Skocz do zawartości

Z czego budować dom ?


Rekomendowane odpowiedzi

> Jak pojedzie po bandzie, to tak. Kumpel stan surowy zamkniety z tynkami, wylewkami, bramami

> garazowymi i drzwiami wejsciowymi zamknie sie w ok. 330k, ale raz, ze jego chawira spora jest

> (pod 200m2), dwa ze dach skomplikowany (podwojny kopertowy z 3 lukarnami), a trzy, ze na

> dachowki (angobowana karpiowka), kominy (klinkier) i okna (jedne z najdrozszych z roletami)

> nie oszczedzal. Przy prostym dachu dwuspadowym i tansza dachowka moznaby zejsc do 280k.

Różnie to bywa, dlatego rozpiętość jest ogromna. Czasem wystarczą drobiazgi: inna lokalizacja, inny projekt i kosztorys wygląda zupełnie różnie. Nie ma porównania nawet pomiędzy dwoma z pozoru takimi samymi budynkami.

> Nie przesadzajmy - sciany i ocieplenie, to jeden z mniejszych kosztow budowy domu. I tak najwiecej

> wyda na wykonczenie

O wykończeniu to ja w ogóle nie myślałem przy budżecie rzędu 300k. Tak czy siak jednak oszczędzanie każdego grosza się przyda. Wielkie oszczędności na budowach biorą się najczęściej z sumy małych kwot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O wykończeniu to ja w ogóle nie myślałem przy budżecie rzędu 300k. Tak czy siak jednak oszczędzanie

> każdego grosza się przyda. Wielkie oszczędności na budowach biorą się najczęściej z sumy

> małych kwot.

Aby wyrobić się z wykończeniem za 300kzł, to trzeba mocno oszczędzać na każdym kroku.

Mnie uda się zbudować i wykończyć dom w tej sumie ale o powierzchni całkowitej ~140m2.

200m2 IMO nie ma szans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aby wyrobić się z wykończeniem za 300kzł, to trzeba mocno oszczędzać na każdym kroku.

Właśnie. Dlatego nie ma co się zastanawiać z czego budować, bo wybór jest tylko jeden - tanio.

> Mnie uda się zbudować i wykończyć dom w tej sumie ale o powierzchni całkowitej ~140m2.

> 200m2 IMO nie ma szans.

Ja swój dom zmieściłbym też w takiej kwocie gdybym zaoszczędził na wykończeniu. Ale ja za wiele rzeczy płaciłem inne ceny niż rynkowe lub nie płaciłem w ogóle.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niecałe 200m2 w stanie surowym za 300-350kzł?

> Chyba ciut przesadziłeś.

MOŻE się tak okazać. Nie znaczy to że musi.

Ale przecież równie dobrze może być tak, że:

- projekt jest zarąbiście skomplikowany

- grunt na działce jest niestabilny

- mamy problem z wysokim lustrem wód gruntowych

- wykonawca da d..., potem następny, potem następny...

300kPLN pęknie ani się obejrzysz. hehe.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niecałe 200m2 w stanie surowym za 300-350kzł?

> Chyba ciut przesadziłeś.

Mozna bez problemu - dach prosty, dachowka tania i standardowa, to mozna zejsc ponizej 30k, ale i przy skomplikowanym oraz drogiej dachowce przekroczyc 90k. To samo z oknami - mozna zejsc do parunastu, ale i zaplacic do 50k. Duzo pomieszczen, do duzo scian do otynkowania, okna polaciowe, podlogowka, udziwniona instalacja elektryczna i infrastruktura informatyczna (kilometry kabli i koszty instalatorow) itd. itp. Tylko to trzeba sie postarac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nic nie chcę, wiem że są trzy metody i przedstawiłem tą trzecią jako IMO najlepszą

moim zadaniem najgorszą (nieuniknione mostki termiczne) i najbardziej pracochłonną ( popytaj murarzy co już kilka domów postawili w życiu)

