Ksenomorf Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Witam Zapytam z ciekawości po ilu kilometrach w waszych autach wskaźnik temperatury pokazuje że silnik jest w pełni nagrzany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > Witam > Zapytam z ciekawości po ilu kilometrach w waszych autach wskaźnik temperatury pokazuje że silnik > jest w pełni nagrzany ? po kilku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > Witam > Zapytam z ciekawości po ilu kilometrach w waszych autach wskaźnik temperatury pokazuje że silnik jest w pełni nagrzany ? Jak teraz stoi na zewnątrz to po ok. 4km a jak w garażu to po ok. 3km. Jazda bez korków, po drodze max. 3 skrzyżowania ze światłami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksenomorf Napisano 13 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > Jak teraz stoi na zewnątrz to po ok. 4km a jak w garażu to po ok. 3km. Jazda bez korków, po drodze > max. 3 skrzyżowania ze światłami. Dzięki za rzeczową odpowiedź . Pytam bo zbliża się pierwsza zima z nowym autem a już widzę że opel osiąga temperaturę dużo później niż moje poprzednie auta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 W moich autach brak jest jako takiego wskaznika na desce rozdzielczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > W moich autach brak jest jako takiego wskaznika na desce rozdzielczej Głupota jakich mało niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > Witam > Zapytam z ciekawości po ilu kilometrach w waszych autach wskaźnik temperatury pokazuje że silnik > jest w pełni nagrzany ? Rozumiem, że interesują Cię tylko silniki 1.4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Nie mam pojęcia, nie mam wskaźnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > Nie mam pojęcia, nie mam wskaźnika Faktycznie w Astrach H i Zafirach B nie ma wskaźnika na desce, lecz można sprawdzić temperaturę na wyświetlaczu centralnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Astra H 1,7 cdti. U mrozy w ubiegłą zimę, nie łapał temp w mieście. Kazdy postój na swiatłach to spadek temp silnika i zimno. Do -19 stC da się nagrzać wnętrze, ale niższa to koszmar. Latem ok. i w miarę szybko, po 6-8 km już silnik rozgrzany. Ale do beznzyny, to mu daaaaaaaleeeeko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarecki76 Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 mniej zależy od kilometrów a od tego czy stoję na światłach, wpadam w korek itd. średnio ok 3 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gardi1 Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 w moim twinporcie wskazówka jest na swoim miejscu po okolo 8-9 km ale jadąc z ogrzewaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 13 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 > Faktycznie w Astrach H i Zafirach B nie ma wskaźnika na desce, lecz można sprawdzić temperaturę na > wyświetlaczu centralnym Niby można, ale komu się chce pstrykać aby sprawdzić. Czasami dla zabicia ciekawości można ale to praktyczne nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano79 Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Witam. Jaką temp.powinien mieć silnik bo ja po wymianie termostatu w mojej asterce na trasie mam między 78 a 82 st przy temp. zewn. 6 st. a co będzie w zimie podczas mrozów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 te 78-82 to wzioles na oko ze wskaźnika temp czy zmierzyles jakims miernikiem czy kompem . ? i nie pisz więcej ze zmieniales termostat na nowy . ty masz zmienić na tech sprawny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano79 Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Termostat zmieniłem w warsztacie a wskazanie wziąłem z wskaźnika na desce. Martwię się że to za niska temp. bo po przejechaniu 250km już zaczęła się robić musztarda na korku wlewu oleju a wody nic nie ubywa bo w lecie było OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Jesli wymieniony w warsztacie podjechac zeby sprawdzili, nowe tez buble sie zdarzaja. A jesli mimo to bedzie OK to starym sposobem jakas tekture na chlodnice lub zrobic sobie jak byly w starych samochodach na linke otwierana/zamykana zaluzje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FDK Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Teraz po wymianie termostatu jak odpalę rano i ruszę do pracy, to tak po ok 4km z wyłączonym grzaniem na 1/3 i witraczkiem na 2 osiąga 95. Przy 3.5 stopniach. Wczesniej, ledwo 90 i to bez grzania z grzaniem ok 85. (Po 8km.