Ryb Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > Jak pojedzie po bandzie, to tak. Kumpel stan surowy zamkniety z tynkami, wylewkami, bramami > garazowymi i drzwiami wejsciowymi zamknie sie w ok. 330k, ale raz, ze jego chawira spora jest > (pod 200m2), dwa ze dach skomplikowany (podwojny kopertowy z 3 lukarnami), a trzy, ze na > dachowki (angobowana karpiowka), kominy (klinkier) i okna (jedne z najdrozszych z roletami) > nie oszczedzal. Przy prostym dachu dwuspadowym i tansza dachowka moznaby zejsc do 280k. Różnie to bywa, dlatego rozpiętość jest ogromna. Czasem wystarczą drobiazgi: inna lokalizacja, inny projekt i kosztorys wygląda zupełnie różnie. Nie ma porównania nawet pomiędzy dwoma z pozoru takimi samymi budynkami. > Nie przesadzajmy - sciany i ocieplenie, to jeden z mniejszych kosztow budowy domu. I tak najwiecej > wyda na wykonczenie O wykończeniu to ja w ogóle nie myślałem przy budżecie rzędu 300k. Tak czy siak jednak oszczędzanie każdego grosza się przyda. Wielkie oszczędności na budowach biorą się najczęściej z sumy małych kwot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > O wykończeniu to ja w ogóle nie myślałem przy budżecie rzędu 300k. Tak czy siak jednak oszczędzanie > każdego grosza się przyda. Wielkie oszczędności na budowach biorą się najczęściej z sumy > małych kwot. Aby wyrobić się z wykończeniem za 300kzł, to trzeba mocno oszczędzać na każdym kroku. Mnie uda się zbudować i wykończyć dom w tej sumie ale o powierzchni całkowitej ~140m2. 200m2 IMO nie ma szans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > Aby wyrobić się z wykończeniem za 300kzł, to trzeba mocno oszczędzać na każdym kroku. Właśnie. Dlatego nie ma co się zastanawiać z czego budować, bo wybór jest tylko jeden - tanio. > Mnie uda się zbudować i wykończyć dom w tej sumie ale o powierzchni całkowitej ~140m2. > 200m2 IMO nie ma szans. Ja swój dom zmieściłbym też w takiej kwocie gdybym zaoszczędził na wykończeniu. Ale ja za wiele rzeczy płaciłem inne ceny niż rynkowe lub nie płaciłem w ogóle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > W tym budżecie to zbyt dużego wyboru nie masz. Może się okazać, że kasa się skończy już po stanie > surowym. Niecałe 200m2 w stanie surowym za 300-350kzł? Chyba ciut przesadziłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > Niecałe 200m2 w stanie surowym za 300-350kzł? > Chyba ciut przesadziłeś. MOŻE się tak okazać. Nie znaczy to że musi. Ale przecież równie dobrze może być tak, że: - projekt jest zarąbiście skomplikowany - grunt na działce jest niestabilny - mamy problem z wysokim lustrem wód gruntowych - wykonawca da d..., potem następny, potem następny... 300kPLN pęknie ani się obejrzysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > Niecałe 200m2 w stanie surowym za 300-350kzł? > Chyba ciut przesadziłeś. Mozna bez problemu - dach prosty, dachowka tania i standardowa, to mozna zejsc ponizej 30k, ale i przy skomplikowanym oraz drogiej dachowce przekroczyc 90k. To samo z oknami - mozna zejsc do parunastu, ale i zaplacic do 50k. Duzo pomieszczen, do duzo scian do otynkowania, okna polaciowe, podlogowka, udziwniona instalacja elektryczna i infrastruktura informatyczna (kilometry kabli i koszty instalatorow) itd. itp. Tylko to trzeba sie postarac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > ja nic nie chcę, wiem że są trzy metody i przedstawiłem tą trzecią jako IMO najlepszą moim zadaniem najgorszą (nieuniknione mostki termiczne) i najbardziej pracochłonną ( popytaj murarzy co już kilka domów postawili w życiu) > oczywiście w momencie budowy, bo o tym jest temat oczywiście że można później ale wiąże się to z dużym nakładem pracy i potrzebą wiązań za pomocą łączników ściany zewnętrznej z wewnętrzna > widzisz teoria teorią a życie życiem to fakt .... w szczególności w budowlance > tak jak pisałem, te historie to fakt który widziałem