volcan Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > opcja ta jest przydatnach jesli w gorach na serpentynach chce sie ciutke szybciej pojechac szczegolnie na zjazdach w dol ustawienie wymuszonego biegu sie przydaje Ale w dół i tak sam zrzuca, żeby silnika nie zadusić - w górę tylko nie przerzuca i można kręcić do odcinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Ale w dół i tak sam zrzuca, żeby silnika nie zadusić - w górę tylko nie przerzuca i można kręcić do > odcinki No właśnie w dół nie zrzuca, a powinien - przy zjeździe. Inaczej raz-dwa-trzy upalisz h-ce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > No właśnie w dół nie zrzuca, a powinien - przy zjeździe. Całe szczęście, że wiesz lepiej, jak działa skrzynia w samochodzie, którym jeżdżę codziennie > Inaczej raz-dwa-trzy upalisz h-ce. Ranisz me serce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > No właśnie w dół nie zrzuca, a powinien - przy zjeździe. Zrzuca, zrzuca, mój i dwa biegi w dół potrafi sam zrzucić na większej górce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Chyba każdy automat hamuje silnikiem - mniej wydajnie, niż manual, ale jednak redukuje bieg. Nie, nie każdy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 od tego jest przełączanie 3-2-1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > od tego jest przełączanie 3-2-1 U mnie takiego nie ma I co mam zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Chyba każdy automat hamuje silnikiem - mniej wydajnie, niż manual, ale jednak redukuje bieg. chyba nie jednak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > chyba nie jednak A nowe skrzynie zautomatyzowane hamują? Zastanawia mnie to, co piszecie - skoro stara hydrokinetyczna skrzynia siedząca w koreańskim wynalazku, zaprojektowana na pewno kilkanaście lat temu ma możliwość wachlowania sekwencyjnego (w sumie półautomatycznie - bo w dół zmienia sama, w górę nie ingeruje i można ciągnąć do odcinki), redukuje hamując silnikiem... Jeżeli stareńka, trzybiegowa skrzynia w Renault też to robiła, to ktoś kiedyś musiał zrobić krok wstecz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > U mnie takiego nie ma I co mam zrobić? U mnie też nie ma Jest normalne PRND i +/- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > A nowe skrzynie zautomatyzowane hamują? Zastanawia mnie to, co piszecie - skoro stara > hydrokinetyczna skrzynia siedząca w koreańskim wynalazku, zaprojektowana na pewno kilkanaście > lat temu ma możliwość wachlowania sekwencyjnego (w sumie półautomatycznie - bo w dół zmienia > sama, w górę nie ingeruje i można ciągnąć do odcinki), redukuje hamując silnikiem... Jeżeli > stareńka, trzybiegowa skrzynia w Renault też to robiła, to ktoś kiedyś musiał zrobić krok > wstecz u siebie mam 4 biegowy z overdrivem i.... to co sie dzieje przy wylaczonym overdrivie to ... nie osmielilbym sie nazwac hamowania silnikiem aczkolwiek cos tam ale niewiele silnikiem hamuje ... a to co jest przy wlaczonym overdrivie to.... niewiele sie rozni od jazdy manualem na luzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > od tego jest przełączanie 3-2-1 kolego, o jakiejs prehistorycznej skrzyni piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > u siebie mam 4 biegowy z overdrivem i.... to co sie dzieje przy wylaczonym overdrivie to ... nie > osmielilbym sie nazwac hamowania silnikiem aczkolwiek cos tam ale niewiele silnikiem hamuje > ... a to co jest przy wlaczonym overdrivie to.... niewiele sie rozni od jazdy manualem na > luzie U mnie czuć - zdjęcie nogi z gazu powoduje wyraźne hamowanie silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Ale w dół i tak sam zrzuca, żeby silnika nie zadusić - jak nie hamujesz jednoczesnie to wlasnie bardzo malo zrzuca i