Skocz do zawartości

Czyżby początek końca Fiata w Polsce?


Dareek

Rekomendowane odpowiedzi

> klik

> Chyba powolutku FAP podzieli losy FSO

Fiat musi odnalezc swoja nowa droge. Bo narazie to jest mega kupa. 500 sprzedaje sie dobrze, ale juz nowa panda? Czesmu to takie drogie? To ma byc wozidlo do miasta. Punto szalu nie ma o bravo nie wspominam bo sprzedaz marginalna. Co do reszty no to sorry freemont hehe.gif Moze trzeba zmienic CEO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba powolutku FAP podzieli losy FSO

Bo za 30 tysięcy można kupić lepszy samochód i nawet głupi klient to rozumie. Niech zaczną sprzedawać swój najtańszy samochód za tyle ile kiedyś CC/SC czy Tico, to może jeszcze chwilę pożyją zlosnik.gif. Panda to jest bardzo sympatyczny samochodzik (wiem bo mam, nawet 5 lat temu kupiłem nowy), ale dzisiaj to by już nie przeszło. Nowa Panda produkowana we Włoszech jest o "wypłatę" droższa od starej. Nie ma zmiłuj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiat musi odnalezc swoja nowa droge. Bo narazie to jest mega kupa. 500 sprzedaje sie dobrze, ale

> juz nowa panda? Czesmu to takie drogie? To ma byc wozidlo do miasta. Punto szalu nie ma o

> bravo nie wspominam bo sprzedaz marginalna. Co do reszty no to sorry freemont Moze trzeba

> zmienic CEO.

Droga bo Włosi więcej zarabiają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> klik

> Chyba powolutku FAP podzieli losy FSO

Nie obraz się ale Panda to drugie najbardziej badziewiaste auto, jakim jeździłem.

Pierwsze to Kia Picanto I generacji.

Więc najwyższa pora, żeby to już przestali produkować.

Nie ma co dramatyzować. Końca Fiata w Polsce to na pewno nie oznacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Europa jako rynek zbytu aut (EU) to jest maly ryneczek lokalny. rynkami przez duze R sa Azja, USA,

> ameryka pld oraz o dziwo zaczynaja walczyc niektorzy o afryke .

Zgoda. Nie zmienia to faktu że decyzje typu:

"Przenosimy produkcję z tańszej lokalizacji do droższej bo Mario ma być zadowolony." nie doprowadzą ich do niczego dobrego. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgoda. Nie zmienia to faktu że decyzje typu:

> "Przenosimy produkcję z tańszej lokalizacji do droższej bo Mario ma być zadowolony." nie doprowadzą

> ich do niczego dobrego.

te przenosiny to byla zagrywka polityczna za ktora mial dole odpalic berlusconi. wszystko od wysokosci rzymu w dol jest malo wydajne. to i panda z neapolu musi byc droga. zreszta jest kryzys i troszke fabryk zlikwiduja - ogolnie dla nas powinno jako klientow wyjsc za jakis czas na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to zobacz jak sie sprzedaje i jak zakladali sold, faktycznie napiszesz sorry po sprawdzeniu

> dokladnych danych

Ja to pisalem w porowaniu do innych modeli z tego segmentu. Zobacz taki touran (brzydki jak noc i okropnie toporny) w samych DE ponad 50k a Freemont sprzedaje sie dobrze w calej UE moze w 20k sie zamknie. O niebo lepiej niz Dodge ale czy to duzo? Czy przyniesie im zyski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> te przenosiny to byla zagrywka polityczna za ktora mial dole odpalic berlusconi.

Dokładnie. Jak to wpłynie na wyniki Fiata to się okaże.

> wszystko od

> wysokosci rzymu w dol jest malo wydajne. to i panda z neapolu musi byc droga. zreszta jest

> kryzys i troszke fabryk zlikwiduja - ogolnie dla nas powinno jako klientow wyjsc za jakis czas

> na plus.

