Skocz do zawartości

zamarzające od środka szyby


akmak

Rekomendowane odpowiedzi

pacjentka to Corolla E12 d4d z automatyczną klimą

objawy:

klima słabo chłodzi ( po przeglądzie i uzupełnieniu czynnika)

ogrzewanie słabo grzeje

wilgoć tak duża, że w nocy szyby zamarzają od środka

gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pacjentka to Corolla E12 d4d z automatyczną klimą

> objawy:

> klima słabo chłodzi ( po przeglądzie i uzupełnieniu czynnika)

> ogrzewanie słabo grzeje

> wilgoć tak duża, że w nocy szyby zamarzają od środka

> gdzie szukać przyczyny?

- Umyć szybę od środka odtłuszczającym preparatem do szyb

- Sprawdzić termostat czy się nie zablokował na pozycji "otwartej"

- Klimy nie włączać w zimę, bo zajeździ się w zimę sprężarkę (jeżeli była włączana, to prawdopodobnie już jest zajeżdżona dlatego słabo chodzi)

- Diesle ogólnie długo się nagrzewają w porównaniu do benzyny więc jeżeli odcinki są krótsze niż ok 20 do 30 minut czasu jazdy to być może silnik na takim odcinku, w tym modelu standardowo nie nagrzewa się dostatecznie by grzać kabinę.

- Sprawdzić czy coś się nie wylało w samochodzie lub nie jest nanoszone śniegu lub czegoś innego co może parować

- Jeździć domyślnie na obiegu zewnętrznym

- W panelu sterowania klimą ustawić na maksa temperatury i zobaczyć czy coś się zmienia (a potem można na minimum ale bez włączania klimy) bo być może elektronika się popsuła i przepustnica od strony nagrzewnicy jest tylko częściowo otwarta (jeżeli silnik się nagrzewa normalnie i tylko wewnątrz nie grzeje)

- Sprawdzić poziom płynu chłodniczego (być może jest gdzieś wyciek i nagrzewnica jest częściowo zalana - tutaj strzelam ale warto sprawdzić tak czy siak)

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i do tego jak włączyć, jak się nie da jeśli temperatura jest poniżej 5*C czy 7*C (nie pamiętam

> dokładnie)

a we fordach (i pewnie nie tylko) jest tak, że przy włączeniu nawiewu i ustawieniu go na przednią szybę to klima załącza się automatycznie.

ps. ja u siebie to wyłączyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a we fordach (i pewnie nie tylko) jest tak, że przy włączeniu nawiewu i ustawieniu go na przednią

> szybę to klima załącza się automatycznie.

> ps. ja u siebie to wyłączyłem.

to że ci sie lampka na guziczku zapala to nie znaczy ze działa klima - wałkowane to juz tu bylo z 1000 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pacjentka to Corolla E12 d4d z automatyczną klimą

> objawy:

> klima słabo chłodzi ( po przeglądzie i uzupełnieniu czynnika)

> ogrzewanie słabo grzeje

> wilgoć tak duża, że w nocy szyby zamarzają od środka

> gdzie szukać przyczyny?

D4D bardzo długo rozgrzewa się.

Niech nie włącza klimy, ale spróbuje non stop jeździć na wentylatorze na bieg 2 i na pełnym ogrzewaniu - wtedy silnik podnosi obroty.

Filtr kabiny wymieniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pacjentka to Corolla E12 d4d z automatyczną klimą

> objawy:

> klima słabo chłodzi ( po przeglądzie i uzupełnieniu czynnika)

> ogrzewanie słabo grzeje

> wilgoć tak duża, że w nocy szyby zamarzają od środka

> gdzie szukać przyczyny?

Tak jak wcześniej ktoś napisał gdzie szukać przyczyn zawilgocenia a dodatkowo nie zaszkodzi:

1. Umyć szyby od wewnątrz.

2. Przechłodzić/przewietrzyć wnętrze zanim zamkniesz (albo przed dojazdem na miejsce wyłączyć ogrzewanie). Para wodna kondensuje się na brudnych oraz zimnych elementach (szyby).

