Skocz do zawartości

poszukujemy silnika - prosty klekot


chris_66

Rekomendowane odpowiedzi

poszukujemy siknika na budowy wydumki na wyjazd w dzikie tereny

najprosztszy klekot bez elektroniki

najmniejszy gabarytowo

ze skrzynię 5 lub 6 biegów do napędu na przód

mocy potrzeba 100-120 koników

może być z turbiną, ale z mech sterowaniem

niezawodny

prosty w ew naprawie

wytrzymały na gorący klimat

jakie pomysły ma koleżeństwo ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poszukujemy siknika na budowy wydumki na wyjazd w dzikie tereny

> najprosztszy klekot bez elektroniki

> najmniejszy gabarytowo

> ze skrzynię 5 lub 6 biegów do napędu na przód

> mocy potrzeba 100-120 koników

> może być z turbiną, ale z mech sterowaniem

> niezawodny

> prosty w ew naprawie

> wytrzymały na gorący klimat

> jakie pomysły ma koleżeństwo ????

pug 2.1 TD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fiat 1.9d chodzi nawet bez aku

I ma ponad 100 koni hmm.gif

I na przegrzanie raczej też nieodporny, zresztą ten wyżej 2.1TD podobnie i wszystkie inne o wtrysku pośrednim.

Trzeba by szukać jakiegoś silnika z wtryskiem bezposrednim, ale bez elektroniki to chyba tylko jakiś starszy dostawczak (transit, ducato, iveco) niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I ma ponad 100 koni

> I na przegrzanie raczej też nieodporny, zresztą ten wyżej 2.1TD podobnie i wszystkie inne o wtrysku

> pośrednim.

> Trzeba by szukać jakiegoś silnika z wtryskiem bezposrednim, ale bez elektroniki to chyba tylko

> jakiś starszy dostawczak (transit, ducato, iveco)

ale to bedzie tyl naped

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pug 2.1 TD

Tam już siedziała pełna elektronika. Przecież te silniki można zawirusować na + paredziesiąt koników.

Co do tematu wyjściowego: 100 i więcej koni, przedni napęd i bez elektroniki, to ciężko coś znaleźć. Może 2,5 TD z Cromy i Ducato/Boxer? Silnik swego czasu nie do zabicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat 1.9 tdid (94KM), tylko na 100KM potrzebujesz nieco podnieść doładowanie.

Jeśli chodzi o odporność na przegrzanie, to w Twojej gestii jest przygotowanie odpowiedniego układu chłodzenia dla dowolnego silnika.

Skrzynia w zestawie - C510 - nominalnie obciążana w seryjnej produkcji do 230Nm, znosi bez oporów ponad 300Nm. Stosowana w bardzo szerokiej gamie silników od początków lat 80tych do dziś, więc nawet przełożenia można dowolnie dobrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o odporność na przegrzanie, to w Twojej gestii jest przygotowanie odpowiedniego układu

> chłodzenia dla dowolnego silnika.

Silnik z samochodu osobowego ma wąskie kanały chłodzące i przy dużych obciązeniach bardzo cięzko jest go schłodzić. Praktykowałem to z silnikiem 1.6d vw; chłodnica od stara 200 wentylator stały na pasku, a w trudnym terenie temperatura dochodziła do 110*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poszukujemy siknika na budowy wydumki na wyjazd w dzikie tereny

> najprosztszy klekot bez elektroniki

> najmniejszy gabarytowo

> ze skrzynię 5 lub 6 biegów do napędu na przód

> mocy potrzeba 100-120 koników

> może być z turbiną, ale z mech sterowaniem

> niezawodny

> prosty w ew naprawie

> wytrzymały na gorący klimat

> jakie pomysły ma koleżeństwo ????

ziomek

TY chcesz miec na gazniku auto czy wtrysk elektroniczny ale bez zbednego osprzetu?

fiat 1.2 16v 90km ale moze za słaby

silnik nubiry 1.6 - 106km lub 2.0 136km. czesci tanie, silnik prosty. pasuja skrzynie od opla

zetec 2.0 forda - duzo ludzi stosuje do budowy replik lotusa...

rover 1.4 104km od poloneza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ziomek

> TY chcesz miec na gazniku auto czy wtrysk elektroniczny ale bez zbednego osprzetu?