Wątpię. no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam chetnie widzialbym Bravo kombi, lub chociazby takie Punto czy Linea kombi.

Ja ziemniaki kupuję w kiosku pod domem w porcjach po 3 kg, telewizory i pralki mi wnoszą gratis chłopaki ze sklepu, więc kombi mi nie potrzebne grinser006.gif. A Bravo mi się podoba i kiedyś sobie kupię, ale nie żebym musiał dopłacać 40 tysięcy do 15-to letniego Lanosa i mieć to samo, jak nie mniej facepalm%5B1%5D.gif. Nie tędy droga proszę Fiata hehe.gif. O innych nawet nie wspomnę facepalm%5B1%5D.gifno.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie. Jak to wpłynie na wyniki Fiata to się okaże.

> Wątpię.

te przenosiny to polityka, bo włosi roboty nie maja.

Thusek zamiast robic prezent grekom w postaci 7 mld euro (których niegdy nie otrzymamy ) mógł kupić udziały fiata i przenosic prod aut do PL

tutaj kombiak - nikt nie próbował oferowac w EU?

http://www.fiat.com.ar/Autos/palio-adventure

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> te przenosiny to polityka, bo włosi roboty nie maja.

Tylko że Fiat za to zapłaci.

> Thusek zamiast robic prezent grekom w postaci 7 mld euro (których niegdy nie otrzymamy ) mógł kupić

> udziały fiata i przenosic prod aut do PL

hahaha.gif szkoda że całego Fiata nie powinien kupić fly.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wieszcze upadek Fiata od jakiegoś czasu....

Brak 159 brak Cromy brak Kombi ale to bym nawet zniósł natomiast to, że nie ma następcy cieniasa to już nie... Co za głąby żądzą tam ... ludzie chcą obecnie tanich małych aut i luksusowych... a oni nic nie mają. Zaprzestana produkcji taniej Pandy z Polski i co w to miejsce dadzą ? Topolino? Od lat o nim słyszymy i nic... a Toyota/VW/Francuzi i inni potrafią ... ludzie kupią Dacię a nie ich 500-tkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie jeszcze rok , max dwa i 500-tka przejdzie do lamusa. Następcę zaczną klepać w Meksyku i Serbii i tak się skończy przygoda Fiata w Polsce.

Ogólnie polityka koncernu Fiata jest chora.

Nie tylko w dziedzinie małych aut

- nowa panda- falstart z powodu ceny,

- fiat 500 - cóż 40 tyś za 3 drzwiową Pandę II to ogromna kasa, a po autku widać już wiek konstrukcji- żadnego fl

- Punto- stara nieudolnie odmładzana fura bez innych ersji nadwoziowych

- Bravo- auto kompletnie niedocenione na rynku przez brak reklamy i np wersji kombi

- Croma - podobnie i do tego chore ceny

Gdyby nie Panda II to sprzedaż Fiata w pl siadłaby całkowicie- jedna z najbardziej udanych technicznie konstrukcji koncernu- niestety schodząca z rynku.

O innych modelach szkoda pisać bo to margines sprzedaży.

W chwili obecnej klient potrzebuje z danego modelu szerokiej gamy silnikowej, modelowej i nadwoziowej od samochodów klasy B poczynając- tego w ofercie fiata nie ma.

w mojej ocenie góra dwa lata i FAP podzieli losy Żerania.

do tego obrazu trzeba dodać upadek wielu kooperantów.

no ale nie wolno wspierać własnego przemysłu bo "panie - ciotka unra nie pozwala i wolny rynek mamy"

Ten wolny rynek właśnie widać we Włoszech Francji ( dotacje dla Peugeot-a)czy nawet USA( GM) - dlaczego ? bo jedno miejsce pracy w fabryce to 5-8 w firmach podwykonawczych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to pisalem w porowaniu do innych modeli z tego segmentu. Zobacz taki touran (brzydki jak noc i

