Skocz do zawartości

[KzAK] Do KJSu


blue_impuls

Rekomendowane odpowiedzi

Tak mnie naszło na powrót do KJSów. Dawno temu śmigało się kaszlakami a teraz hmm.gif

Budżet powiedzmy do 8kPLN, co wybrać:

- e30

- SC 1.1/1.2

- Poldek 1.4 zlosnik.gif

- Sunny/Almera 2.0

- Lanos 1.6

Starty wyłącznie rozrywkowo. Który z podanych będzie najbardziej wytrzymały, z dostępnymi częściami i podatny na drobne mody?

Sunny ma swój klimat ale jak teraz z dostępnością części? E30 to wiadomo - części wszędzie do kupienia zlosnik.gif Poldek? Stare dobre czasy - można się pobawić i samemu zdłubać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mnie naszło na powrót do KJSów. Dawno temu śmigało się kaszlakami a teraz

> Budżet powiedzmy do 8kPLN, co wybrać:

> - e30

> - SC 1.1/1.2

> - Poldek 1.4

> - Sunny/Almera 2.0

> - Lanos 1.6

> Starty wyłącznie rozrywkowo. Który z podanych będzie najbardziej wytrzymały, z dostępnymi częściami

> i podatny na drobne mody?

> Sunny ma swój klimat ale jak teraz z dostępnością części? E30 to wiadomo - części wszędzie do

> kupienia Poldek? Stare dobre czasy - można się pobawić i samemu zdłubać.

W przypadku BMW to za taka kwote kupisz raczej gole.

Nie ma sensu budowac, bo trzeba miec drugie albo i trzecie 8k.

Wolalbym kupic zrobione, za nieco wiecej niz przewidziales w dyskusji.

Ja juz podwoilem wartosc swojej, a dopiero wjezdzaja fotele, nie ma klatki i masy innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku BMW to za taka kwote kupisz raczej gole.

> Nie ma sensu budowac, bo trzeba miec drugie albo i trzecie 8k.

> Wolalbym kupic zrobione, za nieco wiecej niz przewidziales w dyskusji.

> Ja juz podwoilem wartosc swojej, a dopiero wjezdzaja fotele, nie ma klatki i masy innych.

E30 i SC pojawiają się zrobione i jeżdżone w kajtkach. Pozostałe propozycje nie i na pewno nie będę budował profi rajdówki tylko starą szkołą zawiecha, heble i płyta pod spód. To do zabawy ma być 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A znamy bliżej czy tylko z allegro?

Osobiscie nie znam ale sa tam graty, ktore o ile sprawne, np. most 4,45 ze szpera, nie sa tanie.

Do tego B6, fotel, poliuretan. To wszystko kupowalem do swojego i wyszla podobna kwota, jak za cale te auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osobiscie nie znam ale sa tam graty, ktore o ile sprawne, np. most 4,45 ze szpera, nie sa tanie.

> Do tego B6, fotel, poliuretan. To wszystko kupowalem do swojego i wyszla podobna kwota, jak za cale

> te auto.

OK graty to widzę. Jak już pisałem nie chcę profi rajdówy budować tylko kupić zabawkę do pojeżdżenia. Już nie te lata na ładowanie worka złota w zabawki old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK graty to widzę. Jak już pisałem nie chcę profi rajdówy budować tylko kupić zabawkę do

> pojeżdżenia. Już nie te lata na ładowanie worka złota w zabawki

tu już ktoś ten worek wrzucił. i to bardzo sensownie rozsypał smile.gif

ja ci mówię dzwoń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK graty to widzę. Jak już pisałem nie chcę profi rajdówy budować tylko kupić zabawkę do

> pojeżdżenia. Już nie te lata na ładowanie worka złota w zabawki

A ja nie o profi mowie, tylko jakims tam minimum. zlosnik.gif

Rowniez chcialem, zeby seria mi wystarczyla...

