Skocz do zawartości

Fiat 1.6 16V - zdjęcia instalacji sekwencyjnej


nikt-znany

Rekomendowane odpowiedzi

Wolnymi krokami przymierzam się do zmiany całego przodu instalacji z II generacji na sekwencję w autku służącym jako wół roboczy.

Silnik to fiatowski 1.6 16V 103KM.

Przejrzałem to co jest w internecie, ale nie zaszkodzi spytać tutaj. Może ktoś z Was posiada taki silnik i mógłby podzielić się zdjęciami komory silnika, kolektora z widocznymi nawiertami, umiejscowienia reduktora, miejsca gdzie wpięty został przewód podciśnienia do kolektora ssącego, rozwiązania w jaki zostały zamocowane wtryski gazu itp.

Z pewnością każda fotka komory silnika będzie przydatna. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik to fiatowski 1.6 16V 103KM.

> mógłby podzielić się zdjęciami komory silnika,

Nie mam zdjęć.

> kolektora z widocznymi nawiertami,

Trudno będzie zrobić bo nawierty są od spodu.

> umiejscowienia reduktora,

Na ścianie grodziowej od strony pasażera, z drugiej strony by się nie zmieścił bo mam tam serwo hamulca i pompę ESP.

> rozwiązania w jaki zostały zamocowane wtryski gazu

Miałem bardzo głupi pomysł, żeby nie było widać instalacji, w efekcie wtryskiwacze mam bardzo nisko przed chłodnicą.

Najlepiej będzie położyć je na kolektorze.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam zdjęć.

a jakiś aparat ? zlosnik.gif

> Trudno będzie zrobić bo nawierty są od spodu.

Chcę zdjąć kolektor i wiercić na warsztacie. Są dwie szkoły, jedna przy wtryskach benzynowych i wtedy wężyki do góry, a wtryski (pojedyncze) między doloty kolektora, druga to nawierty od dołu i wtryski pionowo pod kolektorem (oczywiście nie do góry nogami, tylko po "bożemu").

W pierwszym przypadku wężyki będą krótsze, ale np. wymiana wtrysku lub wężyka będzie bez ponownego zdjecia kolektora (a z tym roboty w cholerę) wręcz niemożliwa.

W drugim wężyki będą dłuższe, ale i dostęp lepszy...

> Na ścianie grodziowej od strony pasażera, z drugiej strony by się nie zmieścił bo mam tam serwo

> hamulca i pompę ESP.

Ja mam parownik po lewej stronie i chyba tam reduktor wyląduje...

> Miałem bardzo głupi pomysł, żeby nie było widać instalacji, w efekcie wtryskiwacze mam bardzo nisko

> przed chłodnicą.

Czyli nawierty od góry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakiś aparat ?

Mam, ale nic to nie da bo musiałbym odkręcić plastikową obudowę silnika(Stilo) a jest zimno, jestem podziębiony...

> Chcę zdjąć kolektor i wiercić na warsztacie. Są dwie szkoły, jedna przy wtryskach benzynowych i

> wtedy wężyki do góry, a wtryski (pojedyncze) między doloty kolektora, druga to nawierty od

> dołu i wtryski pionowo pod kolektorem (oczywiście nie do góry nogami, tylko po "bożemu").

Wybieram bramkę nr 2.

> W pierwszym przypadku wężyki będą krótsze, ale np. wymiana wtrysku lub wężyka będzie bez ponownego

> zdjecia kolektora (a z tym roboty w cholerę) wręcz niemożliwa.

Załóż porządne wtryskiwacze to nie będziesz ich często wymieniał.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam, ale nic to nie da bo musiałbym odkręcić plastikową obudowę silnika(Stilo) a jest zimno, jestem

> podziębiony...

Ok, rozumiem ok.gif

> Załóż porządne wtryskiwacze to nie będziesz ich często wymieniał.

Hana lub Barracudy, skłaniam się ku drugim. Poza tym LPGTech214 + ZavoliZetaN lub Shark.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hana lub Barracudy, skłaniam się ku drugim. Poza tym LPGTech214 + ZavoliZetaN lub Shark.