jedzie na dosc wysokich biegach > w górę tylko nie przerzuca i można kręcić do > odcinki oczywiscie, ze przerzuca, wszystko zalezy od stopnia wcisniecia pedalu gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > jak nie hamujesz jednoczesnie to wlasnie bardzo malo zrzuca i jedzie na dosc wysokich biegach Schodzi z obrotami do ok. 1500 i zmienia bieg. Wszystko zależy jeszcze od tego jak się jechało - jeżeli dynamicznie, to wyraźnie hamuje, jeżeli kapelusz mode on - to dłużej pozostaje na wyższym biegu. > oczywiscie, ze przerzuca, wszystko zalezy od stopnia wcisniecia pedalu gazu W trybie manualnym w górę nie przerzuca. Możesz jechać "łutłutując" aż silnik zabijesz Zrzuca jedynie w dół - zgodnie z tym, co producent wymyślił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > W trybie manualnym w górę nie przerzuca. A to dość nietypowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Schodzi z obrotami do ok. 1500 i zmienia bieg. Wszystko zależy jeszcze od tego jak się jechało - > jeżeli dynamicznie, to wyraźnie hamuje, jeżeli kapelusz mode on - to dłużej pozostaje na > wyższym biegu. a to roznie, chyba ludzie przeceniaja inteligencje skrzyn auto (aprocz tych zupelnie najnowszych w bardzo drogich autach) generalnie jak bedzie zjezdzal z gorki z delikatnym uzyciem hamulca lub wogole nie hamujac gwarantuje, ze nie bedziesz mial optymalnego biegu w momencie dodania gazu na ostrym luku > W trybie manualnym w górę nie przerzuca. Możesz jechać "łutłutując" aż silnik zabijesz Zrzuca > jedynie w dół - zgodnie z tym, co producent wymyślił. a widzisz, te ktorymi ja jezdzilem w trybie manualnym zmieniaja same w gore i nie pozwalaja zepsuc auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > od tego jest przełączanie 3-2-1 ... którego f-kcję przejmuje w bardziej współczesnej ASB "manualna zmiana biegów" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Zrzuca, zrzuca, mój i dwa biegi w dół potrafi sam zrzucić na większej górce. Słowo klucz - większej. Jeżeli chcesz ze względnie normalnego wzniesienia zjechać tak, jak robiłbyś to manualem, to nie jest tak hej-hop... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Całe szczęście, że wiesz lepiej, jak działa skrzynia w samochodzie, którym jeżdżę codziennie Całe szczęście, że wiesz lepiej, jak działają też i inne ASB... > Ranisz me serce... Dobrze, że nie inne miejsce (otwór...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > A nowe skrzynie zautomatyzowane hamują? Na przykładzie mojego 7-biegowego DSG mogę powiedzieć, że tak. Na "D" łagodniej, na "S" nawet sensownie. Tryb "S" jest doskonały na góry. I nie mówię tu o przejażdżce po Bieszczadach, tylko o stromych i długich wjazdach i zjazdach w Alpach. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > u siebie mam 4 biegowy z overdrivem i.... to co sie dzieje przy wylaczonym overdrivie to ... nie > osmielilbym sie nazwac hamowania silnikiem aczkolwiek cos tam ale niewiele silnikiem hamuje > ... a to co jest przy wlaczonym overdrivie to.... niewiele sie rozni od jazdy manualem na > luzie Wyłączenie O/D dawało radę w Nissanie Versa, z górki trzymał prędkość... Pewnie zależy od skrzyni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > W trybie manualnym w górę nie przerzuca. Możesz jechać "łutłutując" aż silnik zabijesz w e39 w manualnym trybie tez przerzuca... rzadko korzystam, ale czasami przy wyprzedzaniu sie zdarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > Słowo klucz - większej. No właśnie, zdefiniujmy "większa", bo pamiętaj że ja w kategoriach Florydowych liczę rozmiar górek = np. zjazd z mostu to dla mnie "duża" góra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > kolego, o jakiejs prehistorycznej skrzyni piszesz hmm 10 letnia to już prehistoryczna? zwykły