Skocz do zawartości

Bardzo nierówna praca silnika-Brava SX 1.2 benz (long) help!


Rekomendowane odpowiedzi

Na kąciku właściwym BBM, nie udało się nic ustalić, więc może ktoś tutaj na coś wpadnie... Już brakuje mi nadziei...

Krótki zarys. Brava od nowości (2000r ) używana przez mojego ojca, bardzo skromna eksploatacja ( praktycznie tylko wyjazdy nad jezioro, prawie brak jazdy po mieście ). Przebieg 69000.

Auto z powodów zdrowotnych ojca, ostatnie 1,5 roku stało w garażu, nie ruszane .

Postanowiłem przywrócić je do życia. Odstawiony do zaufanego warsztatu, wymieniony alternator, zawieszenie, miska olejowa, sprawdzone płyny, po 1 przeglądzie tech, poprawiony układ hamulcowy, wachacz... Przegląd zaliczony, auto przez ponad tydzień, jeździło bez zarzutu, silnik pracował równo cicho, elegancko.

W aucie było pozostawione ok 1/4 zbiornika paliwa.

Po tygodniu, zapaliła się kontrolka paliwa, więc zatankowałem do pełna na Neste ( 95noPB ).

Przy otwieraniu wlewu, syknęło powietrze ( jak przy napoju gazowanym ).

Następnego dnia, zaczęły się problemy. Objawy są następujące:

Silnik czka, szarpie, zwłaszcza przy mocniejszym dodaniu gazu. Przy tym czuć że nie ma mocy, po wciśnięciu pedału przyspiesza jakby chciał, ale nie mógł... czasem coś na chwile zaskoczy, wtedy silnik pociągnie, ale zaraz znowu czka, i ledwo przyspiesza.

Przy bardzo lekkim dodawaniu gazu, auto jedzie, silnik nawer miarowo mruczy ( rrrrrrrr ). Dodając mocniej gaz od razu wpada w tzw. furkot ( frfrfrfrfrfrfrfrfrf ).

Do tego dochodzi fakt że na światłach, gdy auto stoi na wolnych obrotach, silnik ich nie trzyma - lekko pulsuje. Spada ciut poniżej , i wraca na 800 obrotów. I tak prawie cały czas .

Po wizycie w warsztacie, wymieniliśmy świece, raczej nic to nie dało. Dziś sprawdzimy ciśnienie w przewodach. ( sprawdzone, wszystko gra i trąbi )

Jest jeszcze kwestia paliwa, wlali wczoraj uszlachetniacz, mam wrażenie że bardzo nieznacznie coś to pomogło ( efekt placebo ? ).

(edit - mam zalane na nowo, dobrym paliwem, niestety, nic się nie zmieniło .... )

Czy ktoś ma jakiś pomysł, co dolega ?

Silnik ma momenty że pracuje normalnie, ale ( zwłaszcza na niższych obrotach ) dostaje czkawki i szarpie, no i na wolnych obrotach "pulsuje".

Była przeprowadzana tzw. adaptacja - nic nie dało. Przepustnica czysta... Już drugi mechanik rozłożył ręce....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś Bravę z tym silnikiem i kiedyś tez kompletnie jej odbiło jeśli chodzi o pracę silnika jak ścięło klin na kole zębatym i się leciutko rozrząd przestawił. Objawy były nawet podobne. Kupiłem nowe koło za 100wkę i śmigało jak złoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki uszlachetniacz wlali? Ja przy podobnych objawach zalałem płynem STP do wtrysków (czerwony

> chyba) i "przepłukałem" tak ze dwa razy. Pomogło.

> Sonda, cewka, czujnik położenia wału sprawdzone?

STP czerwony właśnie.

sonda,cewka - nie wydaje mi się by były sprawdzane - czy to można wybadać na komputerze ? ( auto było podłączane, komputer nic nie zgłosił ).

Położenie wału nie było sprawdzane raczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 2 rzeczy niezwiazanych z tym konkretnym modelem auta (bo moga to byc jakies typowe dla tego auta usterki a tych nie znam)

katalizator

filtr paliwa

czyli albo przytkany wydech albo problem z dostarczniem paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obejrzec dokladnie dolot za przeplywomierzem.

> lub tez odpiac przeplywke (wywali blad) i zobaczyc jaki jest efekt

O ile się nie mylę to FIRE nie mają przepływomierza.

@flanel

Do sprawdzenia pompa paliwa i przewody, wtryski (mogły przez te 1,5 roku dostać korozji), filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a maf to przepraszam niby co? chyba ci się z mapem pomyliło. tak czy siak oba czujniki mierzą to

> samo, tylko w inny sposob. nieszczelność za czujnikiem i wszystko się sypie.

Tam jest MAP sensor i jest podłączony wężykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> STP czerwony właśnie.

> sonda,cewka - nie wydaje mi się by były sprawdzane - czy to można wybadać na komputerze ? ( auto

> było podłączane, komputer nic nie zgłosił ).

> Położenie wału nie było sprawdzane raczej...

To niech wleje stp czarny do czyszczenia wtryskiwaczy jak juz, bo czerwony nic nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić ciśnienie paliwa

wymienić świece i przewody wn

sprawdzić "lewe powietrze"-to może być jakiś cieniutki sparciały wężyk , który w zależności od drgań silnika "otwiera" się i ciągnie lewe powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na kąciku właściwym BBM, nie udało się nic ustalić, więc może ktoś tutaj na coś wpadnie... Już

> brakuje mi nadziei...

Hej,

U mnie dokładnie w takim samy aucie podobne objawy dawała padnięta lambda plus nieszczelny zaworek idący do pochłaniacza par paliwa (niedaleko podszybia, niebieskie przewody). Sondę wymieniłem a zaworek zaślepiłem używając kawałka reklamówki - jeździł bez problemów przez kolejny rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej,

> U mnie dokładnie w takim samy aucie podobne objawy dawała padnięta lambda plus nieszczelny zaworek

> idący do pochłaniacza par paliwa (niedaleko podszybia, niebieskie przewody). Sondę wymieniłem

> a zaworek zaślepiłem używając kawałka reklamówki - jeździł bez problemów przez kolejny rok.

Z tym zaworkiem, to mogłoby pasować, bo objawy zaczęły się po pierwszym tankowaniu, gdy ze zbiornika uszło ciśnienie. Sondę by pokazało na kompie.

Marek, może trzeba by ten zaworek zaślepić na próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym zaworkiem, to mogłoby pasować, bo objawy zaczęły się po pierwszym tankowaniu, gdy ze

> zbiornika uszło ciśnienie. Sondę by pokazało na kompie.

> Marek, może trzeba by ten zaworek zaślepić na próbę.

priv cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> O ile się nie mylę to FIRE nie mają przepływomierza.

> @flanel

> Do sprawdzenia pompa paliwa i przewody, wtryski (mogły przez te 1,5 roku dostać korozji), filtr

> paliwa.

Wygrałeś - brawo claps.gif Winowajcą były przewody WN.

Wczoraj sytuacja się mocno pogorszyła, i na gwałt uderzyłem do MotoKliniki w Gdyni - mechanik Tomek zdiagnozował usterkę w 10 minut. Silnik pracuje jak nowy 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.