VANT Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Dosiadam obecnie takową kijankę i zauważyłem że bardzo niebezpiecznie zachowuje się podczas hamowania na nierównościach. Do czego zmierzam.... W drodze do pracy mam skrzyżowanie przed którym może z 8 metrów jest przejazd kolejowy.... a więc jak co dzień dojeżdżam do tego skrzyżowania i zaczynam lekko hamować już na torach i tu bardzo niemiła i stresująca sytuacja... ABS blokuje pedał hamulca tak ze nie mam w ogóle hamowania !!! uciekam na bok i w ostatniej chwili ABS odpuszcza i zatrzymuję się z podwójnym zawałem serca.... Na początku myślałem że to jakiś przypadek i mimo napędzonego stracha zignorowałem sprawę, gdyż nie pierwszy raz jechałem tą drogą. Niestety temat powrócił kilka dni później i na szczęście znowu skończyło się tylko strachem. Oprócz tego ABS i inne systemy w samochodzie działają normalnie. Najciekawsze dopiero przyszło wraz z krótkim porównaniem w TVN Turbo Kia, Dacia i Chevrolet...zrobili test hamowania przed skrzyżowaniem z wybojami i jak się okazało Kia wypada w tym teście najgorzej (tak na oko 3-5 metrów dalej się zatrzymała kijanka) , co testujący określi (właśnie wjechałem komuś w.... lub coś w podobie ) Zrobiłem potem testy w bezpiecznych warunkach i potwierdziły one moje wcześniejsze obserwacje. Ogólnie autko całkiem fajne, ale IMO kierownica wielofunkcyjna jest niewygodna-bolą mnie palce jak trzymam koło kierownicy między nimi i IMO układ jest zbyt czuły. Tylna szyba bardzo się brudzi podczas jazdy (zawirowania sie tworzą i cały syf leci na nią), co jest naprawdę denerwujące podczas dłuższych wyjazdów (a do tego celu używam tego samochodu) i trzeba co chwila załączać wycieraczkę i psikac płynem. Oprócz tego "małego" problemu z ABS autko spisuje się całkiem fajnie, spalając w trasie 7,7l noPb/100km (jazda raczej dynamiczna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Amortyzatory sprawne? Moze zmniejsz cisnienie w kolach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 cisnąłeś pedał hamulca na max? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 W starszym Cee'dzie działał normalnie. Czasem na "tarce" przed skrzyżowaniem potrafi się załączać, ale to std w wielu autach. IMo trzeba podjechać do serwisu, żeby sprawdzili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Amortyzatory sprawne? > Moze zmniejsz cisnienie w kolach... auto ma 4'ry miesiące, więc powinny być sprawne, zresztą autko fajnie trzyma się drogi, ciśnienie sprawdzałem i jest ok.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > cisnąłeś pedał hamulca na max? no ba...akcja przedzawałowa więc mało fotela nie wyrwałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > no ba...akcja przedzawałowa więc mało fotela nie wyrwałem. No to się przyzwyczaj lub zmień auto. W miarę sztywna zawiecha, twarda guma na mrozie i koło podskakuje na nierównościach tracąc przyczepność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Jak masz kiepskie zimowki to standard. U mnie tak sie dzieje ale ja na letnich smigam. Twarda guma, twardy zawias i tak sie bedzie dzialo. Albo lepsze opony albo nauczyc sie hamowac. Inaczej wymiana samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > No to się przyzwyczaj lub zmień auto. W miarę sztywna zawiecha, twarda guma na mrozie i koło > podskakuje na nierównościach tracąc przyczepność. hmmm niby tak....zimówki yokohama w-drive więc szału ni ma ale źle też nie jest. Wczoraj znowu teścik w bezpiecznych warunkach: prosta droga przejazd kolejowy (nieczynny, same tory) i dalej prosta droga. Prędkość tym razem około 60km/h, zaczynam hamowanie na torach i jak sie mogłem spodziewać ABS blokuje pedał tak że przez moment nie ma w ogóle hamulca, ale ten moment jest zdecydowanie za długi ! Mam porównanie do innych aut którymi jeździłem i tutaj lag, zresztą tak samo wyszło na TVN Turbo, jest zdecydowanie za długi i niebezpieczny, ale że jest to dość specyficzna sytuacja, to żadko się o tym mówi. Muszę po prostu bardziej uważać. Jeszcze jedno...pisałem na początku o tylnej szybie....Szlag mnie trafia bo ona brudzi się bardziej niż przednia podczas jazdy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Jeszcze