danceagent Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Chevrolet Epica VCDI 2,0 diesel 150 KM - silnik VM. Przebieg 51 tysięcy. Od nowości tankowane tylko i wyłącznie V-Power diesel. Do tej pory procedura dopalania uruchamiała się od 650 do 1150 km ( w zależności od tego czy auto jeździło w trasie czy tylko w mieście ). Shell wprowadził niedawno "nowe" V-Power oznaczone nie GTL tylko Nitro - podobno zmieniono jego skład. Od tej pory DPF dopala się co 300-450 km. Nie było stopniowego zmniejszania się dystansu uruchamiania procedury - od razu tak drastycznie spadł. Czy tak drogie ( dobre??? ) paliwo może być tego powodem ? Planuję pojeździć trochę na BP Ultimate. A może spróbować zwykłej ropy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Czy tak drogie ( dobre??? ) paliwo może być tego powodem ? Pojeździj na zwykłej z dobrych stacji. Może płodozmian pomoże. Nie wiem jak diesle, ale ja kiedy bym lepszej benzyny nie nalał, to jakoś dziwnie silnik pracował i tracił moc. Od kilku lat tankuję zwykłą 95 na markowych stacjach i jest super. Diesla żony podobnie karmię zwykłym ON. Ale ten nie ma jeszcze DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Pojeździj na zwykłej z dobrych stacji. > Może płodozmian pomoże. > Nie wiem jak diesle, ale ja kiedy bym lepszej benzyny nie nalał, to jakoś dziwnie silnik pracował i > tracił moc. > Od kilku lat tankuję zwykłą 95 na markowych stacjach i jest super. > Diesla żony podobnie karmię zwykłym ON. Ale ten nie ma jeszcze DPF. Moje diesle od zawsze jeżdżą na zwykłej ropie z Neste. I nigdy nie było żadnych problemów. IMO nie warto się bawić w jakieś super- hiper- paliwa. To tylko ściema służąca do wyciągania kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 Nie pomyslales, ze jak tankujesz super hiper paliwo premium do defacto szkodzisz? Przeciez tego prawie nikt nie kupuje to i dluzej "lezy". Ja tankuje najtansze na neste i nigdy problemu nie mialem. IMO najwazniejsze to unikac franczyzny - a shell ma najczejsciej franczyzne. Tankowac w duzych korporacjach. Jak stacja prywatna to wlasciciel kombinuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pty Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Planuję pojeździć trochę na BP Ultimate. A może spróbować zwykłej ropy ? Ja od nowości jeżdżę na zwykłym dieslu i nie mam problemów z DPF ani w Lacetti ani w Captivie. Wypala się średnio co 1000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 29 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2013 > Chevrolet Epica VCDI 2,0 diesel 150 KM - silnik VM. Przebieg 51 tysięcy. Od nowości tankowane tylko > i wyłącznie V-Power diesel. Do tej pory procedura dopalania uruchamiała się od 650 do 1150 km > ( w zależności od tego czy auto jeździło w trasie czy tylko w mieście ). Shell wprowadził > niedawno "nowe" V-Power oznaczone nie GTL tylko Nitro - podobno zmieniono jego skład. Od tej > pory DPF dopala się co 300-450 km. Nie było stopniowego zmniejszania się dystansu uruchamiania > procedury - od razu tak drastycznie spadł. > Czy tak drogie ( dobre??? ) paliwo może być tego powodem ? > Planuję pojeździć trochę na BP Ultimate. A może spróbować zwykłej ropy ? Mam ten sam problem, odkad wprowadzono Fuel Save mam same probl;emy z DPF. Zauwazylem to na starym i mam to teraz na nowym. Przejechane 1000km a juz 3 razy wypalal. Przeszedlem teraz na BP i zobacze co sie bedzie dzialo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmatyj Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Ja mam Cruza z 2.0 (163) i nigdy jeszcze tak długich dystansów między dopalaniami nie miałem. Max to 450 km, min. 200, średnio ok. 300 km. (przebiegi zazwyczaj ok. 5 km dojazd do obwodnicy - 15 