Skocz do zawartości

Detailing dla noob'a


karax

Rekomendowane odpowiedzi

po kolei

1. jaka polerka do 250 pln?

do tej kwoty bo za tyle jest jakaś w promocji w Leroy Merlin, daleko nie musiałbym po nią biegać biglaugh.gif

2. jakie pasty na początek?

3. jakie pady, gąbki, dodatki?

mogę oddać auto do profi zakładu, ale braciak ma prawie pełnoletniego citroena i miałbym na czym ćwiczyć biglaugh.gif

a jak już się trochę naumię to sobie swojego karawana mógłbym ogarnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po kolei

> 1. jaka polerka do 250 pln?

> do tej kwoty bo za tyle jest jakaś w promocji w Leroy Merlin, daleko nie musiałbym po nią biegać

Daruj sobie na początek polerkę. Kup ze dwie pasty o różnej gradacji (polerską i wykańczającą, te najostrzejsze też sobie daruj) i pad Tricolor do ręcznej zabawy. Pomęczysz się ręcznie nieco, ale tylko w ten sposób ogarniesz temat. Polerka, zwłaszcza rotacyjna, w rękach kompletnego noob'a, z dużym prawdopodobieństwem będzie narzędziem siejącym zniszczenie.

Tam chodzi o mikrometry lakieru, polerką zbyt łatwo jest coś sfanzolić.

A jak już się upierasz, to dorzuć stówkę i kup Lare EPL-51. Hinty są dwa - stabilizacja obrotów i soft-start.

Co do past - w sumie, jeśli stwierdzisz, że na początek pobawisz się ręcznie, to wystarczy Ci jeden środek - Meguiars Ultimate Compound. Zasadniczo przeznaczony do pracy ręcznej, ale przy maszynie też daje radę.

To co potrzebujesz jeszcze - trochę mikrofibr, pady do woskowania - ja polecam popularne żółte Meguiars, przydają się butelki z atomizerem, pędzelki (zwykłe malarskie, okrągłe - i pamiętaj o tym, żeby okleić taśmą izolacyjną metalowe pierścienie na nich - tak dla bezpieczeństwa lakieru).

Koniecznie - IPA - alkohol izopropylowy. Rozcieńczasz 1:1 z wodą destylowaną i wlewasz do butelki z atomizerem (np. po płynie do szyb). Po polerowaniu (lub też kontrolnie w jego trakcie), spryskujesz tym polerowany element i przecierasz fibrą. Spytasz: po co? Ano po to, żeby usunąć reszty pasty polerskiej, która dość dobrze maskuje niedociągnięcia (ma trochę właściwości wosku). Jej usunięcie, pozwoli Ci ocenić stopień wykonanej roboty. Poza tym, warto przelecieć auto IPA przed woskowaniem.

I na koniec to, co Cię czeka na początku - polerować powinno się lakier dogłębnie oczyszczony. Więc najpierw solidne mycie i usunięcie wszelkich nalotów organicznych i smoły. Przyda Ci się glinka (polecam na początek żółtą ValetPro).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po kolei

> 1. jaka polerka do 250 pln?

> do tej kwoty bo za tyle jest jakaś w promocji w Leroy Merlin, daleko nie musiałbym po nią biegać

> 2. jakie pasty na początek?

> 3. jakie pady, gąbki, dodatki?

> mogę oddać auto do profi zakładu, ale braciak ma prawie pełnoletniego citroena i miałbym na czym

> ćwiczyć

> a jak już się trochę naumię to sobie swojego karawana mógłbym ogarnąć

detailing to nie fizyka kwantowa - jak masz na czym ćwiczyć i masz odrobinę zdolności manualnych - wszystko jest do ogarnięcia ok.gif

Na początek zalecam dużo na ten temat poczytać, bo naprawdę net jest skarbnicą wiedzy

No i pytanie zasadnicze - zamierzasz zrobić tylko jedno auto czy robić kilka dość regularnie?

Jeśli jedno, raz - uwierz, że maszyna, pady, pasty i inne akcesoria (o czasie nie wspominając) będą Cię kosztować więcej niż oddanie auta do profi zakładu

Co do maszyny, to na początek, w tych pieniądzach, polecam Silverline'a Silverstorm, a pasty polecam Scholl'a, no chyba, że budżet ograniczony to Menzernę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po kolei

> 1. jaka polerka do 250 pln?

ino ta smile.gif nie szukaj - w Polsce nie dostaniesz wink.gif

> do tej kwoty bo za tyle jest jakaś w promocji w Leroy Merlin, daleko nie musiałbym po nią biegać

> 2. jakie pasty na początek?

a tu zaraz będzie bitka.

