Skocz do zawartości

dla "bezgarazowcow" - sposob na mrozy


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

> zastanawiam sie nad tym urzadzeniem

> na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra

> alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO

IMO jest to dobry pomysł. Takie rozwiązanie od dawna stosuje się w silnikach okrętowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiam sie nad tym urzadzeniem

> na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra

> alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO

sam mam DEFE, ale slyszalem, ze te niefirmowe grzalki potrafia byc lipne i awaryjne...

generalnie polecam, super sprawa, tylko warto najpierw wziac grzalke w reke, kable tak samo i dokladnie wszystko poogladac, to musi byc solidne i porzadne zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiam sie nad tym urzadzeniem

> na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra

> alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO

IMO nie warto, tym bardziej, że zima niedługo się skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiam sie nad tym urzadzeniem

Grzalka do silnika jest ok.gif

Pracujac w Szwecji mialem sluzbowa Micre z gniazdkiem na atrapie. Podlaczalem ok. 22 a o 8 rano palila od dotkniecia! a z reguly temp. byla - 20 (styczen - marzec Harnosand 500 km na polnoc od Stockholmu).

Montaz bajka - spuszczasz plyn chlodzacy, wyjmujesz brok, na jego miejsce wstawiasz grzalke i dociagasz druty do przodu auta.

> alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO

Takie grzalki montowal kiedys Germaz I na Hallera (stare zaklady remontowe WP).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam mam DEFE,

co to?

> ale slyszalem, ze te niefirmowe grzalki potrafia byc

> lipne i awaryjne...

> generalnie polecam, super sprawa, tylko warto najpierw wziac grzalke

> w reke, kable tak samo i dokladnie wszystko poogladac, to musi

> byc solidne i porzadne

tak sie zastanawiam. przeciez to jest bajecznie prote, wiec moze samemu zrobic sobie cos takiego. trzeba tylko dobrac jakas mala grzalke (tak okolo 200W - moze od akwarium zlosnik.gif ) na 230V , bo ta "od herbaty" wygotowalaby plyn a nie podgrzala smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podgrzewa wstepnie plyn chlodniczy dzieki czemu silnik pali jak latem

A niby jak i gdzie, jesli pompa nie dziala? Chyba, ze tylko w okolicach cylndra w ktorym siedzi, wiec skutecznosc tego urzadzenia jest chyba mocno ograniczona... Chyba ze czegos nie rozumiem niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A niby jak i gdzie, jesli pompa nie dziala? Chyba, ze tylko w

> okolicach cylndra w ktorym siedzi, wiec skutecznosc tego

> urzadzenia jest chyba mocno ograniczona... Chyba ze czegos nie

> rozumiem

a o takim zjawisku jak "obieg swobodny cieczy" slyszales.

jezeli podgrzewanie bedzie rozlozone w dlugim czasie a ciecz nie bedzie miala na swoej drodze duzych oporow to powstanie samoistny obieg.

oczywiscie ze elektryczna pompka znaczaco poprawilaby ten efekt ok.gif ale po co komplikowac tak proste i juz w miare skuteczne urzadzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wie kolega jak działa czajnik elektryczny...? grinser006.gif

no to jest to taka grzałka coś jak w czajniku a silnik robi za czajnik i jeżeli mamy jeszcze możliwość podpięcia się z kabelkiem do gniazdka które nie nabija nam licznika to już jest super... zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiam sie nad tym urzadzeniem

> na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra

> alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO

no nie glupie... tylko jesli ktos ma dostep do 220V to przewaznie jest to garaz.. a samochod w garazu i tak duzo latwiej zapala niz taki na wolnym powietrzu...ciekawiej by bylo gdyby byla jakas grzalka ktora nie wymagalaby garazu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie glupie... tylko jesli ktos ma dostep do 220V to przewaznie

> jest to garaz.. a samochod w garazu i tak duzo latwiej zapala

> niz taki na wolnym powietrzu...ciekawiej by bylo gdyby byla

> jakas grzalka ktora nie wymagalaby garazu

A nie koniecznie bo ktoś może mieć wiate :-) Ja tak mam:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie glupie... tylko jesli ktos ma dostep do 220V to przewaznie

