mortin7669 Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Ostatnio pojawił się dziwny problem z radiem. Idę sobie do domku z autka wracam po 5 h i patrze włączone radio. Myślę sobie stary sklerotyk ze mnie. Akumulator mi padł więc trochę się poddenerwowałem wyłączyłem radio, nie mogłem już odpalić więc odpiąłem aku i potuptusiałem z nim na chate i podładowałem z 1 h i wsadziłem do autka bo musiałem zawieźć wuja. Jadę sobie i nagle włącza się radio. Wyłączyłem je. Po chwili znowu... myślę sobie o co kaman?. i robiąc 14 km musiałem je wyłączyć z 20 razy ( nie chciałem przeciążać aku ). Problem jest taki że coś jest nie tak. Zauważyłem że gdy włącza się samoczynnie radio to tak jakby ktoś płytę wsadzał ale że jej nie ma to po chwili przełącza się na radio. I nawet jak silnik zgaszony jest i kluczyka nie ma wkładając płytę radio się uruchomi. Ale jeśli ja nie wkładam płyty to dlaczego one się uruchamia ? i w efekcie późniejszym, z braku płyty przełącza na radio samoczynnie. Co zrobić? szkoda akumulatora Myślę że w radiu jest jakiś czujnik który wykrywa wkładanie płyty i włącza radio. Sądzę, że wysyła on błędne informacje i uruchamia radio. radio jest jakieś Delco car 500 czy coś w ten deseń oryginalne na płyty połączone z wyświetlaczem komputera pokładowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > Myślę że w radiu jest jakiś czujnik który wykrywa wkładanie płyty Bingo Najlepiej do czasu naprawy radia wyciągnij bezpiecznik. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > Bingo Najlepiej do czasu naprawy radia wyciągnij bezpiecznik. Pozdro Jestem stary, ale jeszcze nie głupi jednak a może ktoś doradzi jak to naprawić i jak wyjąc to radyjko bez tych fikuśnych uchwytów do wyciągania :> ? wyjęcie panelu pomaga na tyle że gdy radio się włącza to się wyłącza po chwili ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jack63 Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Dołączam sie do tematu. U mnie złe moce zabrały wyświetlanie informacji z radia (oryginalny Blaupunkt CAR300) na TID'ie (DID'dzie cholera go wie jaką mam dzidę ). Czy może to być związane z wyłącznikiem świateł??? Mam z nim problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andy Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Masz regulację podświetlenia deski ? rozjaśnij trochę bardziej . Jak włączasz światła to TID przygasa i w Twoim przypadku prawdopodobnie całkiem gaśnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Taki sam problem trapił nastepcę Twojego radia, czyli CD30. Pomagało przeczyszczenie lub wymiana switcha odpowiedzialnego za wykrywanie płyty. Zanim pójdziesz tą drogą, sprawdź czy pozostawienie płyty w napędzie też będzie pozwalało na samoczynne włączanie radia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jack63 Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Masz regulację podświetlenia deski ? rozjaśnij trochę bardziej . Jak włączasz światła to TID > przygasa i w Twoim przypadku prawdopodobnie całkiem gaśnie . Nie jest tak jak piszesz. Regulacja jest na max. TID wyświetla tylko górną linię. Tzn. czas i temp. Czasem znienacka wyświetli info z radia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Nie jest tak jak piszesz. Regulacja jest na max. TID wyświetla tylko górną linię. Tzn. czas i > temp. Czasem znienacka wyświetli info z radia. gdzieś kabelek nie łączy - rozebrać, popatrzeć, wyciągnąć wnioski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 piszesz, że radio na postoju po włożeniu płyty też się załącza - może poprostu podłącz mu zasilanie po stacyjce a nie na stałe? To przynajmniej uchroni Cię przed rozładowywaniem aku na postoju. P.S. jak widać niespodzianki w nowym nabytku stale się pojawiają. OT a jaki masz wypas teraz w aucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > OT a jaki masz wypas teraz w aucie? chcesz wiedzieć co jeszcze może paść ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > chcesz wiedzieć co jeszcze może paść ? skąd wiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > OT a jaki masz wypas teraz w aucie? Już wiemy, że ma kierę, teraz nawet ustawioną i radio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Już wiemy, że ma kierę, teraz nawet ustawioną i radio Puki co wyciągam panel i jest git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > Puki co wyciągam panel i jest git I tak trzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > Puki co wyciągam panel i jest git ja jednak wolałbym przepiąć ten jeden kabelek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > ja jednak wolałbym przepiąć ten jeden kabelek... Boi się złych mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > Boi się złych mocy zapewne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > zapewne Najgorsze jest to, jak zacznie od początku każdy problem olewać. A to drut, a to wyjmie bezpiecznik, a to wyciąga panel, nie ustawi zbieżności, itd. Potem już tego nie ogarnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > Najgorsze jest to, jak zacznie od początku każdy problem olewać. A to drut, a to wyjmie > bezpiecznik, a to wyciąga panel, nie ustawi zbieżności, itd. Potem już tego nie ogarnie. dobrze mu radzono przed zakupem a że nie posłuchał to ma co chciał teraz aby doprowadzić to do stanu używalności i tak będzie musiał kilka tysi wyłożyć narazie to są drobnostki ale.