Skocz do zawartości

[KzAK] Małe auto z mocnym sercem... Coś szybszego do 15 tyś


Cendra

Rekomendowane odpowiedzi

> Chyba chodzi o to:

> http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=sport&category=49243

> Ta nowsza buda całkiem całkiem, stara nie... Za babski

Jest i męska wersja:

http://otomoto.pl/daihatsu-yrv-gti-C24531794.html

Turbo, 126KM przy tej samej masie i w ogóle to samo auto z innym nadwoziem. Tylko ten z linku to padaka jakaś.

Przy okazji, pomyliłem te 8,5s. właśnie z tym...

Tylko uprzedzam, nawet w wersji zwyczajnej 1,3 zawieszenie jest twarde a nawet twardsze niż w Speedsterze!

Ale jak na FWD prowadzi się mióóód. Zero podsterowności i jeszcze tyłek fajnie chce zarzucać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli to kontynuacja to jak najbardziej, ale sa firmy dające do 15 lat dla kazdego nowego klienta,

> co juz nieco rozszerza zakres wybieranych aut

nie. kupilem uzywane i mialem od 18 do 20 roku zycia auta. pozniej mi odmowiono. wczesniej mialem ac w innych firmach i innych autach. mozliwe ze mi dali bo mialem 60% i zawsze bralem ac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest i męska wersja:

> http://otomoto.pl/daihatsu-yrv-gti-C24531794.html

> Turbo, 126KM przy tej samej masie i w ogóle to samo auto z innym nadwoziem. Tylko ten z linku to

> padaka jakaś.

> Przy okazji, pomyliłem te 8,5s. właśnie z tym...

> Tylko uprzedzam, nawet w wersji zwyczajnej 1,3 zawieszenie jest twarde a nawet twardsze niż w

> Speedsterze!

> Ale jak na FWD prowadzi się mióóód. Zero podsterowności i jeszcze tyłek fajnie chce zarzucać.

> Pozdrawiam.

Jak z kosztami eksploatacji? Dostępność części i rozwiązania techniczne są znane mechanikom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za dużego wyboru w czesciach to nie widac...

Raz miałem auto mało popularne (Hyundai S-coupe 93r) i nie chcę powtórki z brakiem wyboru w zamiennikach... Daihatsu wydaje mi się być autem jeszcze bardziej egzotycznym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raz miałem auto mało popularne (Hyundai S-coupe 93r) i nie chcę powtórki z brakiem wyboru w

> zamiennikach... Daihatsu wydaje mi się być autem jeszcze bardziej egzotycznym...

W dodatku może być gorzej bo producent wycofuje się z niektórych krajów europy. Co prawda oficjalnie nie ma to mieć żadnego wpływu na dostępność części ale i tak bym był ostrożny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak z kosztami eksploatacji? Dostępność części i rozwiązania techniczne są znane mechanikom?

Części są. Eksploatacyjne nowe bez problemów. Od ręki w każdej sieciówce i nie tylko.

Nowe w sklepie Daihatsu w Poznaniu. Wysyłkowo lub na miejscu. Ceny jak za nowe do Toyoty, bo to w końcu jej produkcja ;-)

Używanych mnóstwo na Allegro i tańsze niż do większości aut bo nikt nie kupuje. Tylko trzeba szukać także pod Daihatsu Sirion, bo tylko blacharka jest inna.

Nawet mój wioskowy mechanik nie ma problemów. Standardowe rozwiązania jak w Yarisie.

Tylko, że to i tak raczej jako ciekawostka, bo nie kupisz tego śmigacza. Obserwuję rynek od ponad roku. To jest pierwszy egzemplarz turbo, który się w Polsce od tamtej pory pojawił. I to w dodatku padlina.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miał ktoś doczynienia z Corolla TS ? Myślałem, że są droższe... Ciut duże, to już kompakt, ale

> wygląda bardzo ciekawie

chciałem to napisać wcześniej ale na moje oko za 15 tyś to mogą być zwłoki. ale może się mylę... confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ostateczne przemyślenia dają takie rezultaty:

Clio Sport raczej odpada, sporo kosztuje utrzymanie, np rozrząd około 2000-2500zł, kable WN 250zł itp...

Saxo, 106 trochę starawe auta (to ma wpływ przy ubezpieczeniu AC), poza tym nie podoba mi się wnętrze...

Stawiam na:

Peugot 206 s16, niezły kompromis między osiągami a kosztami utrzymania, spokojnie mieszczę się w budżecie (ceny od 10 tyś w górę)

C2 VTS 1.6 16, jak się trafi coś ładnego biorę, tylko może być ciężko trafić coś w tym budżecie,

Xsara VTS, szybka, pancerna jednostka napędowa, niedroga, ciut za duża ale jak trafia się ładna to biorę.