Nie ma co gadac, dokladnie go sobie pomacaj i decyduj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK graty to widzę. Jak już pisałem nie chcę profi rajdówy budować tylko kupić zabawkę do

> pojeżdżenia. Już nie te lata na ładowanie worka złota w zabawki

ten czarny wyglada rozsądnie i cena ok. tak naprawdę jest wszystko czego potrzebujesz,chyba nawet ma płyte pod silnikiem.ja bym go zobaczył.

jedyne czego brakuje to kilku kompletów kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mnie naszło na powrót do KJSów. Dawno temu śmigało się kaszlakami a teraz

> Budżet powiedzmy do 8kPLN, co wybrać:

> - e30

> - SC 1.1/1.2

> - Poldek 1.4

> - Sunny/Almera 2.0

> - Lanos 1.6

> Starty wyłącznie rozrywkowo. Który z podanych będzie najbardziej wytrzymały, z dostępnymi częściami

> i podatny na drobne mody?

> Sunny ma swój klimat ale jak teraz z dostępnością części? E30 to wiadomo - części wszędzie do

> kupienia Poldek? Stare dobre czasy - można się pobawić i samemu zdłubać.

za 8 kupisz biedne saxo / 106 lub crxa - auta do wygrywania klasy 3, lub poszukaj stoi za 9ke sej z krótkim i szperą gotowy do kjs. Polecam rajdy.hoga.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naprawdę wierzysz to co piszesz ?

ja to wiem:)

krótka skrzynia:

sc od 1.5tys-jeden sezon

bmw od 150zł-niezniszczalna

szpera

sc-nie znam aktualnej ceny ale pewnie ok 2tys-ciagłe rewizje i regulacje-trudnodostepna

bmw-1000zł-raz na całe życie-dostepna na kazdym złomie.

sc-wieczny problem z dostepnością opon sportowych-rozmiar

bmw-:) do wyboru do koloru

sc-musisz dłubać w silniku bo inaczej nie jedzie-2000zł( bez fajerwerków)

bmw-seryjny motor+krótka skrzynia(200zł)+krótki dyfer=7.5s/100kmh

bmw wiecej pali.

zawieszenie i hamulce cenowo podobnie w obu przypadkach.

sc-łatwiej znaleźć zdrową baze do budowy

miałem dwa sc do kjs od 3 lat mam e30 i naprawdę jest o polowe taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o aucie do KJS a nie do Mistrzostw Świata :D

Skrzynia do seja kosztuje 300-400 - sportingowa

Szpera nie wiem - do KJS wg mnie zbędna

Opony hm.. zawsze śmigałem na zwykłych oponach moze dla tego nie jest to dla mnie argumentem.

Sc 1.2 75Km jakoś jedzie. Wiadomo ze wolniejsze od BMW ale przeciez to dwie klasy pojemnościowe nizej wiec niema co porównywać.

Uwazam że NOWE części eksploatacyjne są sporo niższe. Wiadomo używek na szrotach pełno do BMW i jest spory wybór.

Przykład. Klocki Ferodo DS 2500 Fiat - 230zł - BMW 380zł

tarcze Brembo MAX - SC - 82zł - BMW - (zwykłe nie max) 120zł (ate nacinane 135zł).

BMW jest super opcja ale wg mnie koszt utrzymania będzie jednak wyższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówimy o aucie do KJS a nie do Mistrzostw Świata :D

> Skrzynia do seja kosztuje 300-400 - sportingowa

> Szpera nie wiem - do KJS wg mnie zbędna

> Opony hm.. zawsze śmigałem na zwykłych oponach moze dla tego nie jest to dla mnie argumentem.

> Sc 1.2 75Km jakoś jedzie. Wiadomo ze wolniejsze od BMW ale przeciez to dwie klasy pojemnościowe

> nizej wiec niema co porównywać.

> Uwazam że NOWE części eksploatacyjne są sporo niższe. Wiadomo używek na szrotach pełno do BMW i

> jest spory wybór.

