Skocz do zawartości

Kia Ceed 2013r dziwne zachowanie ABS


VANT

Rekomendowane odpowiedzi

Dosiadam obecnie takową kijankę i zauważyłem że bardzo niebezpiecznie zachowuje się podczas hamowania na nierównościach. Do czego zmierzam....

W drodze do pracy mam skrzyżowanie przed którym może z 8 metrów jest przejazd kolejowy....

a więc jak co dzień dojeżdżam do tego skrzyżowania i zaczynam lekko hamować już na torach i tu bardzo niemiła i stresująca sytuacja...

ABS blokuje pedał hamulca tak ze nie mam w ogóle hamowania !!! uciekam na bok i w ostatniej chwili ABS odpuszcza i zatrzymuję się z podwójnym zawałem serca....

Na początku myślałem że to jakiś przypadek i mimo napędzonego stracha zignorowałem sprawę, gdyż nie pierwszy raz jechałem tą drogą. Niestety temat powrócił kilka dni później i

na szczęście znowu skończyło się tylko strachem. Oprócz tego ABS i inne systemy w samochodzie działają normalnie. Najciekawsze dopiero przyszło wraz z krótkim

porównaniem w TVN Turbo Kia, Dacia i Chevrolet...zrobili test hamowania przed skrzyżowaniem z wybojami i jak się okazało Kia wypada w tym teście najgorzej

(tak na oko 3-5 metrów dalej się zatrzymała kijanka) , co testujący określi (właśnie wjechałem komuś w.... lub coś w podobie wink.gif )

Zrobiłem potem testy w bezpiecznych warunkach i potwierdziły one moje wcześniejsze obserwacje.

Ogólnie autko całkiem fajne, ale IMO kierownica wielofunkcyjna jest niewygodna-bolą mnie palce jak trzymam koło kierownicy między nimi i IMO układ jest zbyt czuły.

Tylna szyba bardzo się brudzi podczas jazdy (zawirowania sie tworzą i cały syf leci na nią), co jest naprawdę denerwujące podczas dłuższych wyjazdów

(a do tego celu używam tego samochodu) i trzeba co chwila załączać wycieraczkę i psikac płynem.

Oprócz tego "małego" problemu z ABS autko spisuje się całkiem fajnie, spalając w trasie 7,7l noPb/100km (jazda raczej dynamiczna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to się przyzwyczaj lub zmień auto. W miarę sztywna zawiecha, twarda guma na mrozie i koło

> podskakuje na nierównościach tracąc przyczepność.

hmmm niby tak....zimówki yokohama w-drive więc szału ni ma ale źle też nie jest. Wczoraj znowu teścik w bezpiecznych warunkach: prosta droga przejazd kolejowy (nieczynny, same tory) i dalej prosta droga. Prędkość tym razem około 60km/h, zaczynam hamowanie na torach i jak sie mogłem spodziewać ABS blokuje pedał tak że przez moment nie ma w ogóle hamulca, ale ten moment jest zdecydowanie za długi ! Mam porównanie do innych aut którymi jeździłem i tutaj lag, zresztą tak samo wyszło na TVN Turbo, jest zdecydowanie za długi i niebezpieczny, ale że jest to dość specyficzna sytuacja, to żadko się o tym mówi.

Muszę po prostu bardziej uważać.

Jeszcze jedno...pisałem na początku o tylnej szybie....Szlag mnie trafia bo ona brudzi się bardziej niż przednia podczas jazdy klnie.gif

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze jedno...pisałem na początku o tylnej szybie....Szlag mnie trafia bo ona brudzi się bardziej

> niż przednia podczas jazdy

Kombi? Normalka - w moim focusie jest dokładnie to samo - może chlapacze coś by poprawiły sytuację ale ja się już przyzwyczaiłem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kombi? Normalka - w moim focusie jest dokładnie to samo - może chlapacze coś by poprawiły sytuację

> ale ja się już przyzwyczaiłem

hatchback...jest spojlerek nad tylną szybą, ale g...no daje i mam wrażenie że wszystko co wylatuje za mną leci własnie na tylną szybę oslabiony.gif Chyba coś z aerodynamiką przedobrzyli....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak nie próbowałem....ale wczorajsze testy pokazują jednoznacznie ze ABS blokuje hamowanie w tym przypadku za długo...po lag'u nagle odpuszczał i działał już normalnie.

@Colin

auto jest nowe (4miesiące) i amorki ma sprawne...no chyba że jakaś wada, podjadę na skp i sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak nie próbowałem....ale wczorajsze testy pokazują jednoznacznie ze ABS blokuje hamowanie w tym

> przypadku za długo...po lag'u nagle odpuszczał i działał już normalnie.

> @Colin

> auto jest nowe (4miesiące) i amorki ma sprawne...no chyba że jakaś wada, podjadę na skp i sprawdzę.

witam . zrób test hamowania awaryjnego, na pustej szerokiej drodze , wcisnij z całej siły pedał hamulca równoczesnie z pedałem sprzęgła, nie odpuszczaj hamulca nawet na chwilę , trzymaj do całkowitego zatrzymania pojazdu maksymalnie wciśnięty , po zatrzymaniu pedał hamulca powinien wpaść do'' podłogi''. efekt jak przy zapowietrzonym hamulcu, tył pojazdu powinien podnieść sie do ''góry''. Sprzegło po to aby silnik nie zgasł,wiadomo brak wspomagania na przykład. Przetestuj to w bezpiecznych warunkach, niekoniecznie na śniegu , polecam mokry asfalt. poczytaj na temat hamowania awaryjnegoz z ABS i bez. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dosiadam obecnie takową kijankę i zauważyłem że bardzo niebezpiecznie zachowuje się podczas

> hamowania na nierównościach.

