Marko33 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Zastanawiam się nad zakupem mondeo. Który silnik ? Interesuje mnie oszczędność i bezawaryjność. Przebieg ok 20 tys rocznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusz Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Zastanawiam się nad zakupem mondeo. > Który silnik ? > Interesuje mnie oszczędność i bezawaryjność. > Przebieg ok 20 tys rocznie jak kupujesz z pewnego źródła (najlepiej "salon" PL) można się pokusić o TDCI , jak nie bardzo wiadomo skąd to bierz benzynę, rozrząd na łańcuchu i w benz i w ON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 hmm a fordy w ogóle lubią gaz?? bo z mojej wiedzy jak wiesc gminna niesie nie tolerują go Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusz Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > hmm a fordy w ogóle lubią gaz?? > bo z mojej wiedzy jak wiesc gminna niesie nie tolerują go też tak słyszałem, osobiście żadnego forda na gaz nie miałem, kolega pisze że będzie 20 tys. robił rocznie, ne wiem czy jest sens zakładania lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > też tak słyszałem, osobiście żadnego forda na gaz nie miałem, kolega pisze że będzie 20 tys. robił > rocznie, ne wiem czy jest sens zakładania lpg Co innego zakładać a co innego kupić z lpg. Jak gaz to 1,8 czy 2,0 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Co innego zakładać a co innego kupić z lpg. > Jak gaz to 1,8 czy 2,0 ? Tak jak kolega napisał, Ford w ogóle nie lubi gazu (czytaj będziesz miał problemy jak go założysz). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusz Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Co innego zakładać a co innego kupić z lpg. > Jak gaz to 1,8 czy 2,0 ? konstrukcyjnie to ten sam silnik , wieść niesie że nie lubi gazu, szlak trafia m.in. "klapki" w kolektorze dolotowym ( element zmiennych faz rozrządu ) , ale słyszałem też że można to usunąć a i tak będzie jeździł poza tym dolot jest plastikowy , czyli mało odporny na źle działającą/wykonaną instalację lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > poza tym dolot jest plastikowy , czyli mało odporny na źle > działającą/wykonaną instalację lpg Jakie to ma znaczenie w przypadku instalacji IV generacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Co innego zakładać a co innego kupić z lpg. > Jak gaz to 1,8 czy 2,0 ? Dobra i dobrze założona instalacja gazowa spokojnie wystarczy dla tego silnika. Tylko trzeba pilnować poprawności jej regulacji oraz regulacji luzu zaworowego. Plastikowy kolektor leciał w strzępy, jak był wybuch gazu w kolektorze - ale to się zdarzało w II gen. Miałem w rodzinie 3 zagazowane fordy. Jedynie jeden miał kłopoty z LPG, głównie z oszczędności, których nie powinno się robić oraz z braku fachowości gazownika. Moje Mondeo (tyle że MkII) jeździło na gazie bez problemów. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Jakie to ma znaczenie w przypadku instalacji IV generacji? Żadnej. Ale tak wygląda powtarzanie urban legends..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > konstrukcyjnie to ten sam silnik , wieść niesie że nie lubi gazu, szlak trafia m.in. "klapki" w > kolektorze dolotowym ( element zmiennych faz rozrządu ) , ale słyszałem też że można to usunąć > a i tak będzie jeździł poza tym dolot jest plastikowy , czyli mało odporny na źle > działającą/wykonaną instalację lpg ale na jakim jestescie etapie instalacji lpg? co ma plastykowy kolektor do instalacji IV gen? klapki w dolocie sa ale wszystko zalezy od gazownika 1.8, 2.0 gazuje sie , jezdzi poprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luzik Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 miałem TDCi nie polecam benzyny w gazie też nie, choć powinno być lepiej niż TDCi (wtryski, turbo, dwumasa, filtr cząstek itp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > miałem TDCi nie polecam > benzyny w gazie też nie, choć powinno być lepiej niż TDCi (wtryski, turbo, dwumasa, filtr cząstek itp) W