Skocz do zawartości

temp wody i oleju


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

Dzis rano bawilem sie kablem KKL i porgramem FreeSSM (dedykowany do subaru)

Subaru Forester 2.5 N/A benzyna + LPG

start z temp 6 st C

po 3km woda 70; olej 45

po 5km woda 88; olej 60

po 7km woda 88; olej 75

po 10km woda 88; olej 85

po 20km bez zmian i jako ciekawosta temp oleju w skrzyni automatycznej po 20km to 55 st C

jazda drogami podmiejskimi i wiejskimi 50-80km/h obroty silnika 1500-2500

pytanie: powyzej jakiej temp oleju bez obaw mozna dawac but.gif

pozd!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzis rano bawilem sie kablem KKL i porgramem FreeSSM (dedykowany do subaru)

> Subaru Forester 2.5 N/A benzyna + LPG

> start z temp 6 st C

> po 3km woda 70; olej 45

> po 5km woda 88; olej 60

> po 7km woda 88; olej 75

> po 10km woda 88; olej 85

> po 20km bez zmian i jako ciekawosta temp oleju w skrzyni automatycznej po 20km to 55 st C

> jazda drogami podmiejskimi i wiejskimi 50-80km/h obroty silnika 1500-2500

> pytanie: powyzej jakiej temp oleju bez obaw mozna dawac

> pozd!

Jak dobry olej, to po 1km zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie: powyzej jakiej temp oleju bez obaw mozna dawac

> pozd!

W octavii wyświetlana jest temperatura oleju ale wskazania są dopiero od temp. 50C.

Gdy temperatura silnika (cieczy chłodzącej) osiąga normalną wartość tj. ok 90C, to dopiero po chwili olej osiąga temp. 50C.

Tak więc wg wskaźnika temperatury można sądzić, że silnik się rozgrzał ale to nieprawda, gdyż trudno mówić o rozgrzanym silniku, gdy olej jest zimny.

Ponieważ staram się rozsądnie ekploatować silnik, to przyjąłem zasadę, że dopóki olej nie ma min. 70C to jadę spokojnie, zaś dopiero po przekroczeniu tej wartości ewentualnie pozwalam sobie na stosowanie pełnego zakresu prędkości obrotowej silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dobry olej, to po 1km

No i to właśnie jest ciekawe. Producenci oleju zapewniają o prawidłowych jego właściwościach w konkretnym przedziale temperatur. Wiadomo, że w temperaturach ujemnych otoczenia, olej gęstnieje, ale jeśli mówimy o oleju (0, 5, 10W) a nie o mazucie mineralnym (15 czy 20W), to po wstępnym rozgrzaniu (tak do 40-50 stopni) już imho powinien z nawiązką spełniać stawiane przed nim zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podobne obserwacje mam. Tylko silnik boksera zupełnie innej generacji i brak chłodnicy oleju.

Dopiero po 10-12 km temp.oleju osiąga ~70 stopni. I raczej dopiero wtedy pozwalam sobie na górne zakresy obrotów.

Szczytowo (bez chłodnicy oleju) osiągam 115-120 stopni smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.