Skocz do zawartości

W124 do oceny


karax

Rekomendowane odpowiedzi

> trwałe są ?

dobre do gazu bo maja elektroniczny wtrysk paliwa - wystarczy tańsza instalacja sekwencyjna

bo te starsze maja mechaniczny wtrysk paliwa, lpg 3 generacji - juz nie do znalezienia..., poza tym w wiekszych silnikach problem wystepuja problemy z ustawieniem wtrysku mechanicznego (instalacja 2 gen) - jak to mówili trzeba byc samotnym zegarmistrzem... tyle uzyskałem informacji od gazowników na temat w124.

> wszystko zależy ile będzie paliło pod moją nogą

> nie wykluczam gazowni

3.2 15 l minimum w miescie...

wiesz ze tam jest system NIVO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrzałem tylko w jeden link, usmiałem się od razu i nie zaglądam już dalej.

Wszystkie przebiegi z mniej, niż 6-cioma cyframi z 3ką na przodzie to komedia, więc nawet nie patrz na to.

Realnie te auta mają po 500-600kkm każdy, tylko poświecono im mnóstwo roboczogodzin na detailing i odświeżenie.

Nie wiem do jakiego celu wprawdzie chcesz kupić, może jako eksponat do garażu, to wtedy faktycznie byle tylko ładny był z zewnątrz.

Jak do jazdy na codzień, to mocno bym plany zweryfikował, bo patrzysz na samochód, o którym legendy krążą ile kilometrów potrafi przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spojrzałem tylko w jeden link, usmiałem się od razu i nie zaglądam już dalej.

> Wszystkie przebiegi z mniej, niż 6-cioma cyframi z 3ką na przodzie to komedia, więc nawet nie patrz

> na to.

nawet nie patrzę na to waytogo.gif

> Jak do jazdy na codzień, to mocno bym plany zweryfikował, bo patrzysz na samochód, o którym legendy

> krążą ile kilometrów potrafi przejechać.

do jazdy na codzień

tyle, że ja nie każdego dnia jeżdżę więc powiedzmy do 15kkm rocznie max

raczej sedan niż coupe i raczej automat niż manual

jak spisują się automaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęć można wróżyć, w przypadku W124 to już w ogóle...

90% egzemplarzy może się pochwalić przepiękną korozją wewnętrzną, a z zewnątrz będzie bajka.

Pojedź, wsiądź, przejedź się, obejrzyj...

Przy W124 pierwsze co robię to otwieram i zamykam wszystkie drzwi i tylną klapę bagażnika, powinny chodzić lekko, nie haczyć, zamykać się delikatnie.

Później na kolana i ściągasz zaślepki otworów do podnoszenia auta lewarkiem, jak tam jest zdrowa blacha, to w sumie już bym kupował wink.gif

Podłoga bagażnika, podłoga od wewnątrz - zdejmij dywanik, pod maską silnika mocowania amorków obejrzyj, ranty drzwi od wewnątrz, tylne błotniki zaraz nad oponą, przednie błotniki na dole w miejscu łączenia z progiem.

Wnętrze - wszystko powinno działać, rzeczy w stylu elektryczne fotele są upierdliwe w naprawie, kiedyś cholernie drogi był panel klimatyzacji automatycznej (nie pokrętła, tylko przyciski w rzędzie), teraz już pewnie ogólnie dostępny.

NIVO - fajna sprawa, nie bój się tego, używki sprawne ok 150-200 zł sztuka.

Skrzynia - zdecydowanie automat lepszy, 4-biegowy ma mniejszą awaryjność - ale to zasłyszane, sam miałem 4-kę, mocno katowana była, silnik 2.3 benzyna - uczyłem się na tym aucie jazdy z automatem "mocnym" samochodem. Wtedy, w 1997 roku to jeszcze było mocne auto wink.gif Nie zaszkodziło mu deptanie gazu, zmiany ręczne biegów, "zapomnienie" go na dwójce i jazda po górkach zakopiańskich ponad godzinę, wszystko przeżył wink.gif

Teraz jak kupowałem 190-tkę, trafiła się fajna z manualną 4-ką i trochę żałuję. Auto świetne, ale na weekendowe wyjazdy zbyt mnie drażni brak 5 biegu.

Generalnie naciśnij każdy guzik, sprawdź każdą pierdołę wnętrza.

Silniki - szukałbym auta od 1992 roku, silniki 2.0 136 KM, 2.2 150 KM, 2.8 193 KM, 3.2 220 KM. Jeździłem 2.2 i niczego mu już nie brakuje jeśli chodzi o osiągi, spalanie z automatem 10 litrów gazu trasa, 12-13 miasto.

Stary W124 z silnikiem 2.3 136 KM i automatem palił średnio! 14-16 litrów benzyny. Pewnie kwestia wieku, głównie miałem pedał gazu w podłodze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze zdjęć można wróżyć, w przypadku W124 to już w ogóle...

plan jest taki, że obejrzę wstępnie ja posiłkując się między innymi radami z tego filmu:

a dalej będzie porządny warsztat, który mi auto przetrzepie

> 90% egzemplarzy może się pochwalić przepiękną korozją wewnętrzną, a z zewnątrz będzie bajka.

> Pojedź, wsiądź, przejedź się, obejrzyj...

> Przy W124 pierwsze co robię to otwieram i zamykam wszystkie drzwi i tylną klapę bagażnika, powinny

> chodzić lekko, nie haczyć, zamykać się delikatnie.