To się koledzy muszą wypowiedzieć, u mnie siedzi zestaw BRC SQ24 MY10.

Pamiętaj, żeby sygnał obrotów brać z CPW a nie z cewki.

Przynajmniej w Stilo branie z cewki jest złym pomysłem bo potrafi gubić sygnał przy schodzeniu z obrotów.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno z ciekawości zmieniłem sobie Staga 4 Plus na LPGTecha i muszę przyznać że z tym sterownikiem chodzi niebo lepiej a strojenie jest banalne nawet dla laika. Szczerze polecam ten sterownik. Do tego dobre wtryski i reduktor oraz poprawny montaż i będzie śmigać. Fotki instalacji w 1,6 16V są na lpg-forum.pl, sam nawet kiedyś temat zakładałem odnośnie nawiertów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedawno z ciekawości zmieniłem sobie Staga 4 Plus na LPGTecha i muszę przyznać że z tym

> sterownikiem chodzi niebo lepiej a strojenie jest banalne nawet dla laika. Szczerze polecam

> ten sterownik. Do tego dobre wtryski i reduktor oraz poprawny montaż i będzie śmigać. Fotki

> instalacji w 1,6 16V są na lpg-forum.pl, sam nawet kiedyś temat zakładałem odnośnie nawiertów.

Tak, widziałem. Jest 2 Sienki zagazowane sekwencją. Jest też topic w którym pytałeś o nawierty.

Co mnie jeszcze nurtuje - skąd pociągnąłeś podciśnienie? Tego nie znalazłem, a wyczytałem ze niekiedy monter robi dodatkowy nawiert w kolektorze. Mógłbyś zrobić zdjęcie miejsca w którym wpięty jest wężyk od podciśnienia?

Jaki masz reduktor u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, widziałem. Jest 2 Sienki zagazowane sekwencją. Jest też topic w którym pytałeś o nawierty.

> Co mnie jeszcze nurtuje - skąd pociągnąłeś podciśnienie? Tego nie znalazłem, a wyczytałem ze

> niekiedy monter robi dodatkowy nawiert w kolektorze. Mógłbyś zrobić zdjęcie miejsca w którym

> wpięty jest wężyk od podciśnienia?

> Jaki masz reduktor u siebie?

Reduktor mam Zavoli Zeta N i taki również polecam, jest on umieszczony na grodzi z prawej strony patrząc od przodu auta. Podciśnienie wzięte jest z króćca za przepustnicą - nawet nie zastawiałem się czy to jest fabryczny czy dokładany. W Alfie 147 kiedyś dokładałem taki króciec właśnie zaraz za przepustnicą w plastikowym kolektorze i nie było problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Reduktor mam Zavoli Zeta N i taki również polecam, jest on umieszczony na grodzi z prawej strony

> patrząc od przodu auta. Podciśnienie wzięte jest z króćca za przepustnicą - nawet nie

> zastawiałem się czy to jest fabryczny czy dokładany. W Alfie 147 kiedyś dokładałem taki

> króciec właśnie zaraz za przepustnicą w plastikowym kolektorze i nie było problemu.

Jak będziesz kiedyś przechodził koło auta z aparatem cyknij kilka ikonka_photo2.gif silnika i podeślij. Będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wolnymi krokami przymierzam się do zmiany całego przodu instalacji z II generacji na sekwencję w

> autku służącym jako wół roboczy.

> Silnik to fiatowski 1.6 16V 103KM.

> Przejrzałem to co jest w internecie, ale nie zaszkodzi spytać tutaj. Może ktoś z Was posiada taki

> silnik i mógłby podzielić się zdjęciami komory silnika, kolektora z widocznymi nawiertami,

> umiejscowienia reduktora, miejsca gdzie wpięty został przewód podciśnienia do kolektora

> ssącego, rozwiązania w jaki zostały zamocowane wtryski gazu itp.

