tdm Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 Jak w temacie, zmienilem felgi wraz z ta zmiana wiaza sie takze: ET: wczesniej bylo 45, teraz jest 35 Szerokosc felgi: bylo 6 cali jest 6,5 Do tego opony: bylo 195 jest 205. Wedlug tego kalkulatora offsetu wewnetrzna strona kola - 4mm wiecej, zewnetrzna strona kola 16 mm wiecej. Poza obrys nie wystaje. Samochod o wiele lepiej chodzi po zakretach. Czy samo zwiekszenie rozstawu kol przez zmiane parametrow felg moze spowodowac odczuwalnie lepsza trakcje? Czy wiecej w tym zaslugi opon? Opony: Yokohama C drive. Dodatkowe pytanie: czy dokonane zmiany moga miec jakies negatywne konsekwencje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Jak w temacie, zmienilem felgi wraz z ta zmiana wiaza sie takze: > ET: wczesniej bylo 45, teraz jest 35 > Szerokosc felgi: bylo 6 cali jest 6,5 > Do tego opony: bylo 195 jest 205. Ja wlasnie zmieniłem ET42 na ET35 Szerokosc felgi z 7 cali na 8 I opony z 205 na 225 i... > Samochod o wiele lepiej chodzi po zakretach. ...i nie czuje zadnej roznicy > Czy samo zwiekszenie rozstawu kol przez zmiane parametrow felg moze spowodowac odczuwalnie lepsza > trakcje? Czy wiecej w tym zaslugi opon? Opony: Yokohama C drive. Co to za auto ze az tak odczuwasz zmiany? Może wcześniej po prostu miałeś bardzo slabe opony, a teraz masz bardzo dobre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Co to za auto ze az tak odczuwasz zmiany? Może wcześniej po prostu miałeś bardzo slabe opony, a > teraz masz bardzo dobre? Corolla E12, wczesniej byly continental conti premium contact 2 roznica jest cholerna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Corolla E12, wczesniej byly continental conti premium contact 2 > roznica jest cholerna. To nic tylko się cieszyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Dodatkowe pytanie: czy dokonane zmiany moga miec jakies negatywne konsekwencje? Podobno spada trwalosc elementow zawieszenia - wyczytane na AK. Od zawsze zmieniam ET w autach na mniejsze i widze tylko plusy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Podobno spada trwalosc elementow zawieszenia - wyczytane na AK. > Od zawsze zmieniam ET w autach na mniejsze i widze tylko plusy. 140 k km od nowosci i zaden element zawieszenia oprocz amotryzatorow z tylu nie byl wymieniany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Corolla E12, wczesniej byly continental conti premium contact 2 > roznica jest cholerna. Bo opony mają cholerną różnicę w przyczepności. Miałem C.drive i jeździłem dużo na cpc2. W zasadzie żadna cywilna opona, jak dla mnie, nie ma porównania z C.drive. Nie testowałem żadnych semi slicków itp, więc tego nie liczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Bo opony mają cholerną różnicę w przyczepności. Miałem C.drive i jeździłem dużo na cpc2. W zasadzie > żadna cywilna opona, jak dla mnie, nie ma porównania z C.drive. Nie testowałem żadnych semi > slicków itp, więc tego nie liczę. czyli dobra opone kupilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > czyli dobra opone kupilem. W UE powinni się jeszcze wiele uczyć od Japończyków, jak się robi dobrą oponę. Moje typy to Yokohama, Bridgestone i Toyo. Michelin, czy Conti nie ma do nich porównania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Dodatkowe pytanie: czy dokonane zmiany moga miec jakies negatywne konsekwencje? Po lekturze licznych wątków na ak mozna wywnioskować, ze nie dostaniesz odszkodowania w przypadku uszkodzenia auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Po lekturze licznych wątków na ak mozna wywnioskować, ze nie dostaniesz odszkodowania w przypadku > uszkodzenia auta Urban legend. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Po lekturze licznych wątków na ak mozna wywnioskować, ze nie dostaniesz odszkodowania w przypadku > uszkodzenia auta Zwlaszcza ze większość wątków na AK należy traktować z przymrużeniem oka, tacy specjaliści się tu wypowiadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 Pewnie zależy od auta. W Stilo jak fabrycznie jest 6,5" felga szeroka, tak jak mam teraz 7" jest wyraźnie gorzej. Auto jest mniej stabilne w takim układzie. "Pion" trzyma, ale jest nerwowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Pewnie zależy od auta. W Stilo jak fabrycznie jest 6,5" felga szeroka, > tak jak mam teraz 7" jest wyraźnie gorzej. Auto jest mniej stabilne > w takim układzie. "Pion" trzyma, ale jest nerwowy. sprawdź geometrię i nie zwalaj na felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 Zmieniając ET felgi zmienia się promień zataczania. Niekorzystne dla dobrej trakcji jest przejście np. z ujemnych wartości fabrycznych na dodatnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Jak