MK3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luzik Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 tu nie, ogólnie w diesel nowej generacji.. chodzi mi bardziej o to że jak robisz poniżej 20k kilometrów to po co pchać się w gaz czy new diesel - pozorna oszczędność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Żadnej. Ale tak wygląda powtarzanie urban legends..... Dokładnie... i jeszcze to stwierdzenie "nie lubi"... w sensie parska z niesmakiem, odwraca się w drugą stronę czy po prostu ma focha? Żeby nie było - mam Mondeo z gazem, co prawda ja nim jeżdżę od 4 dni, ale samochód zrobił na gazie 55000 km - obecnie ma 199 tyś na liczniku, a ile miał naprawdę nie wie nikt.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Tak jak kolega napisał, Ford w ogóle nie lubi gazu (czytaj będziesz miał problemy jak go założysz). czym się objawia to "nie lubienie" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Tylko trzeba pilnować poprawności jej regulacji oraz regulacji luzu zaworowego. robiłeś ? jeśli tak to po ilu km ? mój z podpisu ma obecnie 75kkm na LPG (145kkm całkowitego), luzy książkowe z klapkami był problem na początku, potem coś poprawili, tak że mojego z 2004r. problem podobno nie dotyczy duratec lubi tez popijać olej, zwłaszcza jak się go kręci, ale to pewnie zależy od przebiegu mnie przy jeździe miejskiej brał ok 1-1.5L na 20kkm, przegoniony na trasie potrafi wypić litr na 5kkm IMO silnik poprawny, a dużym plusem jest rozrząd na łańcuchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
button Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Jeżeli MK3 to 2.5 V6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Jeżeli MK3 to 2.5 V6. To wyjaśnij nam kolego, dlaczego? A może 3.0 V6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Zastanawiam się nad zakupem mondeo. > Który silnik ? > Interesuje mnie oszczędność i bezawaryjność. > Przebieg ok 20 tys rocznie A nasz kolega Pyrekcb nie sprzedaje mondeusza ładnego czasami? miałem mk III 2.0 w gazie i w automacie, oprócz sporego spalania (13-14) i nie jechania przy tym (słabo ten automat ogarniał, tzn dobrze ale przydałoby się 2x tyle pojemności by to poprawnie śmigało) nie miałem problemów, instalka była omvl z lubryfikacją (która podobno jest tylko chwytem marketingowym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Tak jak kolega napisał, Ford w ogóle nie lubi gazu (czytaj będziesz miał problemy jak go założysz). ziomek na czym ten problem ma polegać? dokładne przyczyny bo jak dotad to tylko zasłyszane opinie wujka vciotki brata kuzyna klegi kolega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > z klapkami był problem na początku, potem coś poprawili, tak że mojego z 2004r. problem podobno nie > dotyczy > IMO silnik poprawny, a dużym plusem jest rozrząd na łańcuchu problem z klapami był taki ze jak partacz robił nawierty to wkretki blokowały klapy lub strzelały w klapę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > problem z klapami był taki ze jak partacz robił nawierty to wkretki blokowały klapy lub strzelały > w klapę... problem z klapkami był w silnikach bez gazu, wycierały się "ośki" i klapka potrafiła wlecieć do silnika ale podobno potem coś poprawiono i problem nie występował, jednak legenda pozostała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 jako były posiadacz MONDEO MK3 informuję: NIE KUPUJ FORDA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Tak jak kolega napisał, Ford w ogóle nie lubi gazu (czytaj będziesz miał problemy jak go założysz). tak piszesz, zeby pisać, czy przeżyłeś to? w rodzinie są 3 mondki z 2.0 i w gazie, no i żaden problemów nie miewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > jak robisz poniżej 20k > kilometrów to po co pchać się w gaz bez sensu gadanie. bez względu na przebiegi wydać 50 zł na 100km, a 25 zł to chyba jest różnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > jako były posiadacz MONDEO MK3 informuję: > NIE KUPUJ FORDA pomijając silnik, który miałeś, dalej nie polecasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > pomijając silnik, który miałeś, dalej nie polecasz? tak, nie polecam... każde autko lubi się popsuć ale nie każde tak często i tak drogo. Lepiej wspominam matiza jak mondeo... wiem głupio to brzmi ale to prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinkow Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > bez sensu gadanie. bez względu na przebiegi wydać 50 zł na 100km, a 25 zł to chyba jest różnica? 