cng... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > Za to na pewno fiat bravo, lancia delta i chyba już giulitta. piszesz że z fabryki wychodzą z instalacją? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > piszesz że z fabryki wychodzą z instalacją? TAk tylko naszemu importerowi nie chce sie tego zamawiac albo nie moze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > logan i roomster? Szczerze wątpię. Octavia napewno ,wiec roomsterem nie bylbym zdziwiony. Niestety nie przywoza tego do pl tzn. czytalem o kilku sztukach w ,ktorych podmieniali butle itp bo te czeskie mialy zle papiery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > TAk tylko naszemu importerowi nie chce sie tego zamawiac albo nie moze Jak ostatnio się interesowałem bravo, to LPG jedynie z montażem u dealera - zero informacji o wersjach fabrycznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Hej, może ktoś wie jakie auta mają fabryczną instalację gazową czyli nie instalowaną u dilera tylko > jeszcze na taśmie montażowej. Chodzi mi tu o auta przerobione z osobowych jak i typowych > dostawczaków ale małych. > Z osobowych wiem, że są to > Dacia Logan, Skoda Roomster > typowe dostawcze: > Fiat Fiorino jak chcesz mogę ci zaproponować nowego Iveco Daily z fabryczną instalacją na gaz CNG - znacznie tanszy od LPG jak co to priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > jak chcesz mogę ci zaproponować nowego Iveco Daily z fabryczną instalacją na gaz CNG - znacznie > tanszy od LPG > jak co to priv jak tańszy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > jak tańszy ? w sensie tańszy jest paliwo CNG od LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > TAk tylko naszemu importerowi nie chce sie tego zamawiac albo nie moze Skoda zakłada u dilera. Chyba instalacje L-R to są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > w sensie tańszy jest paliwo CNG od LPG to też jest dyskusyjne, cena m3 to dzisiaj ponad 3zł, litr LPG ok 2.8zł spalanie podobne ile to IVECO pali CNG a ile spali noPB/LPG ? po doliczeniu dojazdów na stację CNG (o ile jest w mieście) ... wyjdzie na zero już nie mówiąc o tym że takim CNG to strach w trasę jechać, bo można nie zatankować auto tylko do jazdy wokół komina, przy którym jest CNG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > to też jest dyskusyjne, cena m3 to dzisiaj ponad 3zł, litr LPG ok 2.8zł > spalanie podobne > ile to IVECO pali CNG a ile spali noPB/LPG ? > po doliczeniu dojazdów na stację CNG (o ile jest w mieście) ... wyjdzie na zero > już nie mówiąc o tym że takim CNG to strach w trasę jechać, bo można nie zatankować > auto tylko do jazdy wokół komina, przy którym jest CNG to prawda, spalanie benzyny jst w okolicach 10-12l zbiornik na benzyne ma ok 12-15l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > logan i roomster? Szczerze wątpię. Logana oglądałem i macałem "temyręcemy". Najlepiej wykonana i zamontowana instalacja gazowa jaką widziałem w życiu + dodatkowo dostosowany do niej silnik (inne mapy wtrysku + dodatkowo utwardzane gniazda zaworowe). Gdyby gazociągi defaultowo tak wyglądały* to natychmiast przesunąłbym swoje zdanie o LPG z "całkowicie niechętny" na "ostrożnie akceptujący". * nie mówię o "jeździły" - oglądałem NOWY samochód (ze 2 kkm na drogomierzu), więc coś o jeździe powiedzieć to ciężko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > to też jest dyskusyjne, cena m3 to dzisiaj ponad 3zł, litr LPG ok 2.8zł > spalanie podobne Na CNG spalanie liczone w m3 = spalaniu benzyny liczonej w litrach - kaloryczność CNG i benzyny jest praktycznie jednakowa - nie ma tego problemu co przy LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Na CNG spalanie liczone w m3 = spalaniu benzyny liczonej w litrach - kaloryczność CNG i benzyny > jest praktycznie jednakowa - nie ma tego problemu co przy LPG. tzn jakiego problemu ? że pali więcej ? ale i tak wychodzi nędznie liczmy 15L noPB, czyli 15m3 CNG - 15x3,06=46zł lpg 15L+20% = 18x2,8 = 50zł szału nie ma pozostaje kwestia zasięgu, tankowania, serwisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Skoda zakłada u dilera. > Chyba instalacje L-R to są. I tu sie kolega mylisz skoda zaklada we fabryce ale PL importer nie sciaga takich