> oczywiście w momencie budowy, bo o tym jest temat

oczywiście że można później ale wiąże się to z dużym nakładem pracy i potrzebą wiązań za pomocą łączników ściany zewnętrznej z wewnętrzna

> widzisz teoria teorią a życie życiem

to fakt .... w szczególności w budowlance ok.gif

> tak jak pisałem, te historie to fakt który widziałem własnymi oczyma

wybacz ale dziobających ptaków jakoś sobie nie mogę wyobrazić..... ale myszy w styropianie to dość częsty przypadek przy niekompetentnych fachowcach

> oczywiście że podczas murowania/budowy, nie widzę opcji obmurowywania, owszem jest to możliwe, ale

> mocno skomplikowane

jw

> przecież ściana trójwarstwowa to nie jest nowy wymysł ? o tym uczyli już w latach 80 czy nawet

> wcześniej

> tyle że wtedy nikt nie myślał o kosztach ogrzewania

> potem nagle opał zaczął drożeć i ludzie zaczęli docieplać domy, właśnie doklejając ocieplenie

jw

> więc jakie zalety ma ocieplenie z cienkowarstwowym tynkiem ?

tynk cienkowarstwowy to tylko dekoracja

co do zalet to te największe:

- łatwość wykonania ( najpierw murowanie później ocieplanie budynku)

- brak mostków termicznych ( w twojej metodzie praktycznie nierealne aby ich nie było ponieważ musisz wiązać ze sobą ściany a wszystkie stropy i wieńce to miejsca których twoją metodą nie zaizolujesz)

- przesunięcie strefy przemarzania mury na wewnątrz ściany

Polecam poczytać na stronach firm np Caparol, Weber czy nawet Tytan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja zapytam inaczej - wczorsj jeden fachman na wiesc, ze nie chce strukturalnego tynku

> (baranek/kornik), a gladko stwierdzil, ze mozna kleju na welne trzy warstwy na gladko i

> pomalowac. Cos mi sie nie chce wierzyc...

Nie rób na gładko:

- nawet przy najlepszych fachmanach zawsze będziesz miał jakieś nierówności na ścianie, przy gładkiej wszystko będzie widać i będziesz później żałował

- przy gładkiej ścianie dużo bardziej się ona nagrzewa,struktura rozprasza jednak energię słoneczną

Z tego co pamiętam producenci systemów ociepleniowych pozwalają jedynie na gładko powierzchnie małe takie jak glify. Przy większych grozi to utratą gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moim zadaniem najgorszą (nieuniknione mostki termiczne) i najbardziej pracochłonną ( popytaj

> murarzy co już kilka domów postawili w życiu)

właśnie gadam i widzę że wybrali w swoim domu ścianę trójwarstwową hmm.gif

koszty robocizny były w tym przypadku pomijalne, bo sam sobie budował

> wybacz ale dziobających ptaków jakoś sobie nie mogę wyobrazić..... ale myszy w styropianie to dość

> częsty przypadek przy niekompetentnych fachowcach

niewiem.gif u sąsiadki ptaki dorwały się do styropianu

być może było coś źle wykonane

> tynk cienkowarstwowy to tylko dekoracja

i ochrona warstwy izolującej

> co do zalet to te największe:

> - łatwość wykonania ( najpierw murowanie później ocieplanie budynku)

ok.gif

> - brak mostków termicznych ( w twojej metodzie praktycznie nierealne aby ich nie było ponieważ

> musisz wiązać ze sobą ściany a wszystkie stropy i wieńce to miejsca których twoją metodą nie

> zaizolujesz)

ok.gif

o jakich mostkach piszesz ?

bo przy prawidłowym wykonaniu nie masz ich więcej niż w ścianie dwuwarstwowej hmm.gif

jedyny element dodatkowy to kotwy

> - przesunięcie strefy przemarzania mury na wewnątrz ściany

hmm.gif

a to jakiś problem ? ściany jednowarstwowe przemarzają w części konstrukcyjnej hmm.gif

> Polecam poczytać na stronach firm np Caparol, Weber czy nawet Tytan

materiały reklamowe firm robiących docieplenia ?

