mariox Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Ktoś używał? Miałem trochę zachodu ostatniej zimy w Gliczarowie, więc teraz chcę się przygotować . Wybieram się na Sylwestra do Szczawnicy. Niby nic takiego, nie są to Himalaje. Rzecz jednak w tym, że moja kwatera jest jakiś kilometr pod dość ostrą górkę i mimo tego, że jest to droga asfaltowa/kostka, to z wjazdem zimą są problemy. No i w tym rzecz, że musiałbym instalować łańcuchy tylko po to, żeby tam wjechać i stamtąd zjechać, a potem już jazda bez łańcuchów (planuję kilka wypadów po okolicy, więc musiałbym robić to wielokrotnie). A z montażem/demontażem konwencjonalnych łańcuchów jest trochę zachodu. Zwłaszcza po ciemaku . W związku z tym wymyśliłem coś takiego: jakiś tekst Do tego filmik instruktażowy Wszystko wygląda fajnie, ale ciekawi mnie, czy to się sprawdza na podjazdach? Czy to coś nie obraca się na oponach? Chętnie poczytam wypowiedź kogoś, kto używał tego w takich warunkach, w jakich ja zamierzam Z góry dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > A z montażem/demontażem konwencjonalnych łańcuchów jest trochę zachodu. Zwłaszcza po ciemaku . Trenujesz za dnia, pod domem. Kilka razy zakładasz, potem zajmuje to tylko chwilę. > W związku z tym wymyśliłem coś takiego: jakiś tekst > Do tego filmik instruktażowy jakiś tekst > Wszystko wygląda fajnie, ale ciekawi mnie, czy to się sprawdza na podjazdach? Czy to coś nie obraca > się na oponach? Nawet jeśli jest ok, to myślisz jak to będzie wyglądało po kilometrze na czarnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Kup lepiej normalne łańcuchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Nie wiem ile masz miejsca między kołem, a nadkolem - u mnie jest bardzo ciasno i mam trudności z zakładaniem łańcuchów tekstylnych. Ale pomogły i raz przebić się od garażu do drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 Co rok pisze w podobnym temacie, mam i używam Goodyera, zakładanie opanowałem niemal perfekcyjnie, spokojnie mieszczę się w czasie poniżej 2 minut nawet pomimo małej odległości między nadkolem a kołem. Bez problemu wyjeżdżam tam gdzie bez nich nie było by szans. Poprzedniej zimy byłem akurat w Bukowinie gdzie przez noc spadło ponad 50cm śniegu i od rana jeździłem "w pokrowcach" a sypało mocno jeszcze przez cały dzień i dobrze sobie radziły, wtedy można było zapomnieć o jeździe bez łańcuchów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hektor Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > Ktoś używał? > Miałem trochę zachodu ostatniej zimy w Gliczarowie, więc teraz chcę się przygotować . > Wybieram się na Sylwestra do Szczawnicy. Niby nic takiego, nie są to Himalaje. Rzecz jednak w tym, > że moja kwatera jest jakiś kilometr pod dość ostrą górkę i mimo tego, że jest to droga > asfaltowa/kostka, to z wjazdem zimą są problemy. > No i w tym rzecz, że musiałbym instalować łańcuchy tylko po to, żeby tam wjechać i stamtąd zjechać, > a potem już jazda bez łańcuchów (planuję kilka wypadów po okolicy, więc musiałbym robić to > wielokrotnie). A z montażem/demontażem konwencjonalnych łańcuchów jest trochę zachodu. > Zwłaszcza po ciemaku . > W związku z tym wymyśliłem coś takiego: jakiś tekst > Do tego filmik instruktażowy jakiś tekst > Wszystko wygląda fajnie, ale ciekawi mnie, czy to się sprawdza na podjazdach? Czy to coś nie obraca > się na oponach? > Chętnie poczytam wypowiedź kogoś, kto używał tego w takich warunkach, w jakich ja zamierzam > Z góry dzięki za odpowiedzi to może Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 gdzie do gliczarowa jezdzisz? lancuchy kup normalne z samonapinaczem. jakies dobre np koniga tekstylny nadaje sie na snieg tylko i to taki nie ubity Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > gdzie do gliczarowa jezdzisz? > lancuchy kup normalne z samonapinaczem. jakies dobre np koniga > tekstylny nadaje sie na snieg tylko i to taki nie ubity A które polecisz do felg alu? Aby łatwo montować? Thule to to samo chyba? Jakieś