jozek Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 konkretnie c-max silniki benzynowe: 1.6 16V 100 KM 1.8 16V 120 i 125 KM 2.0 16V 145 KM który jest łatwo gazowalny, i trwały na LPG ? wiem, że zagazować można wszystko "znajdz tylko dobrego gazownika" heh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > konkretnie c-max > silniki benzynowe: > > 1.6 16V 100 KM > 1.8 16V 120 i 125 KM > 2.0 16V 145 KM > który jest łatwo gazowalny, i trwały na LPG ? > wiem, że zagazować można wszystko "znajdz tylko dobrego gazownika" heh Zakładam że żaden z powyższych nie jest na bezpośrednim wtrysku więc każdy tak samo łatwo da się zagazować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meenia Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Zakładam że żaden z powyższych nie jest na bezpośrednim wtrysku więc każdy tak samo łatwo da się > zagazować. Kazdy ma luzy zaworowe regulowane plytkami, na lpg trzeba je czas od czasu kontrolowac i bedzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Kazdy ma luzy zaworowe regulowane plytkami, na lpg trzeba je czas od czasu kontrolowac i bedzie git Plytkami? Oj coś tu Kolega czaruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Plytkami? Oj coś tu Kolega czaruje. no właśnie, jak się reguluje luz zaworowy w silnikach forda (pod kątem LPG oczywiście) chodzi mi o silniki 1.4 1.6 z focusa ok 2000r. ? Podejrzewam, że w nowszych konstrukcjach jest podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > no właśnie, jak się reguluje luz zaworowy w silnikach forda (pod kątem LPG oczywiście) chodzi mi o > silniki 1.4 1.6 z focusa ok 2000r. ? Podejrzewam, że w nowszych konstrukcjach jest podobnie A co ma luz zaworowy do LPG nawet jeśli jest regulowany mechanicznie? Przeciez na benzynie też trzeba go co jakiś czas regulować i tyle. Zakładam że interwały tej czynności przewiduje producent i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > no właśnie, jak się reguluje luz zaworowy w silnikach forda (pod kątem LPG oczywiście) chodzi mi o > silniki 1.4 1.6 z focusa ok 2000r. ? Podejrzewam, że w nowszych konstrukcjach jest podobnie Plytki w lepszym wypadku, a szklanki w gorszym czyli albo da sie wyjac plytke bez wyjmowania walka albo sie nie da bo sie sklei lub nie ma jej jak podebrac i wyciaga sie walek, w przypadku szklanek sciagasz rozrzad i wyjumejesz wałek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > A co ma luz zaworowy do LPG nawet jeśli jest regulowany mechanicznie? Przeciez na benzynie też > trzeba go co jakiś czas regulować i tyle. Zakładam że interwały tej czynności przewiduje > producent i tyle. Przewiduje, ale jezeli pierwszy wlasciciel cos tam dba to kolejni juz nie koniecznie, pierwsza regulacja chyba po 150tys km , a potem pewnie czesciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meenia Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Plytkami? Oj coś tu Kolega czaruje. Byly i plytki i szklanki, nie potrafie powiedziec co kiedy i w jakich silnikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Plytki w lepszym wypadku, a szklanki w gorszym czyli albo da sie wyjac plytke bez wyjmowania walka > albo sie nie da bo sie sklei lub nie ma jej jak podebrac i wyciaga sie walek, w przypadku > szklanek sciagasz rozrzad i wyjumejesz wałek. W przypadku szklanek na sieci jeden człowieczek umieścił fotki sposobu w jaki regulował. Do tego nie rozpinał rozrządu, zblokował odpowiednio koła zębate, odkręcił wałek rozrządu i gotowe. Genialne w swojej prostocie, w sumie do powtórzenia w przypadku innych silników (np. avensis 1.8), kwestia tylko wykonania odpowiednich blokach (w przypadku avensa będzie trudniej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > W przypadku szklanek na sieci jeden człowieczek umieścił fotki sposobu w jaki regulował. Do tego > nie rozpinał rozrządu, zblokował