http://www.budujemydom.pl/sciany-i-stropy/2059-sciana-jedno-dwu-czy-trojwarstwowa

tu jest porównanie metod i ściana trójwarstwowa jest wymieniana jako mająca

- bardzo dobre własności użytkowe;

- najwyższa izolacyjność cieplna i akustyczna;

- ściany trójwarstwowe uważane są za najbardziej solidne;

- duża odporność ogniowa;

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie gadam i widzę że wybrali w swoim domu ścianę trójwarstwową

> koszty robocizny były w tym przypadku pomijalne, bo sam sobie budował

ok.... każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada

> u sąsiadki ptaki dorwały się do styropianu

> być może było coś źle wykonane

na 100 %

> i ochrona warstwy izolującej

raczej do tego służy zaprawa klejąca+siatka

> o jakich mostkach piszesz ?

> bo przy prawidłowym wykonaniu nie masz ich więcej niż w ścianie dwuwarstwowej

Uwierz mi, widziałem kilka budów w życiu, i znam fachowców jak robią coś nie dla siebie.

> jedyny element dodatkowy to kotwy

> a to jakiś problem ? ściany jednowarstwowe przemarzają w części konstrukcyjnej

Nie rozmawiamy ścianie jednowarstwowej. Dyskusja toczy się na dwuwarst vel trójwarst. Powiedz mi ja dobrze odizolować Twoją metodą lane z betonu nadproża, stropy, wieńce itd. To samo dotyczy balkonów i wykuszy.

Strefa przemarzania w ścianie powinna być jak najdalej od wewnętrznej powierzchni ściany. Taka być powinno i każdy fachmam od bilansu energetycznego Ci to potwierdzi.

> materiały reklamowe firm robiących docieplenia ?

Jasne, wszytko trzeba nieco wyważyć ...... jest kilka kruczków jakimi chce się klienta naciągnąć.

> http://www.budujemydom.pl/sciany-i-stropy/2059-sciana-jedno-dwu-czy-trojwarstwowa

> tu jest porównanie metod i ściana trójwarstwowa jest wymieniana jako mająca

> - bardzo dobre własności użytkowe;

> - najwyższa izolacyjność cieplna i akustyczna;

> - ściany trójwarstwowe uważane są za najbardziej solidne;

> - duża odporność ogniowa;

Pewnych zalet nie podważam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każda pliszka swój ogonek chwali Zdecyduj się na coś i nie wchodź w akademickie dywagacje, bo

> osiwiejesz

dokładnie. Ja już się przekonałem o prawdziwości tego stwierdzenia, a mam dopiero fundament hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rób na gładko:

> - nawet przy najlepszych fachmanach zawsze będziesz miał jakieś nierówności na ścianie, przy

> gładkiej wszystko będzie widać i będziesz później żałował

> - przy gładkiej ścianie dużo bardziej się ona nagrzewa,struktura rozprasza jednak energię słoneczną

> Z tego co pamiętam producenci systemów ociepleniowych pozwalają jedynie na gładko powierzchnie małe

> takie jak glify. Przy większych grozi to utratą gwarancji.

ok, a b. delikatny baranek, tak maks do 1-1.5mm ziarna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozmawiamy ścianie jednowarstwowej. Dyskusja toczy się na dwuwarst vel trójwarst. Powiedz mi ja

> dobrze odizolować Twoją metodą lane z betonu nadproża, stropy, wieńce itd.

To akurat zaden problem - wience sa w scianie konstrukcyjnej, do wiencow przylega warstwa izolacyjna z welny/styropianu, a za izolacja cegla licowka juz bez wienca. Nadproza tez moga miec osobne, a montaz okien cieply w warstwie ocieplenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy, mam takie pytanie odnośnie materiałów:

> YTONG, Silka, cegła palona, porotherm, siporex

> Czym one się różnią ? Najmniej chętnie bym budował z siporex'u, najchętniej - ze zwykłej cegły

> ceramicznej.

> Jak to wygląda cenowo ? Trwałość ? Izolacyjność ?

