Skocz do zawartości

Mitsufiksu Lancer. Co mnie czeka?


kravitz

Rekomendowane odpowiedzi

Na złe wieści już za późno, ale w razie czego puszcze padło ze skarpy zlosnik.gif

Co mnie czeka niedobrego z takim Mitsubishi jak na zdjęciach poniżej?

Wiele się naczytałem na temat nieprzystosowania do LPG silnika 1.8 MIVEC.

Przejechał ktoś tutaj na forum samochodem z takim silnikiem powiedzmy ze 100tyś km i sprawdzał luz zaworowy?

Obojętnie czy na Pb czy LPG.

Skrzynia CVT może sprawiać niemiłe serwisowe niespodzianki?

Tutaj dopiszę trochę od siebie: jestem z działania takiej skrzyni bardzo zadowolony. Wręcz zaskoczony jak to działa zlosnik.gif

Inne ciekawe kwiatki w tym modelu?

Rdza?

Zakupiłem wozidło niedawno zlosnik.gif 2010 i jeszcze na gwarancji ok.gif

DSC_0455.JPG

DSC_0460.JPG

DSC_0464.JPG

DSC_0466.JPG

DSC_0472.JPG

DSC_0473.JPG

DSC_0479.JPG

Ciekawostki z użytkowania automatu.

Zaraz po kupnie, autem wracała moja żona. Przejechała ze 250km sprawnie i na końcu podróży...wjechała autem w bramę hehe.gif Chciała zatrzymać auto przed bramą i wysiąść ją otworzyć. Puściła hamulec i auto zaczęło się toczyć. Żona spanikowana odruchowo szukała lewą nogą sprzęgła, żeby zaraz nacisnąć hamulec. Nie znalazła sprzęgła...

Żeby nie było że z żoną coś nie teges. Ja pojeździłem Lancerem tydzień, i wróciłem do Punto (ręczna skrzynia). Odpalając Punto zrobiłem kangurka bo nie nacisnąłem sprzęgła. Do pierwszego skrzyżowania jechałem skokami, bo każde zdjęcie nogi z gazu kończyło się surowym hamowaniem silnikiem na I biegu. No i na tym pierwszym skrzyżowaniu zdusiłem silnik hamulcem zlosnik.giffacepalm%5B1%5D.gif Po około 500m wszystko wróciło do normy zlosnik.gifok.gif

Człowiek przejechał z 0.5mln km manualem, a po tygodniu jazdy automatem zgłupiał spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze mówiłem, że CVT to skrzynia-miodzio smile.gif I zawsze mnie irytowały "profffessjuunnalne testy redachtorów", gdzie jak jeden mąż krzyczeli, że np. "auto fajne, ale skrzynia do d.py bo wyje". czerwona.gif No wyje... silnik, nie skrzynia, ale wyje...

Wyje jak się nie umie jeździć z taką skrzynią! hahaha.gifold.gif

A tak - w zasadzie prawie każdą prędkość km/h da się jechać z każdą prędkością obrotową yay.gif

No chyba, że redachtur nie umie jeździć inaczej niż but w podłogę - to wyje. I ma wyć. Bo auto uważa, że skoro redachtur depnął do podłogi, to mamy uciekać, przyśpieszać na maksa. A że przyśpiecha na maksa jest zwykle w okolicach 6500 obr. czy jakoś tak... to ciszy nie ma. waytogo.gif

A ile to to ma przejechane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje wink.gifok.gif

Mój ma póki co 55 kkm, odpukać nie działo się na razie absolutnie nic, zero jakichkolwiek awarii, nawet żarówki oryginalne. Minusem jest słaby lakier, ale rdzy na razie nigdzie nie ma.

Luz zaworowy sprawdza się i reguluje po 90kkm. LPG nie mam, więc w tym temacie się nie wypowiem.

