Skocz do zawartości

Po co mi quattro? Pacjent A5


Kiwal

Rekomendowane odpowiedzi

> Bzdura.

> Mialem A6 Q i mam teraz BMW 5er RWD

> Oczywiscie, ze w Q daje wiekszą kontrolę.

> Ale z drugiej strony dopóki nie wyłączy sie elektroniki to IMO BMW jest bezpieczniejsze

> bo w Audi pojedziesz w poslizgu i przejedziesz tak łuk tylko, że wjeżdzając dosyc mocno na

> przeciwległy pas. Natomiast w BMW elektronika Cie tak przyblokuje, ze nic nie zrobisz.

> Popieram opinie KvM, ze RWD jest pod tym względem bezpieczne, ze RWD bardzo szybko daje znac, ze

> jest slisko i trzeba przystopowac.

> Natomiast jesli chodzi o Audi to jednak bralbym Q bo alternatywa jest niestety FWD.

Wiesz to tak jakby napisac Tico jeszcze bezpieczniejsze, bo jezdzi wolniej a na zakretach trzeba zwalniac wink.gif. Poza tym nie ufalbym w 100% dla elektroniki, dzieki ktorej wogole RWD da sie jezdzi po sliskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz to tak jakby napisac Tico jeszcze bezpieczniejsze, bo jezdzi wolniej a na zakretach trzeba

> zwalniac . Poza tym nie ufalbym w 100% dla elektroniki, dzieki ktorej wogole RWD da sie

> jezdzi po sliskim.

Ale autem RWD nie trzeba zwalniać bardziej niż innym autem. Mariusz mówi o tym, ze tylny napęd daje błyskawiczną informację o faktycznych warunkach na drodze. Nie zmusza do jechania wolniej, jedynie daje kierowcy znak, ze jak pojedzie szybciej to będzie miał kłopoty z zahamowaniem. Takiej informacji nie daje fwd, a 4x4 wręcz go ogłupia w bardzo niebezpieczny sposób. Przy pierwszej próbie na torze zahamowałem ok 30 metrów dalej niż planowalem na śniegu.

Do tego nie sposób sie zaadaptować na dłuższa metę. Świadczy o tym liczba SUVów w rowach gdy spadnie pierwszy mocniejszy śnieg. Razem z nimi czesto leżą stare auta rwd bez ESP. Tu bywa ze mocniejsze dodanie gazu kończy sie w rowie, informacja o warunkach na jezdni była zbyt mocna wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale autem RWD nie trzeba zwalniać bardziej niż innym autem.

No nie, bo elektronika robito za ciebie wink.gif, zeszlej zime kolega co ma 320D pojechal do serwisy myslal, ze znow mu przeplywka poszla czy cos innego, bo mu przymula - serwis wytlumaczyl mu ze tak dziala kontrola trakcji grinser006.gif

>Mariusz mówi o tym, ze tylny napęd daje

> błyskawiczną informację o faktycznych warunkach na drodze. Nie zmusza do jechania wolniej,

> jedynie daje kierowcy znak, ze jak pojedzie szybciej to będzie miał kłopoty z zahamowaniem.

dokladnie to samo mozan osiagnac w FWD czy AWD nie zakladajac zimowek na zime ok.gif

> Takiej informacji nie daje fwd, a 4x4 wręcz go ogłupia w bardzo niebezpieczny sposób. Przy

bo sie poprostu mniej slizga wink.gif

> pierwszej próbie na torze zahamowałem ok 30 metrów dalej niż planowalem na śniegu.

> Do tego nie sposób sie zaadaptować na dłuższa metę. Świadczy o tym liczba SUVów w rowach gdy

> spadnie pierwszy mocniejszy śnieg. Razem z nimi czesto leżą stare auta rwd bez ESP. Tu bywa ze

> mocniejsze dodanie gazu kończy sie w rowie, informacja o warunkach na jezdni była zbyt mocna .