> Mój sąsiad, też ma dom grzany gazem, mieszka sam z żoną, więc ogrzewają tylko parter, a góry już

> nie. Mimo to, opłaty za gaz mają dokładnie takie same. Wolałbym tego uniknąć. Wiem, że nasz

> dom jest z cegły, a jego - coś popielatego - budował 4-5 lat później.

> Wolę takiej sytuacji uniknąć.

> Drugie pytanie - docieplanie:

> Lepiej wełna mineralna pomiędzy cegły, czy na końcu styropian pod tynk ?

> Jeśli budowa domu będzie postępowała etapami (czyt. tynk trochę później), to nieotynkowany

> styropian może źle to znieść?

A ja postawiłem dom z bloczków Prefabetu Bielskiego 36 cm. Do tego będzie 8-10 cm styropianu. Budowanie z tego bez porównania z cegła, piła moja-twoja i wycinasz co chcesz. Odpadów bardzo mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy, mam takie pytanie odnośnie materiałów:

> YTONG, Silka, cegła palona, porotherm, siporex

> Czym one się różnią ? Najmniej chętnie bym budował z siporex'u, najchętniej - ze zwykłej cegły

> ceramicznej.

> Jak to wygląda cenowo ? Trwałość ? Izolacyjność ?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wszystko ma swoje plusy i minusy. Z racji, ze latem sam zacyznam budowe mialem podobny dylemat. Gazobeton odrzucilem, z racji jego konstrukcji, nasiaklkiwosci. Ma natomiast najlepsze wlasnosci termoizolacyjne (jezeli jest suchy).

Obecnie duzo osob buduje z silikatow, ich zaleta (ale i wada) jest duza bezwladnosc cieplna, jest tez dosc zimny w stosunku do innych materialow. Natomiast z racji ciezaru wl najlepiej chorni od halasu - jezeli np budujesz blisko ruchliwej drogi to najlepszy wybor.

No i jest tez ceramika, na ktora sie zdecydowalem - calkiem dobra termoizolacyjnosc, nie nasiaka jak gazobeton oraz tak sie nie kruszy. Nie jest tez tak ciezki jak silka.

Ceny z tego co rozmawialem ze skladami obecnie sa bardzo zblizone tych materialow.

> Mój sąsiad, też ma dom grzany gazem, mieszka sam z żoną, więc ogrzewają tylko parter, a góry już

> nie. Mimo to, opłaty za gaz mają dokładnie takie same. Wolałbym tego uniknąć. Wiem, że nasz

> dom jest z cegły, a jego - coś popielatego - budował 4-5 lat później.

to chyba zbyt dlugi temat na odp.

> Wolę takiej sytuacji uniknąć.

> Drugie pytanie - docieplanie:

> Lepiej wełna mineralna pomiędzy cegły, czy na końcu styropian pod tynk ?

> Jeśli budowa domu będzie postępowała etapami (czyt. tynk trochę później), to nieotynkowany

> styropian może źle to znieść?

Lepiej sciana dwuwarstwowa ze styropianem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w czym ta nasiąkliwość przeszkadza?

Też się podepnę do pytania. Ja postawiłem z gazobetonu w ubiegłym roku w 3 miesiące od zera do przykrytego dachu bez okien. Czasem trochę padało ale zawsze się przykrywało i ściany są takie jak mają być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kazdy material jak jest wilgotny traci swoja termoizolacyjnosc, jak sie popelni jeszcze blad przy

> robioniu elewacji i nie da porzadnie wyschnac bloczkowi problem gotowy.

Ciekawostka biglaugh.gif Wybudowałem z siporexu, zanim zadaszyłem to ładnych parę tygodni potrwało, zanim otynkowałem to znowu parę miesięcy zeszło biglaugh.gif Pogody saharyjskiej w tym czasie nie zanotowano biglaugh.gif

Ktoś Ci bajek naopowiadał i tyle biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kazdy material jak jest wilgotny traci swoja termoizolacyjnosc, jak sie popelni jeszcze blad przy

> robioniu elewacji i nie da porzadnie wyschnac bloczkowi problem gotowy.

