Skocz do zawartości

Olej 5w30, 5w40


zbigou

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam o tych olejach i juz sam nie wiem. Ktora zmiana jest bardziej wskazana dla silnika:

1) 5w30 -> 5w40

2) 5w40 -> 5w30

Pod uwage bierzemy parametry:

lepkosc kinematyczna w temp 40st - im wieksza tym lepiej?

lepkosc kinematyczna w temp 100st - im wieksza tym lepiej?

wskaznik lepkosci - im wiekszy tym lepiej?

jesli tak, na tym polu wygrywa 5w40, czemu wiec 5w30 jest drozszy i opisywany tez jako 100% syntetyczny? Czy zaleta 5w30 ma byc nizsze spalanie i low SAP tj. zdaje sie malo popiolu i dlatego dobry do dpf? Czemu gostek na zmienolej.pl (zachwalany tutaj, ze ma duza wiedze), chwali sie, ze zalal 0w20 do starej yariski, generalnie ma ciagaty do zmiany oleju na rzadszy?

i jeszcze:

odparowanie Noack - im mniejsze tym lepiej?

liczba zasadowa (wazne przy lpg) - im wieksza tym lepiej?

piwo.gif

a tak btw, total 5w40 da rade do silnika 3cyl yaris 1.0 2005 r. Obecnie jakis mobil 5w30, nalot 55kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jakis mobil 5w30, nalot

> 55kkm.

to po co chce zmieniać?

bo taniej?

to ford formula F kosztuje 105 zł / L to jest 5W-30,

aha są i 5W30 półsyntetyki ok.gif

pierdołami se głowę zawracasz.

Lej co było i masz z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytam o tych olejach i juz sam nie wiem. Ktora zmiana jest bardziej wskazana dla silnika:

> 1) 5w30 -2) 5w40 -

> Pod uwage bierzemy parametry:

> lepkosc kinematyczna w temp 40st - im wieksza tym lepiej?

> lepkosc kinematyczna w temp 100st - im wieksza tym lepiej?

> wskaznik lepkosci - im wiekszy tym lepiej?

> jesli tak, na tym polu wygrywa 5w40, czemu wiec 5w30 jest drozszy i opisywany tez jako 100%

> syntetyczny? Czy zaleta 5w30 ma byc nizsze spalanie i low SAP tj. zdaje sie malo popiolu i

> dlatego dobry do dpf? Czemu gostek na zmienolej.pl (zachwalany tutaj, ze ma duza wiedze),

> chwali sie, ze zalal 0w20 do starej yariski, generalnie ma ciagaty do zmiany oleju na rzadszy?

> i jeszcze:

> odparowanie Noack - im mniejsze tym lepiej?

> liczba zasadowa (wazne przy lpg) - im wieksza tym lepiej?

> a tak btw, total 5w40 da rade do silnika 3cyl yaris 1.0 2005 r. Obecnie jakis mobil 5w30, nalot

> 55kkm.

Zobacz co zaleca instrukcja obsługi -jakie lepkości i jakie normy ACEA, bez tego to sobie możemy niezobowiązująco pogawędzić. Podejrzewam, ze producent zaleca 5w20 / 5w30 i ACEA A5/B5 i raczej niczego bardziej lepkiego nie ma sensu lać. Teraz kilka wyjasnień:

NOACK - im mniej tym lepiej, informuje o odparowalności oleju w wysokiej temperaturze.

TBN - im więcej tym lepiej, dla ACEA A3/B4 powinien być powyżej 10, dla aut z LPG w okolicach 12. Parametr informuje o zdolności neutralizowania kwasów i zdolności zachowania czystości sinika.

Oleje do DPF/FAP - mają zmniejszoną liczbę popiołów, spełniają normę ACEA C1-C4. Mają niższy TBN, w okolicy 6-8 - wynika to z ich formulacji.

Gęstość oleju - zazwyczaj jest bardzo podobna dla wszystkich olejów silnikowych - myli się ją nagminnie z lepkością, która jest bardzo różna i określona normą API.

Pozdrawiam

PS. Piotrek niech leje co chce, jego silnik, jego ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje auta mają zalecane 5W30.

> Yaris diesel i Lacetti benzynowy.

> Na początku eksploatacji miały takowy zalewany.