25zł? widze, że nie wiesz o czym piszesz...podlicz wszystko i wyjdzie Ci spokojnie 35-38zł/100km na gazie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 1.8 LPG, którym od czasu do czasu jeżdżę ma już z 4-5 lat LPG (koło 100 tyś. km na gazie) - jeździ bez problemów. Demon prędkości to nie jest, ale spoko auto, tanie w eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > To wyjaśnij nam kolego, dlaczego? > A może 3.0 V6? Pewnie dlatego ze pali tyle co 2.0 a jedzie 2x lepiej kiedys czytalem jakis test Mondeo chyba w Auto Świecie i byli bardzo zadowoleni z silnika 1.8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq20 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > 25zł? widze, że nie wiesz o czym piszesz...podlicz wszystko i wyjdzie Ci spokojnie 35-38zł/100km na > gazie... A co trzeba doliczyć? Przegląd raz do roku 60zł droższy i filtry do gazu (przy wspomnianym przebiegu raz na rok na allegro to koszt ~30-40zł za komplet). Poza tym nawet jeśli 35-38 zł to i tak w dalszym ciągu dużo taniej jak na paliwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > A co trzeba doliczyć? Przegląd raz do roku 60zł droższy i filtry do gazu (przy wspomnianym > przebiegu raz na rok na allegro to koszt ~30-40zł za komplet). Poza tym nawet jeśli 35-38 zł > to i tak w dalszym ciągu dużo taniej jak na paliwie. Uwierzylbym ze tylko tyle gdybym nigdy nie mial auta z lpg. Ja tankowalem jeszcze pb, bo nie wiem dlaczego ale zawsze odpalalem na benzynie a potem jakos sie samo przelaczalo na gaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Uwierzylbym ze tylko tyle gdybym nigdy nie mial auta z lpg. > Ja tankowalem jeszcze pb, bo nie wiem dlaczego ale zawsze odpalalem na benzynie a potem jakos sie > samo przelaczalo na gaz wszystko zależy od stylu jazdy, jak robisz odcinki po 5km, to może i tak wyjdzie ale jak odpalasz auto i gasisz po 1000km, to ile tej noPB wypalisz ? mnie wychodzi paliwo ok 26zł, z czego spalanie mam zawyżone bo sporo jeżdżę z przyczepą Twój pojazd przejechał 72 386 km i zużył 409 l paliwa o wartości 2 006 PLN Twój pojazd przejechał 72 386 km i zużył 7 357 l paliwa o wartości 18 443 PL 26.01 PLN/100km Zużycie paliwa: 10.37 l/100km to są fakty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Ale ja nie jestem przeciwnikiem lpg Milo wspominam byle auto, jedyny dla mnie minus to czeste wizyty na stacji (srednio 2 razy w tygodniu) Tylko jezeli ktos, zarzuca komus co to za dodatkowe koszty w lpg wymysla, pozniej owszem przyznajac ze jakis filterek wystepuje i przeglad szesc dych drozszy i tyle a zapomina o pb to jest lekko malo obiektywny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Tylko jezeli ktos, zarzuca komus co to za dodatkowe koszty w lpg wymysla, pozniej owszem przyznajac > ze jakis filterek wystepuje i przeglad szesc dych drozszy i tyle a zapomina o pb to jest lekko > malo obiektywny w fordzie dolicz 150-200zł na kontrolę luzów co 60kkm (uszczelka plus robocizna, uszczelkę można wymienić co 2raz) ilość noPB tak jak pisałem, ciężko jest określić nie znając stylu jazdy mój maksior teraz zużywa prawie 50/50, czyli 100zł noPB, na 100zł LPG ale jeździ właśnie na 5km odcinkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq20 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Uwierzylbym ze tylko tyle gdybym nigdy nie mial auta z lpg. > Ja tankowalem jeszcze pb, bo nie wiem dlaczego ale zawsze odpalalem na benzynie a potem jakos sie > samo przelaczalo na gaz Hmm wyczułem ironię i rozumiem, że kolega sugeruje, że nie mam pojęcia o gazie i jeździe na nim? Spokojnie Ok paliwo raz kiedyś rzeczywiście pominąłem (z tonu Twojej wypowiedzi wygląda, że powinienem za to