Po pierwsze każda ściana jest izolowana w gruncie w pionie i poziomie.

Po drugie dom jest zwieńczony dachem.

Więc nie wiem skąd miałaby się brać wilgoć w murze w domu zbudowanym zgodnie ze sztuką?

U rodziców dom z suporeksu stoi już 40 lat i nic złego nie dzieje się. Ostatnio został ocieplony styropianem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kazdy material jak jest wilgotny traci swoja termoizolacyjnosc, jak sie popelni jeszcze blad przy

> robioniu elewacji i nie da porzadnie wyschnac bloczkowi problem gotowy.

Na bloczki dajesz styro, na to klej, a na końcu tynk - nie widzę za bardzo opcji, żeby tak się jakoś woda dostała. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawostka Wybudowałem z siporexu, zanim zadaszyłem to ładnych parę tygodni potrwało, zanim

> otynkowałem to znowu parę miesięcy zeszło Pogody saharyjskiej w tym czasie nie zanotowano

> Ktoś Ci bajek naopowiadał i tyle

czytajcie ze zrozumieniem, napisalem jak sie popelni blad ... wystarczy na mokry siporeks styro dac i tynk akrylowy a z drugiej strony tynk z farba np lateksowa i problem gotowy. Inne materialy pod tym wzgledem tak wymagajace nie sa.

Glupot nikt mi nie opowiadal ale fakt, ze dwie ekipy (z 6) nie chcialy robic z siporeksu a myslalem, ze wlasnie bedzie im latwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kazdy material jak jest wilgotny traci swoja termoizolacyjnosc, jak sie popelni jeszcze blad przy

> robioniu elewacji i nie da porzadnie wyschnac bloczkowi problem gotowy.

A myślisz że jak zrobisz z ceramiki i popełnisz błąd przy robieniu elewacji, to woda zawróci jak "zobaczy" ceramikę. Zawilgnie tak samo jak wszystko inne, a jak już nie przyjmie wody to popłynie w bliżej nieokreślonym kierunku

Dla mnie akuratwybór był prosty - materiał miał być łatwy w budowaniu. Parter akurat mam z silikatów (w spadku po poprzednim właścicielu działki), a górę z betonu komórkowego - sam stawiałem, więc było to znaczne ułatwienie - murowanie na klej. Dodatkowo BK ma dobre właściwości izolacyjne, jest ciężki (już nie wspomnę o silikatach) - więc bardzo dobrze izoluje akustycznie pomieszczenia. Ale i tak żałuję że nie robiłem z silikatów całości - materiał najzdrowszy i bardzo dobry pod względem wilgotności pomieszczeń. Tak samo mocowanie czegokolwiek do ściany - zero problemów przy BK i silikatach, w ceramice kiedyś montowałem kaloryfery - to była jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czytajcie ze zrozumieniem, napisalem jak sie popelni blad ... wystarczy na mokry siporeks styro dac

> i tynk akrylowy a z drugiej strony tynk z farba np lateksowa i problem gotowy. Inne materialy

> pod tym wzgledem tak wymagajace nie sa.

A niby gdzie się podzieje woda z tych "innych materiałów" w takiej sytuacji? biglaugh.gif

> Glupot nikt mi nie opowiadal ale fakt, ze dwie ekipy (z 6) nie chcialy robic z siporeksu a

> myslalem, ze wlasnie bedzie im latwiej.

No tak, to jest argument grinser006.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kazdy material jak jest wilgotny traci swoja termoizolacyjnosc, jak sie popelni jeszcze blad przy

> robioniu elewacji i nie da porzadnie wyschnac bloczkowi problem gotowy.

ale z czego ta elewacja? z grubej folii czy co? Kazda sciana oddycha, kazda sciana zmienia swoja wilgotnosc w czasie roku... dobrze zaizolowana sciana po prostu trudniej nasiaka i latwiej schnie.

