jqr Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Przeczytałem wątki sprężynowe, bo dziś i mnie pękło. Pytanie czy wejdą do 1.4 sprężyny od jtd lub 1.6 ? Czy różnią się średnice mocowań albo wyraźnie długość sprężyn ? Liczę że będą twardsze i nie udepczą się tak szybko. W planie jest kayaba albo jamex. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Amorki są takie same , więc sprężyny wejdą co innego inne masy które ów inna sprężyna pod jtd i pod 1.2-1.4 niesie. Wóz będzie wysoko stał oraz pewnie kiepsko się prowadził. Bierz dedykowane spręzyny KYB do 1.4 i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 > Bierz dedykowane spręzyny KYB do 1.4 i tyle nie kombinowałbym gdyby nie wiele wpisów o tym, że na dedykowanych auto siada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 > nie kombinowałbym gdyby nie wiele wpisów o tym, że na dedykowanych auto siada Mimo wszytsko nie kombinowałbym. Ostatecznie ktoś to wszytsko wyliczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 > Mimo wszytsko nie kombinowałbym. Ostatecznie ktoś to wszytsko wyliczył. Jeśli ten sam człowiek, który dobrał wielkość hamulców z przodu w 1.6 to bardzo bym mu nie ufał. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adasch Napisano 1 Maja 2012 Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 > Przeczytałem wątki sprężynowe, bo dziś i mnie pękło. > Pytanie czy wejdą do 1.4 sprężyny od jtd lub 1.6 ? > Czy różnią się średnice mocowań albo wyraźnie długość sprężyn ? > Liczę że będą twardsze i nie udepczą się tak szybko. > W planie jest kayaba albo jamex. mam 8mc kyb w garażu używane w jtd. Nie byłem zadowolony z wysokości i obecnie są OEM. 1.4 jest znacznie lżejszy więc te od JTD powinny pasować idealnie. Innym faktem jest, że byłem też na torze i charakterystyka kyb do oem to inna bajka. Zupełnie inny przód i tył ale 95% kierowców nie lata bokami tym bardziej w stilo bo kila boków i trzeba zawiechę wymienić akurat nie mój filmik bo telefon padł ale na kyb bardzo trudne do wykonania, a na OEM czerwona czerwona żółta - super ale już pękła tył też od kpl ale już wywalony bo potrzebowałem liniowej charakterystyki przód tył. film z naszego styczniowego treningu w kopaniewie ma na myśli zachowanie auta w kontrolowanym poślizgu bocznym. Ma się dawać łatwo wyprowadzać.Oczywiście tylko przy wyłączonym ESP oddam za 100 kpl fotki mam jakbyś chciał Pozdrawiam p.s. jak mnie koledzy w żony stilo JTD zobaczyli to się popłakali ze śmiechu. Abarth może by się nadał ale nie wiem jak automat daje radę przy pałowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 1 Maja 2012 Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 > nie kombinowałbym gdyby nie wiele wpisów o tym, że na dedykowanych auto siada Pół roku na KYB, osiadły o 3 centymetry. Wymiana na Monroe, po 8 miesiącach nie zauważyłem opadniecia. Może w dizlu się inaczej zachowują, ale w kosiarce Monroe dają radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 1 Maja 2012 Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 > ma na myśli zachowanie auta w kontrolowanym poślizgu bocznym. Ma się dawać łatwo > wyprowadzać.Oczywiście tylko przy wyłączonym ESP Z tym wyłączaniem ESP w łatwy sposób , czyli z przycisku to może być problem , zresztą mało które auto ma taką możliwość bez kombinacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 1 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 > 1.4 jest znacznie lżejszy różnica na przednią oś to do 70kg czyli 12% - i dużo i mało jeśli rzeczywiście da się ją włożyć powinno być twardziej. I dostałem bonusa - wczoraj pękła sprężyna lewa i oparła się na "mocowaniu" z akcji naprawczej, a dziś przyprowadzałem auto z pracy i na osiedlowym garbie pękła prawa i niestety oparła się o oponę. Szczęśliwie prędkość 10kmh i zatrzymałem się za 5m i znalazłem miejsce blisko więc opona tylko obtarta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 1 Maja 2012 Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 celowalbym w katalogowe. Wszystko co wyzej bedzie twardsze. Dluzsza zywotnosc kosztem twardego komfortu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 1 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 > celowalbym w katalogowe. Wszystko co wyzej bedzie twardsze. Dluzsza zywotnosc kosztem twardego komfortu. Oczywiście dzieki za rady, sam bije się z myślami, bo jutro rano ide kupić sprężyny. Ale chyba zdecyduje się na sprężyny od jtd. Pytanie czy włoże je bez problemu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 1 Maja 2012 Udostępnij Napisano 1 Maja 2012 > Oczywiście dzieki za rady, sam bije się z myślami, bo jutro rano ide kupić sprężyny. > Ale chyba zdecyduje się na sprężyny od jtd. Pytanie czy włoże je bez problemu ? Jesli taka decyzja to kontrolnie bym zmierzyl kielich/ podstawe sprezyny na amorku zeby sprezyna nie przeleciala. od gory trzyma buda wiec bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adasch Napisano 2 Maja 2012 Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 > Oczywiście dzieki za rady, sam bije się z myślami, bo jutro rano ide kupić sprężyny. > Ale chyba zdecyduje się na sprężyny od jtd. Pytanie czy włoże je bez problemu ? z fot na allegro wygląda, że wszystko jest takie same kiedyś na robiłem takie zestawienie jak widać mocowania takie same ale springi różne. wszystko generalnie pasuje p&p nawet sprężyna na tył 5dr z mw ale podnosie się tył jak w mw pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adasch Napisano 2 Maja 2012 Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 > Z tym wyłączaniem ESP w łatwy sposób , czyli z przycisku to może być problem , zresztą mało które > auto ma taką możliwość bez kombinacji . esp wyłączone oczywiście z bezpiecznika pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adasch Napisano 2 Maja 2012 Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 > Oczywiście dzieki za rady, sam bije się z myślami, bo jutro rano ide kupić sprężyny. > Ale chyba zdecyduje się na sprężyny od jtd. Pytanie czy włoże je bez problemu ? będziesz chciał te moje? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 > będziesz chciał te moje? > pozdrawiam nie, dzięki znalazłem inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janus_z Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Witam U mnie również trzasły w przeciągu dwóch dni obydwie, zmieniłem na KYB dedykowane do 1.4 i kicha, auto jest niższa o około 3cm, tak więc na przyszłość kto ma zmieniać niech się zastanowi ... wcześniej spokojnie podjeżdżałem pod wszystkie krawężniki a teraz problem. Były jeszcze do wybory polskie 6 zł tańsze i teraz, żałuje że tamtych nie wziąłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Brałbym oryginalne w sprzedawcy internetowego Akuki (ale teraz nie ma w ofercie) Jak za drogo to następne byłyby monroe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Nigdy w życiu nie bierz od jtd do 1.4. Miałem przypadek z nowymi obniżającymi, dostałem od jtd i przód poszedł tak do góry że wyglądał jak wodolot i wielka kaczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > Nigdy w życiu nie bierz od jtd do 1.4. Miałem przypadek z nowymi obniżającymi, dostałem od jtd i > przód poszedł tak do góry że wyglądał jak wodolot i wielka kaczka Przez pierwszy miesiąc, potem siadają jak jak każde inne, i w końcu samochód wygląda normalnie Co do zamienników sprężyn to poza monroe miałem wszystkie dostępne w sklepach w czestochowie i wszystkie siadły tak że szkoda gadać ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Waferku może i to co piszesz jest prawdą, ale zauważ, że springi do jtd są inne niż do 1,4. Słowo klucz to waga przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > Waferku może i to co piszesz jest prawdą, ale zauważ, że springi do jtd są inne niż do 1,4. Słowo > klucz to waga przodu No dobra, ręki nie dam sobie uciąć bo nie testowałęm... ale z tego co wyżej napisano nacisk na przednią oś jest o 70kg większy w jtd, więc dużej różnicy nie ma... do tego miałem u siebie sprzedane mi przez pomyłkę sprężyny od 1.2/1.4 i wytrzymały parę miesięcy, zanim zaczeło robić się nisko.... tak więc myślę że w drugą stronę powinno być ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > sprzedane mi przez pomyłkę sprężyny od 1.2/1.4 i wytrzymały parę miesięcy To masz wyjątkowo lekki jtd. Do 1.2/1.4 mają jeden zwój mniej od pozostałych, oczywiście oryginały. Mi po wymianie już po około 1kkm siadły do poziomu jak stare przed pęknięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariush1 Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > nie kombinowałbym gdyby nie wiele wpisów o tym, że na dedykowanych auto siada Rok wstecz i jakieś 20 tyś km wymieniłem na KYB - auto ciągle znacznie wyżej niż na oryginalnych. Też się mocno głowiłem co wziąć, sprzedawca w hurtowni zapewniał, że nie miał żadnej reklamacji na te springi więc kupiłwm. Nie wiem od czego to zależy - jednym siada, u mnie jak do tej pory wszystko w najlepszym porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 > Rok wstecz i jakieś 20 tyś km wymieniłem na KYB - auto ciągle znacznie wyżej niż na oryginalnych. > Też się mocno głowiłem co wziąć, sprzedawca w hurtowni zapewniał, że nie miał żadnej > reklamacji na te springi więc kupiłwm. Nie wiem od czego to zależy - jednym siada, u mnie jak > do tej pory wszystko w najlepszym porządku. 3 late temu wstawiłem KYB do jtd i nie było rewelacji. podniosłem auto dodając tulejki 2cm. Teraz pękła jedna sprężyna i przy rozkręcaniu padł teleskop. Kupiłem na Allegro dwie całe kolumny kompletne za 180zł z używanego Stilo .Na zdjęciu wyglądały ładnie . Po otwarciu paczki zdumienie!!!! Wręcz nowe amortyzatory KYB bez śladu rdzy , używania, nowe odboje ,nowe gumowe podkładki ...prawie jak z fabryki. Sprężyny Fiatowskie z paskiem zielono -żółtym . Założyłem w ta niedzielę bo pogoda sprzyjała .Mój Stilo nigdy tak wysoko nie stał !!!!Wrażenia z jazdy super bo amortyzatory KYB są bardziej sztywne. Stare amorki na przyrządach wykazywały 70 %,ale na KYB nie dobija na śpiących policjantach i czuć większą sztywność.. Podsumowując mam teraz amortyzatory KYB i oryginalne sprężyny z jtd z paskiem zielono -żółtym...jest super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adasch Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 dlatego panowie, do 1.2 1.4 i 1.6 zakładamy kyb z jtd - sprawdzone btw, w garage cały czas leżą moje kyb z jtd które poprostu siadają jak seryjne i jest nisko. dla jtd jedyna opcja to oryginały ale z wersji specjalnej czyli wzmocnione - nadal jest wysoko i super na policjantach. na tyle springi od 3d i 5dr ma świetny balans (chyba że stilo 2006 bo ma springi na tyle od 3d Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasia_Opole Napisano 9 Marca 2014 Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 radzę wziąć oryginały . miodzio się jeździ .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.