3. Otrzepać obuwie ze śniegu przed wejściem do auta.

4. Sprawdzić dywaniki ale te stałe czy nie są wilgotne. Można pod gumowe/szmaciane podkładać gazety, ale co jakiś czas je wymieniać na suche. (kiedyś czytałem o żwirku dla kotów, ale nie testowałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam wodę na dywanikach. Dziecko z tyłu zawsze mi przyniesie do środka sporo śniegu. I szyby mi nie

> zamarzają od środka. Ale zawsze wietrzę samochód po przyjeździe.

Ja mam zasadę, że wentylacja w aucie działa cały czas - normalnie jeżdżę z wentylatorem włączonym na 1 bieg, a jesienią i zimą na 2 a czasem 3. Filtr kabiny wymieniam co 15kkm.

Wtedy raczej nie mam problemów z parowaniem szyb.

Ale z doświadczenia wiem, że Yaris D4D jest wrażliwy na wilgoć, a silnik raczej nie zapewnia dogrzania auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aś wymyslił...

Nic nie wymyślałem - wiem z doświadczenia wink.gif - no chyba, że sobie zamontowałeś grzałkę karteru sprężarki i jeździsz z nią włączoną 24h na dobę w zimę - wtedy luzik smile.gif .

BTW> autor napisał, że mu klima teraz słabo działa, więc chyba to normalna porada. Zamiast się nabijać nie wiadomo z czego, mógłbyś też przynajmniej spróbować pomóc autorowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ???

> Ja bardzo często w zimie używam klimy do odparowania szyb. Działa niezawodnie i bardzo szybko

> szyby są czyste.

Spadek temperatury może przyśpieszyć proces absorpcji czynnika chłodniczego prez olej. Przy rozruchu sprężarek następuje pienienie się oleju, co w znacznym stopniu ogranicza smarowanie sprężarki co może prowadzić do jej uszkodzenia. Be warned. Pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spadek temperatury może przyśpieszyć proces absorpcji czynnika chłodniczego prez olej. Przy

> rozruchu sprężarek następuje pienienie się oleju, co w znacznym stopniu ogranicza smarowanie

> sprężarki co może prowadzić do jej uszkodzenia. Be warned. Pozdrawiam

7 lat wytrzymuje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 7 lat wytrzymuje

Jeżeli 7 lat za każdym razem odparowujesz w zimę szyby i klima Ci się załącza w temperaturach ok 2 st. C i poniżej to albo jesteś niesamowitym szczęściarzem, że sprężarka chodzi nadal nieskazitelnie albo w przeciwnym wypadku gdy jednak nie załącza Ci się klima w tych warunkach, jesteś bardzo podatny na efekt placebo. W jednym i drugim wypadku gratulacje, bo z reguły i jedni i drudzy ludzie są dość szczęśliwi w życiu. (tylko tacy zwyrole jak ja z podejściem przyczynowo-skutkowym się doktoryzują nad takimi szczegółami jak np. lepkość oleju w różnych temperaturach albo tym czy domrażając szyby klimą w zimę (jeżeli w ogóle się włączy) pomaga się odparować parę wodną czy zamrozić) smile.gif

Echhh sam widzisz jak mnie i mi podobnych jest ciężko w życiu... Gratulacje jeszcze raz niestety z drobną nutką zazdrości w czcionce icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli 7 lat za każdym razem odparowujesz w zimę szyby i klima Ci się załącza w temperaturach ok 2

> st. C i poniżej to albo jesteś niesamowitym szczęściarzem, że sprężarka chodzi nadal

> nieskazitelnie albo w przeciwnym wypadku gdy jednak nie załącza Ci się klima w tych warunkach,

> jesteś bardzo podatny na efekt placebo. W jednym i drugim wypadku gratulacje, bo z reguły i

> jedni i drudzy ludzie są dość szczęśliwi w życiu. (tylko tacy zwyrole jak ja z podejściem

> przyczynowo-skutkowym się doktoryzują nad takimi szczegółami jak np. lepkość oleju w różnych

> temperaturach albo tym czy domrażając szyby klimą w zimę (jeżeli w ogóle się włączy) pomaga

> się odparować parę wodną czy zamrozić)

> Echhh sam widzisz jak mnie i mi podobnych jest ciężko w życiu... Gratulacje jeszcze raz niestety z