Po 90kkm również wymienia się olej w CVT czy jakoś tak, na razie o tym nie myślę. Niektórzy radzą, by wymienić tam olej wcześniej, w okolicach 70 kkm, awarie CVT się zdarzają rzadko i podobno wyłącznie z winy użytkownika, zaniedbującego wymiany oleju właśnie. Sama bezstopniowa skrzynia wg mnie jest genialna, bardzo mi się podoba filozofia jej działania ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak - w zasadzie prawie każdą prędkość km/h da się jechać z każdą prędkością obrotową

I to jest właśnie najlepsze zlosnik.gif Jak ktoś pyta "jakie masz obroty przy 100 km/h", to robią icon_eek.gif, kiedy mówię, że może być 2.000, 4.000, albo 6.500, zależy jak mi się podoba grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zawsze mówiłem, że CVT to skrzynia-miodzio I zawsze mnie irytowały "profffessjuunnalne testy

> redachtorów", gdzie jak jeden mąż krzyczeli, że np. "auto fajne, ale skrzynia do d.py bo

> wyje". No wyje... silnik, nie skrzynia, ale wyje...

Dokładnie tak zlosnik.gif

48tyś km nalotu przy kupnie. Już ma prawie 50tyś smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden minus cvt - przy ruszaniu ze startu zatrzymanego, bodajże celem ochrony stalowego pasa napędzającego jest przez ok. 1 sekundę muł.

Ale potem wystrzeliwuje do przodu, a i jak już auto jedzie to też nie dotyczy - błyskawiczna "redukcja" i... niby się nic nic dzieje, bo szarpnięć nie ma.

Tylko jakoś wszystko szybko znika w lusterku wstecznym. biglaugh.gifclaps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jeden minus cvt - przy ruszaniu ze startu zatrzymanego, bodajże celem ochrony stalowego pasa

> napędzającego jest przez ok. 1 sekundę muł.

> Ale potem wystrzeliwuje do przodu, a i jak już auto jedzie to też nie dotyczy - błyskawiczna

> "redukcja" i... niby się nic nic dzieje, bo szarpnięć nie ma.

> Tylko jakoś wszystko szybko znika w lusterku wstecznym.

I stąd opinia niektórych, że "nie jedzie". Jedzie i to bardzo dobrze, tyle że robi to kulturalnie i bez szarpania, a dla niektórych musi być "kop w plecy", żeby zauważyli, ze samochód przyspiesza hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko jakoś wszystko szybko znika w lusterku wstecznym.

Nadal mam to uczucie że auto przyśpiesza słabo. Nic się nie dzieje, ale to ja jadę pierwszy a reszta została za mną smile.gif

Bardzo sobie cenię te niskie obroty. Silnik benzynowy, a po mieście wskazówka oscyluje wokół 1500obr/min, najczęściej nawet poniżej tych obrotów ok.gif Cisza ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nadal mam to uczucie że auto przyśpiesza słabo. Nic się nie dzieje, ale to ja jadę pierwszy a

> reszta została za mną

> Bardzo sobie cenię te niskie obroty. Silnik benzynowy, a po mieście wskazówka oscyluje wokół

> 1500obr/min, najczęściej nawet poniżej tych obrotów Cisza

Jak spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I stąd opinia niektórych, że "nie jedzie". Jedzie i to bardzo dobrze, tyle że robi to kulturalnie i

> bez szarpania, a dla niektórych musi być "kop w plecy", żeby zauważyli, ze samochód

> przyspiesza

sa juz lansery z cvt i przebiegami ponad 200kkm

jak z traloscia skrzyni i jakie sa interwaly jej przegladow (olej/filtry/itp)

ile kosztuje ew. jej naparwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sa juz lansery z cvt i przebiegami ponad 200kkm

> jak z traloscia skrzyni i jakie sa interwaly jej przegladow (olej/filtry/itp)

Osobiście nie znam nikogo takiego, ale z na forach owszem. Przeglądy CVT są co 90 kkm, zalecają robić co 70 kkm. Trzeba bardzo uważać na chłodnicę skrzyni i ją czyścić. Zabrudzona chłodnica powoduje przegrzanie układu.