km obwodnicy - 5 km zjazd i tak 2x dziennie). Jest jeszcze pytanie zasadnicze co to znaczy dla Was dopalanie - czy jest mowa o procedurze działającej w tle czy o tej po zapaleniu się kontrolki dpf'a. Kontrolka pomarańczowa nigdy mi się jeszcze nie zapaliła - przebieg auta trochę ponad 5000 km. O dopalaniu wiem po podwyższonym chwilowym zużyciu oraz z wskazań temperatury w oprogramowaiu Torque (na Androida) - na wskazaniu temperatury Cat B1S2 jest ok. 550 do 610 st. C. Przy okazji pytanie - czy ktoś ze znających OBD II wie, jaki sygnał wskazuje na poziom "zapchania" dpf'a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Jest jeszcze pytanie zasadnicze co to znaczy dla Was dopalanie - czy jest mowa o procedurze > działającej w tle czy o tej po zapaleniu się kontrolki dpf'a. Mowa o procedurze działającej w tle - wyższe jałowe obroty i podwyższone spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ggregg Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Ja mam Cruza z 2.0 (163) i nigdy jeszcze tak długich dystansów między dopalaniami nie miałem. Max > to 450 km, min. 200, średnio ok. 300 km. Potwierdzam, mój wypala prawie codziennie, wystarczy mu 200 km i niezależnie od paliwa. W serwisie próbowali coś z tym zrobić ale nie dało się, filtr jest stale pusty, jak tylko cokolwiek się w nim uzbiera - dopalanie. Takie chore oprogramowanie jest wgrane. Oczywiście mówię o dopalaniu w tle. Przez 12 tys. km. nie zapaliła mi się lampka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Przy okazji pytanie - czy ktoś ze znających OBD II wie, jaki sygnał wskazuje na poziom "zapchania" > dpf'a? Nie wiem, czy coś takiego jest wprost wystawiane w OBD. W każdym bądź razie nie za wiele konkretów da się znaleźć. Poszukaj sobie coś na temat: "soot load" OBD PID Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > Potwierdzam, mój wypala prawie codziennie, wystarczy mu 200 km i niezależnie od paliwa. W serwisie > próbowali coś z tym zrobić ale nie dało się, filtr jest stale pusty, jak tylko cokolwiek się w > nim uzbiera - dopalanie. Takie chore oprogramowanie jest wgrane. Oczywiście mówię o dopalaniu > w tle. Przez 12 tys. km. nie zapaliła mi się lampka. Moja Epica dopala filtr co 2-3 tankowania. Czyli 1500-2000km. Lacetti chyba robił podobnie (tu pewności nie mam, bo rzadko udawało mi się zauważyć że dopala). IMO kluczowe znaczenie ma sposób eksploatacji samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ggregg Napisano 30 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 > IMO kluczowe znaczenie ma sposób eksploatacji samochodu. Wiadomo, najczęściej jeżdżę 13 km w jedną i 13 w drugą stronę, czasami dając wystygnąć silnikowi a czasami bez przerwy + dawka jazdy typowo miejskiej i wtedy mam codzienne wypalanie. Dwa razy w tygodniu przelatuję po ok. 100 km tam i z powrotem jadąc bardzo agresywnie i wtedy dopalanie jest rzadziej. Paliwo mam własne (z własnego dystrybutora kupowane hurtowo), zatem pod kontrolą, czasami dla odmiany kupuję jakieś premium typu Verva i nie widzę żadnej różnicy. Teraz producenci aut z DPF zauważyli, że jest problem z klientami, którzy jeżdżą głównie po mieście i wgrywają bardziej "agresywne" oprogramowanie. Stąd pewnie różnica w dopalaniu w Epice i najnowszym Cruze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Wiadomo, najczęściej jeżdżę 13 km w jedną i 13 w drugą stronę, czasami dając wystygnąć silnikowi a > czasami bez przerwy + dawka jazdy typowo miejskiej i wtedy mam codzienne wypalanie. Ja prawie codziennie robie 3km w jedna 3km w druga. Raz w tygodniu na tenisa 2km na zakupy tez 2km. Tylko w weenedny na dluzsze trasy. Teraz mam diesela bez DPF i znosi to dzielnie. Ale w takim wypadku musze