Glaca Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Kilkanaście km z max prędkością i panewka się poddała. Jak myślicie, co było główną przyczyną? -264kkm przebiegu? -to, że lubię czasem pokręcić po obrotach -to, że przyoszczędziłem na oleju i wlałem semisyntetyka GM (notabene 3 dni temu) -czy też to, że "te silniki tak mają"? A może wszystko razem? Swapować na turbo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarecki88 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 > Kilkanaście km z max prędkością i panewka się poddała. > Jak myślicie, co było główną przyczyną? > -264kkm przebiegu? > -to, że lubię czasem pokręcić po obrotach > -to, że przyoszczędziłem na oleju i wlałem semisyntetyka GM (notabene 3 dni temu) > -czy też to, że "te silniki tak mają"? > A może wszystko razem? > Swapować na turbo? Szklana kula Ci się zepsuła? To częsty przypadek w 20V. Jak mocno i często piłujesz na maxa to prawdopodobieństwo wystąpienia tej awarii, bądź wyplucia korbowodu bokiem wzrasta bardzo szybko. Współczuję, choć tradycja kącika nakazuje powiedzieć- padaka, sprzedaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 18, 2013 Author Share Posted December 18, 2013 > Szklana kula Ci się zepsuła? > To częsty przypadek w 20V. Jak mocno i często piłujesz na maxa to prawdopodobieństwo wystąpienia > tej awarii, bądź wyplucia korbowodu bokiem wzrasta bardzo szybko. > Współczuję, choć tradycja kącika nakazuje powiedzieć- padaka, sprzedaj Sprzedałbym ale nie mam kasy na nic w zamian a to teraz jest warte.... nic. Zrobię albo zmienię słupek, nie wiem. Na razie nie mam ochoty o tym nawet myśleć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarecki88 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Masz warunki to zmień słupek i tyle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 18, 2013 Author Share Posted December 18, 2013 > Masz warunki to zmień słupek i tyle Przez najbliższy rok brak funduszy na takie operacje. Po prostu jestem za biedy na posiadanie samochodu Zmieniam skrzynię w uniaku i jazda będzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matfiej Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 To przecież było do przewidzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mazuuur Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 > Kilkanaście km z max prędkością i panewka się poddała. > Jak myślicie, co było główną przyczyną? > -264kkm przebiegu? > -to, że lubię czasem pokręcić po obrotach > -to, że przyoszczędziłem na oleju i wlałem semisyntetyka GM (notabene 3 dni temu) > -czy też to, że "te silniki tak mają"? > A może wszystko razem? > Swapować na turbo? A pisałem kiedyś, że przed FL kręcą się panewy to się śmiałeś po FL zmienili łożyskowanie wału itp itd. Szukaj motoru po fl(słupka abyś chorego boscha 3.1 nie musiał instalować). P.S ile wydoiłeś max speed?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 18, 2013 Author Share Posted December 18, 2013 > A pisałem kiedyś, że przed FL kręcą się panewy to się śmiałeś po FL zmienili łożyskowanie wału > itp itd. Szukaj motoru po fl(słupka abyś chorego boscha 3.1 nie musiał instalować). > P.S ile wydoiłeś max speed?? Ona jechała 190 z lekkim groszem, ogólnie 197 chyba max się zdarzało i tak sobie leciałem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technix Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 > Ona jechała 190 z lekkim groszem, ogólnie 197 chyba max się zdarzało i tak sobie leciałem... Licznikowe ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Rotor Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 W sumie konstrukcja bliżniacza do TSa więc prędzej czy później musi klęknąć. Jeśli to miało 264k km na tym silniku to i tak rewelacyjny przebieg. Z doświadczenia powiem że nie ma takiej chwili u mnie w warsztacie żeby na stojaku nie wisiał jakiś TS do remontu, obrócone panewki, wychodzące korby bokiem, starte krzywki wałków to plaga w tych silnikach. Jedyne to 1,6 jakoś działają a 1,8TS, 2.0TS, 2.0JTS to plastelina nie silniki. Tak samo te 2.0 20V chociaż poziom lepiej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
