Skocz do zawartości

Dostawczak + fabryczny gaz


yasko1888

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, może ktoś wie jakie auta mają fabryczną instalację gazową czyli nie instalowaną u dilera tylko jeszcze na taśmie montażowej. Chodzi mi tu o auta przerobione z osobowych jak i typowych dostawczaków ale małych.

Z osobowych wiem, że są to

Dacia Logan, Skoda Roomster

typowe dostawcze:

Fiat Fiorino

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej, może ktoś wie jakie auta mają fabryczną instalację gazową czyli nie instalowaną u dilera tylko

> jeszcze na taśmie montażowej. Chodzi mi tu o auta przerobione z osobowych jak i typowych

> dostawczaków ale małych.

> Z osobowych wiem, że są to

> Dacia Logan, Skoda Roomster

> typowe dostawcze:

> Fiat Fiorino

logan i roomster? Szczerze wątpię.

Za to na pewno fiat bravo, lancia delta i chyba już giulitta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej, może ktoś wie jakie auta mają fabryczną instalację gazową czyli nie instalowaną u dilera tylko

> jeszcze na taśmie montażowej. Chodzi mi tu o auta przerobione z osobowych jak i typowych

> dostawczaków ale małych.

> Z osobowych wiem, że są to

> Dacia Logan, Skoda Roomster

> typowe dostawcze:

> Fiat Fiorino

jak chcesz mogę ci zaproponować nowego Iveco Daily z fabryczną instalacją na gaz CNG - znacznie tanszy od LPG

jak co to priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sensie tańszy jest paliwo CNG od LPG

to też jest dyskusyjne, cena m3 to dzisiaj ponad 3zł, litr LPG ok 2.8zł

spalanie podobne icon_rolleyes.gif

ile to IVECO pali CNG a ile spali noPB/LPG ?

po doliczeniu dojazdów na stację CNG (o ile jest w mieście) ... wyjdzie na zero

już nie mówiąc o tym że takim CNG to strach w trasę jechać, bo można nie zatankować grinser006.gif

auto tylko do jazdy wokół komina, przy którym jest CNG icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to też jest dyskusyjne, cena m3 to dzisiaj ponad 3zł, litr LPG ok 2.8zł

> spalanie podobne

> ile to IVECO pali CNG a ile spali noPB/LPG ?

> po doliczeniu dojazdów na stację CNG (o ile jest w mieście) ... wyjdzie na zero

> już nie mówiąc o tym że takim CNG to strach w trasę jechać, bo można nie zatankować

> auto tylko do jazdy wokół komina, przy którym jest CNG

to prawda,

spalanie benzyny jst w okolicach 10-12l

zbiornik na benzyne ma ok 12-15l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> logan i roomster? Szczerze wątpię.

Logana oglądałem i macałem "temyręcemy".

Najlepiej wykonana i zamontowana instalacja gazowa jaką widziałem w życiu + dodatkowo dostosowany do niej silnik (inne mapy wtrysku + dodatkowo utwardzane gniazda zaworowe).

Gdyby gazociągi defaultowo tak wyglądały* to natychmiast przesunąłbym swoje zdanie o LPG z "całkowicie niechętny" na "ostrożnie akceptujący".

* nie mówię o "jeździły" - oglądałem NOWY samochód (ze 2 kkm na drogomierzu), więc coś o jeździe powiedzieć to ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to też jest dyskusyjne, cena m3 to dzisiaj ponad 3zł, litr LPG ok 2.8zł

> spalanie podobne

Na CNG spalanie liczone w m3 = spalaniu benzyny liczonej w litrach - kaloryczność CNG i benzyny jest praktycznie jednakowa - nie ma tego problemu co przy LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na CNG spalanie liczone w m3 = spalaniu benzyny liczonej w litrach - kaloryczność CNG i benzyny

> jest praktycznie jednakowa - nie ma tego problemu co przy LPG.

tzn jakiego problemu ? że pali więcej ?

ale i tak wychodzi nędznie icon_rolleyes.gif

liczmy 15L noPB, czyli 15m3 CNG - 15x3,06=46zł

lpg 15L+20% = 18x2,8 = 50zł

szału nie ma icon_rolleyes.gif

pozostaje kwestia zasięgu, tankowania, serwisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej, może ktoś wie jakie auta mają fabryczną instalację gazową czyli nie instalowaną u dilera tylko

> jeszcze na taśmie montażowej. Chodzi mi tu o auta przerobione z osobowych jak i typowych

> dostawczaków ale małych.