> Później na kolana i ściągasz zaślepki otworów do podnoszenia auta lewarkiem, jak tam jest zdrowa

> blacha, to w sumie już bym kupował

> Podłoga bagażnika, podłoga od wewnątrz - zdejmij dywanik, pod maską silnika mocowania amorków

> obejrzyj, ranty drzwi od wewnątrz, tylne błotniki zaraz nad oponą, przednie błotniki na dole w

> miejscu łączenia z progiem.

> Wnętrze - wszystko powinno działać, rzeczy w stylu elektryczne fotele są upierdliwe w naprawie,

> kiedyś cholernie drogi był panel klimatyzacji automatycznej (nie pokrętła, tylko przyciski w

> rzędzie), teraz już pewnie ogólnie dostępny.

> NIVO - fajna sprawa, nie bój się tego, używki sprawne ok 150-200 zł sztuka.

> Skrzynia - zdecydowanie automat lepszy, 4-biegowy ma mniejszą awaryjność - ale to zasłyszane, sam

> miałem 4-kę, mocno katowana była, silnik 2.3 benzyna - uczyłem się na tym aucie jazdy z

> automatem "mocnym" samochodem. Wtedy, w 1997 roku to jeszcze było mocne auto Nie zaszkodziło

> mu deptanie gazu, zmiany ręczne biegów, "zapomnienie" go na dwójce i jazda po górkach

> zakopiańskich ponad godzinę, wszystko przeżył

> Teraz jak kupowałem 190-tkę, trafiła się fajna z manualną 4-ką i trochę żałuję. Auto świetne, ale

> na weekendowe wyjazdy zbyt mnie drażni brak 5 biegu.

> Generalnie naciśnij każdy guzik, sprawdź każdą pierdołę wnętrza.

> Silniki - szukałbym auta od 1992 roku, silniki 2.0 136 KM, 2.2 150 KM, 2.8 193 KM, 3.2 220 KM.

usłyszałem, że po roku 1993 jakość mocno poszła w dół - prawda to?

> Jeździłem 2.2 i niczego mu już nie brakuje jeśli chodzi o osiągi, spalanie z automatem 10

> litrów gazu trasa, 12-13 miasto.

> Stary W124 z silnikiem 2.3 136 KM i automatem palił średnio! 14-16 litrów benzyny. Pewnie kwestia

> wieku, głównie miałem pedał gazu w podłodze

podobno W124 lepiej z dieslem brać, bo mimo, że i tak pewnie ma nakręcone 2-3x więcej niż na blacie to i tak jeszcze długo pojeździ

ja teraz mam diesla i zastanawiam się, czy nie wolę jednak do benzyny wrócić

przy okazji: co możesz powiedzieć o silniku 2,6 litra

czy po numerze VIN da się zdekodować jakie wyposażenie powinien mieć egzemplarz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilka sztuk:

Z nieukrywanym zaciekawieniem śledzę Twoje wątki zakupowe zlosnik.gif Od 4x4 przez nietuzinkowe sedany na W124 zapewne nie kończąc zlosnik.gif

W przypadku W124 (zwłaszcza wersjach dwudrzwiowych) pamiętaj, że ten model w Niemczech zyskał już status cenionego youngtimera, więc to co handlarze ściągają z zachodu i -zarabiając po drodze- sprzedają za bezcen, to przeważnie auta wyrwane z rąk złomiarza.

Poza tym - tak jak Ci pisali - szukaj 2.2/3.2, powinny być z końcówki produkcji (~1995r) kiedy model dostał oznaczenie E-klasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z nieukrywanym zaciekawieniem śledzę Twoje wątki zakupowe Od 4x4 przez nietuzinkowe sedany na

> W124 zapewne nie kończąc

hehe, nawet żona za mną nie nadąża stwierdzając: "ja już nie wiem co Ty chcesz więc kup se cokolwiek i daj mi spokój" biglaugh.gif

rzeczywiście przekrój jest spory od XJ, poprzez subaryny różnej maści na e36 i w124 kończąc

a z zakupami to miotam się tak, bo najczęściej jak sobie coś upatrzę w swoim budżecie, to co bym nie obejrzał to jest szrot i padlina

wtedy się po prostu zniechęcam i szukam czegoś innego

dlatego było już tyle opcji, choć niektóre można powiedzieć, że są nadal

no ale tak jak pisałem, czekają na znalezienie odpowiedniej sztuki

dlatego też nie pozbywam się VC na razie

tutaj wiem co mam, a tak bym ją sprzedał i nie mając czym jeździć kupił byle co, bo wkurzało by mnie sępienie auta od żony lub teściowej

> W przypadku W124 (zwłaszcza wersjach dwudrzwiowych) pamiętaj, że ten model w Niemczech zyskał już

> status cenionego youngtimera, więc to co handlarze ściągają z zachodu i -zarabiając po drodze-

> sprzedają za bezcen, to przeważnie auta wyrwane z rąk złomiarza.

raczej 4d, nie musi być coupe

> Poza tym - tak jak Ci pisali - szukaj 2.2/3.2, powinny być z końcówki produkcji (~1995r) kiedy

> model dostał oznaczenie E-klasa.

ok waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym - tak jak Ci pisali - szukaj 2.2/3.2, powinny być z końcówki produkcji (~1995r) kiedy

> model dostał oznaczenie E-klasa.