omijac cruza szerokim lukiem bo jak to dziadostwo codziennie sie wypala to masakra A szybko temperature lapie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > wypadku musze omijac cruza szerokim lukiem bo jak to dziadostwo codziennie sie wypala to > masakra Ale dla takiego cyklu jazdy, to chyba każdy diesel z filtrem może robić problemy (mniejsze lub większe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Ale dla takiego cyklu jazdy, to chyba każdy diesel z filtrem może robić problemy (mniejsze lub > większe). Nie myslalem, ze to az tak czesto sie wypala. Jezeli tak to oleju by zaczelo przybywac w zastraszajacym tempie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Ale dla takiego cyklu jazdy, to chyba każdy diesel z filtrem może robić problemy (mniejsze lub > większe). Bez filtra tez sie zarznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ggregg Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > A szybko temperature lapie? Właśnie szybko i dlatego szybko jest gotowy do wypalania. Jadę 3 km do sklepu i w drodze powrotnej potrafi podjąć rozpaczliwą próbę wypalania. Wtedy mam do wyboru jechać dalej tylko po to, aby sobie zakończył cykl albo zatrzymać się pod domem i przez dobrą minutę słuchać wycia wentylatora. Dobrze, że chociaż oleju nie przybywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Chevrolet Epica VCDI 2,0 diesel 150 KM - silnik VM. Przebieg 51 tysięcy. Do tej pory procedura dopalania uruchamiała się od 650 do 1150 km > od tej pory DPF dopala się co 300-450 km. Nie było stopniowego zmniejszania się dystansu uruchamiania > Ja prawie codziennie robie 3km w jedna 3km w druga. Raz w tygodniu na tenisa 2km na zakupy tez 2km Nowoczesny diesel do miasta (szczególnie tak zakorkowanego jak Uć lub inna stolyca Też kiedyś uległem modzie i kupiłem sobie "dizla" Zostałem najszczęsliwszym człowiekiem na świecie jak znalazł się na niego nabywca koneser Wróciłem do benzynki. W mieście pali 8-11 l/100 km ale nie narzekam z tego powodu na różnych forach PS Ile średnio pali Ci w mieście taki dwulitrowy "dizel" ? Mieścisz się w "ósemce" latem ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 >Wtedy mam do wyboru jechać dalej tylko po to, aby > sobie zakończył Znajomy tak robi, tylko że On ma wybór 2,5 km normalnie albo jakieś 11 km. Chłop jest raczej "uważający" więc dość często jeździ naokoło. Niestety, DPF za cholerę nie pasują na takie trasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pty Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Właśnie szybko i dlatego szybko jest gotowy do wypalania. Jadę 3 km do sklepu i w drodze powrotnej > potrafi podjąć rozpaczliwą próbę wypalania. Wtedy mam do wyboru jechać dalej tylko po to, aby > sobie zakończył cykl albo zatrzymać się pod domem i przez dobrą minutę słuchać wycia > wentylatora. > Dobrze, że chociaż oleju nie przybywa. Ja się tym wcale nie przejmuję. Dokończy wypalanie następnym razem. Ale fakt faktem diesel z DPF w mieście nie jest dla kapeluszników. Jazda z prędkościami 50 - 80 km/h prędzej czy później zakończy się zapaleniem lampki DPF. Przetestowane osobiście, żona jeździ delikatnie i statecznnie Captivą i już dwa razy musiałem przymusowo "przepocić" kapcia w trasie. Ja ujeżdżam laczka i mimo przebiegu 135 kkm z czego 90% to miasto, to nigdy nie musiałem przymusowo w Lacetti wypalać DPF. Dla tych co znają Warszawę: zdarza mi się ciąć Puławską 160 km/h (przy wyścigach), DPF wypala się znakomicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > zdarza mi się ciąć Puławską 160 > km/h (przy wyścigach), DPF wypala się znakomicie. Będzie ban? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pty Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Będzie ban? Za co? Za wypalanie DPF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > PS > Ile średnio pali Ci w mieście taki dwulitrowy "dizel" ? > Mieścisz się w "ósemce" latem ??? Są to okolice ósemki ( 7,6-8,3 ). A diesla wziąłem bo tylko taki egzemplarz był. A co do DPF'u... Zapalenie kontrolki to praktycznie już agonia DPF - mówimy jedynie o standardowym dopalaniu. I przy okazji - temu sprzyja JEDNOSTAJNA jazda z prędkością obrotową około 2,2-2,5 tysiąca obrotów, a nie mocne przyspieszanie, które generuje dużą ilość sadzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Itor Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 ja u siebie stosuje - http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek-do-ochrony-filtra-DPF/21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 > ja u siebie stosuje - http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek-do-ochrony-filtra-DPF/21 Jak czesto go wlewasz? Gdzie kupujesz? Jakie daje efekty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Itor Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 > Jak czesto go wlewasz? > Gdzie kupujesz? > Jakie daje efekty? 1.producent zaleca co 2000km - ja wlewam co 3000 km 2.kupuje w intercarsie 3.po uzyciu spadlo mi spalanie o 0,6 l/100km wiec chyba sie rzadziej albo latwiej DPF wypala - ogolnie bede mogl ocenic inne ewentualne zalety produktu za jakis czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 > 1.producent zaleca co 2000km - ja wlewam co 3000 km > 2.kupuje w intercarsie > 3.po uzyciu spadlo mi spalanie o 0,6 l/100km wiec chyba sie rzadziej albo latwiej DPF wypala - > ogolnie bede mogl ocenic inne ewentualne zalety produktu za jakis czas Jaki masz przebieg samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Itor Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 > Jaki masz przebieg samochodu 67 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 No i auto pierwszy raz w swoim życiu pije zwykły ON z BP. Dziwne, ale nie zauważyłem ani głośniejszej pracy, ani spadku osiągów. Spalanie wg kompa jest takie samo. Jedynie co zauważyłem to większa słabość na bardzo niskich obrotach, ale możliwe, że to efekt upałów albo subiektywne spostrzeżenie ( oczywiście nie pałuję auta na niskich obrotach ). Co do kluczowego DPF'u - dam znać kiedy procedura się rozpocznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > No i auto pierwszy raz w swoim życiu pije zwykły ON z BP. Dziwne, ale nie zauważyłem ani > głośniejszej pracy, ani spadku osiągów. Spalanie wg kompa jest takie samo. Nie ma w tym nic dziwnego. Paliwo to paliwo, byle trzymało normy jakościowe, a nie było chrzczone naftą i rozpuszczalnikami... "Super" paliwa są tylko dobrym marketingowym sposobem na wyciąganie extra kasy z kierowców. Ja tej bajki nie kupuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > "Super" paliwa są tylko dobrym marketingowym sposobem na wyciąganie extra kasy z kierowców. Ja tej > bajki nie kupuję. Tylko jedna rzecz... Jak było -30 stopni to na mojej wsi tylko ja odpalałem diesla... Salonowe auta nie dawały rady. Zimą mimo wszystko chyba powrócę do paliwa premium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Itor Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Nie ma w tym nic dziwnego. Paliwo to paliwo, byle trzymało normy jakościowe, a nie było chrzczone > naftą i rozpuszczalnikami... > "Super" paliwa są tylko dobrym marketingowym sposobem na wyciąganie extra kasy z kierowców. Ja tej > bajki nie kupuję. Ja uwazam ze jednak jest cos na rzeczy z dieslem w Polsce. W Czechach, Sloweni, Austrii, Chorwacji jest jeden rodzaj ON na stacjach, w Polsce eko i super (rozne nazwy), na probe tankowalem