ppmarian Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 Zakładajc przebieg 20kkm rocznie i ze nic poza czynnościami planowi się nie przytrafia. Najlepiej abyście wpisali na przykładzie konkretnego modelu auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Zakładajc przebieg 20kkm rocznie i ze nic poza czynnościami planowi się nie przytrafia. > Najlepiej abyście wpisali na przykładzie konkretnego modelu auta. na przykładzie Vectry C. Przebieg obecny 193 tys. Co 30 tysięcy przeglądy, na zmianę duży i mały. Mały przegląd to od 500 do 620 zł (w zależności co wymienili dodatkowo), duży przegląd to ok. 1150 zł. Wymieniają na przeglądach wszystko co trzeba, żarówki, smarują wszystkie zawiasy i zamki, wymieniają baterie w pilocie. Duży przegląd na 180 kkm obejmował kompletny rozrząd i kosztował ponad 2 tysiące złotych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Zakładajc przebieg 20kkm rocznie i ze nic poza czynnościami planowi się nie przytrafia. > Najlepiej abyście wpisali na przykładzie konkretnego modelu auta. roczny przeglad ok 1000 więc przez 5 lat ok 5000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Zakładajc przebieg 20kkm rocznie i ze nic poza czynnościami planowi się nie przytrafia. > Najlepiej abyście wpisali na przykładzie konkretnego modelu auta. Tylko poc robic przeglad ? Strata kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > roczny przeglad ok 1000 więc przez 5 lat ok 5000 Tyle będę płacił za roczny przegląd Fiesty? Wiesz, co ile robi się przegląd w tym aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 honda accord 2.0 wlasnie dokladnie z zalozeniami. niedlugo bedzie 5lat i 100tys. Koszt okolo 3500pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 prawie równo 5 lat temu kupiłem Fiata Bravo. Do dziś serwisuję w ASO, bo jestem zadowolony z jakości serwisu i nie opłaca mi się kombinować. Przegląd (sama robocizna) kosztuje między 200 a 300zł. Za cały przegląd płaciłem od 500 do 700 zł. Zależy czy tylko przegląd + olej i filtry, czy jeszcze świece, które do mojego auta kosztują 200pln. Ogólnie serwis kosztuje mnie więcej niż by mógł, bo jestem z tych nadgorliwców, co wymieniają olej w silniku częściej niż zaleca instrukcja, czy w ogóle wymieniam co kilka lat olej w skrzyni, mimo że jest niewymienialny Wszystkie koszty eksploatacji samochodu zapisuję w Excelu. Na dzień dzsisiejszy wygląda to tak, że na samochód wydałem 48 tys. z tego 28 na paliwo, prawie 10 na ubezpieczenie, a reszta to szeroko pojęty serwis. Ale w tej kwocie są np. zakupy czy wymiany opon, zakup alufelg, wszystkie duperele od kosmetyków, po płyn do spryskiwaczy. W tym roku robiłem też rozrząd (oczywiście w ASO), co podniosło koszty o prawie 1 tys. pln. Ogólnie z tych 10 tys. myślę, że z 5-6 zostawiłem na serwis w ASO. Jeśli chcesz, to wieczorem mogę wszystko policzyć i zsumować z Excela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Zakładajc przebieg 20kkm rocznie i ze nic poza czynnościami planowi się nie przytrafia. > Najlepiej abyście wpisali na przykładzie konkretnego modelu auta. W Wawe przegląd zwykły roczny (olej, filtr i obejrzenie) kosztuje w toyocie między 700 a 900zł bez oleju. Podaj samochód i miasto to się coś dowiesz bo tak to rozrzut może być trzykrotny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Zakładajc przebieg 20kkm rocznie i ze nic poza czynnościami planowi się nie przytrafia. > Najlepiej abyście wpisali na przykładzie konkretnego modelu auta. Nie da się tak podać kosztów serwisowania w ASO. Dla przykładu Chevrolet Lacetti, którego miałem. W seriwisie we Wrocławiu na Karkonoskiej tzw. roczny przegląd wyceniony został na ponad 800zł, natomiast ten sam dealer w Lubinie zrobił mi go za 520zł. Wymiana oleju w ASO na Karkonoskiej kosztowała 150 zł (sama usługa), w ASO Hornet na Sobieskiego 80zł (sama usługa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Najlepiej abyście wpisali na przykładzie konkretnego modelu auta. Twoje pytanie jest z gatunku "ile kosztują wakacje ?" - prawidłowa odpowiedź może być tylko jedna "to zależy". W