Jakiś czas temu mocno przyglądałem się sedanom W124 i z moich przymiarek wychodziło, że na w miarę sprawny i nie przerdzewiały egz. trzeba szykować kilkanaście tysięcy złotych. Reszta to co najmniej egzemplarze do naprawy (silniki, skrzynie, elektryka) lub do poważniejszego remontu (blacha). W zeszłym roku znajomy z klubu c.pl kupił sobie w124 kombi w full wypasie za 9.999zł, ale z dokładną wiedzą, co w nim trzeba ponaprawiać. Zrobił to i teraz cieszy się fajnym samochodem, ale pracy miał przy tym niemało.

Z benzynowych silników wart zainteresowania jest jeszcze 2.8 mający circa 190KM i elektroniczny wtrysk.

A E200 z 136KM będzie powolny, ale za to w miarę oszczędny.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś czas temu mocno przyglądałem się sedanom W124 i z moich przymiarek wychodziło, że na w miarę

> sprawny i nie przerdzewiały egz. trzeba szykować kilkanaście tysięcy złotych.

bliżej 15 czy 19,99 k pln?

> Reszta to co

> najmniej egzemplarze do naprawy (silniki, skrzynie, elektryka) lub do poważniejszego remontu

> (blacha).

opłaca się brać zdrowo blacharskie auto z problemami z silnikiem do ewentualnej naprawy?

w sensie mniej za auto, a więcej za doprowadzenie do stanu bardzo dobrego?

> W zeszłym roku znajomy z klubu c.pl kupił sobie w124 kombi w full wypasie za

> 9.999zł, ale z dokładną wiedzą, co w nim trzeba ponaprawiać. Zrobił to i teraz cieszy się

> fajnym samochodem, ale pracy miał przy tym niemało.

> Z benzynowych silników wart zainteresowania jest jeszcze 2.8 mający circa 190KM i elektroniczny

> wtrysk.

> A E200 z 136KM będzie powolny, ale za to w miarę oszczędny.

> Pozdrawiam

> Bartek

aktualnie mam spalanie na poziomie 9,5 litra ropy na setkę w mieście

spalanie porównywalne kosztowo (+/- 25%) będzie akceptowalne

przy czym coś czuję, że do silnika noPb zakładałbym gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej 4d, nie musi być coupe

> ok

I jeszcze jedno - W124 miał sporo elektryki, która po latach potrafi płatać figle.

Kolega miał kiedyś wersję z "wszystko w prądzie". Któregoś dnia to "wszystko" przestało działać. Zadzwonił do specjalisty numer 1 - cena 6k zł, dwóch kolejnych - podobnie. Stwierdził, że naprawi samemu, zdjął fotele, wykładzinę, zobaczył ile jest kabli, sprzedał jak stała zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jeszcze jedno - W124 miał sporo elektryki, która po latach potrafi płatać figle.

> Kolega miał kiedyś wersję z "wszystko w prądzie". Któregoś dnia to "wszystko" przestało działać.

> Zadzwonił do specjalisty numer 1 - cena 6k zł, dwóch kolejnych - podobnie. Stwierdził, że

> naprawi samemu, zdjął fotele, wykładzinę, zobaczył ile jest kabli, sprzedał jak stała

Eeee, bez przesady.

W podstawowych wersjach z dieslem elektryki praktycznie nie ma. Zresztą ta elektryka jest dość prosta, problem polega tylko na tym że naprawa może być czasochłonna ze względu na ciężki dostęp do dokumentacji. Jeśli chodzi o dok to miałem kiedyś przypadek, że nawet schemat z ASO był niekompletny i trzeba było wszystko badać na piechotę - znalezienie usterki (pojawiała się mniej więcej raz w tyg i tylko w sprzyjających warunkach) zajęło mi 3 miesiące zlosnik.gif

Inny przykład: przestał klientowi działać CZ na podczerwień. Wszyscy mu mówili, żeby zamontować akcesoryjną centralkę i będzie OK. Jednak on marudził że dodatkowy pilot, nieoryginalny itd. Znalezienie usterki i naprawa zajęły całe 2 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z benzynowych silników wart zainteresowania jest jeszcze 2.8 mający circa 190KM i elektroniczny

> wtrysk.

polecam... miałem w kombi. złoty z brązowym skórzanym środkiem w automacie. z krakowa na autostradzie zegarowe 250km/h... biorę pod uwage przekłamanie ale dawał rade...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem 2.2 i niczego mu już nie brakuje jeśli chodzi o osiągi, spalanie z automatem 10

> litrów gazu trasa, 12-13 miasto.

2.2 kombi z automatem palił mi 10 litrów benzyny w trasie i do 14 w mieście. Osiągi w sumie wystarczające.

> Stary W124 z silnikiem 2.3 136 KM i automatem palił średnio! 14-16 litrów benzyny. Pewnie kwestia

> wieku, głównie miałem pedał gazu w podłodze

123 z takim samym silnikiem palił od 11 w trasie do 16 w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eeee, bez przesady.

> W podstawowych wersjach z dieslem elektryki praktycznie nie ma.

Dlatego piszę, żeby nie napalać się na full-wypas, bo może okazać się puszką pandory wink.gif

Z tego co pamiętam, we wspomnianej wersji, elektryczne były nawet podajniki do pasów i zagłówki a pod zdemontowaną wykładziną podłogi plątało się morze przewodów we wszystkich kolorach tęczy.

