ppmarian Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 zastanawiam sie nad tym urzadzeniem na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubix Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > zastanawiam sie nad tym urzadzeniem > na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra > alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO IMO jest to dobry pomysł. Takie rozwiązanie od dawna stosuje się w silnikach okrętowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz_77 Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 A co to daje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > zastanawiam sie nad tym urzadzeniem > na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra > alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO sam mam DEFE, ale slyszalem, ze te niefirmowe grzalki potrafia byc lipne i awaryjne... generalnie polecam, super sprawa, tylko warto najpierw wziac grzalke w reke, kable tak samo i dokladnie wszystko poogladac, to musi byc solidne i porzadne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpk Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > zastanawiam sie nad tym urzadzeniem > na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra > alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO IMO nie warto, tym bardziej, że zima niedługo się skończy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekPolhagen Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > zastanawiam sie nad tym urzadzeniem Grzalka do silnika jest Pracujac w Szwecji mialem sluzbowa Micre z gniazdkiem na atrapie. Podlaczalem ok. 22 a o 8 rano palila od dotkniecia! a z reguly temp. byla - 20 (styczen - marzec Harnosand 500 km na polnoc od Stockholmu). Montaz bajka - spuszczasz plyn chlodzacy, wyjmujesz brok, na jego miejsce wstawiasz grzalke i dociagasz druty do przodu auta. > alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO Takie grzalki montowal kiedys Germaz I na Hallera (stare zaklady remontowe WP). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > A co to daje? podgrzewa wstepnie plyn chlodniczy dzieki czemu silnik pali jak latem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrogal Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > IMO nie warto, tym bardziej, że zima niedługo się skończy. a za rok nie bedzie zimy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas76 Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 Dobre zwlaszcza do diesli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > sam mam DEFE, co to? > ale slyszalem, ze te niefirmowe grzalki potrafia byc > lipne i awaryjne... > generalnie polecam, super sprawa, tylko warto najpierw wziac grzalke > w reke, kable tak samo i dokladnie wszystko poogladac, to musi > byc solidne i porzadne tak sie zastanawiam. przeciez to jest bajecznie prote, wiec moze samemu zrobic sobie cos takiego. trzeba tylko dobrac jakas mala grzalke (tak okolo 200W - moze od akwarium ) na 230V , bo ta "od herbaty" wygotowalaby plyn a nie podgrzala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > podgrzewa wstepnie plyn chlodniczy dzieki czemu silnik pali jak latem A niby jak i gdzie, jesli pompa nie dziala? Chyba, ze tylko w okolicach cylndra w ktorym siedzi, wiec skutecznosc tego urzadzenia jest chyba mocno ograniczona... Chyba ze czegos nie rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubix Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > A co to daje? Ta grzałka podgrzewa płyn chłodzący, który z kolei podgrzewa silnik, tak że jak go odpalasz to już jest ciepły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > A niby jak i gdzie, jesli pompa nie dziala? Chyba, ze tylko w > okolicach cylndra w ktorym siedzi, wiec skutecznosc tego > urzadzenia jest chyba mocno ograniczona... Chyba ze czegos nie > rozumiem a o takim zjawisku jak "obieg swobodny cieczy" slyszales. jezeli podgrzewanie bedzie rozlozone w dlugim czasie a ciecz nie bedzie miala na swoej drodze duzych oporow to powstanie samoistny obieg. oczywiscie ze elektryczna pompka znaczaco poprawilaby ten efekt ale po co komplikowac tak proste i juz w miare skuteczne urzadzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 a wie kolega jak działa czajnik elektryczny...? no to jest to taka grzałka coś jak w czajniku a silnik robi za czajnik i jeżeli mamy jeszcze możliwość podpięcia się z kabelkiem do gniazdka które nie nabija nam licznika to już jest super... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PASZTET Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > zastanawiam sie nad tym urzadzeniem > na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra > alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO no nie glupie... tylko jesli ktos ma dostep do 220V to przewaznie jest to garaz.. a samochod w garazu i tak duzo latwiej zapala niz taki na wolnym powietrzu...ciekawiej by bylo gdyby byla jakas grzalka ktora nie wymagalaby garazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zefamixalbert Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > no nie glupie... tylko jesli ktos ma dostep do 220V to przewaznie > jest to garaz.. a samochod w garazu i tak duzo latwiej zapala > niz taki na wolnym powietrzu...ciekawiej by bylo gdyby byla > jakas grzalka ktora nie wymagalaby garazu A nie koniecznie bo ktoś może mieć wiate :-) Ja tak mam:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > no nie glupie... tylko jesli ktos ma dostep do 220V to przewaznie > jest to garaz.. a samochod w garazu i tak duzo latwiej zapala > niz taki na wolnym powietrzu...ciekawiej by bylo gdyby byla > jakas grzalka ktora nie wymagalaby garazu a co ma grzałka do garażu? dowcip polega na tym żeby odpowiednio wcześnie włączyć grzałkę do prądu żeby silnik sie podgrzał i miał łatwiejszy rozruch i nie potrzeba do tego garażu ani wiaty... w szwecji auta mają wtyki w atrapach a na parkingach są specjalne skrzynki z prądem gdzie się podpina auto... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PASZTET Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > a co ma grzałka do garażu? dowcip polega na tym żeby odpowiednio > wcześnie włączyć grzałkę do prądu żeby silnik sie podgrzał i otoz grzalka do garazu ma to... ze pewnie 80% ludzi, ktorzy maja gniazdka 220V w poblizu samochodu ma te gniazda w garazach.. a pozostale 20% w wiatach, albo jako mieszkancy domkow jednorodzinnych moga sobie na to pozwolic, wyciagajac kabel przez okno > miał łatwiejszy rozruch i nie potrzeba do tego garażu ani > wiaty... potrzeba gniazdka... czyli garazu, wiaty ew. niedalekiej odleglosci do domu, bo wtych miejscach mozna znalezc gniazdka > w szwecji auta mają wtyki w atrapach a na parkingach są specjalne > skrzynki z prądem gdzie się podpina auto... ale jestesmy w polsce i nie wiem kiedy doczekamy sie gniazdek na parkinach... to chcialem tylko powiedziec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 a ile to pradu pobiera? Czy to czasem zbyt drogo nie wychodzi w skali miesiaca? Gdy podlaczone jest auto od np 22 do 8 rano dzien w dzien? Czy to bierze ta jak na stronie napisali 400W przez caly czas? czyli w ciagu nocy 4kwh x 30 = 120kwh ... ile kosztuje 1kwh? Jest pozno i moglem jakies dyrdymały napisac- wybaczcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > zastanawiam sie nad tym urzadzeniem > na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra > alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO w niemczech nie jest specjalnie drogi i można się rozejrzeć za nim na autogiełdowych stronkach jak np www.mobile.de ja to miałem to szczęście że kupiłem tam auto już z tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > a ile to pradu pobiera? Czy to czasem zbyt drogo nie wychodzi w skali > miesiaca? Gdy podlaczone jest auto od np 22 do 8 rano dzien w > dzien? Czy to bierze ta jak na stronie napisali 400W przez caly > czas? czyli w ciagu nocy 4kwh x 30 = 120kwh ... ile kosztuje > 1kwh? Jest pozno i moglem jakies dyrdymały napisac- wybaczcie ale to wystarczy wlaczyc ~2 godz przed rozruchem - potrzebny wlacznik czasowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > w niemczech nie jest specjalnie drogi i można się rozejrzeć za nim na > autogiełdowych stronkach jak np www.mobile.de > ja to miałem to szczęście że kupiłem tam auto już z tym i jak sie sparwuje silnik osiaga znaczaco szybciej temp pracy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > i jak sie sparwuje > silnik osiaga znaczaco szybciej temp pracy? Tak, ale jak się ma jeszcze instalację gazową to trzeba