Cinos Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Tzn., że się sypią na potęgę. U mnie w rodzinie, w 3 różnych autach, w krótkim czasie padły 3 > Centry... 2 sztuki wytrzymały ledwo dwa lata... ostatnia nie dociągnęła do 3. prawde mowiac jestem w szoku po tym co piszecie u Ojca w samochodzie od 2007 roku jest Centra Futura auto czasami stoi 4-5 a czasami przy -15 jeździ po 3-4km i jest git u mnie jest Futura z 2008 chyba roku miała ciężko bo czasami było po 40-50 odpaleń dziennie samochodu, cały czas radio włączone wczesniej był bardzo podobny akumulator Exide wytrzymał chyba z 7 lat, potem odpalał, ale włączał się alarm ze spadku napięcia i był strach ze kiedyś trzeba będzie pchać w innym teraz mam tez Future kupiłem z 2 tyg temu za 270zł 64Ah moze jakoś rozładowywujecie te akumulatory do zera? albo sa źle zamocowane i płyty pękają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 centra zaczęła wypuszczać wadliwe futury jakieś 2, moze 3 lata temu. jeśłi masz starsze, to są jeszcze pewnie z tych zdrowych serii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pebe_s Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > moze jakoś rozładowywujecie te akumulatory do zera? albo sa źle zamocowane i płyty pękają? Jeżdżąc średnio 50 km dziennie na pewno rozładowuję akumulator do końca Ładowanie sprawdzam zawsze raz w roku, właśnie przed okresem zimowym - alternator daje 14,56 V przy włączonych światłach, radiu i CB... instalacja el. jest sprawna, a akumulator zainstalowany najpoprawniej jak można... mam poprawioną masę w stosunku do wersji fabrycznej. Poza tym w dwóch innych samochodach też 2 Centry mi padły w niespełna 3 lata (we wszystkich serwis stwierdził zwarcie na celach). Sugerujesz, że w każdym samochodzie był wadliwy alternator i złe mocowanie? Po prostu należy przyjąć do wiadomości, że Centra już nie produkuje takich akumulatorów jak kiedyś i nie wytrzymują one 7-9 lat, tylko padają jak muchy... podejrzewam, że średnia reklamacji w ostatnich latach jest zdecydowanie większa niż jeszcze kilka lat temu. Zresztą ja miałem problem z tymi akumulatorami właśnie na przełomie 2007/2008 roku, więc to nie jest tak, że problem tyczy się ostatnich 4 lat. Ps. akumulatory to nie były "stojaki" z marketu, tylko nówki "prosto z fabryki" kupowane w hurtowniach motoryzacyjnych. Ps.2. od grudnia 2008 mam w moim aucie Vartę Black - ciągle działa bez zarzutu Ps.3. od 01/2009 w drugim aucie, jeżdżonym góra 2 x w tygodniu, robi jakiś "4max", który w duże mrozy też kręci od ręki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > alternator daje 14,56 V przy włączonych > światłach, radiu i CB... sprawny altek daje max 14,4V bez obciążenia, to co ty masz to dziwny altek...bez obciążenia leci pewnie ponad 15V, co nie jest zdrowe dla akku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > sprawny altek daje max 14,4V bez obciążenia, to co ty masz to dziwny altek...bez obciążenia leci > pewnie ponad 15V, co nie jest zdrowe dla akku. 14,4V to alternator ma obowiązek dawać w lato, przy plus dwudziestu-kilku stopniach na dworze. Kompensacja temperaturowa w reulatorze napięcia powoduje, że w upały, w korku napięcie może spaść do 13.8 a w zimę, przy ujemnych temperaturach powinien podnieść napięcie do ok 14.7V by zapewnić dostateczny prąd ładowania zmarzniętego akumulatora. Aha - obciążeniem nie powinien się przejmować - spadki napięcia występują głównie na przewodach, złączkach, przełącznikach itd. Pomiędzy plusową klemą akumulatora a gniazdem zapalniczki, gdzie w czasie jazdy zwykle się mierzy napięcie bywa ponad 0.3V spadku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > sprawny altek daje max 14,4V bez obciążenia, to co ty masz to dziwny altek...bez obciążenia leci > pewnie ponad 15V, co nie jest zdrowe dla akku. Musiałby sprawdzić bez