> ile kosztuje ew. jej naparwa

U nas nikt tego nie naprawia, tylko wymiana. Psuje się rzadko, nie znam ani realnie ani wirtualnie nikogo, komu się popsuła ale jednak "ktoś coś słyszał". Bardzo dużo Lancerów z CVT jeździ w Rosji (bardzo popularny tam samochód), tam jest prawdziwa kopalnia wiedzy. I z tego co tam da się wyczytać, awarie CVT wynikają właśnie z braku wymiany oleju albo zapchanej chłodnicy skrzyni. W razie awarii nawet tam cięzko o naprawę - raczej wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osobiście nie znam nikogo takiego, ale z na forach owszem. Przeglądy CVT są co 90 kkm, zalecają

> robić co 70 kkm. Trzeba bardzo uważać na chłodnicę skrzyni i ją czyścić. Zabrudzona chłodnica

> powoduje przegrzanie układu.

> U nas nikt tego nie naprawia, tylko wymiana. Psuje się rzadko, nie znam ani realnie ani wirtualnie

> nikogo, komu się popsuła ale jednak "ktoś coś słyszał". Bardzo dużo Lancerów z CVT jeździ w

> Rosji (bardzo popularny tam samochód), tam jest prawdziwa kopalnia wiedzy. I z tego co tam da

> się wyczytać, awarie CVT wynikają właśnie z braku wymiany oleju albo zapchanej chłodnicy

> skrzyni. W razie awarii nawet tam cięzko o naprawę - raczej wymiana.

dzieki za info

pytam bo mysle o kolejnym aucie wlasnie z CVT (co prawda subaru, ale tez nie ma info o awariach tych skrzyn)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na trasie da się zejść do 6.1, raz miałem takie spalanie jadąc do Warszawy

Na bank się da wink.gif

Jak jechałem odcinkiem A2, tym ze zwężeniem, to średnie spalanie już mi pokazywało 6.5/100 wink.gif

Czy ten wskaźnik średniego spalania ma jakieś ograniczenie odgórne? zlosnik.gif Zaraz po odpaleniu, przejechaniu krótkiego odcinka (200m) i czekaniu na możliwość włączenia się do drogi głównej, widzę wskazania w stylu 70l/100km icon_eek.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten wskaźnik średniego spalania ma jakieś ograniczenie odgórne?

Nie ma zlosnik.gif

> Zaraz po odpaleniu,

> przejechaniu krótkiego odcinka (200m) i czekaniu na możliwość włączenia się do drogi głównej,

> widzę wskazania w stylu 70l/100km

A to jest "bug" wielu samochodów made in Japan. Podczas postoju nie przełącza się w tryb l/h, tylko nadal wylicza spalanie na 100, co przy prędkości 0 = nieskończoność. Przez to zazwyczaj komputer zawyża spalanie podczas krótkich tras albo podczas jazdy mocno "korkowej". Robiąc "trasy" po 3 km komp pokaże spalanie w okolicach 30/100, co jest oczywiście bzdurą. Realnie podczas normalnej jazdy miejskiej spalanie jest w granicach 10 (zimą i podczas korków 11-12), nie patrz na komputer, patrz po tym, jak tankujesz wink.gif Na trasie komputer całkiem precyzyjnie wylicza zużycie, w mieście niestety nie (zawyża).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ma odgórne ograniczenie - 99,9 l/100 km biglaugh.gif

Z tym bugiem to koledzy mają rację - europejczyk wtedy zmienia wskazanie na np. 0,5-1,2 l/h (w zal. od auta i włączonych obciążeń).

Ta wymiana oleju zwykle jest kosmicznie droga, bo olej kosmicznie drogi - ale absolutnie nie warto szukać tańszego, bo można ponoć zarżnąć skrzynię (coś ok. 1kPLN czy jakoś tak, nie pamiętam). Z tym że nie wiem ile aktualnie u Mitsu - mówię o innych japońcach z cvt.

Co do innych - u Toyki najnowsze cvt mają niewymienialny olej w cvt. Ale tylko najnowsze roczniki.

Czy to dobrze czy źle - nie wiem. Czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co mnie czeka niedobrego z takim Mitsubishi jak na zdjęciach poniżej?

Lakier będziesz miał porysowany, także własnymi paznokciami. Tarcze hamulcowe mogą się dość szybko pokrzywić. Plastiki w środku łatwo porysować. Zaślepki mocowań bagażnika dachowego mogą odpaść. W sumie nic poważnego wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lakier będziesz miał porysowany, także własnymi paznokciami.