> Od kilku lat mój mechanik zalewa im Mobila 5W50 i też mają się dobrze

To proponuję przestać brać pod uwagę jego sugestie - nie ma elementarnej wiedzy z tego zakresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odparowanie Noack - im mniejsze tym lepiej?

bardzo istotny parametr oleju, często z niewiedzy pomijany a mający znaczenie w szacowaniu zużycia olejów tej samej klasy lepkościowej-im mniejsza wartość Noack tym ubytki oleju będą mniejsze

> liczba zasadowa (wazne przy lpg) - im wieksza tym lepiej?

im wyższa wartość TBN tym olej jest bardziej odporny na degradację powodowaną przez kwaśne produkty spalania paliwa zwłaszcza LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardzo istotny parametr oleju, często z niewiedzy pomijany a mający znaczenie w szacowaniu zużycia

> olejów tej samej klasy lepkościowej-im mniejsza wartość Noack tym ubytki oleju będą mniejsze

Dodajmy, że bardzo niewielu producentów podaje ten parametr w kartach produktów, podają zazwyczaj ci, którzy się go nie wstydzą!

Taki dajmy na przykład, bardzo modny ostatnio Millers, nie podaje: NOACK, HTHS, TBN - twierdzą, że ich inżynierowie stworzyli najlepsza formulacje angryfire.gif!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W30 to w porównaniu do 5W40:

- mniejsza lepkość = mniejsze spalanie, większe zużycie oleju, nieodpowiedni dla starszych generacji silników

- węższy zakres temperaturowy = można rzadziej wymieniać bowiem olej o szerokim zakresie (np. 5W50) czyli teoretycznie lepszy wcześniej traci właściwości z plakietki

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5W30 to w porównaniu do 5W40:

> - mniejsza lepkość = mniejsze spalanie, większe zużycie oleju, nieodpowiedni dla starszych

> generacji silników

W silniku zaprojektowanym do olejów o małej lepkości, nie musi wcale występować większe zużycie oleju. 5w30 to takżw w większości przypadków dużo lepsza pompowalność na zimno - mniejsze zużycie silnika i rozrusznika przy zimowych startach.

> - węższy zakres temperaturowy = można rzadziej wymieniać bowiem olej o szerokim zakresie (np. 5W50)

> czyli teoretycznie lepszy wcześniej traci właściwości z plakietki

> Powodzenia

Pod resztą się podpisuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodajmy, że bardzo niewielu producentów podaje ten parametr w kartach produktów, podają zazwyczaj

> ci, którzy się go nie wstydzą!

> Taki dajmy na przykład, bardzo modny ostatnio Millers, nie podaje: NOACK, HTHS, TBN - twierdzą, że

> ich inżynierowie stworzyli najlepsza formulacje !

Tak, na innym forum jest zamieszczona odpowiedź Millers Polska dotycząca niepodawania tych parametrów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki dajmy na przykład, bardzo modny ostatnio Millers, nie podaje: NOACK, HTHS, TBN - twierdzą, że

> ich inżynierowie stworzyli najlepsza formulacje !

tez mnie to iryztuje niemilosiernie ale musze stwierdzic znaczna obnizke zuzycia paliwa dzieki olejom millersa. kiedy wymienilem w skrzynce na zwykle 75w90 to jeszcze bardziej spalanie zmalalo - zamierzam zmienic na NT w skrzyni i zobacze co wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez mnie to iryztuje niemilosiernie ale musze stwierdzic znaczna obnizke zuzycia paliwa dzieki

> olejom millersa. kiedy wymienilem w skrzynce na zwykle 75w90 to jeszcze bardziej spalanie

> zmalalo - zamierzam zmienic na NT w skrzyni i zobacze co wtedy.

Napisałem do kolegi na priv, w sprawie pewnej mojej inicjatywy - proszę o pozytywne rozpatrzenie grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakoś Wicik nie narzeka, że mu się silnik rozleciał

To zmień na zalecany 5w30 i napisz w tym wątku jakie zauważyłeś różnicę. Całkiem tani i przyzwoity masz tutaj.. Można zalać nawet 10w60 do cywilnego auta, tylko w jakim celu? Wejdź na stronie Mobila i dobierz sobie automatycznie olej - zobaczysz co zalecają.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zmień na zalecany 5w30 i napisz w tym wątku jakie zauważyłeś różnicę. Całkiem tani i przyzwoity

> masz tutaj.. Można zalać nawet 10w60 do cywilnego auta, tylko w jakim celu? Wejdź na stronie

> Mobila i dobierz sobie automatycznie olej - zobaczysz co zalecają.

