Skocz do zawartości

20v umarło


Rekomendowane odpowiedzi

Kilkanaście km z max prędkością i panewka się poddała.

Jak myślicie, co było główną przyczyną?

-264kkm przebiegu?

-to, że lubię czasem pokręcić po obrotach

-to, że przyoszczędziłem na oleju i wlałem semisyntetyka GM (notabene 3 dni temu)

-czy też to, że "te silniki tak mają"?

A może wszystko razem?

Swapować na turbo? cfaniaczek.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilkanaście km z max prędkością i panewka się poddała.

> Jak myślicie, co było główną przyczyną?

> -264kkm przebiegu?

> -to, że lubię czasem pokręcić po obrotach

> -to, że przyoszczędziłem na oleju i wlałem semisyntetyka GM (notabene 3 dni temu)

> -czy też to, że "te silniki tak mają"?

> A może wszystko razem?

> Swapować na turbo?

Szklana kula Ci się zepsuła? grinser006.gif

To częsty przypadek w 20V. Jak mocno i często piłujesz na maxa to prawdopodobieństwo wystąpienia tej awarii, bądź wyplucia korbowodu bokiem wzrasta bardzo szybko.

Współczuję, choć tradycja kącika nakazuje powiedzieć- padaka, sprzedaj palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szklana kula Ci się zepsuła?

> To częsty przypadek w 20V. Jak mocno i często piłujesz na maxa to prawdopodobieństwo wystąpienia

> tej awarii, bądź wyplucia korbowodu bokiem wzrasta bardzo szybko.

> Współczuję, choć tradycja kącika nakazuje powiedzieć- padaka, sprzedaj

Sprzedałbym ale nie mam kasy na nic w zamian a to teraz jest warte.... nic.

Zrobię albo zmienię słupek, nie wiem. Na razie nie mam ochoty o tym nawet myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilkanaście km z max prędkością i panewka się poddała.

> Jak myślicie, co było główną przyczyną?

> -264kkm przebiegu?

> -to, że lubię czasem pokręcić po obrotach

> -to, że przyoszczędziłem na oleju i wlałem semisyntetyka GM (notabene 3 dni temu)

> -czy też to, że "te silniki tak mają"?

> A może wszystko razem?

> Swapować na turbo?

A pisałem kiedyś, że przed FL kręcą się panewy to się śmiałeś:) po FL zmienili łożyskowanie wału itp itd. Szukaj motoru po fl(słupka abyś chorego boscha 3.1 nie musiał instalować).

P.S ile wydoiłeś max speed??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pisałem kiedyś, że przed FL kręcą się panewy to się śmiałeś:) po FL zmienili łożyskowanie wału

> itp itd. Szukaj motoru po fl(słupka abyś chorego boscha 3.1 nie musiał instalować).

> P.S ile wydoiłeś max speed??

Ona jechała 190 z lekkim groszem, ogólnie 197 chyba max się zdarzało i tak sobie leciałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie konstrukcja bliżniacza do TSa więc prędzej czy później musi klęknąć. Jeśli to miało 264k km na tym silniku to i tak rewelacyjny przebieg. Z doświadczenia powiem że nie ma takiej chwili u mnie w warsztacie żeby na stojaku nie wisiał jakiś TS do remontu, obrócone panewki, wychodzące korby bokiem, starte krzywki wałków to plaga w tych silnikach. Jedyne to 1,6 jakoś działają a 1,8TS, 2.0TS, 2.0JTS to plastelina nie silniki. Tak samo te 2.0 20V chociaż poziom lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilkanaście km z max prędkością i panewka się poddała.

> Jak myślicie, co było główną przyczyną?

> -264kkm przebiegu?

> -to, że lubię czasem pokręcić po obrotach

> -to, że przyoszczędziłem na oleju i wlałem semisyntetyka GM (notabene 3 dni temu)

> -czy też to, że "te silniki tak mają"?

> A może wszystko razem?

> Swapować na turbo?

ostatnio na bbtp moda na wlozenie 2.4 wink.gif

bo po kupnie 2.0 sie robi odrazu panewki i tyle, nie zmieniles to sie samo wysr....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak ale porownywalne z gps. W sumie to powinno chyba szybciej jezdzic.

no właśnie jestem zawiedziony, bo kiedyś mając Uno marzyłem o takiej maryśce - ale życie zweryfikowało moje marzenia i kupiłem Astrę F 1.6 Si i ona na gazie II gen. wyciągała 195 - a więc Twój naprawdę słabiutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie jestem zawiedziony, bo kiedyś mając Uno marzyłem o takiej maryśce - ale życie

> zweryfikowało moje marzenia i kupiłem Astrę F 1.6 Si i ona na gazie II gen. wyciągała 195 - a

> więc Twój naprawdę słabiutki

Tak, moja marea na pewno nie ma 147 koni - to czuć. Tyle, że jest to dla mnie zupełnie nieistotne bo praktycznie 160 mi zupełnie wystarcza do podróżowania. Do za...suwania mam uno ok.gif

A tak w ogóle ani jeden ani drugi nie działa bo w uno skrzynia a w marei silnik...