dostać bana ). Wydaje mi się jednak, że to w dalszym ciągu nie daje aż takiego przyrostu kosztu jazdy na lpg i wydaje się że bardziej mało obiektywny jest jednak ten kto napisał, że koszt jazdy na gazie trzeba dać x1,5 względem tego co ktoś inny napisał. Aż tyle dodatkowych kosztów na pewno nie ma. O ile oczywiście zakładamy, że wszystko działa bezawaryjnie bo z tym też różnie bywa, to fakt. Kolega Koonrad podał przykład oszczędności swoich, ja znów bazuję na swoich. Powiem, że przez ostatnie 3 lata przejechałem około 200tys km i wiem tyle, że gdyby nie lpg poszedłbym z torbami. Odpukać bezawaryjnie się jeździ. Auto paliło 10l/100km benzyny, a gazu pali w granicach 13l/100km. Nie stoję z kalkulatorem przy dystrybutorze i nie wyliczam oszczędności ale szacuję, że w stosunku do jazdy na noPB oszczędzam, uwzględniając wszystkie dodatkowe koszty jazdy na LPG, w granicach 20 zł na 100km. Mnożąc przez na szczęście bezawaryjny przebieg, wychodzi że auto "zaoszczędziło" na drugie takie samo . Tak jak kolega niżej napisał zależy kto ile i jak jeździ ja patrzę na swoją sytuację i przy moich przebiegach wymiana filtrów od gazu 3 razy do roku + np częstsze wymiany świec + zatankowanie raz na miesiąc benzyny za 50zł też wybitnie kosztu jazdy na lpg względem jazdy na noPb nie zwiększa, co szanowne grono po części próbuje wmówić założycielowi tematu. Poza tym tak jak napisałem wcześniej ile byśmy nie doliczyli i tak wychodzi dużo taniej niż na noPb. No ale chyba robimy koledze off topa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Tak jak kolega napisał, Ford w ogóle nie lubi gazu (czytaj będziesz miał problemy jak go założysz). Zrobiłem 70 kkm na gazie (2.5 v6), ojciec 30 kkm (1.8). W związku z tym mam prawo stwierdzić, że wprowadzasz ludzi w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > ilość noPB tak jak pisałem, ciężko jest określić nie znając stylu jazdy > mój maksior teraz zużywa prawie 50/50, czyli 100zł noPB, na 100zł LPG > ale jeździ właśnie na 5km odcinkach Zgadza sie U mnie wygladalo to tak ze co 4 wizyta na stacji w celu zatankowania lpg (zawsze do pelna, w butle wchodzilo 42litry) dolewalem za 50zl pb aby sie "żyd" nie palil Na pelnym baku lpg robilem 420km, czasami 350km, czasami przy 3 wizycie musialem dolac pb wiec w pelni sie zgadzam ze ciezko jest okreslic ile pb podciaga lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > 25zł? widze, że nie wiesz o czym piszesz...podlicz wszystko i wyjdzie Ci spokojnie 35-38zł/100km na gazie... no to śmiem twierdzić, ze Ty nie wiesz o czym piszesz. jezdze na gazie 7 rok i wiem, ze 100 km kosztuje mnie 25 zł (po mieście, bo w trasie 18 zł) benzyny tankuje raz w roku za 100 zł, a filtr gazu wymieniam raz na 20 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 miałeś chyba pecha, albo ogromny przebieg u szwagra jest 150 tys nalotu w 12 lat i nie robił jeszcze nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
button Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Pewnie dlatego ze pali tyle co 2.0 a jedzie 2x lepiej > kiedys czytalem jakis test Mondeo chyba w Auto Świecie i byli bardzo zadowoleni z silnika 1.8 Silnik na łańcuchu, ale takim podobno dożywotnim. Bardzo kulturalny - każdy kto miał fałkę, niechętnie wraca do R4. Silnik jest niewysilony - kolega kupił niedawno z przebiegiem 250 tys w naprawdę super stanie. Bardzo dobrze znosi lpg, zachowując przy tym rozsądne spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > też tak słyszałem, osobiście żadnego forda na gaz nie miałem, kolega pisze że będzie 20 tys. robił > rocznie, ne wiem czy jest sens zakładania lpg Ja jakos sens odkrylem po 10 latach jak w kieszeni na szybko zostalo 40000 zł Zatem jest sens czy nie? Oczywiscie to w Lanowozie i II gen ale swiety spokoj mialem cale 11 lat. To jak, jest sens czy nie, bo sie pogubilem:)) Mam klekota i nigdy wiecej, owszem, jezdzi toto, elastyczny ale klekot do mnie nie przemawia i BASTA. Wole spokojniej i.ciszej. A moze LAGUNA w NoPb i LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > problem z klapkami