> Z pewnością każda fotka komory silnika będzie przydatna.

ja mam zagazowany 1.6 16V instalką BRC SQ24. Reduktor za lewym przeciwmgielnym na samym dole, listwa przykręcona z przodu do kolektora (robiłem fotki i wklejałem kiedyś na kunciku fiata, Kolektor wiercony prawie przy samej głowicy (około 2cm od). Podciśnienie z kolektora (nawiercony z prawej strony jak patrzysz od przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak będziesz kiedyś przechodził koło auta z aparatem cyknij kilka silnika i podeślij. Będę

> wdzięczny.

Chętnie ale nic nie zobaczysz bo po otwarciu maski nie widać wcale instalacji LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka imo partyzantka...wszystko na górze i se lata....

co to znaczy ze 'se lata'?

> ztcw. reduktor powinien być najniższym punktem instalacji, a u ciebie jest najwyżej...

Być może (choć właściwie dlaczego?). Ale jakoś nie mam problemów z instalacją. Przynajmniej jest do wszystkiego łatwy dostęp:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taka imo partyzantka...wszystko na górze i se lata....

> ztcw. reduktor powinien być najniższym punktem instalacji, a u ciebie jest najwyżej...

Reduktor ma być poniżej poziomu płynu w zbiorniczu wyrównawczym. I tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma być poniżej zbiornika gazu. Takie info mam od 2 gazowników.

łoooo teraz to mnie pokonałeś crazy.gif wytłumaczył ci dlaczego tak ma być ?? smile.gif od jutra butle montuje na dachu auta. powiem klientowi ze tak na forum wyczytałem hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakiś aparat ?

> Chcę zdjąć kolektor i wiercić na warsztacie.

A nie da rady założyć takich przejściówek ?

Korci mnie podobny pomysł jak u Ciebie tzn zmiana II generacji na IV w Astrze II i wymyśliłem że może zamaist wiercić to bym takie przejściówki dał i by było lepiej i mniej roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gaz jest pod ciśnieniem i nie ma to znaczenia

super, to wytłumacz mi np. dla czego wielowawór ma być skierowany do tyłu auta ? Przecież gaz jest pod ciśnieniem, więc po co to wszystko ?

U mnie nic po ziemi nic się nie ciągnie, instalka jest zakładana w autoryzowanym serwisie czakram, zgodnie z zaleceniami BRC.

Zresztą dorabiajcie sobie teorie jakie chcecie...mi to lotto wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie da rady założyć takich przejściówek ?

> Korci mnie podobny pomysł jak u Ciebie tzn zmiana II generacji na IV w Astrze II i wymyśliłem że

> może zamaist wiercić to bym takie przejściówki dał i by było lepiej i mniej roboty

Z tego co kojarzę to Kolega 2rotor miał na początku u siebie takie rozwiązanie i były z tym jakieś problemy.

We fiatowskim 1.6 16V żeby dostać się do wtrysków benzynowych i tak musiałbym zdejmować kolektor. Jak go zdejmę to wolę jednak zrobić nawierty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co kojarzę to Kolega 2rotor miał na początku u siebie takie rozwiązanie i były z tym jakieś

> problemy.

Ano były, auto jeździło ale po każdorazowym naciśnięciu pedału gazu na benzynie było szarpnięcie i dopiero wtedy auto zaczynało normalnie jechać. Niektórzy by olali i jeździli ale dla mnie totalnie nie akceptowalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote:

dla czego wielowawór ma być skierowany do tyłu auta ?


Gaz ma wychodzić ze zbiornika w fazie ciekłej, a nie lotnej i dlatego jest rurka od wielozaworu do dna. Przypadku przyspieszania lub jazdy pod górkę gaz będzie z tyłu zbiornika, więc lepiej gdy wielozawór też tam będzie. W przypadku niskiego poziomu gazu (wielozawór przód) będzie odpływ od rurki i przełączenie na noPB, lub spadek mocy. Zależność której generacji instalka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.