jedno...pisałem na początku o tylnej szybie....Szlag mnie trafia bo ona brudzi się bardziej > niż przednia podczas jazdy Kombi? Normalka - w moim focusie jest dokładnie to samo - może chlapacze coś by poprawiły sytuację ale ja się już przyzwyczaiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Kombi? Normalka - w moim focusie jest dokładnie to samo - może chlapacze coś by poprawiły sytuację > ale ja się już przyzwyczaiłem hatchback...jest spojlerek nad tylną szybą, ale g...no daje i mam wrażenie że wszystko co wylatuje za mną leci własnie na tylną szybę Chyba coś z aerodynamiką przedobrzyli.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 spróbuj wtedy odpuścić hamulec i wcisnąć do oporu jeszcze raz.... W panice jednak obstawiam niedociśnięty do końca hamulec... Nieraz abs się załącza , wydaje się ,że auto hamuje , ale po energicznym wciśnięciu hamulca jeszcze mocniej nagle auto staje dęba:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Amortyzatory sprawne? Też o tym pomyślałem. Miałem podobnie w Megance. Pomogła zmiana amorków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 tak nie próbowałem....ale wczorajsze testy pokazują jednoznacznie ze ABS blokuje hamowanie w tym przypadku za długo...po lag'u nagle odpuszczał i działał już normalnie. @Colin auto jest nowe (4miesiące) i amorki ma sprawne...no chyba że jakaś wada, podjadę na skp i sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbgarb1 Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > tak nie próbowałem....ale wczorajsze testy pokazują jednoznacznie ze ABS blokuje hamowanie w tym > przypadku za długo...po lag'u nagle odpuszczał i działał już normalnie. > @Colin > auto jest nowe (4miesiące) i amorki ma sprawne...no chyba że jakaś wada, podjadę na skp i sprawdzę. witam . zrób test hamowania awaryjnego, na pustej szerokiej drodze , wcisnij z całej siły pedał hamulca równoczesnie z pedałem sprzęgła, nie odpuszczaj hamulca nawet na chwilę , trzymaj do całkowitego zatrzymania pojazdu maksymalnie wciśnięty , po zatrzymaniu pedał hamulca powinien wpaść do'' podłogi''. efekt jak przy zapowietrzonym hamulcu, tył pojazdu powinien podnieść sie do ''góry''. Sprzegło po to aby silnik nie zgasł,wiadomo brak wspomagania na przykład. Przetestuj to w bezpiecznych warunkach, niekoniecznie na śniegu , polecam mokry asfalt. poczytaj na temat hamowania awaryjnegoz z ABS i bez. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Dosiadam obecnie takową kijankę i zauważyłem że bardzo niebezpiecznie zachowuje się podczas > hamowania na nierównościach. Ja jeżdżę taką Kią od roku i nie zauważyłem nawet podobnych objawów. Jeżdżę też na codzień różnymi innymi samochodami i w ciągu 10-ciu lat ABS włączył mi się może kilka razy. To co opisałeś świadczy tylko o tym, że jeździsz za szybko i za ostro hamujesz, a wynika to z faktu, że nie potrafisz dostosować stylu jazdy do warunków na drodze. Samochód jest tutaj najmniej winny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > W miarę sztywna zawiecha, twarda guma na mrozie i koło > podskakuje na nierównościach tracąc przyczepność. Układ odbiera to jako poślizg i odpuszcza hamowanie, ot taki plus ujemny nowych technologii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 to co opisujesz jest jak najbardziej normalne. Najbardziej widoczne w aucie bez EBD. Potęgowane przez sztywno zestrojone zawieszenie, lekki tył i mocno napompowane opony/niski profil. Ewentualnie zużyte amortyzatory. W pewnym momencie podczas hamowania jedno z kół jest w powietrzu (podbite przez nierówność) więc blokujesz je nawet przy lekkim dotknięciu hamulca. Dla ABS oznacza to żeby odpuścić dopóki koło nie odzyska przyczepności. Jest w powietrzu więc musi puścić całkiem żeby zaczęło się kręcić. To koło spadło... następne jest podbite W przypadku EBD efekt jest zredukowany. Po prostu jest to jedna z poważnych wad systemu ABS generalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > prosta droga. Prędkość tym razem około 60km/h, zaczynam hamowanie na torach i jak sie mogłem > spodziewać ABS blokuje pedał tak że przez moment nie ma w ogóle hamulca, ale ten moment jest > zdecydowanie za długi ! tanie auto=tanie systemy nie do końca zgrane z czujnikami, nie do końca dobrze zgrane z oponą i zawieszeniem. po prostu programowali to praktykanci na zajęciach w technikum. Ale spoko Hultaje mają to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > tanie auto=tanie systemy nie do końca zgrane z czujnikami, nie do końca dobrze zgrane z oponą i > zawieszeniem. po prostu programowali to praktykanci na zajęciach w technikum. > Ale spoko Hultaje mają to samo. tanie jak tanie......pełna kontrola trakcji itp. jest, nie zmienia to jednak faktu że w starym fiacie brava efekt całkowitego braku hamulca nie występuje....a w tym mi to wygląda na błąd w oprogramowaniu sterownika, a nie podskakiwanie koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > tanie jak tanie......pełna kontrola trakcji itp. jest, nie zmienia to jednak faktu że w starym > fiacie brava efekt całkowitego braku hamulca nie występuje....a w tym mi to wygląda na błąd w > oprogramowaniu sterownika, a nie podskakiwanie koła a skąd by się ABS na przyczepnym włączył jak nie z oderwania koła od nawierzchni na ułamek sekundy? Przelatujesz przez tory, przez chwilę każde koło NA PEWNO jest w górze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 zauważylem u siebie coś podobnego, przejeżdzając deczko za szybko przez dość krzywy przejazd kolejowy (wyprofilowany był tak jakby była hopka), tył auta lekko sie uniósł i pomimo tego, że nawierzchnia nie była śliska to migneła kontrolka kontroli trakcji. Tak jak koledzy piszą, przetestuj hamulce, ABS na równej drodze i bedziesz wiedział o co kaman, przy przejeżdzaniu przez przejazdy kolejowe rózne dziwne rzeczy moga się dziać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 30 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > a skąd by się ABS na przyczepnym włączył jak nie z oderwania koła od nawierzchni na ułamek sekundy? > Przelatujesz przez tory, przez chwilę każde koło NA PEWNO jest w górze. ale ja cały czas piszę że załącza się na przejeździe czyli pewnie w tym momencie koło podskoczy i ABS blokuje pedał hamulca, problem w tym że ta blokada trwa zbyt długo i w moim odczuciu koło dawno ma przyczepność, a on jeszcze trzyma..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanciak4 Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Ja mam dokładnie to samo u siebie. Dzisiaj zmieniłem amorki na nowe po waszych postach i zjeżdżając do garażu po wystającej kostce, co któraś z kolei, przyhamowujac abs tak odbija, że pedal w podłodze a ja lecę. Od razu rękaw zaciągnięty i dopiero jak trochę zciagnie ręczny odpuszcza abs i hamuje. Jakby moja zjeżdżała do tego garażu to zajebała by w ścianę, bo skręt z wjazdu jest w lewo. Pierwsza sytuacja była że zjazdu z mostu, który ma poprzeczne nierówności: hamujesz na nich i dupa, lecisz i też żeby nie ręczniak to bym komus w dupsko zapierdzielielil. Nie wiem o co kaman. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 4 godziny temu, kanciak4 napisał(a): Ja mam dokładnie to samo u siebie. Dzisiaj zmieniłem amorki na nowe po waszych postach i zjeżdżając do garażu po wystającej kostce, co któraś z kolei, przyhamowujac abs tak odbija, że pedal w podłodze a ja lecę. Od razu rękaw zaciągnięty i dopiero jak trochę zciagnie ręczny odpuszcza abs i hamuje. Jakby moja zjeżdżała do tego garażu to zajebała by w ścianę, bo skręt z wjazdu jest w lewo. Pierwsza sytuacja była że zjazdu z mostu, który ma poprzeczne nierówności: hamujesz na nich i dupa, lecisz i też żeby nie ręczniak to bym komus w dupsko zapierdzielielil. Nie wiem o co kaman. Obajwy wskazują na jakiś niezły złom a nie sprawne auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 37 minut temu, PawelWaw napisał(a): Obajwy wskazują na jakiś niezły złom a nie sprawne auto. Standard czasem tak abs reaguje jak zjeżdżasz po tej dziwnej pofałdowanej kostce. Za granica tego nie widziałem. Kolega miał tak kiedys w nowym Passacie. Czujniki myślą ze koła cały czas zablokowane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 W tiguanie była na to akcja serwisowa podlegająca na update oprogramowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.