ppmarian Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 2002r. kupiony nowy w ASO samochód nigdy nie zawiódł zawsze dowiózł do celu przez ten czas poza olejem (zawsze co 15kkm na syntetyk 5W40 bez najmniejszych dolewek) i fitrami wymienione zostało: - 43kkm wymiana trąbki klaksonu (gwarancja) - 80kkm wymiana rozrządu i świec zapłonowych, klocków hamulcowych z tyłu (ASO 1200zł) - 101kkm montaż sekwencyjnej instalacja gazowej (2300zł) - 114kkm wymiana czujnika temp silnika (55zł, wymiana we własnym zakresie) - 122kkm wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych, łączników i gum stabilizatora, czujnika ABS (550zł) - 151kkm wymiana sworzni wahacza przód, kocówek kierowniczych (350zł) - 160kkm wymiana rozrządu, świec zapłonowych, uszczelniacz półosi napędowej, wymiana oleju w skrzyni biegów (500zł) - 165kkm wymiana wtryskiwaczy gazowych (150zł wymiana we własnym zakresie) - 175kkm wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów (auto ma hak i w wakacje ciaga przczepke z mała łodzia) (550zł) - 183kkm wymiana osłony gumowej półośki (50zł) - 200kkm wymiana plastikowego króćca przy silniku, wymiana łozysk i szczotek w alternatorze, wymiana akumulatora (600zł) Silnik AKL 1.6 8V 100KM idealnie nadaje się do zasilania LPG. Jest to bardzo trwała i dynamiczna (jak na 1.6) jednostka napędowa. Dzięki zmiennej długości kolektora dolotowego elastyczność silnika jest bardzo dobra jak na 1.6 n/a. Spalanie nawet w zatłoczonym Wrocławiu nie przekracza 10L LPG. Na trasie można zejść do 7,5L LPG. Średnio przy jeździe 50% miasto 50% trasa spalanie to 9L LPG. zawieszenie dobrze zestrojone do mocy silnika i PL dróg skrzynia biegów: bardzo fajnie zestopniowana 1-4 bieg, 5 mogłaby dłuższa hamulce więcej niż wystarczające jak na ta moc silnika tapicerka słabej jakości - widać ślady użytkowania, w moim starym passacie VR6 tapicerka welurowa podczas sprzedaży (16 lat i 270kkm) wygladała jak nowa mało miejsca na tylnej kanapie dla dorosłych osób wielki (550L) nie praktyczny (mała klapa załadunkowa) bagażnik ładna ponadczasowa linia nadwozia dobre wyposażenia jak na klasę i rocznik auta (ESP, klima, pełna elektryka) podsumowując idealne auto do jazdy po mieście i wokół komina, bardzo tanie w eksploatacji i ewentualnych naprawach. nie sprzedaje póki go ruda nie zje i będzie ekonomiczny sens napraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 Zawsze mi się podobały. ESP chyba można wyłączyć przyciskiem między fotelami ? Dopłacałeś do ESP ? Klimatronik czy manualna klima ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > Zawsze mi się podobały. golf 4 czy octavia z tego rocznika wyglada juz staro > ESP chyba można wyłączyć przyciskiem między fotelami ? Tak > Dopłacałeś do ESP ? Taka dziwna wersja sie trafila, ktos zamowil a potem sie wycofal. Kupilem w cenie modeluu bez espiz manualna klima > Klimatronik czy manualna klima ? Klimatronik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > golf 4 czy octavia z tego rocznika wyglada juz staro > Tak > Taka dziwna wersja sie trafila, ktos zamowil a potem sie wycofal. Kupilem w cenie modeluu bez espiz > manualna klima > Klimatronik Sprzedajesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > nie sprzedaje póki go ruda nie zje i będzie ekonomiczny sens napraw Hmm....zabawmy się we wróżbitę-ja zgaduję, że nie sprzedaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 Czyli przez 200 kkm nie zmieniłeś tylnych klocków??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubertmlody Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > Czyli przez 200 kkm nie zmieniłeś tylnych klocków??? Pozycja 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 miałem przez 2,5 roku ibizę 2002 zrobioną na prawie 200 KM i to najlepsze auto jakie w życiu miałem-a najlepsze że nic sie nie psuło. Więc mogę potwierdzić że Seaty z tamtych lat to bardzo dobre auta-pod warunkiem że sie kupi zdrowy, normalny egzemplarz nie złożony z 2 przystanków i z przebiegiem powyżej 500 000 km ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinkow Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 >mało miejsca na tylnej kanapie dla dorosłych osób >wielki (550L) nie praktyczny (mała klapa załadunkowa) bagażnik ale co, źle sie siedzi/wsiada? jak fotelik-dziecko haczy