japan600 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 > Kilkanaście km z max prędkością i panewka się poddała. > Jak myślicie, co było główną przyczyną? > -264kkm przebiegu? > -to, że lubię czasem pokręcić po obrotach > -to, że przyoszczędziłem na oleju i wlałem semisyntetyka GM (notabene 3 dni temu) > -czy też to, że "te silniki tak mają"? > A może wszystko razem? > Swapować na turbo? ostatnio na bbtp moda na wlozenie 2.4 bo po kupnie 2.0 sie robi odrazu panewki i tyle, nie zmieniles to sie samo wysr.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 18, 2013 Author Share Posted December 18, 2013 > Licznikowe ? Tak ale porownywalne z gps. W sumie to powinno chyba szybciej jezdzic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technix Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 > Tak ale porownywalne z gps. W sumie to powinno chyba szybciej jezdzic. no właśnie jestem zawiedziony, bo kiedyś mając Uno marzyłem o takiej maryśce - ale życie zweryfikowało moje marzenia i kupiłem Astrę F 1.6 Si i ona na gazie II gen. wyciągała 195 - a więc Twój naprawdę słabiutki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 19, 2013 Author Share Posted December 19, 2013 > no właśnie jestem zawiedziony, bo kiedyś mając Uno marzyłem o takiej maryśce - ale życie > zweryfikowało moje marzenia i kupiłem Astrę F 1.6 Si i ona na gazie II gen. wyciągała 195 - a > więc Twój naprawdę słabiutki Tak, moja marea na pewno nie ma 147 koni - to czuć. Tyle, że jest to dla mnie zupełnie nieistotne bo praktycznie 160 mi zupełnie wystarcza do podróżowania. Do za...suwania mam uno A tak w ogóle ani jeden ani drugi nie działa bo w uno skrzynia a w marei silnik... Dobra, ubieram się, idę wykręcać świece - przynajmniej się dowiem na którym cylindrze. Potem za jakiś czas zerwę misę, zobaczę w jakim stanie jest wał i albo wejdą panewki albo cały słupek ale to kiedyś... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 19, 2013 Author Share Posted December 19, 2013 Padła 3-cia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cumel Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 > Sprzedałbym ale nie mam kasy na nic w zamian a to teraz jest warte.... nic. > Zrobię albo zmienię słupek, nie wiem. Na razie nie mam ochoty o tym nawet myśleć. Moja dziś grubo poszła To chyba z wrażenia jak wybiło 280kkm na liczniku Nowa (3tyg) opona continental 300zł, zawiesił się rozrusznik Xzł, wyciek z układu chłodzenia, wyciek z pompy wspomagania, urwałem rurkę odpowietrzenia 30zł. Zaczyna mnie to przerastać a auto warte tygodniówkę Sprzedam padlinę Już dawno bym to zrobił gdyby nie to że pali tyle co nic (7,5lpg/100km) Ale dziś przesadziła Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matfiej Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 > Padła 3-cia. Motodoktor i w drogę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 19, 2013 Author Share Posted December 19, 2013 > Motodoktor i w drogę A jest taki w płatkach albo w kostkach? Tam jest z pół cm luzu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matfiej Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 > A jest taki w płatkach albo w kostkach? > Tam jest z pół cm luzu. Ponad pół polski z takim luzem przejechałem z przerwami na motodoktora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mareks_uno Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 swap na 3.0 V6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Rotor Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 > Ponad pół polski z takim luzem przejechałem z przerwami na motodoktora Ty go nie namawiaj bo się skończy jak w jednym 2.0JTS mojego znajomego. 140km/h na A1, 10 sekund tyrkolenia, wystrzał i taki oto efekt: dziura w bloku, skoszona sonda lambda i korba wbita w katalizator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matfiej Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 > Ty go nie namawiaj bo się skończy jak w jednym 2.0JTS mojego znajomego. 140km/h na A1, 10 sekund > tyrkolenia, wystrzał i taki oto efekt: > dziura w bloku, skoszona sonda lambda i korba wbita w katalizator Ładnie poszło Ja tak JTD jechałem i dojechałem z warszawy do bielska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrstac Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Jedyne to 1,6 jakoś działają a > 1,8TS, 2.0TS, 2.0JTS to plastelina nie silniki. Tak samo te 2.0 20V chociaż poziom lepiej. Tak BTW: 1,8 z BBMów to to samo konstrukcyjnie co 1,8TS? Czy jednak nie martwić się na zapas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matfiej Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 > Jedyne to 1,6 jakoś działają a > Tak BTW: 1,8 z BBMów to to samo konstrukcyjnie co 1,8TS? Czy jednak nie martwić się na zapas? 1.8 z bbm-ów to bliżej ma do jtd niż ts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Rotor Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 > 1.8 z bbm-ów to bliżej ma do jtd niż ts Wszystkie TSy to bliźniaki JTDków. Ostatnio dostałem wał korbowy ktory miał być do 2.0TS a był do JTD bo sprzedawca się pomylił bo na oko identyczny, dopiero suwmiarka prawdę powie bo średnica czopów wału ciut większa. A co do 1,8 z Maryśki to taki TS bez wariatora i 1 świecą na cylinder - generalnie awaryjność na poziomie tych 1,6 czyli do przeżycia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 27, 2013 Author Share Posted December 27, 2013 ...jest źle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati6630 Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 > ...jest źle ułaa ile na tym jeszcze jechałeś? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matfiej Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 > ...jest źle Wymiana dołu Cię czeka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 27, 2013 Author Share Posted December 27, 2013 > ułaa ile na tym jeszcze jechałeś? To się stało przy 200km/h i w zasadzie od razu stanąłem. Niestety, niezbyt miły Pan ze służby drogowej mnie wku.... no ten tego zdenerwował, wsiadłem i podjechałem jeszcze 3km do zjazdu ale już noga za nogą bez obciążania.... Najgorsze stało się w pierwszej sekundzie - wtedy jak "skleiło" panewkę do czopa. Nie widać śladów późniejszej pracy. Czop był cały oblepiony pozostałościami panewki. Po czyszczeniu papierkiem te "osady" zeszły ale pozostały w niektórych miejscach takie jakby "wżery". Nie na całym obwodzie. Wymiar trzyma nominalny tak jak pozostałe czopy. Oj raczej zarzucę panewki nowe, nowy olej i ... unikajcie allegro przez jakiś czas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matfiej Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Quote: Oj raczej zarzucę panewki nowe, nowy olej i ... unikajcie allegro przez jakiś czas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
famot0 Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 O co chodzi z tymi silnikami?Czy to przez za słabą pompę oleju,a może jakieś kijowe zamki?Jest jakaś pewna odpowiedź? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 27, 2013 Author Share Posted December 27, 2013 > O co chodzi z tymi silnikami?Czy to przez za słabą pompę oleju,a może jakieś kijowe zamki?Jest > jakaś pewna odpowiedź? W zamku został obcięty kawałek panewki - musiałem go wybijać śrubokrętem i młotkiem. Ja nalałem kijowego oleju i pałowałem go na maxa - nie podołał. Nie wiem. Może na nowych panewkach i lepszym oleju będzie chodzić ale chętnie pozbyłbym się tego szrota bo tam już wszystko się sypie. zamki, zawiasy klapy, elektryka zaczyna świrować, jakieś wycieraczki, spryskiwaczez tyłu... itp itd.... to wszystko umiera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Rotor Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 > O co chodzi z tymi silnikami?Czy to przez za słabą pompę oleju,a może jakieś kijowe zamki?Jest > jakaś pewna odpowiedź? Ja jeszcze nie doszedłem o co na 100% chodzi. W 4 cylindrowych silnikach mamy podejrzenie że ciśnienie spierdziela najbardziej poprzez panewki wałków balansujących więc przy okazji remontu wywalamy je a miejsca smarowania zaślepiamy w zakładzie w którym obrabiaja silniki. Sprawa jest o tyle ciekawa że te które nie mają balansów jakoś są mniej awaryjne. Problem jest o tyle ciężki że te wały nie nadają się do szlifu i trzeba szukać nominałów ale dostępność licha i trzeba dać 1000zł minimum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aras Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 > > Ja nalałem kijowego oleju Co to za olej dałeś ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 28, 2013 Author Share Posted December 28, 2013 > Co to za olej dałeś ??? Półsyntetyk GM 10W40 Nie miałem już kasy i chciałem zaoszczędzić, no to teraz mam pewnie ponad 1000zł oszczędności (bo raczej bez remontu silnika się nie obejdzie) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Rotor Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 > Półsyntetyk GM 10W40 > Nie miałem już kasy i chciałem zaoszczędzić, no to teraz mam pewnie ponad 1000zł oszczędności (bo > raczej bez remontu silnika się nie obejdzie) To nie wina oleju. Najczęściej dzieje się tak kiedy mamy niski jego stan i damy w palnik - tak najcześciej kończą TSy. One piją olej, ktoś nie nie doleje, wyjedzie na austrostradę i trachhhh. Nie mówię ze tak było u Ciebie ale samego oleju bym za to nie winił. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
japan600 Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 > To nie wina oleju. Najczęściej dzieje się tak kiedy mamy niski jego stan i damy w palnik - tak > najcześciej kończą TSy. One piją olej, ktoś nie nie doleje, wyjedzie na austrostradę i > trachhhh. Nie mówię ze tak było u Ciebie ale samego oleju bym za to nie winił. na MK pisali ze ten GM z allegro to nie ten sam GM co w salonie leja. podobno sa z roznych dystrybucji. ten tani jest chyba z rosji, i jest sporo gorszy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mazuuur Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 > na MK pisali ze ten GM z allegro to nie ten sam GM co w salonie leja. podobno sa z roznych > dystrybucji. ten tani jest chyba z rosji, i jest sporo gorszy? GM 10W40 to to samo co Mobil 1 2000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 > To nie wina oleju. Najczęściej dzieje się tak kiedy mamy niski jego stan i damy w palnik - tak > najcześciej kończą TSy. One piją olej, ktoś nie nie