własnymi oczyma wybacz ale dziobających ptaków jakoś sobie nie mogę wyobrazić..... ale myszy w styropianie to dość częsty przypadek przy niekompetentnych fachowcach > oczywiście że podczas murowania/budowy, nie widzę opcji obmurowywania, owszem jest to możliwe, ale > mocno skomplikowane jw > przecież ściana trójwarstwowa to nie jest nowy wymysł ? o tym uczyli już w latach 80 czy nawet > wcześniej > tyle że wtedy nikt nie myślał o kosztach ogrzewania > potem nagle opał zaczął drożeć i ludzie zaczęli docieplać domy, właśnie doklejając ocieplenie jw > więc jakie zalety ma ocieplenie z cienkowarstwowym tynkiem ? tynk cienkowarstwowy to tylko dekoracja co do zalet to te największe: - łatwość wykonania ( najpierw murowanie później ocieplanie budynku) - brak mostków termicznych ( w twojej metodzie praktycznie nierealne aby ich nie było ponieważ musisz wiązać ze sobą ściany a wszystkie stropy i wieńce to miejsca których twoją metodą nie zaizolujesz) - przesunięcie strefy przemarzania mury na wewnątrz ściany Polecam poczytać na stronach firm np Caparol, Weber czy nawet Tytan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > ja zapytam inaczej - wczorsj jeden fachman na wiesc, ze nie chce strukturalnego tynku > (baranek/kornik), a gladko stwierdzil, ze mozna kleju na welne trzy warstwy na gladko i > pomalowac. Cos mi sie nie chce wierzyc... Nie rób na gładko: - nawet przy najlepszych fachmanach zawsze będziesz miał jakieś nierówności na ścianie, przy gładkiej wszystko będzie widać i będziesz później żałował - przy gładkiej ścianie dużo bardziej się ona nagrzewa,struktura rozprasza jednak energię słoneczną Z tego co pamiętam producenci systemów ociepleniowych pozwalają jedynie na gładko powierzchnie małe takie jak glify. Przy większych grozi to utratą gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawcio Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > Właśnie. Dlatego nie ma co się zastanawiać z czego budować, bo wybór jest tylko jeden - tanio. PUSTAKI CEGŁA MAX za ok. 1,60 zł/sztu. to jest tanio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > moim zadaniem najgorszą (nieuniknione mostki termiczne) i najbardziej pracochłonną ( popytaj > murarzy co już kilka domów postawili w życiu) właśnie gadam i widzę że wybrali w swoim domu ścianę trójwarstwową koszty robocizny były w tym przypadku pomijalne, bo sam sobie budował > wybacz ale dziobających ptaków jakoś sobie nie mogę wyobrazić..... ale myszy w styropianie to dość > częsty przypadek przy niekompetentnych fachowcach u sąsiadki ptaki dorwały się do styropianu być może było coś źle wykonane > tynk cienkowarstwowy to tylko dekoracja i ochrona warstwy izolującej > co do zalet to te największe: > - łatwość wykonania ( najpierw murowanie później ocieplanie budynku) > - brak mostków termicznych ( w twojej metodzie praktycznie nierealne aby ich nie było ponieważ > musisz wiązać ze sobą ściany a wszystkie stropy i wieńce to miejsca których twoją metodą nie > zaizolujesz) o jakich mostkach piszesz ? bo przy prawidłowym wykonaniu nie masz ich więcej niż w ścianie dwuwarstwowej jedyny element dodatkowy to kotwy > - przesunięcie strefy przemarzania mury na wewnątrz ściany a to jakiś problem ? ściany jednowarstwowe przemarzają w części konstrukcyjnej > Polecam poczytać na stronach firm np Caparol, Weber czy nawet Tytan materiały reklamowe firm robiących docieplenia ? http://www.budujemydom.pl/sciany-i-stropy/2059-sciana-jedno-dwu-czy-trojwarstwowa tu jest porównanie metod i ściana trójwarstwowa jest wymieniana jako mająca - bardzo dobre własności użytkowe; - najwyższa izolacyjność cieplna i akustyczna; - ściany trójwarstwowe uważane są za najbardziej solidne; - duża odporność ogniowa; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinp Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Każda pliszka swój ogonek chwali Zdecyduj się na coś i