Podobnie mozna napisac o liczbie RWD w rowach, szczegolnie po pierwszych opadach sniegu, ostatnio 3-ke widzialem, ktore wbila sie tylem w bariery - ciekawe dlaczego hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie, bo elektronika robito za ciebie

Bzdura, elektronika za mnie nie zwalnia. Co najwyżej spowalnia przyspieszanie. Jednocześnie sygnalizuje najmniejsze problemy z przyczepnością.

>, zeszlej zime kolega co ma 320D pojechal do serwisy

> myslal, ze znow mu przeplywka poszla czy cos innego, bo mu przymula - serwis wytlumaczyl mu ze

> tak dziala kontrola trakcji

A mógł wytłumaczyć żeby kupił opony odpowiedniej klasy.

> dokladnie to samo mozan osiagnac w FWD czy AWD nie zakladajac zimowek na zime

Nie prawda. Odpowiednio do gorszego hamowania będzie gorsze przyspieszenie. Patrz filmik w tym wątku.

> bo sie poprostu mniej slizga

Slizga sie tak samo. Jedynie ciągnie dwiema osiami, a nie jedna.

> Podobnie mozna napisac o liczbie RWD w rowach, szczegolnie po pierwszych opadach sniegu, ostatnio

> 3-ke widzialem, ktore wbila sie tylem w bariery - ciekawe dlaczego

Pisałem przecież. Stare auta bez kontroli trakcji a do tego z kiepskimi oponami maja kłopoty. Oczywiscie bywa tez, ze kierownik mimo sygnałów od auta mimo to pogina, a jeszcze wyłącza systemy.

Chętnie bym Was koledzy przewiózl jedynka po śniegu drodzy koledzy. Może byście zweryfikowali swoje podejście. Miałem swego czasu okazje pojeździć cały dzień autami 4x4 po zasniezonym torze. Przesiadki na swoje auto nie zapamiętałem jako traumy. Nie mowie ze różnicy nie ma. Owszem auto 4x4 przyspiesza na ślizgim lepiej i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tu masz 1 z przykladow

> http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=286484542&page=0&vc=1

> no i to fakt, ze oglupia bo dobrze przyspiesza a hamuje czesto duzo gorzej

takim tokiem rozumowania to

ABS tez oglupia bo na lodzie bardziej przeszkadza niz pomaga

i co lepiej miec auto 2x4 bez ABS niz auto 4x4 z ABS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował Ci quattro. Swojego czasu sporo jeździłem A4 B6 1.9tdi 130km Q. Jeśli chodzi o jazdę w kiepskich warunkach to naprawdę rewelacja, na śliskim samochód rusza i skręca jak by było sucho na drodze. Jestem skłonny zgodzić się ze stwierdzeniem, że AWD ogłupia ale tylko pod takim względem, że jak jedziesz tym autem to dopiero podczas hamowania dowiadujesz się, że na drodze jest szklanka bo podczas ruszania, przyspieszania i skręcania tego nie poczujesz.

Jedyny minus audi jest taki, że silnik wisi przed przednią osią i auto z natury ryje nosem. Jednakże tyczy się się to zarówno FWD i AWD. Samochód który najlepiej przekazuje kierowcy co się dzieje na drodze to RWD ale nie jest to równoznaczne z jego możliwościami w trudnych warunkach pogodowych.

Gdybyś miał do wyboru AWD lub RWD to można by się jeszcze zastanawiać (moim zdaniem RWD daje największy fun z jazdy) ale jeśli wybór jest pomiędzy FWD i ADW to tylko AWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takim tokiem rozumowania to

> ABS tez oglupia bo na lodzie bardziej przeszkadza niz pomaga

> i co lepiej miec auto 2x4 bez ABS niz auto 4x4 z ABS ?

Widzę ze jak ktoś jest czymś zaslepiony to ma problemy z logika. Abs ma pozwolić skręcić przy hamowaniu i nikogo nie ogłupia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rispekt u ziomali na dzielni - bezcenne.

> Innych zalet nie widzę...

O, Pan wszystkowiedzący się pojawił i wyartykułował swoje mądrości na dzień dzisiejszy.

