chris_66 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 poszukujemy siknika na budowy wydumki na wyjazd w dzikie tereny najprosztszy klekot bez elektroniki najmniejszy gabarytowo ze skrzynię 5 lub 6 biegów do napędu na przód mocy potrzeba 100-120 koników może być z turbiną, ale z mech sterowaniem niezawodny prosty w ew naprawie wytrzymały na gorący klimat jakie pomysły ma koleżeństwo ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > poszukujemy siknika na budowy wydumki na wyjazd w dzikie tereny > najprosztszy klekot bez elektroniki > najmniejszy gabarytowo > ze skrzynię 5 lub 6 biegów do napędu na przód > mocy potrzeba 100-120 koników > może być z turbiną, ale z mech sterowaniem > niezawodny > prosty w ew naprawie > wytrzymały na gorący klimat > jakie pomysły ma koleżeństwo ???? pug 2.1 TD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 fiat 1.9d chodzi nawet bez aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > fiat 1.9d chodzi nawet bez aku I ma ponad 100 koni I na przegrzanie raczej też nieodporny, zresztą ten wyżej 2.1TD podobnie i wszystkie inne o wtrysku pośrednim. Trzeba by szukać jakiegoś silnika z wtryskiem bezposrednim, ale bez elektroniki to chyba tylko jakiś starszy dostawczak (transit, ducato, iveco) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > I ma ponad 100 koni > I na przegrzanie raczej też nieodporny, zresztą ten wyżej 2.1TD podobnie i wszystkie inne o wtrysku > pośrednim. > Trzeba by szukać jakiegoś silnika z wtryskiem bezposrednim, ale bez elektroniki to chyba tylko > jakiś starszy dostawczak (transit, ducato, iveco) ale to bedzie tyl naped Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > pug 2.1 TD Tam już siedziała pełna elektronika. Przecież te silniki można zawirusować na + paredziesiąt koników. Co do tematu wyjściowego: 100 i więcej koni, przedni napęd i bez elektroniki, to ciężko coś znaleźć. Może 2,5 TD z Cromy i Ducato/Boxer? Silnik swego czasu nie do zabicia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Fiat 1.9 tdid (94KM), tylko na 100KM potrzebujesz nieco podnieść doładowanie. Jeśli chodzi o odporność na przegrzanie, to w Twojej gestii jest przygotowanie odpowiedniego układu chłodzenia dla dowolnego silnika. Skrzynia w zestawie - C510 - nominalnie obciążana w seryjnej produkcji do 230Nm, znosi bez oporów ponad 300Nm. Stosowana w bardzo szerokiej gamie silników od początków lat 80tych do dziś, więc nawet przełożenia można dowolnie dobrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Z jaką skrzynią i reduktorem planujesz to połączyć? Jakie mosty, koła? Jaką wagę całości szacujesz? Dlaczego 100-120KM? Pomyśl o 1.9 albo 1.6 z vw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 no nie wiesz??? nieśmiertelny, czyli.... .... 1.9 TDI 90KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > Jeśli chodzi o odporność na przegrzanie, to w Twojej gestii jest przygotowanie odpowiedniego układu > chłodzenia dla dowolnego silnika. Silnik z samochodu osobowego ma wąskie kanały chłodzące i przy dużych obciązeniach bardzo cięzko jest go schłodzić. Praktykowałem to z silnikiem 1.6d vw; chłodnica od stara 200 wentylator stały na pasku, a w trudnym terenie temperatura dochodziła do 110*C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > poszukujemy siknika na budowy wydumki na wyjazd w dzikie tereny > najprosztszy klekot bez elektroniki > najmniejszy gabarytowo > ze skrzynię 5 lub 6 biegów do napędu na przód > mocy potrzeba 100-120 koników > może być z turbiną, ale z mech sterowaniem > niezawodny > prosty w ew naprawie > wytrzymały na gorący klimat > jakie pomysły ma koleżeństwo ???? ziomek TY chcesz miec na gazniku auto czy wtrysk elektroniczny ale bez zbednego osprzetu? fiat 1.2 16v 90km ale moze za słaby silnik nubiry 1.6 - 106km lub 2.0 136km. czesci tanie, silnik prosty. pasuja skrzynie od opla zetec 2.0 forda - duzo ludzi stosuje do budowy replik lotusa... rover 1.4 104km od poloneza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > ziomek > TY chcesz miec na gazniku auto czy wtrysk elektroniczny ale bez zbednego osprzetu? > fiat 1.2 16v 90km ale moze za słaby > silnik nubiry 1.6 - 106km lub 2.0 136km. czesci tanie, silnik prosty. pasuja skrzynie od opla > zetec 2.0 forda - duzo ludzi stosuje do budowy replik lotusa... > rover 1.4 104km od poloneza. klekot = diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > klekot = diesel to moze 2.0 75km z mercedesa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > to moze 2.0 75km z mercedesa? Jak sama nazwa wskazuje ma 100-120 koni... czytaj czasami ze zrozumieniem...ziomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Stawiałbym na VW 1,9 TDI 90HP albo 1,9TD 100HP od Fiata np z pierwszych Marei itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > Stawiałbym na VW 1,9 TDI 90HP albo 1,9TD 100HP od Fiata np z pierwszych Marei itd. Mi przyszło do głowy rzędowe 2.5 TDI 140KM, tylko nie spełnia "mały". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > poszukujemy siknika na budowy wydumki na wyjazd w dzikie tereny > najprosztszy klekot bez elektroniki > najmniejszy gabarytowo > ze skrzynię 5 lub 6 biegów do napędu na przód > mocy potrzeba 100-120 koników > może być z turbiną, ale z mech sterowaniem > niezawodny > prosty w ew naprawie > wytrzymały na gorący klimat > jakie pomysły ma koleżeństwo ???? Silnik z grupy VAG 1,9TDI 90KM o kodzie AGR lub 1Z :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Witam. Kumpel w "roverze" miał jakiegoś wolnossącego diesla 110 koni. 2.0. Podobno bez problemowy. A auto miałoby dziś z 20 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 2 litry pojemności, wolnossący diesel, 20 lat temu i 110 koni-fajna bajka, chyba na dobranoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > Z jaką skrzynią i reduktorem planujesz to połączyć? Jakie mosty, koła? Jaką wagę całości szacujesz? > Dlaczego 100-120KM? Pomyśl o 1.9 albo 1.6 z vw. kółka 15 lub 16 max , skrzynia jakaś febryczne w komplecie z silnikiem coby nie rzeźbić za dużo i mieć napęd od jednej matki waga musi być poniżej 3,5 DMC z powyżej 100 koników bo tyle chyba będzie optymalne - teraz mam 80 KM i trochę brakuje , przy 150 jest spokojnie duuużo zapasu ale tyle nie wydłubię bez turbiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > ziomek > TY chcesz miec na gazniku auto czy wtrysk elektroniczny ale bez zbednego osprzetu? > fiat 1.2 16v 90km ale moze za słaby > silnik nubiry 1.6 - 106km lub 2.0 136km. czesci tanie, silnik prosty. pasuja skrzynie od opla > zetec 2.0 forda - duzo ludzi stosuje do budowy replik lotusa... > rover 1.4 104km od poloneza. dieselek potrzebny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > Mi przyszło do głowy rzędowe 2.5 TDI 140KM, tylko nie spełnia "mały". założenie jest bez TDI , ewentualnie samo TD a rzędowe 2,5 nie jest małe i do tego łatwo się grzeje , zresztą jak chyba wszystkie VW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > założenie jest bez TDI , ewentualnie samo TD > a rzędowe 2,5 nie jest małe i do tego łatwo się grzeje , zresztą jak chyba wszystkie VW weż stare 2,5 td z lub 2,8 tdi z ducato wraz z chłodnicą i oryginalnymi wentylatorami (wiem że nie są to silniki małe ani lekkie) a jeśli zamierzasz topić się w błocie - to najlepiej z starej cromy 2,5 td - w ogóle nie ma koła pasowego wału, pasek nierządu jest mały i dopiero od połowy wysokości silnika , a pompa wody i altek są na poziomie głowicy od strony skrzyni biegów. zepnij to ze skrzynią biegów z honkera (jesli dobrze pamietam to w nich były własnie 2,5 od Iveco) i masz od razu wyjście na naped przód tył i reduktor silniki te w wersji z wtryskiem bezpośrednim nie posiadają nawet świec żarowych (jedynie płomieniową - ale zadbane odpalają bez niej nawet przy - 20) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 22 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 > kółka 15 lub 16 max , Nie osadzenie, tylko rzeczywista wysokość koła. skrzynia jakaś febryczne w komplecie z silnikiem coby nie rzeźbić za dużo i > mieć napęd od jednej matki to jak tak prosto to może terrano 1 2.7 td ze skrzynią (monoblok z reduktorem) > waga musi być poniżej 3,5 DMC Czyli ile konkretnie? > z powyżej 100 koników bo tyle chyba będzie optymalne - teraz mam 80 KM i trochę brakuje , przy 150 > jest spokojnie duuużo zapasu ale tyle nie wydłubię bez turbiny Napisz konkretnie co planujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > Czyli ile konkretnie? znając warunki "kamperowe" to będzie praktycznie 3,5T > Napisz konkretnie co planujesz narazie idea jest taka, żeby na ramie postawić silnik, i to obudować budą - coś ala integral kamperowy - bez szoferki oddzielnej tylko jedna bryła wielkość typu Dukato max wysokie i sprzęt raczej drogowy niż off , znajomy na trochę czasu i możliwości warsztatowych , planuje coś takiego zbudować i pojechać za 1,5/ 2 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > znając warunki "kamperowe" to będzie praktycznie 3,5T > narazie idea jest taka, żeby na