nie wchodź w akademickie dywagacje, bo osiwiejesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > właśnie gadam i widzę że wybrali w swoim domu ścianę trójwarstwową > koszty robocizny były w tym przypadku pomijalne, bo sam sobie budował ok.... każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada > u sąsiadki ptaki dorwały się do styropianu > być może było coś źle wykonane na 100 % > i ochrona warstwy izolującej raczej do tego służy zaprawa klejąca+siatka > o jakich mostkach piszesz ? > bo przy prawidłowym wykonaniu nie masz ich więcej niż w ścianie dwuwarstwowej Uwierz mi, widziałem kilka budów w życiu, i znam fachowców jak robią coś nie dla siebie. > jedyny element dodatkowy to kotwy > a to jakiś problem ? ściany jednowarstwowe przemarzają w części konstrukcyjnej Nie rozmawiamy ścianie jednowarstwowej. Dyskusja toczy się na dwuwarst vel trójwarst. Powiedz mi ja dobrze odizolować Twoją metodą lane z betonu nadproża, stropy, wieńce itd. To samo dotyczy balkonów i wykuszy. Strefa przemarzania w ścianie powinna być jak najdalej od wewnętrznej powierzchni ściany. Taka być powinno i każdy fachmam od bilansu energetycznego Ci to potwierdzi. > materiały reklamowe firm robiących docieplenia ? Jasne, wszytko trzeba nieco wyważyć ...... jest kilka kruczków jakimi chce się klienta naciągnąć. > http://www.budujemydom.pl/sciany-i-stropy/2059-sciana-jedno-dwu-czy-trojwarstwowa > tu jest porównanie metod i ściana trójwarstwowa jest wymieniana jako mająca > - bardzo dobre własności użytkowe; > - najwyższa izolacyjność cieplna i akustyczna; > - ściany trójwarstwowe uważane są za najbardziej solidne; > - duża odporność ogniowa; Pewnych zalet nie podważam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > Każda pliszka swój ogonek chwali Zdecyduj się na coś i nie wchodź w akademickie dywagacje, bo > osiwiejesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > Zdecyduj się na coś i nie wchodź w akademickie dywagacje, bo osiwiejesz mieszkam w domu z lat 80, ściana to 2x pustak alfa, więc jedyne co mogę się zdecydować to docieplenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > Każda pliszka swój ogonek chwali Zdecyduj się na coś i nie wchodź w akademickie dywagacje, bo > osiwiejesz dokładnie. Ja już się przekonałem o prawdziwości tego stwierdzenia, a mam dopiero fundament Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > Nie rób na gładko: > - nawet przy najlepszych fachmanach zawsze będziesz miał jakieś nierówności na ścianie, przy > gładkiej wszystko będzie widać i będziesz później żałował > - przy gładkiej ścianie dużo bardziej się ona nagrzewa,struktura rozprasza jednak energię słoneczną > Z tego co pamiętam producenci systemów ociepleniowych pozwalają jedynie na gładko powierzchnie małe > takie jak glify. Przy większych grozi to utratą gwarancji. ok, a b. delikatny baranek, tak maks do 1-1.5mm ziarna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > Nie rozmawiamy ścianie jednowarstwowej. Dyskusja toczy się na dwuwarst vel trójwarst. Powiedz mi ja > dobrze odizolować Twoją metodą lane z betonu nadproża, stropy, wieńce itd. To akurat zaden problem - wience sa w scianie konstrukcyjnej, do wiencow przylega warstwa izolacyjna z welny/styropianu, a za izolacja cegla licowka juz bez wienca. Nadproza tez moga miec osobne, a montaz okien cieply w warstwie ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > ok, a b. delikatny baranek, tak maks do 1-1.5mm ziarna? 