Już zarysowałem zlosnik.gif

>Tarcze hamulcowe mogą się dość szybko

> pokrzywić.

Doświadczyłeś tego?

Wydają się faktycznie deko małe do tego auta. Ale ja się może nie znam zlosnik.gif

>Plastiki w środku łatwo porysować.

No plastik na taki właśnie wygląda. Ja staram się nie dotykać zlosnik.gif

Z ciekawości. Nie robią się przetarcia na podłokietniku? Materiał na tym udogodnieniu wygląda jakby był łatwo ścieralny icon_rolleyes.gif

>Zaślepki mocowań bagażnika dachowego mogą

> odpaść.

Jak to odpaść? Tak same? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tarcz, to nie patrz na wielkość - choć faktycznie japońce mają taką tendencję, że wielkość tarcz jest dobrana tak, że tarcze z auta klasy C super byłyby w klasie B, D -> C itd.

Ale sama wielkość tarcz jakości nie czyni - wszystko zależy jakiej jakości tarcze: te małe dobrej jakości są lepsze niż duże marnej jakości.

Jakość człowieku, jakość... smile.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Doświadczyłeś tego?

Tak, wymieniałem przód po ok. 28 tys. km. Teraz mam tarcze i klocki TRW, zobaczymy ile wytrzymają. Fakt, że jeżdżę głównie w mieście i raczej dynamicznie...

> Wydają się faktycznie deko małe do tego auta. Ale ja się może nie znam

Też odnoszę takie wrażenie. Jeśli ten komplet pokrzywi mi się równie szybko rozważę przekładkę z Outlandera.

> Z ciekawości. Nie robią się przetarcia na podłokietniku? Materiał na tym udogodnieniu wygląda jakby

> był łatwo ścieralny

Nie jestem w stanie oprzeć łokcia na tym podłokietniku, więc się nie ściera wink.gif Ergonomia miejscami kuleje w Lancerze...

> Jak to odpaść? Tak same?

Może cena ponad sto zł w ASO im pomagała wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Może tak być.

> Jechać na serwis?

> Czy to podpada pod naprawę gwarancyjną?

Myślę ze raczej nie smile.gif

P.S. Nie narzekaj smile.gif Rozmawiałem wczoraj z sąsiadką ktora ma Jaguara XJ-R. Jako ze od kilku dni jeździ Infiniti G35, to zapytałem sie co sie stało. I zaczęła sie litania problemów. Obecnie poszedł amortyzator, oczywiście XJR ma specjalne = wymiana dwóch to $8K. Ale mówi ze ten grat w naprawach kosztuje jak średnio $12K rocznie - stale coś sie w nim psuje. Samochod ma chyba 6 lat i 90 tysięcy mil przejechane. Tak to jest kupić sobie europejski pojazd. Więc ciesz sie z Japończyków w którym spalona żarówka to największy problem z jakim sie spotkasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę ze raczej nie

> P.S. Nie narzekaj Rozmawiałem wczoraj z sąsiadką ktora ma Jaguara XJ-R.

(..)

>Tak to jest kupić sobie europejski pojazd.

Jaguar to nie europejski pojazd, tylko brytyjski. Ci z UK taki podział uważają grinser006.gif

W dotatku ten pojazd prawdopodobnie jest na amerykańskich częściach (Ford) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> A jak teraz będziesz odkręcał wlew paliwa?

Cholera nie pomyślałem hmm.gif

zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

To coś do tankowania gazu, to nakrętka na właściwy wlew w wersji mini wink.gif Jest w takim miejscu, że nie trzeba tego zdejmować aby zamknąć klapkę. Jednak należy to odkręcić jak się chce zdjąć korek do benzyny...........raz na 3-4 miesiące zlosnik.gif

W Punto pod klapką jest więcej miejsca, więc tam takich cudów nie trzeba było urządzać. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ouuu yeah

> Auto odebrane z zatrucia podtlenkiem smrotanu

Na ten silnik to jedyna opcja smile.gif

Przy autostradowych prędkościach (kursy Wawa-Łodź) wychodziło 12-13 litrów, po mieście jak spokojnie jeździć to 10-11. W wolnej trasie nawet ciut mniej.

Mowa o manualu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.