Sasiednia budowa stala rok czy dwa kompletnie zaniedbana zanim obecny wlasciciel sie nia nie zajal. Co sie zniszczylo to sie zniszczylo, ale mury po zadaszeniu i zabezpieczeniu spokojnie doszly do siebie. Dom juz jest skonczony, zamieszkaly i nic zlego sie nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czytajcie ze zrozumieniem, napisalem jak sie popelni blad ... wystarczy na mokry siporeks styro dac

> i tynk akrylowy a z drugiej strony tynk z farba np lateksowa i problem gotowy. Inne materialy

> pod tym wzgledem tak wymagajace nie sa.

> Glupot nikt mi nie opowiadal ale fakt, ze dwie ekipy (z 6) nie chcialy robic z siporeksu a

> myslalem, ze wlasnie bedzie im latwiej.

Farba lateksowa to nie guma. Oddycha tak samo jak i każda inna. A poza tym w tynkach dostaną tyle wody te siporeksy, że i zlanie ze szlaufa w czasie budowy im nie zaszkodzi - będą miały czas wyschnąć. Po tynkach chwilę zajmuje zanim się farbę walnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stawiałem, więc było to znaczne ułatwienie - murowanie na klej. Dodatkowo BK ma dobre

> właściwości izolacyjne, jest ciężki (już nie wspomnę o silikatach) - więc bardzo dobrze

> izoluje akustycznie pomieszczenia. Ale i tak żałuję że nie robiłem z silikatów całości -

BK - ciezki ?

chyba jak wody sie napije grinser006.gif, gdzies widzialem porownanie, to mial najgorsze wlasciwosci dzwiekoszczelne w stosunku do ceramiki no i oczywiscie silikatow.

> materiał najzdrowszy i bardzo dobry pod względem wilgotności pomieszczeń. Tak samo mocowanie

zdrowy ? beton ?

To juz predzej silikat i cegla zdrowsza

> czegokolwiek do ściany - zero problemów przy BK i silikatach, w ceramice kiedyś montowałem

> kaloryfery - to była jazda.

to zalezy jak wypalone, itd BK tez widzialem popekane i rozwalone przy instlacjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BK - ciezki ?

> chyba jak wody sie napije , gdzies widzialem porownanie, to mial najgorsze wlasciwosci

> dzwiekoszczelne w stosunku do ceramiki no i oczywiscie silikatow.

> zdrowy ? beton ?

> To juz predzej silikat i cegla zdrowsza

> to zalezy jak wypalone, itd BK tez widzialem popekane i rozwalone przy instlacjach

Jeśli już zdecydowałeś i się uparłeś, to po co pytasz? biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A niby gdzie się podzieje woda z tych "innych materiałów" w takiej sytuacji?

Tam gdzie iz BK, roznica tylko w ilosci wody ile dana struktura przyjmie i czasu w jakim odda.

> No tak, to jest argument

Podalem przyklad, ze dwei ekipy stweirdzily, ze nie zbuduja mi domu z BK o innych materialach zadna z ekip nie odmowila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> twierdzisz, ze jednak BK nie ciagnie wody ?

> zaraz odp

Podsumowując Twoje wypowiedzi na temat BK:

Quote:

Gazobeton odrzucilem, z racji jego konstrukcji, nasiaklkiwosci. Ma natomiast najlepsze wlasnosci termoizolacyjne (jezeli jest suchy). <...> No i jest tez ceramika, na ktora sie zdecydowalem - calkiem dobra termoizolacyjnosc, nie nasiaka jak gazobeton oraz tak sie nie kruszy.


Quote:

Kazdy material jak jest wilgotny traci swoja termoizolacyjnosc, jak sie popelni jeszcze blad przy robioniu elewacji i nie da porzadnie wyschnac bloczkowi problem gotowy.


Quote:

czytajcie ze zrozumieniem, napisalem jak sie popelni blad ... wystarczy na mokry siporeks styro dac i tynk akrylowy a z drugiej strony tynk z farba np lateksowa i problem gotowy. Inne materialy pod tym wzgledem tak wymagajace nie sa.