> Z osobowych wiem, że są to

> Dacia Logan, Skoda Roomster

> typowe dostawcze:

> Fiat Fiorino

Volkswagen Caddy Bifuel

http://www.gazeo.pl/aktualnosci_z_kraju_i_ze_swiata.php?news_id=1695

Quote:

Caddy Bifuel jest drugą gazową odmianą tego modelu, po wersji Ecofuel napędzanej gazem ziemnym. Oba gazowe pojazdy powstają w Zakładzie Zabudów VW Poznań, mieszczącym się w podpoznańskim Swarzędzu.


ale czy już jest w sprzedaży niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu sie kolega mylisz skoda zaklada we fabryce ale PL importer nie sciaga takich wozow.

> Linka

Mówimy o sytuacji na polskim rynku - tutaj jest tak, że konwersja odbywa się już u dilera i są to instalacje L-R.

Dlaczego tak jest - tego nie wiem, przypuszczam, że ma to swoje sensowne uwarunkowania, skoro tego nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn jakiego problemu ? że pali więcej ?

No.

> ale i tak wychodzi nędznie

> liczmy 15L noPB, czyli 15m3 CNG - 15x3,06=46zł

> lpg 15L+20% = 18x2,8 = 50zł

> szału nie ma

Ahaaaa, ale doliczyłeś do LPG tak z pół litra benzyny na starty? Bo chyba nie.

I wtedy wychodzi Ci już tak pod 55 zeta - jednak sporo miejsca na potencjalne oszczędności.

> pozostaje kwestia zasięgu, tankowania, serwisu

Frito-Lay jeździ(ł) na CNG, tyle, że oni konwertowali samochody we własnym zakresie.

Wiązało się to z bardzo poważnymi ingerencjami w silnik - koszt konwersji na poziomie -naście kpln.

Pomimo tego kosztu wstępnego wychodzili mocno na plus i chwalili to rozwiązanie.

Problemy widzę tu dwa:

1. BARDZO ograniczona sieć stacji - co za tym idzie problemem staje się przebazowanie samochodu w ramach Polski a co dopiero jakieś stałe jazdy gdzieś dalej

2. Mocno problematyczna dalsza odsprzedaż

CNG, pomimo swoich niezaprzeczalnych zalet ma niestety poważną wadę - właśnie ograniczona sieć stacji. W praktyce samochód opalany CNG staje się wtedy użyteczny tylko do jazd lokalnych. Jeżeli potrzebujesz samochodu właśnie do takich jazd - jest to dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CNG, pomimo swoich niezaprzeczalnych zalet ma niestety poważną wadę - właśnie ograniczona sieć

> stacji.

Nie wiem jaka jest tendencja w innych miastach, ale w Kielcach stacja CNG miała być zlikwidowana z uwagi na brak chętnych do korzystania z niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No.

> Ahaaaa, ale doliczyłeś do LPG tak z pół litra benzyny na starty? Bo chyba nie.

> I wtedy wychodzi Ci już tak pod 55 zeta - jednak sporo miejsca na potencjalne oszczędności.

hehe.gif no tak można się strzelać, bo zaraz ktoś napisze że te 20% to za dużo i spali 15% więcej grinser006.gif

a policz teraz dojazd do stacji CNG (paliwo+czas), no chyba że ktoś ma bazę koło stacji - np gazownia hehe.gif

ale może być tak że jednak pół miasta trza będzie przejechać

nie wiem jak sam serwis, jeśli u dilera to można pominąć, przynajmniej do czasu gwarancji

> CNG, pomimo swoich niezaprzeczalnych zalet ma niestety poważną wadę - właśnie ograniczona sieć

> stacji. W praktyce samochód opalany CNG staje się wtedy użyteczny tylko do jazd lokalnych.