Sam samochód jest prosty i natłukli go w trylionie egzemplarzy więc z naprawami poradzi sobie każdy kowal. Problem w tym, że spory odsetek egzemplarzy jest właśnie przez nich serwisowany. Poza tym -jak to w 20-letnim aucie- ma swoje kaprysy i trzeba mieć minimum wiedzy żeby od czasu do czasy zakasać rękawy i coś-tam nareperować wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam samochód jest prosty i natłukli go w trylionie egzemplarzy więc z naprawami poradzi sobie każdy

> kowal. Problem w tym, że spory odsetek egzemplarzy jest właśnie przez nich serwisowany.

I będzie coraz większy bo sporo dobrych warsztatów poza bieżącą obsługą nie naprawia już 124.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jeszcze jedno - W124 miał sporo elektryki, która po latach potrafi płatać figle.

> Kolega miał kiedyś wersję z "wszystko w prądzie". Któregoś dnia to "wszystko" przestało działać.

> Zadzwonił do specjalisty numer 1 - cena 6k zł, dwóch kolejnych - podobnie. Stwierdził, że

> naprawi samemu, zdjął fotele, wykładzinę, zobaczył ile jest kabli, sprzedał jak stała

po 93r jest gorsza izolacja na przewodach, pęka i się rozkłada.. zwarcia są...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> plan jest taki, że obejrzę wstępnie ja posiłkując się między innymi radami z tego filmu:

> a dalej będzie porządny warsztat, który mi auto przetrzepie

> usłyszałem, że po roku 1993 jakość mocno poszła w dół - prawda to?

> podobno W124 lepiej z dieslem brać, bo mimo, że i tak pewnie ma nakręcone 2-3x więcej niż na

> blacie to i tak jeszcze długo pojeździ

> ja teraz mam diesla i zastanawiam się, czy nie wolę jednak do benzyny wrócić

> przy okazji: co możesz powiedzieć o silniku 2,6 litra

> czy po numerze VIN da się zdekodować jakie wyposażenie powinien mieć egzemplarz?

VIN wszystko Ci powie alien.gif

287443834-merc.jpg

021 - 1.design - skóra / 2.design - dekoracyjne obszycia / 3. opony całoroczne na rynek USA

022 - 1.design - skóra / 2.design - dekoracyjne obszycia

027 - immobilizer

030 - immobilizer elektroniczny FBS2

033 - cztery alufelgi + zapasowe koło na feldze stalowej

040 - wersja kanadyjska modelu C220

046 - akumulator bezobsługowy

047 - parktronic (W140)

048 - nowy wzór deski z poduszką powietrzną po stronie pasażera

050-059 - różne modyfikacje, bez wyszczególnienia

150 - kierownica po prawej stronie

162 - wtrysk progresywny (silnik M104)

165 - silnik ze specjalnym wyposażeniem

166 - silnik Volkswagena

169 - specjalne wyposażenie silnika dla wersji coupe/cabrio

170 - wydech z przodu auta (pojazdy specjalne)

171 - alternator 14V 80A

172 - podgrzewacz paliwa

173 - kontrolka niskiego stanu oleju (silnik 111.978)

174 - konserwacja

175 - mokry filtr powietrza ze wskaźnikiem obsługi

176 - silnik benzynowy dla modelu Sprinter

177 - kompresor klimy bez regulacji

178 - alternator 14V 150A

179 - silnik z obniżoną emisją spalin

180 - silnik spełniający normę Euro II

181 - silnik OM602 o mocy 75kW (102KM) przy 3400obr/min.

200 - płyn niezamarzający (od 01.02.1968 do 30.04.1973)

201 - instrukcja obsługi i książka serwisowa (od 01.01.1972 do 31.07.1982)

202 - instrukcja obsługi i książka serwisowa, niemiecki

205 - instrukcja obsługi i książka serwisowa, angielski

206 - instrukcja obsługi i książka serwisowa, włoski

207 - instrukcja obsługi i książka serwisowa, francuski

208 - instrukcja obsługi i książka serwisowa, hiszpański

209 - instrukcja obsługi i książka serwisowa, portugalski

210 - wersja bez dachu typu hardtop

211 - układ blokady mechanizmu różnicowego (ASD)

212 - wspomaganie trakcji (electronic traction support - ETS)

213 - układ kierowniczy z adaptacją czułości w funkcji prędkości

214 - zawieszenie samopoziomujące (NIVO) z tyłu, z samoregulacją tłumienia (adaptive damping system - ADS)

215 - utwardzane sprężyny

216 - zawieszenie samopoziomujące (NIVO) na przedniej i tylnej osi, z samoregulacją tłumienia (ADS)

217 - system samoregulacji tłumienia z zawieszeniem samopoziomującym na tylnej osi

218 - przełożenie tylnego mostu (3.07) w wersji na Francję

219 - radar ostrzegający o możliwej kolizji

220 - system parktronic

221 - przedni lewy fotel regulowany elektrycznie

222 - przedni prawy fotel regulowany elektrycznie

223 - oparcie i zagłówki tylnej kanapy regulowane elektrycznie

224 - oddzielne siedzenia i zagłówki tylne regulowane elektrycznie

225 - proste oparcie tylnej kanapy

226 - podnóżki z tyłu

227 - podświetlana zapalniczka i popielniczka z tyłu

228 - dodatkowe ogrzewanie

229 - dodatkowe ogrzewanie z tyłu

230 - zdalne sterowanie dla dodatkowym ogrzewaniem

231 - pilot do otwierania bramy/garażu w przedniej krawędzi dachu

235 - opony Continental dla wersji taxi

236 - instalacja świateł do jazdy dziennej

237 - opony Uniroyal, wersja dla wypożyczalni Interrent

239 - Opony Michelin

240 - Termometr zewnętrzny

241 - przedni lewy fotel regulowany elektrycznie, z pamięcią

242 - przedni lewy fotel regulowany elektrycznie, z pamięcią

243 - sportowe siedzenia z przodu i z tyłu

244 - sportowe siedzenia z przodu

245 - komputer pokładowy

246 - lusterka z pamięcią ustawienia

247 - elektryczna regulacja fotela pasażera, dodatkowe sterowanie z tylnej kanapy

