koNik Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 czy strzelanie ogniem z wydechu jest niebezpieczne? chodzi mi o to czy coś się może zapalić od tego, nadmiernie rozgrzać itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Chodzi Ci o Flamer Kit czy o tradycyjne strzelanie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Chodzi Ci o Flamer Kit czy o tradycyjne strzelanie ?? o strzelanie przy odpuszczaniu gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > o strzelanie przy odpuszczaniu gazu No więc zapalić to raczej się nic nie zapali ALE czasami potrafi rozerwać wydech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > czy strzelanie ogniem z wydechu jest niebezpieczne? > chodzi mi o to czy coś się może zapalić od tego, nadmiernie rozgrzać itp Nie słyszałem, że komuś się zapaliło coś o ile są to strzały, a nie ciągły ogień. Tu co prawda z przelania, ale jedna z moich ulubionych marchewek 0:55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > czy strzelanie ogniem z wydechu jest niebezpieczne? > chodzi mi o to czy coś się może zapalić od tego, nadmiernie rozgrzać itp W bisie którego mieliśmy z kumplami na studiach były czasem takie detonacje jakby z granatu pociągnął (zepsuta cewka zapłonowa i musiał napompować trochę paliwa do kolektora i je zdetonować by w ogóle zapalić). Co prawda tłumik bardzo szybko urwało i potem chodził jak harley - ale się nic nie zapaliło więc jak się tam jakiś szmat nie trzyma w pobliżu albo rozpuszczalnika to raczej luzik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > o strzelanie przy odpuszczaniu gazu Czyli nie coś takiego? Pytanie techniczne: od czego zależy czy w/z wydechu 'strzela' czy 'dopala' się paliwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Czyli nie coś takiego? > Pytanie techniczne: od czego zależy czy w/z wydechu 'strzela' czy 'dopala' się paliwo? Od wielu rzeczy. W poprawnie zaprojektowanym wydechu istnieją tzw. zjawiska falowe, które mają w dużym uproszczeniu za zadanie cofać część spalin przy otwartych zaworach wylotowych. Dzięki temu niespalone opary zwykle nie przedostają się do wydechu. I tymże moim zdaniem najczęstsze powody strzałów lub płomieni: 1. W niektórych sportowych autach by zmniejszyć opory "wypychania" spalin na zewnątrz wyrzuca się jakieś elementy tłumika, które powodują większy "przedmuch" cylindra podczas otwartych zaworów wylotowych i może pojawić się detonacha. Czasami (jak w Ferrari) są 2 wydechy - długi i krótki - długi działa podczas normalnej jazdy działając normalnie jak tłumik, krótki przełącza się gdy przepustnica jest otwarta na maksa by zmniejszyć opory przepływu spalin (i właśnie wtedy często też są strzały) 2. W uturbionych silnikach podczas zmiany biegu gdy obroty maleją, mieszanka paliwowo powietrzna jest zbyt bogata (czasem wtryski nie nadążają za gwałtownym zatrzymywaniem się turbiny) i niezdetonowana bogata mieszanka przedostaje się do układu wydechowego i mając lepsze proporcje powietrza, detonuje tam. 3. Problemy z układem zapłonowym lub wtryskowym (to samo co wyżej zbyt bogata mieszanka lub pompowanie paliwa do tłumika np. z jednego z cylindrów w którym nie do końca działa zapłon) 4. Jakieś wysokokaloryczne paliwo rakietowe w dużej ilości pompowane do cylindrów (tak jak w dragsterach przykładowo ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Od wielu rzeczy. W poprawnie zaprojektowanym wydechu istnieją tzw. zjawiska falowe, które mają w > dużym uproszczeniu za zadanie cofać część spalin przy otwartych zaworach wylotowych. Dzięki > temu niespalone opary zwykle nie przedostają się do wydechu. Dobrze wyregulowany, cywilny silnik nie produkuje niespalonych oparów. Tłumiki projektuje się, aby ułatwiały wydech, a nie cofały spaliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Dobrze wyregulowany, cywilny silnik nie produkuje niespalonych oparów. Tłumiki projektuje się, aby > ułatwiały wydech, a nie cofały spaliny. To prawda, chodziło mi o pierwszy moment otwarcia zaworu gdzie w układzie wydechowym jest jeszcze nadciśnienie. Potem podciśnienie faktycznie ułatwia "wyssanie" spalin. Napisałem w dużym