> Przykład. Klocki Ferodo DS 2500 Fiat - 230zł - BMW 380zł

> tarcze Brembo MAX - SC - 82zł - BMW - (zwykłe nie max) 120zł (ate nacinane 135zł).

> BMW jest super opcja ale wg mnie koszt utrzymania będzie jednak wyższy.

Miałem seja do KJS, miałem E30 318is... w seju ciagle coś... w BMW... lejesz, sprawdzasz, upalasz.

Tylko BMW za te pieniadze da tak dużo frajdy a odpowiedniu ustawione jest bardzo, bardzo szybkim sprzetem.

W wielu sytuacjach seryjne E30 318is było szybsze od mojej seryjnej Subarki a koszty utrzymania to tylko ułamek utrzymania Imprezy.

Brać BMW i matadorzyć do upadłego uzbroj_zlo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem seja do KJS, miałem E30 318is... w seju ciagle coś... w BMW... lejesz, sprawdzasz, upalasz.

> Tylko BMW za te pieniadze da tak dużo frajdy a odpowiedniu ustawione jest bardzo, bardzo szybkim

> sprzetem.

> W wielu sytuacjach seryjne E30 318is było szybsze od mojej seryjnej Subarki a koszty utrzymania to

> tylko ułamek utrzymania Imprezy.

> Brać BMW i matadorzyć do upadłego

ok.gif zgadza sie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle że zdrowe E30 iS w tych pieniądzach może być cieżko

to czarne podane przez Koyota wyglada zdrowo i jest blisko więc mozna obejrzec. ze wstepnych ustaleń wynika ,ze ma to ktos kto już jakis czas ise bawi w "sport' raczej fura bez zbednego drutowania.

wiec ogladac i upalać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówimy o aucie do KJS a nie do Mistrzostw Świata :D

chyba żartujesz...

Bilstein B6, krótka skrzynia, szpera, płyta pod silnikiem. To jest właściwie pakiet startowy bez którego to nie będzie zabawa tylko walka z samochodem.

> Skrzynia do seja kosztuje 300-400 - sportingowa

minimum do seja to skrzynia z palio żeby to się zbierało jako tako. Właściwie teraz standardem jest 6 biegów.

> Szpera nie wiem - do KJS wg mnie zbędna

w seju można odpuścić na upartego.

> Opony hm.. zawsze śmigałem na zwykłych oponach moze dla tego nie jest to dla mnie argumentem.

ile lat temu to było?

> Sc 1.2 75Km jakoś jedzie. Wiadomo ze wolniejsze od BMW ale przeciez to dwie klasy pojemnościowe

> nizej wiec niema co porównywać.

ile kosztuje swap takiego silnika? "jakoś jedzie"? w serii? Chcesz stanąć ze swiftem gti w jednej klasie i próbować go ugryźć?

> Uwazam że NOWE części eksploatacyjne są sporo niższe. Wiadomo używek na szrotach pełno do BMW i

> jest spory wybór.

> Przykład. Klocki Ferodo DS 2500 Fiat - 230zł - BMW 380zł

jaka to jest różnica? żadna. Poza tym klocki w seju wystarczają (nie wiedzieć czemu) na bardzo krótko.

> tarcze Brembo MAX - SC - 82zł - BMW - (zwykłe nie max) 120zł (ate nacinane 135zł).

> BMW jest super opcja ale wg mnie koszt utrzymania będzie jednak wyższy.

pamiętaj, że rozmawiasz z człowiekiem, który ZAJEŹDZIŁ w KJS dwa seje i teraz od trzech lat ma E30.