1,5 baranek mniej się brudzi niż kornik i wygląda optycznie drobniej niż 1,5 kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BuktopBektop Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > ok, a b. delikatny baranek, tak maks do 1-1.5mm ziarna? rób spokojnie na gładko bo i tak po wszystkim napiszesz nam że........ okna podrapali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rob_7 Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Koledzy, mam takie pytanie odnośnie materiałów: > YTONG, Silka, cegła palona, porotherm, siporex > Czym one się różnią ? Najmniej chętnie bym budował z siporex'u, najchętniej - ze zwykłej cegły > ceramicznej. > Jak to wygląda cenowo ? Trwałość ? Izolacyjność ? > Mój sąsiad, też ma dom grzany gazem, mieszka sam z żoną, więc ogrzewają tylko parter, a góry już > nie. Mimo to, opłaty za gaz mają dokładnie takie same. Wolałbym tego uniknąć. Wiem, że nasz > dom jest z cegły, a jego - coś popielatego - budował 4-5 lat później. > Wolę takiej sytuacji uniknąć. > Drugie pytanie - docieplanie: > Lepiej wełna mineralna pomiędzy cegły, czy na końcu styropian pod tynk ? > Jeśli budowa domu będzie postępowała etapami (czyt. tynk trochę później), to nieotynkowany > styropian może źle to znieść? A ja postawiłem dom z bloczków Prefabetu Bielskiego 36 cm. Do tego będzie 8-10 cm styropianu. Budowanie z tego bez porównania z cegła, piła moja-twoja i wycinasz co chcesz. Odpadów bardzo mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Koledzy, mam takie pytanie odnośnie materiałów: > YTONG, Silka, cegła palona, porotherm, siporex > Czym one się różnią ? Najmniej chętnie bym budował z siporex'u, najchętniej - ze zwykłej cegły > ceramicznej. > Jak to wygląda cenowo ? Trwałość ? Izolacyjność ? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wszystko ma swoje plusy i minusy. Z racji, ze latem sam zacyznam budowe mialem podobny dylemat. Gazobeton odrzucilem, z racji jego konstrukcji, nasiaklkiwosci. Ma natomiast najlepsze wlasnosci termoizolacyjne (jezeli jest suchy). Obecnie duzo osob buduje z silikatow, ich zaleta (ale i wada) jest duza bezwladnosc cieplna, jest tez dosc zimny w stosunku do innych materialow. Natomiast z racji ciezaru wl najlepiej chorni od halasu - jezeli np budujesz blisko ruchliwej drogi to najlepszy wybor. No i jest tez ceramika, na ktora sie zdecydowalem - calkiem dobra termoizolacyjnosc, nie nasiaka jak gazobeton oraz tak sie nie kruszy. Nie jest tez tak ciezki jak silka. Ceny z tego co rozmawialem ze skladami obecnie sa bardzo zblizone tych materialow. > Mój sąsiad, też ma dom grzany gazem, mieszka sam z żoną, więc ogrzewają tylko parter, a góry już > nie. Mimo to, opłaty za gaz mają dokładnie takie same. Wolałbym tego uniknąć. Wiem, że nasz > dom jest z cegły, a jego - coś popielatego - budował 4-5 lat później. to chyba zbyt dlugi temat na odp. > Wolę takiej sytuacji uniknąć. > Drugie pytanie - docieplanie: > Lepiej wełna mineralna pomiędzy cegły, czy na końcu styropian pod tynk ? > Jeśli budowa domu będzie postępowała etapami (czyt. tynk trochę później), to nieotynkowany > styropian może źle to znieść? Lepiej sciana dwuwarstwowa ze styropianem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Gazobeton odrzucilem, z racji jego konstrukcji, nasiaklkiwosci. A w czym ta nasiąkliwość przeszkadza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinp Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Gazobeton odrzucilem, z racji jego konstrukcji, nasiaklkiwosci. > Ma natomiast najlepsze wlasnosci termoizolacyjne (jezeli jest suchy). A dlaczego ma być mokry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rob_7 Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > A w czym ta nasiąkliwość przeszkadza? Też się podepnę do pytania. Ja postawiłem z gazobetonu w ubiegłym roku w 3 miesiące od zera do przykrytego dachu bez okien. Czasem trochę padało ale zawsze się przykrywało i ściany są takie jak mają być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > A w czym ta nasiąkliwość przeszkadza? Kazdy material jak jest wilgotny traci swoja termoizolacyjnosc, jak sie popelni jeszcze blad przy robioniu elewacji i nie da porzadnie wyschnac bloczkowi problem gotowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinp Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Kazdy