> jest to garaz.. a samochod w garazu i tak duzo latwiej zapala

> niz taki na wolnym powietrzu...ciekawiej by bylo gdyby byla

> jakas grzalka ktora nie wymagalaby garazu

a co ma grzałka do garażu? dowcip polega na tym żeby odpowiednio wcześnie włączyć grzałkę do prądu żeby silnik sie podgrzał i miał łatwiejszy rozruch i nie potrzeba do tego garażu ani wiaty...

w szwecji auta mają wtyki w atrapach a na parkingach są specjalne skrzynki z prądem gdzie się podpina auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co ma grzałka do garażu? dowcip polega na tym żeby odpowiednio

> wcześnie włączyć grzałkę do prądu żeby silnik sie podgrzał i

otoz grzalka do garazu ma to... ze pewnie 80% ludzi, ktorzy maja gniazdka 220V w poblizu samochodu ma te gniazda w garazach.. a pozostale 20% w wiatach, albo jako mieszkancy domkow jednorodzinnych moga sobie na to pozwolic, wyciagajac kabel przez okno

> miał łatwiejszy rozruch i nie potrzeba do tego garażu ani

> wiaty...

potrzeba gniazdka... czyli garazu, wiaty ew. niedalekiej odleglosci do domu, bo wtych miejscach mozna znalezc gniazdka

> w szwecji auta mają wtyki w atrapach a na parkingach są specjalne

> skrzynki z prądem gdzie się podpina auto...

ale jestesmy w polsce i nie wiem kiedy doczekamy sie gniazdek na parkinach... to chcialem tylko powiedziec

grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile to pradu pobiera? Czy to czasem zbyt drogo nie wychodzi w skali miesiaca? Gdy podlaczone jest auto od np 22 do 8 rano dzien w dzien? Czy to bierze ta jak na stronie napisali 400W przez caly czas? czyli w ciagu nocy 4kwh x 30 = 120kwh ... ile kosztuje 1kwh? Jest pozno i moglem jakies dyrdymały napisac- wybaczcie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiam sie nad tym urzadzeniem

> na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra

> alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO

w niemczech nie jest specjalnie drogi i można się rozejrzeć za nim na autogiełdowych stronkach jak np www.mobile.de

ja to miałem to szczęście że kupiłem tam auto już z tym

jump.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ile to pradu pobiera? Czy to czasem zbyt drogo nie wychodzi w skali

> miesiaca? Gdy podlaczone jest auto od np 22 do 8 rano dzien w

> dzien? Czy to bierze ta jak na stronie napisali 400W przez caly

> czas? czyli w ciagu nocy 4kwh x 30 = 120kwh ... ile kosztuje

> 1kwh? Jest pozno i moglem jakies dyrdymały napisac- wybaczcie

ale to wystarczy wlaczyc ~2 godz przed rozruchem - potrzebny wlacznik czasowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jak sie sparwuje

> silnik osiaga znaczaco szybciej temp pracy?

Tak, ale jak się ma jeszcze instalację gazową to trzeba uważać, bo płyn chłodniczy jest podgrzany i automatyczne zawory przełączają odrazu ale jak się ruszy to szybko spada i wszystko tam zamarza w tym parowniku ponieważ płyn jeszcze nie krązy, lepiej ruszyć i jechać na benzynie bo czas dzięki webasto w nagrzewaniu się jest o 50% krótszy niż tradycyjnie. Dzieki webasto jest inna zaleta najważniejsza nie trzeba skrobać szyb zlosnik.gif i wsiadasz do ciepłego auta, ale poza tym silnik przy-20 odpalił na dotyk i pracuje odrazu jak latem.