wozow. Linka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Hej, może ktoś wie jakie auta mają fabryczną instalację gazową czyli nie instalowaną u dilera tylko > jeszcze na taśmie montażowej. Chodzi mi tu o auta przerobione z osobowych jak i typowych > dostawczaków ale małych. > Z osobowych wiem, że są to > Dacia Logan, Skoda Roomster > typowe dostawcze: > Fiat Fiorino Volkswagen Caddy Bifuel http://www.gazeo.pl/aktualnosci_z_kraju_i_ze_swiata.php?news_id=1695 Quote: Caddy Bifuel jest drugą gazową odmianą tego modelu, po wersji Ecofuel napędzanej gazem ziemnym. Oba gazowe pojazdy powstają w Zakładzie Zabudów VW Poznań, mieszczącym się w podpoznańskim Swarzędzu. ale czy już jest w sprzedaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > I tu sie kolega mylisz skoda zaklada we fabryce ale PL importer nie sciaga takich wozow. > Linka Mówimy o sytuacji na polskim rynku - tutaj jest tak, że konwersja odbywa się już u dilera i są to instalacje L-R. Dlaczego tak jest - tego nie wiem, przypuszczam, że ma to swoje sensowne uwarunkowania, skoro tego nie robią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > tzn jakiego problemu ? że pali więcej ? No. > ale i tak wychodzi nędznie > liczmy 15L noPB, czyli 15m3 CNG - 15x3,06=46zł > lpg 15L+20% = 18x2,8 = 50zł > szału nie ma Ahaaaa, ale doliczyłeś do LPG tak z pół litra benzyny na starty? Bo chyba nie. I wtedy wychodzi Ci już tak pod 55 zeta - jednak sporo miejsca na potencjalne oszczędności. > pozostaje kwestia zasięgu, tankowania, serwisu Frito-Lay jeździ(ł) na CNG, tyle, że oni konwertowali samochody we własnym zakresie. Wiązało się to z bardzo poważnymi ingerencjami w silnik - koszt konwersji na poziomie -naście kpln. Pomimo tego kosztu wstępnego wychodzili mocno na plus i chwalili to rozwiązanie. Problemy widzę tu dwa: 1. BARDZO ograniczona sieć stacji - co za tym idzie problemem staje się przebazowanie samochodu w ramach Polski a co dopiero jakieś stałe jazdy gdzieś dalej 2. Mocno problematyczna dalsza odsprzedaż CNG, pomimo swoich niezaprzeczalnych zalet ma niestety poważną wadę - właśnie ograniczona sieć stacji. W praktyce samochód opalany CNG staje się wtedy użyteczny tylko do jazd lokalnych. Jeżeli potrzebujesz samochodu właśnie do takich jazd - jest to dobry pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > CNG, pomimo swoich niezaprzeczalnych zalet ma niestety poważną wadę - właśnie ograniczona sieć > stacji. Nie wiem jaka jest tendencja w innych miastach, ale w Kielcach stacja CNG miała być zlikwidowana z uwagi na brak chętnych do korzystania z niej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > No. > Ahaaaa, ale doliczyłeś do LPG tak z pół litra benzyny na starty? Bo chyba nie. > I wtedy wychodzi Ci już tak pod 55 zeta - jednak sporo miejsca na potencjalne oszczędności. no tak można się strzelać, bo zaraz ktoś napisze że te 20% to za dużo i spali 15% więcej a policz teraz dojazd do stacji CNG (paliwo+czas), no chyba że ktoś ma bazę koło stacji - np gazownia ale może być tak że jednak pół miasta trza będzie przejechać nie wiem jak sam serwis, jeśli u dilera to można pominąć, przynajmniej do czasu gwarancji > CNG, pomimo swoich niezaprzeczalnych zalet ma niestety poważną wadę - właśnie ograniczona sieć > stacji. W praktyce samochód opalany CNG staje się wtedy użyteczny tylko do jazd lokalnych. > Jeżeli potrzebujesz samochodu właśnie do takich jazd - jest to dobry pomysł. dlatego powinni popuścić nieco z ceną, może to by zachęciło do aut na CNG dziś różnica kosztowa (nie licząc samej instalacji) jest żadna po uwzględnieni instalacji to już w ogóle kicha wychodzi np ja mam "blisko" dwie stacje CNG, ale i tak ze 2-3km trza nadłożyć i 20min stracić na dojazd LPG tankuje "po drodze", chyba że jest mróz jak teraz i trza jeździć i szukać stacji ciekawe jak wychodzi opcja tankowania w "domu" http://cng.auto.pl/forum/cena-gazu-ziemnego-do-domu-vt1405.htm Quote: w KSG uzyskałem informacje że przy moim rocznym zużyciu gazu do tankowania samochodu (ok 5000m3) należałbym do taryfy W3 gdzie cena za 1m3 na dzień dzisiejszy wynosi 1,82zł + opłata miesięczna 63,04zł. Otrzymałem też ofertę z GOGZ na kompresory domowe i tak najtańszy PHILL kosztuje 20tys. ale tankuje bardzo powoli