> okropnie toporny) w samych DE ponad 50k a Freemont sprzedaje sie dobrze w calej UE moze w 20k

> sie zamknie. O niebo lepiej niz Dodge ale czy to duzo? Czy przyniesie im zyski?

skoro chcesz zmieniac COE fiata to musisz miec super dokladna wiedze, bo narazie to co piszesz odnosnie soldu freemonta to widac ze masz slaba wiedze zlosnik.gif

czy przyniesie im zyski? to jako zmieniajacy ceo pytasz? slabo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech dalej tak postępują to będzie koniec Fiata nie tylko w Polsce ale i w ogóle.

ja pitole, znowu narzekania i czarnowidztwo.

Przecież ta Panda, to jest stara Panda. Od około pół roku jest w sprzedaży nowa Panda, to logiczne jest chyba, że popyt na starą mocno spadnie i produkcja będzie zmniejszana aż do całkowitego zakończenia.

Co do kondycji finansowej całej firmy, to proponuję zapoznać się ze statystykami sprzedaży Fiat-Chrysler, na całym świecie. Np TUTAJ Drugi rok z rzędu jest na zielono, a wcześniej były spadki sprzedaży kilkunastoprocentowe. Co dowodzi, że firma prowadzi raczej przemyślaną i skuteczną politykę modelowo-finansową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W mojej ocenie jeszcze rok , max dwa i 500-tka przejdzie do lamusa. Następcę zaczną klepać w

> Meksyku i Serbii i tak się skończy przygoda Fiata w Polsce.

> Ogólnie polityka koncernu Fiata jest chora. [...]

Tutaj się zgodzę

[...]

> O innych modelach szkoda pisać bo to margines sprzedaży.

> W chwili obecnej klient potrzebuje z danego modelu szerokiej gamy silnikowej, modelowej i

> nadwoziowej

Tutaj też się zgodzę, klient musi mieć wybór.

> no ale nie wolno wspierać własnego przemysłu bo "panie - ciotka unra nie pozwala i wolny rynek

> mamy"

> Ten wolny rynek właśnie widać we Włoszech Francji ( dotacje dla Peugeot-a)czy nawet USA( GM) -

> dlaczego ? bo jedno miejsce pracy w fabryce to 5-8 w firmach podwykonawczych!

Tutaj się nie zgodzę. Powiem to na przykładzie stali w USA - rząd widząc bardzo niską cenę stali z Chin oraz potężną presję związków zawodowych oraz naciski polityczne wprowadza cło zaporowe na stal importowaną. Efekt: wszelkie wyroby zawierające amerykańską stal - w tym również samochody - stają się nierentowne, bo są droższe i gorsze od konkurencji.

Włosi kierując się takim samym pseudo patriotyzmem przenieśli produkcję Pandy do Włoch. W obliczu kryzysu to nie odważna, ale naprawdę głupia decyzja. My jesteśmy ofiarą takiej polityki i nie możemy mieć pretensji za to do siebie. Rząd nie może do tego dokładać, bo to jest Włoska decyzja - my już dawno swoje fabryki aut przepiliśmy na spółę z nawiedzonym Koreańczykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W mojej ocenie jeszcze rok , max dwa i 500-tka przejdzie do lamusa. Następcę zaczną klepać w

> Meksyku i Serbii i tak się skończy przygoda Fiata w Polsce.

nie patrz z perspektywy jakiegoś marginalnego rynku w Europie Wschodniej. Nikt w zarządzie żadnego koncernu nie będzie tworzył gamy modelowej pod taki rynek.