Zużycie paliwa w webasto to jest 0.5 l/h a jeśli chcesz rozgrzewać tradycyjnie silnik na postoju czyli z włączonym silnikiem to w moim aucie komp pokazuje 1.5 l/h czyli róznica jest kolosalna palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale jak się ma jeszcze instalację gazową to trzeba uważać, bo

> płyn chłodniczy jest podgrzany i automatyczne zawory przełączają

> odrazu ale jak się ruszy to szybko spada i wszystko tam zamarza

> w tym parowniku ponieważ płyn jeszcze nie krązy, lepiej ruszyć i

> jechać na benzynie bo czas dzięki webasto w nagrzewaniu się jest

> o 50% krótszy niż tradycyjnie. Dzieki webasto jest inna zaleta

> najważniejsza nie trzeba skrobać szyb i wsiadasz do ciepłego

> auta, ale poza tym silnik przy-20 odpalił na dotyk i pracuje

> odrazu jak latem.

> Zużycie paliwa w webasto to jest 0.5 l/h a jeśli chcesz rozgrzewać

> tradycyjnie silnik na postoju czyli z włączonym silnikiem to w

> moim aucie komp pokazuje 1.5 l/h czyli róznica jest kolosalna

a dlaczego temperatura Ci spada po ruszeniu??

u mnie coś takiego nie występuje, a jeśli już to w minimalnym stopniu.... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale jak się ma jeszcze instalację gazową to trzeba uważać, bo

> płyn chłodniczy jest podgrzany i automatyczne zawory przełączają

> odrazu ale jak się ruszy to szybko spada i wszystko tam zamarza

> w tym parowniku ponieważ płyn jeszcze nie krązy, lepiej ruszyć i

> jechać na benzynie bo czas dzięki webasto w nagrzewaniu się jest

> o 50% krótszy niż tradycyjnie. Dzieki webasto jest inna zaleta

> najważniejsza nie trzeba skrobać szyb i wsiadasz do ciepłego

> auta, ale poza tym silnik przy-20 odpalił na dotyk i pracuje

> odrazu jak latem.

> Zużycie paliwa w webasto to jest 0.5 l/h a jeśli chcesz rozgrzewać

> tradycyjnie silnik na postoju czyli z włączonym silnikiem to w

> moim aucie komp pokazuje 1.5 l/h czyli róznica jest kolosalna

Ty mi piszesz o webasto. znam to doskonale. nawet sam jedno montowalem w BORZE - 4godz i po sprawie

chodzilo mi czy ktos ma grzalke elektryczna zamontowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty mi piszesz o webasto. znam to doskonale. nawet sam jedno

> montowalem w BORZE - 4godz i po sprawie

> chodzilo mi czy ktos ma grzalke elektryczna zamontowana.

moj brat mial w beczce 300D

w polaczeniu z timerem w gniazdu sprawdzalo sie super (nastawial na 1h przed odpaleniem)

w zime odpalal bez problemu

na pewno zuzycie silnika tez jest duzo mniejsze z tym gadgetem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ile to pradu pobiera? Czy to czasem zbyt drogo nie wychodzi w skali

> miesiaca? Gdy podlaczone jest auto od np 22 do 8 rano dzien w

> dzien? Czy to bierze ta jak na stronie napisali 400W przez caly

> czas? czyli w ciagu nocy 4kwh x 30 = 120kwh ... ile kosztuje

> 1kwh? Jest pozno i moglem jakies dyrdymały napisac- wybaczcie

moc grzałki to 400W czyli 0,4kW

cena 1kWh to ~0,40zł

grzałka przez 1 godzinę pracy zużyje prądu za około 0,16zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w szwecji auta mają wtyki w atrapach a na parkingach są specjalne

> skrzynki z prądem gdzie się podpina auto...

Podobnie zdaża sie na Alasce.

12 godzin grzania kosztuje na parkinku najczęściej 75 centów (info od Koleżanki która mieszkała 8 lat na Alasce)

Delco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiam sie nad tym urzadzeniem

> na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra

> alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO

Od 150 do 300 ( w zaleznosci od silnika ) masz DEFE - dobrej jakosci, z gwarancja i tak dalej, warto sie zastanowic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiam sie nad tym urzadzeniem

> na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra

> alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO

Jesli masz dostep do 230V to czemu, nie ok.gif

z takim rozwiazaniem spotkalem sie w Stanach, w gorach, gdzie 80% samochodow zarowno starych jaki i nowych mialo wystajace wtyczki w okolicach zderzaku, sluzylo to jak sie pozniej dowiedzialem wlasnie podgrzewaniu zima ok.gif.