> Jeżeli potrzebujesz samochodu właśnie do takich jazd - jest to dobry pomysł.

ok.gif dlatego powinni popuścić nieco z ceną, może to by zachęciło do aut na CNG

dziś różnica kosztowa (nie licząc samej instalacji) jest żadna

po uwzględnieni instalacji to już w ogóle kicha wychodzi

np ja mam "blisko" dwie stacje CNG, ale i tak ze 2-3km trza nadłożyć i 20min stracić na dojazd

LPG tankuje "po drodze", chyba że jest mróz jak teraz i trza jeździć i szukać stacji screwy.gif

ciekawe jak wychodzi opcja tankowania w "domu"

http://cng.auto.pl/forum/cena-gazu-ziemnego-do-domu-vt1405.htm

Quote:

w KSG uzyskałem informacje że przy moim rocznym zużyciu gazu do tankowania samochodu (ok 5000m3) należałbym do taryfy W3 gdzie cena za 1m3 na dzień dzisiejszy wynosi 1,82zł + opłata miesięczna 63,04zł.

Otrzymałem też ofertę z GOGZ na kompresory domowe i tak najtańszy PHILL kosztuje 20tys. ale tankuje bardzo powoli tj.1m3 /h zużywając ok 0,8 kWh, inny kosztuje prawie 35 tys. i napełnia 2,7m3 /h ale zużywa 0,9-1,2 kWh a dochodzi jeszcze serwis tych urządzeń szczególnie regeneracja kompresora do tanich nie należy...


hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jaka jest tendencja w innych miastach, ale w Kielcach stacja CNG miała być zlikwidowana z

> uwagi na brak chętnych do korzystania z niej.

Brak chętnych bo brak stacji.

Brak stacji, bo brak chętnych.

Proste.

W WAW jest stacja przy siedzibie PGNiG/Gazowni Warszawskiej -> nie zniknie, bo ta stacja to kwestia "prestiżu" dla firmy = może być nawet deficytowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego tak jest - tego nie wiem, przypuszczam, że ma to >swoje sensowne uwarunkowania, skoro tego

> nie robią.

IMHO dziwne bo rynek lpg duzy a nowych aut z lpg jak na lekarstwo mimo tego ,ze tluka je z fabrycznych lpg lub dokladanym w firmach konwertujacych.

Patrz :

-Uopel

-Renuar

-VAG

-Fiat i pociotki

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak można się strzelać, bo zaraz ktoś napisze że te 20% to za dużo i spali 15% więcej

> a policz teraz dojazd do stacji CNG (paliwo+czas), no chyba że ktoś ma bazę koło stacji - np

> gazownia

> ale może być tak że jednak pół miasta trza będzie przejechać

Dlatego mówię - do zastosowań SPECYFICZNYCH.

Frito też nie przerobiło na CNG wszystkich pojazdów, ale tylko te, które sensownie z pktu widzenia logistyki dało się zaopatrzyć w CNG.

> nie wiem jak sam serwis, jeśli u dilera to można pominąć, przynajmniej do czasu gwarancji

Nie było problemów.

Skoro teraz jest to opcja fabryczna = przypuszczam, że też nie będzie.

> dlatego powinni popuścić nieco z ceną, może to by zachęciło do aut na CNG

> dziś różnica kosztowa (nie licząc samej instalacji) jest żadna

> po uwzględnieni instalacji to już w ogóle kicha wychodzi

Ale kto miałby 'popuścić'? Producent auta, czy sprzedawca gazu?

I w imię czego? Dobrego samopoczucia użytkownika?

Każdy musi swoje zarobić, nikt za caritas nie robi (nawet sam caritas).

> np ja mam "blisko" dwie stacje CNG, ale i tak ze 2-3km trza nadłożyć i 20min stracić na dojazd

> LPG tankuje "po drodze", chyba że jest mróz jak teraz i trza jeździć i szukać stacji

> ciekawe jak wychodzi opcja tankowania w "domu"

> http://cng.auto.pl/forum/cena-gazu-ziemnego-do-domu-vt1405.htm

Zupełnie niewiele, gdyż taki gaz nie jest obciążony akcyzą.

Tankując go popełniasz de facto przestępstwo podatkowe :-)

> Quote:

> w KSG uzyskałem informacje że przy moim rocznym zużyciu gazu do tankowania samochodu (ok 5000m3)

> należałbym do taryfy W3 gdzie cena za 1m3 na dzień dzisiejszy wynosi 1,82zł + opłata

> miesięczna 63,04zł.