uważać, bo płyn chłodniczy jest podgrzany i automatyczne zawory przełączają odrazu ale jak się ruszy to szybko spada i wszystko tam zamarza w tym parowniku ponieważ płyn jeszcze nie krązy, lepiej ruszyć i jechać na benzynie bo czas dzięki webasto w nagrzewaniu się jest o 50% krótszy niż tradycyjnie. Dzieki webasto jest inna zaleta najważniejsza nie trzeba skrobać szyb i wsiadasz do ciepłego auta, ale poza tym silnik przy-20 odpalił na dotyk i pracuje odrazu jak latem. Zużycie paliwa w webasto to jest 0.5 l/h a jeśli chcesz rozgrzewać tradycyjnie silnik na postoju czyli z włączonym silnikiem to w moim aucie komp pokazuje 1.5 l/h czyli róznica jest kolosalna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > Tak, ale jak się ma jeszcze instalację gazową to trzeba uważać, bo > płyn chłodniczy jest podgrzany i automatyczne zawory przełączają > odrazu ale jak się ruszy to szybko spada i wszystko tam zamarza > w tym parowniku ponieważ płyn jeszcze nie krązy, lepiej ruszyć i > jechać na benzynie bo czas dzięki webasto w nagrzewaniu się jest > o 50% krótszy niż tradycyjnie. Dzieki webasto jest inna zaleta > najważniejsza nie trzeba skrobać szyb i wsiadasz do ciepłego > auta, ale poza tym silnik przy-20 odpalił na dotyk i pracuje > odrazu jak latem. > Zużycie paliwa w webasto to jest 0.5 l/h a jeśli chcesz rozgrzewać > tradycyjnie silnik na postoju czyli z włączonym silnikiem to w > moim aucie komp pokazuje 1.5 l/h czyli róznica jest kolosalna a dlaczego temperatura Ci spada po ruszeniu?? u mnie coś takiego nie występuje, a jeśli już to w minimalnym stopniu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > Tak, ale jak się ma jeszcze instalację gazową to trzeba uważać, bo > płyn chłodniczy jest podgrzany i automatyczne zawory przełączają > odrazu ale jak się ruszy to szybko spada i wszystko tam zamarza > w tym parowniku ponieważ płyn jeszcze nie krązy, lepiej ruszyć i > jechać na benzynie bo czas dzięki webasto w nagrzewaniu się jest > o 50% krótszy niż tradycyjnie. Dzieki webasto jest inna zaleta > najważniejsza nie trzeba skrobać szyb i wsiadasz do ciepłego > auta, ale poza tym silnik przy-20 odpalił na dotyk i pracuje > odrazu jak latem. > Zużycie paliwa w webasto to jest 0.5 l/h a jeśli chcesz rozgrzewać > tradycyjnie silnik na postoju czyli z włączonym silnikiem to w > moim aucie komp pokazuje 1.5 l/h czyli róznica jest kolosalna Ty mi piszesz o webasto. znam to doskonale. nawet sam jedno montowalem w BORZE - 4godz i po sprawie chodzilo mi czy ktos ma grzalke elektryczna zamontowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > Ty mi piszesz o webasto. znam to doskonale. nawet sam jedno > montowalem w BORZE - 4godz i po sprawie > chodzilo mi czy ktos ma grzalke elektryczna zamontowana. moj brat mial w beczce 300D w polaczeniu z timerem w gniazdu sprawdzalo sie super (nastawial na 1h przed odpaleniem) w zime odpalal bez problemu na pewno zuzycie silnika tez jest duzo mniejsze z tym gadgetem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > a ile to pradu pobiera? Czy to czasem zbyt drogo nie wychodzi w skali > miesiaca? Gdy podlaczone jest auto od np 22 do 8 rano dzien w > dzien? Czy to bierze ta jak na stronie napisali 400W przez caly > czas? czyli w ciagu nocy 4kwh x 30 = 120kwh ... ile kosztuje > 1kwh? Jest pozno i moglem jakies dyrdymały napisac- wybaczcie moc grzałki to 400W czyli 0,4kW cena 1kWh to ~0,40zł grzałka przez 1 godzinę pracy zużyje prądu za około 0,16zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > w szwecji auta mają wtyki w atrapach a na parkingach są specjalne > skrzynki z prądem gdzie się podpina auto... Podobnie zdaża sie na Alasce. 12 godzin grzania kosztuje na parkinku najczęściej 75 centów (info od Koleżanki która mieszkała 8 lat na Alasce) Delco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > zastanawiam sie nad tym urzadzeniem > na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra > alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO Od 150 do 300 ( w zaleznosci od silnika ) masz DEFE - dobrej jakosci, z gwarancja i tak dalej, warto sie zastanowic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > Od 150 do 300 ( w zaleznosci od silnika ) masz DEFE - dobrej jakosci, > z gwarancja i tak dalej, warto sie zastanowic... a może nam pokażesz co to jest to DEFE bo google wypluwa mi tylko jakąś drużynę piłkarską... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > zastanawiam sie nad tym urzadzeniem > na postoju pod domem mam dojscie do 230V wiec moze jest to dobra > alternatywa do tragicznie drogiego WEBASTO Jesli masz dostep do 230V to czemu, nie z takim rozwiazaniem spotkalem sie w Stanach, w gorach, gdzie 80% samochodow zarowno starych jaki i nowych mialo wystajace wtyczki w okolicach zderzaku, sluzylo to jak sie pozniej dowiedzialem wlasnie podgrzewaniu zima . Tylko do tej grzalki przydaloby sie jeszcze sterowanie nawiewem, coby szybki odszronic i wnetrze ciut podgrzac oraz pompka do plynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > a może nam pokażesz co to jest to DEFE bo google wypluwa mi tylko > jakąś drużynę piłkarską... Proszę bardzo DEFA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > a dlaczego temperatura Ci spada po ruszeniu?? > u mnie coś takiego nie występuje, a jeśli już to w minimalnym > stopniu.... też się zdziwiłem ale podobno to normalka, po prostu w chłodnicy i w tzw zewnętrznej częsci obiegu płyn jeszcze nie krąży bo termostat pozostaje zamknięty a chłodnica w takie mrozy pozostaje narażona na silne chłodzenie, żeby do parownika dochodził stale ciepły płyn to właśnie termostat musi być otwarty dlatego po ruszeniu zamarza, ale spoko ja jestem i tak zadowolony bo to jest jednak 50% mniej straconego czasu i kosztów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > też się zdziwiłem ale podobno to normalka, po prostu w chłodnicy i w > tzw zewnętrznej częsci obiegu płyn jeszcze nie krąży bo > termostat pozostaje zamknięty a chłodnica w takie mrozy > pozostaje narażona na silne chłodzenie, żeby do parownika > dochodził stale ciepły płyn to właśnie termostat musi być > otwarty dlatego po ruszeniu zamarza, ale spoko ja niezupełnie, bo parownik powinien być wpięty w mały obieg (ten sam co webasto), a ten działa z zamkniętym termostatem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > niezupełnie, bo parownik powinien być wpięty w mały obieg (ten sam co > webasto), a ten działa z zamkniętym termostatem.... no ale po wył. webasto i włączeniu silnika obiegu już nie ma rajt? a ja nie trzymam włączonego webasto aż do podgrzania cieczy do ponad 70 st bo to za długo by trwało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > no ale po wył. webasto i włączeniu silnika obiegu już nie ma rajt? a > ja nie trzymam włączonego webasto aż do podgrzania cieczy do > ponad 70 st bo to za długo by trwało mały obieg powinien być zachowany aż do otwarcia termostatu.... kiedy się otwiera to zależy od danego auta.... tak czy inaczej wydaje mi się że nie powinno tak znacznie się ochładzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TMW Napisano 22 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2006 > chodzilo mi czy ktos ma grzalke elektryczna zamontowana. Ja mam DEFA. W Stilo wpieta jest w waz ukl. chlodzenia zaraz obok filtra oleju wiec zarowno plyn jak i olej sa podgrzewane. Dzis -19st, w garazu -5st. Podrzewalem 1:15h. Silnik po odpaleniu chodzil praktycznie tak jak rozgrzany i po ok 5km plyn osiagnal 85-90st - jazda bardzo spokojna bo to turbodiesel. Bez podgrzewania jadac spokojnie trzebaby liczyc z min 15km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 22 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2006 > Tak, ale jak się ma jeszcze instalację gazową to trzeba uważać, bo > płyn chłodniczy jest podgrzany i automatyczne zawory przełączają > odrazu ale jak się ruszy to szybko spada i wszystko tam zamarza > w tym parowniku ponieważ płyn jeszcze nie krązy, lepiej ruszyć i > jechać na benzynie bo czas dzięki webasto w nagrzewaniu się jest > o 50% krótszy niż tradycyjnie. Dzieki webasto jest inna zaleta > najważniejsza nie trzeba skrobać szyb i wsiadasz do ciepłego > auta, ale poza tym silnik przy-20 odpalił na dotyk i pracuje > odrazu jak latem. > Zużycie paliwa w webasto to jest 0.5 l/h a jeśli chcesz rozgrzewać > tradycyjnie silnik na postoju czyli z włączonym silnikiem to w > moim aucie komp pokazuje 1.5 l/h czyli róznica jest kolosalna mam 2 świece żarowe w reduktorze lpg i niema szans na zamarznięcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.