> Pozdrawiam

Siostra kupiła niedawno corolle 1.6 vvti z przelatanymi 130 tyś na liczniku. Zalewane miała mobila 15W40, a toyota zaleca zdaje się 5W30. Silnik sprawdzany w aso przed zakupem, sprężanie ok, wycieków nie ma, świece czyste, odpala ok, elastyczny ok, dynamiczny ok.

A jak powinno być wg Ciebie?

Ja do aveny leje mobila 5W50, czego mam się spodziewać? Bo od 50 tyś nic się jakoś nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja akurat w ramach "badań naukowych" mam teraz zalany u siebie 10W60. Żywię nadzieję, że się przez te 10tkm nie rozleci spineyes.gif. Standardowo do Fiata 1.4 16V zalecają 5W-40, a np. Millers zaleca 5W-30. Aż jestem ciekawy jakby wtedy zużycie oleju wyglądało hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja akurat w ramach "badań naukowych" mam teraz zalany u siebie 10W60. Żywię nadzieję, że się przez

> te 10tkm nie rozleci . Standardowo do Fiata 1.4 16V zalecają 5W-40, a np. Millers zaleca

> 5W-30. Aż jestem ciekawy jakby wtedy zużycie oleju wyglądało

Kolego, japońskie silniki wymagają specyficznych środków smarnych, widzisz diametralnie różnią się konstrukcyjnie i technologicznie od starych VW, na których wyrośli mechanicy w Polsce. Lejąc olej o zwiększonej lepkości - chwała, że syntetyczny - jedyne co uzyskujesz, to większe spalanie i dużo późniejsze smarowanie silnika w niskich temperaturach, silnik będzie też wyraźnie mniej żwawo wkręcał się na obroty. Nie wiem jak eksploatujesz swoje auta, jednak jeśli jest to przewaga jazdy na krótkich odcinkach, to zdecydowanie polecam 0w30/5w30 do Toyoty i 5w30 do Fiata. Tłumacząc obrazowo - 5w50 lub 10w60 do tych aut, to tak jakby cały czas jeździły zawsze pod górkę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak do 1.4 16v od Fiata naleje 5W-30 to nie zapracuję na olej... ale może się w celach testowych skuszę następnym razem, mogę się mylić.

Druga sprawa to póki co idzie lato, więc dywagacje na temat lepkości w niskich temperaturach są nieco nie na miejscu zlosnik.gif

Trzecia sprawa, że aktualnie nie zauważyłem żadnej z tych przypadłości, o której piszesz,no ale to początki.

Tak na boku, zawodowo zajmujesz się olejami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego, japońskie silniki wymagają specyficznych środków smarnych, widzisz diametralnie różnią się

> konstrukcyjnie i technologicznie od starych VW, na których wyrośli mechanicy w Polsce. Lejąc

> olej o zwiększonej lepkości - chwała, że syntetyczny - jedyne co uzyskujesz, to większe

> spalanie i dużo późniejsze smarowanie silnika w niskich temperaturach, silnik będzie też

> wyraźnie mniej żwawo wkręcał się na obroty. Nie wiem jak eksploatujesz swoje auta, jednak

> jeśli jest to przewaga jazdy na krótkich odcinkach, to zdecydowanie polecam 0w30/5w30 do

> Toyoty i 5w30 do Fiata. Tłumacząc obrazowo - 5w50 lub 10w60 do tych aut, to tak jakby cały

> czas jeździły zawsze pod górkę.

> Pozdrawiam

Przy jeździe sportowej i w ekstremalnych warunkach pewnie tak, ale w normalnej eksploatacji w zakresie 2-3.5 tyś te dywagacje z olejem to spór o przewadze świąt zimowych nad wiosennymi.

Zwykły statystyczny kierowca nie zwraca uwagi jak mu się silnik wkręca na obroty, a jak uruchamia w zimie i pełne smarowanie będzie 10s później nawet to też się świat nie zawali.

5W30 i 5W50 mają tę samą specyfikacje API i to zgodną z instrukcją pojazdu ... i to wystarczy.

Tak jak mówiłem, w corolce siostry aso lało 15W40 przez ponad 100 tyś i silnik pracuje normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masakra

> 5W z przodu nie wystarczy

> 50 nie powinno mieć znaczenia na zimnym.

