Skocz do zawartości

Haldex


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi o napęd w A3 8L z silnikiem 1.8T 180KM+chips więc Q by się przydało.

Warto się w to pchać, czy może wybrać zwykłą ośkę?

Zastanawiam się czy jest sens pchania się w S6 4.2 skoro i tak jeżdżę w maksymalnie 2 osoby, no a jakby nie było A3 będzie sporo tańsze w utrzymaniu. smile.gif

Taka dwustukonna trójka po czipsie też będzie ładnie jeździła. hmm.gif

Tylko jak ten haldex się zachowuje?

Jest przewidywalny na drodze w sytuacjach awaryjnych?

ROzumiem że przy szybkim ruszaniu zapina mi od razu tył i nie mielę jak fwd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz haldex to nie 4x4 w s6 masz torsena i tam jest zabawa ja smigam taka a3 z czipsem (patrz

> podpis) bez Q i daje rade z haldexem to rozne opinie ida ze nie przewidywalny itp

Jak ktos nie potrafi jezdzic to rower jest dla niego nieprzewidywalny...

Jesli cena nie gra roli to po co kupowac fwd skoro jest w ofercie 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj ładnej sztuki na początek, bo łatwo nie będzie.

Na pewno lepiej z haldexem niż bez, zależy też jeszcze jak i gdzie masz zamiar jeździć.

Przy 200+ KM na mokrym asfalcie na pewno będziesz zadwolony, że haldex jest ok.gif

Zimą jazda mocną ośką to udręka, jak ma się porównanie do 4 łapek.

Patrząc na filmiki na YT to radzi to sobie dobrze, a nawet bardzo dobrze.

Pierwsze generacje miały zwłokę w dołączaniu tyłu ale teraz to jest niewyczuwalne.

Poza tym jakiś tam mały % jest na tył przekazywany cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukaj ładnej sztuki na początek, bo łatwo nie będzie.

Na wiosnę dalej będę szukał czegoś w D.

> Na pewno lepiej z haldexem niż bez, zależy też jeszcze jak i gdzie masz zamiar jeździć.

Chodzi wyłącznie o łatwiejsze ruszanie.

Po górach i polnych drogach grinser006.gif nie jeżdżę więc fwd też da radę.

> Przy 200+ KM na mokrym asfalcie na pewno będziesz zadwolony, że haldex jest

> Zimą jazda mocną ośką to udręka, jak ma się porównanie do 4 łapek.

Miałem Forda 2.5 i Audi 2.8 oba fwd więc trochę wiem jak to wygląda zimą. smile.gif

Jest trochę ciężko, ale nie narzekałem zbytnio. smile.gif

> Patrząc na filmiki na YT to radzi to sobie dobrze, a nawet bardzo dobrze.

> Pierwsze generacje miały zwłokę w dołączaniu tyłu ale teraz to jest niewyczuwalne.

> Poza tym jakiś tam mały % jest na tył przekazywany cały czas.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsze generacje miały zwłokę w dołączaniu tyłu ale teraz to jest niewyczuwalne.

> Poza tym jakiś tam mały % jest na tył przekazywany cały czas.

ale on akurat pyta o auto z haldexem pierwszej generacji icon_rolleyes.gif czyli słynnym z opóźnień i nieprzewidywalności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale on akurat pyta o auto z haldexem pierwszej generacji czyli słynnym z opóźnień i

> nieprzewidywalności

Faktycznie nie zwróciłem uwagi, że to pierwsza generacja A3.

Ale autor potrzebuje tylko do rusznia grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale on akurat pyta o auto z haldexem pierwszej generacji czyli słynnym z opóźnień i

> nieprzewidywalności

Czyli co, ogólnie ten haldex szału nie robi i lepiej odpuścić?

Nie lubię jeździć czymś co jest nieprzewidywalne, jeśli jeszcze zacznie szarpać przy zapięciu tyłu to nie będzie mi się to podobało. no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o napęd w A3 8L z silnikiem 1.8T 180KM+chips więc Q by się przydało.