był w silnikach bez gazu, wycierały się "ośki" i klapka potrafiła wlecieć do > silnika > ale podobno potem coś poprawiono i problem nie występował, jednak legenda pozostała W sumie w przypadku Mondeo III to było pół życia modelu, więc trudno się dziwić, że opinia pozostała... (2000-2007, z czego jak piszesz poprawili silniki w 2004 - Mondek też miał najważniejszy lifting w 2004/2005, który ponoć usunął różne problemy, choć nie wszyscy się z tym zgadzają ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > tak, nie polecam... każde autko lubi się popsuć ale nie każde tak często i tak drogo. > Lepiej wspominam matiza jak mondeo... wiem głupio to brzmi ale to prawda Ale jesteś pewien, że to wina samochodu, a nie poprzednich właścicieli? Bo ja to powinienem być już chyba siwy z powodu posiadanych samochodów - prawie same Fiaty, a ostatnio Ford - i żaden z nich się nie zepsuł ani razu. No, w Fordzie mi po deszczu nie chce działać otwieranie klapy bagażnika przez mikrostyk (raz wyczyściłem i działało przez rok, teraz pewnie wymienię za 120 zł...). No i żaróweczki pod licznikiem po kolei się przepalają - już z rok tak "po ciemku" jeżdżę. Edit Sprzątaczka u nas w pracy (tak ) sprzedaje z zemsty Superba z 40 tys. nalotu, bo jej się coś tam w silniku popsuło (ponoć jakaś niby wada fabryczna dotyczyła TFSI?). Więc na każdego może trafić, jednak nie robiłbym reguły z pojedynczych zdarzeń... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > no to śmiem twierdzić, ze Ty nie wiesz o czym piszesz. > jezdze na gazie 7 rok i wiem, ze 100 km kosztuje mnie 25 zł (po mieście, bo w trasie 18 zł) benzyny > tankuje raz w roku za 100 zł, a filtr gazu wymieniam raz na 20 tys km Ale to chyba niezgodna z zaleceniami eksploatacja? W sensie oszczędzania na benzynie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawekw Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Zastanawiam się nad zakupem mondeo. > Który silnik ? > Interesuje mnie oszczędność i bezawaryjność. > Przebieg ok 20 tys rocznie Jeśli Mondeo MK3, to szukaj po lifcie (>2005). Wcześniejsze miały problemy z łuszczącą się pompą i zatykaniem wtrysków opiłkami. Diesel 2.0 TDCI nie sprawia żadnych problemów. Mam od nowości auto z 2006, 160kkm nalotu i jeszcze się nie popsuł ani silnik, ani sprzęgło z dwumasą. Średnie spalanie u mnie to 6.8 l/100 km. W trasie ok. 5 l. Auto duże, przyjemne i naprawdę dobrze się prowadzi. O benzynie się nie wypowiem - nie mam doświadczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > czym się objawia to "nie lubienie" ? Szarpaniem na niskich obrotach, słabą kulturą pracy, gaśnięciem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Zrobiłem 70 kkm na gazie (2.5 v6), ojciec 30 kkm (1.8). W związku z tym mam prawo stwierdzić, że > wprowadzasz ludzi w błąd. Może jesteś wyjątkiem, bo z kim bym nie rozmawiał kto miał gaz w fordzie, mówił, że nigdy więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > konstrukcyjnie to ten sam silnik , wieść niesie że nie lubi gazu, szlak trafia m.in. "klapki" w > kolektorze dolotowym ( element zmiennych faz rozrządu ) , ale słyszałem też że można to usunąć > a i tak będzie jeździł poza tym dolot jest plastikowy , czyli mało odporny na źle > działającą/wykonaną instalację lpg Nie ma takiej emotoikony, ktora wyrazilaby moj podziw dla Twojej wiedzy na temat mondeo mk3. Ta troche moze Pozwole sobie wkleic kilka cytatow z mkp dotyczacych tdci Quote: po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów na biegu 3 (najczęściej) silnik przechodzi w tryb awaryjny przy przyspieszaniu powyżej 2000, 2100 obrotów gaśnie i zapala się sprężynka, półtora roku temu były robione wtryski świeciła się sprężynka zgasł i już nie gada w ogóle, nie zapalił już ani raz Sprezynka to jak niebieski ekran śmierci w windows no i turbina do regeneracji Koledzy wpakowałem już w naprawę 3500 tyś zł i efektu nie widać. Pomóżcie to z kilku ostatnich dni tylko tdci jest godnym polecenia silnikiem A tak powaznie to tylko 2,0 pb albo st220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.