poziomek Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Mają fantazję chłopaki. Quote: Peugeot bardzo intensywnie pracuje nad swoją nową technologią Hybrid Air, która wykorzystuje skompresowane powietrze do wzmocnienia niewielkiego silnika spalinowego. Nowa technologia pojawi się w ofercie prawdopodobnie w 2015 roku. Hybryda na skompresowane powietrze od Peugeota System hybrydy powietrznej działa na podobnej zasadzie, jak tradycyjna hybryda z silnikiem elektrycznym, choć można doszukiwać się wielu decydujących zalet. System Hybrid Air działa oczywiście na zasadzie zerowej emisji CO2 - skompresowane powietrze napędza hydrauliczny silnik, który z kolei przekazuje swoją moc na skrzynię biegów i pośrednio na koła. Cały system może działać w tandemie - silnik spalinowy w parze z powietrznym - jak i osobno. Zbiornik skompresowanego powietrza jest napełniany podczas hamowania lub zwalniania za pomocą hydraulicznej pompy. Nie musimy ładować akumulatorów przez kilkanaście godzin, znika zmartwienie o trwałość i wydajność baterii etc. Nowa technologia Peugeota wydaje się dość sensowna. Pierwszym modelem koncepcyjnym posiadającym system Hybrid Air jest Peugeot 208 Hybrid FE Concept, który zdaniem producenta jest w stanie osiągnąć wynik spalania na poziomie ok. 2,8 l/100km. Niestety Francuzi twierdzą, że nowa technologia nie pojawi się na rynku przed 2015 rokiem. Wydajność całego systemu nie jest jeszcze zadowalająca - Peugeot chce osiągnąć wynik poniżej 2 l/100km. Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/newsy/nowosci/.../#ixzz2jakj75Mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacWeg Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Ciekawe jak duże muszą być te zbiorniki powietrza, żeby miały znaczący wpływ na tak znaczące zmniejszenie spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Rewelacyjny pomysł, kupię takie auto na pniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 3 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Ciekawe jak duże muszą być te zbiorniki powietrza, żeby miały znaczący wpływ na tak znaczące > zmniejszenie spalania No i ile ważą. Taka butla to pewnie jak do CNG waży sporooooo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > No i ile ważą. Taka butla to pewnie jak do CNG waży sporooooo. Są zbiorniki kompozytowe , waga takiego zbiornika w porównaniu do stalowego to zaledwie jedna trzecia wagi stalowego zbiornika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Zmien date w tytule, bo wychodzi, ze wieksi z nich figlarze niz w rzeczywistosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Wbrew pozorom to nie jest takie piekne jak sie wydaje. Problemy sa dwa: - kompresją i dekompresja powietrza jest bardzo nieefektywnym sposobem przechowywania energii z uwagi na to ze przy kompresji spora cześć energii ucieka jako ciepło, a przy dekompresji jej efektywność spada gwałtownie jeżeli nie dostarczy sie sporych ilości ciepła. - wielkim problemem jest woda - przy dekompresji zamarza i zatyka układ. Poza tym pojawia sie problem rozmiarów zbiornika - im niższe ciśnienie w zbiorniku tym wyższa efektywność. Ale oznacza to ze zbiornik musi byc bardzo duży. A na to nie ma miejsca. Wiec trzeba małe zbiorniki i duże ciśnienie. To zmniejsza efektywność + taki zbiornik jest niebezpieczny w razie czego. Moim zdaniem to rozwiazanie bez przyszłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Moim zdaniem to rozwiazanie bez przyszłości. Jakiś czas temu studenci w Indiach skonstruowali jeżdżący motocykl na sprężone powietrze. Było o tym w wiadomościach przynajmniej rok temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Jakiś czas temu studenci w Indiach skonstruowali jeżdżący motocykl na sprężone powietrze. Było o > tym w wiadomościach przynajmniej rok temu. Jakiś czas temu studenci we Wrocławiu skonstruowali samochód na sprężone powietrze i regularnie, co roku startują nim w jakiś zawodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Jakiś czas temu studenci w Indiach skonstruowali jeżdżący motocykl na sprężone powietrze. To nie jest szczególny wyczyn biorąc pod uwagę że w XIX wieku konstruowano jeżdżące motocykle parowe Zasada działania jest znana od setek lat, problemem jest efektywność rozwiązania. Mimo wszystko jaka by ona nie była to lepiej odzyskiwać energię z hamowania choćby sprężając powietrze niż bezpowrotnie ją tracić, co powoduje że jeśli