Skocz do zawartości

Mitsubishi Outlander - jakie bolączki?


whitefunk

Rekomendowane odpowiedzi

> W starszych Outlanderach są silniki VW (diesle, oczywiście). Tych należy unikać. Nowsze mają DiD

> MIVEC, konstrukcji Mitsu, bardzo fajne jednostki.

przed DID MIVEC były dwa diesle - oba kible. 2.0 od VW i 2.2 od PSA.

2.2 konstrukcji Mitsubishi to bardzo fajna jednostka smile.gif chociaż niestety już ma DPFa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma mega-turbodziury jak 1.8 ?

Tym 2.2 zrobilem tylko krotka rundke - chociaz nie przypominam sobie, zeby byl ospaly. 1.8 DID MIVEC w Lancerze zrobilem pelny bak i bylo bardzo przyzwoicie. Nie przypominam sobie jakiejs znacznej turbodziury (jakas zawsze bedzie - turbo trzeba rozpedzic - natury nie oszukasz). Zdecydowanie sie szybciej zabieral do roboty niz wczesniejsze 2.0 od smilie_570.gif czy moje obecne 2.2 w Hondzie

Edyta. Sa dwie odmiany 1.8 DID MIVEC - 116 i 150 kunia. Ja jezdzilem tym mocniejszym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba się jednak zdecyduje na Outlandera, czyli jaki silnik wybrać diesla, który jest najlepszy, a

> którego unikać? Podajcie może moce i roczniki, będzie łatwiej...

> A jak z benzynami? Dają się łatwo gazować?

Wybieraj wersję diesela konstrukcji Mitsubishi - podpowie Ci pojemność...2.0 to zawsze VW - tego unikaj, 2.2 HDI były montowane jeszcze przed 2.0 więc to auta z początku produkcji.

Silnik 2.2 konstrukcji mitsubishi wprowadzony został zdaje się na początku 2012 roku, wcześniej były 2.0 a jeszcze wcześniej 2.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, Outek był kupowany chyba 2007 albo 8 - nie pamiętam.

> Podbno potem poprawiono ten silnik.

> Zresztą może dla Mitsu dawali od razu lepsze?

U kolegi w Audi 2.0 My08 wystapil wlasnie jeden z problemow ktory byl wymieniony powyzej, wiec jezeli byl wyeliminowany problem to pozniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U kolegi w Audi 2.0 My08 wystapil wlasnie jeden z problemow ktory byl wymieniony powyzej, wiec

> jezeli byl wyeliminowany problem to pozniej.

Czytalem na forach ze dopiero w silnikach VAG z CR (a nie PD) jest sporo poprawek i ponoc ogolnie sa ok...

(sam mam 2.0 TDI CR ale przebieg poki co minimalny wiec nie mam wlasnych doswiadczen w temacie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To masz szczęście. To były te wadliwe diesle - pękające głowice, wycierające się wałki i inne

> atrakcje. Spora szansa wtopić.

wymienione rzeczy nie maja miejsca w obladerach to bolączki w autach vw/audi/skoda do 2006 roku

w outlanderze tez nie ma problemu z wtryskami jak w przypadku vw roznia się tylko jedna literka w numerze a wytrzymują 2 x więcej

ale oczywiście bolączki sa jak w każdym dieslu turbo , egr i mitsu nie wyróżnia się awaryjnością na tym tle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety 2012 to za młody rocznik, czyli szukać 2.2 HDI w tych starszych?

mijaj 2,2 hdi , jak diesel to tylko 2,0 jak już pisałem nie jest to zbyt awaryjna jednostka w porównaniu do innych diesli

mam 120 tys nalotu i na gwarancji wymieniano mi egr i turbinę , egr jest teraz czyszczony co przegląd turbina używana w pełnym zakresie i problemów nie ma , po gwarancji naprawiałem w sumie tylko przepustnice koszt ok 300-400 zł

jakie roczniki Ciebie interesują , jaka kasa wchodzi w grę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam 120 tys nalotu i na gwarancji wymieniano mi egr i turbinę , egr jest teraz czyszczony co

> przegląd turbina używana w pełnym zakresie i problemów nie ma , po gwarancji naprawiałem w