Otóż Panie wszechwiedzący - pieprzysz Pan, jak mały Kazio po dużym piwie.

Założyć należy, że samochód nie ma 60KM. Jeśli ma sporo ponad 100KM, to znaczy że mając jedynie FWD "zerwie" przyczepność kół przy ostrym ruszaniu na ledwo mokrej drodze. Jeśli ma AWD, to nie - a to się ceni. Komfort prowadzenia samochodu AWD na zaśnieżonej drodze... no chyba nie muszę tego tłumaczyć takiemu koneserowi, który zarządza pewnie z dwoma milionami samochodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to bralbym Q glownie dla skrzyni s-tronic

> 2.0TDI to IMO fatalny silnik ale w polaczeniu z automatem moze byc do przezycia

dlaczego az taki fatalny? Jest poprostu troche maly jak dla takiego samochodu...3 litry byloby optymalnie, ale wtedy byloby bez klimy, automatu itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tu masz 1 z przykladow

> http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=286484542&page=0&vc=1

> no i to fakt, ze oglupia bo dobrze przyspiesza a hamuje czesto duzo gorzej

Nie zrozumiałeś, napisalem, ze malo nie mialem kolizji w FWD, bo na srodku skrzyzowania zaczal sie sligac, zapalily sie kontrolki, a auto nie chcialo jechac .. ot przyzwyczajenie, ze jak sie wciska gaz to auto jedzie wink.gif.

Odnosnie teorii lepszego przyspieszania i takeigo samego hamowania, to jest oczywiscie prawda i moze byc grozna dla kogos co jezdzi bardzo krotko autem. Wystarczy jednak pojezdzic kilka dni zima, aby sie o tym przekonac. Ja chyba 3-dnia sie przekonalem, ze jak jest slisko to sie kiepsko hamuje a jeszcze palant przede mna zaczal cofac na mnie tongue.gif. Podobnie z nadsterownoscia AWD, jak sie pocisnie mocno na oblodzonym rondzie. To wszytsko jednak jest to szybkiego wychwycenia i wyczucia i nie jest tu nawet potrzebna elektronika wink.gif

Natomiast pisanie ze oglupia nie ma sensu, bo rownie dobrze mozna napisac o mocniejszych autach, ze oglupiaja, bo tak szybko i cicho nabieraja predkosci, a kiedys trzeba bedzie sie zatrzymac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem "przeciwników" AWD jest taki, że zazwyczaj dokonali krótkiego "rypa", najczęsciej po suchym, lekko mokrym, czasem po sliskim i tak naprawde nie mieli czasu się zaznajomić ze wszystkimi zaletami takiego napędu.

Tak naprawdę docenić jego zalety można w momencie kiedy się dłuzszy czas z takim napędem miało do czynienia i trzeba się przesiąść do ośki.

Faktycznie w 99% przypadków nie ma znaczącej różnicy ale... kiedy jest dobrze to jest dobrze, napęd AWD docenimy wtedy kiedy FWD czy RWD zawodzi, nie zapewnia oczekiwanej przez kierowcę trakcji.

Rozumiem, że można nie czuć korzyści (nie kazdy jest tu Stigiem i wie co się z autem dzieje), nie rozumieć po co przepłacać, dopłacać, nadpłacać... rozumiem jezeli się nie było w sytuacji kiedy AWD ratuje sytuacje.

Tak banalna sytuacja jak juz wspomniane dynamiczne włączanie się do ruchu w niesprzyjajacych warunkach pogodowych jest najlepszym przykładem na wzrost bezpieczeństwa czynnego w autach AWD.

A sama jazda... może i w 99% bez róznicy ale w życiu wazne są tylko chwile i ten za ten 1% warto brać AWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak banalna sytuacja jak juz wspomniane dynamiczne włączanie się do ruchu w niesprzyjajacych

> warunkach pogodowych jest najlepszym przykładem na wzrost bezpieczeństwa czynnego w autach

> AWD.

nie zamierzam się kłócić co do tego co lepsze i ważniejsze, święta Wielkanocne czy Bożego Narodzenia ale...nie można poczekać kilku sekund i kilka samochodów dalej włączyć się do ruchu a nie na żyletkę się wciskać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zamierzam się kłócić co do tego co lepsze i ważniejsze, święta Wielkanocne czy Bożego

> Narodzenia ale...nie można poczekać kilku sekund i kilka samochodów dalej włączyć się do ruchu

> a nie na żyletkę się wciskać?