Ja kupiłem pasty 3M. Kup 3 pasty - twardą - czyli zielona

Średnią - czyli żółta

no i na koniec pasta wykończeniowa - tutaj z czystym sercem polecam swirlX

> 3. jakie pady, gąbki, dodatki?

Do polerki potrzebujesz backing plate - czyli to co przykręcasz do maszyny - dobrze żeby była miękka - 3M

Pady i backing plate też polecam firmy 3M - zauważ że jak kupujesz wszystko 3M to opierasz sie na kolorach - czyli żółta pasta - żólty pad. Pamiętaj, że do danej pasty używasz danego pada, nie mieszasz smile.gifWięc, żółty pad , zielony pad , a do swirlX - czarny pad - bardzo miękki do wykańczania smile.gif

Do tego kup sobie taśmę malarską, żeby zakleić plastiki, jakąś glinkę i jakiś siuwaks do usuwania smoły i kleju.

Masz zestaw na początek - ja mam dokładnie taki jak wyżej i jestem jak najbardziej zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ino ta nie szukaj - w Polsce nie dostaniesz

O TAKA ?

> <ciach>

poczytałem sobie trochę przez noc i już mniej więcej plan mam

na początek porządniu umyć auto

powoli robię sobie listę chemi do samego gruntownego umycia

potem glinkowanie

potem coś dalej

może na razie ręcznie

na polerkę mechaniczną zawsze przyjdzie czas waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak już się trochę naumię to sobie swojego karawana mógłbym ogarnąć

do ręcznej robótki polecam ten zestawik:

http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?products_id=501

zanabyłem w ubiegłym roku i przećwiczyłem na swojej Cromie (czarny lakier bez powłoki bezbarwnej, znacznie zmatowiony przez myjkę automatyczną). Z efektu byłem bardziej niż zadowolony. Jak będzie lepsza pogoda, to zrobię drugi raz wink.gif

Poszukaj na Qnciku "Inne Fiaty..." wrzucałem zdjęcia wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie wchodź na kosmetykaaut - po lekturze będziesz głupszy niż przed i zostaniesz uświadomiony że bez worka pieniędzy nie ma co zaczynać. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko nie wchodź na kosmetykaaut - po lekturze będziesz głupszy niż przed i zostaniesz uświadomiony

> że bez worka pieniędzy nie ma co zaczynać.

Ale przecież na każdym forum tematycznym tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przecież na każdym forum tematycznym tak jest.

Niom. I dlatego zwykle pytam na ak, na fora tematyczne wchodzę gdy już naprawdę muszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko nie wchodź na kosmetykaaut - po lekturze będziesz głupszy niż przed i zostaniesz uświadomiony

> że bez worka pieniędzy nie ma co zaczynać.

jak wszędzie

na razie jakoś miałem szczęście bo trafiłem na posty:

"nie warto kupować FM10 za 180 tylko przerabiać Marolex'a za 3 razy mniej"

oraz

"po co kupować drogą glinkę jak ValetPro za 30 pln zrobi to samo taniej"

więc chyba nie jest tak źle waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tymi przeróbkami Marolexa, Kwazara to jest różnie. Bawiłem się tym i efekt był mizerny. Koniec

> końców opryskiwacz wykorzystuję do MAC 124. Wolałbym kupić Glorię do piany.

Nie umiesz przerobić i dorabiasz ideologię. 270751858-jezyk.gif

A poważnie - kombinuj z filcami, to wymaga czasem sporej ilości prób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie umiesz przerobić i dorabiasz ideologię.

> A poważnie - kombinuj z filcami, to wymaga czasem sporej ilości prób.

Miałem przerobionego M., była okazja - kupiłem Glorię.

Zdecydowanie wolę Glorię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ino ta nie szukaj - w Polsce nie dostaniesz

> a tu zaraz będzie bitka.