uproszczeniu w kontekście strzałów z tłumika bo o zjawiskach falowych można doktorat napisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Czyli nie coś takiego? > Pytanie techniczne: od czego zależy czy w/z wydechu 'strzela' czy 'dopala' się paliwo? no coś takiego własnie choc bardziej jest to strzał z płomieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > no coś takiego własnie choc bardziej jest to strzał z płomieniem Wszystko zależy od tego jak sobie to ustawisz w ecu (jeśli mowa o sterowaniu elektronicznym) - tu jest to bardzo łatwe, a metod na ogień jest multum. Korci Cię straszenie ludzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > no coś takiego własnie choc bardziej jest to strzał z płomieniem Mnie się wydaje, że w tym wyżej zwyczajnie dopala się paliwo. Strzał masz np. tutaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Wszystko zależy od tego jak sobie to ustawisz w ecu (jeśli mowa o sterowaniu elektronicznym) - tu > jest to bardzo łatwe, a metod na ogień jest multum. > Korci Cię straszenie ludzi? nie korci, po prostu samo tak wyszło - mam wydech przelotowy i być może to jest cały sekret tego zjawiska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Mnie się wydaje, że w tym wyżej zwyczajnie dopala się paliwo. Strzał masz np. tutaj: o dokładnie tak strzela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
folgi Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Nigdy nic nie rozerwałem ani nie podpaliłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > nie korci, po prostu samo tak wyszło - mam wydech przelotowy i być może to jest cały sekret tego > zjawiska To jest jeden z warunków - żeby wydech nie był za bardzo "przytkany". Drugi to lanie paliwa przy odpuszczaniu gazu - czyli brak fuel cut-a (należy pamiętać że fuel cut ma prawie zawsze warunek max. prędkości obrotowej i po jej przekroczeniu funkcja nie działa ) czyt. odpowiednia ilość paliwa przy hamowaniu silnikiem daje ogień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Nie jest niebezpieczne i jest nawet pożądane! +10 do rispektu na parafii! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Nie jest niebezpieczne i jest nawet pożądane! > +10 do rispektu na parafii! Pytanie. Seryjny focus RS astra OPC, czy mitsu nie szczela. Rajdowe a i owszem. Ja sie pytam dlaczego? Co jest zmienione? A takie np Lambo czy AMG szczela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Pytanie. Seryjny focus RS astra OPC, czy mitsu nie szczela. Rajdowe a i owszem. Ja sie pytam > dlaczego? Co jest zmienione? A takie np Lambo czy AMG szczela. Inny zapłon, wolny wydech, itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Inny zapłon, wolny wydech, itd... No i turbo często gęsto (albo kompresor)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > No i turbo często gęsto (albo kompresor)... no tak, bez kompresora nie strzelało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Zwykle to trochę pomaga Chociaż kompresor mniej bo się nie zatrzymuje po odjęciu gazu. Lecz tak jak wyżej napisał dj_o -> fuel cut nie działa i z reguły dla auta z kompressorem dawka paliwa jest trochę większa niż bez... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > no coś takiego własnie choc bardziej jest to strzał z płomieniem Wystarczą zużyte świece zapłonowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Inny zapłon, wolny wydech, itd... Wolny wydech tzn? Wiekszy przekroj? Czemu inny zaplon? Czemu producent tak nie robi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Wolny wydech tzn? Wiekszy przekroj? Czemu inny zaplon? Czemu producent tak nie robi? Producenci są ograniczeni normami Euro i preferencjami użytkowników (np. kompromis osiągów i spalania). Poza tym strzały z tłumika nie są z reguły pozytywnie odbierane w seryjnych autach . Lambo i Ferrari to inna bajka - tu typowo sportowa charakterystyka kosztem zużycia paliwa jest akceptowalna - w zasadzie wyżej wszystko dokładnie zostało opisane. Jeżeli chcesz mocy i wysilasz silnik do granic możliwości, wyrzucasz odcięcie paliwa powyżej jakichśtam obrotów, ustawiasz wałki rozrządu na "sportowy tryb", wrzucasz krótki wydech jeszcze bardziej przedmuchujący cylindry i nierzadko (np. w rajdówkach) wrzucasz dodatkowo turbo poteżniejsze od silnika i do tej całej konfiguracji odpowiednio dostosowujesz wyprzedzenie zapłonu by ogarniał wysokie obroty i wysoką kaloryczność mieszanki paliwowo-powietrznej to strzały się mogą pojawić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Wolny wydech tzn? Wiekszy przekroj? Czemu inny zaplon? Czemu producent tak nie robi? Wolny znaczy przelotowy czyli bez tłumiki jeżeli takowe są to są bez przegród. Większy przekrój bo gdzieś te spaliny w dużej ilości muszą mieć ujście a silnik nie może być "zduszony" Inny zapłon bo pewnie chodzi o szybsze reakcje na gaz, szczegółowo tego Ci nie wyjaśnię ale zauważ jak pracują rajdówki na wolnych obrotach (średnio równa praca) a jak na obrotach, a rajdówki przeważnie korzystają z wysokich obrotów. Producent robi tak że auto ma spełniać normy EURO, ma mieć katalizator, ma być ciche, mało palić, itd... czyli wszystko to czego rajdówka ma nie mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomash79 Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 albo średniej jakości paliwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Pytanie. Seryjny focus RS astra OPC, czy mitsu nie szczela. Rajdowe a i owszem. Ja sie pytam > dlaczego? Co jest zmienione? A takie np Lambo czy AMG szczela. Seryjny RS mk2 "próbuje" strzelać z wydechu ale kat wszystko tłumi. Wywalenie kata rozwiązuje problem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Korci Cię straszenie ludzi? Korci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 za czasów studiow tak sie bawilismy. po załozeniu pustego tłumika Tekli wystarczyło lekko przestawic zapłon, nastepnie po przegazowaniu strzelał w wydech, a zeby wygenerowac "kite" wystarczyło podczas jazdy ostro przegazowac auto i wyłoczyc na 1,2 s zapłon nastepnie znowu załaczyc, niedopalone paliwo waliło z wydechu "kita"... niezapomniane efekty były podczas takiej zabawy pod mostem w gliwicach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Pytanie. Seryjny focus RS astra OPC, czy mitsu nie szczela. Rajdowe a i owszem. Ja sie pytam > dlaczego? Co jest zmienione? A takie np Lambo czy AMG szczela. ALS czyli Anti Lag System, zwane z polska podtrzymaniem turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > ALS czyli Anti Lag System, zwane z polska podtrzymaniem turbo. Seryjne auta nie mają podtrzymania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Nie jest niebezpieczne i jest nawet pożądane! > +10 do rispektu na parafii! No dosłownie, loud pipes save lives Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Seryjne auta nie mają podtrzymania Odpowiedź była na pytanie o rajdówki. BTW ALS można zamontować do każdego auta z turbo. Po drugie odpowiednim programem sterownika silnika można zrobić substytut ALS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > nie korci, po prostu samo tak wyszło - mam wydech przelotowy i być może to jest cały sekret tego > zjawiska kiedys w starym heblu mialem przesuniety ( opoznienie) zaplon co powodowalo ze czesc paliwa sie dopalala w wydechu. Taki lansik z pochodnia w d.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > Odpowiedź była na pytanie o rajdówki. > BTW ALS można zamontować do każdego auta z turbo. Po drugie odpowiednim programem sterownika > silnika można zrobić substytut ALS. Ja bym powiedział, żer nie substytut a namiastkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > Ja bym powiedział, żer nie substytut a namiastkę... Jak zwał, tak zwał ale wiadomo o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 seryjne Audi kolegi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
santa Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 a moze takie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > Jak zwał, tak zwał ale wiadomo o co chodzi. No właśnie nie do końca. Wbrew pozorom ALS z prawdziwego zdarzenia wymaga całkiem innego podejścia do jazdy i na ulicy w codziennym ruchu potrafi utrudnić życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.