Dobra, ubieram się, idę wykręcać świece - przynajmniej się dowiem na którym cylindrze.

Potem za jakiś czas zerwę misę, zobaczę w jakim stanie jest wał i albo wejdą panewki albo cały słupek ale to kiedyś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprzedałbym ale nie mam kasy na nic w zamian a to teraz jest warte.... nic.

> Zrobię albo zmienię słupek, nie wiem. Na razie nie mam ochoty o tym nawet myśleć.

Moja dziś grubo poszła zlosnik.gif To chyba z wrażenia jak wybiło 280kkm na liczniku zlosnik.gif

Nowa (3tyg) opona continental 300zł, zawiesił się rozrusznik Xzł, wyciek z układu chłodzenia, wyciek z pompy wspomagania, urwałem rurkę odpowietrzenia 30zł.

Zaczyna mnie to przerastać grinser006.gif a auto warte tygodniówkę zlosnik.gif

Sprzedam padlinę zlosnik.gif Już dawno bym to zrobił gdyby nie to że pali tyle co nic (7,5lpg/100km) Ale dziś przesadziła grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponad pół polski z takim luzem przejechałem z przerwami na motodoktora

Ty go nie namawiaj bo się skończy jak w jednym 2.0JTS mojego znajomego. 140km/h na A1, 10 sekund tyrkolenia, wystrzał i taki oto efekt:

Zdj1190cie-0131_zpsc8a70593.jpg

dziura w bloku, skoszona sonda lambda i korba wbita w katalizator zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty go nie namawiaj bo się skończy jak w jednym 2.0JTS mojego znajomego. 140km/h na A1, 10 sekund

> tyrkolenia, wystrzał i taki oto efekt:

> dziura w bloku, skoszona sonda lambda i korba wbita w katalizator

Ładnie poszło devil.gif

Ja tak JTD jechałem i dojechałem z warszawy do bielska wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.8 z bbm-ów to bliżej ma do jtd niż ts

Wszystkie TSy to bliźniaki JTDków. Ostatnio dostałem wał korbowy ktory miał być do 2.0TS a był do JTD bo sprzedawca się pomylił bo na oko identyczny, dopiero suwmiarka prawdę powie bo średnica czopów wału ciut większa. A co do 1,8 z Maryśki to taki TS bez wariatora i 1 świecą na cylinder - generalnie awaryjność na poziomie tych 1,6 czyli do przeżycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ułaa ile na tym jeszcze jechałeś?

To się stało przy 200km/h i w zasadzie od razu stanąłem. Niestety, niezbyt miły Pan ze służby drogowej mnie wku.... no ten tego zdenerwował, wsiadłem i podjechałem jeszcze 3km do zjazdu ale już noga za nogą bez obciążania....

Najgorsze stało się w pierwszej sekundzie - wtedy jak "skleiło" panewkę do czopa. Nie widać śladów późniejszej pracy. Czop był cały oblepiony pozostałościami panewki. Po czyszczeniu papierkiem te "osady" zeszły ale pozostały w niektórych miejscach takie jakby "wżery". Nie na całym obwodzie.

Wymiar trzyma nominalny tak jak pozostałe czopy.

Oj raczej zarzucę panewki nowe, nowy olej i ... unikajcie allegro przez jakiś czas spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O co chodzi z tymi silnikami?Czy to przez za słabą pompę oleju,a może jakieś kijowe zamki?Jest

> jakaś pewna odpowiedź?

W zamku został obcięty kawałek panewki - musiałem go wybijać śrubokrętem i młotkiem.

Ja nalałem kijowego oleju i pałowałem go na maxa - nie podołał.

Nie wiem. Może na nowych panewkach i lepszym oleju będzie chodzić ale chętnie pozbyłbym się tego szrota bo tam już wszystko się sypie. zamki, zawiasy klapy, elektryka zaczyna świrować, jakieś wycieraczki, spryskiwaczez tyłu... itp itd.... to wszystko umiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O co chodzi z tymi silnikami?Czy to przez za słabą pompę oleju,a może jakieś kijowe zamki?Jest

> jakaś pewna odpowiedź?

Ja jeszcze nie doszedłem o co na 100% chodzi. W 4 cylindrowych silnikach mamy podejrzenie że ciśnienie spierdziela najbardziej poprzez panewki wałków balansujących więc przy okazji remontu wywalamy je a miejsca smarowania zaślepiamy w zakładzie w którym obrabiaja silniki. Sprawa jest o tyle ciekawa że te które nie mają balansów jakoś są mniej awaryjne. Problem jest o tyle ciężki że te wały nie nadają się do szlifu i trzeba szukać nominałów ale dostępność licha i trzeba dać 1000zł minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Półsyntetyk GM 10W40

> Nie miałem już kasy i chciałem zaoszczędzić, no to teraz mam pewnie ponad 1000zł oszczędności (bo

> raczej bez remontu silnika się nie obejdzie)