Tylko do tej grzalki przydaloby sie jeszcze sterowanie nawiewem, coby szybki odszronic i wnetrze ciut podgrzac oraz pompka do plynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dlaczego temperatura Ci spada po ruszeniu??

> u mnie coś takiego nie występuje, a jeśli już to w minimalnym

> stopniu....

też się zdziwiłem ale podobno to normalka, po prostu w chłodnicy i w tzw zewnętrznej częsci obiegu płyn jeszcze nie krąży bo termostat pozostaje zamknięty a chłodnica w takie mrozy pozostaje narażona na silne chłodzenie, żeby do parownika dochodził stale ciepły płyn to właśnie termostat musi być otwarty dlatego po ruszeniu zamarza, ale spoko ja jestem i tak zadowolony bo to jest jednak 50% mniej straconego czasu i kosztów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też się zdziwiłem ale podobno to normalka, po prostu w chłodnicy i w

> tzw zewnętrznej częsci obiegu płyn jeszcze nie krąży bo

> termostat pozostaje zamknięty a chłodnica w takie mrozy

> pozostaje narażona na silne chłodzenie, żeby do parownika

> dochodził stale ciepły płyn to właśnie termostat musi być

> otwarty dlatego po ruszeniu zamarza, ale spoko ja

niezupełnie, bo parownik powinien być wpięty w mały obieg (ten sam co webasto), a ten działa z zamkniętym termostatem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niezupełnie, bo parownik powinien być wpięty w mały obieg (ten sam co

> webasto), a ten działa z zamkniętym termostatem....

no ale po wył. webasto i włączeniu silnika obiegu już nie ma rajt? a ja nie trzymam włączonego webasto aż do podgrzania cieczy do ponad 70 st bo to za długo by trwało smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale po wył. webasto i włączeniu silnika obiegu już nie ma rajt? a

> ja nie trzymam włączonego webasto aż do podgrzania cieczy do

> ponad 70 st bo to za długo by trwało

mały obieg powinien być zachowany aż do otwarcia termostatu....

kiedy się otwiera to zależy od danego auta....

tak czy inaczej wydaje mi się że nie powinno tak znacznie się ochładzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzilo mi czy ktos ma grzalke elektryczna zamontowana.

Ja mam DEFA.

W Stilo wpieta jest w waz ukl. chlodzenia zaraz obok filtra oleju wiec zarowno plyn jak i olej sa podgrzewane.

Dzis -19st, w garazu -5st. Podrzewalem 1:15h. Silnik po odpaleniu chodzil praktycznie tak jak rozgrzany i po ok 5km plyn osiagnal 85-90st - jazda bardzo spokojna bo to turbodiesel. Bez podgrzewania jadac spokojnie trzebaby liczyc z min 15km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale jak się ma jeszcze instalację gazową to trzeba uważać, bo

> płyn chłodniczy jest podgrzany i automatyczne zawory przełączają

> odrazu ale jak się ruszy to szybko spada i wszystko tam zamarza

> w tym parowniku ponieważ płyn jeszcze nie krązy, lepiej ruszyć i

> jechać na benzynie bo czas dzięki webasto w nagrzewaniu się jest

> o 50% krótszy niż tradycyjnie. Dzieki webasto jest inna zaleta

> najważniejsza nie trzeba skrobać szyb i wsiadasz do ciepłego

> auta, ale poza tym silnik przy-20 odpalił na dotyk i pracuje

> odrazu jak latem.

> Zużycie paliwa w webasto to jest 0.5 l/h a jeśli chcesz rozgrzewać

> tradycyjnie silnik na postoju czyli z włączonym silnikiem to w

> moim aucie komp pokazuje 1.5 l/h czyli róznica jest kolosalna

hmm.gif mam 2 świece żarowe w reduktorze lpg i niema szans na zamarznięcie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.