Skocz do zawartości

Zmiana szerokosci i offset-u felgi - konsekwencje


tdm

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, zmienilem felgi wraz z ta zmiana wiaza sie takze:

ET: wczesniej bylo 45, teraz jest 35

Szerokosc felgi: bylo 6 cali jest 6,5

Do tego opony: bylo 195 jest 205.

Wedlug tego kalkulatora offsetu wewnetrzna strona kola - 4mm wiecej, zewnetrzna strona kola 16 mm wiecej. Poza obrys nie wystaje.

Samochod o wiele lepiej chodzi po zakretach.

Czy samo zwiekszenie rozstawu kol przez zmiane parametrow felg moze spowodowac odczuwalnie lepsza trakcje? Czy wiecej w tym zaslugi opon? Opony: Yokohama C drive.

Dodatkowe pytanie: czy dokonane zmiany moga miec jakies negatywne konsekwencje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie, zmienilem felgi wraz z ta zmiana wiaza sie takze:

> ET: wczesniej bylo 45, teraz jest 35

> Szerokosc felgi: bylo 6 cali jest 6,5

> Do tego opony: bylo 195 jest 205.

Ja wlasnie zmieniłem ET42 na ET35

Szerokosc felgi z 7 cali na 8

I opony z 205 na 225

i...

> Samochod o wiele lepiej chodzi po zakretach.

...i nie czuje zadnej roznicy niewiem.gif

> Czy samo zwiekszenie rozstawu kol przez zmiane parametrow felg moze spowodowac odczuwalnie lepsza

> trakcje? Czy wiecej w tym zaslugi opon? Opony: Yokohama C drive.

Co to za auto ze az tak odczuwasz zmiany? Może wcześniej po prostu miałeś bardzo slabe opony, a teraz masz bardzo dobre? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to za auto ze az tak odczuwasz zmiany? Może wcześniej po prostu miałeś bardzo slabe opony, a

> teraz masz bardzo dobre?

Corolla E12, wczesniej byly continental conti premium contact 2

roznica jest cholerna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodatkowe pytanie: czy dokonane zmiany moga miec jakies negatywne konsekwencje?

Podobno spada trwalosc elementow zawieszenia - wyczytane na AK.

Od zawsze zmieniam ET w autach na mniejsze i widze tylko plusy. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno spada trwalosc elementow zawieszenia - wyczytane na AK.

> Od zawsze zmieniam ET w autach na mniejsze i widze tylko plusy.

140 k km od nowosci i zaden element zawieszenia oprocz amotryzatorow z tylu nie byl wymieniany. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Corolla E12, wczesniej byly continental conti premium contact 2

> roznica jest cholerna.

Bo opony mają cholerną różnicę w przyczepności. Miałem C.drive i jeździłem dużo na cpc2. W zasadzie żadna cywilna opona, jak dla mnie, nie ma porównania z C.drive. Nie testowałem żadnych semi slicków itp, więc tego nie liczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo opony mają cholerną różnicę w przyczepności. Miałem C.drive i jeździłem dużo na cpc2. W zasadzie

> żadna cywilna opona, jak dla mnie, nie ma porównania z C.drive. Nie testowałem żadnych semi

> slicków itp, więc tego nie liczę.

zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif czyli dobra opone kupilem. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po lekturze licznych wątków na ak mozna wywnioskować, ze nie dostaniesz odszkodowania w przypadku

> uszkodzenia auta

Zwlaszcza ze większość wątków na AK należy traktować z przymrużeniem oka, tacy specjaliści się tu wypowiadają grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie zależy od auta. W Stilo jak fabrycznie jest 6,5" felga szeroka,

> tak jak mam teraz 7" jest wyraźnie gorzej. Auto jest mniej stabilne

> w takim układzie. "Pion" trzyma, ale jest nerwowy.

sprawdź geometrię i nie zwalaj na felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie, zmienilem felgi wraz z ta zmiana wiaza sie takze:

> ET: wczesniej bylo 45, teraz jest 35

> Szerokosc felgi: bylo 6 cali jest 6,5

> Do tego opony: bylo 195 jest 205.

> Wedlug tego kalkulatora offsetu wewnetrzna strona kola - 4mm wiecej, zewnetrzna strona kola 16 mm

> wiecej. Poza obrys nie wystaje.

> Samochod o wiele lepiej chodzi po zakretach.

> Czy samo zwiekszenie rozstawu kol przez zmiane parametrow felg moze spowodowac odczuwalnie lepsza

> trakcje?

Tak

> Czy wiecej w tym zaslugi opon? Opony: Yokohama C drive.

Nie. Zwiększenie ciśnienia w kołach będzie miało większe znaczenie.

> Dodatkowe pytanie: czy dokonane zmiany moga miec jakies negatywne konsekwencje?

Przy tak małych zmianach nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno spada trwalosc elementow zawieszenia - wyczytane na AK.

W niektorych samochodach moze to wystapic, zalezy od konstrukcji zawieszenia.

Z 10 lat jak kolega w CC sporting zaczal uzywac dystansow po 2,5cm na strone to zauwazyl, ze krocej wytrzymywaly lozyska w kolach oraz tuleje metalowo-gumowe w tylnych wahaczach zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozesz to rozwinąć

zmiana ET felgi zmienia punkt przecięcia osi pochylenia koła i osi sworznia zwrotnicy w odniesieniu do płaszczyzny jezdni. Niepożądana jest zmiana wartości promienia zataczania z ujemnej (punkt przecięcia w/w osi nad płaszczyzną jezdni) na dodatnią (przecięcie poniżej) i odwrotnie. Oczywiście zmiana ET felgi w zakresie wartości homologowanych do danego pojazdu chyba nie będzie powodować takich zmian promienia zataczania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niepożądana jest zmiana wartości promienia zataczania z ujemnej (punkt

> przecięcia w/w osi nad płaszczyzną jezdni) na dodatnią (przecięcie poniżej) i odwrotnie.

Dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więcej zachodu niż kosztów.

Za lans trzeba płacić smile.gif

> Poza tym 20zł? Gdzie tak tanio?

A to nie jest tak że badanie kosztuje 20zł jeśli się bada jedną usterke konkretną za co był zabrany dowód? Kiedys tak chyba było hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za lans trzeba płacić

wystarczy do tego lansu dorobić szersze nadkola i nie trzeba płacić.

> A to nie jest tak że badanie kosztuje 20zł jeśli się bada jedną usterke konkretną za co był zabrany

> dowód? Kiedys tak chyba było

Bladego pojęcia nie mam. Myślałem, że mówisz o "załączniku" wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wystarczy do tego lansu dorobić szersze nadkola i nie trzeba płacić.

Większy koszt zlosnik.gif

> Bladego pojęcia nie mam. Myślałem, że mówisz o "załączniku"

Tak mi się obiło o uszy. Co do załącznika to w ogóle go nie przewiduje - znajomi nie biorą wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W UE powinni się jeszcze wiele uczyć od Japończyków, jak się robi dobrą oponę. Moje typy to

> Yokohama, Bridgestone i Toyo. Michelin, czy Conti nie ma do nich porównania.

Bridgestone robi swoje opony w Poznaniu grinser006.gif

A miałem kiedyś takie, które były jajowate. Bridgestone. Made in UK o ile dobrze pamiętam.

Tolerancja bicia poprzecznego na 3 mm, oraz względem czoła 5 mm

to teraz norma i większość z tych opon na wyważarce "szlaczkuje".

Gdybym tego nie widział co wizytę w warsztacie, to bym nie uwierzył.

Każda jedna nie jest idealna frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bridgestone robi swoje opony w Poznaniu

> A miałem kiedyś takie, które były jajowate. Bridgestone. Made in UK o ile dobrze pamiętam.

> Tolerancja bicia poprzecznego na 3 mm, oraz względem czoła 5 mm

> to teraz norma i większość z tych opon na wyważarce "szlaczkuje".

> Gdybym tego nie widział co wizytę w warsztacie, to bym nie uwierzył.

> Każda jedna nie jest idealna

Sam montowałem Bridgestone do moich aut i to nie dalej niż 6 tygodni temu. na 6 zamontowanych opon żadna nie biła niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wygląda ciekawie nie przyciera? jest wystarczająco twarto?

jest twardo ale ja jestem bardzo happy grinser006.gif twardy zawias, zaklepane tylne ranty + po gumie usztywniającej w tylne springi i nic nie dobija wink.gif opony 175/50, ciśnienie 2,2 i gdy się przesiadasz do wpełni sprawnego zawieszeniowo auta pokroju paździerza B5 z oponami o profilu 70 czujesz jak auto pływa na nich w zakrętach biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest taki plan ale żadne dorabianie tylko wypchnięcie seryjnych i następne glebienie parcha

> nakładki to dla tjunerów już nie powiem czego

Nikt nie mówił o plasticzanych nakładkach nono.gif

Istnieją bardziej cywilizowane metody

2011_01200028-640x480.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest twardo ale ja jestem bardzo happy twardy zawias, zaklepane tylne ranty + po gumie

> usztywniającej w tylne springi i nic nie dobija opony 175/50, ciśnienie 2,2 i gdy się

> przesiadasz do wpełni sprawnego zawieszeniowo auta pokroju paździerza B5 z oponami o profilu

> 70 czujesz jak auto pływa na nich w zakrętach

Nie przesadzajmy zlosnik.gif Żaden Passat nie miał profilu 70 zlosnik.gif Tam sa fabrycznie profile 65 lub 55 lub 45 - wszystkie przerabiałem wlasnie w tej kolejnosci zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Ci nie obciera to IMO konskewencje prawie żadne.

Może Ci szybciej zużyć sie zawieszenie, może większy promień skrętu.

Przeguby dostaną w pupę bardziej, sprzęgło może?

Ale generalnie jest to niemierzalne - może 10% albo 7% a może 30%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To sprawdź michelin pilot cup lub pirelli p zero

Pilot Cup to jakby semi slick, P zero nie testowałem i chyba nawet niedostępna w moim rozmiarze. Za to wiem, że od zimowych Pirelli lepszych opon nie miałem, ale tu mowa o letnich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bridgestone robi swoje opony w Poznaniu

> A miałem kiedyś takie, które były jajowate. Bridgestone. Made in UK o ile dobrze pamiętam.

Moje były Spain. To, że w Polsce robią to wiedziałem, zanim jeszcze fabrykę w Poznaniu otworzyli. Osobiście nie brałbym tych produkowanych w PL, to nie są takie same opony, jak te, które robią w innych krajach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest twardo ale ja jestem bardzo happy twardy zawias, zaklepane tylne ranty + po gumie

> usztywniającej w tylne springi i nic nie dobija opony 175/50, ciśnienie 2,2 i gdy się

> przesiadasz do wpełni sprawnego zawieszeniowo auta pokroju paździerza B5 z oponami o profilu

> 70 czujesz jak auto pływa na nich w zakrętach

A jak jest przy wyższych prędkościach? Nie skacze toto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.