Tak w wolnym czasie, przejrzyj sobie kilka / kilkanaście kart olejów o tej samej lepkości przed w i różnymi po w, wnioski z obserwacji zamieść w tym wątku. Odpowiadając dalej - 50 po w, oznacza zwiększone opory w wyższych temperaturach, pytam po co? Można też zrobić prosty eksperyment, pójść do do marketu i wziąć do ręki i potrząsnąć baniakami z olejami o różnych lepkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego jak do 1.4 16v od Fiata naleje 5W-30 to nie zapracuję na olej... ale może się w celach

> testowych skuszę następnym razem, mogę się mylić.

> Druga sprawa to póki co idzie lato, więc dywagacje na temat lepkości w niskich temperaturach są

> nieco nie na miejscu

> Trzecia sprawa, że aktualnie nie zauważyłem żadnej z tych przypadłości, o której piszesz,no ale to

> początki.

> Tak na boku, zawodowo zajmujesz się olejami?

Nie - hobbystycznie. Nie sądzę, żeby były problemy z braniem oleju w Fiacie, przy lepkości 5w30, jeśli nie występują przy 5w50, przy ostrzejszej jeździe / szybkich trasach, lepszy będzie 5w40.

Wyobraź sobie, że wielu użytkowników jeździ z powodzeniem na 0w30 / 0w20, fanatycy potrafią zalać silnik TDI olejem 0w5 i te silniki żyją oraz oliwy nie piją.

jak pisałem powyżej, podjedź do marketu i pomachaj bańką Mobila 0w40 / 5w30 i 5w50, zastanów się ile paliwa więcej musi spalić silnik, dla pokonania dodatkowych oporów. Te różnice w lepkości pozostają prawie proporcjonalne w niższych / wyższych temperaturach. W moim prywatnym Stilo, różnica w spalaniu, między 0w40 i 5w50 dochodziła do prawie litra/ 100km, w warunkach zimowo/miejskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie - hobbystycznie. Nie sądzę, żeby były problemy z braniem oleju w Fiacie, przy lepkości 5w30,

> jeśli nie występują przy 5w50, przy ostrzejszej jeździe / szybkich trasach, lepszy będzie

> 5w40.

> Wyobraź sobie, że wielu użytkowników jeździ z powodzeniem na 0w30 / 0w20, fanatycy potrafią zalać

> silnik TDI olejem 0w5 i te silniki żyją oraz oliwy nie piją.

Ale właśnie o silnikach 1,4 16v w fiatach coś słychać było, że lubią olej...

Co to za olej 0w5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale właśnie o silnikach 1,4 16v w fiatach coś słychać było, że lubią olej...

> Co to za olej 0w5?

Chyba 1.8 - te potrafią wciągać litr na na tysiąc! Coraz więcej tych olejów się pokazuje:

http://www.upgrademotoring.com/performance/neo_oil.htm

http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=11&pcid=1

http://www.importpartspro.com/5205.html

Jak kogoś interesują oleje AMSOIL, to jest promocja dla Autokącika od importera - więcej tutaj.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz więcej tych olejów się pokazuje:

> http://www.upgrademotoring.com/performance/neo_oil.htm

> http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=11&pcid=1

> http://www.importpartspro.com/5205.html

Ale chciałbym zobaczyć silnik TDI na takim oleju po dystansie choćby 50000km przy zmianach co 10000km i użytkowanego w temperaturach jak w Polsce smile.gif

Z tego co już zauważyłem są to oleje wyścigowe na bardzo krótkie dystanse.

te oleje przy 40 stopniach są mniej lepkie niż Castrol Edge 10w60 przy 100stC yikes.gif

A zauważyłeś że na jednym z linków jest napisane żeby nie przekraczać 70stC oleju?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coraz więcej tych olejów się pokazuje:

> Ale chciałbym zobaczyć silnik TDI na takim oleju po dystansie choćby 50000km przy zmianach co

> 10000km i użytkowanego w temperaturach jak w Polsce

> Z tego co już zauważyłem są to oleje wyścigowe na bardzo krótkie dystanse.

> te oleje przy 40 stopniach są mniej lepkie niż Castrol Edge 10w60 przy 100stC

> A zauważyłeś że na jednym z linków jest napisane żeby nie przekraczać 70stC oleju?:

Proszę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszę.

> Pozdrawiam

Właśnie czytam...