w temacie, zmienilem felgi wraz z ta zmiana wiaza sie takze: > ET: wczesniej bylo 45, teraz jest 35 > Szerokosc felgi: bylo 6 cali jest 6,5 > Do tego opony: bylo 195 jest 205. > Wedlug tego kalkulatora offsetu wewnetrzna strona kola - 4mm wiecej, zewnetrzna strona kola 16 mm > wiecej. Poza obrys nie wystaje. > Samochod o wiele lepiej chodzi po zakretach. > Czy samo zwiekszenie rozstawu kol przez zmiane parametrow felg moze spowodowac odczuwalnie lepsza > trakcje? Tak > Czy wiecej w tym zaslugi opon? Opony: Yokohama C drive. Nie. Zwiększenie ciśnienia w kołach będzie miało większe znaczenie. > Dodatkowe pytanie: czy dokonane zmiany moga miec jakies negatywne konsekwencje? Przy tak małych zmianach nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Podobno spada trwalosc elementow zawieszenia - wyczytane na AK. W niektorych samochodach moze to wystapic, zalezy od konstrukcji zawieszenia. Z 10 lat jak kolega w CC sporting zaczal uzywac dystansow po 2,5cm na strone to zauwazyl, ze krocej wytrzymywaly lozyska w kolach oraz tuleje metalowo-gumowe w tylnych wahaczach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Zmieniając ET felgi zmienia się promień zataczania. Niekorzystne dla dobrej trakcji jest przejście > np. z ujemnych wartości fabrycznych na dodatnie Mozesz to rozwinąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > sprawdź geometrię i nie zwalaj na felgi. Geometria idealna. Ustawiana przez pana Dudy z Katowic, najlepszego w rejonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 U mnie w CC seria 4,5J ET35 135/70 + sportowy zawias Po zmianie 7J ET5 175/50 + sportowy zawias Różnica jest przeogromna Oczywiście na + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > U mnie w CC seria 4,5J ET35 135/70 + sportowy zawias > Po zmianie 7J ET5 175/50 + sportowy zawias > Różnica jest przeogromna Oczywiście na + ET35 4,5J na ET5 7J? To chyba bardzo wystaje? Pokaż fotke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilak Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Zmieniając ET felgi zmienia się promień zataczania. Tak, tak. 5-10mm to kolosalna różnica! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 nie ma problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Tak, tak. 5-10mm to kolosalna różnica! piszesz o promieniu zataczania czy promieniu skrętu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 Dowod do zabrania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > nie ma problemu wygląda ciekawie nie przyciera? jest wystarczająco twarto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > nie ma problemu i dowodzik może polecieć... Nie masz zbyt wystających felg. Masz za wąskie nadkola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Mozesz to rozwinąć zmiana ET felgi zmienia punkt przecięcia osi pochylenia koła i osi sworznia zwrotnicy w odniesieniu do płaszczyzny jezdni. Niepożądana jest zmiana wartości promienia zataczania z ujemnej (punkt przecięcia w/w osi nad płaszczyzną jezdni) na dodatnią (przecięcie poniżej) i odwrotnie. Oczywiście zmiana ET felgi w zakresie wartości homologowanych do danego pojazdu chyba nie będzie powodować takich zmian promienia zataczania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Niepożądana jest zmiana wartości promienia zataczania z ujemnej (punkt > przecięcia w/w osi nad płaszczyzną jezdni) na dodatnią (przecięcie poniżej) i odwrotnie. Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > i dowodzik może polecieć... czyli 20zł dla znajomego diagnosty i może jechać odebrać dowód - to nie jest zbyt duza cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > czyli 20zł dla znajomego diagnosty i może jechać odebrać dowód - to nie jest zbyt duza cena Więcej zachodu niż kosztów. Poza tym 20zł? Gdzie tak tanio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Więcej zachodu niż kosztów. Za lans trzeba płacić > Poza tym 20zł? Gdzie tak tanio? A to nie jest tak że badanie kosztuje 20zł jeśli się bada jedną usterke konkretną za co był zabrany dowód? Kiedys tak chyba było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Za lans trzeba płacić wystarczy do tego lansu dorobić szersze nadkola i nie trzeba płacić. > A to nie jest tak że badanie kosztuje 20zł jeśli się bada jedną usterke konkretną za co był zabrany > dowód? Kiedys tak chyba było Bladego pojęcia nie mam. Myślałem, że mówisz o "załączniku" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > wystarczy do tego lansu dorobić szersze nadkola i nie trzeba płacić. Większy koszt > Bladego pojęcia nie mam. Myślałem, że mówisz o "załączniku" Tak mi się obiło o uszy. Co do załącznika to w ogóle go nie przewiduje - znajomi nie biorą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > W UE powinni się jeszcze wiele uczyć od Japończyków, jak się robi dobrą oponę. Moje typy to > Yokohama, Bridgestone i Toyo. Michelin, czy Conti nie ma do nich porównania. To sprawdź michelin pilot cup lub pirelli p zero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > W UE powinni się jeszcze wiele uczyć od Japończyków, jak się robi dobrą oponę. Moje typy to > Yokohama, Bridgestone i Toyo. Michelin, czy Conti nie ma do nich porównania. Bridgestone robi swoje opony w Poznaniu A miałem kiedyś takie, które były jajowate. Bridgestone. Made in UK o ile dobrze pamiętam. Tolerancja bicia poprzecznego na 3 mm, oraz względem czoła 5 mm to teraz norma i większość z tych opon na wyważarce "szlaczkuje". Gdybym tego nie widział co wizytę w warsztacie, to bym nie uwierzył. Każda jedna nie jest idealna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Bridgestone robi swoje opony w Poznaniu > A miałem kiedyś takie, które były jajowate. Bridgestone. Made in UK o ile dobrze pamiętam. > Tolerancja bicia poprzecznego na 3 mm, oraz względem czoła 5 mm > to teraz norma i większość z tych opon na wyważarce "szlaczkuje". > Gdybym tego nie widział co wizytę w warsztacie, to bym nie uwierzył. > Każda jedna nie jest idealna Sam montowałem Bridgestone do moich aut i to nie dalej niż 6 tygodni temu. na 6 zamontowanych opon żadna nie biła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Dowod do zabrania nie kracz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > wygląda ciekawie nie przyciera? jest wystarczająco twarto? jest twardo ale ja jestem bardzo happy twardy zawias, zaklepane tylne ranty + po gumie usztywniającej w tylne springi i nic nie dobija opony 175/50, ciśnienie 2,2 i gdy się przesiadasz do wpełni sprawnego zawieszeniowo auta pokroju paździerza B5 z oponami o profilu 70 czujesz jak auto pływa na nich w zakrętach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > wystarczy do tego lansu dorobić szersze nadkola i nie trzeba płacić. Jest taki plan ale żadne dorabianie tylko wypchnięcie seryjnych i następne glebienie parcha nakładki to dla tjunerów już nie powiem czego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Jest taki plan ale żadne dorabianie tylko wypchnięcie seryjnych i następne glebienie parcha > nakładki to dla tjunerów już nie powiem czego Nikt nie mówił o plasticzanych nakładkach Istnieją bardziej cywilizowane metody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > jest twardo ale ja jestem bardzo happy twardy zawias, zaklepane tylne ranty + po gumie > usztywniającej w tylne springi i nic nie dobija opony 175/50, ciśnienie 2,2 i gdy się > przesiadasz do wpełni sprawnego zawieszeniowo auta pokroju paździerza B5 z oponami o profilu > 70 czujesz jak auto pływa na nich w zakrętach Nie przesadzajmy Żaden Passat nie miał profilu 70 Tam sa fabrycznie profile 65 lub 55 lub 45 - wszystkie przerabiałem wlasnie w tej kolejnosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 Jeżeli Ci nie obciera to IMO konskewencje prawie żadne. Może Ci szybciej zużyć sie zawieszenie, może większy promień skrętu. Przeguby dostaną w pupę bardziej, sprzęgło może? Ale generalnie jest to niemierzalne - może 10% albo 7% a może 30% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 kurka pomyłka 195/65 R15 Barumy, na takich stoi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 nie no kurna monster- trucka to ja nie chcę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > To sprawdź michelin pilot cup lub pirelli p zero Pilot Cup to jakby semi slick, P zero nie testowałem i chyba nawet niedostępna w moim rozmiarze. Za to wiem, że od zimowych Pirelli lepszych opon nie miałem, ale tu mowa o letnich... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Bridgestone robi swoje opony w Poznaniu > A miałem kiedyś takie, które były jajowate. Bridgestone. Made in UK o ile dobrze pamiętam. Moje były Spain. To, że w Polsce robią to wiedziałem, zanim jeszcze fabrykę w Poznaniu otworzyli. Osobiście nie brałbym tych produkowanych w PL, to nie są takie same opony, jak te, które robią w innych krajach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > jest twardo ale ja jestem bardzo happy twardy zawias, zaklepane tylne ranty + po gumie > usztywniającej w tylne springi i nic nie dobija opony 175/50, ciśnienie 2,2 i gdy się > przesiadasz do wpełni sprawnego zawieszeniowo auta pokroju paździerza B5 z oponami o profilu > 70 czujesz jak auto pływa na nich w zakrętach A jak jest przy wyższych prędkościach? Nie skacze toto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 A niby dlaczego miało by skakać ? Wiadomo, że na kijowej drodze nie pojedziesz szybko bo ping-pong Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.