różnice w cenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woox Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > Ktoś używał? > Miałem trochę zachodu ostatniej zimy w Gliczarowie, więc teraz chcę się przygotować . > Wybieram się na Sylwestra do Szczawnicy. Niby nic takiego, nie są to Himalaje. Rzecz jednak w tym, > że moja kwatera jest jakiś kilometr pod dość ostrą górkę i mimo tego, że jest to droga > asfaltowa/kostka, to z wjazdem zimą są problemy. > No i w tym rzecz, że musiałbym instalować łańcuchy tylko po to, żeby tam wjechać i stamtąd zjechać, > a potem już jazda bez łańcuchów (planuję kilka wypadów po okolicy, więc musiałbym robić to > wielokrotnie). A z montażem/demontażem konwencjonalnych łańcuchów jest trochę zachodu. > Zwłaszcza po ciemaku . > W związku z tym wymyśliłem coś takiego: jakiś tekst > Do tego filmik instruktażowy jakiś tekst > Wszystko wygląda fajnie, ale ciekawi mnie, czy to się sprawdza na podjazdach? Czy to coś nie obraca > się na oponach? > Chętnie poczytam wypowiedź kogoś, kto używał tego w takich warunkach, w jakich ja zamierzam > Z góry dzięki za odpowiedzi Jak patrze na ten film, to jestem przekonany, że szybciej założę tradycyjne. Jak dla mnie szkoda na to kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > A które polecisz do felg alu? Aby łatwo montować? Thule to to samo chyba? Jakieś różnice w cenie? Kupilem koniga Zaklada sie je w 2 min i sciaga je jednym poiagnieciem. Niestety nowe kolo 500 Ale nie zaluje. Sa super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > Jak patrze na ten film, to jestem przekonany, że szybciej założę tradycyjne. Jak dla mnie szkoda na > to kasy Z tyłu znacznie trudniej się zakłada ze względu na to że nie można skręcić kół, z przodu zakłada się błyskawicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Jak to w ogóle można nazwać łańcuchem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Warto kupić porządne. Kiedyś babrałem się z jakimiś z supermarketu za 50 zł. Porażka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 > Warto kupić porządne. > Kiedyś babrałem się z jakimiś z supermarketu za 50 zł. A co zrobić, jeśli producent nie zaleca stosowania tradycyjnych łańcuchów i wyszukiwarka np. Pewag nie znajduje nic dla opony 225/50R17 w AR159? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 > A co zrobić, jeśli producent nie zaleca stosowania tradycyjnych łańcuchów i wyszukiwarka np. Pewag > nie znajduje nic dla opony 225/50R17 w AR159? Jeśli producent auta nie zaleca uzywania łańcuchów przy jakimś konkretnym rozmiarze kół, to problemem może być zbyt mało miejsca pomiędzy oponą a elementami zawieszenia np. w skręcie, itd. Można zastanowić się nad łańcuchami Konig K-Summit - nie niszczą felg, nie zachodzą na wewnętrzną ściankę opony (więc mniejsza szansa, że będą haczyć), łatwo się zakłada. Wadą jest cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 > Warto kupić porządne. > Kiedyś babrałem się z jakimiś z supermarketu za 50 zł. > Porażka. Kupie Koniga, ale raczej te tańsze bez tej szybkozłączki, sa 200 zł tansze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 > Można zastanowić się nad łańcuchami Konig K-Summit - nie niszczą felg, nie zachodzą na wewnętrzną > ściankę opony (więc mniejsza szansa, że będą haczyć), łatwo się zakłada. Wadą jest cena. Producent dopuszcza stosowanie łańcuchów typu pierścieniowego, cokolwiek to znaczy. Wyszukiwarka THULE znalazła łańcuch "tradycyjny" CK-7 100 i łańcuch K-Summit K33. Inny tego typu to WEISSENFELS Quatro gr.F40. Cena tych wynalazków to 1450-1550 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 > Wyszukiwarka THULE znalazła łańcuch "tradycyjny" CK-7 100 i łańcuch K-Summit K33. Inny tego typu to > WEISSENFELS Quatro gr.F40. Cena tych wynalazków to 1450-1550 zł. No właśnie - poza tym jednym mankamentem są OK: Sam używam dwóch kompletów - łatwo się je zakłada i ściąga, poza tym nie niszczą felg - nawet przy oponach niskoprofilowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Używam