hydrokinetyk i do tego skuteczny i bezawaryjny i jak się okazuje szybszy od wielu know-how bo przy depnięciu komputer nie musi nic analizować i nie ma laga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > od tego jest przełączanie 3-2-1 Panie. Jeździłem automatami takimi jak mówisz. Dźwignia jak dla białych ludzi, kilka pozycji do wybrania, można jeździć jak się chce. Wsiadłem ostatnio do priusa a tam jakiś jojstick wielkości lizaka chupachups, ledwo udało się z miejsca ruszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > hmm > 10 letnia to już prehistoryczna? zwykły hydrokinetyk i do tego skuteczny i bezawaryjny > i jak się okazuje szybszy od wielu know-how bo przy depnięciu komputer nie musi nic analizować i > nie ma laga a ile toto ma biegow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > a ile toto ma biegow? 4 + nadbieg czyli umowna 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > 4 + nadbieg czyli umowna 5 jak ma tak malo biegow to nie ma nad czym sie zastanawiac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > jak ma tak malo biegow to nie ma nad czym sie zastanawiac nie narzekam, przy 120km/h ma 2,2-2,5k RPM (benzyniak) więc tyle co większość aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > No właśnie, zdefiniujmy "większa", bo pamiętaj że ja w kategoriach Florydowych liczę rozmiar górek > = np. zjazd z mostu to dla mnie "duża" góra. Mareczku, zjazd z mostu niejedno ma imię... Przez pojęcie "większa góra" ja rozumiem wjazd/zjazd OZNAKOWANY. W Europie zaczyna się to od 8% w górę/dół. Realnie - w cywilizowanym samochodzie z manualem tego typu zjazd pokonasz na powiedzmy 4, max 3 biegu bez dotknięcia h-ca zasadnizego. W automacie (klasycznym!) trzeba już zwykle pokombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 8 Października 2012 Udostępnij Napisano 8 Października 2012 > 4 + nadbieg czyli umowna 5 Są też skrzynie z lockupem 3 i 4 biegu i mimo tego, że proste hydrokinetyki to już trochę "popsute" elektroniką - np. uczą się stylu jazdy, przełączają między kapeluszem i jazdą bardziej agresywną itp. itd. Przy depnięciu z różną szybkością zrzucają jeden albo dwa biegi, raz hamują silnikiem mocniej, raz słabiej itp. itd. - wszystko w zależności od stylu jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > U mnie czuć - zdjęcie nogi z gazu powoduje wyraźne hamowanie silnikiem ja zawsze mam lekkiego zonka bo np jak po "gorkach" jezdze panda to przy zjazdach znakomita czesc pokonuje na odpowiednio niskim/dobranym biegu i samochod jest w stanie utrzymywac idealnie te predkosc jaka chce natomiast jak tylko jade w tych samych rejonach jeepem to hamowanie hamulcami by sie nie rozpedzac z byle gorki to koniecznosc - oczywiscie moge sie wspomoc wylaczeniem odo i np zblokowaniem do II lub I i wtedy hamowanie silnikiem jest znaczace lecz mimo wszystko ma sie nijak do takiego hamowania w pandzie z manualem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 9 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > A to dość nietypowe. U mnie też nie przerzuca. Będzie ciągłe "łutłutłut" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 9 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > A nowe skrzynie zautomatyzowane hamują? Zastanawia mnie to, co piszecie - skoro stara > hydrokinetyczna skrzynia siedząca w koreańskim wynalazku, zaprojektowana na pewno kilkanaście > lat temu ma możliwość wachlowania sekwencyjnego (w sumie półautomatycznie - bo w dół zmienia > sama, w górę nie ingeruje i można ciągnąć do odcinki), redukuje hamując silnikiem... Jeżeli > stareńka, trzybiegowa skrzynia w Renault też to robiła, to ktoś kiedyś musiał zrobić krok > wstecz U mnie CVT nie hamuje silnikiem. Jest hamowanie, ale jak przerzucę w tryb sekwencyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > U mnie CVT nie hamuje silnikiem. Jest hamowanie, ale jak przerzucę w tryb sekwencyjny. Santek ma skrzynię INVECS-II produkowaną przez Jatco (m.in. dla Mitsubishi i dużej grupy aut amerykańskich). Hamowanie silnikiem - jak pisałem wcześniej - nie jest tak mocne, jak w aucie z manualem, ale jest wyraźnie wyczuwalne i widoczne na obrotomierzu (tj. auto przy zwalnianiu nie zrzuca do obrotów jałowych - po ujęciu gazu obroty spadają o kilkaset (maksymalnie 500), potem normalnie hamuje silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > Santek ma skrzynię INVECS-II produkowaną przez Jatco (m.in. dla Mitsubishi i dużej grupy aut > amerykańskich). Hamowanie silnikiem - jak pisałem wcześniej - nie jest tak mocne, jak w aucie > z manualem, ale jest wyraźnie wyczuwalne i widoczne na obrotomierzu (tj. auto przy zwalnianiu > nie zrzuca do obrotów jałowych - po ujęciu gazu obroty spadają o kilkaset (maksymalnie 500), > potem normalnie hamuje silnikiem. dla scislosci... u mnie tez nie zrzuca do luzu a wrecz przeciwnie.... wrzuca najwyzszy bieg ktory nie zgasi silnika - czyli przewaznie jest to i tak najwyzszy bieg co przy wlaczonym oo daje efekt hamowania silnikiem niewiele wyzszy niz opory toczenia ahahah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > dla scislosci... u mnie tez nie zrzuca do luzu Oczywiste jest, że nie zrzuca do luzu, bo automaty nie posiadają czegoś takiego (poza N - ale to zupełnie inna rzecz). > a wrecz przeciwnie.... wrzuca najwyzszy bieg ktory nie zgasi silnika - czyli przewaznie jest to i tak najwyzszy bieg co przy wlaczonym oo daje efekt hamowania silnikiem niewiele wyzszy niz opory toczenia ahahah Ale ile masz obrotów po zdjęciu nogi z gazu? Powyżej jałowych, czy po prostu spadają do jałowych i auto zostaje na jakimś tam biegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 9 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > po ujęciu gazu obroty spadają o kilkaset (maksymalnie 500), > potem normalnie hamuje silnikiem. No tak jest u mnie. Po odjęciu gazu obroty spadają. Tylko przez ten spadek obrotów hamowanie silnikiem jest bardzo słabe. To tak jakbyś jechał z ręczną skrzynią 60km/h i żeby hamować silnikiem, wrzuciłbyś 6 bieg Dupa a nie hamowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > Ale ile masz obrotów po zdjęciu nogi z gazu? Powyżej jałowych, czy po prostu spadają do jałowych i > auto zostaje na jakimś tam biegu? jalowe mam na poziomie 600 obr/min a np jadac ok 100 jak zdejme noge z gazu spadaja... gdzies w okolice 700 moze 800 orb/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > No tak jest u mnie. Po odjęciu gazu obroty spadają. > Tylko przez ten spadek obrotów hamowanie silnikiem jest bardzo słabe. To tak jakbyś jechał z ręczną > skrzynią 60km/h i żeby hamować silnikiem, wrzuciłbyś 6 bieg Dupa a nie hamowanie sa skrzynie ktore w zaleznosci od dynamiki wcisniecia lub puszczenia gazu inaczej reaguja np: w outbacku skrzynia 4eat w trybie S podczas przyspieszania i dojscia do 3 biegu nagle odjecie gazu pozostawia 3 bieg mimo ze z predkosci wynikaloby ze powinna wlaczyc 4 bieg powolne puszczenie gazu w tej sytuacji spowoduje zapiecia 4 biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > No tak jest u mnie. Po odjęciu gazu obroty spadają. > Tylko przez ten spadek obrotów hamowanie silnikiem jest bardzo słabe. To tak jakbyś jechał z ręczną > skrzynią 60km/h i żeby hamować silnikiem, wrzuciłbyś 6 bieg Dupa a nie hamowanie Jak pisałem - wszystko zależy od stylu jazdy - przy turlaniu się od świateł do świateł (czyli obroty 1500-1700) wiadomo... Ale przy kręceniu wyżej - 2500 i więcej hamowanie jest już wyraźne. BTW - nie wiedziałem, że te skrzynie (tyle że w wersji