> Warto się w to pchać, czy może wybrać zwykłą ośkę?

Kolega z forum passata zrobił z silnika 1.8T/150PS całe 330 PS na ośkę.

Faktem jest, że auto przeszło modyfikacje od wtrysków poprzez turbo, zawieszenie, korby i hamulce oraz wszystko co się z tym łączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie lubię jak auto zamiast ruszyć to stoi w miejscu i mieli kołami.

> Trochę obawiam się tego że nie jest to stały napęd, i w poślizgu dołączenie tyłu może bardziej

> zaszkodzić niż pomóc.

Ponoć nie chcesz się ślizgać niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega z forum passata zrobił z silnika 1.8T/150PS całe 330 PS na ośkę.

> Faktem jest, że auto przeszło modyfikacje od wtrysków poprzez turbo, zawieszenie, korby i hamulce

> oraz wszystko co się z tym łącz.

Akurat 1.8 T jest bardzo rozwojowym silnikiem i można z niego wycisnąć o wiele więcej. Ale co z tego że mam 300 czy 400 KM fwd jak mnie na starcie i krótko po nim pokula bez problemu 200 konne AWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponoć nie chcesz się ślizgać

Auto ma być do codziennego użytku, a nie do upalania.

Na śniegu czasem lubię poświrować, ale to tylko na jakimś zamkniętym obiekcie i też w zasadzie sporadycznie.

Jeżdżę raczej szybko, i stąd obawy.

Kiedyś nie wierzyłem temu wynalazkowi i twierdziłem że liczy się albo stałe awd, albo ośka. Żaden półśrodek.

Pytanie czy warto zmienić zdanie? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci tak...

w pasku b5fl 193 km 4 łapy na stałe - bajka.

W leonie mam 180 km (ten sam motor co w A3) przód napęd i cholernie żałuję że nie kupiłem z tylną ośką na haldexie...

Pół biedy jak jest sucho, ale popada trochę i ciągle trakcja miga, spod świateł szybko nie ruszysz.... - nie wiem, może opony mam jakieś trefne.

Rok temu miałem jeszcze golfa 1.8t 150 km (przód napęd) i tym jeszcze w miarę się dało.

Często też pomykam Golfem IV 2.8 (haldex) i daje radę.

A jak jednak wystarczy Ci przód napęd to z chęcią leona się pozbędę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś nie wierzyłem temu wynalazkowi i twierdziłem że liczy się albo stałe awd, albo ośka. Żaden

> półśrodek.

> Pytanie czy warto zmienić zdanie?

Może jakieś rwd? Ja na rwd się wychowałem, potem długo, długo było fwd, w międzyczasie quattro, teraz znowu jeżdżę rwd i muszę przyznać, że auto nadsterowne jednak pasuje mi dużo bardziej, w sensie, że można jeździć szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co z tego że mam 300 czy 400 KM fwd jak mnie na starcie i krótko po nim

> pokula bez problemu 200 konne AWD.

piszesz to oczywiście z doświadczenia, bo na codzień poruszasz się ponad 300 konnym FWD i wiesz że jest bezużyteczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli haldex pierwszej generacji to zainwestował bym w sterownik do tego. Mało to nie kosztuje ale zabawka fajna.

Ale skoro piszesz że do jazdy na codzień to jednak bym brął coś z torsenem. Audi a4 1,8t do tego zdłubać na ponad 200KM i będzie na prawdę miłe autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto ma być do codziennego użytku, a nie do upalania.

> Na śniegu czasem lubię poświrować, ale to tylko na jakimś zamkniętym obiekcie i też w zasadzie

> sporadycznie.

> Jeżdżę raczej szybko, i stąd obawy.

> Kiedyś nie wierzyłem temu wynalazkowi i twierdziłem że liczy się albo stałe awd, albo ośka. Żaden

> półśrodek.