Jeżeli macie jakieś sugestię to bardzo proszę o komentarz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miał ktoś doczynienia z Corolla TS ? Myślałem, że są droższe... Ciut duże, to już kompakt, ale

> wygląda bardzo ciekawie

192 konie fajnie się odpychają ale to podobno bardzo awaryjne silniki,tak słyszałem.....sam się kiedyś przymierzałem do tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> drugi głos na xsarę.

> Przyjdzie Muzyk i będzie x3

To licząc Muzyka i mnie już cztery głosy za Xsarą VTS.

Jeżdżę taką trzeci rok choć miała być tylko na jeden rok.

Bardzo tania w eksploatacji, wygodna (usztywniona ale nadal komfortowa no i te welury ;-) ), nierzucająca się w oczy.

Wbrew danym katalogowym (Francuzi zawsze dziwnie mierzyli na swoją niekorzyść) osiągi tego to ok. 8 s do 100 km/h (w wynikach testów jakie widziałem wahało się między 7,8 a 8,2 s).

Jako posiadacz trzeciej już Xsary służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 192 konie fajnie się odpychają ale to podobno bardzo awaryjne silniki,tak słyszałem.....sam się

> kiedyś przymierzałem do tego...

Też czytałem bardzo niepochlebne opinie nt. tego auta a do tego idzie podobnie do mojego słabszego o 29 KM VTSa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś argument anty do tego typu:

> klik

> klik

Raczej nie, a co może je boleć poza klamkami i ohydnymi plastikami? smile.gif

Turbo nie sprawia kłopotów? Słyszałem, że blacharka jest średnio zabezpieczona przed korozją.

Słyszał ktoś o Suzuki Ignis Sport?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej nie, a co może je boleć poza klamkami i ohydnymi plastikami?

> Turbo nie sprawia kłopotów? Słyszałem, że blacharka jest średnio zabezpieczona przed korozją.

> Słyszał ktoś o Suzuki Ignis Sport?

1.5 raptem 100konikow

jezdzilem tym po torze gokartowym

biorac pod uwage fakt ze auto nie bylo moje ( własciciel na prawym ) oraz wysokosc jezdzidła

staralem sie nie przegiac

siedzi sie wysoko autko jest dosc wąskie (brrrr......) po porownaniu ze płaskim swiftem gti

stwierdze ze tragedi nie ma ale swiftem pozwalalem se na wiecej ( tez nie moim smile.gif )

wlasciciel twierdzil ze na autostradzie max to 120kmph

szybciej sie nie da z racji zestopniowania skrzyni przy 100kmph na 5 jest ponad 3krpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To licząc Muzyka i mnie już cztery głosy za Xsarą VTS.

> Jeżdżę taką trzeci rok choć miała być tylko na jeden rok.

> Bardzo tania w eksploatacji, wygodna (usztywniona ale nadal komfortowa no i te welury ;-) ),

> nierzucająca się w oczy.

> Wbrew danym katalogowym (Francuzi zawsze dziwnie mierzyli na swoją niekorzyść) osiągi tego to ok. 8

> s do 100 km/h (w wynikach testów jakie widziałem wahało się między 7,8 a 8,2 s).

> Jako posiadacz trzeciej już Xsary służę pomocą.

Nie mogę wyszukac w necie konkretnych info o kosztach utrzymania itp, znasz taką stronę? Interesuje mnie w jakich cenach jest rozrząd itp sprawy eksploatacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej nie, a co może je boleć poza klamkami i ohydnymi plastikami?

> Turbo nie sprawia kłopotów? Słyszałem, że blacharka jest średnio zabezpieczona przed korozją.

> Słyszał ktoś o Suzuki Ignis Sport?

W Ibizie jest ocynk z tego co wiem. Wszystkie egzemplarze, które znam nie mają problemów z blachą. Turbo jest proste bez zmiennej geometri, przy używaniu z głową nic się nie dzieję. Po szybszej jeździe wystrarczy chwile odczekać przed zgaszeniem auta. W ibizie jest dodatkowa pompa cieczy, która jeszcze chwile po zgaszeniu przeprowadza płyn w układzie. Przyspieszenie przy 156KM masz 7,9. Zakładasz cooler i robisz program i masz 200KM 305NM i 6,6-6,8s do 100km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mogę wyszukac w necie konkretnych info o kosztach utrzymania itp, znasz taką stronę? Interesuje

> mnie w jakich cenach jest rozrząd itp sprawy eksploatacyjne.

Rozrząd to około 400 zł, sprzęgło jest droższe bo ok. 800 zł.

Poza tym w tym aucie wymienia się od czasu do czasu przednie wahacze (od. 200 za sztukę) lub tuleje w nich (chyba 30 za sztukę a jest ich 4) - są dwie szkoły (ja jeżdżąc na 17 calowych kołach wymieniam raz na dwa lata całe wahacze bo mniej roboty jest za ok. 200 za sztukę i dla spokoju łączniki stabilizatora - chyba po 40-50 za sztukę ale ja jeżdzę po ciągle bardzo dziurawym gdzieniegdzie Wrocławiu i w Wawie też na dziurach nie oszczędzam). Gumy w wahaczach i łącznikach stabilizatora to chyba najsłabszy element tego samochodu.

