Jump to content

20v umarło


Recommended Posts

Kilkanaście km z max prędkością i panewka się poddała.

Jak myślicie, co było główną przyczyną?

-264kkm przebiegu?

-to, że lubię czasem pokręcić po obrotach

-to, że przyoszczędziłem na oleju i wlałem semisyntetyka GM (notabene 3 dni temu)

-czy też to, że "te silniki tak mają"?

A może wszystko razem?

Swapować na turbo? cfaniaczek.gifgrinser006.gif

Link to comment
Share on other sites

> Kilkanaście km z max prędkością i panewka się poddała.

> Jak myślicie, co było główną przyczyną?

> -264kkm przebiegu?

> -to, że lubię czasem pokręcić po obrotach

> -to, że przyoszczędziłem na oleju i wlałem semisyntetyka GM (notabene 3 dni temu)

> -czy też to, że "te silniki tak mają"?

> A może wszystko razem?

> Swapować na turbo?

Szklana kula Ci się zepsuła? grinser006.gif

To częsty przypadek w 20V. Jak mocno i często piłujesz na maxa to prawdopodobieństwo wystąpienia tej awarii, bądź wyplucia korbowodu bokiem wzrasta bardzo szybko.

Współczuję, choć tradycja kącika nakazuje powiedzieć- padaka, sprzedaj palacz.gif

Link to comment
Share on other sites

> Szklana kula Ci się zepsuła?

> To częsty przypadek w 20V. Jak mocno i często piłujesz na maxa to prawdopodobieństwo wystąpienia

> tej awarii, bądź wyplucia korbowodu bokiem wzrasta bardzo szybko.

> Współczuję, choć tradycja kącika nakazuje powiedzieć- padaka, sprzedaj

Sprzedałbym ale nie mam kasy na nic w zamian a to teraz jest warte.... nic.

Zrobię albo zmienię słupek, nie wiem. Na razie nie mam ochoty o tym nawet myśleć.

Link to comment
Share on other sites

> Kilkanaście km z max prędkością i panewka się poddała.

> Jak myślicie, co było główną przyczyną?

> -264kkm przebiegu?

> -to, że lubię czasem pokręcić po obrotach

> -to, że przyoszczędziłem na oleju i wlałem semisyntetyka GM (notabene 3 dni temu)

> -czy też to, że "te silniki tak mają"?

> A może wszystko razem?

> Swapować na turbo?

A pisałem kiedyś, że przed FL kręcą się panewy to się śmiałeś:) po FL zmienili łożyskowanie wału itp itd. Szukaj motoru po fl(słupka abyś chorego boscha 3.1 nie musiał instalować).

P.S ile wydoiłeś max speed??

Link to comment
Share on other sites

> A pisałem kiedyś, że przed FL kręcą się panewy to się śmiałeś:) po FL zmienili łożyskowanie wału

> itp itd. Szukaj motoru po fl(słupka abyś chorego boscha 3.1 nie musiał instalować).

> P.S ile wydoiłeś max speed??

Ona jechała 190 z lekkim groszem, ogólnie 197 chyba max się zdarzało i tak sobie leciałem...

Link to comment
Share on other sites

W sumie konstrukcja bliżniacza do TSa więc prędzej czy później musi klęknąć. Jeśli to miało 264k km na tym silniku to i tak rewelacyjny przebieg. Z doświadczenia powiem że nie ma takiej chwili u mnie w warsztacie żeby na stojaku nie wisiał jakiś TS do remontu, obrócone panewki, wychodzące korby bokiem, starte krzywki wałków to plaga w tych silnikach. Jedyne to 1,6 jakoś działają a 1,8TS, 2.0TS, 2.0JTS to plastelina nie silniki. Tak samo te 2.0 20V chociaż poziom lepiej.

Link to comment
Share on other sites

> Kilkanaście km z max prędkością i panewka się poddała.

> Jak myślicie, co było główną przyczyną?

> -264kkm przebiegu?

> -to, że lubię czasem pokręcić po obrotach

> -to, że przyoszczędziłem na oleju i wlałem semisyntetyka GM (notabene 3 dni temu)

> -czy też to, że "te silniki tak mają"?