z dodanym piątym przełożeniem) są do dzisiaj montowane w autach Mitsubishi - np. Pajero, L200 itp. a wcześniej były np. w Mitsubishi FTO i jednej z wersji Evo VII i limitowanej odmianie Evo IX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 9 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > Jak pisałem - wszystko zależy od stylu jazdy - przy turlaniu się od świateł do świateł (czyli > obroty 1500-1700) wiadomo... No to jest mój styl jazdy. Dzisiaj spróbuję przycisnąć więcej gazu i szybko odjąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > No tak jest u mnie. Po odjęciu gazu obroty spadają. > Tylko przez ten spadek obrotów hamowanie silnikiem jest bardzo słabe. To tak jakbyś jechał z ręczną > skrzynią 60km/h i żeby hamować silnikiem, wrzuciłbyś 6 bieg Dupa a nie hamowanie U mnie w GSie tez tak jest jak jedziesz na równym, ale jak jest z górki to zrzuca bieg na niższy. A jak jest porządnie z górki to i na 3 potrafi wrzucić sam. A działa to jeszcze lepiej jak masz cruise control bo wtedy nie dopuszcza do wiecej niz 5 MPH powyżej ustawionej prędkości i potrafi bardzo agresywnie hamować. IS-F w trybie "nudnym" działa tak samo, ale w sport + manual masz natychmiastowe blokady torque converter na każdym biegu = jedzie sie jak z manualem - puszczenie gazu na dwójce gwarantuje piękne strzały z rury wydechowej i zawisniecie w pasach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > Kolejny nawrócony Automat to niesamowita wygoda G.... nie wygoda. Do jazdy jak emeryt tak, jeśli chce się kontrolować auto to tylko przeszkadza. Kupiłem automat bo tylko w takiej wersji to auto występuje ale zamienię na manual jak tylko się popsuje. Szkoda nerwów na durną:"logikę" malutkiego, elektronicznego móżdżku. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > Schodzi z obrotami do ok. 1500 i zmienia bieg. Wszystko zależy jeszcze od tego jak się jechało - > jeżeli dynamicznie, to wyraźnie hamuje, jeżeli kapelusz mode on - to dłużej pozostaje na > wyższym biegu. specjalnie dzis dla Ciebie sprawdzilem moj automat w trybie D przy hamowaniu silnikiem schodzi do 1krpm i wtedy redukuje biegi w trybie DS redukuje przy 1,5krpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > ja zawsze mam lekkiego zonka bo np jak po "gorkach" jezdze panda to przy zjazdach znakomita czesc > pokonuje na odpowiednio niskim/dobranym biegu i samochod jest w stanie utrzymywac idealnie te > predkosc jaka chce natomiast jak tylko jade w tych samych rejonach jeepem to hamowanie > hamulcami by sie nie rozpedzac z byle gorki to koniecznosc - oczywiscie moge sie wspomoc > wylaczeniem odo i np zblokowaniem do II lub I i wtedy hamowanie silnikiem jest znaczace lecz > mimo wszystko ma sie nijak do takiego hamowania w pandzie z manualem mysle, ze to duzy zwiazek z waga tych samochodow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > specjalnie dzis dla Ciebie sprawdzilem > moj automat w trybie D przy hamowaniu silnikiem schodzi do 1krpm i wtedy redukuje biegi > w trybie DS redukuje przy 1,5krpm musisz na normalnej górce to spróbować, a nie na mazowieckich równinach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > U mnie w GSie tez tak jest jak jedziesz na równym, ale jak jest z górki to zrzuca bieg na niższy. A > jak jest porządnie z górki to i na 3 potrafi wrzucić sam. A działa to jeszcze lepiej jak masz > cruise control bo wtedy nie dopuszcza do wiecej niz 5 MPH powyżej ustawionej prędkości i > potrafi bardzo agresywnie hamować. w tym ostatnim przypadku na 99% uzywa normalnych hamulcow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 > w tym ostatnim przypadku na 99% uzywa normalnych hamulcow A od kiedy to auto ma prawo hamować za użytkownika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.