material jak jest wilgotny traci swoja termoizolacyjnosc, jak sie popelni jeszcze blad przy > robioniu elewacji i nie da porzadnie wyschnac bloczkowi problem gotowy. Ciekawostka Wybudowałem z siporexu, zanim zadaszyłem to ładnych parę tygodni potrwało, zanim otynkowałem to znowu parę miesięcy zeszło Pogody saharyjskiej w tym czasie nie zanotowano Ktoś Ci bajek naopowiadał i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Kazdy material jak jest wilgotny traci swoja termoizolacyjnosc, jak sie popelni jeszcze blad przy > robioniu elewacji i nie da porzadnie wyschnac bloczkowi problem gotowy. Po pierwsze każda ściana jest izolowana w gruncie w pionie i poziomie. Po drugie dom jest zwieńczony dachem. Więc nie wiem skąd miałaby się brać wilgoć w murze w domu zbudowanym zgodnie ze sztuką? U rodziców dom z suporeksu stoi już 40 lat i nic złego nie dzieje się. Ostatnio został ocieplony styropianem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Kazdy material jak jest wilgotny traci swoja termoizolacyjnosc, jak sie popelni jeszcze blad przy > robioniu elewacji i nie da porzadnie wyschnac bloczkowi problem gotowy. Na bloczki dajesz styro, na to klej, a na końcu tynk - nie widzę za bardzo opcji, żeby tak się jakoś woda dostała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Ciekawostka Wybudowałem z siporexu, zanim zadaszyłem to ładnych parę tygodni potrwało, zanim > otynkowałem to znowu parę miesięcy zeszło Pogody saharyjskiej w tym czasie nie zanotowano > Ktoś Ci bajek naopowiadał i tyle czytajcie ze zrozumieniem, napisalem jak sie popelni blad ... wystarczy na mokry siporeks styro dac i tynk akrylowy a z drugiej strony tynk z farba np lateksowa i problem gotowy. Inne materialy pod tym wzgledem tak wymagajace nie sa. Glupot nikt mi nie opowiadal ale fakt, ze dwie ekipy (z 6) nie chcialy robic z siporeksu a myslalem, ze wlasnie bedzie im latwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Kazdy material jak jest wilgotny traci swoja termoizolacyjnosc, jak sie popelni jeszcze blad przy > robioniu elewacji i nie da porzadnie wyschnac bloczkowi problem gotowy. A myślisz że jak zrobisz z ceramiki i popełnisz błąd przy robieniu elewacji, to woda zawróci jak "zobaczy" ceramikę. Zawilgnie tak samo jak wszystko inne, a jak już nie przyjmie wody to popłynie w bliżej nieokreślonym kierunku Dla mnie akuratwybór był prosty - materiał miał być łatwy w budowaniu. Parter akurat mam z silikatów (w spadku po poprzednim właścicielu działki), a górę z betonu komórkowego - sam stawiałem, więc było to znaczne ułatwienie - murowanie na klej. Dodatkowo BK ma dobre właściwości izolacyjne, jest ciężki (już nie wspomnę o silikatach) - więc bardzo dobrze izoluje akustycznie pomieszczenia. Ale i tak żałuję że nie robiłem z silikatów całości - materiał najzdrowszy i bardzo dobry pod względem wilgotności pomieszczeń. Tak samo mocowanie czegokolwiek do ściany - zero problemów przy BK i silikatach, w ceramice kiedyś montowałem kaloryfery - to była jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinp Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > czytajcie ze zrozumieniem, napisalem jak sie popelni blad ... wystarczy na mokry siporeks styro dac > i tynk akrylowy a z drugiej strony tynk z farba np lateksowa i problem gotowy. Inne materialy > pod tym wzgledem tak wymagajace nie sa. A niby gdzie się podzieje woda z tych "innych materiałów" w takiej sytuacji? > Glupot nikt mi nie opowiadal ale fakt, ze dwie ekipy (z 6) nie chcialy robic z siporeksu a > myslalem, ze wlasnie bedzie im latwiej. No tak, to jest argument Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Kazdy material jak jest wilgotny traci swoja termoizolacyjnosc, jak sie popelni jeszcze blad przy > robioniu elewacji i nie da porzadnie wyschnac bloczkowi problem gotowy. ale z czego ta elewacja? z grubej folii czy co? Kazda sciana