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 tak jak myslalem !!!!!!!!!!!. w w-tacie nikt się nie chrzani ze sprawdzaniem . przywieźli nowy znaczy zakładamy a:nowy w obecnych czasach niekoniecznie oznacza tech sprawny ,. co niektórzy zakładali nowy po 3-5 x zanim trafili na tech sprawny . nowy term należy poddac probie w garze z wrzątkiem i w wodzie o temp niższej ok 5-10 *C od temp otwarcia . dopiero jak się otwiera i szczelnie zamyka można montować .a o wskazaniach na desce zapomnij to wskaźnik a nie termometr ,nie ma zadnej klasy dokladnosci wiec jego wskazanie możesz traktować+- 15-20% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > Teraz po wymianie termostatu jak odpalę rano i ruszę do pracy, to tak po ok 4km z wyłączonym > grzaniem na 1/3 i witraczkiem na 2 osiąga 95. Przy 3.5 stopniach. Wczesniej, ledwo 90 i to > bez grzania z grzaniem ok 85. (Po 8km.) FDK--- to masz ok dzisiaj w ramach testu do innego tem przy 3,5* (wskazanie temp zewn) przejechałem od odpalenia silnika 3,7 km i term się otworzyl . akurat stalem na swiatlach i widziałem jak wilgoc z chłodnicy paruje . wskazanie zeg to grubość wskazówki powyżej 90* nawet zdjecie trzepnalem aby kolesiowi przeslac z widocznym wskazaniem licznika dziennego przebiegu który wyraźnie wskazywal 3,7 km . zerowalem go przed odpaleniem. tyle ze ja wyjezdzam z ogrzewaniem na ful a po max 1,5-2 km ograniczam ogrzewanie . dmuchawa na 2 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FDK Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Rano -2.5 C, silnik po nocy na dworze, pokrętło nagrzewnicy na 80% grzania, wiatrak na drugim biegu. Trasa z Google Maps ok 5.4km czas 7min, co przy dzisiejszym ruchu w Warszawie było jak najbardziej możliwe, trasa to głównie Trasa Łazienkowska z średnią prędkością ok 60km/h. 90 C po ok. 3,5km, natomiast pełne nagrzanie tj. 95 C i dalej już oscyluje wokół 95-94 C po 5.4km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bydluck Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 Mega szybko, nawet przy sporych mrozach. Miałem już trochę wozów i pod tym względem Astra bije na łeb resztę. Ciężko dokładnie doprecyzować ale strzelam gdzieś 2-3 min. jazdy. Nawiewy wyłączone do momentu osiągniecia temp. w przedziale 86-90 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Mega szybko, nawet przy sporych mrozach. Miałem już trochę wozów i pod tym względem Astra bije na > łeb resztę. Ciężko dokładnie doprecyzować ale strzelam gdzieś 2-3 min. jazdy. Nawiewy > wyłączone do momentu osiągniecia temp. w przedziale 86-90 stopni. Zgadzam się z kolegą. Poprzednio miałem diesla 1,3 i jest przepaść na korzyść Astry w tempie nagrzewania się płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano79 Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 A znacie jakiś dobry i uczciwy warsztat w Katowicach bo tam gdzie zmieniłem termostat upierają się że jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > A znacie jakiś dobry i uczciwy warsztat w Katowicach ligota pasuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FDK Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Z jakiegoś niewyjaśnionego powodu zakłady dobre, uczciwe (od siebie dodam o w miarę przystępnych cenach) powymierały w większości. Jedyne co mogę poradzić znajdź zakład w którym pozwolą Ci zajrzeć pod auto podczas wymiany. A wcześniej poczytaj jak powinna być przeprowadzona wymiana. U mnie w zimie padł wybierak (stary typ), pojechałem do warsztatu i mówię co i jak a Pan na to "O Panie toż tu miejsca nie ma by rękę włożyć, muszę zrzucić pompę ABS no to tak ze 200zł będzie kosztowało" To poprosiłem by mi uniósł lekko autko i po piętnastu minutach spokojnego dłubania wyjechałem z nowym wybierakiem, oczywiście przekładkę sam robiłem. Zapłaciłem jednak 50zł za użyczenie podnośnika. Miły Pan pomógł mi jedną śrubę odkręcić bo uparłem się by przyspawaną nakrętkę do drążka odkręcić Wniosek jak chcesz by było dobrze, zapoznaj się z tematem, miej podstawy, inaczej znowu Cię w konia zrobią albo zapłacisz dużo pieniędzy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Rano -2.5 C, silnik po nocy na dworze, pokrętło nagrzewnicy na 80% grzania, wiatrak na drugim > biegu. Trasa z Google Maps ok 5.4km czas 7min, co przy dzisiejszym ruchu w Warszawie było jak > najbardziej możliwe, trasa to głównie