ramie postawić silnik, i to obudować budą - coś ala integral > kamperowy - bez szoferki oddzielnej tylko jedna bryła wielkość typu Dukato max wysokie > i sprzęt raczej drogowy niż off , znajomy na trochę czasu i możliwości warsztatowych , planuje coś > takiego zbudować i pojechać za 1,5/ 2 lata No to załozenia zupełnie inne niż podałeś na początku - wychodziło, że szukasz silnika do auta wyprawowego lub przeprawowego, wielkiej terenówki. Dlatego też kolega wyżej pytał o koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Śmiem twierdzić, że taniej, szybciej, pewniej i estetyczniej będzie przerobić jakiegoś busa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > No to załozenia zupełnie inne niż podałeś na początku - wychodziło, że szukasz silnika do auta > wyprawowego lub przeprawowego, wielkiej terenówki. Dlatego też kolega wyżej pytał o koła może trochę nieprecyzyjnie się wysłowiłem - budowa coś ala kamper na drogę - przeprawowej zabawki znajomy sie nie podejmie budować - za drogo, za duże, za skomplikowane i nie ma takiej potrzeby po mojemu to i tak bez sensu budować od zera - łatwiej wybrać dawcę i dopasować go do swoich potrzeb , ale jak sie chłop uprze to nie ma mocnych , ja bym wybrał ramę z napędem (niestety tylnym) i obudował to , ale chłop chce przedni napęd , ramę i na to budkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > Śmiem twierdzić, że taniej, szybciej, pewniej i estetyczniej będzie przerobić jakiegoś busa... nie ty jeden ale nie da się przekonać "tfórcy" , że dokłada sobie roboty i kłopotów, z drugiej strony ma możliwości, kasę i czas , więc co mu bronić , mnie zapytał o poradę silnikową, stąd to pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Ja wysiadam Dodam tylko, że wg mnie silnik potrzebny będzie większy niż zakładane 100KM, bo o ile dojdzie do czegoś, to powstanie mu konkretny klocek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > 2 litry pojemności, wolnossący diesel, 20 lat temu i 110 koni-fajna bajka, chyba na dobranoc OK. Doczytałem. Rzeczywiście, oznaczenie 2.0 SDI na klapie, nie oznaczało to samo co w VW (wolnossak). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > Ja wysiadam Dodam tylko, że wg mnie silnik potrzebny będzie większy niż zakładane 100KM, bo o ile > dojdzie do czegoś, to powstanie mu konkretny klocek potrzeby są mniej więcej obliczone na podstawie doświadczeń z kamperami - klocek do 3,5T z silnikiem 80-100 KM w zasadzie dają radę , więc 120 KM byłoby akurat - nie ma parcia na prędkości autostradowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > poszukujemy siknika na budowy wydumki na wyjazd w dzikie tereny > najprosztszy klekot bez elektroniki > najmniejszy gabarytowo > ze skrzynię 5 lub 6 biegów do napędu na przód > mocy potrzeba 100-120 koników > może być z turbiną, ale z mech sterowaniem > niezawodny > prosty w ew naprawie > wytrzymały na gorący klimat > jakie pomysły ma koleżeństwo ???? PSA 1,9D ? troche słaby ale za to jaki zywotny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 23 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > potrzeby są mniej więcej obliczone na podstawie doświadczeń z kamperami - klocek do 3,5T z > silnikiem 80-100 KM w zasadzie dają radę , więc 120 KM byłoby akurat - nie ma parcia na > prędkości autostradowe Ok, tylko sprawdźcie sobie jeszcze, jaki moment obrotowy, przełożenie główne i na poszczególnych biegach miały te auta z wystarczającymi osiągami i dobierajcie wg tych parametrów, bo moc to nie wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 23 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 > Ok, tylko sprawdźcie sobie jeszcze, jaki moment obrotowy, przełożenie główne i na poszczególnych > biegach miały te auta z wystarczającymi osiągami i dobierajcie wg tych parametrów, bo moc to > nie wszystko moc jest jako parametr "wstępnej selekcji" - najłatwiejszy do ogarnięcia , na resztę przyjdzie czas po wytypowaniu czegoś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 > nie ty jeden ale nie da się przekonać "tfórcy" , że dokłada sobie roboty i kłopotów, z drugiej > strony ma możliwości, kasę i czas , więc co mu bronić , mnie zapytał o poradę silnikową, stąd > to pytanie w zeszłe wakacje w Solinie ustrzeliłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 24 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 > w zeszłe wakacje w Solinie ustrzeliłem kamuflaż mi nie pasuje - wolę pustynny poza tym kiedyś sobie kupię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.