odpowiednio koła zębate, odkręcił wałek rozrządu i gotowe. > Genialne w swojej prostocie, w sumie do powtórzenia w przypadku innych silników (np. avensis > 1.8), kwestia tylko wykonania odpowiednich blokach (w przypadku avensa będzie trudniej). szlifowanie szklanek od srodka jakimś dremelem, o ten manual Ci chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > szlifowanie szklanek od srodka jakimś dremelem, o ten manual Ci chodzi ? Nie znajduję wątku, mam link tylko do zdjęć: KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > A co ma luz zaworowy do LPG nawet jeśli jest regulowany mechanicznie? Przeciez na benzynie też > trzeba go co jakiś czas regulować i tyle. Zakładam że interwały tej czynności przewiduje > producent i tyle. osadzanie gniazd zaworowy , które na lpg wystepuje szybciej zwłaszcza przy słabo dobranych komponentach i złej regulacji. od 150-200 tys juz sie zaczyna objawiać. na benzynie tez to wystepuje tylko ze wolniej... z tego co sie orientuje któryś 1.8 miał pośredni wtrysk, najwiecej zainstalowanych instalacji widziałem w 2.0 145 duratec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > konkretnie c-max > silniki benzynowe: > > 1.6 16V 100 KM > 1.8 16V 120 i 125 KM > 2.0 16V 145 KM > który jest łatwo gazowalny, i trwały na LPG ? > wiem, że zagazować można wszystko "znajdz tylko dobrego gazownika" heh widzę że sporo tutaj specialistów napiszę jako użytkownik c-max na lpg 1.8 i 2.0 to prawie identyczne silniki, najczęściej występujące w mondeo oba mają szklanki do regulacji, co podraża koszt ew regulacji - trzeba kupić drogie szklanki zamiast płytek ale oba znoszą gaz o wiele lepiej niż można wyczytać w sieci (opinie wywodzą się chyba z czasów IIgen) mój ma obecnie ponad 80kkm na LPG (założona przy 70kkm, teraz na liczniku 155kkm) dwa razy kontrolowałem luzy, przy 70 i po 50kkm na gazie, było OK o ile przy pierwszej kontroli był za duży luz (ciepły silnik mógł mieć znaczenie) to przy 130kkm było "książkowo" silnik jest dość czuły na regulację i wywala dość szybko błąd silnika (w porównaniu np do puga406) jak nie masz zamiaru katować auta to IMO spokojnie wkładaj gaz, nawet gdybyś musiał zrobić regulację luzów to te 600-800zł idzie przełknąć co 100kkm ja już wiem że chyba szybciej sprzedam auto niż zajeżdżę silnik auto mam 5rok i czas myśleć o zmianach (skończy 10lat) co do 1.6 się nie wypowiadam, bo tego silnika nie brałem pod uwagę IMO za słaby do 1500kg auta (MW c-max'a to niecałe 1400kg, po włożeniu instalacji i kierowcy wyjdzie j/w) osobiście żałuje że nie trafił się 2.0 z ciekawostek, był 1.8 flexifuel i może to jest wybór do gazu ? ktoś na forum forda pisał że ma wzmocnioną głowicę i zmieniony soft Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > silniki benzynowe: > > 1.6 16V 100 KM > 1.8 16V 120 i 125 KM > 2.0 16V 145 KM > który jest łatwo gazowalny, i trwały na LPG ? Chyba najlepszy, ale nie wymieniony tutaj, to 2,5T Kolega w Fordzie Kuga ma i jest zadowolony, ale nie wiem co tam w środku siedzi. Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Chyba najlepszy, ale nie wymieniony tutaj, to 2,5T > Kolega w Fordzie Kuga ma i jest zadowolony, ale nie wiem co tam w środku siedzi. > Pzd 2.5T dobrą opinię ma 2.5 V6 (regulacja hydrauliczna luzów tam jest chyba) ale żaden z nich nie występuje w maksie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > 2.5T > dobrą opinię ma 2.5 V6 (regulacja hydrauliczna luzów tam jest chyba) > ale żaden z nich nie występuje w maksie Jeśli 2.5T to chyba R5 i jest to silnik Volvo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Jeśli 2.5T to chyba R5 i jest to silnik Volvo. A montowali coś takiego w fordzie? 2,5 V6 był, ale nie w C-Maxie ... PS. Faktycznie w mondeo mk3 był 2,5 V6, ale w mk4 był już tylko 2,5T R5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.