> fiat 1.2 16v 90km ale moze za słaby

> silnik nubiry 1.6 - 106km lub 2.0 136km. czesci tanie, silnik prosty. pasuja skrzynie od opla

> zetec 2.0 forda - duzo ludzi stosuje do budowy replik lotusa...

> rover 1.4 104km od poloneza.

klekot = diesel facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poszukujemy siknika na budowy wydumki na wyjazd w dzikie tereny

> najprosztszy klekot bez elektroniki

> najmniejszy gabarytowo

> ze skrzynię 5 lub 6 biegów do napędu na przód

> mocy potrzeba 100-120 koników

> może być z turbiną, ale z mech sterowaniem

> niezawodny

> prosty w ew naprawie

> wytrzymały na gorący klimat

> jakie pomysły ma koleżeństwo ????

Silnik z grupy VAG 1,9TDI 90KM o kodzie AGR lub 1Z :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z jaką skrzynią i reduktorem planujesz to połączyć? Jakie mosty, koła? Jaką wagę całości szacujesz?

> Dlaczego 100-120KM? Pomyśl o 1.9 albo 1.6 z vw.

kółka 15 lub 16 max , skrzynia jakaś febryczne w komplecie z silnikiem coby nie rzeźbić za dużo i mieć napęd od jednej matki

waga musi być poniżej 3,5 DMC

z powyżej 100 koników bo tyle chyba będzie optymalne - teraz mam 80 KM i trochę brakuje , przy 150 jest spokojnie duuużo zapasu ale tyle nie wydłubię bez turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ziomek

> TY chcesz miec na gazniku auto czy wtrysk elektroniczny ale bez zbednego osprzetu?

> fiat 1.2 16v 90km ale moze za słaby

> silnik nubiry 1.6 - 106km lub 2.0 136km. czesci tanie, silnik prosty. pasuja skrzynie od opla

> zetec 2.0 forda - duzo ludzi stosuje do budowy replik lotusa...

> rover 1.4 104km od poloneza.

dieselek potrzebny cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> założenie jest bez TDI , ewentualnie samo TD

> a rzędowe 2,5 nie jest małe i do tego łatwo się grzeje , zresztą jak chyba wszystkie VW

weż stare 2,5 td z lub 2,8 tdi z ducato wraz z chłodnicą i oryginalnymi wentylatorami (wiem że nie są to silniki małe ani lekkie)

a jeśli zamierzasz topić się w błocie - to najlepiej z starej cromy 2,5 td - w ogóle nie ma koła pasowego wału, pasek nierządu jest mały i dopiero od połowy wysokości silnika , a pompa wody i altek są na poziomie głowicy od strony skrzyni biegów.

zepnij to ze skrzynią biegów z honkera (jesli dobrze pamietam to w nich były własnie 2,5 od Iveco) i masz od razu wyjście na naped przód tył i reduktor

silniki te w wersji z wtryskiem bezpośrednim nie posiadają nawet świec żarowych (jedynie płomieniową - ale zadbane odpalają bez niej nawet przy - 20)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kółka 15 lub 16 max ,

Nie osadzenie, tylko rzeczywista wysokość koła.

skrzynia jakaś febryczne w komplecie z silnikiem coby nie rzeźbić za dużo i

> mieć napęd od jednej matki

to jak tak prosto to może terrano 1 2.7 td ze skrzynią (monoblok z reduktorem)

> waga musi być poniżej 3,5 DMC

Czyli ile konkretnie?

> z powyżej 100 koników bo tyle chyba będzie optymalne - teraz mam 80 KM i trochę brakuje , przy 150

> jest spokojnie duuużo zapasu ale tyle nie wydłubię bez turbiny

Napisz konkretnie co planujesz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ile konkretnie?

znając warunki "kamperowe" to będzie praktycznie 3,5T

> Napisz konkretnie co planujesz

narazie idea jest taka, żeby na ramie postawić silnik, i to obudować budą - coś ala integral kamperowy - bez szoferki oddzielnej tylko jedna bryła wielkość typu Dukato max wysokie hmm.gif

i sprzęt raczej drogowy niż off , znajomy na trochę czasu i możliwości warsztatowych , planuje coś takiego zbudować i pojechać za 1,5/ 2 lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znając warunki "kamperowe" to będzie praktycznie 3,5T