248 - tylna kanapa ze zintegrowanym fotelikiem dla dziecka

249 - wewnętrzne lusterko wsteczne automatycznie ściemniające się

251 - radio MB exquisit, dla USA

253 - radio MB exquisit, dla Japonii

256 - tylna oś z układem ASD

257 - radio HI-line

259 - radio premium, z systemem głośników BOSE

260 - bez znaczka modelu na pokrywie bagażnika

261 - bez znaczka V12

262 - bez systemu Parktronic, dla USA

265 - bez emblematu elegance/sport/esprit/classic

269 - znaczek 600 SE/SEL/SEC na schowku przed pasażerem

270 - antena na tylnym błotniku do telefonu D-network

272 - instalacja pod telefon D-network

273 - instalacja pod telefon D-network w wersji ręczniej

274 - telefon Mercedes-Benz D-network

275 - pamieci ustawień fotela kierowcy, kolumny kierowniczej i lusterek

280 - skórzane wykończenie kierownicy i lewarka skrzyni biegów

281 - sportowa kierownica i lewarek wykończony skórą

282 - torba na narty

283 - tylny spoiler

284 - drewniana gałka lewarka skrzyni biegów

285 - plisowane kieszenie z tyłu oparć przednich

286 - kieszenie siatkowe z tyłu oparć przednich

287 - tunel do przewozu nart wewnątrz auta

288 - profilowane oparcia tylnej kanapy, niezależne

289 - drewniano-skórzane wykończenie kierownicy i lewarka skrzyni biegów

291 - dwie poduszki powietrzne z przodu

292 - boczne poduszki z przodu, kierowca i pasażer

293 - boczne poduszki z tyłu, obie strony

295 - zasłonki na szybach tylnych drzwi

296 - elektryczne zasłonki na szybach tylnych

298 - składany stolik w oparciu prawego fotela

300 - schowek w przednim panelu

301 - wykończony drewnem schowek z tyłu

302 - składany podłokietnik z tyłu z wnęką na drobiazgi

303 - składany podłokietnik z przodu z wnęką na drobiazgi

304 - bez popielniczki z przodu

305 - filtr przeciwpyłkowy

306 - filtr z węglem aktywowanym

307 - chłodziarka w bagażniku

308 - chłodziarka na środku oparcia tylnej kanapy

309 - uchwyt na kubek

310 - antena z przełącznikiem/splitterem na telefon D-network na tylnym błotniku

313 - telefon Mercedes-Benz D-network, ręczny

314 - telefon Mercedes-Benz D-network

315 - karta telefoniczna D2 Debitel

316 - zintegrowany telefon D-Network

323 - instalacja pod telefon D-network

325 - telefon Mercedes-Benz C-Network

326 - podłokietnik z przodu z miejscem na telefon

328 - zestaw hands-free do telefonu

329 - instalacja pod telefon, wersja exportowa

330 - schowek na płyty CD w środkowej konsoli

331 - schowek na kasety

333 - wyposażenie specjalne dla taxi z maskownicą

335 - schowek specjalny z miejscem na drobiazgi

340 - trzecie światło STOP

341 - dodatkowe kierunkowskazy

342 - gniazdo do podłączenia gapy (taxi)

343 - urządzenie oczyszczające powietrze ze wskaźnikiem zapełnienia

344 - lampy halogenowe H4

345 - wycieraczki z czujnikiem deszczu

348 - system powiadamiania w razie wypadku

350 - nawigacja i telefon

351 - system autopilota (auto pilot system - APS)

352 - system Command (OMS)

354 - antena dachowa dla telefonu D-network

355 - antena radiotelefonu taxi na tylnym błotniku

356 - antena radiotelefonu taxi na dachu

362 - auto dla ruchu lewostronnego zgodne z normami EC (kod kontrolny)

400 - składany podłokietnik z tyłu

401 - klimatyzowane siedzenie kierowcy

404 - profilowane oparcie lewego fotela

405 - profilowane oparcie prawego fotela

406 - kody 404 + 405

407 - kody 400 + 404

408 - kody 400 + 405

409 - kody 400 + 404 + 405

410 - dach odsuwany elektrycznie

411 - dach odsuwany mechanicznie

412 - dach odsuwany i uchylany elektrycznie

414 - dach odsuwany i uchylany elektrycznie, szklana wersja

415 - szklany dach panoramiczny

420 - skrzynia automatyczna 4-biegowa + tempomat

421 - sprzęgło automatyczne

423 - skrzynia automatyczna 5-biegowa + tempomat

425 - skrzynia automatyczna 5-biegowa

428 - skrzynia 5-biegowa

430 - zagłówki tylne

431 - zagłówki tylne, pasy bezwładnościowe z tyłu, środkowy zwykły-biodrowy

440 - tempomat (cruise control)