włączonych odbiorników prądy, jeśli byłyby okolice 15v to regulator napięcia najprawdopodobniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pebe_s Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > Musiałby sprawdzić bez włączonych odbiorników prądy, jeśli byłyby okolice 15v to regulator napięcia > najprawdopodobniej Mogę sprawdzić jeżeli tak bardzo Was to interesuje, ale zrobię to najwcześniej w poniedziałek, bo nie mam miernika pod ręką... zresztą nie w tym problem. Jestem pewny, że alternator podaje u mnie prawidłowe napięcie i prawidłowo ładuje akumulator. Zarówno wcześniejszy ZAP, jak i obecna Varta działają bardzo sprawnie... tylko Centra szybko zawiodła. Najpierw wczytajcie się w to co już wcześniej napisałem, a potem szukajcie problemów - w jakości akumulatorów Centra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > Ja mogę polecić Moll-a z serii Kamina Start (tradycyjny z korkami ) > Dobre są też aku Norauto czyli Varta bo są w dobrej cenie i mają 3 lata gwarancji, w razie W > wymieniają lub oddają kasę > Kącikowicze polecają też Autokrafta ale tego jeszcze nie testowałem > Na pewno odradzam zakup Centry, niestety mimo iż wyrób Polski ale z jakością spadli na ryj W 4 autach Centra jeździ... i jeździ... i jeździ... Nigdy nie miałem problemu z odpaleniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > sprawny altek daje max 14,4V bez obciążenia, to co ty masz to dziwny altek...bez obciążenia leci > pewnie ponad 15V, co nie jest zdrowe dla akku. skąd takie wnioski? może miernik zwyczajnie kłamie, np przy słabej baterii będą przekłamane, czasem nawet bardzo, wskazania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s38 Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 od x lat do aut laduje do swoich aut bosch i varte, jezdze kilka lat (3-4) i sprzedaje z dobrym akumulatorem wiec wg. mnie dobry wybor. W aucie ojca banner jeszcze potrzymal z 4-5 lat wiec tez niezle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > Do roznych aut kilka aku Akcell (lub przez jedno l) wsadzilem i najstarsze juz z 5 lat smigaja. > Produkuje to Centra, cene maja smieszna. Akurat teraz nabyłem u sprawdzonego sprzedawcy akumulator AKCEL. Napisane na nim jest, że produkuje to VARTA, zaś na gwarancji że VB Autobatterie GmbH&KGaA Cena wynosiła ok. 75% aku VARTA, z tym że do mojego auta akurat wymiary tej ostatniej nie pasowały Jeszcze o marce AKcel TUTAJ Na razie kręci rozrusznikiem doskonale W wyborze kierowałem się tym, ze Varta ma jeszcze dobre opinie w necie, w odróznieniu np. od Centry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > W wyborze kierowałem się tym, ze Varta ma jeszcze dobre opinie w necie, w odróznieniu np. od Centry Ten AKCEL co wkleiles ma inne barwy "narodowe" niz te o ktorych pisalem (tamte utrzymane w czerwonym kolorze". Ja auta z nimi posprzedawalem, ale u ojca siedzi i ksiazke gwarancyjna tez jest wiec sprawdze, ale z tego co pamietam i pisalem to wtedy byly produkowane przez centre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > Od wielu lat mamy w ofercie na sklepach Forse Ukraińskie i śmiało mogę je polecić. Też polecam Westa Forse. W Lanosie (jeździ bez możliwości wyłączenia świateł mijania) ponad dwa lata działa bezproblemowo. Wymieniałem zamiast Centry plus - przy tej samej pojemności był chyba 1.5 raza cięższy - nie żałowali ołowiu! Niedawno 60Ah z trzyletnią gwarancją wstawiony do Chryslera z silnikiem 2.4L kręci lepiej od oryginału USA za czasów młodości. Niedrogie: typoszereg W-F Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > Też polecam Westa Forse. Jak dzwoniłem do bodajże tej firmy to mi powiedzieli, że mają także akumulatory sprzedawane pod swoją własną marką, produkowane na Ukrainie. Ciekawe czy to właśnie produkcji Westa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.