W seicento zawsze było coś nie tak. A to się podłużnice zaczęły rozjeżdżać, a to światła same z siebie wypadały, a to akumulator pękał a to alternator padł bo nie wytrzymywał kręcenia ponad 7000 obr, a to skrzynia się posypała (temat rzeka, skrzynia w seju jest wystrugana z marchewki, synchronizatory są z gównolitu), dochodzą jeszcze ciągłe problemy z hamulcami. A samochód nie daje ŻADNEJ frajdy z jazdy. Już zwłaszcza w serii tak jak ty to proponujesz.

Sam mam beemkę E36 i upalam. Tego się nie da zepsuć jeśli w coś mocno nie przywalisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astra GSI?

Niezły pomysł.

mnóstwo gratów sportowych (nie tuningowych tylko sportowych), dobry rozmiar kół (195/50/15 dostępne na każdej wulkanizacji)

Drogi w utrzymaniu napęd (półosie i skrzynia). Ciężko znaleźć dobry egzemplarz. Ale... to właściwie w każdym aucie za takie pieniądze grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozostaje kwestia czy chcesz jezdzic, czy czasem cos wygrac.

> Klasa sejow jest tak obstawiona, ze sportingowa skrzynia jest za dluga, 1.2 seria slaba, a bez

> szpery ciezko - ale nie niemozliwie

W Warszawie klasa 4 też jest mocno obstawiona. I co ciekawe jeździ bardzo dużo beemek IS. WIęc jest się z kim łapać. Większość tych beemek jest przygotowana podobnie więc robi się swego rodzaju puchar cool.gif

Kolejną (bardzo ważną sprawą) są ludzie którzy jeżdżą beemkami. Nie ma takiego napinania się jak w niższych klasach, ludzie sobie pomagają i zawsze jest z kim pogadać pub2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> swift albo subaru justy?

niestety to jest dość egzotyczny sprzęt i ciężko do niego znaleźć sportowe zamienniki części. Bardzo trudno to przygotować tak żeby wytrzymało upalanie. poza tym: kornik lubi chrupać te sprzęty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mnie naszło na powrót do KJSów. Dawno temu śmigało się kaszlakami a teraz

> Budżet powiedzmy do 8kPLN, co wybrać:

> - e30

znajdziesz zdrowe, pojezdzisz

> - SC 1.1/1.2

nie mialem, jezdzilek okazyjnie, dla mnie za male

> - Poldek 1.4

jak ktos lubi smile.gif

> - Sunny/Almera 2.0

korozja, zjada je niemilosiernie, jesli znajdziesz zdrowe to posmigasz, nawt 1.6 daje rade tylko koszty moga byc wyzsze niz inne bardziej popularne sprzety

> - Lanos 1.6

troche trzeba wlozyc na poczatek w prowadzenie sie auta, myslalem nad tym sprzetem osobiscie ale wybralem tansze rozwiazanie

> Starty wyłącznie rozrywkowo. Który z podanych będzie najbardziej wytrzymały, z dostępnymi częściami

> i podatny na drobne mody?

> Sunny ma swój klimat ale jak teraz z dostępnością części? E30 to wiadomo - części wszędzie do

> kupienia Poldek? Stare dobre czasy - można się pobawić i samemu zdłubać.

w 2011 i 2012 zbudowalismy 3 auta

1. peugeot 106, kupiony za 1kpln , wada jego byl lakier i uszczelniacze zaworowe. po zrobieniu glowicy auto jezdzilo przyjemni (1.6 8v)

pozniej poszlo z gorki, kupiony anglik saxo vts, wszystko przelozone do puga

wiele czesci udalo sie odsprzedac i calosc wyszla na prawde po taniosci. a120km w aucie co wazy 760 kg robi przyjemna robote

filmiki na youtube jakbys chcial ogladnac smile.gif

pozniej byl dzwon i dwa dni pozniej kupiony pug 1.4 w bogatej wersji ze skora itd

wszystko przelozone do nowego, seryjne graty sprzedane i znow wyszlo na + smile.gif

duzo czesci do sportu, krotka skrzynia to np 400 zl , opony 14" starcza, auto do wygrywania klasy