W ten sposób czasami możesz długo czekać. I tu nie chodzi bynajmniej o wciskanie się na żyletkę ale o płynne włączenie się do ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady...trzeba po prostu nauczyć się korzystać z tego co się ma...

miałem 230KM pod nogą i wjeżdżałem czasami szybciej niż słabszym bym wjechał ale jakoś przy połowie tego też nie mam problemu...

i nigdy nie stałem nie wiadomo ile...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez przesady...trzeba po prostu nauczyć się korzystać z tego co się ma...

Ale tu nikt nie twierdzi że nie umie/nie da się. Tylko przy 4x4 i śliskiej nawierzchni jest zwyczajnie bezpieczniej. I można to zrobić sprawniej. Zapytam z innej beczki - czemu nie jeździsz Tico/Matizem? Przecież da się (sprawdzone).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok inaczej - fajnej klimy...bo w standardzie jest juz elektroniczna...

Powiem tak, gdybyś mieszkał bliżej to zaprosiłbym Cię na zimowe testy i wtedy mógłbyś sam podjąć decyzję. Czytając tą całą wydumkę teoretyków, bajkopisarzy, specjalistów od jazdy ekstremalnej i miejskich korkostaczy, niczego ciekawego się nie dowiesz hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem tak, gdybyś mieszkał bliżej to zaprosiłbym Cię na zimowe testy i wtedy mógłbyś sam podjąć

> decyzję. Czytając tą całą wydumkę teoretyków, bajkopisarzy, specjalistów od jazdy ekstremalnej

> i miejskich korkostaczy, niczego ciekawego się nie dowiesz

Tylko on jeździ po Pradze większość czasu i podejrzewam dlatego ma dylemat, bo też bym miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko on jeździ po Pradze większość czasu i podejrzewam dlatego ma dylemat, bo też bym miał.

Ja nie miałbym takiego dylematu. Wolałbym okroić wyposażenie dla napędu. A w Audi z wyposażeniem jest tak, że można je sobie dołożyć samemu za 1/10 ceny fabrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z pierwszej wypowiedzi, na którą odpowiadałem wychodził jednak wyjazd na żyletkę wink.gif

tak jak napisałem samego tematu czy warto czy nie nie podejmuję...

po prostu akurat ten argument jest IMO deko chybiony...jak ktoś nie umi to i 4x4 i milion pińcet kuni mu nie pomoże wink.gif

tak samo mocną ośką też da się lepiej wkleić w jadące samochody...tak trzeba tylko użyć tego co powinien mieć każdy pod czaszką a nie traktować gaz jako przełącznik 0-1 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wyjazd na droge główną pod nieznaczną górkę, na której ruch odbywa się ciągiem a korki... cóż.

W dniu dzisiejszym w FWD na dobrej, nowej zimówce migało ASP/ASR/ADHD czy innimi kontrolkami jak głupie a mój wyjazd był porównywalny ze startem staruszka z balkonikiem.

Cóż.... nie wiem ile czasu się rozładowywał koreczek z podporządkowanej ale wyglądało to przekomicznie.

Jutro jak będzie znowu snieg to odpalam Subarke bo tym jajcowatym FWD to gówno nie jazda no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> twój też tak ma?

Ten typ tak ma zlosnik.gif

Nie żebym był jakimś zaślepionym maniakiem itd, bo quattro mam od niedawna, ale wniosek jest jeden.

Inne napędy niż AWD zimą powinny być zakazane grinser006.gifpalacz.gif

Ośką w śniegu radziłem sobie bardzo dobrze, ale AWD to jest po prostu przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.