> Pytanie czy warto zmienić zdanie?

ja mam Haldexa IV(chyba) ale warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym mial czysto teoretyczny wybor:

Haldex I-IIIgr vs. RWD z elektroniczna szpera - wybieram RWD

Haldex IVgr vs. RWD z elektoniczna szpera - wybieram Haldex

Haldex IVgr vs. RWD z mechanicza szpera - wybieram RWD

Haldex I-IIIgr vs. FWD z elektroniczna szpera - wybieram Haldex

Haldex IVgr vs. FWD z elektoniczna szpera - wybieram Haldex

Haldex IVgr vs. FWD z mechanicza szpera - wybieram FWD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś nie wierzyłem temu wynalazkowi i twierdziłem że liczy się albo stałe awd, albo ośka. Żaden

> półśrodek.

> Pytanie czy warto zmienić zdanie?

Generalnie sie z Toba zgadzam ale stojac przed wyborem FWD vs moze niepelne ale jednak AWD to wole to drugie. Zwlaszcza, ze troche tej mocy i momentu tam bedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Majac 300turbokoni bez szpery?? Moim zdaniem sie nie da. Znaczy pewnie sie da...na dobrej gumie

> przez 2 miesiace w roku. A reszta to bedzie cwiczenie w mieleniu

w du..e Ci się poprzewracało hahaha.gifwink.gif

Generalnie nie ma większych problemów dopóki letnia guma jako tako trzyma. Nie mówię o mokrym oczywiście zlosnik2.gif

BTW szpera niewiele wnosi, albo inaczej... nie chcę wiedzieć jakby było bez szpery rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w du..e Ci się poprzewracało

No niezbyt...po prostu to przezylem...a u mnie jeszcze nie bylo tyle momentu co w turbo-burbo smile.gif

> BTW szpera niewiele wnosi, albo inaczej... nie chcę wiedzieć jakby było bez szpery

Oj wnosi...i to bardzo duzo. Pamietam jak dzis moment pierwszej jazdy z dolozona szpera - nie moglem uwierzyc, ze to ten sam samochod. A wtedy jeszcze to byl stage1 - ledwo 240PS grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiem Ci tak...

> w pasku b5fl 193 km 4 łapy na stałe - bajka.

> W leonie mam 180 km (ten sam motor co w A3) przód napęd i cholernie żałuję że nie kupiłem z tylną

> ośką na haldexie...

> Pół biedy jak jest sucho, ale popada trochę i ciągle trakcja miga, spod świateł szybko nie

> ruszysz.... - nie wiem, może opony mam jakieś trefne.

> Rok temu miałem jeszcze golfa 1.8t 150 km (przód napęd) i tym jeszcze w miarę się dało.

> Często też pomykam Golfem IV 2.8 (haldex) i daje radę.

> A jak jednak wystarczy Ci przód napęd to z chęcią leona się pozbędę

jak czytam tego typu opinie to zawsze drapie sie w glowe i zastanawiam o co chodzi.

Mam octe o podobnej mocy i nie mam tego typu problemow. Moim autem na mokrym, na sniegu jezdzic mozna zupelnie normalnie - zerwac przyczeposc oczywiscie mozna - ale kto o zdrowych zmyslach chce palowac jak pada deszcz albo lezy snieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak czytam tego typu opinie to zawsze drapie sie w glowe i zastanawiam o co chodzi.

> Mam octe o podobnej mocy i nie mam tego typu problemow. Moim autem na mokrym, na sniegu jezdzic

> mozna zupelnie normalnie - zerwac przyczeposc oczywiscie mozna - ale kto o zdrowych zmyslach

> chce palowac jak pada deszcz albo lezy snieg ?

może jeździsz jak kapelusz...

diesel to nie turbo benzyna...

to moja sprawa czy wciskam gaz do podłogi na mokrym czy nie.

Inną sprawą jest że może warto bym zainwestował w lepsze opony i nowe amorki... pewnie coś by to poprawiło.

Opisałem tylko swoje odczucia i dla mnie to auto traci przy tym urok, a że mam do dyspozycji również auta na dwie napędzane ośki, wybieram właśnie je...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.