Ja jeżdżę taką Kią od roku i nie zauważyłem nawet podobnych objawów. Jeżdżę też na codzień różnymi innymi samochodami i w ciągu 10-ciu lat ABS włączył mi się może kilka razy. To co opisałeś świadczy tylko o tym, że jeździsz za szybko i za ostro hamujesz, a wynika to z faktu, że nie potrafisz dostosować stylu jazdy do warunków na drodze. Samochód jest tutaj najmniej winny zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co opisujesz jest jak najbardziej normalne. Najbardziej widoczne w aucie bez EBD. Potęgowane przez sztywno zestrojone zawieszenie, lekki tył i mocno napompowane opony/niski profil. Ewentualnie zużyte amortyzatory.

W pewnym momencie podczas hamowania jedno z kół jest w powietrzu (podbite przez nierówność) więc blokujesz je nawet przy lekkim dotknięciu hamulca. Dla ABS oznacza to żeby odpuścić dopóki koło nie odzyska przyczepności. Jest w powietrzu więc musi puścić całkiem żeby zaczęło się kręcić. To koło spadło... następne jest podbite palacz.gif

W przypadku EBD efekt jest zredukowany.

Po prostu jest to jedna z poważnych wad systemu ABS generalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prosta droga. Prędkość tym razem około 60km/h, zaczynam hamowanie na torach i jak sie mogłem

> spodziewać ABS blokuje pedał tak że przez moment nie ma w ogóle hamulca, ale ten moment jest

> zdecydowanie za długi !

tanie auto=tanie systemy nie do końca zgrane z czujnikami, nie do końca dobrze zgrane z oponą i zawieszeniem. po prostu programowali to praktykanci na zajęciach w technikum.

Ale spoko ok.gif Hultaje mają to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tanie auto=tanie systemy nie do końca zgrane z czujnikami, nie do końca dobrze zgrane z oponą i

> zawieszeniem. po prostu programowali to praktykanci na zajęciach w technikum.

> Ale spoko Hultaje mają to samo.

tanie jak tanie......pełna kontrola trakcji itp. jest, nie zmienia to jednak faktu że w starym fiacie brava efekt całkowitego braku hamulca nie występuje....a w tym mi to wygląda na błąd w oprogramowaniu sterownika, a nie podskakiwanie koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tanie jak tanie......pełna kontrola trakcji itp. jest, nie zmienia to jednak faktu że w starym

> fiacie brava efekt całkowitego braku hamulca nie występuje....a w tym mi to wygląda na błąd w

> oprogramowaniu sterownika, a nie podskakiwanie koła

a skąd by się ABS na przyczepnym włączył jak nie z oderwania koła od nawierzchni na ułamek sekundy?

Przelatujesz przez tory, przez chwilę każde koło NA PEWNO jest w górze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważylem u siebie coś podobnego, przejeżdzając deczko za szybko przez dość krzywy przejazd kolejowy (wyprofilowany był tak jakby była hopka), tył auta lekko sie uniósł i pomimo tego, że nawierzchnia nie była śliska to migneła kontrolka kontroli trakcji.

Tak jak koledzy piszą, przetestuj hamulce, ABS na równej drodze i bedziesz wiedział o co kaman, przy przejeżdzaniu przez przejazdy kolejowe rózne dziwne rzeczy moga się dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a skąd by się ABS na przyczepnym włączył jak nie z oderwania koła od nawierzchni na ułamek sekundy?

> Przelatujesz przez tory, przez chwilę każde koło NA PEWNO jest w górze.

ale ja cały czas piszę że załącza się na przejeździe czyli pewnie w tym momencie koło podskoczy i ABS blokuje pedał hamulca, problem w tym że ta blokada trwa zbyt długo i w moim odczuciu koło dawno ma przyczepność, a on jeszcze trzyma.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Ja mam dokładnie to samo u siebie. Dzisiaj zmieniłem amorki na nowe po waszych postach i zjeżdżając do garażu po wystającej kostce, co któraś z kolei, przyhamowujac abs tak odbija, że pedal w podłodze a ja lecę. Od razu rękaw zaciągnięty i dopiero jak trochę zciagnie ręczny odpuszcza abs i hamuje. Jakby moja zjeżdżała do tego garażu to zajebała by w ścianę, bo skręt z wjazdu jest w lewo. 

Pierwsza sytuacja była że zjazdu z mostu, który ma poprzeczne nierówności: hamujesz na nich i dupa, lecisz i też żeby nie ręczniak to bym komus w dupsko zapierdzielielil. 

Nie wiem o co kaman. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kanciak4 napisał(a):

Ja mam dokładnie to samo u siebie. Dzisiaj zmieniłem amorki na nowe po waszych postach i zjeżdżając do garażu po wystającej kostce, co któraś z kolei, przyhamowujac abs tak odbija, że pedal w podłodze a ja lecę. Od razu rękaw zaciągnięty i dopiero jak trochę zciagnie ręczny odpuszcza abs i hamuje. Jakby moja zjeżdżała do tego garażu to zajebała by w ścianę, bo skręt z wjazdu jest w lewo. 

Pierwsza sytuacja była że zjazdu z mostu, który ma poprzeczne nierówności: hamujesz na nich i dupa, lecisz i też żeby nie ręczniak to bym komus w dupsko zapierdzielielil. 

Nie wiem o co kaman. 

 

Obajwy wskazują na jakiś niezły złom a nie sprawne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, PawelWaw napisał(a):

 

Obajwy wskazują na jakiś niezły złom a nie sprawne auto.

Standard czasem tak abs reaguje jak zjeżdżasz po tej dziwnej pofałdowanej kostce. Za granica tego nie widziałem. Kolega miał tak kiedys w nowym Passacie. Czujniki myślą ze koła cały czas zablokowane. 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.