To nie wina oleju. Najczęściej dzieje się tak kiedy mamy niski jego stan i damy w palnik - tak najcześciej kończą TSy. One piją olej, ktoś nie nie doleje, wyjedzie na austrostradę i trachhhh. Nie mówię ze tak było u Ciebie ale samego oleju bym za to nie winił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie wina oleju. Najczęściej dzieje się tak kiedy mamy niski jego stan i damy w palnik - tak

> najcześciej kończą TSy. One piją olej, ktoś nie nie doleje, wyjedzie na austrostradę i

> trachhhh. Nie mówię ze tak było u Ciebie ale samego oleju bym za to nie winił.

na MK pisali ze ten GM z allegro to nie ten sam GM co w salonie leja. podobno sa z roznych dystrybucji. ten tani jest chyba z rosji, i jest sporo gorszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie wina oleju. Najczęściej dzieje się tak kiedy mamy niski jego stan i damy w palnik - tak

> najcześciej kończą TSy. One piją olej, ktoś nie nie doleje, wyjedzie na austrostradę i

> trachhhh. Nie mówię ze tak było u Ciebie ale samego oleju bym za to nie winił.

Oleju był pełen stan. To się stało 3 dni po wymianie oleju. Poziom sprawdziłem też po awarii.

Wg mnie ten olej po prostu sobie nie poradził z obciążeniem.

Patrzyłem na inne panewki to są już dość zmęczone ale czopy ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chętnie pozbyłbym się tego

> szrota bo tam już wszystko się sypie. zamki, zawiasy klapy, elektryka zaczyna świrować, jakieś

> wycieraczki, spryskiwaczez tyłu... itp itd.... to wszystko umiera

Spokojnie, nic nie umiera - to normalne we Fiatach, też to przeżywałem w Uno i naprawdę mogę potwierdzić, że niemieckie niestety ale jednak lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie, nic nie umiera - to normalne we Fiatach, też to przeżywałem w Uno i naprawdę mogę

> potwierdzić, że niemieckie niestety ale jednak lepsze

Tak wiem, mam zastępczą corsę, wszystko działa, rocznik '96 (no może poza klimą, bo sprężarka padła) ale ten samochód nie ma duszy. Jest wygodny, zawieszenie świetnie tłumi (jak na taką kapsułę), w środku jest cicho i przytulnie (w porównaniu do uno) ale... nadal nie chciałbym mieć takiego auta. Jestem sentymentalny. Opel mnie nie pociąga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak wiem, mam zastępczą corsę, wszystko działa, rocznik '96 (no może poza klimą, bo sprężarka

> padła) ale ten samochód nie ma duszy. Jest wygodny, zawieszenie świetnie tłumi (jak na taką

> kapsułę), w środku jest cicho i przytulnie (w porównaniu do uno) ale... nadal nie chciałbym

> mieć takiego auta. Jestem sentymentalny. Opel mnie nie pociąga.

no to mamy tak samo, też opel w żadnym wypadku mnie nie ujął.

Powodzenia w naprawie. Wsadzaj 2.0T grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> GM 10W40 jest dobry? Kupiłem z intercarsu.

Ciężko odpowiedzieć kategorycznie czy dobry czy zły ale jak popatrzysz sobie jakie normy miał spełniać olej w czasach świetności padak a jakie spełnia ten GM to raczej jest aż za dobry. Znam takich co śmigają na nim non stop, wymieniają co 10k km i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciężko odpowiedzieć kategorycznie czy dobry czy zły ale jak popatrzysz sobie jakie normy miał

> spełniać olej w czasach świetności padak a jakie spełnia ten GM to raczej jest aż za dobry.

> Znam takich co śmigają na nim non stop, wymieniają co 10k km i nic się nie dzieje.

dokładnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak wiem, mam zastępczą corsę, wszystko działa, rocznik '96 (no może poza klimą, bo sprężarka

> padła) ale ten samochód nie ma duszy. Jest wygodny, zawieszenie świetnie tłumi (jak na taką

> kapsułę), w środku jest cicho i przytulnie (w porównaniu do uno) ale... nadal nie chciałbym

> mieć takiego auta. Jestem sentymentalny. Opel mnie nie pociąga.

Wiesz, ja mam astre f i corse b - owszem nic pociągającego, ale we fiatach pomiędzy wymianami oleju zawsze coś się działo, a ople, no cóż nudne do bólu - tylko wymiana i wymiana, średnio co 3 m-ce (10 tys.km) i nic więcej, a oba mają już 20 lat.

Pokaż mi jakiegokolwiek fiata w tym wieku, którego główną przypadłością jest nudność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może nie śmigają 170-200 gdzie się da

jest taki jeden z "adhd" w HGT co na każdej dłuższej prostej 200 musi dociągnąć, a na tych ciut dłuższych z bólami do 220 dobija... ale Łon leje Liqui Moly grinser006.gif i o dziwo to jeszcze się kupy trzyma niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest taki jeden z "adhd" w HGT co na każdej dłuższej prostej 200 musi dociągnąć, a na tych ciut

> dłuższych z bólami do 220 dobija... ale Łon leje Liqui Moly i o dziwo to jeszcze się kupy

> trzyma

Mi też 2 lata śmigało... aż 3 dni po zmianie oleju na GM padło - zbieg okoliczności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.