oddycha, kazda sciana zmienia swoja wilgotnosc w czasie roku... dobrze zaizolowana sciana po prostu trudniej nasiaka i latwiej schnie. Sasiednia budowa stala rok czy dwa kompletnie zaniedbana zanim obecny wlasciciel sie nia nie zajal. Co sie zniszczylo to sie zniszczylo, ale mury po zadaszeniu i zabezpieczeniu spokojnie doszly do siebie. Dom juz jest skonczony, zamieszkaly i nic zlego sie nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > czytajcie ze zrozumieniem, napisalem jak sie popelni blad ... wystarczy na mokry siporeks styro dac > i tynk akrylowy a z drugiej strony tynk z farba np lateksowa i problem gotowy. Inne materialy > pod tym wzgledem tak wymagajace nie sa. > Glupot nikt mi nie opowiadal ale fakt, ze dwie ekipy (z 6) nie chcialy robic z siporeksu a > myslalem, ze wlasnie bedzie im latwiej. Farba lateksowa to nie guma. Oddycha tak samo jak i każda inna. A poza tym w tynkach dostaną tyle wody te siporeksy, że i zlanie ze szlaufa w czasie budowy im nie zaszkodzi - będą miały czas wyschnąć. Po tynkach chwilę zajmuje zanim się farbę walnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > stawiałem, więc było to znaczne ułatwienie - murowanie na klej. Dodatkowo BK ma dobre > właściwości izolacyjne, jest ciężki (już nie wspomnę o silikatach) - więc bardzo dobrze > izoluje akustycznie pomieszczenia. Ale i tak żałuję że nie robiłem z silikatów całości - BK - ciezki ? chyba jak wody sie napije , gdzies widzialem porownanie, to mial najgorsze wlasciwosci dzwiekoszczelne w stosunku do ceramiki no i oczywiscie silikatow. > materiał najzdrowszy i bardzo dobry pod względem wilgotności pomieszczeń. Tak samo mocowanie zdrowy ? beton ? To juz predzej silikat i cegla zdrowsza > czegokolwiek do ściany - zero problemów przy BK i silikatach, w ceramice kiedyś montowałem > kaloryfery - to była jazda. to zalezy jak wypalone, itd BK tez widzialem popekane i rozwalone przy instlacjach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinp Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > BK - ciezki ? > chyba jak wody sie napije , gdzies widzialem porownanie, to mial najgorsze wlasciwosci > dzwiekoszczelne w stosunku do ceramiki no i oczywiscie silikatow. > zdrowy ? beton ? > To juz predzej silikat i cegla zdrowsza > to zalezy jak wypalone, itd BK tez widzialem popekane i rozwalone przy instlacjach Jeśli już zdecydowałeś i się uparłeś, to po co pytasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Jeśli już zdecydowałeś i się uparłeś, to po co pytasz? gdzie ja sie pytam ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinp Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > gdzie ja sie pytam ? A racja, nie Ty pytasz skupiasz się na markitingu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > A racja, nie Ty pytasz skupiasz się na markitingu np jakim ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinp Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > np jakim ? Opowiadając bajki o rzekomym strachu bk przed wodą i jego skutkach Oraz nie opowiadając na pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Opowiadając bajki o rzekomym strachu bk przed wodą i jego skutkach Oraz twierdzisz, ze jednak BK nie ciagnie wody ? >nie opowiadając na pytania zaraz odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > A niby gdzie się podzieje woda z tych "innych materiałów" w takiej sytuacji? Tam gdzie iz BK, roznica tylko w ilosci wody ile dana struktura przyjmie i czasu w jakim odda. > No tak, to jest argument Podalem przyklad, ze dwei ekipy stweirdzily, ze nie zbuduja mi domu z BK o innych materialach zadna z ekip nie odmowila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinp Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > twierdzisz, ze jednak BK nie ciagnie wody ? > zaraz odp Podsumowując Twoje wypowiedzi na temat BK: Quote: Gazobeton odrzucilem, z racji jego konstrukcji, nasiaklkiwosci. Ma natomiast najlepsze wlasnosci termoizolacyjne (jezeli jest suchy). <...