tymczasem zakup golfa II za 400 zl silnik 1.6 8v

sie go zrobilo na 100km/140nm i do zabawy tez wystarczy jak narazie

czesci w kazdym kacie leza na kazdym zlomie/sklepie

jak braknie powera to rozne sciezki mozna wybrac

od glowice 8v xflow z itb, przez zrobienie z 16v na bloku 1.6 po swap a 1.8/2.0 czy co kto tam woli

filmy na youtube jak taki golfik smiga tez jest wink.gif

aha no i te 8 kpl to pewnie wyszlo na te wszystkie 2 samochody w sumie wink.gif

co bys nie wybral, polecam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet bym się nie zastanawial tylko brał takiego Puga 106 S16.

fajne, małe, lekkie zwinne, szybkie. Jeśli ktoś lubi FWD i nie boi się dość agresywnie jeździć to ładna zabaweczka.

Skrzynia się sypie ale wystarczy zamówić taką na podwójnych synchro i dzida! Potem już tylko zostaje negocjacja rabatu na regenerację tylnej belki grinser006.gif

Nawet człowiek ode mnie ze wsi robi takie patenty... i to w sumie jest chyba jednym z lepszych w PL. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W wielu sytuacjach seryjne E30 318is było szybsze od mojej seryjnej Subarki a koszty utrzymania to

> tylko ułamek utrzymania Imprezy.

co to za subarka jeśli można wiedzieć?

Rozumiem, że to był ciasny, przyczepny tor? Jeśli tak to się zgadzam. BMW jest piekielnie szybkie na przyczepnym. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mnie naszło na powrót do KJSów. Dawno temu śmigało się kaszlakami a teraz

> Budżet powiedzmy do 8kPLN, co wybrać:

> - e30

> - SC 1.1/1.2

Musisz sobie odpowiedzieć na zajebiście ważne pytanie zlosnik.gif

Czy masz na to czas? smile.gif

Jak nie masz, to weź kup co łatwo sprzedać, jest tanie OC i nie zajmuje dużo miejsca na parkingu, bo będzie głównie stać zlosnik.gif

Ja sobie kiedyś odpowiedziałem na to pytanie i kupiłem jako tako przygotowane SC. Byłem bardzo zadowolony ok.gif

1.2 16V, skrzynia 6, zawias raczej torowy niż do KJS, hamulce z Punto GT i fotele z Poldka Inter Groclin.

Ja swoim SC zaliczyłem o ile pamiętam 2 KJS i z 10 rallysprintów. Raz wymieniałem wahacz, ale uszkodził się akurat nie na takiej imprezie wink.gif Wahacz uzywany = 50PLN zlosnik.gif

Archiwalny przejazd w archiwalnym miejscu zlosnik.gif

Jak odpowiesz sobie: "tak, mam od cholery czasu, każdy weekend mogę upalać do woli", to zastanów się nad BMW wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co to za subarka jeśli można wiedzieć?

> Rozumiem, że to był ciasny, przyczepny tor? Jeśli tak to się zgadzam. BMW jest piekielnie szybkie

> na przyczepnym.

GT-ek

Tak, bardzo ciasny tor kartingowy, zanim turbo załadowało trzeba już było hamować. Tam gdzie ciasno, "wolno" i przyczepnie tam BMW ma przewage.

Natomiast doinwestowany is+dobra wkładka... cuda na kiju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> GT-ek

Jeśli seria to się nie dziwię. To auto nie skręca.

frown.gif

> Tak, bardzo ciasny tor kartingowy, zanim turbo załadowało trzeba już było hamować. Tam gdzie

> ciasno, "wolno" i przyczepnie tam BMW ma przewage.

fakt

> Natomiast doinwestowany is+dobra wkładka... cuda na kiju.

a to w każdym samochodzie tak jest. BMW ma taką przewagę, że nawet średnio doinwestowany+dobra wkładka już mogą być cuda cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.