Zobacz na podane przeze mnie wyżej wyniki sprzedaży. Na polityke firmy trzeba patrzeć globalnie. Moim zdaniem jest jasna: mają teraz kilka marek w kompletnie różnych segmentach rynku i każda ma jakieś swoje miejsce i raczej planują tak, żeby nie było wewnętrznej konkurencji. Moim zdaniem sama marka Fiat będzie od produkcji małych tanich autek z jednej (typu Panda, Punto), albo małych, trochę droższych, za to lepiej wyposażonych i fajniejszych z drugiej (500, 500L). Nie można patrzeć z perspektywy polskiego rynku. Taka pięćsetka, która u nas sprzedaje się w liczbie kilkudziesieciu egzemplarzy miesięcznie już we Włoszech, Niemczech czy Francji, sprzedaje się świetnie, podobnie jak Ypsilon. A co do innych modeli, to proponuję sprawdzić jaki jest np. najlepiej sprzedający się samochód w Turcji. Tak, Fiat Linea. zlosnik.gif A że przy okazji czasem jakiś Polak zamówi, to też mu przywiozą.

Moim zdaniem polityka Fiata od kilku lat jest świetna, wyciągnęli wnioski z zapaści, przestali tłuc modele na zasadzie ile się da (Stare Bravo/Brava/Marea/Palio/Siena/Weekend/Stilo 3D/5D/kombi) w każdej wersji nadwozia, tylko zaczęli planować, analizować, wyciągać wnioski i prowadzić ostrożną politykę. Można się spierać, że czasem zbyt ostrożną (Bravo kombi być może sprzedawało by się dobrze), ale jednak prowadzącą do celu, co widać po wynikach sprzedaży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie patrz z perspektywy jakiegoś marginalnego rynku w Europie Wschodniej. Nikt w zarządzie żadnego

> koncernu nie będzie tworzył gamy modelowej pod taki rynek.

> Zobacz na podane przeze mnie wyżej wyniki sprzedaży. Na polityke firmy trzeba patrzeć globalnie.

> Moim zdaniem jest jasna: mają teraz kilka marek w kompletnie różnych segmentach rynku i każda

> ma jakieś swoje miejsce i raczej planują tak, żeby nie było wewnętrznej konkurencji. Moim

> zdaniem sama marka Fiat będzie od produkcji małych tanich autek z jednej (typu Panda, Punto),

> albo małych, trochę droższych, za to lepiej wyposażonych i fajniejszych z drugiej (500, 500L).

> Nie można patrzeć z perspektywy polskiego rynku. Taka pięćsetka, która u nas sprzedaje się w

> liczbie kilkudziesieciu egzemplarzy miesięcznie już we Włoszech, Niemczech czy Francji,

> sprzedaje się świetnie, podobnie jak Ypsilon. A co do innych modeli, to proponuję sprawdzić

> jaki jest np. najlepiej sprzedający się samochód w Turcji. Tak, Fiat Linea. A że przy okazji

> czasem jakiś Polak zamówi, to też mu przywiozą.

> Moim zdaniem polityka Fiata od kilku lat jest świetna, wyciągnęli wnioski z zapaści, przestali tłuc

> modele na zasadzie ile się da (Stare Bravo/Brava/Marea/Palio/Siena/Weekend/Stilo 3D/5D/kombi)

> w każdej wersji nadwozia, tylko zaczęli planować, analizować, wyciągać wnioski i prowadzić

> ostrożną politykę. Można się spierać, że czasem zbyt ostrożną (Bravo kombi być może

> sprzedawało by się dobrze), ale jednak prowadzącą do celu, co widać po wynikach sprzedaży

icon_eek.gifhehe.gif

O czym ty piszesz?

Porównaj bezpośrednio do konkurencji- prawda jest taka że stara panda sprzedaje się znacznie lepiej z powodu chorej ceny Pandy III- powtórka z rozrywki jak było z Bravo i Stilo.

Zobacz tuż po premierze w 2003 roku jaka była sprzedaż nowej Pandy a jaka jest sprzedaż 3-ciej generacji.

I nie pisz,że produkcję wygaszają bo sprzedaż leci na ryj bo to BZDURA na resorach.