> A może wszystko razem?

> Swapować na turbo?

ostatnio na bbtp moda na wlozenie 2.4 wink.gif

bo po kupnie 2.0 sie robi odrazu panewki i tyle, nie zmieniles to sie samo wysr....

Link to comment
Share on other sites

> Tak ale porownywalne z gps. W sumie to powinno chyba szybciej jezdzic.

no właśnie jestem zawiedziony, bo kiedyś mając Uno marzyłem o takiej maryśce - ale życie zweryfikowało moje marzenia i kupiłem Astrę F 1.6 Si i ona na gazie II gen. wyciągała 195 - a więc Twój naprawdę słabiutki

Link to comment
Share on other sites

> no właśnie jestem zawiedziony, bo kiedyś mając Uno marzyłem o takiej maryśce - ale życie

> zweryfikowało moje marzenia i kupiłem Astrę F 1.6 Si i ona na gazie II gen. wyciągała 195 - a

> więc Twój naprawdę słabiutki

Tak, moja marea na pewno nie ma 147 koni - to czuć. Tyle, że jest to dla mnie zupełnie nieistotne bo praktycznie 160 mi zupełnie wystarcza do podróżowania. Do za...suwania mam uno ok.gif

A tak w ogóle ani jeden ani drugi nie działa bo w uno skrzynia a w marei silnik...

Dobra, ubieram się, idę wykręcać świece - przynajmniej się dowiem na którym cylindrze.

Potem za jakiś czas zerwę misę, zobaczę w jakim stanie jest wał i albo wejdą panewki albo cały słupek ale to kiedyś...

Link to comment
Share on other sites

> Sprzedałbym ale nie mam kasy na nic w zamian a to teraz jest warte.... nic.

> Zrobię albo zmienię słupek, nie wiem. Na razie nie mam ochoty o tym nawet myśleć.

Moja dziś grubo poszła zlosnik.gif To chyba z wrażenia jak wybiło 280kkm na liczniku zlosnik.gif

Nowa (3tyg) opona continental 300zł, zawiesił się rozrusznik Xzł, wyciek z układu chłodzenia, wyciek z pompy wspomagania, urwałem rurkę odpowietrzenia 30zł.

Zaczyna mnie to przerastać grinser006.gif a auto warte tygodniówkę zlosnik.gif

Sprzedam padlinę zlosnik.gif Już dawno bym to zrobił gdyby nie to że pali tyle co nic (7,5lpg/100km) Ale dziś przesadziła grinser006.gif

Link to comment
Share on other sites

> Ponad pół polski z takim luzem przejechałem z przerwami na motodoktora

Ty go nie namawiaj bo się skończy jak w jednym 2.0JTS mojego znajomego. 140km/h na A1, 10 sekund tyrkolenia, wystrzał i taki oto efekt:

Zdj1190cie-0131_zpsc8a70593.jpg

dziura w bloku, skoszona sonda lambda i korba wbita w katalizator zlosnik.gif

Link to comment
Share on other sites

> Ty go nie namawiaj bo się skończy jak w jednym 2.0JTS mojego znajomego. 140km/h na A1, 10 sekund

> tyrkolenia, wystrzał i taki oto efekt:

> dziura w bloku, skoszona sonda lambda i korba wbita w katalizator

Ładnie poszło devil.gif

Ja tak JTD jechałem i dojechałem z warszawy do bielska wink.gif

Link to comment
Share on other sites

> 1.8 z bbm-ów to bliżej ma do jtd niż ts

Wszystkie TSy to bliźniaki JTDków. Ostatnio dostałem wał korbowy ktory miał być do 2.0TS a był do JTD bo sprzedawca się pomylił bo na oko identyczny, dopiero suwmiarka prawdę powie bo średnica czopów wału ciut większa. A co do 1,8 z Maryśki to taki TS bez wariatora i 1 świecą na cylinder - generalnie awaryjność na poziomie tych 1,6 czyli do przeżycia.

Link to comment
Share on other sites

> ułaa ile na tym jeszcze jechałeś?