nóżkami? co do bagaznika-wejdzie wózek? porównanie do alteiXL - duże są różnice? - interesi mnie glownie bagaznik i tyle siedzenia... i prosze o male porównanie wygody/wielkości do octavii II 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 miałem taką ibize jak Ty w avatarze z silniczkiem 1.4 85KM rocznik 2007. Było to najlepsze auto klasy B jakie w życiu miałem - prowadzila sie jak gokart, wkręcała na obroty jakby miała 120KM, fajne materiały w środku, mało paliła i sie w ogóle nie psuła. Super wóz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > ale co, źle sie siedzi/wsiada? jak fotelik-dziecko haczy nóżkami? Dziecko w foteliku bez problemu sie miesci Ale dorosle osoby maja ciasno > co do bagaznika-wejdzie wózek? Duza spacerowka czy gondola bez skladania nie wejdzie, trzeba kola zdjac zeby przez otwor weszlo > porównanie do alteiXL - duże są różnice? - interesi mnie glownie bagaznik i tyle siedzenia... > i prosze o male porównanie wygody/wielkości do octavii II 1.6 Altea i octavia II sa na plycie golfa5 wiec jest wiekszy roztaw osi i przez to wiecej miejca na nogi na tylnej kanapie Altea xl ma mega gromny bagaznik Ja przy dziecku celowalbym wlasnie w aktea xl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > miałem taką ibize jak Ty w avatarze z silniczkiem 1.4 85KM rocznik 2007. Było to najlepsze auto > klasy B jakie w życiu miałem - prowadzila sie jak gokart, wkręcała na obroty jakby miała > 120KM, fajne materiały w środku, mało paliła i sie w ogóle nie psuła. Super wóz Mialem dokladnie taka sama - 2008r wersja z pakietem Sport, ale silnik ten sam 1.4 85KM - rewelacyjne auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > Mialem dokladnie taka sama - 2008r wersja z pakietem Sport, ale silnik ten sam 1.4 85KM - > rewelacyjne auto Ja miałem Favoritkę, też rewelacyjne auto Potem Astrę F 1.6 16V to już był demon prędkości i zjeździłem pół Europy, rewelacyjne auto Potem Swifta 1.3 16V, świetne auto Teraz mam Fabię równie świetną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > 2002r. kupiony nowy w ASO [ciach] wydech oryginał ? bo mnie w astrze do 240kkm dwa razy się skończył ponoć przy LPG tak bywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 A tak O/T to ten wątek potwierdza jeszcze jedną moją tezę - jakość samochodów jest coraz lepsza, nawet wśród marek które nigdy nie słynęły z niezawodności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > wydech oryginał ? > bo mnie w astrze do 240kkm dwa razy się skończył > ponoć przy LPG tak bywa W Oplu tak bywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > ponoć przy LPG tak bywa Przy jezdzie na LPG zbiera sie wiecej wody w wydechu, czy tam pary wodnej. Jak zwal, tak zwal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiteK Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > bo mnie w astrze do 240kkm dwa razy się skończył U mnie przy podobnym przebiegu zrobiłem końcowy. Astrę sprzedawałem jak miała 315 tys - prawie wyłącznie trasa )u Ciebie pewnie krótkie odcinki). Obecna primera ma jakieś 230 tys i wydech cały oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > Ja miałem Favoritkę, też rewelacyjne auto > Potem Astrę F 1.6 16V to już był demon prędkości i zjeździłem pół Europy, rewelacyjne auto > Potem Swifta 1.3 16V, świetne auto > Teraz mam Fabię równie świetną Czyli cokolwiek bys nie kupil to ci pasuje. Zazdorszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > Czyli przez 200 kkm nie zmieniłeś tylnych klocków??? zmieniał po 80kkm, ale co ciekawe przednie dopiero przy 122kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > zmieniał po 80kkm, ale co ciekawe przednie dopiero przy 122kkm Pewnie hamował ręcznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cooler Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > Czyli przez 200 kkm nie zmieniłeś tylnych klocków??? Miałem Leona z tym silnikiem i pierwsze klocki z tarczami z przodu były wymieniane przy około 90 kkm .....Tez moge potwierdzić że Leon 1.6 2001` była najmniej psującym sie i najtańszym w eksploatacji mym pojazdem. ( tańszym od punto sportinga ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 U mnie w Leonie II z 2x mocniejszym silnikiem też nie było wymienianych jeszcze tarcz, same klocki, a przebieg aktualnie ~98kkm. Z kolei w E70 3.0d tarcze przednie zmieniałem przy (chyba) 90kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cooler Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 no to u mnie w volvo z 2.5 razy mocniejszym silnikiem..klocki 20-25 kkm a tarcze 40-50 kkm wytrzymują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 No widzisz a było kupić tylko 2x mocniejsze auto - ile oszczędności! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cooler Napisano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2013 > No widzisz a było kupić tylko 2x mocniejsze auto - ile oszczędności! heheh ale tak naprawdę to zależy jak kto jezdzi.. aktualnie załozyłem na jesieni zestaw wiekszych tarcz zacisków (focus RS) i zobaczymy na ile styknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > wydech oryginał ? wydech nie dotykany i jak widziałem ostatnio auto od spodu to jest w swietnej kondycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > A tak O/T to ten wątek potwierdza jeszcze jedną moją tezę - jakość samochodów jest coraz lepsza, > nawet wśród marek które nigdy nie słynęły z niezawodności. ciekawy jestm jak obecny odpowiednik np: skoda octavia II FL 1.2 TSI poradzilaby sobie z takim dystansem i wiekiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > zmieniał po 80kkm, ale co ciekawe przednie dopiero przy 122kkm fakt tez bylem bardzo zdziwiony. przednie klocki byly na tyle twarde ze wytrzymaly 120kkm ale z drugiej strony tacze tez juz byly do wymianay widze ze tylne klocki i tarcze lada dzien tez trzeba bedzie wymienic czyli wytrzymaly od 80-205kkm oraz same przednie klocki czyli wytrzymaly 120-205kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > no to u mnie w volvo z 2.5 razy mocniejszym silnikiem..klocki 20-25 kkm a tarcze 40-50 kkm > wytrzymują w passacie VR6 automat przednie klocki wytrzymywaly gora 30kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > fakt tez bylem bardzo zdziwiony. przednie klocki byly na tyle twarde ze wytrzymaly 120kkm ale z > drugiej strony tacze tez juz byly do wymianay to podobnie jak w moim lancerze. PRzy 77kkm zmienialem tylne klocki a przednie (w tej chwili 95kkm) jeszcze fabryczne. Faktycznie sa mega twarde bo dawno temu tarcze sie pogiely wiec wymieniac mam zamiar jedno i drugie ale to jeszcze troche potrwa. Uzytkownicy tego auta (glownie zona ale czasem tez ja) nie jezdza jak emeryci, do tego bolid porusza sie glownie po miescie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 uzupełniam jeszcze info o oponach: auto zakupione z dwoma kompletami opon (letnie + zimowe) przy 60kkm zakup 1 nowej opon letniej (jako druga poszła zapasowa , a na zapas poszla stara) przy 90kkm zakup 2 nowych opon letnich przy 105kkm zakup 4 nowych opon zimowych przy 175kkm zakup 4 nowych opon wielosezonowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > wydech nie dotykany i jak widziałem ostatnio auto od spodu to jest w swietnej kondycji czyli musi być dobrej jakości tylny oryginał w astrze wytrzymał 5lat, środkowy 10lat, zamiennik tylny 5lat (jazda głównie na odcinkach 20km) w fordzie mam 8lat, z tym że gaz dopiero 3lata, a wydaje mi się że już jest głośniejszy - coś sie wypaliło w środku co do klocków, w astrze pierwsze 90kkm, następne przy 150-160kkm i już na nich dojeździłem do końca 240kkm tarczy nie wymieniłem, czyli na tarczach zrobione było 240kkm w fordzie pierwszy właściciel wymienił klocki przód po 30-40kkm, następna wymiana razem z tarczami po 60kkm kupiłem auto gdy miało 70kkm i klocki zmieniłem teraz przy 130kkm czyli przebieg x2, to samo auto i podobne trasy (też po mieście) więc albo ASO go robiło w konia, albo tak jeździł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > więc albo ASO go robiło w konia, albo tak jeździł ASO Forda pod tym względem to jest plaga Znajomy miał 2 transity, przy pierwszym przeglądzie już do niego dzwonili, że klocki do wymiany. Odmówił. Przy drugim przeglądzie to samo, a w jednym proponowali już bezwzględną wymianę tarcz. Auta na 4 przeglądzie dopiero dostało nowe klocki Ojcu (w innych ASO Forda) też na pierwszym przeglądzie telefon, klocki Panie, klocki. Na drugim to samo + tarcze. Auto ma teraz ponad 60kkm i klocki mają się dobrze hahahahah. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.