441 - elektrycznie regulowana kolumna kierownicza

442 - poduszka powietrzna w kole kierownicy

443 - kody 440 + 441

450 - wersja international taxi

451 - obrotomierz

452 - dwutonowy sygnał dźwiękowy

460 - dodatkowe części/wyposażenie dla Kanady

461 - wskaźniki wyskalowane w milach, opisy po angielsku

466 - centralny zamek

467 - kody 461 + 466

470 - układ ABS

471 - układ ASR

472 - układ ESP

480 - zawieszenie samopoziomujące - NIVO

481 - dolne osłony

482 - dłuższe sprężyny, podwyższone zawieszenie

483 - kody 481 + 482

484 - kody 480 + 481

486 - kody 481 + 485

487 - zawieszenie hydropneumatyczne (reaktywne)

489 - zawieszenie samopoziomujące - NIVO

490 - bez podgrzewacza płynu spryskiwaczy/przedniej szyby

491 - wersja dla USA

494 - wersja dla Kaliforni

498 - wersja dla Japonii

500 - składane lusterka

501 - lusterka zewnętrzne z pamięcią ustawienia

504 - prawe lusterko regulowane elektrycznie

506 - lusterka zewnętrzne podgrzewane, prawe regulowane elektrycznie

507 - lusterka zewnętrzne podgrzewane, prawe regulowane elektrycznie, auto dla ruchu lewostronnego

508 - podgrzewane lusterka zewnętrzne

510 - radio MB Exquist z RDS (Becker)

511 - radio MB Exquisit (Panasonic)

512 - radio MB Special z RDS

515 - radio MB Classic z RDS

516 - radio MB Classic bez RDS

518 - radio MB Exquisit bez RDS

519 - radio Mexico Grand Prix (U.S.A.)

524 - zabezpieczenie lakieru

531 - antena elektryczna

533 - 4 głośniki

537 - antena mechaniczna, głośniki przednie, bez radia

538 - antena automatyczne, przednie głośniki, bez radia

540 - roleta elektryczna szyby tylnej

541 - podwójna roleta bagażnika

543 - zasłona przeciwsłoneczna z podświetlanym lusterkiem

544 - kody 540 + 543

547 - kody 541 + 543

550 - hak holowniczy

551 - system ostrzegawczy przy próbie kradzieży

552 - system ostrzegawczy przy próbie kradzieży dla Szwajcarii

553 - kody 550 + 551

554 - kody 550 + 552

561 - wzmocniony lewy fotel

562 - wzmocniony prawy fotel

563 - kody 561 + 562

565 - tylna kanapa z przejściem na trzeci rząd siedzeń - wersja osobowa, bez miejsca na bagaż

569 - pakiet siedzeń

570 - składany podłokietnik z przodu

571 - lewy fotel z regulacją wysokości - ruch lewostronny

572 - prawy fotel z regulacją wysokości

575 - kody 570 + 572

580 - klimatyzacja

581 - klimatyzacja automatyczna

582 - klimatyzacja z tyłu

583 - elektrycznie podnoszone szyby przednie

584 - elektrycznie podnoszone szyby z przodu i z tyłu

585 - kody 580 + 583

586 - kody 580 + 584

587 - kody 581 + 583

588 - kody 581 + 584

589 - kody 581 + 582

590 - szyby atermiczne, tylna ogrzewana, klejona (laminowana)

591 - szyby atermiczne, tylna ogrzewana, szkło hartowane

592 - szyby atermiczne, tylna ogrzewana, klejona (laminowana), przednia z paskiem przeciwsłonecznym

593 - szyby atermiczne, tylna ogrzewana, szkło hartowane, przednia z paskiem przeciwsłonecznym

594 - przednia i boczne szyby atermiczne, szkło zielone

595 - przednia i boczne szyby atermiczne, szkło zielone, pasek przeciwsłoneczny na przedniej

598 - boczne szyby atermiczne, tylna ogrzewana, przednia ze szkła białego

599 - boczne szyby atermiczne, tylna ogrzewana, klejona (laminowana), przednia ze szkła białego