> Otrzymałem też ofertę z GOGZ na kompresory domowe i tak najtańszy PHILL kosztuje 20tys. ale tankuje

> bardzo powoli tj.1m3 /h zużywając ok 0,8 kWh, inny kosztuje prawie 35 tys. i napełnia 2,7m3 /h

> ale zużywa 0,9-1,2 kWh a dochodzi jeszcze serwis tych urządzeń szczególnie regeneracja

> kompresora do tanich nie należy...

Dodatkowo należy sprawdzić, czy posiadane "łącze gazowe" wytrzyma dodatkowe obciążenie.

Anałej - CNG to produkt niszowy.

Ma wiele zalet, ale rozkłada go właśnie niska dostępność pktów tankowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest 2 kafle drozszy niz 1.6TDI ceny VW powalaja

tzn dużo/mało niewiem.gif

2kzł przy cenie 60tyś to nie jest jakaś wielka kwota ?

> Doblo CNG ,tez ma abstrakcyjna cene

chyba dają tylko jako ciekawostkę grinser006.gif

przeważnie są sporo droższe niż diesel icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn dużo/mało

> 2kzł przy cenie 60tyś to nie jest jakaś wielka kwota ?

Ale jest droższy niż dizel = jednak średnio opłacalny.

Wartość takiego sprzętu z lpg leci na ryj, dizel jednak ma lepsze RV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO dziwne bo rynek lpg duzy a nowych aut z lpg jak na lekarstwo mimo tego ,ze tluka je z

> fabrycznych lpg lub dokladanym w firmach konwertujacych.

> Patrz :

> -Uopel

> -Renuar

> -VAG

> -Fiat i pociotki

Duży, ale gdzie?

W Polen.

A ten rynek, ze swoimi 300k sztuk rocznie to SŁABY rynek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn dużo/mało

> 2kzł przy cenie 60tyś to nie jest jakaś wielka kwota ?

facepalm%5B1%5D.gif i 8kafli drozej niz 1.2tsi - daj spokoj zenuaaa ta cena no.gif

> chyba dają tylko jako ciekawostkę

> przeważnie są sporo droższe niż diesel

Czort wie czemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i 8kafli drozej niz 1.2tsi - daj spokoj zenuaaa ta cena

a to jest zwykła sekwencja ? czy coś nowszego ?

skoda liczy koło 4.5kzł za LPG, w chevim podobnie było i wychodziło niewiele taniej niż diesel ok.gif

> Czort wie czemu ?

ale ile kosztuje taka instalacja na rynku ?

dolicz do tego małą ilość (koszt obsługi) i cena jest jaka jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to kwota jakas kosmiczna czy co? ludzie kupuja auta 2 a nawet 3 razy drozsze i gazuja

Ale ja nikomu nie bronie...

Tylko ze przebiegach rzedu 15-20kkm oszczednosci na LPG sa rzedu moze z 2kPLN na roku grinser006.gif A sama utrata wartosci kilkukrotnie wieksza...

Czy to sie oplaca, trzeba sobie samemu odpowiedziec...

Ja bym po prostu nie kombinowal, bo potencjalne korzysci niewielkie, a ryzyko problemow duzeok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ma niewysiedziane siedzenia. I płaci dwa razy mniej przy dystrybutorze. Więc jakie to ma

> znaczenie czy się opłaca.

Mialem LPG, wiec wiem jaki to cymes grinser006.gif

Sorry, ale mnie nie przekonasz, wiec z tym problemow niz korzysci...

I nie mam na mysli tylko, problemow technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem LPG, wiec wiem jaki to cymes

> Sorry, ale mnie nie przekonasz, wiec z tym problemow niz korzysci...

> I nie mam na mysli tylko, problemow technicznych.

Mam dokładnie to samo zdanie więc nie będę Cię przekonywał smile.gif. To co wyżej napisałem to była opinia człowieka, który zakładał gaz do Matiza robiąc 5kkm rocznie. Inwestycja praktycznie nie ma szans się zwrócić. Ale argument był taki że lepiej zainwestować i potem płacić mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.