> Ja kupiłem pasty 3M. Kup 3 pasty - twardą - czyli zielona

> Średnią - czyli żółta

> no i na koniec pasta wykończeniowa - tutaj z czystym sercem polecam swirlX

> Do polerki potrzebujesz backing plate - czyli to co przykręcasz do maszyny - dobrze żeby była

> miękka - 3M

> Pady i backing plate też polecam firmy 3M - zauważ że jak kupujesz wszystko 3M to opierasz sie na

> kolorach - czyli żółta pasta - żólty pad. Pamiętaj, że do danej pasty używasz danego pada, nie

> mieszasz Więc, żółty pad , zielony pad , a do swirlX - czarny pad - bardzo miękki do

> wykańczania

> Do tego kup sobie taśmę malarską, żeby zakleić plastiki, jakąś glinkę i jakiś siuwaks do usuwania

> smoły i kleju.

> Masz zestaw na początek - ja mam dokładnie taki jak wyżej i jestem jak najbardziej zadowolony.

Masz foty jak wygląda auto po użyciu tych past ?

Najlepiej przed i po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako początkującemu polecę Ci:

- polerka- wystarczy Eurotec - ok 130 pln

- pasty - Menzerna 400, 2500 oraz 4000 na początek wystarczą opakowania po 250 ml - 3 szt ok 120 pln

- gąbki 3M - gofrowane- twarda średnio twarda oraz wykończeniowa - po ok 35 pln/szt

- talerz mocujący gąbki do polerki na rzep ok 45 pln

- IPA - izopropanol - ok 15 pln/ litr

- taśma do oklejania np listew czy plastików - ok 7 pln/szt

jedna zasada- zaczynasz polerkę o mniej agresywnej pasty oceniając czy osiągasz pożądany efekt.

tylko metoda prób i błędów.

po wypolerowaniu oczywiście musisz zabezpieczyć lakier (wosk. kwarc, ceramika etc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jako początkującemu polecę Ci:

> - polerka- wystarczy Eurotec - ok 130 pln

> - pasty - Menzerna 400, 2500 oraz 4000 na początek wystarczą opakowania po 250 ml - 3 szt ok 120

> pln

> - gąbki 3M - gofrowane- twarda średnio twarda oraz wykończeniowa - po ok 35 pln/szt

> - talerz mocujący gąbki do polerki na rzep ok 45 pln

> - IPA - izopropanol - ok 15 pln/ litr

> - taśma do oklejania np listew czy plastików - ok 7 pln/szt

> jedna zasada- zaczynasz polerkę o mniej agresywnej pasty oceniając czy osiągasz pożądany efekt.

> tylko metoda prób i błędów.

> po wypolerowaniu oczywiście musisz zabezpieczyć lakier (wosk. kwarc, ceramika etc)

Dokładnie tak.Nie baw sie w jakieś reczne robótki bo szkoda czasu .Nie boj sie polerki mechanicznej

bo wiecej straszą ze lakier przepalisz itp. polerka stare drzwi i ćwiczysz,zobaczysz ze to proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tak.Nie baw sie w jakieś reczne robótki bo szkoda czasu .Nie boj sie polerki mechanicznej

> bo wiecej straszą ze lakier przepalisz itp. polerka stare drzwi i ćwiczysz,zobaczysz ze to proste.

Obecne pasty wiele błędów wybaczają - to nie np G3 - jak będzie polerował zgodnie z podaną przeze mnie zasadą to nie zrobi lakierowi krzywdy.

Ostrożnie przy polerowaniu rantów oraz plastikowych elementów - zderzaków listew etc- są mniej odporne na np przegrzanie.

i ostrożnie z obrotami- wówczas będzie dobrze.

Co do polerki-owszem swoje waży nie ma stabilizacji obrotów ale dla początkującego naprawdę wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz foty jak wygląda auto po użyciu tych past ?

> Najlepiej przed i po.

normalnie - jak porysowane auto i potem nie porysowane zlosnik.gif

Te pasty służą do polerowania lakieru i usuwania rys przecież wink.gif

Tu coś na zasadzie 50/50 podczas pracy nad punciokiem

vct1nb.jpg

(po lewej oczywiscie wypolerowana klapa, a po prawej nie biglaugh.gif)

24w7o1t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim nie kupuj tych tanich polerek które wyglądają jak talerz z uchami po bokach. biglaugh.gif

Kupuj taką która wygląda jak duża szlifierka. wink.gif

Nie kupuj takiej z elektroniczną regulacją obrotów - kiedyś kupiłem i regulację szybko szlag trafił a naprawić się nie da.