> narazie idea jest taka, żeby na ramie postawić silnik, i to obudować budą - coś ala integral

> kamperowy - bez szoferki oddzielnej tylko jedna bryła wielkość typu Dukato max wysokie

> i sprzęt raczej drogowy niż off , znajomy na trochę czasu i możliwości warsztatowych , planuje coś

> takiego zbudować i pojechać za 1,5/ 2 lata

No to załozenia zupełnie inne niż podałeś na początku - wychodziło, że szukasz silnika do auta wyprawowego lub przeprawowego, wielkiej terenówki. Dlatego też kolega wyżej pytał o koła facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to załozenia zupełnie inne niż podałeś na początku - wychodziło, że szukasz silnika do auta

> wyprawowego lub przeprawowego, wielkiej terenówki. Dlatego też kolega wyżej pytał o koła

może trochę nieprecyzyjnie się wysłowiłem - budowa coś ala kamper na drogę - przeprawowej zabawki znajomy sie nie podejmie budować - za drogo, za duże, za skomplikowane i nie ma takiej potrzeby

po mojemu to i tak bez sensu budować od zera - łatwiej wybrać dawcę i dopasować go do swoich potrzeb , ale jak sie chłop uprze to nie ma mocnych hehe.gif, ja bym wybrał ramę z napędem (niestety tylnym) i obudował to , ale chłop chce przedni napęd , ramę i na to budkę cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Śmiem twierdzić, że taniej, szybciej, pewniej i estetyczniej będzie przerobić jakiegoś busa...

nie ty jeden hehe.gif ale nie da się przekonać "tfórcy" cool.gif , że dokłada sobie roboty i kłopotów, z drugiej strony ma możliwości, kasę i czas , więc co mu bronić , mnie zapytał o poradę silnikową, stąd to pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2 litry pojemności, wolnossący diesel, 20 lat temu i 110 koni-fajna bajka, chyba na dobranoc

OK. Doczytałem. Rzeczywiście, oznaczenie 2.0 SDI na klapie, nie oznaczało to samo co w VW (wolnossak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wysiadam Dodam tylko, że wg mnie silnik potrzebny będzie większy niż zakładane 100KM, bo o ile

> dojdzie do czegoś, to powstanie mu konkretny klocek

potrzeby są mniej więcej obliczone na podstawie doświadczeń z kamperami - klocek do 3,5T z silnikiem 80-100 KM w zasadzie dają radę , więc 120 KM byłoby akurat - nie ma parcia na prędkości autostradowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poszukujemy siknika na budowy wydumki na wyjazd w dzikie tereny

> najprosztszy klekot bez elektroniki

> najmniejszy gabarytowo

> ze skrzynię 5 lub 6 biegów do napędu na przód

> mocy potrzeba 100-120 koników

> może być z turbiną, ale z mech sterowaniem

> niezawodny

> prosty w ew naprawie

> wytrzymały na gorący klimat

> jakie pomysły ma koleżeństwo ????

PSA 1,9D ? troche słaby ale za to jaki zywotny palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> potrzeby są mniej więcej obliczone na podstawie doświadczeń z kamperami - klocek do 3,5T z

> silnikiem 80-100 KM w zasadzie dają radę , więc 120 KM byłoby akurat - nie ma parcia na

> prędkości autostradowe

Ok, tylko sprawdźcie sobie jeszcze, jaki moment obrotowy, przełożenie główne i na poszczególnych biegach miały te auta z wystarczającymi osiągami i dobierajcie wg tych parametrów, bo moc to nie wszystko ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, tylko sprawdźcie sobie jeszcze, jaki moment obrotowy, przełożenie główne i na poszczególnych

> biegach miały te auta z wystarczającymi osiągami i dobierajcie wg tych parametrów, bo moc to

> nie wszystko

moc jest jako parametr "wstępnej selekcji" - najłatwiejszy do ogarnięcia , na resztę przyjdzie czas po wytypowaniu czegoś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ty jeden ale nie da się przekonać "tfórcy" , że dokłada sobie roboty i kłopotów, z drugiej

> strony ma możliwości, kasę i czas , więc co mu bronić , mnie zapytał o poradę silnikową, stąd

> to pytanie

w zeszłe wakacje w Solinie ustrzeliłem

287067419-maciek002.jpg

post-10099-14352521136542_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.