tj.1m3 /h zużywając ok 0,8 kWh, inny kosztuje prawie 35 tys. i napełnia 2,7m3 /h ale zużywa 0,9-1,2 kWh a dochodzi jeszcze serwis tych urządzeń szczególnie regeneracja kompresora do tanich nie należy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Nie wiem jaka jest tendencja w innych miastach, ale w Kielcach stacja CNG miała być zlikwidowana z > uwagi na brak chętnych do korzystania z niej. Brak chętnych bo brak stacji. Brak stacji, bo brak chętnych. Proste. W WAW jest stacja przy siedzibie PGNiG/Gazowni Warszawskiej -> nie zniknie, bo ta stacja to kwestia "prestiżu" dla firmy = może być nawet deficytowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Swarzędzu. > ale czy już jest w sprzedaży Jest 2 kafle drozszy niz 1.6TDI ceny VW powalaja Doblo CNG ,tez ma abstrakcyjna cene Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Dlaczego tak jest - tego nie wiem, przypuszczam, że ma to >swoje sensowne uwarunkowania, skoro tego > nie robią. IMHO dziwne bo rynek lpg duzy a nowych aut z lpg jak na lekarstwo mimo tego ,ze tluka je z fabrycznych lpg lub dokladanym w firmach konwertujacych. Patrz : -Uopel -Renuar -VAG -Fiat i pociotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > no tak można się strzelać, bo zaraz ktoś napisze że te 20% to za dużo i spali 15% więcej > a policz teraz dojazd do stacji CNG (paliwo+czas), no chyba że ktoś ma bazę koło stacji - np > gazownia > ale może być tak że jednak pół miasta trza będzie przejechać Dlatego mówię - do zastosowań SPECYFICZNYCH. Frito też nie przerobiło na CNG wszystkich pojazdów, ale tylko te, które sensownie z pktu widzenia logistyki dało się zaopatrzyć w CNG. > nie wiem jak sam serwis, jeśli u dilera to można pominąć, przynajmniej do czasu gwarancji Nie było problemów. Skoro teraz jest to opcja fabryczna = przypuszczam, że też nie będzie. > dlatego powinni popuścić nieco z ceną, może to by zachęciło do aut na CNG > dziś różnica kosztowa (nie licząc samej instalacji) jest żadna > po uwzględnieni instalacji to już w ogóle kicha wychodzi Ale kto miałby 'popuścić'? Producent auta, czy sprzedawca gazu? I w imię czego? Dobrego samopoczucia użytkownika? Każdy musi swoje zarobić, nikt za caritas nie robi (nawet sam caritas). > np ja mam "blisko" dwie stacje CNG, ale i tak ze 2-3km trza nadłożyć i 20min stracić na dojazd > LPG tankuje "po drodze", chyba że jest mróz jak teraz i trza jeździć i szukać stacji > ciekawe jak wychodzi opcja tankowania w "domu" > http://cng.auto.pl/forum/cena-gazu-ziemnego-do-domu-vt1405.htm Zupełnie niewiele, gdyż taki gaz nie jest obciążony akcyzą. Tankując go popełniasz de facto przestępstwo podatkowe :-) > Quote: > w KSG uzyskałem informacje że przy moim rocznym zużyciu gazu do tankowania samochodu (ok 5000m3) > należałbym do taryfy W3 gdzie cena za 1m3 na dzień dzisiejszy wynosi 1,82zł + opłata > miesięczna 63,04zł. > Otrzymałem też ofertę z GOGZ na kompresory domowe i tak najtańszy PHILL kosztuje 20tys. ale tankuje > bardzo powoli tj.1m3 /h zużywając ok 0,8 kWh, inny kosztuje prawie 35 tys. i napełnia 2,7m3 /h > ale zużywa 0,9-1,2 kWh a dochodzi jeszcze serwis tych urządzeń szczególnie regeneracja > kompresora do tanich nie należy... Dodatkowo należy sprawdzić, czy posiadane "łącze gazowe" wytrzyma dodatkowe obciążenie. Anałej - CNG to produkt niszowy. Ma wiele zalet, ale rozkłada go właśnie niska dostępność pktów tankowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Jest 2 kafle drozszy niz 1.6TDI ceny VW powalaja tzn dużo/mało 2kzł przy cenie 60tyś to nie jest jakaś wielka kwota ? > Doblo CNG ,tez ma abstrakcyjna cene chyba dają tylko jako ciekawostkę przeważnie są sporo droższe niż diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > tzn dużo/mało > 2kzł przy cenie 60tyś to nie jest jakaś wielka kwota ? Ale jest droższy niż dizel = jednak średnio opłacalny. Wartość takiego sprzętu z lpg leci na ryj, dizel jednak ma lepsze RV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > IMHO dziwne bo rynek lpg duzy a nowych aut z lpg jak na lekarstwo mimo tego ,ze tluka je z > fabrycznych lpg lub dokladanym w firmach konwertujacych. > Patrz : > -Uopel > -Renuar > -VAG > -Fiat i pociotki Duży, ale gdzie? W Polen. A ten rynek, ze swoimi 300k sztuk rocznie to SŁABY rynek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > tzn dużo/mało > 2kzł przy cenie 60tyś to nie jest jakaś wielka kwota ? i 8kafli drozej niz 1.2tsi - daj spokoj zenuaaa ta cena > chyba dają tylko jako ciekawostkę > przeważnie są sporo droższe niż diesel Czort wie czemu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Duży, ale gdzie? > W Polen. > A ten rynek, ze swoimi 300k sztuk rocznie to SŁABY rynek Duzy rynek LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Duzy rynek LPG I co z tego, skoro malo aut sie sprzedaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > i 8kafli drozej niz 1.2tsi - daj spokoj zenuaaa ta cena a to jest zwykła sekwencja ? czy coś nowszego ? skoda liczy koło 4.5kzł za LPG, w chevim podobnie było i wychodziło niewiele taniej niż diesel > Czort wie czemu ? ale ile kosztuje taka instalacja na rynku ? dolicz do tego małą ilość (koszt obsługi) i cena jest jaka jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Duzy rynek LPG No dobrze, ale on RELATYWNIE duży jest w POLEN. A i to - nie w nowych samochodach. Jakoś zauważ, że elpidżi "fabryczne" jest w PL głównie w lowcostach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > I co z tego, skoro malo aut sie sprzedaje? Bo ceny abstrakcyjne Astra z lpg 90tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Bo ceny abstrakcyjne > Astra z lpg 90tys Gdybym chcial wydac 90kPLN na auto, to LPG byloby ostatnia rzecza o jakiej bym pomyslal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Gdybym chcial wydac 90kPLN na auto, to LPG byloby ostatnia rzecza o jakiej bym pomyslal I masz odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Bo ceny abstrakcyjne > Astra z lpg 90tys A Ty byś chciał za 9k "bo z gazem"? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Gdybym chcial wydac 90kPLN na auto, to LPG byloby ostatnia rzecza o jakiej bym pomyslal Ale to kwota jakas kosmiczna czy co? ludzie kupuja auta 2 a nawet 3 razy drozsze i gazuja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Ale to kwota jakas kosmiczna czy co? ludzie kupuja auta 2 a nawet 3 razy drozsze i gazuja Ale ja nikomu nie bronie... Tylko ze przebiegach rzedu 15-20kkm oszczednosci na LPG sa rzedu moze z 2kPLN na roku A sama utrata wartosci kilkukrotnie wieksza... Czy to sie oplaca, trzeba sobie samemu odpowiedziec... Ja bym po prostu nie kombinowal, bo potencjalne korzysci niewielkie, a ryzyko problemow duze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Ja bym po prostu nie kombinowal, bo potencjalne korzysci niewielkie, a ryzyko problemow duze No ma niewysiedziane siedzenia. I płaci dwa razy mniej przy dystrybutorze. Więc jakie to ma znaczenie czy się opłaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > No ma niewysiedziane siedzenia. I płaci dwa razy mniej przy dystrybutorze. Więc jakie to ma > znaczenie czy się opłaca. Mialem LPG, wiec wiem jaki to cymes Sorry, ale mnie nie przekonasz, wiec z tym problemow niz korzysci... I nie mam na mysli tylko, problemow technicznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Mialem LPG, wiec wiem jaki to cymes > Sorry, ale mnie nie przekonasz, wiec z tym problemow niz korzysci... > I nie mam na mysli tylko, problemow technicznych. Mam dokładnie to samo zdanie więc nie będę Cię przekonywał . To co wyżej napisałem to była opinia człowieka, który zakładał gaz do Matiza robiąc 5kkm rocznie. Inwestycja praktycznie nie ma szans się zwrócić. Ale argument był taki że lepiej zainwestować i potem płacić mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yasko1888 Napisano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > jak chcesz mogę ci zaproponować nowego Iveco Daily z fabryczną instalacją na gaz CNG - znacznie > tanszy od LPG > jak co to priv Napisałem wyraźnie małe auto dostawcze lub osobowo dostawcze, a nie bus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > No ma niewysiedziane siedzenia. I płaci dwa razy mniej przy dystrybutorze. Więc jakie to ma > znaczenie czy się opłaca. Żżżżżżżżżżżżejakkk??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Gdybym chcial wydac 90kPLN na auto, to LPG byloby ostatnia >rzecza o jakiej bym pomyslal A o czym bys myslal ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.