> No i jest tez ceramika, na ktora sie zdecydowalem - calkiem dobra termoizolacyjnosc, nie nasiaka jak gazobeton oraz tak sie nie kruszy. Quote: Kazdy material jak jest wilgotny traci swoja termoizolacyjnosc, jak sie popelni jeszcze blad przy robioniu elewacji i nie da porzadnie wyschnac bloczkowi problem gotowy. Quote: czytajcie ze zrozumieniem, napisalem jak sie popelni blad ... wystarczy na mokry siporeks styro dac i tynk akrylowy a z drugiej strony tynk z farba np lateksowa i problem gotowy. Inne materialy pod tym wzgledem tak wymagajace nie sa. Glupot nikt mi nie opowiadal ale fakt, ze dwie ekipy (z 6) nie chcialy robic z siporeksu a myslalem, ze wlasnie bedzie im latwiej. Quote: BK - ciezki ? chyba jak wody sie napije , gdzies widzialem porownanie, to mial najgorsze wlasciwosci dzwiekoszczelne w stosunku do ceramiki no i oczywiscie silikatow. Jakieś konkrety bym prosił, wymierne, bo na razie to bazujesz na opowiadaniach ekyp którym się po prostu bawić z bk nie chciało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 \Teraz to ty nie odp na pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinp Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > \Teraz to ty nie odp na pytanie Nie odwracaj proszę kota ogonem, ja naprawdę chcę się dowiedzieć, ale konkretnie, czy siporeks jest cacy, czy be Rzuciłeś kilka zarzutów, udowodnij je teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > BK - ciezki ? > chyba jak wody sie napije , gdzies widzialem porownanie, to mial najgorsze wlasciwosci > dzwiekoszczelne w stosunku do ceramiki no i oczywiscie silikatow. Powiem Ci tak - u mamy stawiałem ściankę z Ytongów - to rzeczywiście - prawie jak styropian. Ale u siebie mam jakieś polskie i z bloczkiem 24x24x60 miałem problem żeby nad głowę wyrzucić - zdrowo pod 30 kg ważył, na pewno więcej niż silikat standardowych rozmiarów. > zdrowy ? beton ? > To już prędzej silikat i cegla zdrowsza Quote: Ale i tak żałuję że nie robiłem z silikatów całości - materiał najzdrowszy i bardzo dobry pod względem wilgotności pomieszczeń. Dlatego żałuję, że nie z silikatów, a BK. > to zalezy jak wypalone, itd BK tez widzialem popekane i rozwalone przy instlacjach Moje były porządne, ciężko było przełamać jak już był nacięty po obu stronach. Ogólnie wszystkie te materiały są dobre, każdy ma inne właściwości. Jak dla mnie najlepsze silikaty - zdrowe, ciężkie, równe. A potem na równi stawiałbym ceramikę i BK. BK za izolacyjność, równą powierzchnię, łatwe mocowanie do nich, ewentualnie łatwość budowania, ale jak ktoś bierze ekipę to jeden pieron z czego się stawia. Minusy to naturalna radiacja, jakieś dwa razy większa niż ceramika. Ceramika ponoć zdrowsza pod względem klimatu w pomieszczeniach od BK, cieplejsza niż silikaty, ale (chyba??) droższa niż wszystko inne, ciężko coś przymocować, ale i z tym można sobie poradzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Nie odwracaj proszę kota ogonem, ja naprawdę chcę się dowiedzieć, ale konkretnie, czy siporeks jest > cacy, czy be Rzuciłeś kilka zarzutów, udowodnij je teraz ale co Ci mam udowadniac ze pije wode ? Poza tym nie widze sensu, skoro na razie to jedynie potrafisz cytowac a sam od siebie nic nie napisales ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Tam gdzie iz BK, roznica tylko w ilosci wody ile dana struktura przyjmie i czasu w jakim odda. owszem, ale tu wiedząc jakie są wady trzeba przypilnować żeby woda się nie dostawała > Podalem przyklad, ze dwei ekipy stweirdzily, ze nie zbuduja mi domu z BK o innych materialach zadna > z ekip nie odmowila. murowanie na zaprawę czy klej ? bo jeśli na klej, to chyba wiesz czemu ? tu nie ma miejsca na "na oko" to tak jak kafelkami kładzionymi bez fugi, też nie każdy chce się w to bawić albo karpiówka na dachu, znajomy