francuskie rozwiązanie będzie w miarę tanie (i lekkie) to może znaleźć swoje miejsce w motoryzacji Nigdy natomiast nie stanie się głównym źródłem napędu samochodów z powodu wad które podał Marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 3 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Poza tym pojawia sie problem rozmiarów zbiornika - im niższe ciśnienie w zbiorniku tym wyższa > efektywność. Ale oznacza to ze zbiornik musi byc bardzo duży. A na to nie ma miejsca. Jakby tak pomyslec to troche miejsca mozna znaleźć w aucie: - Podwójna podłoga - wnętrze drzwi - nadkola - przestrzeń pod maską z przodu Ale z ekologią to znowu różnie tu bedzie, prąd trzeba dostarczyć do pełnego naładowania zbiorników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Jakiś czas temu studenci w Indiach skonstruowali jeżdżący motocykl na sprężone powietrze. Było o > tym w wiadomościach przynajmniej rok temu. Nie mowię że się nie da. Mowię ze to taki Wankel - na papierze wyglada super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kfaz Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Mają fantazję chłopaki. I właśnie za takie niestandardowe podejścia do tematów uwielbiam francuską motoryzację :-) Nawet jak się nie uda to i tak dołożą swój kolejny kamyczek do rozwoju techniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Wbrew pozorom to nie jest takie piekne jak sie wydaje. Problemy sa dwa: > - kompresją i dekompresja powietrza jest bardzo nieefektywnym sposobem przechowywania energii z > uwagi na to ze przy kompresji spora cześć energii ucieka jako ciepło, a przy dekompresji jej > efektywność spada gwałtownie jeżeli nie dostarczy sie sporych ilości ciepła. > - wielkim problemem jest woda - przy dekompresji zamarza i zatyka układ. > Poza tym pojawia sie problem rozmiarów zbiornika - im niższe ciśnienie w zbiorniku tym wyższa > efektywność. Ale oznacza to ze zbiornik musi byc bardzo duży. A na to nie ma miejsca. Wiec > trzeba małe zbiorniki i duże ciśnienie. To zmniejsza efektywność + taki zbiornik jest > niebezpieczny w razie czego. > Moim zdaniem to rozwiazanie bez przyszłości. Jeśli odrobinę pogłówkować to można przynajmniej część problemów rozwiązać lub obejść. Ciepło powstające w momencie sprężania można starać się zachować przez izolowanie układu, a w przypadku wystudzenia można pomyśleć o powtórnym podgrzaniu. W samochodzie spalinowym nadmiarowego ciepła jest sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > I właśnie za takie niestandardowe podejścia do tematów uwielbiam francuską motoryzację :-) Nawet > jak się nie uda to i tak dołożą swój kolejny kamyczek do rozwoju techniki Ale to jest patent stary jak świat. Podobnie jak pomysł z wielgachnym kołem zamachowym jako magazynem energii. W przypadku sprężonego powietrza tylko i wyłącznie nowe materiały i technologie mogą coś pomóc bo fizyka gazów jest od wieeeeelu lat znana i niezmienna. Kto wie - może grafen, nanorurki... ale to znowu jeszcze za drogie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > Jeśli odrobinę pogłówkować to można przynajmniej część problemów rozwiązać lub obejść. Ciepło > powstające w momencie sprężania można starać się zachować przez izolowanie układu, a w > przypadku wystudzenia można pomyśleć o powtórnym podgrzaniu. W samochodzie spalinowym > nadmiarowego ciepła jest sporo. W elektrycznym też - można z tego zrobić niezłą klimę. Wystarczy odkręcić zawór w jakimkolwiek zbiorniku ze sprężonym powietrzem (np. w dużej przyczepie od hamulców) i w upalny dzień w ciągu sekund zobaczymy sopel lodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomcatT4 Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > Ale to jest patent stary jak świat. Dokładnie to samo miałem napisać. Francuska firma MDI od wielu lat nad tym pracuje - teraz po przejęciu ich przez Tata. Do tego Angelo Di Pietro chwalący się w Australii swoim rewolucyjnym silnikiem ładnych parę lat temu. A wszystko poniżej w skrócie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > Jakiś czas temu studenci w Indiach skonstruowali jeżdżący motocykl na sprężone powietrze. Było o > tym w wiadomościach przynajmniej rok temu. Jakieś 120 lat temu inżynierowie skonstruowali i wdrożyli tramwaje pneumatyczne. Niestety ze względu na niską sprawność napędu pneumatycznego długo nie pojeździły - linie zelektryfikowano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.