Skocz do zawartości

gazowanie silników forda


jozek

Rekomendowane odpowiedzi

> konkretnie c-max

> silniki benzynowe:

>

> 1.6 16V 100 KM

> 1.8 16V 120 i 125 KM

> 2.0 16V 145 KM

> który jest łatwo gazowalny, i trwały na LPG ?

> wiem, że zagazować można wszystko "znajdz tylko dobrego gazownika" heh

Zakładam że żaden z powyższych nie jest na bezpośrednim wtrysku więc każdy tak samo łatwo da się zagazować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plytkami? Oj coś tu Kolega czaruje.

no właśnie, jak się reguluje luz zaworowy w silnikach forda (pod kątem LPG oczywiście) chodzi mi o silniki 1.4 1.6 z focusa ok 2000r. ? Podejrzewam, że w nowszych konstrukcjach jest podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie, jak się reguluje luz zaworowy w silnikach forda (pod kątem LPG oczywiście) chodzi mi o

> silniki 1.4 1.6 z focusa ok 2000r. ? Podejrzewam, że w nowszych konstrukcjach jest podobnie

A co ma luz zaworowy do LPG nawet jeśli jest regulowany mechanicznie? Przeciez na benzynie też trzeba go co jakiś czas regulować i tyle. Zakładam że interwały tej czynności przewiduje producent i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie, jak się reguluje luz zaworowy w silnikach forda (pod kątem LPG oczywiście) chodzi mi o

> silniki 1.4 1.6 z focusa ok 2000r. ? Podejrzewam, że w nowszych konstrukcjach jest podobnie

Plytki w lepszym wypadku, a szklanki w gorszym czyli albo da sie wyjac plytke bez wyjmowania walka albo sie nie da bo sie sklei lub nie ma jej jak podebrac i wyciaga sie walek, w przypadku szklanek sciagasz rozrzad i wyjumejesz wałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co ma luz zaworowy do LPG nawet jeśli jest regulowany mechanicznie? Przeciez na benzynie też

> trzeba go co jakiś czas regulować i tyle. Zakładam że interwały tej czynności przewiduje

> producent i tyle.

Przewiduje, ale jezeli pierwszy wlasciciel cos tam dba to kolejni juz nie koniecznie, pierwsza regulacja chyba po 150tys km , a potem pewnie czesciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plytki w lepszym wypadku, a szklanki w gorszym czyli albo da sie wyjac plytke bez wyjmowania walka

> albo sie nie da bo sie sklei lub nie ma jej jak podebrac i wyciaga sie walek, w przypadku

> szklanek sciagasz rozrzad i wyjumejesz wałek.

W przypadku szklanek na sieci jeden człowieczek umieścił fotki sposobu w jaki regulował. Do tego nie rozpinał rozrządu, zblokował odpowiednio koła zębate, odkręcił wałek rozrządu i gotowe. Genialne w swojej prostocie, w sumie do powtórzenia w przypadku innych silników (np. avensis 1.8), kwestia tylko wykonania odpowiednich blokach (w przypadku avensa będzie trudniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku szklanek na sieci jeden człowieczek umieścił fotki sposobu w jaki regulował. Do tego

> nie rozpinał rozrządu, zblokował odpowiednio koła zębate, odkręcił wałek rozrządu i gotowe.

> Genialne w swojej prostocie, w sumie do powtórzenia w przypadku innych silników (np. avensis

> 1.8), kwestia tylko wykonania odpowiednich blokach (w przypadku avensa będzie trudniej).

szlifowanie szklanek od srodka jakimś dremelem, o ten manual Ci chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co ma luz zaworowy do LPG nawet jeśli jest regulowany mechanicznie? Przeciez na benzynie też

> trzeba go co jakiś czas regulować i tyle. Zakładam że interwały tej czynności przewiduje

> producent i tyle.

osadzanie gniazd zaworowy , które na lpg wystepuje szybciej zwłaszcza przy słabo dobranych komponentach i złej regulacji. od 150-200 tys juz sie zaczyna objawiać.

na benzynie tez to wystepuje tylko ze wolniej...

z tego co sie orientuje któryś 1.8 miał pośredni wtrysk, najwiecej zainstalowanych instalacji widziałem w 2.0 145 duratec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> konkretnie c-max

> silniki benzynowe:

>

> 1.6 16V 100 KM

> 1.8 16V 120 i 125 KM

> 2.0 16V 145 KM

> który jest łatwo gazowalny, i trwały na LPG ?

> wiem, że zagazować można wszystko "znajdz tylko dobrego gazownika" heh

widzę że sporo tutaj specialistów

napiszę jako użytkownik c-max na lpg

1.8 i 2.0 to prawie identyczne silniki, najczęściej występujące w mondeo

oba mają szklanki do regulacji, co podraża koszt ew regulacji - trzeba kupić drogie szklanki zamiast płytek

ale oba znoszą gaz o wiele lepiej niż można wyczytać w sieci

(opinie wywodzą się chyba z czasów IIgen)

mój ma obecnie ponad 80kkm na LPG (założona przy 70kkm, teraz na liczniku 155kkm)

dwa razy kontrolowałem luzy, przy 70 i po 50kkm na gazie, było OK

o ile przy pierwszej kontroli był za duży luz (ciepły silnik mógł mieć znaczenie) to przy 130kkm było "książkowo"

silnik jest dość czuły na regulację i wywala dość szybko błąd silnika (w porównaniu np do puga406)

jak nie masz zamiaru katować auta to IMO spokojnie wkładaj gaz, nawet gdybyś musiał zrobić regulację luzów to te 600-800zł idzie przełknąć co 100kkm hmm.gif

ja już wiem że chyba szybciej sprzedam auto niż zajeżdżę silnik wink.gif

auto mam 5rok i czas myśleć o zmianach (skończy 10lat)

co do 1.6 się nie wypowiadam, bo tego silnika nie brałem pod uwagę

IMO za słaby do 1500kg auta (MW c-max'a to niecałe 1400kg, po włożeniu instalacji i kierowcy wyjdzie j/w)

osobiście żałuje że nie trafił się 2.0

z ciekawostek, był 1.8 flexifuel i może to jest wybór do gazu ?

ktoś na forum forda pisał że ma wzmocnioną głowicę i zmieniony soft hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba najlepszy, ale nie wymieniony tutaj, to 2,5T

> Kolega w Fordzie Kuga ma i jest zadowolony, ale nie wiem co tam w środku siedzi.

> Pzd

2.5T hmm.gif

dobrą opinię ma 2.5 V6 (regulacja hydrauliczna luzów tam jest chyba)

ale żaden z nich nie występuje w maksie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli 2.5T to chyba R5 i jest to silnik Volvo.

A montowali coś takiego w fordzie?

2,5 V6 był, ale nie w C-Maxie ...

PS. Faktycznie w mondeo mk3 był 2,5 V6, ale w mk4 był już tylko 2,5T R5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.