Trasa Łazienkowska z średnią prędkością ok 60km/h. > 90 C po ok. 3,5km, natomiast pełne nagrzanie tj. 95 C i dalej już oscyluje wokół 95-94 C po 5.4km To bardzo szybko. Też mam X16XEL ale w AG i robiąc dziś podobną trasę wskazówka mało co się podniosła, za to z nawiewów leciało już ciepłe powietrze. Dopiero przy około 8 kilometrze miałem 82-85'C. Zmieniałem w tamtym roku termostat, kupiłem firmy MERA. Teraz wziąłem Wahlera, zobaczymy co będzie po montażu. Wcześniej jak miałem Hondę Civic to po przejechaniu 4-5km miałem już 90'C i ciepło w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FDK Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Na starym termostacie trwało to bardzo długo. Swoją drogę jak już wydłubałem stary oryginalny termostat postanowiłem sprawdzić w jakiej temperaturze dochodzi do pełnego otwarcia. Przy 92 stopniach pojawiła się 1.5mm szczelina a przy 135 stopniach pełne otwarcie (ustawiłem termoobieg w piekarniku) Być może było by mniej gdyby doszło jeszcze ciśnienie przepływającego płynu. Termostat padł z dnia na dzień bez żadnych objawów pośrednich. Mój stary termostat przy pełnym otwarciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
themark Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Nie chcąc zaczynać nowego wątku i ja pozwolę sobie podpiąć się do dyskusji. A moje pierwsze pytanie, jaki polecacie najlepszy termostat do Astry G 1,6 16V X16XEL. Mam wrażenie, że za wolno mi się coś nagrzewa. Przejadę nieraz 4-5km przy temperaturze na zewnątrz +3 do +5 stopni to dopiero leci lekko ciepłe powietrze z nawiewów. Kurcze, wcześniej miałem Fiata Marea i tam nagrzewał się błyskawicznie wręcz. Pod pracą czasem odgarnąłem auto ze śniegu popsikałem odmrażaczem szyby, dwa słowa jeszcze z kumplem na parkingu i w środku robiło się - gorąco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Vernet/Wahler/Mera/Stahlter. Teraz mam Merę, ale czuję, że zaczyna padać, jeśli można to tak nazwać, bo ogrzewanie mam, tylko silnik wolno coś łapie temperaturę, a wiem że było lepiej. Zakupiłem teraz Wahler, tego będę miał pierwszy raz. Vernet brat zawsze zakłada i sobie chwali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano79 Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Pasuje ligota- mieszkam w centrum więc wszędzie blisko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Pasuje ligota- mieszkam w centrum więc wszędzie blisko Palej Jerzy Mechanika Pojazdowa ul.Panewnicka 105, 40-761 Katowice tel:322527824 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 wsadz na wszelki sluczaj tego wahlera do wrzątku . -sprawdz na ile się otworzy i potem na 2 min do wody o temp ze 2-4 *C nizej jak temp otwarcia czyli np. do 88 . potem oglądaj pod swiatlo . zobaczysz prześwity -reklamuj . na 5 wahlerow w sklepie żaden nie przeszedł takiej proby . Vernet dal rade . ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FDK Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 A tak głupio się spytam ile kosztuje oryginał z ASO? Może nie warto kombinować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Jednak na termostat przyjdzie mi jeszcze trochę poczekać, ponieważ zostałem wprowadzony w błąd przez sprzedawcę. Zamiast Wahlera otrzymałem towar firmy Dello/Automega. Na żywo jakość jest wujowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FDK Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Kupowałeś na All... bo ja zamówiłem ostatnio kilka części do żony auta i swojego, we wszystkich paczkach coś było innego niż powinno i tylko jeden sprzedawca walnął się w pierś że zawinił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Tak, na allegro brałem, zamówiłem teraz wkład Stahlter T114.92, a tamtym się zajmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano79 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 Jestem już po 3 wymianie termostatu w mojej asterce. Podczas postoju termo. otwiera się przy temp. 90 st. wiatrak włącza się przy 92 st.(niby OK) ale w trakcie jazdy temp jest między 78 - 82st.Czy to jest OK? Bo kumpel mówi że mógł paść czujnik temp.Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 podczas jazdy masz lepsze warunki chłodzenia bo zimne powietrze ci wali wchlodnice . ty nie wymieniaj termostatu na nowy tylko na tech sprawny . jak masz wątpliwości to albo pomiar innym miernikiem albo odczyt temp na kompie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.