przypadku niektórych marek założenie że przez 100 kkm nie będzie nic ponadplanowego jest kontrfaktyczne - np. w silniku benzynowym 1,4 peżota nie ma bata, żeby w tym czasie nie było UPG, w 1,2 i 1,4 TSi jest duża szansa na rozrząd kpl. Jedyna szansa na jakieś pojęcie - porozmawiać z kilkoma flotowcami, może Ci podadzą konkretne przykłady ze swoich flot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Tyle będę płacił za roczny przegląd Fiesty? Wiesz, co ile robi się przegląd w tym aucie? Tak średnio podliczyłem przegląd + badania techniczne + wymiana opon. Ale jak pisałem wyżej przeglądów nie robie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Twoje pytanie jest z gatunku "ile kosztują wakacje ?" - prawidłowa odpowiedź może być tylko jedna > "to zależy". > W przypadku niektórych marek założenie że przez 100 kkm nie będzie nic ponadplanowego jest > kontrfaktyczne - np. w silniku benzynowym 1,4 peżota nie ma bata, żeby w tym czasie nie było > UPG, w 1,2 i 1,4 TSi jest duża szansa na rozrząd kpl. > Jedyna szansa na jakieś pojęcie - porozmawiać z kilkoma flotowcami, może Ci podadzą konkretne > przykłady ze swoich flot. wyraźnie napisałem w pierwszym poscie ze zakładamy ze robimy tylko to co przewiduje producent w manualu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > honda accord 2.0 > wlasnie dokladnie z zalozeniami. niedlugo bedzie 5lat i 100tys. > Koszt okolo 3500pln. bardzo tanio jeśli to za wszystkie przeglądy za 5lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Zakładajc przebieg 20kkm rocznie i ze nic poza czynnościami planowi się nie przytrafia. > Najlepiej abyście wpisali na przykładzie konkretnego modelu auta. Serwisowałem w ASO przez 3 lata swoje Lacetti, a potem u nienajtańszego mechanika. Przeglądy robione zgodnie z książką serwisową. http://rwicik.republika.pl/GM_L.xls 14 983 Przegląd w ASO, olej GM 5W30, filtr kabiny, odgrzybianie klimy 612,79 zł 29 978 Przegląd w ASO, olej GM 5W30, filtr kabiny, płyn hamulcowy, świece 693,89 zł 32 800 Wymiana w ASO klocków hamulcowych 376,21 zł 33 500 Litr płynu chłodniczego na dolewkę (Castrol zielony) 20,00 zł 37 200 Olej przekładniowy 75W90 69,09 zł 44 955 Przegląd w ASO, olej GM 5W30, filtry: pow. kab. paliwa, płyn chłodz. 797,29 zł 60 000 Wymiana napędu rozrządu z pompą wody, olej 5W50, filtry 970,00 zł 68 700 Diagnostyka i czyszczenie EGR 100,00 zł 75 200 Olej 5W50, filtry, świece, płyn hamulc., olej w skrzyni, reg.h.ręcznego 700,00 zł 90 900 Olej 5W50, filtry, klocki tylne, żarówka H7 577,00 zł 105 080 Wymiana oleju Mobil1 5W50 150,00 zł 106 350 Sworzeń wahacza prawy, zbieżność, uzup. czynnika klimy, filtr kabiny 450,00 zł 113 500 Wymiana klocków ham. z przodu i łożyska prawego koła 450,00 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Zakładajc przebieg 20kkm rocznie i ze nic poza czynnościami planowi się nie przytrafia. > Najlepiej abyście wpisali na przykładzie konkretnego modelu auta. Dowolne BMW zero zł zero gr. Lub można kupić taniej auto o 1200 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Dowolne BMW zero zł zero gr. Lub można kupić taniej auto o 1200 zł. znaczy 1200zł opcja all inclusive? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > znaczy 1200zł opcja all inclusive? Cena katalogowa auta już to zawiera. Można ja jednak o te kwotę obniżyć i zrezygnować z pakietu. Jest w nim wszystko oprócz hamulców. Ale te akurat starcZaja na ponad 100 tys km przy normalnej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 ASO Audi do tej pory serwis robiony cztery razy, pasek rozrzadu zostal wymieniony akurat przed kupnem auta wiec wymiana przypada w przyszlym roku i nie robilem tego w ASO jeszcze. Kazdy przeglad placilem okolo 170-190 euro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Tylko poc robic przeglad ? Strata kasy. jak masz gwarancję i chcesz ją zachować to jesteś na nie skazany. Poza tym, nie robią na nich nic więcej niż okresowa wymiana płynów itp. Ja do 80 000 km robiłem przeglądy i aż tak mocno nie zbiedniałem. A na gwarancji trochę zaoszczędziłem poprzez wymianę kilku dupereli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > jak masz gwarancję i chcesz ją zachować to jesteś na nie skazany. nie musisz jeździć do ASO - poczytaj trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > jak masz gwarancję i chcesz ją zachować to jesteś na nie skazany. Ale nie musisz te go robić w ASO > Poza tym, nie robią na nich nic więcej niż okresowa wymiana płynów itp. Kilka stów za wymiane oleju ?? > Ja do 80 000 km robiłem przeglądy i aż tak mocno nie zbiedniałem. A na gwarancji trochę > zaoszczędziłem poprzez wymianę kilku dupereli przegladow nie trzeba robic w ASO aby miec gwarancje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Ale nie musisz te go robić w ASO > Kilka stów za wymiane oleju ?? > przegladow nie trzeba robic w ASO aby miec gwarancje Teoretycznie masz rację, ale w praktyce nie masz gwarancji. To kopanie się z koniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Teoretycznie masz rację, ale w praktyce nie masz gwarancji. To kopanie się z koniem. praktycznie sprawdzone w renault - nie pisnęli nawet słowem tylko zrobili to co sie spsuło , ale generalnie to trochę sliski temat przy jakiejś grubszej robocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > jak masz gwarancję i chcesz ją zachować to jesteś na nie skazany. > Poza tym, nie robią na nich nic więcej niż okresowa wymiana płynów itp. to zależy od serwisu. Tam gdzie ja jeżdżę z Fiatem raczej się przykładają. Po każdym przeglądzie mam nasmarowane zamki, prowadnice foteli, klemy akumulatora, a raz nawet nasmarowali dźwigienkę do podtrzymywania maski żeby lżej chodziła Do tego zepną jakieś luźne kable pod maską, poprawią osłonę silnika, sprawdzą zawieszenie (raz na przeglądzie sami chcieli wymieniać amortyzator na gwarancji, bo uznali że coś z nim nie tak), sprawdzą temp. zamarzania płynu chłodniczego, zawartość wody w płynie hamulcowym, powiedzą czy trzeba wymieniać, czy można jeszcze pojeździć, zmierzą grubość klocków. Do tego jeszcze pewnie kilka rzeczy, których nie widzę, czyli może jakiś nowy soft, czy może jakieś ciche akcje serwisowe. A wszystko za jedyne 2-3 stówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Dowolne BMW zero zł zero gr. Lub można kupić taniej auto o 1200 zł. Kurnia, spóźniłem się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > to zależy od serwisu. Tam gdzie ja jeżdżę z Fiatem raczej się przykładają. Po każdym przeglądzie > mam nasmarowane zamki, prowadnice foteli, klemy akumulatora, a raz nawet nasmarowali > dźwigienkę do podtrzymywania maski żeby lżej chodziła > Do tego zepną jakieś luźne kable pod maską, poprawią osłonę silnika, sprawdzą zawieszenie (raz na > przeglądzie sami chcieli wymieniać amortyzator na gwarancji, bo uznali że coś z nim nie tak), > sprawdzą temp. zamarzania płynu chłodniczego, zawartość wody w płynie hamulcowym, powiedzą czy > trzeba wymieniać, czy można jeszcze pojeździć, zmierzą grubość klocków. > Do tego jeszcze pewnie kilka rzeczy, których nie widzę, czyli może jakiś nowy soft, czy może jakieś > ciche akcje serwisowe. A wszystko za jedyne 2-3 stówki Tak, ASO bawi się w takie głupotki żeby sprawiać dobre wrażenie, a jednocześnie zdarza im się nie zauważyć poważnych usterek albo błędnie zdiagnozować, nalać 0.5l oleju za dużo i napompować jedno koło do 3Atm zamiast 2.0..... To tak z mojego doświadczenia... k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Tyle będę płacił za roczny przegląd Fiesty? Zależy który - są "male" przeglądy - czyli olej, filtr oleju i filtr przeciwpyłkowy - czyli z przeglądem około 500zł, a także "duże" przeglądy - z wymianą większej ilości filtrów i innych rzeczy - ale raczej okolice 500-700zł. Wiesz, co ile robi się przegląd w tym aucie? 