Przenoszą całą produkcję do Włoch.

Punto-zerknij na konkurencję- nowe Clio, Nowe Polo Yaris a fiat? przecież punto to konstrukcja pamiętająca 2005 rok!!

w produkcji samochodów to przepaść a o następcy ani słychu ani widu. masz w klasie B starszego mastodonta?

Bravo- no rzeczywiście hit sprzedaży - identyczny niewypał o następcy- niby coś jest ale nie wiadomo kiedy i gdzie oraz w jakiej formie

Porównaj sprzedaż Bravo z np w Golfem- tam masz wersji silnikowych nadwoziowych i wyposażeniowych do wyboru do koloru a tu- nic!! - tylko wersja 5 d a gdzie np 3-drzwiowie gdzie przede wszystkim kombi czy nawet van?

Porównaj bezpośrednia sprzedaż- leży i kwiczy

Więc nie mów mi o ostrożnej polityce fiata bo to bzdura- po prostu fiat nie ma w ofercie modeli mogących być konkurencją dla innych producentów W EUROPIE - albo coś starego albo w chorej cenie (Panda III,croma czy nowe 500L)

Porównaj sobie bezpośrednią sprzedaż Cromy z konkurencją czy Bravo - liczby nie kłamią - więc nie mów mi o "globalnej polityce" bo gama modelowa np brazylijska czy jak wspominana turecka jest zupełnie inna niż u nas.

Popatrz nawet na gwarancję- od 2012 r. Fiat skrócił gwarancję mechaniczną do dwóch lat- w dobie odwrotnej tendencji uważasz ze to przyciągnie klientów? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja pitole, znowu narzekania i czarnowidztwo.

> Przecież ta Panda, to jest stara Panda. Od około pół roku jest w sprzedaży nowa Panda, to logiczne

> jest chyba, że popyt na starą mocno spadnie i produkcja będzie zmniejszana aż do całkowitego

> zakończenia.

Żle z Twoją logiką - niestety sprzedaż nie spadła w stopniu jakim sobie Fiat wymyślił ale żeby było lepiej będzie nadal stara wersja produkowana we..Włoszech hehe.gif

> Co do kondycji finansowej całej firmy, to proponuję zapoznać się ze statystykami sprzedaży

> Fiat-Chrysler, na całym świecie. Np TUTAJ Drugi rok z rzędu jest na zielono, a wcześniej

> były spadki sprzedaży kilkunastoprocentowe. Co dowodzi, że firma prowadzi raczej przemyślaną i

> skuteczną politykę modelowo-finansową.

taaa- zerknij na sprzedaż EUROPEJSKĄ fiata- jakby nie Włochy to byłaby to marka niszowa hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O czym ty piszesz?

> Porównaj bezpośrednio do konkurencji- prawda jest taka że stara panda sprzedaje się znacznie lepiej

> z powodu chorej ceny Pandy III- powtórka z rozrywki jak było z Bravo i Stilo.

> Zobacz tuż po premierze w 2003 roku jaka była sprzedaż nowej Pandy a jaka jest sprzedaż 3-ciej

> generacji.

> I nie pisz,że produkcję wygaszają bo sprzedaż leci na ryj bo to BZDURA na resorach.

> Przenoszą całą produkcję do Włoch.

co przenoszą? Wyjaśnij proszę.

Nowa Panda jest od początku produkowana we Włoszech. Stara w Polsce i nikt niczego nigdzie nie przenosi. Pewnie ze 2 lata będzie szła sprzedaż obu Pand dopóki będzie zainteresowanie. Podobnie jak robi Opel z Astrą. Jak uznają, że przestaje się opłacać, to zakończą produkcję starej Pandy w Tychach.

