Skocz do zawartości

Czy da sie odpalić slinik w lewo?


lisik

Rekomendowane odpowiedzi

Tak mi sie przypomnialo, ze kolega opowiadal jak bylismy mlooooodsi, że w dużym fiacie odpalil silnik w lewo i wszystkie biegi były do tyłu a wsteczny do przodu.... Ale tak się zastanawiam, czy jeśli to w ogole mozliwe, spaliny nie leciały by kolektorem ssacym?

Więc jak to jest z tymi spalinami i odpaleniem w lewo- silnik, 2suwowy, 4suwowy i do kompletu wankla.... confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mi sie przypomnialo, ze kolega opowiadal jak bylismy mlooooodsi, że w dużym fiacie odpalil

> silnik w lewo i wszystkie biegi były do tyłu a wsteczny do przodu.... Ale tak się zastanawiam,

> czy jeśli to w ogole mozliwe, spaliny nie leciały by kolektorem ssacym?

> Więc jak to jest z tymi spalinami i odpaleniem w lewo- silnik, 2suwowy, 4suwowy i do kompletu

> wankla....

facepalm%5B1%5D.giffacepalm%5B1%5D.giffacepalm%5B1%5D.gif

Może bana nie dostanę, bo na elektrodzie to dostałby go zakładający temat, i to dożywotnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mi sie przypomnialo, ze kolega opowiadal jak bylismy mlooooodsi, że w dużym fiacie odpalil

> silnik w lewo i wszystkie biegi były do tyłu a wsteczny do przodu.... Ale tak się zastanawiam,

> czy jeśli to w ogole mozliwe, spaliny nie leciały by kolektorem ssacym?

> Więc jak to jest z tymi spalinami i odpaleniem w lewo- silnik, 2suwowy, 4suwowy i do kompletu

> wankla....

Dwusuwowy bez problemu tylko zapłon będzie zamiast wyprzedzony to opóźniony.

Było to nawet wykorzystane w welorexach - zamiast wstecznego uruchamiało się silnik "do tyłu". zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedpotopowe traktory można było bez problemu odpalić na dwie strony - w zależności od tego w którą stronę zakręciło się korbą.

Zawory ssące i wydechowe spełniają te same funkcje niezależnie od tego w którą stronę zacznie kręcić się wał...

A tak w ogóle, wiele silników kręci się w lewo, np. Cinquecento 704 i niektóre japońskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwusuwowy bez problemu tylko zapłon będzie zamiast wyprzedzony to opóźniony.

> Było to nawet wykorzystane w welorexach - zamiast wstecznego uruchamiało się silnik "do tyłu".

Haha, tak sobie pogooglałem i na forum jawy paisali, że jak jest źle ustawiony zapłon, to sama z siebie potrafi zakręcić w drugą stronę i się można na światłach zdziwić jak ruszy do tyłu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy jeśli to w ogole mozliwe, spaliny nie leciały by kolektorem ssacym?

> Więc jak to jest z tymi spalinami

Normalnie, a jak ma być? Spaliny lecą do filtra powietrza, silnik zasysa powietrze przez rurę wydechową, a w baku paliwa przybywa, zamiast ubywać. Aha - jeszcze jedna ważna uwaga: masz wtedy "+" na masie, wszak alternator kręci się odwrotnie no i klima zamiast chłodzić - grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalnie, a jak ma być? Spaliny lecą do filtra powietrza, silnik zasysa powietrze przez rurę

> wydechową, a w baku paliwa przybywa, zamiast ubywać. Aha - jeszcze jedna ważna uwaga: masz

> wtedy "+" na masie, wszak alternator kręci się odwrotnie no i klima zamiast chłodzić - grzeje.

Alternator jest źródłem prądu zmiennego grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Haha, tak sobie pogooglałem i na forum jawy paisali, że jak jest źle ustawiony zapłon, to sama z

> siebie potrafi zakręcić w drugą stronę i się można na światłach zdziwić jak ruszy do tyłu

Kuzyn taką WSK-ę miał hehe.gif Moment zmiany obrotów prawo/lewo niezauwazalny rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mi sie przypomnialo, ze kolega opowiadal jak bylismy mlooooodsi, że w dużym fiacie odpalil

> silnik w lewo i wszystkie biegi były do tyłu a wsteczny do przodu.... Ale tak się zastanawiam,

> czy jeśli to w ogole mozliwe, spaliny nie leciały by kolektorem ssacym?

> Więc jak to jest z tymi spalinami i odpaleniem w lewo- silnik, 2suwowy, 4suwowy i do kompletu

> wankla....

Mi kiedyś kuzyn zrobił taki żart (jak byliśmy dziećmi), że mi motorynkę odpalił do tyłu i dał się karnąć, oczywiście wyryłem orła dając gazu i puszczając sprzęgło.

Innym razem przy pracy w sadzie mały ogrodniczy ciągniczek jugosławiański (TV-521) przy ruszaniu odbił do tyłu (jedno cylindrowy diesel) i od razu siwy dym bo zaczęło olej wywalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mi sie przypomnialo, ze kolega opowiadal jak bylismy mlooooodsi, że w dużym fiacie odpalil

> silnik w lewo i wszystkie biegi były do tyłu a wsteczny do przodu.... Ale tak się zastanawiam,

> czy jeśli to w ogole mozliwe, spaliny nie leciały by kolektorem ssacym?

> Więc jak to jest z tymi spalinami i odpaleniem w lewo- silnik, 2suwowy, 4suwowy i do kompletu

> wankla....

Taaak. Bardzo łatwo odpalić silnik w lewo. Wystarczy na wstecznym wziąć takiego na pych do przodu. zlosnik.gifzlosnik.gif Mało zapomniałem. Spaliny w takim wypadku lecą nawiewem, szczególnie, gdy ktoś ma klimę. zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszyscy żartują, ale niektóre diesle na okrętach były dwukierunkowe. Nie stosowano wtedy przekładni

> zmieniającej kierunek obrotu śruby napędowej.

To nie żarty - dla silnika dwusuwowego to nie problem - tylko z zapłonem może być ciężko go przyspieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.