Skocz do zawartości

Jakiej firmy/marki przewody zapłonowe?


Keryp_

Rekomendowane odpowiedzi

> Przez kilka lat używania diesli trochę wypadłem z tematu. Z czasów espero plączą mi się po głowie

> takie nazwy, jak NGK, Janmor czy Sentech. Jak to wygląda teraz?

Na pewno Bosch od razu skreśl z listy.

Zakupione swego czasu (wysyłkowo) kable tej firmy, to był chyba najbardziej tandetny kawałek materii jaki trzymałem w ręku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przez kilka lat używania diesli trochę wypadłem z tematu. Z czasów espero plączą mi się po głowie

> takie nazwy, jak NGK, Janmor czy Sentech. Jak to wygląda teraz?

MM, NGK, Bosch, Beru, Magnecor ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> MM, NGK, Bosch, Beru, Magnecor

Miałem MM, Beru, Janmor i Bosch.

Wszystkie były OK za wyjątkiem Boscha. Nawet Janmor.

W zasadzie Bosche też jakoś działały, ale nie dało się założyć fajek bez efektu rozpinania się stanowiących ich część plastikowych fajek, wyglądających jak ostatni szit.

Z wyglądu jakość wykonania, spasowania np. BERU vs BOSZ to jak porównanie Rollsa do Żuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam przewodów zapłonowych, tylko cewkę zapłonową na świecach. Ale w Hondzie miałem przewody Boscha i sobie chwaliłem, mój brat po namowie też sobie kupił te przewody do Astry F i też sobie chwali.

A jakie najlepsze? Oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zasadzie Bosche też jakoś działały, ale nie dało się założyć fajek bez efektu rozpinania się

> stanowiących ich część plastikowych fajek, wyglądających jak ostatni szit.

U mnie też działały. Ale dały się założyć tylko raz. Potem spadały z cewki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może prościej będzie jak podasz auto do którego to ma być zamontowane?

Wiadomo, że do auta japońskiego będą inni producenci z reguły, a do niemieckiego jeszcze inni, więc w poleceniu czegoś dobrego jest niewielka trudność, przynajmniej ja tak uważam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fox 1.8

> Europejskie 1.8 VW z tamtych lat miały inne ustawienie motoru i - co za tym idzie - trochę inne dł.

> kabli.

To silnik ten sam co w Jettcie na przykład?

Poleciłbym Ci Beru, chyba że trochę szkoda Ci takiej kasy, to z tańszych wspomnianego przeze mnie Boscha.

Zanim ja kupiłem te przewody (Boscha) to na forum Hondy strasznie je ganili za jakość, przekonałem się i nijak to się miało do wypowiedzi z for. Przewody zapłonowe, które kupił mój brat do Astry F (1.6 8v) też są dobrze wykonane, a zrobił na nich już ponad 60kkm, ostatnio świece zmienialiśmy u niego to widziałem co nieco smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli Magnecor i beru pozostaja na polu bitwy?

> Zerknąłem na allegro - ten Magnecor, to rzadkość na rynku raczej...

> Nie wiem, czy do mojego wynalazku bedą coś mieli - raczej jakies szportowe auta.

Do C123 kupiłem Bosch, bo tylko takie były dostepne od ręki, i nie miałem żadnych zastrzeżeń do jakości wykonania, ani dzialania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przez kilka lat używania diesli trochę wypadłem z tematu. Z czasów espero plączą mi się po głowie

> takie nazwy, jak NGK, Janmor czy Sentech. Jak to wygląda teraz?

hehe.gifhehe.gifhehe.gif

ja pitole ...

z węża ogrodniczego sobie zrób bo takich nikt nie ma więc Ci nie odradzi biglaugh.gif

przez 5 lat miałem oryginalne /made in germany na przewodach napisane/ BOSCH'a /montaż fabryczny/

przyszedł czas na zmianę i zakupiłem JANMOR'y

przewody made in holland a końcówki klepane i zaciskane w Polsce

6 lat bez problemów

JANMOR stosuje przewodów od trzech producentów, Holandia, USA i nie pamiętam

na te holenderskie słowa złego powiedzieć nie mogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NGK też sobie odpuść, mają od pewnego czasu problem z utrzymaniem jakości

Kupiłem niedawno kable NGK sugerując się marką i "made in EU". Nie warto. Wytrzymały miesiąc i ok. 800km. Skończyło się reklamacją. Rzeczywiście mają chyba problemy z jakością. Kiedyś zjeździłem kilka kompletów świec NGK i nie miałem zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przez kilka lat używania diesli trochę wypadłem z tematu. Z czasów espero plączą mi się po głowie

> takie nazwy, jak NGK, Janmor czy Sentech. Jak to wygląda teraz?