Ale to jest o 5w20, nie o 0w5 icon_rolleyes.gif

po przeczytaniu:

najbardziej podoba mi się fragment gdzie gościu pisze:

I just went past 5K miles (8K Km) and everything is still fine.

co dla mnie jednoznacznie pokazuje, że jest to jego prywatny test, a nie normalne użycie oleju.

Ja też na przekór wszystkim testowałem kiedyś mobil 1 w maluchu (z dobrym skutkiem)

Również w samochodzie z przebiegiem 120kkm po półsyntetyku 10w40 ( po płukankach) użyłem syntetyka, a teraz jeżdżę na 5w30 bez brana oleju, ale to było moje ryzykom które świadomie podjąłem. Ale to były, są moje własne testy tak jak tego odważniaka na oleju 0w5.

Jestem ciekawy jak mu jeg TDI przeżyje lato w arizonie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie czytam...

> Ale to jest o 5w20, nie o 0w5

Nie do końca, trop jest - znajdziesz resztę.

Zauważ, że ci goście cały czas posługują się analizami oleju przepracowanego, w celu określenia stanu silnika, oleju i wpływu olej u na stan silnika - dla nich to codzienność, my musimy wysyłać do USA, jeśli w ogóle mamy taka możliwość!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie do końca, trop jest - znajdziesz resztę.

> Zauważ, że ci goście cały czas posługują się analizami oleju przepracowanego, w celu określenia

> stanu silnika, oleju i wpływu olej u na stan silnika - dla nich to codzienność, my musimy

> wysyłać do USA, jeśli w ogóle mamy taka możliwość!

tak, tak doczytałem - umieściłem to powyżej skromny.gif

ale analizy są pomiędzy 0w30 a 5w20 (zresztą o lepkości bardzo porównywalnej do Europejskich olejów klasy A1/A5 5w30)

ale już szukam dalej tematów tego gościa od 0w5

zobaczymy co to za ryzykant

Cieszy mnie, że ktoś się tez mocno interesuje olejami claps.gif Aha stronę znam, jestem tam nawet zalogowany skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, tak doczytałem - umieściłem to powyżej

> ale analizy są pomiędzy 0w30 a 5w20 (zresztą o lepkości bardzo porównywalnej do Europejskich olejów

> klasy A1/A5 5w30)

> ale już szukam dalej tematów tego gościa od 0w5

> zobaczymy co to za ryzykant

> Aha stronę znam, jestem tam nawet zalogowany

W ramach eksperymentu, mam zamiar zalać moją Krowę olejem 0w20 na zimę, nie ukrywam, że DPF dość skutecznie redukuje dostępne środki smarne angryfire.gif. Na lato pójdzie AMS AFL lub tani Total ESC INEO 5w30, w sumie Amsa już dobrze znam, więc prawie na pewno będzie tani Total.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ramach eksperymentu, mam zamiar zalać moją Krowę olejem 0w20 na zimę, nie ukrywam, że DPF dość

> skutecznie redukuje dostępne środki smarne . Na lato pójdzie AMS AFL lub tani Total ESC INEO

> 5w30, w sumie Amsa już dobrze znam, więc prawie na pewno będzie tani Total.

Ale z DPF to jest trochę magii

Olej ma zostawiać mało popiołu przy spalaniu - to wiemy (są normy itp).

Ale czy nie wystarczy wlać oleju o nikim odparowaniu i niekoniecznie nisko popiołowych? Przecież jak olej nie będzie sę spalał to też popiół nie będzie powstawał icon_rolleyes.gif

Więc jak taki olej 0w20 będzie o niskim odparowaniu wg Noack (tak jak mają dobre syntetyki) to nie powinno być problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masakra

> 5W z przodu nie wystarczy

> 50 nie powinno mieć znaczenia na zimnym.

Niestety te 50 na "lato" ma znaczenie przy zimnym. Zarowno oznacznie 5W i 50 jest okreslane przez widelki lepkosci w okreslonych temperaturach. Porownaj sobie Mobil 1 5W 50 z Mobil 1 5W-30 ESP - oba sa 5W, a jak wyglada lepkosc w 40*C ? "Troche" roznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety te 50 na "lato" ma znaczenie przy zimnym. Zarowno oznacznie 5W i 50 jest okreslane przez

> widelki lepkosci w okreslonych temperaturach. Porownaj sobie Mobil 1 5W 50 z Mobil 1 5W-30 ESP

> - oba sa 5W, a jak wyglada lepkosc w 40*C ? "Troche" roznie.