To się stało przy 200km/h i w zasadzie od razu stanąłem. Niestety, niezbyt miły Pan ze służby drogowej mnie wku.... no ten tego zdenerwował, wsiadłem i podjechałem jeszcze 3km do zjazdu ale już noga za nogą bez obciążania....

Najgorsze stało się w pierwszej sekundzie - wtedy jak "skleiło" panewkę do czopa. Nie widać śladów późniejszej pracy. Czop był cały oblepiony pozostałościami panewki. Po czyszczeniu papierkiem te "osady" zeszły ale pozostały w niektórych miejscach takie jakby "wżery". Nie na całym obwodzie.

Wymiar trzyma nominalny tak jak pozostałe czopy.

Oj raczej zarzucę panewki nowe, nowy olej i ... unikajcie allegro przez jakiś czas spineyes.gif

Link to comment
Share on other sites

> O co chodzi z tymi silnikami?Czy to przez za słabą pompę oleju,a może jakieś kijowe zamki?Jest

> jakaś pewna odpowiedź?

W zamku został obcięty kawałek panewki - musiałem go wybijać śrubokrętem i młotkiem.

Ja nalałem kijowego oleju i pałowałem go na maxa - nie podołał.

Nie wiem. Może na nowych panewkach i lepszym oleju będzie chodzić ale chętnie pozbyłbym się tego szrota bo tam już wszystko się sypie. zamki, zawiasy klapy, elektryka zaczyna świrować, jakieś wycieraczki, spryskiwaczez tyłu... itp itd.... to wszystko umiera

Link to comment
Share on other sites

> O co chodzi z tymi silnikami?Czy to przez za słabą pompę oleju,a może jakieś kijowe zamki?Jest

> jakaś pewna odpowiedź?

Ja jeszcze nie doszedłem o co na 100% chodzi. W 4 cylindrowych silnikach mamy podejrzenie że ciśnienie spierdziela najbardziej poprzez panewki wałków balansujących więc przy okazji remontu wywalamy je a miejsca smarowania zaślepiamy w zakładzie w którym obrabiaja silniki. Sprawa jest o tyle ciekawa że te które nie mają balansów jakoś są mniej awaryjne. Problem jest o tyle ciężki że te wały nie nadają się do szlifu i trzeba szukać nominałów ale dostępność licha i trzeba dać 1000zł minimum.

Link to comment
Share on other sites

> Półsyntetyk GM 10W40

> Nie miałem już kasy i chciałem zaoszczędzić, no to teraz mam pewnie ponad 1000zł oszczędności (bo

> raczej bez remontu silnika się nie obejdzie)

To nie wina oleju. Najczęściej dzieje się tak kiedy mamy niski jego stan i damy w palnik - tak najcześciej kończą TSy. One piją olej, ktoś nie nie doleje, wyjedzie na austrostradę i trachhhh. Nie mówię ze tak było u Ciebie ale samego oleju bym za to nie winił.

Link to comment
Share on other sites

> To nie wina oleju. Najczęściej dzieje się tak kiedy mamy niski jego stan i damy w palnik - tak

> najcześciej kończą TSy. One piją olej, ktoś nie nie doleje, wyjedzie na austrostradę i

> trachhhh. Nie mówię ze tak było u Ciebie ale samego oleju bym za to nie winił.

na MK pisali ze ten GM z allegro to nie ten sam GM co w salonie leja. podobno sa z roznych dystrybucji. ten tani jest chyba z rosji, i jest sporo gorszy?

Link to comment
Share on other sites

> To nie wina oleju. Najczęściej dzieje się tak kiedy mamy niski jego stan i damy w palnik - tak

> najcześciej kończą TSy. One piją olej, ktoś nie nie doleje, wyjedzie na austrostradę i

> trachhhh. Nie mówię ze tak było u Ciebie ale samego oleju bym za to nie winił.

Oleju był pełen stan. To się stało 3 dni po wymianie oleju. Poziom sprawdziłem też po awarii.

Wg mnie ten olej po prostu sobie nie poradził z obciążeniem.

Patrzyłem na inne panewki to są już dość zmęczone ale czopy ok.