Orlenowski Ecodiesel przez 3 mce i teraz przez 3 mce ON Verva i na vervie przejezdzam okolo 70-80 km wiecej na tankowaniu, u kolegi mechanika zimowa pora sporo aut perzyjezdza na "odmrazanie" po zatankowaniu "tanszych" paliw na markowych stacjach, wiec jednak jest cos na rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 > Mam ten sam problem, odkad wprowadzono Fuel Save mam same probl;emy z DPF. > Zauwazylem to na starym i mam to teraz na nowym. Przejechane 1000km a juz 3 razy wypalal. > Przeszedlem teraz na BP i zobacze co sie bedzie dzialo. No i jak u Ciebie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 > No i jak u Ciebie ? 1150 km i 5 wypalen, a jazda nie jest typowo tylko miejska. Wlalem srodek i czekam na efekty, ale mowiac szczerze chyba nic z tego bo po 50 km od wlania, wypalanie sie ponownie wlaczyło. W piatek robie dluzsza trase i zobacze jak sie zachowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Itor Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 > 1150 km i 5 wypalen, a jazda nie jest typowo tylko miejska. Wlalem srodek i czekam na efekty, ale > mowiac szczerze chyba nic z tego bo po 50 km od wlania, wypalanie sie ponownie wlaczyło. > W piatek robie dluzsza trase i zobacze jak sie zachowa. po wlaniu srodka powinno zalaczyc ci sie dopalanie, srodek dazy do oczyszczenia DPF po jakim czasie dopiero powinno sie unormowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > 1150 km i 5 wypalen, a jazda nie jest typowo tylko miejska. Wlalem srodek i czekam na efekty, ale > mowiac szczerze chyba nic z tego bo po 50 km od wlania, wypalanie sie ponownie wlaczyło. > W piatek robie dluzsza trase i zobacze jak sie zachowa. Czyli to wypala srednio co 200km? Nie za czesto? Po ilu wypalaniach trzeba zmienic olej? U mnie w robocie dostalem Aurisa 1.4D i przez 1k jazda 90% przez miasto i jeszcze sie nie wypalal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > U mnie w > robocie dostalem Aurisa 1.4D i przez 1k jazda 90% przez miasto i jeszcze sie nie wypalal. Mam 1.4D wypala 1 raz na bak. Różnica taka, że prawie niezauważalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 No i załączyła się dzisiaj. 564 km. Czyli jest widoczna różnica - tym bardziej, że połowa tego dystansu jeżdżona była na "starym" V-Power Nitro, którego podejrzewam o zapychanie filtra. Nie jest to już co 300-400 km. A jazda była tylko po mieście. Jeżeli znowu unormuje się na 700-800 km po mieście to znajdzie się winny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 Więc szczerze... Nic to nie dało. Ale przypomniało mi się jedno - akcja ma miejsce po ostatnim przeglądzie w ASO. Auto nie pali więcej, osiągi te same. Podejrzenia teraz są dwa: 1. Zwalił się czujnik ciśnień. 2. Jakiś model zmienił w oprogramowaniu stopień zapchania filtra powodujący wypalanie na niższy ( standardowo powinno to być ok. 40% ) - czy jest to możliwe ? Innych winnych raczej nie widzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Itor Napisano 1 Września 2013 Udostępnij Napisano 1 Września 2013 > Więc szczerze... > Nic to nie dało. > Ale przypomniało mi się jedno - akcja ma miejsce po ostatnim przeglądzie w ASO. > Auto nie pali więcej, osiągi te same. > Podejrzenia teraz są dwa: > 1. Zwalił się czujnik ciśnień. > 2. Jakiś model zmienił w oprogramowaniu stopień zapchania filtra powodujący wypalanie na niższy ( > standardowo powinno to być ok. 40% ) - czy jest to możliwe ? > Innych winnych raczej nie widzę... stawiam na pkt.2 z tym ze nie zmienil stopnia zapchania tylko podczas podlaczenia do testera aktualizuje nowy soft jesli taki sie pojawil (a w nim moze byc zmniejszony przez GM stopien zapchania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pty