> drobną nutką zazdrości w czcionce

To co maja zrobić właściciele nowych aut które nie maja juz sprzęgła na sprężarce, i sprężarka kreci sie cały czas (pasek zdejmować na zimę ??) w autach w których w zimie nie powinno włączać sie klimy jest czujnik temperatury i on zezwala lub nie na włączenie Klimy, np. golf 4 ( klimatronik ustawiony na auto) jak staruje rano z garażu ciepłego klima się włącza i co mam ja wyłączyć jak wyjadę na zewnątrz?? Bo tego nigdy nie robie i jakoś wszystko działa, i w instrukcji nie ma nic napisane żeby w zimę nie używać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To co maja zrobić właściciele nowych aut które nie maja juz sprzęgła na sprężarce, i sprężarka

> kreci sie cały czas (pasek zdejmować na zimę ??) w autach w których w zimie nie powinno

> włączać sie klimy jest czujnik temperatury i on zezwala lub nie na włączenie Klimy, np. golf 4

> ( klimatronik ustawiony na auto) jak staruje rano z garażu ciepłego klima się włącza i co

> mam ja wyłączyć jak wyjadę na zewnątrz?? Bo tego nigdy nie robie i jakoś wszystko działa, i w

> instrukcji nie ma nic napisane żeby w zimę nie używać

No dobra, startujesz z cieplego garazu i wyjezdzasz na mroz.

To uwazasz, ze juz potem informacja o biezacej temperaturze (mrozie!) nie jest brana pod uwage i sprezarka pracuje caly czas bo na poczatku startowala w cieplym garazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, startujesz z cieplego garazu i wyjezdzasz na mroz.

> To uwazasz, ze juz potem informacja o biezacej temperaturze (mrozie!) nie jest brana pod uwage i

> sprezarka pracuje caly czas bo na poczatku startowala w cieplym garazu?

Wiem ze sie wyłączy,

mi chodzi o to ze ktoś napisał ze jak sie włącza klime w zimie to pada, ale nie da sie włączyć jak jest za zimno ( temperatura około 5 stopni ) w większości aut.

Nie pamiętam jak było w lanosie, ale w zimie raczej dało sie włączyć bo nie ma tam czujnika temperatury do klimy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jedni i drudzy ludzie są dość szczęśliwi w życiu. (tylko tacy zwyrole jak ja z podejściem

> przyczynowo-skutkowym się doktoryzują nad takimi szczegółami jak np. lepkość oleju w różnych

> temperaturach albo tym czy domrażając szyby klimą w zimę (jeżeli w

> ogóle się włączy) pomaga

to widać doktoryzujesz się na samochodach starej daty biglaugh.gif

moje auto w trybie auto samo decyduje kiedy ma włączyć klimę a włącza nawet przy minusowych temperaturach biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to widać doktoryzujesz się na samochodach starej daty

> moje auto w trybie auto samo decyduje kiedy ma włączyć klimę a włącza nawet przy minusowych

> temperaturach

łał , nie rób tego, jak ustawiłem na auto, to moje auto jak zaspałem to samo do roboty pojechało

a poważnie to nie ma takiej możliwości aby w ujemnych temperaturach zadziałała klima

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co ma fizyka do włącznika klimy jak nie ma czujnika temperatury??

> i co z autami co nie maja sprzęgieł na sprężarce

No cóż jak nie uważałeś na lekcji to ja Cię uczył nie będę

Może wystarczy Ci jak obejrzysz sobie na przykład krzywe ciśnienia pary dla środków chłodniczych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No cóż jak nie uważałeś na lekcji to ja Cię uczył nie będę

> Może wystarczy Ci jak obejrzysz sobie na przykład krzywe ciśnienia pary dla środków chłodniczych

no nie uważałem,

ale jak wiesz to napisz jak odbywa sie to w aucie bez czujnika temperatury i ktoś włączy klime??

i powtarzam pytanie, jak jest na stale sprężarka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> łał , nie rób tego, jak ustawiłem na auto, to moje auto jak zaspałem to samo do roboty pojechało

> a poważnie to nie ma takiej możliwości aby w ujemnych temperaturach zadziałała klima

A jednak jest np. Chrysler Voyager i to na dość minusowych się włącza, nie wspomnę już o tym że jak się ustawi na szyby, szyby/nogi to z automatu się włącza no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.