> sumie tylko przepustnice koszt ok 300-400 zł

Faktycznie bezawaryjna grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mijaj 2,2 hdi , jak diesel to tylko 2,0 jak już pisałem nie jest to zbyt awaryjna jednostka w

> porównaniu do innych diesli

> mam 120 tys nalotu i na gwarancji wymieniano mi egr i turbinę , egr jest teraz czyszczony co

> przegląd turbina używana w pełnym zakresie i problemów nie ma , po gwarancji naprawiałem w

> sumie tylko przepustnice koszt ok 300-400 zł

> jakie roczniki Ciebie interesują , jaka kasa wchodzi w grę

Tam jest przepustnica? icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety 2012 to za młody rocznik, czyli szukać 2.2 HDI w tych starszych?

Osobiście bym wolał 2.2HDI i w razie problemów wyciął DPF - to moje zdanie.

2.0 TDI PD są silnikami problematycznymi, wszędzie to wyczytasz, niestety w ich przypadku to działanie bezproblemowe "czasem się zdarza" a nie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymienione rzeczy nie maja miejsca w obladerach to bolączki w autach vw/audi/skoda do 2006 roku

Po 2006 tez byly problemy z m.in glowica i slawetna zacierajaca sie pompa olejowa. Myslisz ze VAG wczesniej opracowal modyfikacje i pchal to tylko do Outlandera wink.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mijaj 2,2 hdi , jak diesel to tylko 2,0 jak już pisałem nie jest to zbyt awaryjna jednostka w

> porównaniu do innych diesli

> mam 120 tys nalotu i na gwarancji wymieniano mi egr i turbinę , egr jest teraz czyszczony co

> przegląd turbina używana w pełnym zakresie i problemów nie ma , po gwarancji naprawiałem w

> sumie tylko przepustnice koszt ok 300-400 zł

> jakie roczniki Ciebie interesują , jaka kasa wchodzi w grę

Mam silnik-dramat wedlug internetowych opinii - czyli 1,5 dci i do tej chwili - jakies 125 tysi nic nie bylo przy nim robione.

W zwizaku z tym ten twoj silnik to wogole trzeba szerokim lukiem omijac? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam silnik-dramat wedlug internetowych opinii - czyli 1,5 dci i do tej chwili - jakies 125 tysi nic

> nie bylo przy nim robione.

> W zwizaku z tym ten twoj silnik to wogole trzeba szerokim lukiem omijac?

patrząc na kolejki w serwisie z 2,2 hdi jestem podbudowany w 2,2 mieli blisko 100 % wymian turbin , czeste problemy z dpf i sprzeglami 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po 2006 tez byly problemy z m.in glowica i slawetna zacierajaca sie pompa olejowa. Myslisz ze VAG

> wczesniej opracowal modyfikacje i pchal to tylko do Outlandera ?

w outlanderach był już montowany silnik ze zmianami auta sa produkcji po 2007 i nie mieli jeszcze problemu z pompa olejowa a glowice to przypadki pojedyncze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w outlanderach był już montowany silnik ze zmianami auta sa produkcji po 2007 i nie mieli jeszcze

> problemu z pompa olejowa a glowice to przypadki pojedyncze

No widzisz, a jak kolega zajechac A4 to powiedzieli, ze TTTM i zamontowali mu zestaw naprawczy pompy. Zmiany AFAIR nastały z wprowadzeniem CR.

Edit. Tak sobie wszedlem na forum Audi Audi (dział silnik) i watek o pompie na samej gorze z duuuza liczba postow. Forum Passata , pierwsze z google, watek o pompach na pierwszej stronie grinser006.gif. Tak szybko przejrzalem, to pisza wlasnie, ze od 2008 gdy wszedl CR zostalo to zmienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo?

> Pytam, bo mam taki w rodzinie od nowości do teraz chyba ~160 tys km. od nowości ma program na 170

> KM i nic się nie dzieje

ja miałem w grandisie 2,0 BSY od VW i przejechałem 240kkm bezawaryjnie. jedyne co się działo, to spadała rura od turbo. Sprzęgło dwumasa i cała reszta nie było problemów. Miałem to auto od przebiegu bodajże 5 lub 7 kkm i bardzo miło wspominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.