wyłacznie łańcuchów klasycznych więc nie pomogę. W sieci znajdziesz testy porównawcze wszystkich dostepnych systemów, szczególnie na stronach niemieckich i austriackich, jest tego dużo: ADAC, Autobild, Auto Motor und Sport i wiele innych. Wyników nie będę komentował, wnioski wyciągniesz sobie sam. Testy są oczywiście po niemiecku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 O jakiej szybkozłączce piszesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 > O jakiej szybkozłączce piszesz? Miałem na myśli ten patent z rozpinaniem. a bez tego sa te i te juz zakupiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > gdzie do gliczarowa jezdzisz? Byłem raz, "U Heleny". Generalnie OK, poza incydentem związanym ze zniknięciem moich butów narciarskich z pomieszczenia służącego do ich przechowywania. Niestety, butów nie odzyskałem . I z tego chociażby względu bym nie polecał Dzięki Wszystkim za opinie o łańcuchach. Chyba zdecyduję się jednak na żelastwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Byłem raz, "U Heleny". Generalnie OK, poza incydentem związanym ze zniknięciem moich butów > narciarskich z pomieszczenia służącego do ich przechowywania. Niestety, butów nie odzyskałem . > I z tego chociażby względu bym nie polecał No to dziwne... Generalnie w takich domkach nie ma takich problemów. Szkoda. Fajna miejscowość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > No to dziwne... > Generalnie w takich domkach nie ma takich problemów. > Szkoda. > Fajna miejscowość Tak, dziwne. Trochę zaniedbałem sprawę, bo Pani mówiła, że pierwszy taki przypadek i że to na pewno nie kradzież, a pomyłka i że na pewno jakiś klient odda, no bo każdy z nich był tu już nie po raz pierwszy. Ponieważ buty zniknęły w dzień wyjazdu a mnie się spieszyło, poprosiłem o jakieś info jak się buty odnajdą. Niestety, ani razu nikt nie zadzwonił, sam dzwoniłem, ale niestety butów brak. Pani olała temat i tyle. Powinienem na miejscu zadzwonić na Policję, przynajmniej być może ruszyliby tyłek w celu ich odnalezienia. Ja musiałem jechać, buty przepadły... Cóż, moja wina. Nie powinienem trzymać butów w takich miejscach, choć tam są warunki do schnięcia. Mam już nowe buty i nauczkę :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 No i kupiłem Koniga T2 magic. Mam tylko pytanie - co oznacza możliwość dwustronnego montażu łańcuchów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > No i kupiłem Koniga T2 magic. Mam tylko pytanie - co oznacza możliwość dwustronnego montażu > łańcuchów? Pewnie można odwrócić jak placka na patelni? Moje jeszcze nie dotarły , wiec nie mam jak sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > No i kupiłem Koniga T2 magic. Czy te łańcuchy mają jakieś zabezpieczenie felgi aluminiowej przed zarysowaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Mi gość napisał, że mozna założyć raz na lewe raz na prawe koło. Miałem kiedys zwykłe łańcucgy i nie było tam napisane któy łańcuch na które koło.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Mają nakładki zabezpieczające Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Ktoś używał? > Miałem trochę zachodu ostatniej zimy w Gliczarowie, ... no proszę Cię.. Dychawiczne Seicento i Punto tam dawały radę, a łańcuchów nigdy nie musiałem z opakowania ruszać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > no proszę Cię.. Dychawiczne Seicento i Punto tam dawały radę, a łańcuchów nigdy nie musiałem z > opakowania ruszać Ale miałeś łańcuchy Ja też tam dawałem radę po normalnych drogach bez łańcuchów. Potrzebowałem tylko w chwili, kiedy wjechałem po ciemku zbyt głęboko w nieznane podwórko i zakopałem się w takim śniegu, gdzie Ty pewnie też byś się zakopał . Rzecz w tym, że teraz jadę gdzie indziej, gdzie być może będę potrzebował. A może nie będę . Na wszelki wypadek chciałbym mieć coś w bagażniku (to tak jak z parasolem: jak zabierzesz, to często nie pada ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.