dość długo szukał ekipy, a i tak jedna mu zwaliła robotę i trza było drugi raz przekładać już pisałem w tym wątku, dom rodzinny jest zrobiony z GB, budowany w latach 79-81, tynkowany 87 nic się nie dzieje jak woda się będzie dostawała to każdy materiał sie rozpadnie, robiłem kiedyś termoizolację na domu gdzie całą ścianę "odparzyło" a nie była z BK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinp Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > ale co Ci mam udowadniac ze pije wode ? > Poza tym nie widze sensu, skoro na razie to jedynie potrafisz cytowac a sam od siebie nic nie > napisales ... Usiłujesz teraz przejąć inicjatywę, żebym to ja się zaczął bronić Tyle, że to nie ja mówię, że coś jest be, tylko Ty A zarzuty warto czymś konkretnym potwierdzić, a nie tylko że "gdzieś czytałem/słyszałem", albo że "się ekipa nie chciała zabrać" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Powiem Ci tak - u mamy stawiałem ściankę z Ytongów - to rzeczywiście - prawie jak styropian. Ale u > siebie mam jakieś polskie i z bloczkiem 24x24x60 miałem problem żeby nad głowę wyrzucić - > zdrowo pod 30 kg ważył, na pewno więcej niż silikat standardowych rozmiarów. cos duzo, taki bloczek zwykle wazy kolo 15-18kg, do silki pod wzgledem wagi nie ma co porownywac. > Quote: > Ale i tak żałuję że nie robiłem z silikatów całości - materiał najzdrowszy i bardzo dobry pod > względem wilgotności pomieszczeń. > Dlatego żałuję, że nie z silikatów, a BK. duzy plus, ze silka obecnie jest porownywalna cenowo do innych materialow. > Moje były porządne, ciężko było przełamać jak już był nacięty po obu stronach. > Ogólnie wszystkie te materiały są dobre, każdy ma inne właściwości. Jak dla mnie najlepsze silikaty > - zdrowe, ciężkie, równe. A potem na równi stawiałbym ceramikę i BK. BK za izolacyjność, równą > powierzchnię, łatwe mocowanie do nich, ewentualnie łatwość budowania, ale jak ktoś bierze > ekipę to jeden pieron z czego się stawia. Minusy to naturalna radiacja, jakieś dwa razy Zgadza sie, dlatego nie ma jednoznacznej odp. Sam dosc dlugo zastanwailem sie nad silka, w szczegolnosci, ze dostalem wycena na podobnym poziomie co Porotherm. Jakos jestem do ceramiki bardziej przekonany, jest cieplejsza i ma mniejsza akumulacyjnosc ciepla co u mnie akurat jest zaleta. > większa niż ceramika. Ceramika ponoć zdrowsza pod względem klimatu w pomieszczeniach od BK, > cieplejsza niż silikaty, ale (chyba??) droższa niż wszystko inne, ciężko coś przymocować, ale > i z tym można sobie poradzić. teraz ceny sie wyrownaly, dlatego wybor jest jeszcze trudniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > owszem, ale tu wiedząc jakie są wady trzeba przypilnować żeby woda się nie dostawała > murowanie na zaprawę czy klej ? Na etapie ogolnych wycen nie wnikalem, az tak w szczegoly. Jezeli natomiast wybralbym Bk to pewnei bylby to klej. Podobnie chcialem zrobic z ceramika, ale tuatj minusem jest cena. > bo jeśli na klej, to chyba wiesz czemu ? tu nie ma miejsca na "na oko" > to tak jak kafelkami kładzionymi bez fugi, też nie każdy chce się w to bawić > albo karpiówka na dachu, znajomy dość długo szukał ekipy, a i tak jedna mu zwaliła robotę i trza > było drugi raz przekładać > już pisałem w tym wątku, dom rodzinny jest zrobiony z GB, budowany w latach 79-81, tynkowany 87 > nic się nie dzieje ja akurat mam odrowtny przyklad, jak wujek na wiosce budowal lata temu, jak byl "boom" na BK, to chyba byl przelom lat 80' i 90'. Dom stal jakis czas nie otynkowany, potem zrobil elewacje i mial problem z wilgocia i grzybem . Nie tweirdze, ze tak jest zawsze, ale przy BK latwiej jest cos zepsuc niz przy innych materialach. > jak woda się będzie dostawała to każdy materiał sie rozpadnie, robiłem kiedyś termoizolację na domu > gdzie całą ścianę "odparzyło" > a nie była z BK cos sie stalo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.