Niedługo będę zmieniał olej w obu autach i trzeba będzie przypilnować mechanika, by zalał coś właściwego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedługo będę zmieniał olej w obu autach i trzeba będzie przypilnować mechanika, by zalał coś

> właściwego.

Ale się nie przejmuj tak bardzo. Twój olej jest bardziej lepki, ale to nic nie przeszkadza. Ten Mobil 1 5w50 jest dobrym olejem (sam na nim jeździłem), do tego jak na syntetyka jest tani, więc to zyskasz przy zakupie oleju stracisz na spalaniu benzyny.. Zawsze też możesz wlać po prostu 5w40 i będzie wystarczająco.

A tak po za tym to nie rozumiem naszego polskiego podejścia do olejów. Wszyscy wolimy wlać olej o wyższej klasie lepkości jakby to coś miało pomóc. No i pomaga przy gwałtownej jeździe, ale szkodzi przy zimnym silniku.

Jakoś w Ameryce i Azji standardem jest 5w30.

Sam szukałem oleju do swojego samochodu 5w30 i jest problem! większość ma normy do diesli a nie mają norm do benzyny (choćby mobil 1 5w30 ESP, castrol edge itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki olej polecał bys do silnika opla 1.4 z łańcuchem rozrzadu, i hydraulicznym napinaczem, teraz

> mam wlany 5w40 wczesniej 5w50 który to faktycznie zwiekszal opory pracy silnika- zauważalna

> roznica w osiagach na lepsze po zmianie

Co tam zaleca GM - nie czasem ich własny 5w30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki olej polecał bys do silnika opla 1.4 z łańcuchem rozrzadu, i hydraulicznym napinaczem, teraz

> mam wlany 5w40 wczesniej 5w50 który to faktycznie zwiekszal opory pracy silnika- zauważalna

> roznica w osiagach na lepsze po zmianie

Od nowości mam w tym silniku Mobil1 0W40 taki ASO leje 270635636-JUMP2.gif ale zastanawiam się nad 5W40 taki też według Opla jest zalecany np. taki http://allegro.pl/olej-opel-gm-5w30-5l-dexos2-dpf-fap-mamy-filtry-i2241135165.html

ktoś z nim miał przyjemnośc z aledrogo wynika że nawet bardzo duzo osób yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od nowości mam w tym silniku Mobil1 0W40 taki ASO leje ale zastanawiam się nad 5W40 taki też

> według Opla jest zalecany np. taki

> http://allegro.pl/olej-opel-gm-5w30-5l-dexos2-dpf-fap-mamy-filtry-i2241135165.html

> ktoś z nim miał przyjemnośc z aledrogo wynika że nawet bardzo duzo osób

A dlaczego chcesz zmienić? olej GM będzie chyba gorszy, więc po co ta zamiana?

Ja właśnie chcę zmienić odwrotnie jak Ty, z ASOwgo 5w30 GM na mobila 0w40 lub shela 5w40. Trochę droższe, a chyba do gazu (który będę zakładał) lepiej się nadadzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dlaczego chcesz zmienić? olej GM będzie chyba gorszy, więc po co ta zamiana?

> Ja właśnie chcę zmienić odwrotnie jak Ty, z ASOwgo 5w30 GM na mobila 0w40 lub shela 5w40. Trochę

> droższe, a chyba do gazu (który będę zakładał) lepiej się nadadzą

Co do Mobila nie ma uwag, chciałbym tylko częściej zmieniac olej z zalecanych 30kkm na 15kkm.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do Mobila nie ma uwag, chciałbym tylko częściej zmieniac olej z zalecanych 30kkm na 15kkm.....

Bardzo dobry pomysł claps.gif Ale to chyba nic nie przeszkadza, żeby dalej używać mobila. Jak dobrze rozumiem robisz to nie z potrzeby a z troski o samochód, więc tych kilka złotych rocznie nie będziesz żałował.

A wymieniałeś co 30000i po roku, czy co 30000 i co dwa lata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale mala uwaga to 50 to lepkosc w 100o o ile mnie pamiec nie myli plus to, ze jedna norma przewiduje oznaczanie innego typu lepkosci przed W i po. Jedna unorma odnosi sie do lepkosci kinematyczej a druga dynamicznej. I jako ciekawostke podam, ze u Shella Helix 10W60 ma nizsza temp plyniecia niz 5W40 przy czym to fakt o ile mnie pamiec nie zawodzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.