600 - wycieraczki/spryskiwacze przednich reflektorów

602 - specjalne miejsce na tablicę rejestracyjną

605 - kody 600 + 602

611 - lampki w drzwiach oświetlające podłoże

612 - reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami

613 - reflektory asymetryczne, ruch prawostronny

615 - 611 + 613

616 - 611 + 612

617 - reflektory ksenonowe symetryczne, ruch prawostronny

618 - kody 611 + 617

619 - reflektory zwykłe zamiast ksenonowych

620 - system kontroli spalin

623 - wersja dla Zatoki Perskiej

625 - wersja dla Australii

630 - trójkąt ostrzegawczy wg norm ECE

631 - dwukolorowe lampy tylne

632 - kody 630 + 634

634 - bez apteczki pierwszej pomocy

636 - bez trójkąta ostrzegawczego

639 - kody 634 + 636

640 - alufelgi 15-otworowe

642 - alufelgi 7-otworowe, gwiazda

643 - opony 205/60 R 15, felgi stalowe

644 - kody 640 + 645

645 - opony zimowe

646 - alufelgi 7-otworowe

647 - alufelgi 5-otworowe

649 - alufelgi 6-otworowe

651 - zawieszenie sportowe, felgi stalowe

652 - alufelgi 8-otworowe

653 - zawieszenie sportowe, alufelgi 8-otworowe

654 - zawieszenie sportowe, alufelgi 5-otworowe AMG

655 - zawieszenie sportowe, alufelgi 5-otworowe

656 - alufelgi 10-otworowe

657 - alufelgi 6-otworowe, 7x15 z oponami 205/60 R15

658 - alufelgi, wzór EVO

659 - alufelgi 18" 5-otworowe

660 - opony 225/75 R16, alufelgi

661 - opony 255/65 R16, alufelgi

662 - opony 275/55 R17, alufelgi

663 - opony 255/65 R16, felgi chromowane

664 - opony 275/65 R17, felgi chromowane

668 - pakowanie na czas transportu

669 - koło zapasowe

670 - ogrzewanie REST

671 - kody 670 + 673

673 - akumulator dużej pojemności

675 - zawieszenie sportowe, alufelgi 6-otworowe

682 - gaśnica

685 - kody 682 + 687

687 - tabliczka modelowa z rokiem produkcji

691 - szyby atermiczne, tylna ze szkła hartowanego

693 - szyby atermiczne, szary pasek przeciwsłoneczny na przedniej, tylna ze szkła hartowanego

722 - zintegrowane uchwyty do mocowania bagażu

723 - zasłona przedziału bagażowego

724 - mocowanie bagażu

725 - bez relingu dachowego

726 - elementy pod montaż bagażnika dachowego

731 - wykończenie w drewnie z dymionego korzenia orzecha włoskiego

732 - wykończenie drewnem z amerykańskiego klonu srebrzystego

740 - składany dach tekstylny, czarny

744 - składany dach tekstylny, granatowy

746 - składany dach tekstylny, brązowy

748 - dach składany hydraulicznie

750 - radio Europa 2000

751 - radio Grand Prix z RDS

752 - radio Mexico 2000 z RDS

753 - radio Becker Europa 2000

755 - radio MB Special z RDS, schowek na płyty CD, 4 głośniki

772 - pakiet stylizacyjny AMG (przedni spoiler, progi, tylny zderzak)

773 - tylny spoiler AMG w kolorze nadwozia

774 - nadkola poszerzone na koła AMG

776 - pokrowce na koła AMG

777 - tylny tłumik wzór AMG

779 - felgi AMG, środek felgi w kolorze MB199 blue black metallic

780 - zawieszenie sportowe AMG, alufelgi AMG pełne z szerokimi oponami

781 - pakiet zawieszenia/kół AMG

782 - pakiet zawieszenia/kół AMG

783 - zawieszenie sportowe AMG

784 - pakiet zawieszenia/kół AMG

785 - zawieszenie sportowe AMG, alufelgi AMG z szerokimi oponami

786 - zawieszenie sportowe AMG, alufelgi AMG z szerokimi oponami

787 - zawieszenie sportowe AMG, alufelgi AMG z szerokimi oponami

788 - zawieszenie sportowe AMG, alufelgi AMG z szerokimi oponami

789 - zawieszenie sportowe AMG, alufelgi AMG pełne z szerokimi oponami

790 - koła AMG, kompletne, pełne felgi, 7J x 15 ET 37 205/60

791 - koła AMG, kompletne, pełne felgi, 8J x 18 ET 31 235/40

792 - koła AMG, kompletne, pełne felgi, 8J x 18 ET 31 235/40 ZR18,

793 - koła AMG, kompletne,

794 - koła AMG, alufelgi, 7,5 J x 17 ET 37 225/45 ZR 17

795 - koła AMG, alufelgi, 8,5 J x 17 ET 18 235/45 HA 10

796 - koła AMG, alufelgi, 7,5x17 ET 42 225/45, 2-piece

797 - koła AMG, alufelgi, 8,5 J x 18 ET 44 255/45

798 - koła AMG, alufelgi pełne, 7,5 J x 17 ET 35 225/45

799 - koła AMG, alufelgi pełne, 8,5 J x 18 ET 47 255/45

800 - 809 - zmiana roku modelowego, ostatnia cyfra kodu opcji wskazuje nowy rok modelowy

810 - pakiet audio

812 - głośniki z tyłu

813 - sterowanie głosem

814 - aktywny subwoofer

816 - zdalne sterowanie radia

819 - zmieniarka płyt CD w bagażniku

820 - wersja turystyczna (USA, Japonia, Australia)

823 - dodatkowe wyposażenie/części/ osprzęt dla Szwajcarii

825 - dodatkowe wyposażenie/części/ osprzęt dla Szwecji

826 - dodatkowe wyposażenie/części/ osprzęt dla Francji

827 - dodatkowe wyposażenie/części/ osprzęt dla Austrii

828 - bez katalizatora

829 - dodatkowe wyposażenie/części/ osprzęt dla Norwegii

831 - dodatkowe wyposażenie/części/ osprzęt dla Włoch

832 - dodatkowe wyposażenie/części/ osprzęt dla Danii

833 - dodatkowe wyposażenie/części/ osprzęt dla Wlk Brytanii

834 - dodatkowe wyposażenie/części/ osprzęt dla Izraela

835 - dodatkowe wyposażenie/części/ osprzęt dla Korei Pd

836 - dodatkowe wyposażenie/części/ osprzęt dla Singapuru/Hong-Kongu

837 - gumowe dywaniki

838 - dodatkowe wyposażenie/części/ osprzęt dla Tajlandii

840 - przyciemniane szyby

841 - zabezpieczenie przodu

842 - prawy fotel ze składanym oparciem

844 - składana ławka w przedziale bagażowym

845 - bez tylnego siedzenia

846 - zabezpieczenie boczne

847 - trzecie siedzenie

849 - koło zapasowe z uchwytem

870 - fax w tylnym podłokietniku

871 - fax w konsoli

872 - podgrzewanie siedzenia tylnej kanapy

873 - podgrzewanie siedzenia

875 - podgrzewanie płynu spryskiwaczy

876 - oświetlenie wnętrza z tyłu

877 - lampka do czytania z tyłu

878 - światło punktowe na łamanym ramieniu z tyłu

880 - centralny zamek na podczerwień

882 - zabezpieczenie przedziału pasażerskiego / zabezpieczenie przed odholowaniem

883 - automatyczne zamykanie drzwi i pokrywy bagażnika

884 - dodatkowy mechanizm zamka pokrywy bagażnika (HZS)

885 - centralny zamek na podczerwień, immobilizer

886 - pilot do otwierania bagażnika

887 - schowek zamykany na klucz

888 - pilot na podczerwień

889 - system bez kluczyka

902 - mocowanie proporca, lewe

903 - mocowanie proporca, prawe

904 - wersja specjalna "Mille Miglia"

905 - wersja specjalna "ATP Tour"

906 - wersja specjalna "DTM/JTC 96"

909 - zdalne sterowanie radiem, wersja eksportowa

910 - alternator o zwiększonej wydajności

911 - adnotacja o wyposażeniu specjalnym

912 - sprężyny wzmacniane (większa ładowność)

913 - instalacja i miejsce do zamontowania klimatyzacji (ZSM)

914 - system BAS (asystent hamowania)

915 - zbiornik paliwa o zwiększonej pojemności

916 - dodatkowe części dla krajów gorących

920 - silnik z pompą powietrza w wydechu

921 - silnik na ester metylowy oleju roślinnego (biopaliwo)

922 - silnik taxi OM604 D22 ze zredukowaną mocą

931 - podwójne wewnętrzne lusterko wsteczne

932 - schowek w siedzeniu fotela

934 - urządzenie alarmowe dla taxi

935 - instalacja pod urządzenie alarmowe taxi

936 - schowek w konsoli

937 - pakiet wzmocnień dla wersji taxi

938 - radiotelefon z przełącznikiem

939 - schowek pod prawym fotelem

947 - mocowanie i wyposażenie dla proporca z lewej

948 - mocowanie i wyposażenie dla proporca z prawej

952 - pakiet sportline

953 - pakiet sportline

954 - pakiet avantgarde

955 - pakiet elegance

956 - pakiet wersji sport

957 - pakiet techniczny AMG

959 - pakiet wersji esprit

960 - wersja rządowa

961 - nakładka/nadbudowa dachu (SINFO)

962 - nakładka/nadbudowa dachu (HELLA)

966 - światło błyskowe niebieskie

970 - auto patrolowe, z radiem, na Niemcy

971 - auto patrolowe, z radiem, na export

972 - wersja CID

973 - auto patrolowe, z wyposażeniem SINFO

974 - auto komendanta straży pożarnej

975 - ambulans

978 - specjalna wersja nadwoziowa

979 - wersja bezpieczeństwa

980 - książka rejestracyjna i numer homologacji na tabliczce znamionowej

981 - bez książki rejestracyjnej i numeru dopuszczenia do ruchu na tabliczce znamionowej

982 - dodatkowe wyposażenie/części dla Finlandii

984 - bez certyfikatu własności, ale z dokumentami homologacyjnymi

986 - tabliczka znamionowa (z numerem VIN)

987 - hebel odłączający akumulator dla aut wysyłanych promem

988 - certyfikat własności, dokumenty homologacyjne, tabliczka znamionowa wg EC

993 - opcje specjalne AMG

994 - auto wystawowe (nadwozie)

997 - auto wystawowe (nadwozie i silnik)

zlosnik.gif

post-8270-14352522851013_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrafię Ci odpowiedzieć na to pytanie - moim zdaniem wszystko zależy od dbałości, nie zauważyłem znaczącego pogorszenia jakości, ale też nie przewala mi się tych aut przez ręce za dużo.

Miałem 1987 124 230E automat, jeździłem trochę 1993 220 automat, mam 1992 190D 201, wszystkie były zadbane i trwałe.

Szwagier ma E200 diesel 1994, 124 na sprzedaż, chce 10.000 PLN. Skrzynia 5-tka, sedan, bordo, niesamowicie zadbany mechanicznie i wnętrze, blacha- wyłazi rdza na rantach błotników i wewnątrz progów. Nie widać tego jeszcze konkretnie, ale zaczyna dawać znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jeszcze jedno - W124 miał sporo elektryki, która po latach potrafi płatać figle.

> Kolega miał kiedyś wersję z "wszystko w prądzie". Któregoś dnia to "wszystko" przestało działać.

> Zadzwonił do specjalisty numer 1 - cena 6k zł, dwóch kolejnych - podobnie. Stwierdził, że

> naprawi samemu, zdjął fotele, wykładzinę, zobaczył ile jest kabli, sprzedał jak stała

elektryki może w sumie nie być (za wiele) biglaugh.gif

chciałbym klimę

fajny byłby szyberdach, centralny zamek i szyby elektryczne

skóry nie chcę więc fotele elektryczne odpadają

to chyba tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.