Po co te przewody wymieniac ?

Takie pytanie uslyszalem w serwisie Subaru, jak dzwonilem z pytaniem "czy maja", ja akurat potrzebowalem, poniewaz jeden uszkodzil sie podczas kolizji. Co ciekawe do popularnego motoru, jakim jest 2.5 nie mieli w calej Polsce grinser006.gif, no bo przeciez nie wymienia sie. Wtedy wymienilem na uzywke i przejechalem do sprzedazy przeszlo 100kkm na lpg.

Takze po co je wymieniac ? Skoro sa dobre swiece wytrzymujace 100kkm to i tak chyba jest z przewodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, zerknę, ale wątpię, czy coś namierzysz - do tej pory nie udało mi się znaleźć żadnej częsci po

> numerze.

> Zupełnie inne katalogi maja hamerykańce.

To jest motor 1,8 83kM ABG? grinser006.gif

Montowany był tylko w tym modelu,powodzenia i przede wszystkim wytrwałości w szukaniu. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beru , Bosch .... NGK są słabe...

Janmor w tej chwili to nie ta marka co kiedyś .... Wypuścili dwie serie przewodów - ECOline i PROline ... te ECO to ten syf co kiedyś , PROline - oglądając i porównując kilka zestawów przewodów - wydają się i być i są bardzo porządnym zestawem ... a Cenowo wciąż minimalnie tańsze.

Firma obecnie stawia na jakość i przy konkurencyjnej cenie , nie mają materiałów na oferty, gadżety reklamowe itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takze po co je wymieniac ? Skoro sa dobre swiece wytrzymujace 100kkm to i tak chyba jest z

> przewodami.

Przewody należy wymieniać wtedy gdy mają uszkodzenia mechaniczne , na rdzeniu świecy pojawia się czarny nalot lub gdy na przewodzie robią się przeskoki pomiędzy kablem a elementami karoserii/silnika wink.gif ... Nie mylić z charakterystycznym świeceniem przewodu podczas wilgoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przewody należy wymieniać wtedy gdy mają uszkodzenia mechaniczne , na rdzeniu świecy pojawia się

> czarny nalot lub gdy na przewodzie robią się przeskoki pomiędzy kablem a elementami

> karoserii/silnika ... Nie mylić z charakterystycznym świeceniem przewodu podczas wilgoci.

czyli dorbze serwis mi powiedzial, ze sie nie wymienia grinser006.gif(pomijam uszkodzenia mechaniczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z jakiegoś powodu sprzedają po sztuce. Pan w ASO też był zdziwiony że chce komplet. A ja miałem

> jakieś badziewne podróbki. Wymieniłem i spokój.

Ja chciałem jedną sztukę .. była jedynie do ściągnięcia z magazynu centralnego w Niemczech, dlatego Pan zaczął wnikać po co mi tego kable są potrzebne grinser006.gif. Poza ASO dostałem od ręki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak teraz ale w moich gruchotach sprzed 10 lat mimo, że benzyniaki nie ma przewodów

> zapłonowych.

W Twoich. W moich niektórych były, w innych nie było niezależnie od wieku.

Jednak to nic nie ma do rzeczy, wątek jest o przewodach i to w leciwym, egzotycznym aucie.

Można dać cewkę wprost nad głowicą a można obok i prowadzić kable. Jedno i drugie ma swoje wady i zalety - moim zdaniem zdecydowana przewaga braku kabli ale bez przesady że to aż tak kłopotliwe.

Aczkolwiek tendencja jest chyba wyraźnie do zaniku kabli, w końcu to atawizm, były niezbędne jak aparaty zapłonowe były z mechanicznym palcem rozdzielacza. A różni producenci w różnym czasie różnie robili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.