Co do cen, to proponuję przejść się do salonu. Moi teściowie będą niedługo kupować małe autko. Na razie na topie jest nowa Panda. Stara Panda z klimą to dziś około 28-29 tys, nowa to 33-34 tys. Nie wiem czy to jest taka ogromna różnica, biorąc pod uwagę, że auta różnią się już na pierwszy rzut oka wielkością, miejscem w środku, pozycją za kierownicą, czy wyposażeniem.

> Punto-zerknij na konkurencję- nowe Clio, Nowe Polo Yaris a fiat? przecież punto to konstrukcja

> pamiętająca 2005 rok!!

> w produkcji samochodów to przepaść a o następcy ani słychu ani widu. masz w klasie B starszego

> mastodonta?

nie wiem. Musiałbym się przejechać, żeby porównać i mieć jakieś zdanie czy Punto odstaje od konkurencji.

> Bravo- no rzeczywiście hit sprzedaży - identyczny niewypał o następcy- niby coś jest ale nie

> wiadomo kiedy i gdzie oraz w jakiej formie

> Porównaj sprzedaż Bravo z np w Golfem- tam masz wersji silnikowych nadwoziowych i wyposażeniowych

> do wyboru do koloru a tu- nic!! - tylko wersja 5 d a gdzie np 3-drzwiowie gdzie przede

> wszystkim kombi czy nawet van?

> Porównaj bezpośrednia sprzedaż- leży i kwiczy

> Więc nie mów mi o ostrożnej polityce fiata bo to bzdura- po prostu fiat nie ma w ofercie modeli

> mogących być konkurencją dla innych producentów W EUROPIE - albo coś starego albo w chorej

> cenie (Panda III,croma czy nowe 500L)

> Porównaj sobie bezpośrednią sprzedaż Cromy z konkurencją czy Bravo - liczby nie kłamią - więc nie

> mów mi o "globalnej polityce" bo gama modelowa np brazylijska czy jak wspominana turecka jest

> zupełnie inna niż u nas.

> Popatrz nawet na gwarancję- od 2012 r. Fiat skrócił gwarancję mechaniczną do dwóch lat- w dobie

> odwrotnej tendencji uważasz ze to przyciągnie klientów?

tylko cały czas patrzysz na markę Fiat. Pomyśl, że być może taka polityka jest celowa. Na miejscu zarządzających taką firmą, po modelach typu stilo czy bravo odpuściłbym sprzedaż kompakta. To były naprawdę fajne i udane samochody, a się nie sprzedawały, bo to tylko Fiat. I Bravo dlatego miało tak mało wersji silnikowych i nadwoziowych, bo Stilo miało dużo i było wtopą finansową. Skoro nie udaje się ani tak, ani tak, to według mnie pod marką Fiat powinni sprzedawać to co im najlepiej wychodzi: 500, Pandę, Punto i ich wariacje. I być może do tego dążą, a Ty patrzysz na skutki i oceniasz je bardzo lokalnie, ze swojej perspektywy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w chorej

> cenie (Panda III,croma czy nowe 500L)

co jest chorą ceną i dlaczego?

cena nowego Rapida jest fajna i super ? (tak wiem, że to inny samochód) ale już b-max jest chyba konkurentem nie ? i jaką ma cenę do 500L ? grinser006.gif

to co maro_t pisze ma sens. PL jest marginalnym rynkiem ... mówisz, że 500 to porażka. zobacz ile tego się sprzedaje w EU ...

przeczekanie bez nowych modeli tez może być rozwiązaniem. PSA ma bardzo szeroką game, młodą, ciągle zapowiadają nowości i co? Sprzedaż także leci na łeb na szyje ... problemy finansowe itp itd. Ok wiem zaraz napiszesz o VW ale to inna liga IMO.

IMO2 - ceny nowych samochód nie są chore. chore to są zarobki w PL i relacji ile trzeba czasu na zarobienie pieniędzy na samochód nowy ... Myslisz ze koncerny zgodzą się na super niskie ceny adekwatne do naszych realiów ? Chyba długo nie trzeba by było czekać na reexport ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co przenoszą? Wyjaśnij proszę.

