lisik Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Tak mi sie przypomnialo, ze kolega opowiadal jak bylismy mlooooodsi, że w dużym fiacie odpalil silnik w lewo i wszystkie biegi były do tyłu a wsteczny do przodu.... Ale tak się zastanawiam, czy jeśli to w ogole mozliwe, spaliny nie leciały by kolektorem ssacym? Więc jak to jest z tymi spalinami i odpaleniem w lewo- silnik, 2suwowy, 4suwowy i do kompletu wankla.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Tak mi sie przypomnialo, ze kolega opowiadal jak bylismy mlooooodsi, że w dużym fiacie odpalil > silnik w lewo i wszystkie biegi były do tyłu a wsteczny do przodu.... Ale tak się zastanawiam, > czy jeśli to w ogole mozliwe, spaliny nie leciały by kolektorem ssacym? > Więc jak to jest z tymi spalinami i odpaleniem w lewo- silnik, 2suwowy, 4suwowy i do kompletu > wankla.... Może bana nie dostanę, bo na elektrodzie to dostałby go zakładający temat, i to dożywotnio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Tak mi sie przypomnialo, ze kolega opowiadal jak bylismy mlooooodsi, że w dużym fiacie odpalil > silnik w lewo i wszystkie biegi były do tyłu a wsteczny do przodu.... Ale tak się zastanawiam, > czy jeśli to w ogole mozliwe, spaliny nie leciały by kolektorem ssacym? > Więc jak to jest z tymi spalinami i odpaleniem w lewo- silnik, 2suwowy, 4suwowy i do kompletu > wankla.... Dwusuwowy bez problemu tylko zapłon będzie zamiast wyprzedzony to opóźniony. Było to nawet wykorzystane w welorexach - zamiast wstecznego uruchamiało się silnik "do tyłu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 26 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Może bana nie dostanę, bo na elektrodzie to dostałby go zakładający temat, i to dożywotnio. Wiesz, na forum koxów ty za nick krzyś dostałbyś dożywotniego bana i pewnie coś jeszcze, ale co to wnosi do tematu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Przedpotopowe traktory można było bez problemu odpalić na dwie strony - w zależności od tego w którą stronę zakręciło się korbą. Zawory ssące i wydechowe spełniają te same funkcje niezależnie od tego w którą stronę zacznie kręcić się wał... A tak w ogóle, wiele silników kręci się w lewo, np. Cinquecento 704 i niektóre japońskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 26 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Dwusuwowy bez problemu tylko zapłon będzie zamiast wyprzedzony to opóźniony. > Było to nawet wykorzystane w welorexach - zamiast wstecznego uruchamiało się silnik "do tyłu". Haha, tak sobie pogooglałem i na forum jawy paisali, że jak jest źle ustawiony zapłon, to sama z siebie potrafi zakręcić w drugą stronę i się można na światłach zdziwić jak ruszy do tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > czy jeśli to w ogole mozliwe, spaliny nie leciały by kolektorem ssacym? > Więc jak to jest z tymi spalinami Normalnie, a jak ma być? Spaliny lecą do filtra powietrza, silnik zasysa powietrze przez rurę wydechową, a w baku paliwa przybywa, zamiast ubywać. Aha - jeszcze jedna ważna uwaga: masz wtedy "+" na masie, wszak alternator kręci się odwrotnie no i klima zamiast chłodzić - grzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 > Normalnie, a jak ma być? Spaliny lecą do filtra powietrza, silnik zasysa powietrze przez rurę > wydechową, a w baku paliwa przybywa, zamiast ubywać. Aha - jeszcze jedna ważna uwaga: masz > wtedy "+" na masie, wszak alternator kręci się odwrotnie no i klima zamiast chłodzić - grzeje. Alternator jest źródłem prądu zmiennego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 > Haha, tak sobie pogooglałem i na forum jawy paisali, że jak jest źle ustawiony zapłon, to sama z > siebie potrafi zakręcić w drugą stronę i się można na światłach zdziwić jak ruszy do tyłu Kuzyn taką WSK-ę miał Moment zmiany obrotów prawo/lewo niezauwazalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 > Tak mi sie przypomnialo, ze kolega opowiadal jak bylismy mlooooodsi, że w dużym fiacie odpalil > silnik w lewo i wszystkie biegi były do tyłu a wsteczny do przodu.... Ale tak się zastanawiam, > czy jeśli to w ogole mozliwe, spaliny nie leciały by kolektorem ssacym? > Więc jak to jest z tymi spalinami i odpaleniem w lewo- silnik, 2suwowy, 4suwowy i do kompletu > wankla.... Mi kiedyś kuzyn zrobił taki żart (jak byliśmy dziećmi), że mi motorynkę odpalił do tyłu i dał się karnąć, oczywiście wyryłem orła dając gazu i puszczając sprzęgło. Innym razem przy pracy w sadzie mały ogrodniczy ciągniczek jugosławiański (TV-521) przy ruszaniu odbił do tyłu (jedno cylindrowy diesel) i od razu siwy dym bo zaczęło olej wywalać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiaterwiater Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 > Tak mi sie przypomnialo, ze kolega opowiadal jak bylismy mlooooodsi, że w dużym fiacie odpalil > silnik w lewo i wszystkie biegi były do tyłu a wsteczny do przodu.... Ale tak się zastanawiam, > czy jeśli to w ogole mozliwe, spaliny nie leciały by kolektorem ssacym? > Więc jak to jest z tymi spalinami i odpaleniem w lewo- silnik, 2suwowy, 4suwowy i do kompletu > wankla.... Taaak. Bardzo łatwo odpalić silnik w lewo. Wystarczy na wstecznym wziąć takiego na pych do przodu. Mało zapomniałem. Spaliny w takim wypadku lecą nawiewem, szczególnie, gdy ktoś ma klimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Wszyscy żartują, ale niektóre diesle na okrętach były dwukierunkowe. Nie stosowano wtedy przekładni zmieniającej kierunek obrotu śruby napędowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 > Wszyscy żartują, ale niektóre diesle na okrętach były dwukierunkowe. Nie stosowano wtedy przekładni > zmieniającej kierunek obrotu śruby napędowej. motorynke dało rade odpalić do tyłu więc to nie zart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 > motorynke dało rade odpalić do tyłu więc to nie zart Kiedyś skuter odpaliliśmy 'na pych' do tyłu i kawałek się przejechaliśmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Silnik z syreny podobno przy złym zapłonie potrafił chodzić w lewo Ale nie jestem tego pewien na 100% coś mi się tylko kiedyś obiło o uszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 > Wszyscy żartują, ale niektóre diesle na okrętach były dwukierunkowe. Nie stosowano wtedy przekładni > zmieniającej kierunek obrotu śruby napędowej. To nie żarty - dla silnika dwusuwowego to nie problem - tylko z zapłonem może być ciężko go przyspieszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 Przestawić rozrząd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.