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > teraz aby doprowadzić to do stanu używalności i tak będzie musiał kilka tysi wyłożyć > narazie to są drobnostki ale.. Dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > narazie to są drobnostki ale.. no nie wiem czy drobnostki czy może poprostu udaje że nie widzi problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > no nie wiem czy drobnostki czy może poprostu udaje że nie widzi problemu drobnostki w sensie kosztów naprawy w porownaniu np z regeneracją turbo czy pompy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2013 > drobnostki w sensie kosztów naprawy w porownaniu np z regeneracją turbo czy pompy Pompa była regenerowana 1,5 roku temu w Boschu mam na to fakturkę koszt 2500 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Pompa była regenerowana 1,5 roku temu w Boschu mam na to fakturkę koszt 2500 zł no to teraz poczytaj tematy w archiwum jak "dbać" o tą pompę abyś za chwilę znowu nie musiał jej regenerowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > no to teraz poczytaj tematy w archiwum jak "dbać" o tą pompę abyś za chwilę znowu nie musiał jej > regenerowac Bardzo bym poprosił odnośnik <ploooooooose> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Bardzo bym poprosił odnośnik a prosze bardzo klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > a prosze bardzo > klik Link nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Link nie działa działa i to bardzo dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > no to teraz poczytaj tematy w archiwum jak "dbać" o tą pompę abyś za chwilę znowu nie musiał jej > regenerowac Fajnie wpisuje w szujkace pompa paliwowa, regeneracja itp i nie ma nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Fajnie wpisuje w szujkace pompa paliwowa, regeneracja itp i nie ma nic nie żebym był złośliwy i nie chciał podać linka ale tak na przyszłośc lepiej samemu zapoznać się jak używać szukajki klik a jak już się zapoznasz to możesz spróbować wpisać np. X20DTL lub Y20DTH lub Y22DTR i po przeglądnięciu wyników na pewno trafisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > nie żebym był złośliwy i nie chciał podać linka > ale tak na przyszłośc lepiej samemu zapoznać się jak używać szukajki klik > a jak już się zapoznasz to możesz spróbować wpisać np. X20DTL lub Y20DTH lub Y22DTR i po > przeglądnięciu wyników na pewno trafisz Po za ciekawą kłótnią z użytkownikiem muszu nie natrafiłem na nic interesującego. Trudno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Po za ciekawą kłótnią z użytkownikiem muszu nie natrafiłem na nic interesującego. Trudno bo konkretnego tematu nie ma napisałem ci co wpisać w wyszukiwarkę, jak otrzymasz wyniki to trzeba przegladać tematy i w nich szukać odpowiedzi ogolnie chodzi o to ze w tych silnikach układ paliwowy lubi sie zapowietrzać i kręcenie zbyt długo na suchej pompie wtryskowej ( jest ona smarowana tylko olejem napedowym) doprowadza ogólnie do jej usterki i wówczas potrzeba poddać ją regeneracji niektórzy też dolewają w celu lepszego smarowania olej do ropy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Chyba powinieneś szukać pod hasłem "pompa wtryskowa" a nie pompa paliwa. No co Ty Mortin? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Naprawdę kolega Mortin powinien założyć swój temat na tym kąciku, bo mamy tutaj temat radia a już schodzi na dyskusję o pompie Albo Orochimaru niech scali wszystkie tematy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Naprawdę kolega Mortin powinien założyć swój temat na tym kąciku, bo mamy tutaj temat radia a już > schodzi na dyskusję o pompie > Albo Orochimaru niech scali wszystkie tematy dobry pomysł Jak już kolega zakończy wszystkie "remonta" auta chciałbym zobaczyć zestawienie kosztów części itd od kupna do tego momentu... Ciekawe ile wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Na razie nie wydał chyba ani grosza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Na razie nie wydał chyba ani grosza a sprężyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > dobry pomysł > Jak już kolega zakończy wszystkie "remonta" auta chciałbym zobaczyć