Glupot nikt mi nie opowiadal ale fakt, ze dwie ekipy (z 6) nie chcialy robic z siporeksu a myslalem, ze wlasnie bedzie im latwiej.


Quote:

BK - ciezki ?

chyba jak wody sie napije , gdzies widzialem porownanie, to mial najgorsze wlasciwosci dzwiekoszczelne w stosunku do ceramiki no i oczywiscie silikatow.


Jakieś konkrety bym prosił, wymierne, bo na razie to bazujesz na opowiadaniach ekyp którym się po prostu bawić z bk nie chciało grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BK - ciezki ?

> chyba jak wody sie napije , gdzies widzialem porownanie, to mial najgorsze wlasciwosci

> dzwiekoszczelne w stosunku do ceramiki no i oczywiscie silikatow.

Powiem Ci tak - u mamy stawiałem ściankę z Ytongów - to rzeczywiście - prawie jak styropian. Ale u siebie mam jakieś polskie i z bloczkiem 24x24x60 miałem problem żeby nad głowę wyrzucić - zdrowo pod 30 kg ważył, na pewno więcej niż silikat standardowych rozmiarów.

> zdrowy ? beton ?

> To już prędzej silikat i cegla zdrowsza

Quote:

Ale i tak żałuję że nie robiłem z
silikatów
całości - materiał najzdrowszy i bardzo dobry pod względem wilgotności pomieszczeń.


Dlatego żałuję, że nie z silikatów, a BK.

> to zalezy jak wypalone, itd BK tez widzialem popekane i rozwalone przy instlacjach

Moje były porządne, ciężko było przełamać jak już był nacięty po obu stronach.

Ogólnie wszystkie te materiały są dobre, każdy ma inne właściwości. Jak dla mnie najlepsze silikaty - zdrowe, ciężkie, równe. A potem na równi stawiałbym ceramikę i BK. BK za izolacyjność, równą powierzchnię, łatwe mocowanie do nich, ewentualnie łatwość budowania, ale jak ktoś bierze ekipę to jeden pieron z czego się stawia. Minusy to naturalna radiacja, jakieś dwa razy większa niż ceramika. Ceramika ponoć zdrowsza pod względem klimatu w pomieszczeniach od BK, cieplejsza niż silikaty, ale (chyba??) droższa niż wszystko inne, ciężko coś przymocować, ale i z tym można sobie poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie odwracaj proszę kota ogonem, ja naprawdę chcę się dowiedzieć, ale konkretnie, czy siporeks jest

> cacy, czy be Rzuciłeś kilka zarzutów, udowodnij je teraz

ale co Ci mam udowadniac ze pije wode ?

Poza tym nie widze sensu, skoro na razie to jedynie potrafisz cytowac a sam od siebie nic nie napisales ... tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam gdzie iz BK, roznica tylko w ilosci wody ile dana struktura przyjmie i czasu w jakim odda.

owszem, ale tu wiedząc jakie są wady trzeba przypilnować żeby woda się nie dostawała

> Podalem przyklad, ze dwei ekipy stweirdzily, ze nie zbuduja mi domu z BK o innych materialach zadna

> z ekip nie odmowila.

murowanie na zaprawę czy klej ?

bo jeśli na klej, to chyba wiesz czemu ? tu nie ma miejsca na "na oko"

to tak jak kafelkami kładzionymi bez fugi, też nie każdy chce się w to bawić

albo karpiówka na dachu, znajomy dość długo szukał ekipy, a i tak jedna mu zwaliła robotę i trza było drugi raz przekładać

już pisałem w tym wątku, dom rodzinny jest zrobiony z GB, budowany w latach 79-81, tynkowany 87

nic się nie dzieje ok.gif

jak woda się będzie dostawała to każdy materiał sie rozpadnie, robiłem kiedyś termoizolację na domu gdzie całą ścianę "odparzyło"

a nie była z BK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale co Ci mam udowadniac ze pije wode ?

> Poza tym nie widze sensu, skoro na razie to jedynie potrafisz cytowac a sam od siebie nic nie

> napisales ...

Usiłujesz teraz przejąć inicjatywę, żebym to ja się zaczął bronić biglaugh.gifok.gifbiglaugh.gif Tyle, że to nie ja mówię, że coś jest be, tylko Ty biglaugh.gif A zarzuty warto czymś konkretnym potwierdzić, a nie tylko że "gdzieś czytałem/słyszałem", albo że "się ekipa nie chciała zabrać" biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem Ci tak - u mamy stawiałem ściankę z Ytongów - to rzeczywiście - prawie jak styropian. Ale u

> siebie mam jakieś polskie i z bloczkiem 24x24x60 miałem problem żeby nad głowę wyrzucić -

> zdrowo pod 30 kg ważył, na pewno więcej niż silikat standardowych rozmiarów.

cos duzo, taki bloczek zwykle wazy kolo 15-18kg, do silki pod wzgledem wagi nie ma co porownywac.

> Quote:

> Ale i tak żałuję że nie robiłem z silikatów całości - materiał najzdrowszy i bardzo dobry pod

> względem wilgotności pomieszczeń.

> Dlatego żałuję, że nie z silikatów, a BK.

duzy plus, ze silka obecnie jest porownywalna cenowo do innych materialow.

> Moje były porządne, ciężko było przełamać jak już był nacięty po obu stronach.

> Ogólnie wszystkie te materiały są dobre, każdy ma inne właściwości. Jak dla mnie najlepsze silikaty

> - zdrowe, ciężkie, równe. A potem na równi stawiałbym ceramikę i BK. BK za izolacyjność, równą

> powierzchnię, łatwe mocowanie do nich, ewentualnie łatwość budowania, ale jak ktoś bierze

> ekipę to jeden pieron z czego się stawia. Minusy to naturalna radiacja, jakieś dwa razy

Zgadza sie, dlatego nie ma jednoznacznej odp. Sam dosc dlugo zastanwailem sie nad silka, w szczegolnosci, ze dostalem wycena na podobnym poziomie co Porotherm. Jakos jestem do ceramiki bardziej przekonany, jest cieplejsza i ma mniejsza akumulacyjnosc ciepla co u mnie akurat jest zaleta.

> większa niż ceramika. Ceramika ponoć zdrowsza pod względem klimatu w pomieszczeniach od BK,

> cieplejsza niż silikaty, ale (chyba??) droższa niż wszystko inne, ciężko coś przymocować, ale

> i z tym można sobie poradzić.

teraz ceny sie wyrownaly, dlatego wybor jest jeszcze trudniejszy spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> owszem, ale tu wiedząc jakie są wady trzeba przypilnować żeby woda się nie dostawała

> murowanie na zaprawę czy klej ?

Na etapie ogolnych wycen nie wnikalem, az tak w szczegoly. Jezeli natomiast wybralbym Bk to pewnei bylby to klej. Podobnie chcialem zrobic z ceramika, ale tuatj minusem jest cena.

> bo jeśli na klej, to chyba wiesz czemu ? tu nie ma miejsca na "na oko"

> to tak jak kafelkami kładzionymi bez fugi, też nie każdy chce się w to bawić

> albo karpiówka na dachu, znajomy dość długo szukał ekipy, a i tak jedna mu zwaliła robotę i trza

> było drugi raz przekładać

> już pisałem w tym wątku, dom rodzinny jest zrobiony z GB, budowany w latach 79-81, tynkowany 87

> nic się nie dzieje

ja akurat mam odrowtny przyklad, jak wujek na wiosce budowal lata temu, jak byl "boom" na BK, to chyba byl przelom lat 80' i 90'. Dom stal jakis czas nie otynkowany, potem zrobil elewacje i mial problem z wilgocia i grzybem tongue.gif. Nie tweirdze, ze tak jest zawsze, ale przy BK latwiej jest cos zepsuc niz przy innych materialach.

> jak woda się będzie dostawała to każdy materiał sie rozpadnie, robiłem kiedyś termoizolację na domu

> gdzie całą ścianę "odparzyło"

> a nie była z BK

cos sie stalo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.