Napisano 1 Września 2013 Udostępnij Napisano 1 Września 2013 > Więc szczerze... > Nic to nie dało. > Ale przypomniało mi się jedno - akcja ma miejsce po ostatnim przeglądzie w ASO. > Auto nie pali więcej, osiągi te same. > Podejrzenia teraz są dwa: > 1. Zwalił się czujnik ciśnień. > 2. Jakiś model zmienił w oprogramowaniu stopień zapchania filtra powodujący wypalanie na niższy ( > standardowo powinno to być ok. 40% ) - czy jest to możliwe ? > Innych winnych raczej nie widzę... Ja widzę inne wyjaśnienie tego problemu. Po prostu zamulony filtr, wypalanie nigdy nie spowoduje, że wypali się 100% sadzy. Za każdym razem trochę zostaje i się odkłada. Filtr będzie się wypalał coraz częściej aż w końcu zapali się kontrolka. I wtedy dwie opcje: wymiana lub wycięcie. Niestety filtr DPF w mieście nie dla kapeluszników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ggregg Napisano 1 Września 2013 Udostępnij Napisano 1 Września 2013 > Ja widzę inne wyjaśnienie tego problemu. Po prostu zamulony filtr, wypalanie nigdy nie spowoduje, > że wypali się 100% sadzy. Za każdym razem trochę zostaje i się odkłada. Filtr będzie się > wypalał coraz częściej aż w końcu zapali się kontrolka. I wtedy dwie opcje: wymiana lub > wycięcie. Niestety filtr DPF w mieście nie dla kapeluszników. Nie mogę się z tym zgodzić. Tak jak pisałem wyżej, mam całkowicie pusty filtr po każdym dopalaniu (sprawdzone w serwisie) a dopala codziennie. Jeżdżę naprawdę ofensywnie, nawet za bardzo. Po prostu takie jest teraz oprogramowanie, nazwałem to "agresywne" - aby zmniejszyć liczbę zapchanych DPF'ów GM zmniejszył zawartość sadzy powodującą załączenie procesu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczyxp Napisano 3 Września 2013 Udostępnij Napisano 3 Września 2013 > Nie mogę się z tym zgodzić. Tak jak pisałem wyżej, mam całkowicie pusty filtr po każdym dopalaniu > (sprawdzone w serwisie) a dopala codziennie. Jeżdżę naprawdę ofensywnie, nawet za bardzo. Po > prostu takie jest teraz oprogramowanie, nazwałem to "agresywne" - aby zmniejszyć liczbę > zapchanych DPF'ów GM zmniejszył zawartość sadzy powodującą załączenie procesu. U mnie wypala filtr średnio co 300-400 km. Wszystkie notuje na motostat.pl - Cruze (kategoria INNY to wypalanie DPF). Najkrótszy dystans to niecałe 100km. Najdłuższy to ~500. Czy jeżdże ostro czy delikatnie, to dużej różnicy nie robi (+- 100km). Ostatnio byłem w Katowicach - w jedną stronę jechałem normalnie/dynamicznie (S'ki 150-160km/h, normalne 120-130km/h) i wypalił się po 370km (pierwsze 100 było jeszcze z poprzednich dni z miasta). Na powrocie jechałem bardzo eko - tempomat 110-115km max, nawet na ekspresówkach. Efekt? 360 km i wypalanie. Też zaczynam dochodzić do podobnego wniosku jak ggregg - oprogramowanie. Chyba GM stwierdził że za dużo mają problemów z zapchanymi filtrami. Zmienili częstotliwość dopalania, by robił to nawet przy niewielkim zapchaniu. Być może nawet nie zmieniali nr. wersji, by nawet serwisy o tym nie wiedziały. A co tam że ludziom spalanie skoczy o 1l/100km. A co tam, że oleju będzie przybywać w tempie ekspresowym. Zapłacili? Zapłacili. To teraz ich problem... Przez ten cudny wynalazek, to za kilka lat nikt nie będzie kupował diesla. I na co to wszystko? By zmniejszyć ilość sadzy... Tyle, że ilość jaką zatrzyma mój filtr, przez cały okres życia tego auta, jest niczym, w porównaniu do ilości jaką wywala stary, zarżnięty diesel, jakich pełno na drogach, w przeciągu 1 godziny jazdy. Albo zachetany ciągnik siodłowy (TIR) przez 10 minut jazdy. Kuriozum. I teraz pozostaje pytanie - wyciąć to gówno i cieszyć się z posiadania mocnego, normalnego diesla? Ale przy okazji modlić się, by z autem nic się nie działo (bynajmniej nie przez wycięty filtr) bo gwarancja robi 'pa pa'? Czy też żyć z tym badziewiem,ale: - robić z siebie idiotę który robi bezsensowne kółka w okół bloku - "Cześć kochanie, już podjeżdżam pod blok, wstawiaj obiad... czekaj, czekaj - nie. Będę za 20 minut bo muszę wypalić filtr gdyż właśnie się załączył". - pogodzić się ze spalaniem o litr większym - modlić by oleju nie przybywało w tempie mega-ekspress co szybko doprowadzi do zatarcia silnika, ale znając życie i tak będzie to tuż, tuż po gwarancji Ja chyba poczekam do pierwszego przeglądu - jak do tego czasu nic złego nie wyskoczy z autem, to poważnie sobie porozmawiam z tym filtrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shinr Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Przy jakim przebiegu pojawiają się problemy z tym częstym dopalaniem? Ja ledwo nastukałem 14kkm i za ten czas dopalał tylko raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczyxp Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > Przy jakim przebiegu pojawiają się problemy z tym częstym dopalaniem? > Ja ledwo nastukałem 14kkm i za ten czas dopalał tylko raz. A na jakiej podstawie uważasz że filtr wypalał się tylko raz? Bo jeśli na podstawie zapalonej diody/kontrolki na desce, to jesteś w błędzie. Filtr wypala się również bez informowania o tym kierowcy (większe chwilowe zuzycie paliwa, podwyższone wolne obroty, itp). O tym wypalaniu jest tu mowa. Wypalanie w momencie gdy świeci się dioda oznacza, że wcześniejsze próby niejawnego wypalania się nie udały albo były niekompletne. Zachodzi ryzyko zapchania filtra i wtedy sterownik łaskawie mówi "Teraz wypalam filtr i nie waż się tego przerywać". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Zaraz zaraz. Przy prawidlowym wypalaniu i dzialaniu filtra nie ma prawa oleju przybywac. Po gwarancji wyciac dziada przeprogramowac ECU i cieszyc sie jazda. Tylko, ze sa coraz wieksze problemy z wycinka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 4 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Nikt się nie przyzna do tego oficjalnie w serwisie, ale faktycznie zmienili oprogramowanie softu - i to jest przyczyną Oleju nie powinno przybywać jeżeli nie przerywa się procedury dopalania. Rozmawiałem z kilkoma dobrymi tunerami - wyciąć dpf ok, ale nie grzebać w sofcie tylko założyć emulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > Nikt się nie przyzna do tego oficjalnie w serwisie, ale faktycznie zmienili oprogramowanie softu - > i to jest przyczyną > Oleju nie powinno przybywać jeżeli nie przerywa się procedury dopalania. > Rozmawiałem z kilkoma dobrymi tunerami - wyciąć dpf ok, ale nie grzebać w sofcie tylko założyć > emulator. Chciałem tylko ogólnie zapytać: jak bardzo trzeba na głowę upaść, żeby wycinać SPRAWNY układ w SPRAWNYM aucie na gwarancji tylko po to, żeby w zamian zamontować jakieś druciarstwo i smrodzić w świat sadzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shinr Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > A na jakiej podstawie uważasz że filtr wypalał się tylko raz? Bo jeśli na podstawie zapalonej > diody/kontrolki na desce, to jesteś w błędzie. Człowiek się uczy przez całe życie. Dioda paliła się raz przez te 14500 km zrobione dotychczas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pty Napisano 4 Września 2013 Udostępnij Napisano 4 Września 2013 > Chciałem tylko ogólnie zapytać: jak bardzo trzeba na głowę upaść, żeby wycinać SPRAWNY układ w > SPRAWNYM aucie na gwarancji tylko po to, żeby w zamian zamontować jakieś druciarstwo i > smrodzić w świat sadzą? W tle jest walka o ten dodatkowy 1l/100 km. Sadza to drobny szczegół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.