> Nowa Panda jest od początku produkowana we Włoszech. Stara w Polsce i nikt niczego nigdzie nie

> przenosi. Pewnie ze 2 lata będzie szła sprzedaż obu Pand dopóki będzie zainteresowanie.

> Podobnie jak robi Opel z Astrą. Jak uznają, że przestaje się opłacać, to zakończą produkcję

> starej Pandy w Tychach.

Przecież kończą produkcję w grudniu.

Plany zakończenia w tym roku były już dwa lata temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żle z Twoją logiką - niestety sprzedaż nie spadła w stopniu jakim sobie Fiat wymyślił ale żeby było

> lepiej będzie nadal stara wersja produkowana we..Włoszech

Skąd ty masz takie informację ?

Poza tym w Polsce produkcja jest najtańsza, Polacy zarabiają o wiele mniej niż Włosi.

Myślisz że Włoch pracuje za 500-600 Euro ?

Zmontowanie linii to też kolosalne koszta.

Trzeba jeszcze znaleźć kooperantów, którzy będą robić części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak się zastanawiam dlaczego już nawet polacy nie chcą kupować fiata. Za chwilę fiat wyleci z pierwszej dziesiątki pod względem sprzedaży w polsce. Tanie i ładne auta , a polacy ich nie chcą? Podobno jest kryzys, a więc małe auta powinny się sprzedawać, a tu nagle vw jest już na pudle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie tak się zastanawiam dlaczego już nawet polacy nie chcą kupować fiata. Za chwilę fiat wyleci

> z pierwszej dziesiątki pod względem sprzedaży w polsce. Tanie i ładne auta , a polacy ich nie

> chcą? Podobno jest kryzys, a więc małe auta powinny się sprzedawać, a tu nagle vw jest już na

> pudle.

Polak teraz w dobie kryzysu, jak ma wydać swoje ciężko zarobione zaskórniaki, kupi VW, bo to synonim prestiżu, niezawodności i zajebistości zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to co maro_t pisze ma sens. PL jest marginalnym rynkiem ... mówisz, że 500 to porażka. zobacz ile

> tego się sprzedaje w EU ...

> przeczekanie bez nowych modeli tez może być rozwiązaniem. PSA ma bardzo szeroką game, młodą, ciągle

> zapowiadają nowości i co? Sprzedaż także leci na łeb na szyje ... problemy finansowe itp itd.

> Ok wiem zaraz napiszesz o VW ale to inna liga IMO.

> IMO2 - ceny nowych samochód nie są chore. chore to są zarobki w PL i relacji ile trzeba czasu na

> zarobienie pieniędzy na samochód nowy ... Myslisz ze koncerny zgodzą się na super niskie ceny

> adekwatne do naszych realiów ? Chyba długo nie trzeba by było czekać na reexport ...

Wszystko zgoda. Zastanawiające jest tylko to dlaczego bravo nie chce się sprzedawać? Rozumiem , że stliło było niewypałem bo było drogie i brzydki jak na fiata. Ale Bravo? Bardzo ładne, a do tego generalnie całkiem ok auto, a dodatkowo w podstawie bardzo tanie,a tego oczekuje klient fiata, więc co się ma sprzedać w klasie kompakt, jeżeli taki produkt nie sprzedaje się praktycznie w ogóle? Może pora iść drogą nissana i małych samochodów, lecz tanich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> proście będzie zapytać tych kilku użytkowników na forum dlaczego je kupili, niż pytać tysiące

> dlaczego go nie chcieli

A jak powiedzą, że wybrali Bravo, bo jest ładne, tanie, żwawe i mało pali (nie wiem jakie jest wymyślam te cechy) to wyjdzie na to, że reszta osób go nie kupiła, bo nie chce mieć ładnego, taniego, żwawego auta co mało pali zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.