Link to comment
Share on other sites

> chętnie pozbyłbym się tego

> szrota bo tam już wszystko się sypie. zamki, zawiasy klapy, elektryka zaczyna świrować, jakieś

> wycieraczki, spryskiwaczez tyłu... itp itd.... to wszystko umiera

Spokojnie, nic nie umiera - to normalne we Fiatach, też to przeżywałem w Uno i naprawdę mogę potwierdzić, że niemieckie niestety ale jednak lepsze

Link to comment
Share on other sites

> Spokojnie, nic nie umiera - to normalne we Fiatach, też to przeżywałem w Uno i naprawdę mogę

> potwierdzić, że niemieckie niestety ale jednak lepsze

Tak wiem, mam zastępczą corsę, wszystko działa, rocznik '96 (no może poza klimą, bo sprężarka padła) ale ten samochód nie ma duszy. Jest wygodny, zawieszenie świetnie tłumi (jak na taką kapsułę), w środku jest cicho i przytulnie (w porównaniu do uno) ale... nadal nie chciałbym mieć takiego auta. Jestem sentymentalny. Opel mnie nie pociąga.

Link to comment
Share on other sites

> Tak wiem, mam zastępczą corsę, wszystko działa, rocznik '96 (no może poza klimą, bo sprężarka

> padła) ale ten samochód nie ma duszy. Jest wygodny, zawieszenie świetnie tłumi (jak na taką

> kapsułę), w środku jest cicho i przytulnie (w porównaniu do uno) ale... nadal nie chciałbym

> mieć takiego auta. Jestem sentymentalny. Opel mnie nie pociąga.

no to mamy tak samo, też opel w żadnym wypadku mnie nie ujął.

Powodzenia w naprawie. Wsadzaj 2.0T grinser006.gif

Link to comment
Share on other sites

> GM 10W40 jest dobry? Kupiłem z intercarsu.

Ciężko odpowiedzieć kategorycznie czy dobry czy zły ale jak popatrzysz sobie jakie normy miał spełniać olej w czasach świetności padak a jakie spełnia ten GM to raczej jest aż za dobry. Znam takich co śmigają na nim non stop, wymieniają co 10k km i nic się nie dzieje.

Link to comment
Share on other sites

> Ciężko odpowiedzieć kategorycznie czy dobry czy zły ale jak popatrzysz sobie jakie normy miał

> spełniać olej w czasach świetności padak a jakie spełnia ten GM to raczej jest aż za dobry.

> Znam takich co śmigają na nim non stop, wymieniają co 10k km i nic się nie dzieje.

dokładnie ok.gif

Link to comment
Share on other sites

> Tak wiem, mam zastępczą corsę, wszystko działa, rocznik '96 (no może poza klimą, bo sprężarka

> padła) ale ten samochód nie ma duszy. Jest wygodny, zawieszenie świetnie tłumi (jak na taką

> kapsułę), w środku jest cicho i przytulnie (w porównaniu do uno) ale... nadal nie chciałbym

> mieć takiego auta. Jestem sentymentalny. Opel mnie nie pociąga.

Wiesz, ja mam astre f i corse b - owszem nic pociągającego, ale we fiatach pomiędzy wymianami oleju zawsze coś się działo, a ople, no cóż nudne do bólu - tylko wymiana i wymiana, średnio co 3 m-ce (10 tys.km) i nic więcej, a oba mają już 20 lat.

Pokaż mi jakiegokolwiek fiata w tym wieku, którego główną przypadłością jest nudność

Link to comment
Share on other sites

> Może nie śmigają 170-200 gdzie się da

jest taki jeden z "adhd" w HGT co na każdej dłuższej prostej 200 musi dociągnąć, a na tych ciut dłuższych z bólami do 220 dobija... ale Łon leje Liqui Moly grinser006.gif i o dziwo to jeszcze się kupy trzyma niewiem.gif

Link to comment
Share on other sites

> jest taki jeden z "adhd" w HGT co na każdej dłuższej prostej 200 musi dociągnąć, a na tych ciut

> dłuższych z bólami do 220 dobija... ale Łon leje Liqui Moly i o dziwo to jeszcze się kupy

> trzyma

Mi też 2 lata śmigało... aż 3 dni po zmianie oleju na GM padło - zbieg okoliczności?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.