zestawienie kosztów części itd > od kupna do tego momentu... > Ciekawe ile wyjdzie Dobrze A wracając do pompy to może po prostu tankować na sprawdzonych stacjach a nie na jakiś pipidówach gdzie ON jest po okazyjnej cenie ? sprężyna jamexa 55 zł x2 przesyłka 26 zł razem 136 zł + 9 zł na żaróweczki do podświetlenia licznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Dobrze A wracając do pompy to może po prostu tankować na sprawdzonych stacjach a nie na jakiś > pipidówach gdzie ON jest po okazyjnej cenie ? no to jest podstawa ale tak jak pisałem, paliwo to jedno a drugie to kręcenie na zapowietrzonym układzie paliwowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > no to jest podstawa > ale tak jak pisałem, paliwo to jedno a drugie to kręcenie na zapowietrzonym układzie paliwowym Jakiś oznaki są jeżeli zapowietrzony układ ? czy profilaktycznie trzeba go odpowietrzać co jakiś czas by uchronić pompusie przed uszkodzeniem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Jeśli chodzi o pompę to tankuj na większych (czyt. bardziej znanych) stacjach. Unikaj sytuacji, w których pompa będzie zapowietrzona oraz nie kręć zbyt długo gdy silnik nie chce zapalić. Wszystkie te rzeczy zabijają pompę wtryskową w 2.0 i 2.2 jeśli chodzi o Opla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Jeśli chodzi o pompę to tankują na większych (czyt. bardziej znanych) stacjach. Unikaj sytuacji, w > których pompa będzie zapowietrzona oraz nie kręć zbyt długo gdy silnik nie chce zapalić. > Wszystkie te rzeczy zabijają pompę wtryskową w 2.0 i 2.2 jeśli chodzi o Opla. Puki co nie miałem problemów z odpalaniem. ładnie odpala i ładnie chodzi oby tak dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Jakiś oznaki są jeżeli zapowietrzony układ ? czy profilaktycznie trzeba go odpowietrzać co jakiś > czas by uchronić pompusie przed uszkodzeniem ? Jak kręcisz, kręcisz, kręcisz a auto nie chce odpalić to jest to oznaka zapowietrzonego układu (oczywiscie o ile wszystko inne jest sprawne). Dodatkowo przy takim kręceniu i zapowietrzonym układzie paliwowym z wydechu nie będzie leciał czarny dymek ( przy niezapowietrzonym układzie paliwowym, gdy bedziesz krecił rozrusznikiem długo i auto nie zapali to z wydechu powinien wydobywać się czarny dymek). Układu nie potrzeba profilaktycznie odpowietrzać jeżeli dobrze odpala. Natomiast po kupnie warto wymienić filtr paliwa, jednak jezeli bedziesz sam to robił poczytaj co i jak bo jest to czynność przy której można zapowietrzyć układ paliwowy a odpowietrzanie wymaga trochę wysiłku i zmontowania małego urządzenia do tego EDIT: i jeszcze odnosnie paliwa o ile dobrze kojarze to pompy VP44 nie lubia chyba też paliw z dodatkiem BIO, najlepiej lać zwykłą ropę bez dodatków ulepszajacych i bio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Puki co nie miałem problemów z odpalaniem. ładnie odpala i ładnie chodzi oby tak dalej A jak ze spalaniem tego 2.0? Robiłeś pomiar na tych krótkich odcinkach które pokonujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > A jak ze spalaniem tego 2.0? Robiłeś pomiar na tych krótkich odcinkach które pokonujesz? pali tyle ile wleje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Turbo żyje turbo pije Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > pali tyle ile wleje a nawet i więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > a nawet i więcej no jakby uwzglednic zuzycie oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Skoro mowa o spalaniu, to ja się pochwalę. W weekend jeździłem w rodzinne strony, w okolice Radzynia Podl. W obie strony wyszło mi ponad 300km. Średnie spalanie na tym odcinku to 4,1l/100k średnia prędkość przejazdu to 79km/h więc nie tak źle bo korki na trasie tez były (powrót niedziela wieczorem, ze wszystkimi słoikami wiozłem swoje zapasy ). Takie rezultaty ma po wyczyszczeniu EGR, przed spalanie było na poziomie 6l na tej samej trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert_ Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Skoro mowa o spalaniu, to ja się pochwalę. W weekend jeździłem w rodzinne strony, w okolice > Radzynia Podl. W obie strony wyszło mi ponad 300km. Średnie spalanie na tym odcinku to > 4,1l/100k średnia prędkość przejazdu to 79km/h więc nie tak źle bo korki na trasie tez były > (powrót niedziela wieczorem, ze wszystkimi słoikami wiozłem swoje zapasy ). Takie rezultaty > ma po wyczyszczeniu EGR, przed spalanie było na poziomie 6l na tej samej trasie. Przy mojej spokojnej jeździe też wychodzę około 4l/100km. Ostatnie trzy tankowania zaliczyłem przekraczając 1000km. Teraz nawet chyba pobiję rekord. Prawie sama trasa, 99% po DK 17, w tej chwili przejechane 910km i niecałe 1/4 baku. Silnik Y17DT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi