raf1al Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 mam za niski , nie wiem co było wlane a na chwile obecna nie mam czasu i stad pytanie co można awaryjnie dolać żeby n a miesiąc było ok później zmienię już cały wraz z filtrem! stara brava 1.8GT i co później wlać do taniego silnika! pol syntetyk czy minerał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 lej pólsyntetyk, obojętnie co. Może być lotos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 Jak wyżej, nie zaszkodzisz mu raczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 10W40 jak zaleca producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > mam za niski , nie wiem co było wlane a na chwile obecna nie mam czasu i stad pytanie co można > awaryjnie dolać żeby n a miesiąc było ok później zmienię już cały wraz z filtrem! > stara brava 1.8GT > i co później wlać do taniego silnika! pol syntetyk czy minerał? Ja bym mimo wszystko zmienił i nie robił dolewek jak niewiadomo czym był zalany. Nowy olej to do takiego auto jakiś półsyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Ja bym mimo wszystko zmienił i nie robił dolewek jak niewiadomo czym był zalany. A ja bym nie siał paniki, zrobił bez żadnych (najmniejszych) obaw dolewkę dowolnym półsyntetykiem 10w40, a wymienił olej w dogodnym momencie. Brak oleju jest milyjony razy gorszy od najgorszego oleju, jak chce autem jechać to niech doleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > mam za niski , nie wiem co było wlane a na chwile obecna nie mam czasu i stad pytanie co można > awaryjnie dolać żeby n a miesiąc było ok później zmienię już cały wraz z filtrem! > stara brava 1.8GT > i co później wlać do taniego silnika! pol syntetyk czy minerał? Niejednokrotnie mieszałem różne oleje, różnych producentów, w różnych samochodach, w różnych ilościach. Dolej takiego oleju jaki spełnia bądź przewyższa wymogi producenta dla Twojego rodzaju silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dual88 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 Ja do mojej padaki leje 10w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Niejednokrotnie mieszałem oleje różnych producentów, w różnych samochodach, w różnych ilościach. > Dolej takiego oleju jaki spełnia bądź przewyższa wymogi producenta dla Twojego rodzaju silnika. Ale tu nie chodzi o producenta tylko o lepkość oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Ale tu nie chodzi o producenta tylko o lepkość oleju. Również lepkości/gęstości był inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Ale tu nie chodzi o producenta tylko o lepkość oleju. Możesz wymieszać oleje wszystkich producentów, wszystkich lepkości i jakości, w dowolnych proporcjach i o ile silnik nie ma specjalnych wymagań to taka mieszanina nie zaszkodzi bardziej niż rzadki 5W30 w starym kiblu i jest lepsza niż zbyt niski stan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Możesz wymieszać oleje wszystkich producentów, wszystkich lepkości i jakości, w dowolnych > proporcjach i o ile silnik nie ma specjalnych wymagań to taka mieszanina nie zaszkodzi > bardziej niż rzadki 5W30 w starym kiblu i jest lepsza niż zbyt niski stan. Czyli mieszasz mineralny z syntetycznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Możesz wymieszać oleje wszystkich producentów, wszystkich lepkości i jakości, w dowolnych > proporcjach i o ile silnik nie ma specjalnych wymagań to taka mieszanina nie zaszkodzi > bardziej niż rzadki 5W30 w starym kiblu i jest lepsza niż zbyt niski stan. Panowie po raz kolejny zwracam uwagę, że są oleje o różnych LEPKOŚCIACH, gęstości są bardzo podobne ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Czyli mieszasz mineralny z syntetycznym Od co najmniej kilkunastu lat można mieszać ze sobą dowolne oleje, co nie znaczy, że nie pogarszamy własności takiej mieszaniny. Nie powinno się mieszać starszych olejów z nowymi, które posiadają normy z serii ACEA Cx, ze względu na zupełnie inne dodatki. Niedopuszczalne jest dolewanie olejów bez norm ACEA Cx, do aut z filtrami FAP/DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Od co najmniej kilkunastu lat można mieszać ze sobą dowolne oleje, co nie znaczy, że nie pogarszamy > własności takiej mieszaniny. Nie powinno się mieszać starszych olejów z nowymi, które > posiadają normy z serii ACEA Cx, ze względu na zupełnie inne dodatki. Niedopuszczalne jest > dolewanie olejów bez norm ACEA Cx, do aut z filtrami FAP/DPF. Ale kolega nie wie jakim olejem ma zalany silnik. Więc moja niezmienna rada, aby wymienił olej, a nie dolewał jakikolwiek. Olej i tak kiedyś trzeba wymienić więc nie pojmuję gdzie tu szukać oszczędności, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 dolej cokolwiek z 10w40, albo nawet 15w40 jak masz pod ręką. Nic się nie ma prawa stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 wiec doleje dzięki za info! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 A taki to sobie artykuł znalazłem. Eksperci często proponują dolewkę 5W30, które często spełniają wiele norm producentów silników i są mieszalne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Eksperci często proponują dolewkę 5W30, które często spełniają > wiele norm producentów silników i są mieszalne... Wszystkie oleje od klasy bodajże SF* w górę są ze soba mieszalne, nie tylko 5w30 * w każdym razie jakiejś niskiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.