Normalne pokrętełko do regulacji jest git. ok.gif

Tyle uwag ogólnych, obawiam się że czego taniego byś nie kupił nie wytrzyma tyle co moja Celma (ponad 20 lat). smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam identyczną, kupiona w jednym z marketów, zaraz poszukam paragonu

Kupiłem podobną z wyglądu a nawet bardzo podobną w Biedronie na wyprzedaży za 70zł biglaugh.gif normalnie kosztowała 150zł, aż muszę zerknąć na nią i zobaczyć czy bardzo się różni od tej polecanej hmm.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty wujek lepiej napisz mi jak się pozbyć takich kręciołków/hologramów z lakieru bo chyba jakiś "mundry" się dorwał z polerką i popierdzielił angryfire.gif

Normalnie jest tam lakier który wygląda jak czarny ale nie jest czarny ino ciemno granatowy a lakier wygląd jak metalik ale to jest mica czy jak to tam się pisze.

Podejrzewam że z powodu tego że lakier fabryczny jest bardzo miękki i strasznie podatny na rysy więc ktoś trysnął całe auto bezbarwnym bo fabryka z tego co wiem tego nie robiła choć to dobry patent jest na ten typ lakieru, zresztą widać po zakamarkach że to było zrobione później.

No i chyba na koniec dorwał się z polerką i narobił tych kółek/zakoli/kręciołków/hologramów których ciężko się pozbyć ręcznym polerowaniem a nie chciałem pogorszyć sprawy mechanicznym.

EDIT: nazwa lakieru to : 24U - regatta blue mica, pacjent: Daewoo Nubira 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty wujek lepiej napisz mi jak się pozbyć takich kręciołków/hologramów z lakieru bo chyba jakiś

> "mundry" się dorwał z polerką i popierdzielił

> Normalnie jest tam lakier który wygląda jak czarny ale nie jest czarny ino ciemno granatowy a

> lakier wygląd jak metalik ale to jest mica czy jak to tam się pisze.

> Podejrzewam że z powodu tego że lakier fabryczny jest bardzo miękki i strasznie podatny na rysy

> więc ktoś trysnął całe auto bezbarwnym bo fabryka z tego co wiem tego nie robiła choć to dobry

> patent jest na ten typ lakieru, zresztą widać po zakamarkach że to było zrobione później.

> No i chyba na koniec dorwał się z polerką i narobił tych kółek/zakoli/kręciołków/hologramów których

> ciężko się pozbyć ręcznym polerowaniem a nie chciałem pogorszyć sprawy mechanicznym.

To co potrzebujesz, to pasta stricte wykańczająca. Możesz próbować ręcznie - pad tricolor w łapę i wio. Możesz mechanicznie - średni/miękki (w zależności od pasty) pad i jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dla początkującego amatora wystarczy Eutorec i inne z tego przedziału cenowego Chińczyki

Eurotec-em da radę ale będzie się męczył.

Lepiej wydać nieznacznie więcej, a kupić już coś ze stabilizacją obrotów - Silverline albo Graphite...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eurotec-em da radę ale będzie się męczył.

> Lepiej wydać nieznacznie więcej, a kupić już coś ze stabilizacją obrotów - Silverline albo

> Graphite...

kumpel kupil do nauki tego euroteca i sie popsul po ogarnieciu jednej klapy i polowy drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sypnij przykładem jakiegoś rozsądnego sprzęta.

> (łatwo jest doradzać "co nie", trudniej - "co tak")

> Pozdro

> Bartek

Nie poradzę zlosnik.gif gdyż ponieważ Celma wyzionęła ducha rok temu (jest do naprawy ale na razie leży i czeka na swoją kolej).

Dorywczo kupiłem szlifierko-polerkę firmy Graphite, mam ją rok jeszcze się nie rozleciała ale też prawie jej nie używam wiec trudno coś powiedzieć na jej temat.

Kupiłem bo to akurat było w Brico Marche koło domu, mieli jeszcze inną ale ta ma typowy gwint jakiego używa się w gąbkach polerskich. Mogłaby mieć niższe obroty, ale daje rady, od Celmy jest znacznie lżejsza co ma znaczenie bo po spolerowaniu całego auta naszą rodzimą polerką na drugi dzień miałem zakwasy. 270751858-jezyk.gif

Co by tu jeszcze...Ta niby nakładka na tarczę do polerowania jest do niczego, kup od razu normalne tarcze polerskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.