20kkm/rok. będziesz miał VIN to sobie tu wszystko sprawdzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Zakładajc przebieg 20kkm rocznie i ze nic poza czynnościami planowi się nie przytrafia. > Najlepiej abyście wpisali na przykładzie konkretnego modelu auta. A serwisujesz matiza, czy bentley'a? Ja za passata zwykle płacę około 500zł. Czasam większy przegląd to więcej. A dzisiaj zapłaciłem 1500zł, bo kazałem rozbierać i smarować wszystkie hamulce, wymienic plyn hamulcowy, rozbierac lewy reflektor, bo mi cos źle silniczek od ksenonu pracował i smarowac skrzypiący fotel no i oczywiscie przegląd zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Tak, ASO bawi się w takie głupotki żeby sprawiać dobre wrażenie, a jednocześnie zdarza im się nie > zauważyć poważnych usterek albo błędnie zdiagnozować, nalać 0.5l oleju za dużo i napompować > jedno koło do 3Atm zamiast 2.0..... To tak z mojego doświadczenia... > k. jak na razie przez 5 lat nic takiego mnie nie spotkało. Jak się zdarzy, to pomyślę o zmianie serwisu. Na razie jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > jak na razie przez 5 lat nic takiego mnie nie spotkało. Jak się zdarzy, to pomyślę o zmianie > serwisu. Na razie jestem zadowolony Ja tez nie mogę narzekać na proste czynności. Nawet ekstra wymiany oleju robię w ASO. Niby biorą 3 razy tyle co w abc ale umyka auto, podpompuja i sprawdza opony i zrobią jakis tam podstawowy przegląd za kilkadziesiąt pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Ja tez nie mogę narzekać na proste czynności. Nawet ekstra wymiany oleju robię w ASO. Niby biorą 3 > razy tyle co w abc ale umyka auto, podpompuja i sprawdza opony i zrobią jakis tam podstawowy > przegląd za kilkadziesiąt pln. mnie wychodzi, że przy prostych czynnościach nie opłaca mi się szukać alternatywy. Tym bardziej, że z tak zwanymi warsztatami i mechanikami niezależnymi mam złe doświadczenia. Po prostu kombinowanie mi się nie opłaca. Np. taki rozrząd. W ASO zapłaciłem 940 za komplet rozrządu z pompą wody, wymianą płynu chłodniczego na oryginalnych częściach. Jakbym szukał gdzie indziej, kupił oddzielnie części, zaoszczędziłbym max 3 stówki i jeszcze mechanik by kręcił nosem, że chcę fakturę. A przy ewentualnych problemach mechanik by zwalał na części, a sprzedawca części na mechanika. A tak mam jedną fakturkę z ASO i święty spokój. Albo świece. Do T-Jeta nie ma zamienników. W ASO kosztują 220pln za komplet. Przez internet można kupić najtaniej za jakieś 170 + przesyłka, odbierać to, potem i tak jechać do warsztatu na montaż. I brak pewności co się kupiło. Po prostu nie opłaca się. Albo serwis klimy. Za przegląd klimy w stilo w zakładzie u mnie we wsi zapłaciłem 150pln (odessanie czynnika, sprawdzenie, uzupełnienie). Za to samo w Bravo zapłaciłem ostatnio 130 w ASO. Fakt, weszło trochę mniej czynnika, ale za to dostałem fakturę Nie upieram się, być może jakbym musiał naprawiać skrzynię i zapłacić 3,5 tys. w ASO, to bym kombinował i szukał alternatywy, bo oszczędności mogły by być spore. Ale przy prostym serwisie po prostu mi się nie opłaca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lmb Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > bardzo tanio jeśli to za wszystkie przeglądy za 5lat wszystkie. uwzgledniaja materialy (plyny, swiece, klocki). nie obejmuje opon (kupowane gdzie indziej). generalnie "maly" przeglad to okolo 400. duzy to okolo 1000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 > Zakładajc przebieg 20kkm rocznie i ze nic poza czynnościami planowi się nie przytrafia. > Najlepiej abyście wpisali na przykładzie konkretnego modelu auta. Honda Civic FK2 2009 serwis w niemieckim ASO co roku 187 euro (robocizna + materiały) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 24 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 no i masz racje. Choć sam pracuje w warsztacie niezależnym na OSKP to często to samo klientom mówię - szczególnie przy naprawach, do których wymagane są specjalistyczne narzędzia/wiedza a czego akurat nie posiadam. A często nawet jak mam - ale po prostu tak jest lepiej. I dla klienta i dla mnie - jako mechanika. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > A dzisiaj zapłaciłem 1500zł, bo kazałem rozbierać i smarować wszystkie hamulce, wymienic plyn > hamulcowy, rozbierac lewy reflektor, bo mi cos źle silniczek od ksenonu pracował i smarowac > skrzypiący fotel no i oczywiscie przegląd zrobić. w jakim wieku i z jakim nalotem jest ten passat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > praktycznie sprawdzone w renault - nie pisnęli nawet słowem tylko zrobili to co sie spsuło , ale > generalnie to trochę sliski temat przy jakiejś grubszej robocie Ano właśnie. Temat gwarancji jest w ogóle śliski, a przy braku pieczątek aso w książce śliski jeszcze bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Ja tez nie mogę narzekać na proste czynności. Nawet ekstra wymiany oleju robię w ASO. Niby biorą 3 > razy tyle co w abc ale umyka auto, podpompuja i sprawdza opony i zrobią jakis tam podstawowy > przegląd za kilkadziesiąt pln. Ja takie rzeczy robię sam za cenę oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 Dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > no i masz racje. > Choć sam pracuje w warsztacie niezależnym na OSKP to często to samo klientom mówię - szczególnie > przy naprawach, do których wymagane są specjalistyczne narzędzia/wiedza a czego akurat nie > posiadam. A często nawet jak mam - ale po prostu tak jest lepiej. I dla klienta i dla mnie - > jako mechanika. A ja z kolei znam mały prywatny warsztat elektroniki samochodowej, do którego czsaem ASO odstawia samochody, z któtymi nie poradzili sobie ich mistrzowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > A ja z kolei znam mały prywatny warsztat elektroniki samochodowej, do którego czsaem ASO odstawia > samochody, z któtymi nie poradzili sobie ich mistrzowie To nie tak. Godzina pracy elektryka w ASO jest zbyt droga, aby zaganiać go do szukania przerwanego przewodu. ASO odstawia auto do tańszego podwykonawcy. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Ja takie rzeczy robię sam za cenę oleju. Też robiłem ale jest później problem co ze starym olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Ja takie rzeczy robię sam za cenę oleju. A ja wole w tym czasie pojeździć jakimś nowym BMW lub mini. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > A ja wole w tym czasie pojeździć jakimś nowym BMW lub mini. To jest walor, ja to nazywam zysk niewymierny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Też robiłem ale jest później problem co ze starym olejem Na orlenie jest beczka na takie rzeczy. Przyjeżdżasz po wachę i wrzucasz baniak ze starym olejem do beczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > To nie tak. Godzina pracy elektryka w ASO jest zbyt droga, aby zaganiać go do szukania przerwanego > przewodu. ASO odstawia auto do tańszego podwykonawcy. > mar00ha Elektryk w aso jest czy robi czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Elektryk w aso jest czy robi czy nie. W jaki sposób zaprzecza to temu co wcześniej napisałem? mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > W jaki sposób zaprzecza to temu co wcześniej napisałem? > mar00ha Że aso płaci elektrykowi swojemu i elektrykowi w firmie, której podzlecają pracę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > To nie tak. Godzina pracy elektryka w ASO jest zbyt droga, aby zaganiać go do szukania przerwanego > przewodu. ASO odstawia auto do tańszego podwykonawcy. > mar00ha nie do końca. Często elektrycy w ASO są dobrymi fachowcami i są dobrze wyszkoleni, ale przerasta ich rzemieślnicza robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > Że aso płaci elektrykowi swojemu i elektrykowi w firmie, której podzlecają pracę. Ale rozumiesz, że w tym samym czasie elektryk w ASO może się zająć pięcioma innymi autami zamiast mozolnie grzebać w jednym? Co nie pojadę do ASO to zawsze elektryk jest najbardziej obłozony. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 25 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2012 > nie do końca. Często elektrycy w ASO są dobrymi fachowcami i są dobrze wyszkoleni, > ale przerasta ich rzemieślnicza robota. Ja nie mówię, że są złymi fachowcami. Ja mówię, że da się efektywnie wykorzystywać dostępne lecz rzadkie zasoby. Podstawa dobrego zarządzania. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.