Kupując auto mające przynajmniej 8 lat warto do ceny zakupu doliczyć 1000 zł i przejechać się do Antalexu pod Bydgoszczą albo jakiegokolwiek innego sprawdzonego punktu i zregenerować tylną belkę z wymianą poduch pod nią przy okazji. Koszt raz poniesiony ożywi nasze tylne zawieszenie na następne 8-10 lat i ponad 150 tys. km

Ja po zakupie 3 lata temu wymieniłem profilaktycznie rozrząd i belkę tylną. Poza wahaczami i łącznikami stabilizatora nic nie muszę w tym aucie robić. Przejechałem już 70 tys. km a kupiłem auto jak miało 155 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem co to za rzeźba z tym silnikiem, ale jeśli to ma rzeczywiście 192 konie to musi nieźle

> za.... suwać

To całkiem normalne 2.8 by BMW... montowany w wielu modelach.

Jeździłem e46 coupe z takim silnikiem - przyspiesza zadowalająco, szału nie ma przy tej budzie i jej masie...

W kompakcie pewnie będzie odrobinę lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem co to za rzeźba z tym silnikiem, ale jeśli to ma rzeczywiście 192 konie to musi nieźle

> za.... suwać

> bumier

> ja wiem... starszy niż się spodziewałeś

Nie powiem, ładna sztuka smile.gif Aż szkoda go na co dzienne dojazdy do pracy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To całkiem normalne 2.8 by BMW... montowany w wielu modelach.

chodziło mi o to, że w kompaktach E36 tego nie montowali.

> Jeździłem e46 coupe z takim silnikiem - przyspiesza zadowalająco, szału nie ma przy tej budzie i

> jej masie...

> W kompakcie pewnie będzie odrobinę lepiej.

Wszystko zależy od skrzyni. 140 koni w kompakcie robi robotę, 190 to już musi latać konkretnie.

tu masz porównanie 323ti E36 vs 328i E46. 323ti ma tylko 170 koni.

Odejmij 200 kilo z masy i robi się poniżej 7s do setki. To już bardzo ładnie.

I co najważniejsze: skręca palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak ze spalaniem takiej cytryny ?

Hmm, w trasie mój rekord to 6,2 l/100 km przy jeździe prawie zgodnie z kodeksem - zrobiłem sobie taki eksperyment na trasie Wro-Wawa ;-)

Ale w praktyce jest to między 7 a 8 l zależnie od samopoczucia kierowcy ;-)

W mieście rekord mojego brata po Wrocławiu to 8,9 l/100 km ale w praktyce po Wrocławiu wychodzi ok. 10-11 l a w Wawie 11-12 l/100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest akurat wydumka. Bardzo ładną sztukę E36 323ti (czyli 170 koni) można mieć za 8-10 tysi.

Kolega z Wrocławia właśnie taką ściągnął z Niemiec - maniak BMW - byle czego nie ściąga:

http://allegro.pl/bmw-323ti-compact-klima-full-m-pakiet-duzo-fotek-i2441022547.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega z Wrocławia właśnie taką ściągnął z Niemiec - maniak BMW - byle czego nie ściąga:

> http://allegro.pl/bmw-323ti-compact-klima-full-m-pakiet-duzo-fotek-i2441022547.html

To spójrz ile ma rdzy po lewej stronie na progach drzwi, nadkolach i pod plastikowa listwa, bardzo sie starał tego nie pokazac alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to co pokazales raczej za dobre nie jest, jestem na bierzaco, mam klienta ktory niedawno kupil sporta za 17-18 tysiecy, do tej pory na mechanike wylozyl ok.3 tysia, na opony ponad 1 tysiac, reszta na tjuny, calosc ok 7000zl po zakupie...

Glupi rozrzad zeby zrobic po ludzku z paskiem osprzetu bo za 1 razem latwiej to ok. 1600zl za graty..

utrzymanie tego auta na poziomie naprawde potrafi zabolec, amorow w zamienniku nie ma, poduszki silnika tylko wyzsza polka a i tak czesto oddaja, opony przy dynamicznej jezdzie szybko zjada itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> upieram sie przy swoim, Xsara VTS albo 306 GTI-6 proste, tanie, zwinne, wygodne, idealny

> kompromis

Ale te auta są imho nie do znalezienia w Polsce.

Oczywiście mam na myśli egzemplarze warte zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale te auta są imho nie do znalezienia w Polsce.

> Oczywiście mam na myśli egzemplarze warte zakupu.

Ogólnie nie ma wyboru, czasem przeszukuję ogłoszenia np z Saxo vts, zero ciekawych egzemplarzy. Zresztą Saxo jakoś mnie nie interesuje.

Tak przy okazji, jak wyglądają ceny części eksploatacyjnych do Xsary, np taki pakiet startowy, rozrząd, filtry i płyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.