doleje, wyjedzie na austrostradę i > trachhhh. Nie mówię ze tak było u Ciebie ale samego oleju bym za to nie winił. Oleju był pełen stan. To się stało 3 dni po wymianie oleju. Poziom sprawdziłem też po awarii. Wg mnie ten olej po prostu sobie nie poradził z obciążeniem. Patrzyłem na inne panewki to są już dość zmęczone ale czopy ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technix Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 > Oleju był pełen stan. To się stało 3 dni po wymianie oleju. Poziom sprawdziłem też po awarii. > Wg mnie ten olej po prostu sobie nie poradził z obciążeniem. To nie jest zły olej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technix Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 > chętnie pozbyłbym się tego > szrota bo tam już wszystko się sypie. zamki, zawiasy klapy, elektryka zaczyna świrować, jakieś > wycieraczki, spryskiwaczez tyłu... itp itd.... to wszystko umiera Spokojnie, nic nie umiera - to normalne we Fiatach, też to przeżywałem w Uno i naprawdę mogę potwierdzić, że niemieckie niestety ale jednak lepsze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 > Spokojnie, nic nie umiera - to normalne we Fiatach, też to przeżywałem w Uno i naprawdę mogę > potwierdzić, że niemieckie niestety ale jednak lepsze Tak wiem, mam zastępczą corsę, wszystko działa, rocznik '96 (no może poza klimą, bo sprężarka padła) ale ten samochód nie ma duszy. Jest wygodny, zawieszenie świetnie tłumi (jak na taką kapsułę), w środku jest cicho i przytulnie (w porównaniu do uno) ale... nadal nie chciałbym mieć takiego auta. Jestem sentymentalny. Opel mnie nie pociąga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeoLepsi Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 > Tak wiem, mam zastępczą corsę, wszystko działa, rocznik '96 (no może poza klimą, bo sprężarka > padła) ale ten samochód nie ma duszy. Jest wygodny, zawieszenie świetnie tłumi (jak na taką > kapsułę), w środku jest cicho i przytulnie (w porównaniu do uno) ale... nadal nie chciałbym > mieć takiego auta. Jestem sentymentalny. Opel mnie nie pociąga. no to mamy tak samo, też opel w żadnym wypadku mnie nie ujął. Powodzenia w naprawie. Wsadzaj 2.0T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 > To nie jest zły olej GM 10W40 jest dobry? Kupiłem z intercarsu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Rotor Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 > GM 10W40 jest dobry? Kupiłem z intercarsu. Ciężko odpowiedzieć kategorycznie czy dobry czy zły ale jak popatrzysz sobie jakie normy miał spełniać olej w czasach świetności padak a jakie spełnia ten GM to raczej jest aż za dobry. Znam takich co śmigają na nim non stop, wymieniają co 10k km i nic się nie dzieje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technix Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 > Ciężko odpowiedzieć kategorycznie czy dobry czy zły ale jak popatrzysz sobie jakie normy miał > spełniać olej w czasach świetności padak a jakie spełnia ten GM to raczej jest aż za dobry. > Znam takich co śmigają na nim non stop, wymieniają co 10k km i nic się nie dzieje. dokładnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technix Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 > Tak wiem, mam zastępczą corsę, wszystko działa, rocznik '96 (no może poza klimą, bo sprężarka > padła) ale ten samochód nie ma duszy. Jest wygodny, zawieszenie świetnie tłumi (jak na taką > kapsułę), w środku jest cicho i przytulnie (w porównaniu do uno) ale... nadal nie chciałbym > mieć takiego auta. Jestem sentymentalny. Opel mnie nie pociąga. Wiesz, ja mam astre f i corse b - owszem nic pociągającego, ale we fiatach pomiędzy wymianami oleju zawsze coś się działo, a ople, no cóż nudne do bólu - tylko wymiana i wymiana, średnio co 3 m-ce (10 tys.km) i nic więcej, a oba mają już 20 lat. Pokaż mi jakiegokolwiek fiata w tym wieku, którego główną przypadłością jest nudność Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 > dokładnie Może nie śmigają 170-200 gdzie się da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiopolarny Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 > Może nie śmigają 170-200 gdzie się da jest taki jeden z "adhd" w HGT co na każdej dłuższej prostej 200 musi dociągnąć, a na tych ciut dłuższych z bólami do 220 dobija... ale Łon leje Liqui Moly i o dziwo to jeszcze się kupy trzyma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glaca Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 > jest taki jeden z "adhd" w HGT co na każdej dłuższej prostej 200 musi dociągnąć, a na tych ciut > dłuższych z bólami do 220 dobija... ale Łon leje Liqui Moly i o dziwo to jeszcze się kupy > trzyma Mi też 2 lata śmigało... aż 3 dni po zmianie oleju na GM padło - zbieg okoliczności? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.